דוח קופות שבורות, 09.07.2023: מה מאחורי דלת מספר 1

הסרט במקום הראשון הרוויח 33 מיליון דולר, וכבר הכניס פי 2 מהתקציב שלו.

בפרק האחרון של "מה עולה השבוע" התפלאתי בקול רם, "מי צופה בסרטי 'הרוע שבפנים' בכלל?". 

ובכן, מתברר שלא מעט אנשים, כי הסרט החדש בסדרה, "הרוע שבפנים: הדלת האדומה", הרוויח 33 מיליון דולר בסופ"ש הפתיחה שלו בארה"ב, ו-64 ברחבי העולם. אם תהיתם, זה פי ארבע מהתקציב שלו. זה אומר שגם אם החל מיום ראשון הסרט מפסיק להרוויח אגורה שחוקה בכל רחבי העולם (והוא אכן לא התקבל יותר מדי טוב בביקורות) הוא כבר מכוסה תקציבית. זה אמנם לא מספרים של מיליארד דולר, אבל נראה לי שאינדיאנה ג'ונס וחברים אחרים מקנאים לא מעט בדלת האדומה של הרוע שבפנים.  

ומה עם דוקטור ג'ונס באמת? הוא מתגלגל למקום השני עם 27.4 דולר (54.6% פחות מסוף השבוע הקודם). את קו המאה מיליון דולר הוא עבר, אז הוא לא מבוכה מוחלטת (לצורך העניין, "הפלאש" עבר את הקו הזה רק השבוע. הוא גם עזב את העשירייה בבושת פנים ועם סכומים עלובים, אז בוא לא נכביר עליו את הדיבור), ועדיין לסרט שעלה משהו כמו בג'יליון של דולרים, 247 מיליון דולר זה פשוט לא מספיק. מפה הוא יכול רק לקוות להתגלגל לאט מספיק כדי להקטין את ההפסדים שלו. על לכסות את ההוצאות אין מה לדבר. 

מתחת לג'ונס ושנות השישים – נוצרים. "צליל החופש" הוא סיפורו האמיתי (או, נו, מספיק אמיתי) של אדם שהחליט להילחם בסחר ילדים למטרות מין, בכיכובו של מי שהכי מוכר כ"מי שגילם את ישו בסרט ההוא של מל גיבסון" (בסדר, וגם "מבוקש"), וגם זוכת האוסקר מירה סורבינו וביל קמפ. החלק המפתיע הוא לא זה שהסרט הרוויח הרבה – כאמור, מדי פעם מגיע הסרט הנוצרי שסוחף את הקופות (הפעם: 19.6 מיליון בסופ"ש, אבל הוא יצא ב-4 ביולי אז הוא הספיק להגיע כבר ל-41 מיליון דולר עד כה, זה על תקציב של 14.5 מיליון דולר). 

לא, החלק המפתיע הוא הביקורות שנוטות להסכים שהפעם דווקא מדובר בסרט ראוי, סוחף ומלהיב שמדבר על משהו שבהוליווד לא כל כך נהנים לדבר עליו. האם זה אומר שיביאו אותו לארץ ונוכל לראות בעצמנו? כנראה שלא. או, למען האמת, כנראה שכן אבל עוד איזה שש שנים עם שם גנרי ולא מעניין. 

"אלמנטלי" מצליח להוכיח שרק בגלל שסוף שבוע ראשון הוא קטסטרופלי, זה לא אומר שדינך נחרץ. ירידות מספיק קטנות משבוע לשבוע (והפעם – 17%, וסכום של 10 מיליון דולר) יכולות להפוך אותך סתם לאכזבה רגילה לחלוטין, ולא למגה-סופר אכזבה (כמו נניח, "שנות אור", שאותו "אלמנטלי" כבר עקף בהכנסות כוללות). אז הסרט חצה את קו מאה מיליון הדולר (109), והרוויח 251 מיליון דולר וכל זה היה מרשים לולא כל הקטע שהסרט עלה 185 מיליון בננות. 

זה גם לא עוזר שמקום אחד מתחתיו יושב "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" עם 357 מיליון דולר בארה"ב עד כה כאילו כלום. הסרט הרוויח עוד 8 מיליון דולר הסופ"ש, ובכלליות הרוויח 642 מיליון ונראה שהוא לא ממהר להיפרד מהטבלה גם אם הוא לא עתיד לשבור שיאים כלשהם לכאן או לכאן. 

המקום השישי – והאחרון עם סרט חדש – מציב שאלה חשובה: האם ששת המיליון (בסדר, 5.8 מיליון, תנו לעגל) שהרוויח "לעבור את הגבול" זה סכום מכובד או לא? כלומר, אחרי הכל, מדובר בקומדיה בלי שחקניות גדולות, בלי שמות גדולים מאחורי המצלמה ובלי, בעצם, כמעט כלום. הבעיה היא שהכמעט כלום הזה מתומחר – כך טוענים – באזור ה-30 מיליון דולר. וככזה, שישה מיליון דולר לא מתחיל לחשוב על לכסות 30 מיליון דולר (וכרגע אין נתונים מההפצה שלו בחו"ל). בקיצור, תעלומה, אך כזאת שכנראה שייכת לז'אנר ה"כותרות שהתשובה להן היא "לא"".

ארבעת המקומות האחרונים בטבלה לא מעניינים, אבל משמח לראות שאף אחד מהם לא יורד מתחת לשני מיליון דולר: "לא לוקחים קשה" עם 5.4 מיליון דולר (ו-67 מיליון דולר סך הכל), "רובוטריקים: ביפ בופ ביפ, מי זה בליפ" עם 5.1 מיליון דולר (ו-407 מיליון דולר סך הכל), ו"רובי נגד הזרם" מצליח להביך את הפירמה עד כדי כך שבשבוע השני שלו הוא לא רק מקום עשירי (עם 2.8 מיליון דולר), הוא נמצא מתחת ל"בת הים הקטנה" בשבוע השביעי שלה (עם 3.6 מיליון דולר). נראה שבמציאות עדיין יותר קל לבנות ים מאשר לקראקניות. 

בשבוע הבא יוצא טום קרוז במשימה בלתי אפשרית לבדוק האם הוא שוב "יציל את הקופות" כמו שעשה בקיץ שעבר עם "אהבה בשחקים: מאווריק". הסרט עלה 290 מיליון דולר וכרגע התחזיות מדברות על משהו צנוע בחצי, אם לא שליש מ"מאווריק", מה שאומר שיכול להיות שקרוז יצטרף לאכזבות הפושרות של הקיץ הזה. מצד שני, אם מישהו יכול להצליח במשימות בלתי אפשריות שכאלה – זה קרוז.