כשמישהו כותב סיפור, לעיתים הוא עלול לגלות שלכתוב את הסוף זה הכי קשה. רבות הן היצירות שעשו את מה שעשו ממש טוב, אבל לא ידעו איך לצאת כמו שצריך והשאירו את הצופים/קוראים/שחקנים/מאזינים עם טעם חמוץ או מפוספס.
הדרך של ג'יימס גאן, הבורא והיוצר של חבורת שומרי הגלקסיה בגירסתה הפופולרית, לגשת למה שהוא כמעט מכל בחינה הסוף של החבורה כפי שאנו מכירים אותה – היא פשוט לא לכתוב אותו כסוף, אלא כעוד חלק בסיפור. התפתחות שלו, אם תרצו. ואם היה מצופה שגאן ילחץ על דוושת ה"אוי אוי אוי, פרידה, כמה מרגש", הנה הקטע: הוא לא. לפחות, לא ברוב הסרט. והתוצאה? כמעט מושלמת.
שומרי הגלקסיה בהרכבם הנוכחי, שזה אומר מינוס גאמורה ופלוס מנטיס, פועלים כעת מ"ראשומקום", כמו שיודע מי שצפה בספיישל חג המולד שיצא לפני כמה חודשים. פיטר קוויל מצוברח על שאינו מוצא את גאמורה שאחריה הוא מחפש מאז מאורעות "סוף המשחק", משתכר ומאבד את זה שוב ושוב, ושאר החבורה נאנחת בתוגה ועסוקה בלשמור על הגלקסיה (מה-שזה-לא-אומר). אלא שאז, ערב אחד, הקבוצה מותקפת בפתאומיות על ידי אדם וורלוק – יצור קוסמי עם כוחות דמויי קפטן מארוול – והארוע שולח את החבורה לחפש מדוע הבחור רודף אחריהם, וספציפית, אחרי רוקט.
הדרך הזו מובילה אל הנבל הראשי של הסרט, הוד התפתחותו (תרגום מבריק לעברית של "High Evolutionary"), שבעצם אחראי לכך שרוקט הוא, ובכן, רוקט, ולא עוד דביבון שכלוא באיזה גן חיות עם עשרות כמותו. הבחור הזה (בגילומו הנהדר של צ'וקודי איוג'י) הוא מין מדען אינטר-גלקטי שעסוק בלפתח מינים תבוניים ושאינם כאלה אל עבר אוטופיה כלשהי, ואחראי גם ליצירת ה"ריבוניים" מהסרט השני בסדרה – אלו שיצרו את אדם וורלוק בסצנת הקרדיטים של הסרט.
אז מה עושה את הסרט לכל כך טוב?
נתחיל מזה שזה לא בדיוק "סרט מארוול". זה סרט של ג'יימס גאן, ומעולה שכך. הסיפור, אם חששתם, לא מקדיש ולו דקה לקשרים כלשהם עם היקום הקולנועי שבחוץ ולרמזים עתידיים, למעט אולי כוח-על מפתיע שצץ בסצנה שולית. וכאילו, כן, ברור שההיסטוריה הלא פשוטה של פיטר וגאמורה בשני סרטי הנוקמים האחרונים משפיעה פה על העלילה – אבל הרבה פחות משניתן היה לחשוב: זאת פשוט נקודת המוצא ולא הרבה מעבר לזה. מישהו כבר הספיק לשאול אותי אם חייבים היכרות מוקדמת עם הדמויות; התשובה היא כמובן "כן", אבל לא עם עשרים ומשהו סרטי היקום כולו, אלא עם שני סרטי שומרי הגלקסיה בלבד. וזה לא מובן מאליו.
הסיבה לכך, אני מאמין, היא שג'יימס גאן החליט שאת שירת הברבור של שומרי הגלקסיה הוא ינצל כדי לטפל בבייביז שלו כמו שצריך ולתת להם את הכבוד הראוי להם. לשמחתי, הוא קיבל לכך צ'ק פתוח מקווין פייגי, ומהבחינה הזו התוצאה עומדת בפני עצמה בצורה ממש מרעננת.
הבשורות הטובות עוד יותר הן שהעצמאות של הסרט היא לא רק ביחס ליקום הקולנועי, אלא גם ביחס לסיפורים הקודמים של החבורה העליזה. כי למרות שמתיאור העלילה ניתן היה להבין שגאן מקפיד על חיבור לפרטי עלילה מהפרקים הקודמים, זה לא כדי להגדיל את ההימור, אלא כדי לנסות ולהדק את הסיפור המעט מפוזר של "הריבונות". זה עדיין קצת מאולץ, אבל הנקודה שלי פה היא שהנבל הפעם לא מתכנן להרוס את העולם. או אפילו כוכב לכת אחד. אין כאן אבני אינסוף או סלסטיאלים או ווטאבר. יש פה חבורה של גיבורים פגומים, כל אחד בדרך שלו, שמצאו חיים משותפים ביחד – והם נאבקים במי שרוצה לגזול מהם את זה.
וזה פשוט יופי של סיפור, כללי ופרטי. גאן מתמחה בלקחת חבורת דמויות הזויות ולתת לכל אחת את האופי שלה ואת המסע שלה. "שומרי הגלקסיה חלק 3" לא שונה בקטע הזה: כמעט כל אחד מהחבורה פה זוכה למסע שלו, להתפתחות שלו, ולמה שהכי מרגש בנוגע לחלק מהדמויות – לגאולה שלו.
טוב, לא כולן מטופלות באותה היעילות. גאמורה ונבולה נמצאות יותר ברקע ותומכות בסיפורים של השאר, וזה תכל'ס מרגיש הוגן כי מבין החבורה כולה הן עברו את הדרך הכי משמעותית בקפיצה של הקבוצה לסרטי הנוקמים. וגרוט, נו, הוא גרוט. והוא עדיין מצחיק. אבל הדברים שהסרט עושה עם דמויותיהם של פיטר קוויל, מנטיס, דראקס ובראש ובראשונה – רוקט, הם מבין הדברים הכי מרגשים שנעשו אי פעם בסרט מארוול, בטח בריכוז הזה של דמויות שדורשות תשומת לב בנפרד.
רוקט, הוי, רוקט. הסיפור שלו פה הוא ההוכחה שלפעמים יותר זה יותר. אם הכתיבה לא היתה עומדת במטלה, היינו נשארים עם התחושה שאותה התפרצות זכורה לטוב מהסרט הראשון היתה צריכה להישאר העוגן הרגשי שלנו כלפי הדביבון הציני והעוקצני, בלי להרחיב ולפרט – ואגב כך להרוס. אבל לא זה המקרה: גאן מרחיב, מפרט ומצליח לרסק את הלב לרסיסים כאילו כלום, ובסוף עוד להצליח להציע נחמה.
וכן, כתבתי גם דראקס. אני יודע ומזדהה עם הביקורת המוצדקת שהיתה על כתיבת הדמות שלו בסרט השני ובספיישל חג המולד; מתברר שכל זה אשכרה הוביל לאנשהו. הגאולה שהוא זוכה לה בסרט הזה היא חתיכת דבר מרשים.
וכל הכתיבה הזו לא רק מרגשת, היא גם חכמה. כי הדמויות של גאן דפוקות, תמיד היו, והביקורת עליהן תמיד הובעה כשזה הרגיש שהן דפוקות רק לשם הצחוקים והגאגים. הפעם, הדמויות מדברות על זה במפורש, בעצמן, בכמה סצנות נפרדות שמובילות לאט אבל בטוח לקתרזיס רגשי כל כך אפקטיבי שהיו לי דמעות בעיניים יותר מפעם אחת. בגלל פאקינג דראקס המשמיד ובחורה עם מחושים.
מה שמעלה את הכתיבה מ"חכמה" ל"וואו זה מבריק" היא ההקבלה שעלתה לי רק אחרי הצפייה, בין הנבל הממש-מוצלח של הסרט לבין הגיבורים שלו. "הוא לא רצה שהכל יהיה מושלם", אומר עליו רוקט במשפט שהופיע גם בטריילר, "הוא פשוט שנא את הדברים איך שהם". הוד התפתחותו לא סובל את הפגמים, את הנזקים, את החולשות האנושיות. הוא הקצנה של חולשת האנוש הנפוצה לשפוט אחרים אך ורק על פי סטיגמות ותנאים חיצוניים. כנגדו, הגיבורים שלנו מעמיקים פנימה אל נפשות מיוסרות ומוצאים שם את היופי ואת האהבה, מתחת לכל הפאקים והבעיות. וכן, זאת תימה חוזרת אצל גאן – זה היה הדבר הכי טוב ב'פיסמייקר' – אבל הפעם זה תפור כל כך טוב משני צידי המתרס, שקשה להתכחש לאפקטיביות של המסר הזה, קלישאתי ככל שיהיה.
וזאת הגדולה העיקרית של הסרט הזה: הדמויות שלו, שאנחנו מכירים ואוהבים. גאן יכול היה לקחת את העובדה שזה סרט פרידה למקומות צפויים הרבה יותר, ואולי יעילים יותר מבחינת מניפולציות רגשיות. אבל הוא בחר בדרך הקשה, לקח כל דמות ודמות ונתן לה לא את הסוף שלה – אלא את ההשלמה שלה. אולי זה סוף. אולי לא. זה לא מה שחשוב. מה שחשוב הוא איך כל אחד רואה את עצמו.
"שומרי הגלקסיה 3" אינו סרט מושלם. לצד מעלות רבות נוספות שלא נגעתי בהן (הפסקול, כמובן מאליו; אקשן אדיר – כולל וואן שוט מהמרהיבים בתולדות מארוול מבחינה יצירתית; רעיונות ויזואליים מגניבים; הומור משובח; הופעות נהדרות של מרבית השחקנים שסליחה שלא ציינתי בשמם) – יש גם חסרונות: אדם וורלוק בגילומו של וויל פולטר והכאילו-תהליך שהוא עובר בסרט מפוספס לגמרי, הפלאשבקים שמלמדים על עברו של רוקט – מדהימים ככל שיהיו מבחינה סיפורית – יכלו להיות תפורים יותר טוב מבחינת נקודות המעבר אליהם תוך כדי העלילה, והאתגר של המערכה השלישית – ובכן, בואו נאמר שהיו לגאן בפרט ולמארוול בכלל קרבות בוס מוצלחים יותר. יש גם כמה מהלכים עלילתיים שלא ברור מה מטרתם. אבל הלב של הסיפור הזה כל כך חזק, כל כך אפקטיבי, שהוא גרם לי להרגיש שהחסרונות הללו כמעט הכרחיים כדי לספר את הסיפור היפה הזה.
"שומרי הגלקסיה 3" הוא ארוך, מצחיק, סוחף, עמוס, כיפי ומרגש, והוא פרידה ראויה ומסעירה מהחבורה האהובה הזו. אני מניח שמתבקשת כאן בשביל הכותרת השאלה האם מארוול חוזרים לעצמם אחרי שלל הכשלונות מהתקופה האחרונה, אבל התשובה שלי לזה היא: לא אכפת לי. הסרט החדש מתמקד בעצמו, בדמויות שלו, ונותן להן את הסיפור הכי טוב שאפשר. ככה מסיימים טרילוגיה.
שאלות נפוצות:
יש שתי סצנות קרדיטים. הן נחמדות, למה לא. כמו כן שווה לראות באיימקס, התלת ממד הרגיש מוצדק ושווה את התוספת.
סרט שקיוויתי שיציל את מרוול (עבורי), אבל יש חשש אחד
לא קראתי/צפיתי בביקורות אחרות, כי רציתי להיכנס לסרט טרי, אבל ראיתי כותרות שמרמזות שהסיפור של רוקט והחיות האחרות במעבדה של המה-שמו קשה לצפיה. הבעיה האחת שיש לי עם גאן היא הסטריק הגורי/סאדיסטי המאד מובחן שלו. זה צרם לי בסרטים הקודמים בסדרה (הבדיחה הלא-משעשעת עם הרגל המלאכותית בראשון העלתה לי לא-מעט קיא לגרון), ועוד יותר בעבודה שלו בדי-סי. המתאבדים (המצוין) היה מלא בזה – החל מהטבח הכמעט-אגבי על החוף, דרך הטבח ה"משעשע" במחנה המורדים וכלה בטבח המיוזע של מאות האזרחים שנשלטו ע"י החייזר. פייסמייקר (שלקחה בהליכה את כל היקום הטלוויזיוני הסופר-מתאמץ של מרוול) היתה מלאה בדוגמאות כאלו.
שאלתי (אכן, יש פואנטה): האם מה שקורה בסרט הנוכחי הוא לא יותר מדי עבור סמולן יפה-נפש עם בטן רגישה?
* שואל בשביל חבר. אני אליל קשוח ומסוקס שאוכל קרוננברג לארוחת בוקר.
** אוקיי, שואל בשבילי. אני רכיכה. תירו בי.
זה כמעט קצת יותר מעודן, אבל עדיין קשה
האלימות עצמה קצת מסוות עם יצורים ממוחשבים ואין דם אמיתי הרי הסרט מדורג pg13, אבל, אני לחלוטין חושבת שזה אחד הסרטים הכי אלימים של מארוול והיספור של רוקט קשה, לחלוטין צריך טריגר התעללות בבעלי חיים לפני שנכנסים לסרט הזה.
לטעמי סרט קשה לבעלי לב חלש.
לאו דווקא מהטעמים הוויזואלים (שכן לוקחים לדעתי לקצה את ה-pg13) אלא מטעמים רגשיים. אני יצאתי מהסרט עם מועקה גדולה.
החלקים במעבדה היו לי מאד קשים לצפיה.
האלימות הגרפית בשאר הסרט מוגזמת וקרקסית, אבל החלקים האלו נוגעים ללב ורדים מאד.
לי היו ליטרים של דמעות
אבל לא הייתי אומר שהסצנות גורי'ות
סרט מתעלל?
דווקא בסרט שהקפיד שיופיע בחלקים הקודמים ששום חיה לא נםגעה במהלך הסרט (מה שאי אפשר לומר על בני אדם) מטפחת התעללות…
אבל כן, סרט ללא איזכורים לעלילות יותר גדולות, יכול להיות מצוין…
לטעמי, מאז שגאן קיבל יד חופשית
יש אלמנטים מגעילים (מפלצות פעורות שיניים/איברים מרוטשים וכדומה) בכל הסרטים שלו.
מניח שזה לא מפריע לרוב האנשים, אבל לחלק לא מבוטל כן, שלא לדבר על ילדים. חבל שאין עורך או איזה בוס קשוח שיקצץ את החלקים האלה. הם לא תורמים כלום בעיניי, שומרי הגלקסיה הראשון היה נפלא וללא עניינים כאלה.
חמוד!
כמו שיגידו לא מעט אנשים – הכי טוב שמארוול היו מאז "ספיידרמן", ומכיוון שזה טכנית של סוני אז הכי טוב בעצם מאז.. "סוף המשחק", אני מניח? בעצם, לא ראיתי את "קוואנטומאניה". אולי מתחבאת שם יצירת מופת שאין לי כוח אליה.
נבל אפקטיבי, אדם וורלוק טמבל וחמוד, ובעיקר – המון סצנות אמוציונליות ופסקול שאני מאוד מחבב אבל קצת קשה להגדיר כ"קוהרנטי", לעומת הקודמים שלו.
בכל מקרה, אחלה טרילוגיה, אחלה סיום (אם כי יש לי כמה טענות לסצנת הסיום), אחלה אחלה אחלה. בהתחשב בתוצרים האחרים של מארוול – כן ירבו.
מה חשבת על סצינת הסיום?
(ל"ת)
לא עפתי
הדבר הראשון שבולט כשחושבים על הסרט, זה שמדובר בסרט האפל האלים והקודר ביותר בסדרת שומרי הגלקסיה.
הדבר השני ששמים לב אליו, זה שמדובר בסרט ממש ממש לא אחיד ודי מבולגן.
סצינות מאוד אפלות וקודרות נחתכות בגסות לסצינות יותר מדי ילדותיות ודביליות, ברמה שגורמת לי להרגיש שיש פה שני סרטים שהולחמו יחד לסרט אחד.
זה לא גרוע כמו אנטמן 3 המחריד, אבל אני גם לא מוצא את זה טוב כמו שני הסרטים הקודמים של השומרים (וכן, אני מאלה שבהחלט אוהבים את הסרט השני).
בעיקר יש פה תחושה, שאני מרגיש אותה לאחרונה אחרי כל סרט מארוול חדש שיוצא, שכבר אין לחבר׳ה במארוול מה לחדש לנו.
התחושה שהיא שאנחנו מקבלים כל הזמן עוד מאותו דבר וכבר הרבה זמן שלא יצאתי מסרט של מארוול עם תחושה שקיבלתי משהו חדש, משהו קצת שונה, משהו שיגרום לי לחשוב עליו עוד ימים רבים אחרי הצפייה.
לדוגמא, ההחלטה שלא להרוג אף לא אחת מהדמויות (דחילק, אפילו בסרט הקודם, שהיה פחות ״גדול״, הרגו מישהו), מעידה על חוסר היכולת של האולפן לתת לנו בשר בסרט, משהו משמעותי באמת שיקרה. כל סרטי מארוול האחרונים מרגישים יותר מדי פרווה. חשבתי שלפחות מהסרט הזה לא אצא עם התחושה המוכרת מכל סרטי מארוול האחרונים של ״אז מה בעצם היה לנו פה? למה כל זה הוביל?״ אבל לצערי שוב יצאתי כך מהסרט. וכן, אני מודע לעובדה שברגע הסיום פתאום החליטו בלי יותר מדי סיבה לפרק את חבורת שומרי הגלקסיה ולשלוח את פיטר לכדור הארץ, אבל בעיני זה הגיע משום מקום ובלי ממש קשר לעלילת הסרט. זה פחות או יותר כאילו מישהו בהפקה פתאום נזכר שזה אמור להיות הסרט האחרון של שומרי הגלקסיה, אז הוסיפו את הסיום הכפוי הזה.
אבל זה לפחות לא ממש רע כמו הסרט הקודם של האולפן.
הרבה סצינות כשלעצמם עובדות, הבימוי האומנותי של הסרט נהדר (אם כי גם פה יש את ההרגשה של ״עוד מאותו הדבר״ כשבחלקים מסויימים של הסרט הרגשתי שאני נמצא בממד הקוונטים והייתי צריך להזכיר לעצמי שזה החלל. הכל מתחיל להרגיש דומה) ואהבתי את אדם וורלוק ואשמח לראות אותו בעתיד בפרוייקטים אחרים.
אבל למרות הכל יש תחושה שנגמרו למארוול הרעיונות ובעיקר שנגמר למארוול האומץ לספר משהו שהוא קצת יותר מסתם סרט ששוכחים אותו ברגע שהוא נגמר.
צריך להתחיל לשקול את האפשרות שקווין פייגי כבר מיצה את כשרונו והגיע הזמן להחליף אותו במישהו צעיר ונמרץ שיקח את היקום של מארוול למקום חדש מקורי ורענן יותר.
ולפני שתגיב, רק אבהיר שאני מודע היטב לכמות הפעמים שהוזכרה עד כה המשפחה שדראקס איבד
אבל מבחינת אופי ואפיון דמות, הוא ממש לא מרגיש כמו מישהו שהיה אבא.
למעשה, הוא מרגיש כמו ילד מגודל, מה שתמיד גרם לי לתהות איזה מן אבא הוא היה.
תמיד היה בעיני את חוסר ההשקה בין העובדה שדראקס הוא היחיד מהחבורה שהקים משפחה לעובדה שדראקס הוא הילדותי ביותר בחבורה.
זאת בעיה לא חדשה, אגב, והרגשתי את זה תמיד כשצפיתי בסרטים הקודמים.
מצטער, אני חוזר בי מהניסוח ״מישהו שהיה אבא״
זה ניסוח לא נכון ולא מכבד.
אבא נשאר אבא גם אם אין לו אף ילד שנשאר בחיים.
לא צפיתי עדיין
אבל יש הרבה אבות שהם ילדים מגודלים. זה לא שעוברים מבחני סף לפני שהופכים להורים…
מניח שהצדק עמך
פשוט לי כצופה זה תמיד הפריע.
קשה לי לדמיין אותו כאבא.
אני מניח שזה לא בהכרח חור בעלילה, אבל כצופה הנקודה הזאת תמיד הפריעה לי.
ואגב, לא התכוונתי כלל ל״מבחני סף״ לפני ההפיכה להורים, אלא יותר לקטע הזה שהורות מבגרת, כך שגם אם אדם לא בוגר מביא לעולם ילדים, סביר שהוא יתבגר תוך כדי הגידול שלהם ולקיחת האחריות עליהם.
אבל אני מקבל שגם הכלל הזה לא חל על כולם ויכולים להיות אבות שמגדלים ילדים כבר 20 שנה והם עדיין לא התבגרו בעצמם.
היתה התפתחות, היה מסלול עקבי
שום דבר לא צץ משום מקום כמו שאתה מציג את זה. גאן הקדיש סצנות שלמות ודיאלוגים ארוכים כדי לחשוף את מה שהדמויות חושבות על עצמן, וכועסות על עצמן, ומה שהן חושבות וכועסות על אחרים. אולי פספסת את זה כי הדיאלוגים האלה שוב ושוב באו במסווה של עוד בדיחות קרש וקשיי הבנת הנשמע, אבל זה מה שזה – פספוס. הכל שם.
ארחיב עם ספוילרים, אבל רק אחרי שבת.
אני מבינה שזאת רק דוגמה, אבל באמת? זה תוכן משמעותי? משהו שכל סרט יכול לעשות?
ורק נזכיר לכולם לפני הצפיה
דייב בטיסטה פרסם תמונות עירום של מתאבקת והדביקם על כל חדר הארונות של ארגון ההיאבקות שלו רק כדי לגרום להנהלה לפטר אותה משום שלא הסכימה לשכב איתו.
מקור (אמין) בבקשה.
(ל"ת)
ככל שהצלחתי לחקור את הנושא,
היה מדובר בסיפור עלילתי של הWWE.
או זה, או שתוצאות התביעה היו תחת כזה חסיון שגוגל פשוט לא מכיר את הפרטים עליה.
אתה פשוט משקר בזדון
https://www.thesportster.com/wrestling/mickie-james-unbelievable-backstage-stories/#problems-with-batista
היי, זה דיון חשוב שאני כן רוצה שיהיה פה
ולכן אני מבקש שבשביל שנקיים אותו ונקשיב אחד לשני – לא להעליב מגיבים אחרים (את התגובה הזאת השארתי, אחת אחרת שהייתה עיקרה העלבות ומעטה הקישור מחקתי).
ברור שמחקת את הקישורים
גם בהודעה הזו ערכת ומחקת קישורים.
מה שלא מפתיע בהתחשב בהיסטורית הניהול המזעזעת שלך. תמשיך לסגוד לדיסני.
כן, כלומר, לא עשיתי את זה
ואני חושב שאפשר למצוא כמה וכמה מקומות שבהם אפשר לנחש מה היחס האמיתי שלי כלפי דיסני אבל חוץ מזה, כן, לחלוטין, מה שאתה אומר.
לחלוטין מחקת את קישור ההבהרה לגבי הציטוט של מיקי גיימס
(ל"ת)
הערה לגבי הקישור שהשארת
זה בכוונה הקישור ששינה פרט מסוים כדי להוציא את בטיסטה יותר טוב.
מיקי ג'יימס לא אמרה שהיא תדפוק לבטיסטה את הראש בקיר לפני שתצטוות איתו. היא אמרה שהיא תדפוק לעצמה את הראש בקיר.
כל האלימות שם הופנתה בכיוון אחד. ממנו אליה.
https://www.wrestlinginc.com/news/2010/09/mickie-james-takes-a-shot-at-batista-details-531848/
אה, אם פרסמת שני קישורים בשתי הודעות
אז כן, בהחלט את הקישור שהיה בהודעה שכולה הייתה סתם עלבונות מחקתי, כמו שאמרתי . לו הקישורים היו הפוכים, הקישור ה"רך" יותר היה נמחק.
ושוב אתה משקר
פרסמתי בכל הודעה את שני הקישורים הללו, כולל ההבהרה. בחרת למחוק את ההבהרה ואז דיברת על "דיון". מענין למה.
אה.. לא
חשבתי להביא את התמונה של ההודעה שנמחקה כדי שתראה שגם בהודעה שנמחקה אין שני קישורים, אבל אני מניח שפשוט תגיד "נו, מה, גם את זאת ערכת לפני שמחקת!" כי משום מה זה משהו שאני אעשה???
בקיצור, לא יודע מה להגיד. אני לא נגדך פה ולא ערכתי את ההודעה אחרת הייתי פשוט אומר שערכתי אותה. כפי שאתה רואה בעצמך – השארתי את שאר ההודעות, כולל הקישור שאתה חושב שהוא קריטי יותר לדיון. אם הייתי רוצה למחוק אותו במזימה זדונית אני.. נו, הייתי מוחק אותו.
כי רק בכוח זה הולך איתך
(ל"ת)
... אם האמונה הזאת היא מה שעוזר לך לישון בלילה
אז כן, ברור, מה שלא תגיד.
אני לא משקר בזדון,
אלא מתייחס לסיפור הזה.
מה שהחיפוש הזה כן פתח לי הוא שעולם ההתאבקות המקצוענית הוא, לא במפתיע, בור שפכים של הטרדות מיניות, מה שמתווסף לתנאי העבודה הנוראים שם ולסיכונים הבריאותיים הבלתי נגמרים. נראה שבטיסטה דווקא יצא משם בזמן לפני שקרה משהו שניתן למצוא מחוץ לבאזפיד.
אבל לחלוטין אחרי שפרסם פורנו נקמה כדי להרוס למתאבקת את החיים
(ל"ת)
ובכלל ההצגה שלך את הענין מעוותת בזדון
"עולם ההיאבקות המקצוענית הוא בור שפכים אבל בטיסטה נמלט ממנו".
לא לא לא. איזה הצגה שקרית במטרה לנקות את דיסני שאליהם אתה סוגד. האמת היותר נכונה:
בטיסטה היה חלק פעיל בבור השופכין של הטרדות מיניות והשתמש בהם באופן מכוון כדי להרוס חיים של נשים שניסו לקחת חלק במקצוע.
"מה שהחיפוש הזה חשף לי" עלאק.
מעניין שמזה דיסני מתעלמת, לעומת השחקן של קאנג
אולי בגלל שאחד מסיים תפקידו והשני רק מתחיל?
את הסרט של הפלאש מתחרים בוחרים להפיץ, כנראה כי השחקן כבר לא יחזור.
בלינקים ששמו פה, מתייחסים לנושא הפצת תמונות העירום באופן סלחני מאוד, בתור דוגמא ליריבות בין שני אנשים. או שזה סיפור המשמש ליחצי ציבור, שבעצם מומצא (מאוד נפוץ בתעשייה הזו) או שהייתה השתקה גדולה…
הסיבות שונות לדעתי
במקרה של דיסני, לא אכפת להם משחקן מתעלל. מבחינתם גם להעסיק את היטלר. כל זאת בעוד אין על זה יחצ שלילי. השאלה אינה למה דיסני לא פיטרה את בטיסטה אלא למה אין סביבו יחצ שלילי למרות שהתעלל מינית בנשים. יש לכך כמה סיבות, חלקן מיקומו והתבטאויותיו הפוליטיות )איתרוג בלעז), חלק קשורות לחוסר ידע או ענין של הקהל הרחב בהיאבקות מקצוענית (בואו, קורים שם דברים מזעזעים רבים יותר) וחלק העובדה שהוא נכנס לתמונה בדיוק בנקודה שבה המכונה של מארבל הפכה לבלתי ניתנת לעצירה ומי יעז להתלונן בשם נשים בנקודת הזמן הזו.
מבחינת הלינקים, אלו לינקים של היאבקות מקצוענית. שם מתיחסים לכל סיפור המערב דמות היאבקות גדולה )כמו בטיסטה( ביראת אל. ולא יעזו לבקר אותו בחומרה. שוב, מדובר בתעשיה הבנויה על ארגון ההיאבקות בבעלותו של וינס מקמהון. תעשיה שבה היו הטרדות מיניות גם בשידור חי, גזענות בשידור חי של הבעלים, בעיות בריאות קשות של המתאבקים שלא מקבלים טיפול משום שהבעלים לא מוכן לשלם על פציעות שנגרמות אצלו ורבים מתים בגיל מוקדם, אינסוף מקרים של אנשים שמתים מסמים ומהתאבדויות, מתאבק אחד לפחות שרצח את אשתו ובנו לפני שהתאבד בגלל השפעת החומרים שלקח באותו ערב שהיה אמור לזכות באליפות (ועדין תמצא באותם אתרים כאלה שטוענים שיש לתת לו להיכנס להיכל התהילה אחרי מותו)
אלו לא פרסומים שמקדמים התנהלות מוסרית. בדיוק להפך. לא פלא שהם מלגלגים יןתר מכל.
הסיפור אינו מומצא בשביל יחצ. הוא לא עושה יחצ לאף אחד. הוא נחשף רק אחרי שמיקי גיימס פוטרה. אז אם כבר נוצר באזז שלילי על הארגון. לאחר מכן, באופן טיפוסי לארגון החלאתי הזה, הם עשו מערכון שנועד ללעוג על הסיפור הזה בטלויזיה.
אני נגעל אינסוף מהמקום הזה
תראו כמה התחמקויות ולשון כפולה ועריכות והסטות דיון נעשות פה גם על ידי ההנהלה וגם על ידי כותבי כתבות וכם על ידי מגיבים. כל זה כדי להימנע מלהכיר מלגנות אפילו במילה את השחקן שהם מעריצים כל כך ושהוא מטרידן מיני שפרסם פורנו נקמה כדי לפגוע במתאבקת מוכשרת. ההערצה שלהם למותג של דיסני היא כבר ברמות של הגנה על מפירי חוק ומושחתים מוסרית למענם. בהגיע היום הם גם ישלפו נשק למען דיסני. סייברפאנק זה פה.
אני לא מכיר אותך אבל אתה בטוח לא מכיר את כותבי ומגיבי האתר
הם לא בעד דיסני בשום אופן
כמות הכתבות והתגובות נגדם (ממספר רב של סיבות) היא עצומה
דווקא אני בתור אוהב דיסני לא מסכים איתם לרוב
*במקרה הזה אישית ממש לא אכפת לי מכל הריב המטופש שלך איתם אבל אני פשוט מבין שאתה שופט את הקהילה פה על דבר שבמאה אחוז לא אמת
**לרןב אני לא בעד להגיב לדברים כאלו כי אני לא אוהב התקפות ורעל אבל אני מנסה את מזלי
לגמרי תקיפה מכיוון הזוי
הערצת יתר לדיסני?!
מילא הפישלייק, שמגיע ממישהו שבשבילו "דיסני" זה שם גנרי לסרטים ממיאזאקי ועד סקורסזה, אבל איך מי שמבקר התנהגות שמצדיקה ביטול יכול להיות כל כך מנותק מהלך הרוח באתר הזה?
רגע, סינפיל הוא גם חובב היאבקות?
דברים נעשים פה מוזרים יותר עם כל פוסט חדש…
היה לי חשד שזה אותו אדם אבל אני שופט לכף זכות
(ל"ת)
לא חשבתי שזה אותו אדם
אימפקט מסוגל לנסח פסקה קוהרנטית, סינפיל לא ממש.
אני לא מכיר את סינפיל מספיק טוב אבל אני כן יודע שהטירוף דומה
(ל"ת)
הוא חובב האשמות של גולשי עין הדג בהערצת מותגים.
אני מבקר התנהגות שמצדיקה התעללות מינית בנשים
מאיזו סיבה, דיעת מיעוט בקהילה ההזויה הזו
ברור ברור, כל העולם משקר
בכל מקום כתוב וברור וידוע שדייב בטיסטה הדביק תמונות פורנו של מתאבקת על כל חדר הארונות. ביזה והשפיל אותה מינית על מנת לגרום לפיטוריה. אבל אבי3 קובע ומילתו היחידה שמתארת את המציאות:
לא אמת!
כמו שאמרתי קהילה גועלית. ואם לא של מעריצי דיסני, סתם של מצדיקי אונס.
בסהכ אמרתי שהם לא מעריצי דיסני
לא אמרתי שהמקרה אמת או שקר
אני כן אמרתי או התכוונתי לומר לפחות שזה שהם מעריצי דיסני זה בטוח לא אמת
ובכל מקרה בגלל שהדיבור שלך לא מתאים לי אני לא אענה לך יותר
בהצלחה למגיבים
ברור, הרי "הדיבור שלי" בעייתי יותר מהטרדות מיניות
בשבילי זו גאווה ונקודת זכות שאדם כמוך: מעריץ דיסני אדוק שמפיץ שקרים בכל מקום כדי להגן על מטרידן מינית שדיסני העסיקה למרות הטרדה מינית אלימה שביצע מוטרד ממני עד כדי כך שלא יגיב לי יותר לעולם. מראה שאני בצד הנכון.
ה"דיבור שלך"
הוא זה שאתה אומר לאנשים "אדם כמוך: מעריץ דיסני אדוק שמפיץ שקרים בכל מקום כדי להגן על מטרידן מינית" כשהם לא מסכימים איתך, ולא משנה על מה הם לא מסכימים איתך, בלי קשר להאםהם לא הסכימו איתך על דיסני, הטרדה מינית, או משהו אחר לגמרי, ואז אוטומטית טוען הדברים כל כל הקהילה.
לא מפתיע שאנשים לא רוצים לדבר איתך אם אתה מאשים אותם בדברים שהם לא עשו. זה לא "מראה שאתה בצד הנכון".
(בשביל הפרוטוקול: אני לא מעריץ דיסני; מסכים שהסיפור עם בטיסטה נוראי; עדיין לא מסכים איתך, כי אתה כל הזמן עושה קפיצות לוגיות לא הגיוניות ולכן טועה.)
כמו שאמרתי, אני גאה בכך שאנשים כמוך שונאים אותי
אין לי דיבור או הסכמה עם כאלו שחושבים שתקיפה מינית אלימה היא שולית לטוקבק לא נחמד. זו רק אסטרטגית הגנה אחרת, צדקנית מתחסדת ואף פחדנית. המשך להעריץ אלימים שמטרידים מינית רק כי הם מופיעים בסרטי התאגיד שלמענו גם תשלוף נשק. זו בבואתך במראה שאינך אוהב. לא אותי.
אני מנסה להבין
אתה חושב שאם מישהו הלך לשומרי הגלקסיה ונהנה ממנו בהכרח מלמד על זה שהוא מעריץ דיסני ו"ישלוף נשק למענו"?
אני למשל ממש לא מעריץ דיסני ובכל זאת הלכתי לסרט כי אני מעריץ את דייב בטיסטה ולא מפספס אף סרט בכיכובו.
אני לא "מעריץ אלימים שמטרידים מינית"
ולא אשלוף נשק.אני אמרתי במפורש שאני מסכים איתך על בטיסטה.
זה כל העניין. זאת מהות הטעות המאוד מאוד פשוטה ומאוד חשובה שלך, שאני מקווה שתשים לב אליה. אם תמשיך להתעלם מהעובדה הפשוטה הזאת, זאת תיהיה הוכחה סופית שמה שאתה עושה זאת דמגוגיה ולא באמת רצון לשיח על בעיות של החברה.
אנחנו לא שונאים אותך. אנחנו לא מכירים אותך מספיק בשביל שיהיה לנו אכפת ממך.
אני כן הייתי מצפה לקצת יותר לינקים לסיפורים שכל כך אכפת לך מהם, כדי שגם אחרים ידעו מה גורם לך להיות כל כך אמוציונלי.
לידיעה, שמתי מעל עשרה לינקים
אבל מר מנהל ניצל את ההרשאות שלו ופשוט לא אישר אף אחד מהם.
תחפשו בגוגל. אני דיברתי רק אמת.
שוב - לא, זה לא מה שקרה
היו שתי הודעות. אחת נמחקה. בכל אחת היה קישור אחד.
אני לא אמשיך דיון על הנושא הזה.
די למחנה דיסני ומחנה אנטי דיסני. אחים אנחנו!
(ל"ת)
כמו מופסה וסקאר!
(ל"ת)
(ל"ת)
בינתיים מי שמתבכיינים פה זה רק אתם
אני סהכ מציב פה את האמת. מימז וגיפים הם רק נסיון בריונות בלי האומץ הדרוש כדי להיכנס לדיון.
פחחח דיון עלק
באת לפה כדי לפגוע ולהיפגע כדי שיהיה לך תירוץ שוב לפגוע; כל ניסיון לנהל איתך שיח על הסיפור של בטיסטה (שאני באמת לא יודע אם הוא נכון או לא, לדעתי כן יש כאן בסיס של אמת) הוביל מצדך למסכת של גידופים והשמצות חסרות בסיס – מה שאירוני בהתחשב בכך שזה מה שאתה טוען שעושים לך. על כן נראה שממים זו צורת התקשורת האפקטיבית היחידה משום שדיון ענייני ויעיל לא ייצא מכאן.
רק שזה קשקוש שקרי ואתה יודע את זה
האדם היחיד מרגע שהעלתי את הנושא שניסה לנהל דיון עניני עליו היה esh. כל השאר השתמשו בטקטיקות של עריכה, השמצה אישית, הסטת דיון או פייק ניוז מכוון (אני מסתכל עליך שלמקו).
מלבד זאת, את המקרה המזעזע יש לגנות בלי קשר אלי. תשנא אותי. תאחל לפציעתי הקשה כפי שכבר עשית פה בקריקטורה שלך, תילחם לחסום אותי. הכל לגיטימי. אבל לפחות תגיד מילה על כך שזה לא בסדר שבטיסטה התעלל מינית בנשים.
זאת רק שריטה, למדווש שלום.
לא ייחלתי לך כלום (ואנחנו אלה שמשתמשים בטקטיקות ובהסטות של הדיון? אוקי…), ובכל מקרה שלא יהיה ספק – מאחל לך רק בריאות וחיים מאושרים.
בכל אופן סבבה, אבלע את הפתיון: אם זה נכון, זה לא בסדר שבטיסטה התעלל מינית בנשים. עכשיו מה?
עכשיו תשקול טוב אם ברצונך ללכת לסרט של מטרידן מינית
ולתמוך בתאגיד ששם על דגלו באופן כה בוטה מטרידנים מינית ומקדש ומטהר את מעשיהם.
איי, ידעתי שיש קאץ'!
(ל"ת)
לא באמת
לא חושב שזה טוויסט גדול או קפיצה לוגית עצומה מלגנות הטרדה מינית אלימה ללהפסיק תמיכה כלכלית במי שמבצעים ומקדשים את אותה הטרדה.
אמנם אתה בצד הנכון אבל הבנת הנקרא אין לך
אני לא הגנתי על האדון הזה
אאני אמרתי שאני לא מתעסק בעניין ההטרדות
אני רק אמרתי ואני באמת רק אמרתי את זה אז אני מתקשה להבין מה לא מובן –
אני רק אמרתי שאנשי האתר לא אוהבים את דיסני כמו שאתה עושה מהם .
כל השאר אני לא הגבתי
אז בשביל שיהיה ברור- אני לא הגנתי עליו – אני לא מכיר את המקרה – אני לא מתעסק במקרה- אני לא יודע על מה מדובר- אפילו לא ראיתי את הסרט הספציפי הזה עדיין , אוקי?
אמרת גם שלא תגיב שוב אבל הגבת
זה לא אני שלא מבין את הנקרא. זה אתה שמשנה את מה שהוא אומר כדי לצאת טוב יותר.
ולהגיב עלי, אבל לא על מקרה מזעזע של התעללות מינית זה בדיוק להגן על המתעלל המיני. בעיניך חשוב להסיט את הזרקור אלי. כאילו אני הפושע. וכל זאת כדי שהרווחים של דיסני אליהם אתה סוגד בכזו אדיקות לא יפגעו.
מפתיע לקרוא בעין הדג כל כך הרבה הטרלה
לרוב הדיונים פה הרבה יותר עניינים
יש טעם לראות את הספיישל בשביל הסרט?
כי מה שקרה שם "אשכרה הוביל לאנשהו"?
בהחלט כדאי
(ל"ת)
והנה ההוכחה שאתה תומך בהטרדות מיניות
כמה לא מפתיע
תגובה לכל העניין הזה
היי,
אז ככה – זה מתסכל מאוד שאין עיתונות רצינית שיכולה להגיע לאנשים שיכולה לחקור ולברר מה קרה שם באופן מוחלט, או לכל הפחות לגרום לבטיסטה להתייחס לעניין ולהגיד משהו כמו "זה היה נוראי מצידי ואני מצטער". באמת.
עד אז, סרט שבו בטיסטה משחק דמות צדדית והשאלה האם שווה לראות את הסרט או לא היא לא "תמיכה בהטרדה מינית" יותר משהיא תמיכה בכנסייה המוזרה הזאת שכריס פראט חלק ממנה. ללכת לסרט לא שווה להביע תמיכה במה שנאמר בו, ובטח שלא להביע תמיכה בכל דבר שכל שחקן בו – משני כראשי – עשה.
אישית, אני מאמין שבטיסטה עשה את זה, שאני לא יודע כמה הוא השתנה מאז, ואני לא שש לראות סרטים שבהם בטיסטה משחק תפקיד ראשי. אבל זה לא אומר שאני אחרים כל סרט שבו הוא קיים. אם אתה לוקח על עצמך יותר מזה זה בסדר, אבל זה לא הופך אנשים אחרים לתומכי הטרדות מיניות.
אם אתה לא יכול להכיל את המורכבות הזאת ותתחיל פשוט לקלל פה אנשים, עם כל הרצון הטוב והתמיכה שלי בהדהוד שלך של כמה בטיסטה אדם חרא, אני פשוט אמחוק את ההודעות שלך. כי, כאמור, רק כוח אני מבין. השיח הזה רצוי, אבל לטנף על אנשים לא. אם אתה לא יודע לעשות אחד בלי השני, וכבר עשית את האחד בהודעות למעלה, נראה לי שנסתדר בלי עוד הודעות ממך.
שבוע טוב
אנשים קוראים פה לפציעתי הקשה ואני זה שמקלל אנשים
(ל"ת)
רק אני חושב שזה אירוני שלמגיב בשרשור על (השחקן שמשחק את) דראקס אין קונספט של מטאפורות?
(ל"ת)
בחן את עצמך
אם השחקן המטרידן היה מצהיר שהוא אוהב את מאפיית אנג'ל, היית מחרים?
וואו סוף סוף סרט של מארוול שמזכיר למה אהבנו אותם מלכתכילה
לא רק שהוא הדבר הכי טוב של מארוול מאז ספיידרמן האחרון הוא בלי קשר אחד הסרטים היותר טובים שהם הוציאו בכללי.
מצחיק מאוד אבל גם יודע להיות רציני ומרגש שהוא צריך בחי לתת להומור להרוס את זה, אפילו האקשן היה טוב הפעם.
כבוד לג'יימס גאן
עוד לא ראיתי את הסרט, אבל הוא כבר הצליח להרשים אותי בדבר אחד:
הוא שובר את חוק הטבע הנצחי, ובמקום לרדת הוא דווקא מטפס מעלה בדירוג עגבניות רקובות ככל שעובר הזמן.
סרט מצויין, רק חבל שמדובר על שירת הברבור של גאן
הייתי שמח אם שאר הבמאים יאזרו יותר אומץ או לחילופין יקבלו קצת יותר חבל מדיסני בשביל באמת להתפלש בביצה של הרגשות כמו שהסרט הזה עושה.
שירת הברבור שלו במארוול.
(ל"ת)
כן, מן הסתם
אבל זה לא שהוא עובר ל DC לעשות אותו דבר.
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
יש בסרט הזה שיר של פיית' נו מור שהוא לא Epic או Easy
לעצור הכל ולדבר רק על זה.
אפשר לסמוך על גאן.
אני עוקב אחרי הפרופיל שלו בספוטיפיי והפלייליסטים שהוא עושה פשוט מטורפים. הבנאדם לג׳יט.
עוקב אחרי אדגר רייט באינסטגרם. מגניב שכבר לא צריך לחכות לסרט בשביל לחקור את הטעם המוזיקלי של במאי אהוב (רוב הבמאים מן הסתם לא בספוטיפיי אבל רייט וגאן הם שניים שידועים בחיבתם לפסקולים מיקסטייפ מעניינים)
(ל"ת)
לא באינסטגרם, בספוטיפיי. כלומר, גם עוקב אחריו באינסטגרם אבל זה פחות רלוונטי .
(ל"ת)
כן אבל כזה... זה עדיין אחד השירים הכי מוכרים שלהם
כאילו, אם זה טוב מספיק לדובוני אכפת לי זה מן הסתם טוב מספיק לג'יימס גאן.
לחלוטין אוף טופיק אבל...
איך עושים פישלייק?
אין לי את האופציה הזו מהמחשב ויש פה כמה וכמה תגובות שאני פישלייק.
אתה צריך ממש להירשם לאתר ולא להיות מגיב רנדומלי כמוני (אני רשום אבל עצלן מכדי לשחזר סיסמה)
(ל"ת)
שלושת הסרטים בסדרה חלשים מאוד ומתאימים לדעתי בעיקר לילדים או נוער משועמם ולא מתוחכם במיוחד. קצת עצוב שכל מה שנשאר מהוליווד הגדולה פחות או יותר אלו סרטים די עלובים על "גיבורי על". ראית אחת ראית את כולם זה המשפט המנחה פה. עוד חודש ייצא עוד סרט מארבל שיהיה בדיוק אותו הדבר ועוד חודשיים ייצא עוד אחד. מעייף מאוד
לא רק שז׳אנר גיבורי העל זה לא הז׳אנר היחיד ששולט בקופות, אלא שנכון לכרגע ז׳אנר גיבורי העל נמצא בירידה והוא כבר לא ממש השולט בקופות
קח לדוגמא את כל המיליארדרים מאז תחילת העשור הנוכחי, רק אחד מהם (ספיידרמן אין דרך הביתה) הוא סרט גיבורי על.
השאר, לעומת זאת, הם סרט מדע בדיוני אפי (אווטאר 2), סרט ללא שום מרכיבי מדע בידיוני או פנטסיה העוסק בטייסי קרב (טופ גאן 2), סרט אנימציה המבוסס על משחק מחשב מצליח (מריו) וסרט דינוזאורים (עולם היורה 3).
אתה יכול כמובן להגיד שגם אלו סרטים שאתה לא אוהב וחושב שהם נחותים, ובהחלט יש מכנה משותף בין כל הסרטים, אבל אי אפשר לטעון שכולם סרטי גיבורי על כי זה פשוט לא נכון.
אכן יש נטייה בקופות לסרטים המכילים אקשן, עם זה אני מסכים, אבל ממש לאו דווקא אקשן ששייך לז׳אנר גיבורי העל.
בקרוב, אגב, הולך להדיח את שומרי הגלקסיה בטבלת שוברי הקופות עוד סרט מסדרת מהיר ועצבני. וגם הוא, אקשן אבל לא גיבורי על.
מה קרה לדיונים באתר הזה באלוהים
סליחה על העוף טופיק, אבל מה נהיה?
נהגתי להגיב כאן (בשם אחר) עד לפני… וואו, שמונה שנים? משהו כזה. וגם אז היו פה ויכוחים ילדותיים לפעמים, וכשלים לוגיים, וכל השאר. Hell, גם ידי הייתה במעל פעם-פעמיים.
אבל נכנסתי (עושה זאת פעמיים-שלוש בשנה) לראות מה אנשים אומרים על הסרט, ו… Jesus Christ.
לא ידעתי שבטיסטה מעורב בפרשיה כזו. כל הגועל. מקווה שהסיפור יגיע לבית משפט או לעיתונות רצינית ונבין מה הלך שם.
אבל פעם היו מוחקים כאן תגובות שדרדרו את הדיון באתר, ובמקרה כל כך בולט של bad faith אני לא רואה את הטעם לא לעשות כן. באתי לקרוא דיון על הסרט שחזרתי ממנו, למה הגעתי לסף מריטת שערות בשתיים בלילה? יש לי דברים טובים יותר לבריאות הנפש מלקרוא נער/ה שבפירוש לא יודע/ת לנהל דיון מוריד/ה את כל השיחה מהפסים. ולא, הכוונה לא לאזכורים של הפרשיה של בטיסטה, מן הסתם.
יש להניח שעכשיו יאשימו את קרקר שאני בעצם הוא, הכותב פה ממשתמש אנונימי כדי להצדיק את הפשיזם שלו או משהו. סורי, קרקר.
טוב, מה שקרה פה זה מקרה מאוד מאוד חריג
לא רק של המגיב אלא גם של זה שבעצם יום שלם לא הייתי פה לנהל את האירוע הזה. אם כי בגדול אני אכן מעדיף להימנע ממחיקת תגובות כמה שאפשר.
מצטער על השערות המרוטות.
גם אני חשבתי כך
לא מבין בכלל על מה היה הדיון, לא חשבתי גם לרגע שעין הדג באיזשהו מעמד שהם צריכים לגנות רשמית כל שחקן כזה או אחר שהוא מטריד/מתעלל/מבזה וכו׳. מנסים לעשות פה דיון ענייני על הסרט, אני חושב שזה די ברור לכולם (לפחות כלי תקווה שכך הדבר) שאם שחקן כזה או אחר התנהג בצורה כזו אז הוא פסול ונעדיף שיקבל עונש ראוי ובהקדם.
התנאים הבשילו כדי שגאן יעשה סרט (כמעט) בלי פשרות. יש בזה משהו מבאס.
לא כי הסרט רע – הוא מעולה, וכנראה הסרט הכי טוב ב-MCU. זה גם לא בגלל שיש בו קטעים מדכאים (יש לסרט מספיק לב ורגש כדי לפצות על הקטעים האפלים).
הביאוס בעיקר נובע מהמלחמה שגאן היה צריך לעבור כדי לעשות את הסרט, והעובדה שרק תחת תנאים כאלה הוא הצליח להוציא סרט לא מפולטר, לא מנוחמד ועם פאנץ׳. זה היה פיק מארוול, גם בהשוואה לקומיקס. השוואה שמרבית הסרטים ביקום הזה פשוט לא עומדים בה.
הסרט כמובן לא מושלם – המערכה השלישית שלו נמרחת ואדם וורלוק מיותר לחלוטין אבל כל השאר פשוט זהב. מהאקשן, האלימות והלהטוטים לצלם את זה בתור PG-13 ועד לקליימקס הרגשי המושלם שנתן לכל דמות סיום ראוי. ואני אעז לומר שגם פס הקול הכי טוב מכל הסרטים.
דיסי בידיים טובות, ולצערי מארוול פחות. אלא אם כן מישהו שם יחליט שאפשר ללמוד משהו מהיחס החם שהסרט הזה מקבל.
אני חושב שהסיפא חשובה פה יותר מהכל
ואומרת פחות על "מצב התעשייה" מאשר כל דבר אחר – אתה לא מתחבר לדמויות הללו. בלי חיבור, רוב הסרטים, ברוב הז'אנרים, ברוב השאיפות האומנותיות מגבוה ועד נמוך פשוט קורסים. השאלה מה יוצר חיבור היא כזאת שמעסיקה את מרבית היוצרים, וכן – בהוליווד בהחלט מנסים לעקוף את החיבור הזה בשלל צ'יטים כאלה ואחרים (מ"מדריכי כתיבת תסריט" כמו "הצל את החתול"עם "5 טריקים פשוטים שהקהל יאהב את הגיבור שלכם! דוסטויובסקי שונא את המדריך הזה!" ועד ל"היי, אהבתם את הדמויות האלה לפני X שנים? בואו תאהבו אותם עוד פעם!") אבל הבעיה הזאת עומדת במרכזה של שלל סרטים וזה שהוליווד היא תעשייה באופן מוחצן יותר (כי כל הקולנוע, גם ה"ארט האוס" והאלטרנטיבי ביותר, הוא תעשייה לפני הכל) לא אומר שהבעיה רק אצלה (אלא אולי, שסוג הגיבורים שמדברים אל קהל רחב יותר פחות מדברים אלייך, והוליווד תמשיך לעשות גיבורים מסוג מסוים כי שם יש יותר ביקוש מאשר גיבורים מסוג אחר).
תגובה שדייקה מאוד את כל התחושות שלי, תודה לך
רק שאני מזמן הבנתי שאני אפסיק לתמוך כספית בזה, וסתם ראיתי אתמול בבית בגלל שאני חולה. באמת שליבי לא טלטל בשום חישמול שרוקט קיבל, בשום ירייה שדראקס ספג. טלטל קצת בשלב אחר בסרט שלא אפרט מחמת ספוילר, אך ממש בקטנה.
איפה זה ואיפה סרטים שאני יוצא מהם בתחושה של חוויה מטלטלת וממשיך לחשוב עליהם לפני השינה.
"למעט אולי כוח-על מפתיע שצץ בסצנה שולית"
למה הכוונה ומה הקשר ליקום הקולנועי שבחוץ?
האלמנט החמישי וולריאן שראיתי לא מזמין הראו שיש ללוק בסון משהו שחסר לגיימס גאן
תנופה ויזואלית ומלאת דמיון. אני מת על הרעיון של לעשוצ אופרת חלל משוגעת, מוגזמת ומגוכחת (ממליץ לקרוא את סדרת הקומיקס incal של הבמאי חודרובוסקי). אבל לגאן אין את זה מספיק. יש כמה רעיונות ועיצוב נחמדים אבל בסןך הכל הרגיש לי כמו מישמש cgi מארוולי גנרי. ופלטת הצבעים בסצנות ברחובות כדור הארץ, אנטי כדור הארץ היא אפרורית ותפלה להחריד. אני לא אמור להרגיש לרגע תפלות באןפרות חלל משוגעות.
כן.... אבל
בדיוק השלמתי את הסרט.
זה נכון שהסרטים של בסון יותר וואו – מול רוב הבמאים, לא רק גיימס גאן.
אבל השומרים 3 היה גם רכבת הרים רגשית וגם ספקטקל: אז גיימס גאן הוא רק 70% בסון באופרה, אבל הסרט היה מעניין וסוחף! הומור בכל הגבהים, כל מנעד הרגשות. בסרט וולריאן התעפצתי: כמו לבהות בשומר מסך ממש ממש יפה.
אני חושב שהמראה באנטי כדור הארץ היה מכוון.
קיצר: השומרים 3 אצלי בטופ 5 של מארוול, וגם של 2023. וולריאן לא טופ של כלום.
האלמנט החמישי אצלי בעשרת האקשן של כל הזמנים.
אני מקווה שגאן יעשה ל DC מה שעשה פה. ושב MCU יהיו יותר כמו זה ופחות כמו השטויות האחרונות שעשו.
הקטע הוא שההומור של גיימס גאן רדוד וילדותי ולא כזה מחובר לדמויות כך שאני מעדיך אפילו את ולריון, לפחות סרט מפוצץ בדמיון.
כאילו, האוטופיה שהנבל דמיין היא פרבר מאוכלס בחיות דמוי אדם, ואפילו לא טייק אוף מגניב על פרבר אמריקאי כמו במספריים של אדוארד. מאכזב, במיוחד בהתחשב בכל שרוב הסרט מתרחש שם. בכללי חסרים לו כוכבים מגניבים בסרטים האלו, רוב הזמן הם רצים בתוך מסדרונות חשוכים של ספינות חלל. הייתי אומר שמבחינה ויזואלית 70% זה פרגון מטורף לגאן, ההבדל בין שומרי הגלקסיה 3 לאנט מן 3 לא כזה גדול.
בנוגע להומור, זה טעם מאד אישי אבל קשה לי להתחבר. במיוחד מקרינג׳ הבדיחוץ העלק אדג׳יות שלו אבל ההתלהבות שלו מהומור שחור בסיסי גורמת לכל העסק להרגיש מאד מאד ילדותי.
סצנות הפלאשבק של רוקט הרגישו לי כמו משהו שלקוח מסרט אנימציה (וזה תכלס היה סרט אנימציה), יכול להיות שאין לי לב אבל אני לא אןהב מניפולציות בוטות. לדעתי הרגע בסרט הראשון שרמז על העבר שלו היה יותר חזק מכל הפלאשבקים האלו (וגם ככה פלאשבקים זה כי שאני לא מאד מחבב, וגרם השתמש בו באופן חסר השראה, כפי שצוין בביקורת).
תלונה נוספת (סליחה על המרירות) השטיקים הצילומיים של גאן נמאסים ד מהר, במיוחד הקטע שהקום קאט ברור הוא יתן תנועת מצלמה מהירה לדמות שנמצאת במרחק, כאשר בבירור היה קאט באמצע וכל הוואן שוטים המאולצים האלו תורמים לתחושה הממוחשבת .
והבחירת שירים בסוף ובתחילת הסרט ממש בנאליות. כל הקטע להביא שיר לא כזה מוכר ולגרום לקהל לעוף עליו (כמו סאגת running up the hill של קייט בוש בדברים מוזרים) , במקום זה הביא שני שירים מאד מוכרים, שגם אוהבים להשתמש בהם בסרטים.
בקיצור, לי אישית מרגיש שחלק גדול מההתלהבות נובע מכך שאנשים רוצים לתת איזה ניצחון למארוול, וזה סרט באמת סבבה לעומת שאר התוצרים שלהם. פשוט בעיניי הרף שהורגלנו עליו כה נמוך עד כדי כך שסרט בינוני כמו שמג 3 הפך לסרט מהולל ביקורתית. (אך נראה לי שמאז הקיץ התאפס על עצמו עם ספיידי, משימה בלתי אפשרית וכמובן ברבי ואופנהייצר אז גם יצא שההתלהבות מהסרט הייתה קצרצרה והוא נשכח)