1. נפתח עם משהו חיובי: טריילר לעיבוד הקולנועי של אופרת הראפ הבלשית "העיר הזאת" (שכבר הזכרנו בעבר למה כדאי לכם לראות אותה). הסרט התחיל בחודש האחרון פסטיבל טרום-בכורות בכל מיני סינמטקים (כולל הקרנה בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים שייצא לדרך ב-25 ביוני) עד ליציאה שלו בבתי הקולנוע בתחילת יולי. הטריילר גם מגלה לנו מי בקאסט מלבד שחקני ההצגה המקורית שנשארו: אלון נוימן, עידן אלתרמן וכל ראפר ישראלי אי פעם, כך נראה. אם הטריילר למטה לא מספיק לכם, הסרט הספיק גם להוציא סינגל ראשון מתוכו.
2. שביתת התסריטאים בדרכה לפתרון בשני יקומים מתוך המולטיוורס האינסופי לפחות. היקומים שבהם הצליחו להגיע הצדדים להסכמה הם היקום ההוא שלכולם יש אצבעות נקניקיות והיקום של ספיידר-גארפילד. פה ביקום שלנו, לעומת זאת, ייתכן שאנחנו בפני שביתה נוספת: איגוד השחקנים הצביע בעד שביתה שתצא לפועל אם לא יימצא פתרון כלשהו (בעניין התמלוגים שמשולמים להם ו/או סוגיית האם 'וירוס' הוא חיה באות ו') עד ה-30 ביוני. באיגוד הבמאים בינתיים יושבים בשקט אבל יש דיבורים באוויר שאולי גם חבריו יצטרפו לשביתה – מה שכמובן ישבית לחלוטין את הוליווד (ובעצם גם אם הבמאים לא יצאו לשביתה, מה כבר יש להם לעשות בלי שחקנים? היחיד שיוכל לעבוד הוא גנדי טרטקובסקי על עונה נוספת של Primal).
ולמי שעדיין מבולבלים מה בדיוק הקטע עם שביתת התסריטאים, מספר תסריטאים התיישבו להסביר ל-Vox איך העסק הזה עבד עד כה, ומדוע הוא מוכרח להשתנות.
3. טריילר לעונה השנייה של אפטר פארטי.
נראה שהם עושים פרק בסגנון ווס אנדרסון, מה שאומר שעכשיו הסדרה מכסה כעת גם במאים ולא רק ז'אנרים כלליים. אני מחזיק אצבעות לכך שבעונה השלישית ההיפותטית יהיו פרקים בסגנון טרנטינו, סקורסזה, בוב פוסי, שנטל אקרמן ואולי פרק בסגנון בועז דוידזון ("עשירים נרצחים זה חולירע").
הטריילר עצמו, כך מסתמן, מבטיח עונה מופרעת ומלאת כיף כמו קודמתה. 12 ביולי באפל TV+
4. להלן מבזק חדשות: ל"איך אתה חי?", סרטו החדש של מיאזאקי, עדיין אין טריילר.
כלומר, אני יודע שבדרך כלל העניין עם הידיעות פה הוא שאני נוהג לפרסם פה טריילרים, אבל מה לעשות שחוסר הטריילר ל"איכתה חי, אחשלו?" הוא חדשות מעניינות: בעוד כחודש וקצת צפוי לעלות לאקרנים ביפן הסרט החדש והאחרון-נגעתי-בכדור-האררררץ של הייאו מיאזאקי, ועל אף שהסרט מעבר לפינה עדיין אין לו טריילר. כעת, לדברי נשיא אולפני ג'יבלי (ומועל הכספים הידוע) טושיו סוזוקי, גם לא יהיה אחד כזה. אפילו לא טיזר. גם לא פוסטר נורמלי שהוא לא הטיזר-פוסטר ההוא עם הציפור המפחידה שזה כל המידע הוויזואלי שיש לנו על הפרויקט.
והאמת? אני מחבב את הרעיון: לשבת באולם קולנוע ולא לדעת כלום על סרט שאני מחכה לו מאוד, אפילו לא איך הוא נראה, זו חוויה מרעננת. ובהיעדר טריילר: הנה סרטון בן שני עשורים ובו מיאזאקי מכין ראמן באולפני ג'יבלי בזמן העבודה על "המסע המופלא". גם צוות ההפקה מופתע.
5. אחרי כמה שנים שבהן נראה שניקולס קייג' בוחר את הפרויקטים שלו בקפידה, נראה שהוא חזר לתקופת ה"יאללה חאפלות" שלו, ואת 2023 הוא צפוי לסיים עם לפחות ארבעה סרטים שונים שבהם הוא משתתף, ול-2024, נכון לעכשיו, מחכים לו עוד שלושה נוספים, מספר שכנראה עוד יגדל. הבחור אפילו הכריז השבוע שהוא ישתתף במשחק וידאו בתור עצמו! מאיפה הזמן, ניק? למד אותי!
כל זה היה רק הקדמה שלי לטריילר החדש לסרט "סימפתיה לשטן" (Sympathy for the Devil), מותחן אימה פסיכולוגי עם ניקולס קייג' וג'ואל קינמן, ובו נהג (קינמן) נאלץ להסיע נוסע מסתורי (קייג') תחת איומי אקדח.
נראה מעניין, ובכל הקשור למותחנים אני סומך ידי על הבמאי הישראלי יובל אדלר ("בית לחם") שכבר ביים את קינמן ב"The Secrets We Keep". הסרט יעלה לאקרנים בארץ ב-27 ביולי.
6. "אנטומיה של נפילה" של ז'סטין טרייה הוא הזוכה בפרס דקל הזהב של פסטיבל קאן. הסרט עוסק בסופרת גרמניה שעומדת למשפט על מות בעלה בנסיבות מסתוריות, וכמיטב המסורת – הוא גם יוקרן בפסטיבל הקולנוע ירושלים (13 עד 23 ביולי. זה התאריכים של הפסטיבל, לא משך ההקרנה), הפעם בתור הסרט שינעל את הפסטיבל. ומי הסרט שיפתח את הפסטיבל, אתם שואלים? "גולדה" של גיא נתיב ובו הלן מירן מגלמת את אניטה אביטל, שהקימה עם בניה את רשת "גולדה" בזמן שמיטב שחקני ישראל יגלמו כל מיני דמויות ישראליות ממלחמת יום הכיפורים (מלחמה שהתחילה בגלל מחסור בגלידה רגע לפני שנכנס יום הכיפורים). למי ששואל את עצמו "רגע, באמת?" אז התשובה היא לא, נקצים. על מי נראה לכם שיעסוק סרט בשם "גולדה"?
חזרה לקאן. זכייתה של טרייה היא הזכייה הנשית השלישית בתולדות 76 שנות קיומו של פסטיבל קאן, והיא מגיעה רק שנתיים אחרי "טיטאן" של ז'וליה דוקורנו. וכיוון ש"אנטומיה של נפילה" לא כולל יחסי מין עם מכוניות, אז מבחינתי "אנטומיה" מתחיל על רגל ימין. "אנטומיה" זכה גם בפרס הפאלם דוג ובכך היה לסרט הראשון שקטף את שני הסרטים. כבוד.
את פרס הגראן פרי קטף "אזור העניין" (The Zone of Interest): סרט שואה של ג'ונתן גלייזר ("מתחת לעור") שעוסק בחייהם של בני משפחת הס ובאב חובב הציאניד רודולף, בביתם הקט סמוך לאושוויץ. פרס חבר המושבעים הוענק ל"Fallen Leaves" של אקי קאוריסמאקי ("הצד האחר של התקווה"). פרס הבמאי הלך לטראן אן הו (הסרט היחיד שלו שראיתי, "יער נורווגי" על פי רב המכר של מורקמי, הוא סרט לא משהו בלשון המעטה) על סרטו "The Pot-au-Feu", ופרס התסריט הלך ליוג'י סאקמוטו שכתב את "מפלצת" של הירוקאזו קורה-אדה ("המשפחה שלי", "ברוקר" שהיה בפסטיבל קאן הקודם אבל יצא לאקרנים בארץ רק עוד חודש).
בגזרת השחקנים, השחקן הטוב ביותר הוא קוג'י יאקושו על תפקידו כמנקה אסלות ב"ימים מושלמים" (Perfect Days) של וים ונדרס ("מלאכים בשמי ברלין"), והשחקנית הטובה ביותר היא דנית גרינברג על תפקידה ב"עדיין אין לי מושג מי זו דנית גרינברג". סתם, רק בדקתי שאתם עדיין ערים. הזוכה היא מרווה דיזדר על סרט טורקי בשם "About Dry Grasses" של נורי בילגה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה").
7. ובחדשות הטכנולוגיה: אולי לא מחר, אולי לא מחרתיים, כנראה גם לא בעתיד הנראה לעין, אבל אפל מאמינים שמתישהו כולנו נראה ככה סרטים וסדרות:
הרעיון, על פניו, מעניין: איפה שלא נהיה, נוכל להיכנס לאולם קולנוע וירטואלי ולראות איזה סרט שבא לנו. אמנם נירָאה כמו אידיוטים אבל זה מחיר קטן תמורת נוחות (…בהנחה שלהסתובב עם סוללה בכיס וקסדת פלדה כבדה עם לייזרים שמקרינה תכנים ישירות לאישונים שלכם זה משהו שאתם מגדירים כנוח). רבים וטובים נכשלו בכל מיני ניסויים של משקפיים שמנסים לייצר מעין מציאות רבודה, אבל לאף אחד מהם לא היה את מה שיש לאפל: כת מאמינים שמוכנה לשלם מאות דולרים על מוצרים רק כי יש עליהם לוגו של תפוח.
8. אז רוצים לדבר על בריאן סינגר? לא? חבל, כי מתברר שהבמאי המנודה חי בישראל (תארו לכם, אולי הוא השכן שלכם מלמעלה) ועובד כרגע על לא פחות משלושה סרטים עלילתיים שיתרחשו בארצנו הקטנטונת + סרט תיעודי שאמור לטהר את שמו. לא הבנתי איך בלוטו אימוץ הבמאים עם האשמות חמורות כנגדם יצא לנו בריאן סינגר, אני אישית הימרתי על וודי אלן.
בכל מקרה עלות כל אחד מהסרטים, שכרגע אנחנו לא יודעים עליהם דבר (מלבד העובדה שאחד מהם יתרחש בשנות ה-70. האם בריאן סינגר מביים סרט בורקס?) הוא 10 מיליון דולר, ומעניין אותי מי מהשחקנים המקומיים שלנו, אם בכלל, יסכימו להשתתף בהם.
9. טריילר מלא ל"יצורים מסכנים" או "יצורים אומללים" או "יצורים עניים" או איך שלא יחליטו המפיצים לקרוא ל"Poor Things" של יורגוס לנטימוס. ואם חשבתם שהטיזר היה מוזר…
וואו, תארו לכם לנטימוס היה לומד ממיאזאקי ובוחר לא לעשות טריילר, והיינו מגלים רק בבית הקולנוע שהסרט נראה ככה. חבל שהוליווד פחדנית.
10. פרסי אופיר 2023 יצאו לדרך, וזה אומר שבימים אלה ממש מתרחש פסטיבל סודי של חברי האקדמיה שיכולים לראות את כל הסרטים הישראליים שעתידים לצאת בשנה הקרובה לפני כולם. כלומר, בשנה הקרובה או ב-2024 או 2025 או אף פעם לא. הפצה ישראלית, לכו תדעו.
המועמדים יוכרזו רק בראשון באוגוסט – בקטגוריית הסרט העלילתי הארוך מתחרים 28 סרטים, בסרט התיעודי הארוך 23 סרטים, 18 סרטים עלילתיים קצרים וכן 18 סרטים תיעודיים קצרים (אם כי בקטגוריה התיעודית זה קצת שקר, כשסרט באורך 59 דקות נחשב "קצר" ובאורך 61 דקות הוא "ארוך").
בין הסרטים העלילתיים הארוכים ניתן למצוא ארבעה סרטים שכבר הוקרנו ("בחורים טובים", "אמריקה", "כולם מחכים רק לי" ו"ולנטינוס", אם כי אפשרי שעד פרסום המועמדויות עוד סרט או שניים יצטרפו לרשימה הזאת, כמו "החבר השמן שלי"), וכן סרטים חדשים של אבי נשר ("גן קופים"), נועם קפלן ("העתיד"), דובר קוסאשווילי ("הענקים של אי הפסחא"), מיכל בת אדם ("הילה"), אסף סבן ("המשלחת"), מתן יאיר ("חדר משלו"), איתן גרין ("בתי אהובתי"), דני רוזנברג ("החייל הנעלם") ומיה דרייפוס ("כביש הסרגל"); אולם בהתחשב בכך שמדובר באופיר, סביר ביותר שהסרטים שיקבלו את המועמדויות יהיו סרטי ביכורים של מישהו שאנחנו עוד לא מכירים. את הרשימה המלאה ניתן למצוא כאן (ואת התיעודיים כאן).
11. אם הזכרנו את הסרט החדש של אבי נשר – הנה הטריילר שלו. "גן קופים" (שהטריילר מבטיח שהוא "בהשראת סיפור אמיתי") מתרחש בשנות ה-80 ועוסק בסופר שהגיע לפסגת תהילתו בשנות ה-60, ועכשיו מנסה לעשות קאמבק כדי לזכות בתשומת הלב של בחירת ליבו שבדיוק התאלמנה. כל העסק הזה משום מה דורש שחקנית שתעמיד פנים שהיא חוקרת תרבות פיקטיבית אם כי לא הבנתי למה.
נראה חמוד אבל מדוע נשר מתעקש ללהק פה בעיקר קומיקאים? הוא יודע שגם שחקנים יודעים לשחק? בספטמבר בבתי הקולנוע.
12. אז מרטין סקורסזה נפגש עם האפיפיור ומיד לאחר מכן הודיע שהסרט הבא שלו יעסוק בישו. עכשיו, אנחנו יודעים שיש לסקורסזה קטע עם נצרות אבל כיף לדמיין את האפיפיור, בפגישה אישית, מאיים על סקרוסזה לעשות את הסרט הזה אחרת "חבל על הפרצוף היפה שלך". בעצם רגע, אנחנו ב-2023. אני לא צריך לדמיין, יש את מידג'רני.
13. מישל גונדרי צפוי לביים סרט על חייו של פארל ויליאמס. רגע, ויליאמס לא צוציק בן עשרים ומשהו? אה, הוא בן 50? וואו, איזה גנים. הסרט צפוי, "אטלנטיס", צפוי להתחיל את צילומיו בחודש הבא (אלא אם, אתם יודעים, איגוד כזה או אחר יחליט שבעצם לא) והוא מתואר בתור מחזמר על ילדותו של ויליאמס. עוד אין ליהוקים שפורסמו, מניח שרובם יהיו שחקנים צעירים וחדשים. אבל נשמע מעניין.
14. סרטון מעניין חדש מבית Vox (אפילו שהחלקים הקומיים גובלים בקרינג') ובו מסבירים לנו, בין היתר בעזרת אנשי מקצוע – כיצד כל הקטע הזה של אגרופים ונפילות עובד בצילומים. הרבה יותר מסובך משחשבתי.
15. סרט ביוגרפי עלילתי על בוב דילן נמצא בהפקה בימים אלה. כלומר, אנחנו יודעים על הפרויקט עוד מאז 2020 אבל נראה שהפעם זה באמת קורה: הצילומים יוצאים לדרך באוגוסט. כבר יש אגב סרט ביוגרפי על דילן, "אני לא שם" מ-2007 – ויחסית לאמן שעדיין חי זה די הרבה סרטים ביוגרפיים.
את זה החדש, "A Complete Unknown" שמו (על פי שורה מהשיר "Like A Rolling Stone"), יביים ג'יימס מנגולד בהנחה ש"אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" לא יחריב לו את הקריירה, ואילו טימותי שאלאמה יגלם את היוצר המפורסם שהוכיח שאפשר לעשן חפיסה ביום ועדיין לעבור את גיל 80. שאלמה אף ישיר בעצמו! עוד ישתתפו: אל פנינג בתפקיד בת זוג של דילן, מוניקה ברברו ("אהבה בשחקים: מאווריק") בתור ג'ואן באאז ובנדיקט קמברבאץ' בתור פיט סיגר. אני מריח אוסקר. אה רגע לא, זה עשן. שיט, שכחתי לכבות את התנור!
16. אוקיי, חזרתי, הפיצה בסדר.
והנה סרטון משעשע למדי של קפטן אמריקה מגלה על הירושימה ושהוא, למעשה, לא באמת עצר את מלחמת העולם השנייה כפי שחשב.
17. מותר כבר לדבר על קטעים ספציפיים ב"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"? אם לא אז תעברו הלאה, ואם כן אז רגע בואו נחכה שאלה ששונאים ספויילרים ילכו… אוקיי, זהו? הם לא פה? מעולה. בכל אופן, דעו (כך מסתבר) שאת סצנת הלגו המפתיעה בסרט הנפיש, לגמרי לבדו, נער בן 14. זה התחיל כשהעילוי הצעיר, פרסטון מוטנגה שמו, יצר את הטריילר לאותו הסרט באמצעות לגו, וכאשר פיל לורד וכריס מילר (שממילא רצו סצנת לגו בתור קריצה ל"סרט לגו" שלהם) ראו את התוצאה, הם הזמינו את הילד להנפיש את הסצנה שעליה הוא עבד במחשב האישי שלו בבית (אבל רק אחרי שהוא סיים שיעורי בית. באמת, זה מתואר בראיון). ואני בקושי מצליח לשמור על פיצה בתנור.
18. אי פעם נשאלתם כיצד מתחילות תכניות טיולים בריטיות ולא ידעתם כיצד לענות? אז עכשיו אתם יכולים להפנות לסרטון הבא:
אתה רוצה את המשקפיים של אפל כדי לראות סרטים בצורה אימרסיבית. אני רוצה את המשקפיים כדי לצפות במופע הראפ של קנדל מיורשים.
אנחנו לא אותו דבר.
השתיקה מוביל לסרט הישראלי לא לסרט של מרטי
(ל"ת)
בסך הכל, ויליאם דפו הזדקן סביר.
(ל"ת)
וומבט הוא חיה באות ו׳
מוגש כשירות לציבור מטעם ״איגוד אוהדי הוומבט, שגדלו על הסדרה הסייח הכסוף ומרגישים נעלבים בשמו של הוומבט הרגזן כשאנשים בוחרים בוירוס, שזה בכלל לא נחשב ליצור חי, כחיה באות ו׳ בזמן שבאמת יש חיה באות הזאת שאף אחד לא אכפת לו ממנה״ (שם קצת ארוך לאיגוד, אני יודע, אנחנו עובדים על למצוא לו קיצור. ניסינו ראשי תיבות, אבל אאהשעהההונבשההכבבשבלנלחכבובשיחבהשאלאל״מ עדיין יוצא ארוך מדי)
ואם כבר אני פה, אז אתן שירות נוסף לציבור ואגיד שחוף השנהב היא מדינה שמתחילה ב-ח׳.
לא יודע מה אתכם, אבל לי יצא לאחרונה לשחק את המשחק הזה ונתקעתי המון זמן על מדינה ב-ח׳, עד שמצאתי את חוף השנהב.
חוף השנהב זאת לא מדינה
היום קוראים לה קוט ד'אוור
כן, אבל זה לא איך שקוראים לה בישראל
במשרד החוץ עדיין קוראים לה "חוף השנהב", אז כנראה שעדיין אפשר לקרוא לה ככה
לפחות לפי ויקיפדיה
הם עדיין נקראים גם חוף השנהב במקומות מסויימים, ולי זה מספיק טוב בשביל להחשיב אותם כמדינה ב-ח׳.
חוץ מזה, אם לא הם, אין מדינה אחרת שאני מכיר שמתחילה ב-ח׳, אז זה לא שיש אופציה אחרת (אם מישהו מכיר עוד מדינה, בבקשה שירשום).
חונטוזה.
או חבש. אם שם לא רשמי של מדינה נחשב, אז גם שם של מדינה לא רשמית.
רק ש״חוף השנהב״ זה שם שבעברית נחשב לפחות כחצי רשמי
לעומת ״חבש״ שלא משמש כשם רשמי לאתיופיה בשום מקום, כך שזה לא נראה לי אותו הדבר.
אני דווקא לא אוהב את הרעיון לא לשווק סרט כלל
אני חושב שיש לא מעט אנשים שכן רוצים לדעת לאיזה סרט הם הולכים.
לא יותר מדי, לא ספויילרים, רק מידע בסיסי כמו האם הסרט הוא תמים ומתאים לילדים בגן כמו טוטורו או פוניו או שזה סרט אלים וקודר כמו הנסיכה מונונוקי?
בסופו של דבר, אלא אם מדובר בבמאי שכל סרטיו הם פחות או יותר אותו הדבר (ומיאזאקי הוא ממש לא כזה), הגיוני לדרוש מידע מקדים על איזה סוג סרט זה.
מה גם שבלי שיווק יבואו רק המעריצים הכבדים ביותר, בעוד והרבה מאוד אנשים אחרים שהיו יכולים לבוא לסרט לא יבואו אליו כי הם אפילו לאר ידעו שיש סרט (כן, יש הרבה אנשים שלא קוראים באתרי קולנוע כמו כאן, ויודעים על הסרטים העתידיים רק מהשיווק שלהם), כך שעסקית זאת החלטה טיפשית לחלוטין.
אני רק מקווה שזה לא יתחיל להתפשט ולהפוך לטרנד לא לשווק סרטים.
ואני חייב לציין שמוטנגה הוא חתיחת ילד פלא שלא מהעולם הזה.
הטריילר שהנפיש לגמרי לבדו לא נראה בשום צורה שבעולם כמו משהו שנער בן 14 יכול לעשות לבדו.
איזה כישרון, מאיפה זה הגיע?
אם הוא לא יתקדם ויהיה אנימטור בכיר ובהמשך גם אולי יתקדם למחלקת סיפור ולבימוי, אני מאוד אופתע.
לעיתים נדירות יוצא לראות אנימטור כל כך מוכשר בגיל כל כך צעיר כמוהו.
מי אמר שבהוליווד ילדי הפלא נמצאים רק בתחום המשחק?
אגב, בקישור לטריילר הספיידרמן שהכין מוטנגה
אהבתי את התגובה של פיל לורד.
זה היה באותו יום שהסרטון עלה, כך שזה היה לפני שהם שכרו אותו לעבוד על הסרט, אבל אפשר כבר לראות מהתגובה לאן זה לבסוף הוביל.
אל תדאג אם זה יהיה לא שווה לא יעשו ״מיזאקי״
הולוויד חושבת על כסף, כנראה טריילרים שווים כסף , אם לא אז לא היו עושים זאת
"איך אתה חי" זו קלאסיקה יפנית לנוער, ומיאזאקי זה מיאזאקי, אז נראה לי שיצליח גם בלי שום שיווק, לפחות ביפן. יכול להיות שמכוונים להייפ מפה לאוזן. אני, בכל מקרה, אצפה בהזדמנות הראשונה.
(גם ב"העיר הזאת", אם למישהו יש כיוון להקרנות או הסטרמה באזור נ"י. מקווה שלא אצטרך לחכות כמה שנים עד שיגיע לשירותים רלוונטיים או יהיה זמין לקניה.)
סקורסזה כבר עשה סרט על ישו
והרבה נוצרים לא חיבבו אותו.
עשה המון המון סרטים על ישו. אחד מהם קצת יותר ביוגרפי.
(ל"ת)
אז לגבי גן קופים...
ראיתי בטרום בכורה. כל הסגולות של אבי נשר כאן (ליהוק מצוין [כן, באמת], בימוי מדוקדק, נושאים גדולים שמנוהלים די סבבה, כתיבה סוחפת סה"כ) אבל גם כל המלכודות של הבנאדם (נוסטלגיה לשם נוסטלגיה, דרמה שהופכת למלודרמה, קריינות בלי סיבה, אובר-אמיבציה, אפילוג איטי וחסר ערך).
אם אתם אוהבים את ז'אנר אבי נשר זה כנראה הסרט הכי טוב שלו מאז "פעם הייתי". אם לא אז אין פה משהו שיעיף אתכם.
נ.ב. ביחס לטריילר המצוין של העיר הזאת, הטריילרים של המפיצות הגדולות ממשיכים להיות מעפנים. הם גם ארוכים מדי, גם לא הכי יוצרים הייפ, ובמקרה של גן קופים אפילו לא מתקשרים את העלילה מאה אחוז. אני מבין שזה זול לקחת איזה מפיק שעובד במשרד שיערוך טריילר, אבל בחייאת.
מסכים לגבי גן קופים
כתבתי בערך אותו דבר בדף של הסרט
אולי עדיף לקחת את הגישה של "המנצחים" ולשחרר שיר/קטע מהסרט
ועוד שיר כזה מרגש (אני לא בטוח עד כמה הוא טוב אבל הוא טוב לטעמי). בהחלט עורר בי סקרנות
בריאן סינגר חי בישראל?!
זה הדבר הכי מוזר ששמעתי היום.
גם קיווין ספיסי הגיע לטיול פה אחרי האשמות נגדו. וגם אמבר הארד.
מכיוון שאנחנו לא ארץ טיולים פופלרית כמו איטליה ספרד או אפילו יוון, יש משהו מאוד ספציפי בבחירה להגיע לארץ.
משום מה אני מאוד לא מרגיש בנוח מזה…
ישראל די ידועה כמקלט לעברייני מין מהעולם. גיגול מהיר מגלה שזה עניין של שנים.
(ל"ת)
אור לגויים
(ל"ת)
ומקלט לאויבים של משטריים פוליטיים
(המון מרוסיה, אבל אני בטוח שלא רק רוסיה.)
יש הסבר?
מה מושך אותם דווקא לפה?
בעיקר חוקי הגירה נוחים ליהודים. זה לא מצליח לכולם ויש כאלה שלא מקבלים אזרחות.
אבל בשביל הרבה יהודים שמואשמים בדברים כאלה, לברוח לישראל זאת מעין אפשרות על אוטומט. יש כאלה שזה גם מצליח להם.
מעניין איך זה ביחס למדינות אחרות שקל (לאנשים הנכונים) לקבל בהן אזרחות
אם יש כאלה בכלל…
בוודאי שיש
צרפת היא פופולארית מאוד בתחום הזה כיוון שהיא ידועה בכך שאין לה הסכמי הסגרה עם מדינות אחרות. רוסיה היא מפלטם של הרבה מהאנשים שארה"ב רואה בהם אויבים (דוגמת אדוארד סנודן וג'וליאן אסאנז').
ישראל היא מדינה נוחה ספציפית ליהודים (ההגירה הפשוטה בעולם), תופעה מאוד רווחת בקרב מגזרים מסויימים בארץ בהם קל להסתתר אם אתה בורח מעברך הפלילי, אם כי זה לא בלתי שביר. לישראל וארה"ב יש הסכמה הסגרה הדדים ואם יקרה מצב בו ידרשו, ישראל תגרש את סינגר חזרה לארה"ב.
לא חושב שזה רעיון שיווקי חכם אבל עבורי זה מעולה לא לשחרר טריילר לחדש של מיאזאקי
אני גם ככה נמנע מטריילרים של סרטים עתידיים (אם אתם רואים מישהו בקולנוע עם עיניים מכוסות בזמן הטריילרים אז זה אני) ומשתדל לא להסתכל על תמונות/תקצירים. הסרטים העתידיים היחידים שראיתי טריילרים שלהם הם 'יצורים מסכנים' (אבל זה רק כי הייתי שיכור ונשברתי) ו-'גן קופים' (כי לא נראה לי שאצפה בו). וזה ממש כיף להתחיל לראות סרט בלי לדעת לא רק מה הולך לקרות בחצי השעה הראשונה שלו כמו תמיד אלה גם לא לדעת לאיזה מין חוויה ויזואלית אני נכנס. גם מעניין אותי לדעת – כשאתם יושבים לראות קלאסיקה מלפני כמה עשורים כמו 'שבעה סמוראים' או 'אפוקליפסה עכשיו'. אתם בודקים טריילרים? כי זה נשמע לי מוזר משום מה. בכל מקרה, מיאזאקי עושה לי חיים טיפה יותר קלים וזה מעולה.
– כל שלושת הסרטים של בריאן סינגר יופקו מהכסף האישי שלו או רק הדוקומנטרי? מעניין לדעת אם מדובר בהפקות ישראליות או לא.
– לא ידעתי שיובל אדלר המשיך לביים אחרי "בית לחם". חבל שאלה סרטים אמריקאיים מושמצים יחסית. היו לי ציפיות גבוהות ממנו.
– פעם בכמה חודשים אני מגלה שבוב דילן עדיין בחיים. וכל פעם אני מופתע מחדש. ג'יימס מנגולד כבר עשה סרט ביוגרפי מוצלח על אייקון מוזיקה אחד (ג'וני קאש), אז אני אתן לעצמי לפתח ציפיות מהחדש.
– מה היה מיוחד בכיצד כל הקטע הזה של אגרופים ונפילות עובד בצילומים? ציפיתי לאיזו טכניקה מפתיעה אבל הסרטון די מסביר את המובן מאליו, לא?
– מחזמר ראפ ישראלי עם כל הראפרים הישראליים אבל בלי נטע וינר? אוף. טוב, אתנחם בזה שיש לו מחזמר על הבמות בימים אלו.
אשמח לדעת איך החוויה לראות ב-2018 בקולנוע את ספיידרמן ממד העכביש בלי לדעת כלום לפני על המראה של הסרט
(ל"ת)
לצערי באותה תקופה הייתי אובססיבי לטריילרים אז אני לא יכול להגיד לך
טריילרים הם אחלה יצירות אומנות ותמיד ראיתי כמה שיותר מהם ונהניתי לראותם. רק שהם קצת התחילו למצות את עצמם בסגנון והבנתי שההנאה שלי מסרטים נפגמת בעקבות צפיה בהם אז החלטתי לוותר. לא לגמרי, אלא פשוט לראות את הטריילר *אחרי* הסרט (זו גם דרך נחמדה להיזכר בכל מיני דברים שנהניתי מהם בסרט).
אבל אני כן יכול להגיד לך שנורא שמחתי על כך שלא ראיתי את הטריילר של 'ממד העכביש 2' לפני שצפיתי בסרט. כשראיתי את הטריילר בדיעבד ראיתי שחלק גדול מהשוטים הכי יפים שהוציאו ממני פרצי 'וואו' כבר הופיעו בטריילר וכנראה שלא הייתי נדהם מהם באותה מידה אם הייתי נחשף אליהם קודם. הסרט גם חושף כל מני פרטי מידע כמו זה שיש "עולם ספיידרמנים" ואת הפנים של הספיידר-מן עם הטפרים והבדיחת ספיידר-מן אצל הפסיכולוג, ואת חזרתו של פיטר פרקר האבא ועוד כל מיני דברים שהיה כיף יותר להיחשף אליהם לראשונה תוך כדי צפיה בסרט מאשר לצפות להם מראש כי הופיעו כבר בטריילר.
האמת שגם אם ב-2018 לא הייתי רואה את הטריילר של 'ממד העכביש' כנראה שכן הייתי נחשף לסגנון הויזואלי שלו ולו משום שפוסטים עם תמונות סטילס ממנו היו בכל מקום (ואני כן רואה פוסטרים כי אין איך לא לראות). בגלל זה אני שמח שמיאזאקי חוסך לי את זה.
יש משהו מיוחד בפנים של מיגל?
כלומר, אני מניח שגם לו לא הייתי רואה את הטריילרים לא הייתי מגיב בצורה מיוחדת לחשיפת הפנים שלו.
אלה רק פנים אנושיות סטנדטיות לחלוטין, אז איפה פה הדבר המפתיע והמיוחד שעדיף לחוות אותו לראשונה בקולנוע?
אלא אם הנחת שהוא לא אנושי, מה שיכול להיות הגיוני במידת מה, ואז ההפתעה הייתה שהוא בנאדם.
אה, אוקי
(ל"ת)
למרות שגם בלי קשר לעלילה
לחשוף את פניה של דמות שהייתה עם מסכה לאורך חצי מהסרט כבר בטריילר די לוקח קצת מהמסתוריות שלה. נכון, חשיפת פניו בסרט זה לא טוויסט עלילתי אבל לא לדעת איך הבן אדם המסתורי הזה נראה יוצר המון סקרנות ומתח שמקבלים סיפוק ברגע החשיפה. כמו למשל שחשפו איך הרידלר נראה כבר בטריילרים של "הבאטמן". הסרט לא סתם מסתיר את פניו לאורך רוב הסרט. זה מה שהפך אותו להרבה יותר מעניין ומפחיד, ורגע החשיפה שלו כן הרגיש כמו רגע "חשוב" ודרמתי יותר מאיך שהוא היה מתקבל אם הייתי יודע כל הזמן הזה שזה פאול דאנו.
אם כבר, אז הדמות במסיכה שהסרט כן מתעכב לרגע על גילוי הפרצוף שלה, זה הובי
ובמקרה שלו, לא זכור לי שראו אותו בטריילרים בלי מסיכה.
בעצם, בכלל לא זכור לי שראו אותו בטריילרים.
אבל אצל מיגל לא זכור לי שחשיפת הפנים היא רגע משמעותי מאיזושהי בחינה.
לא נראה לי כלל שהיה איזשהו עניין בסרט עם חשיפת הפרצוף שלו, זה פשוט קורה והסרט לא מיחס לכך שום חשיבות.
כך לפחות אני ראיתי את זה.
היה לי משהו קרוב לזה, הגעתי בלי הרבה ידע לפני
על תחילת הסרט יצאתי והתלוננתי שהמקרן לא בפוקוס. פרצו בצחוק כשאמרו לי שזה ככה בכוונה, וזה פשוט סגנון הציור (בדיעבד, חיקו את ההדפסה הלא מדויקת של חוברות קומיקס ישנות שבה האדום,צהוב,כחול לא הודפסו במדויק).
התחלתי לצחוק גם והייתי במצב רוח נהדר כל הסרט. אחותי לא ידעה איפה לקבור את עצמה, אז זה יכול לעבוד לשני הכיוונים :)
אני היחיד שקצת הובך מהטריילר של העיר הזאת? לא רוצה לפגוע, בכל זאת יצירה ישראלית שבטוח שנעשתה במאמץ עילאי ועם המון תשוקה אבל גם ברמת הנראות, זה נראה מאד פלסטי, בסין סיטי בתקציב נמוך. וגם ברמת התרגום של המחזמר לקולנוע, משהו שם חורק מאד.
אולי בסרט זה יעבוד יותר טוב. וגם ניכר שכולם מתלהבים ואני בודד במערכה
גם אני קצת הובכתי, ואני חושב שכשהסרט יצא זה יהיה הקונצנזוס.
אני חושב שיש סוגים מסויימים של משחק שעובדים על הבמה, אבל לא בקולנוע, וסוג המשחק שמחזמר מצריך הוא כנראה אחד הבולטים בקטגוריה הזו.
יש הרבה התנהגויות שכיף לראות על הבמה, כשסספונד הוא חלק מהחוזה שאתה כצופה חותם עם היצירה כשאתה קונה את זה שחצי מהפרופס והתפאורה הם מדומיינים ויש לך איזה 6 או 7 ניצבים שאמורים לייצג עיר שלמה. זה ברור לך שאתה לא רואה "עיר", "בר תחוב", "זירת רצח" או אפילו "בלש", "שוטר" ו"פושע" – אלא ייצוגים מופשטים של הדברים האלה.
אבל בקולנוע, שזה מדיום יותר ריאליסטי, אותן התנהגויות מתחילות להיראות מאוד מאולצות, כי הן מתרחשות בסביבה ריאליסטית לכאורה. הייצוג הוא יותר קונקרטי ופחות מופשט, כי הבר באמת נראה כמו בר וזירת הרצח באמת נראית כמו זירת רצח. אז עכשיו זה שהבלש, השוטר והפושע עדיין נשארו ייצוגים מושפטים ולא ריאליסטיים זה הרבה יותר מפריע.
אז אני אפילו לא חושב שיש איזו בעיה עם הסרט עצמו, זה יותר שהמדיום לא מתאים לתוכן. אני חושב שהיה עדיף פי מיליון אם הם היו עושים הצגה מצולמת סטייל מה שדיסני עשו עם "המילטון"
הסרט נהדר, ובהקרנת המבקרים שהייתי היו מחיאות כפיים בסיומה
אז לא הייתי ממהר להכריז על קונצנזוס שלילי בנוגע לסרט. לכל היותר מפצל קהל, וגם זה לא נראה לי באמת – המקרה הסביר בעיניי הוא מקרה של "מי מפחד מהזאב הרע", של קהל גדול אוהד וקולני, שלאו דווקא אבל לחלוטין חודר למיינסטרים ונשאר באזורי קאלט.
לא יודע
לא הכרתי בכלל את המחזמר, וכשראיתי את הטריילר רק אמרתי "וואו.. וואו.. זה באמת קורה פה?" ורצתי לחפש ביוטיוב עוד קטעים.
לא נראה לי שהתלהבתי בחיים ככה מטריילר ישראלי.
אני חייב לציין שהדיבוב בטריילר של העיר הזאת פשוט מושלם
זה ממש מרגיש כאילו השחקנים מדברים עברית במקור.
לא זוכר מתי נתקלתי לאחרונה בכזאת השקעה בדיבוב של טריילר.
אה, רגע, אתם רוצים להגיד לי שזה לא דיבוב אלא טריילר לסרט ישראלי?
מה אני אגיד, לפעמים הקולנוע הישראלי מצליח לצאת מהשבלונה של עצמו ולהוציא משהו שלא נראה בשום צורה כמו סרט ישראלי.
אני מברך על כך, ואשמח לכמה שיותר סרטים ישראלים שהולכים למקומות שרחוקים מהסטייל של הקולנוע הישראלי (סרט אופרת ראפ בלשית. מי האמין שיכול להיות דבר כזה בארץ?).
טריילר לאליו של פיקסאר
נראה אהה אהה טוב עד מאוד
תאכלס נראה כמו עולם מוזר אבל יותר טוב כנראה
https://youtu.be/2w_K3CB8PuE
ויזואלית זה נראה טוב
אבל גם עולם מוזר היה נראה טוב מבחינה ויזואלית בטריילרים, כך שאולי עוד מוקדם לשפוט.
מודה שהאמון שלי באולפני האנימציה של דיסני ופיקסאר נפגע בצורה רצינית, הם בהתדרדרות מבחינת איכות הסרטים פחות או יותר מאז שפיטרו את ג׳ון לאסטר.
כך שמבחינתי, כיום, בכל הנוגע לדיסני אנימציה / פיקסאר, אני סקפטי לגבי הסרט גם אם הטריילר נראה נחמד.
גם ויזואלית וגם הטריילר נראה סבבה אבל אין ספק שאני מסכים איתך על הכל
ואחרי שאלמנטלי לא נראה אטרקציה אז בהחלט זה מחזק את מה שאמרת
מצד שני, אדומה אש ולוקה היו טובים וזה היה לא מזמן
אז בפיקסאר בינתיים אני מאמין גם אם אלמנטלי באמת יהיה רע
עוד משהו נחמד מהאינטרנט, אפרופו מיאזאקי: סרטון על איך פעם סטודיו ג'יבלי הנפישו את באטמן וסופרמן
https://www.youtube.com/watch?v=A7RslmcyYno
(או בשמו החלופי של הסרט הזה: למה גם כשאתם רואים שם של אולפן אנימציה בקרדיטים, בכלל לא בטוח שאותו אולפן עבד על ההפקה שראיתם כרגע)
שלושת הפרקים האלה זה איך שסרט של באטמן וסופרמן אמור להיות.
מתח וקצת כאסח בין השניים, תהליך יותר אורגני של השלמה אחד עם השני, לקס לות׳ור וג׳וקר שמתנהגים כמו עצמם ואנימציה נהדרת.
נכון, ראיתי אותם בגרסת הסרט שחיברה בין שלושת הפרקים (לא היה לי בזמנו מושג שמדובר בשלושה פרקים נפרדים)
ומאוד התרשמתי. העבודה שג'יבלי עבדו על הפרקים האלה היא סוג של סגירת מעגל, כי אותם פרקים מאוד הושפעו מסרטי סופרמן של האחים פליישר ומסרטי האחים פליישר בכלל (כולל הופעת אורח של פופאיי) וסטודיו ג'יבלי ומיאזאקי בפרט הושפעו מאותם סרטים ממש, ונתנו להם גם מחוות מפורשות. ויוצרי הסדרות המצוירות של באטמן וסופרמן, בתורם, הושפעו מאוד גם מג'יבלי.
עוד בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים: אנדרו דומיניק, רם ברגמן
אנדרו דומיניק יגיע לכיתת אמן ב-1.7, אבל בשבוע לפני זה יהיו הקרנות של "בלונדינית" (שאם אני לא טועה זאת ההקרנה הראשונה ובטח גם האחרונה של הסרט בקולנוע בישראל), וגם של "ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי רוברט פורד הפחדן" בפילם 35 מ"מ. ראיתי את העותק הזה בהקרנה לפני חודשיים והוא במצב מדהים, מה שהפך את הסרט ליפהפה אפילו יותר מהרגיל (רוג'ר דיקנס אומר שזאת אחת מהיצירות שהוא הכי גאה בהן, שזה חתיכת דבר).
ב-1.7 תהיה גם שיחה עם רם ברגמן, המפיק הקבוע של ריאן ג'ונסון (בריק, מלחמת הכוכבים 8, רצח כתוב היטב).
יש עוד כמה אורחים ואירועים.
מתי אמור להגיע "יצורים אומללים" למסכים? מחכה בקוצר רוח.
(ל"ת)
תחילת אוקטובר, תחת השם "מסכנים שכאלה"
(ל"ת)