נתחיל בהתנצלות: הכתבה הזאת הייתה אמורה לעלות מזמן. אני מודה שברגע שהיו לי התוצאות, היה משהו ש"נכבה" אצלי. כאילו הרשמיות של "זאת הרשימה. זה הטעם. זה עין הדג" (והרי כידוע – רשימות אומרות יותר על הרושם מאשר על הרשומים) מצמצמת באיזה שהוא מקום את מה שיש באתר הזה, שמכיל לא פעם טעמים אחרים ומגוונים שלא רק שלא משתקפים ברשימה הזאת – כנראה שאין אף רשימה שתוכל לאחד את כולם ושתהיה בגודל סביר.
אז כן, זאת לא רשימה עם "האזרח קיין", "פסיכו", "ורטיגו" או ז'אן דילמן במקום הראשון (אם כי אחד מהם כן נמצא במקום נמוך יותר ברשימה). גם "חומות של תקווה" או "צא וראה" לא כובשים פה את המקום הראשון. אין ספק שהרשימה שלפניכם היא רשימה הרבה יותר נגישה לצופה המתחיל והצעיר, שכוללת ברובה ז'אנרים (רק 10 סרטים הם לא סרטי "ז'אנר" כזה או אחר, אם כי אולי אנשים אחרים יספרו את הנושא הזה בדרכים שונות).
אולי לכן, ברגע האחרון החלטתי לשנות ולחדד את השם: כן, לפניכם רשימה של 55 סרטים שבחרתם שוב ושוב כ"סרטים הכי טובים". אבל מכיוון ש"הסרטים הכי טובים" זה תמיד תואר קצת מפוקפק, העדפתי לתת להם את התואר של "הסרטים הכי אהובים". כמה הערות לפני שנתחיל.
סוג הסקר שאותו ביצענו אומר שיכלנו למתוח את המספר של הסרטים עד ל-300 או 400 סרטים. אז למה עצרנו ב-55? כי למרות שיש הרבה סרטים שאנחנו רוצים לכלול בפנים, יש כמות של סרטים שבהם רשימות מאבדות צורה, ובסקר שעשיתי פעם בקבוצת הפייסבוק נראה שהקונצנזוס הוא 50. למה 55 ולא 50? כי ככה.
יש ברשימה 16 סרטים משנות התשעים, 13 סרטים מהעשור של 2000 עד 2009, 10 מ-2010 עד 2019, שישה משנות השמונים, חמישה משנות השבעים, שלושה משנות החמישים, אחד משנות השישים, ואחד מהעשור הנוכחי. הרוב המוחלט של הסרטים מגיע מארה"ב, חוץ מארבעה מבריטניה, שניים מיפן, אחד מדרום קוריאה, אחד ממקסיקו. חמישה סרטי אנימציה, חמישה המשכים, שלושה סרטי גיבורי על.
הבמאי עם הכי הרבה סרטים ברשימה הוא טרנטינו, עם 4 סרטים. אחריו נמצאים קופולה, נולאן, פינצ'ר וספילברג עם שלושה סרטים כל אחד. במאים נוספים עם שני סרטים ברשימה הם האחים כהן, מיאזאקי, זמקיס, שאזל, ג'קסון, ורייט. הבמאיות היחידות ברשימה הן האחיות וואשובסקי. השחקנים המובילים הם האריסון פורד וסמואל ג'קסון עם 4 סרטים כל אחד. יש עוד מספר שחקנים עם 3 הופעות ברשימה פה, כולל טרנטינו (שוב), וכן בראד פיט, רוברט דובאל, אורלנדו בלום, קייט בלנשט, הוגו וויבינג, ג'יימס ארל ג'ונס, מורגן פרימן, אלייז'ה ווד וסטיב בושמי, ויש עוד קבוצה נכבדה של שחקנים עם שתי הופעות שהיא כל כך נכבדה שלא אציין את כולם.
הסרט הכי קצר ברשימה הוא 89 דקות, והכי ארוך הוא 202 דקות. מספר הסרטים שארוכים יותר משלוש שעות הוא ארבע. מספר הסרטים הקצרים משעתיים הוא 21.
ותודה לאור ענבר שניצחה על מלאכת הלקטורה המסובכת של איסוף הפוסטרים.
– 55 –
הרשת החברתית
(2010, דייויד פינצ'ר)
– 54 –
הנסיכה מונונוקי
(1997, הייאו מיאזאקי)
– 53 –
החבר'ה הטובים
(1990, מרטין סקורסזה)
– 52 –
ספיידרמן: ממד העכביש
(2018, בוב פרסיקטי, פיטר רמזי, רודני רותמן)
– 51 –
שוטרים לוהטים
(2007, אדגר רייט)
– 50 –
פרזיטים
(2019, בונג ג'ון-הו)
– 49 –
בתוך לואין דייויס
(2013, ג'ואל כהן, איתן כהן)
– 48 –
ורטיגו
(1958, אלפרד היצ'קוק)
– 47 –
שתיקת הכבשים
(1991, ג'ונתן דמי)
– 46 –
הנוקמים: סוף המשחק
(2019, אנתוני רוסו, ג'ו רוסו)
– 45 –
שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה
(2003, גור ורבינסקי)
– 44 –
שודדי התיבה האבודה
(1981, סטיבן ספילברג)
– 43 –
לה לה לנד
(2016, דמיאן שאזל)
– 42 –
אי.טי – חבר מכוכב אחר
(1982, סטיבן ספילברג)
– 41 –
המבוך של פאן
(2006, גיירמו דל טורו)
– 40 –
הסנדק חלק שני
(1974, פרנסיס פורד קופולה)
– 39 –
כלבי אשמורת
(1992, קוונטין טרנטינו)
– 38 –
מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית
(1980, ארווין קירשנר)
– 37 –
מלחמת הכוכבים: תקווה חדשה
(1977, ג'ורג' לוקאס)
– 36 –
ברוז'
(2008, מרטין מקדונה)
– 35 –
הכל בכל מקום בבת אחת
(2022, דניאל קוואן, דניאל שיינרט)
– 34 –
מת לחיות
(1988, ג'ון מקטירנן)
– 33 –
טריינספוטינג
(1996, דני בויל)
– 32 –
שיר אשיר בגשם
(1952, סטנלי דונן, ג'ין קלי)
– 31 –
הקול בראש
(2015, פיט דוקטר)
– 30 –
וויפלאש
(2014, דמיאן שאזל)
– 29 –
מגנוליה
(1999, פול תומאס אנדרסון)
– 28 –
להרוג את ביל: פרק 1
(2003, קוונטין טרנטינו)
– 27 –
זה ייגמר בדם
(2007, פול תומאס אנדרסון)
– 26 –
סקוט פילגרים נגד העולם
(2010, אדגר רייט)
– 25 –
ממנטו
(2000, כריסטופר נולאן)
– 24 –
תפוז מכני
(1971, סטנלי קובריק)
– 23 –
ביג לבובסקי
(1998, ג'ואל כהן, איתן כהן)
– 22 –
12 המושבעים
(1957, סידני לומט)
– 21 –
להציל את טוראי ריאן
(1998, סטיבן ספילברג)
– 20 –
מטריקס
(1999, לנה וואשובסקי, לילי וואשובסקי)
– 19 –
שליחות קטלנית 2
(1991, ג'יימס קמרון)
– 18 –
שבעה חטאים
(1995, דיוויד פינצ'ר)
– 17 –
המסע המופלא
(2001, הייאו מיאזאקי)
– 16 –
אפוקליפסה עכשיו
(1979, פרנסיס פורד קופולה)
– 15 –
מלך האריות
(1994, רוב מינקוף, רוג'ר אלרס)
– 14 –
שר הטבעות: אחוות הטבעת
(2001, פיטר ג'קסון)
– 13 –
חומות של תקווה
(1994, פרנק דארבונט)
– 12 –
בחזרה לעתיד
(1985, רוברט זמקיס)
– 11 –
פורסט גאמפ
(1994, רוברט זמקיס)
– 10 –
הנסיכה הקסומה
(1987, רוב ריינר)
– 9 –
התחלה
(2010, כריסטופר נולאן)
– 8 –
ממזרים חסרי כבוד
(2009, קוונטין טרנטינו)
– 7 –
מועדון קרב
(1999, דיוויד פינצ'ר)
– 6 –
שר הטבעות: שיבת המלך
(2003, פיטר ג'קסון)
– 5 –
שמש נצחית בראש צלול
(2004, מישל גונדרי)
– 4 –
הסנדק
(1972, פרנסיס פורד קופולה)
– 3 –
הטוב, הרע, והמכוער
(1967, סרג'יו ליאונה)
– 2 –
ספרות זולה
(1994, קוונטין טרנטינו)
– 1 –
האביר האפל
(2008, כריסטופר נולאן)
ההישרדות של האביר האפל מאד מרשימה.
אני מודה שיש קסם לסרט הזה עדיין – צפיתי בו שוב לפני כשנה ונהנתי, למרות שיש לי יחסים ״מורכבים״ עם הסרט הזה והם נהיו מורכבים בעיקר אחרי שהתחלתי לקרוא המון קומיקס של באטמן.
העובדה שבאטמן כאן הוא יותר בונד טייפ, הטייק הסמי-ריאליסטי על גות׳הם והדמויות הפועלות בה וההתנערות מהאלמנטים היותר פנטסטיים קצת מציקים לי, ואני מעדיף בהרבה את מסכת התעתועים ובלייב אקשן את הבאטמן של מאט ריבס (שגם הוא חוטא בחלק מאותם דברים).
אבל הסרט התיישן יפה ובכנות, יש מחוות הרבה יותר גרועות להיט ממנו.
חושב שזה בעיקר מעיד על הגיל של הרבה מהקוראים
או שאני סתם משליך על עצמי. בכל מקרה, בפרק על "בבילון" של "קבוצת ביקורת" יאיר רווה אמר שבשביל לנחש מה הסרט שהכי השפיע על דור מסוים צריך להוסיף 12-13 שנה לשנת הלידה ולראות מה הסרט הגדול שיצא. כנראה יש פה הרבה קוראים שנולדו באמצע הניינטיז. אני לפחות כזה וראיתי את "האביר האפל" ב-IMAX בטיול בר מצווה. כל מי שראה אותו ב-70 מ"מ יזכור את ההרגשה המטורפת של לראות דבר כזה כבר מהפרולוג.
גם אם הוא כבר לא מקום ראשון עליי, נולאן והסרט הזה השפיעו עליי המון.
הביטוי המדויק למחשבה הזאת הוא
The golden age of cinema is 12
אז יש הרבה קוראים מאזור 96
הרבה מאזור 82 והרבה מ.. אה.. 55?
קח בחשבון
שילידי תחילת שנות השמונים בדרך כלל לא ראו סרטים בזמן אמת, אלא במתי שהם לא הגיעו לחנויות הוידיאו, ככה שהתקופות הן הערכה גסה ולא שנה ספציפית.
אז היום אני חושב שאימת הפנטום חרא סרט בגלל שצפיתי בו בגיל 11.
(ל"ת)
אין באמת דרך לבדוק את זה בוודאות (הרי רישום לאתר לא כולל גיל משתמש)
אבל אני מניח שאם מישהו מספיק סקרן ויודע לתכנת דבר כזה, אפשר לפלח את ההצבעות לפי מועד ההרשמה לאתר ולהגיע למסקנות כאלה ואחרות. עדיין, בלי לבדוק נתונים, המסקנה לפיה יש פה אנשים מספיק מבוגרים שראו את "הטוב, הרע והמכוער" כשהוא יצא במקור נראית לי פחות סבירה מהמסקנה לפיה יש פה קהל שמעריך קלאסיקות.
חייב לציין שרק סרט אחד מהעשיריה שנתתי הוא סרט שראיתי בתור ילד
וגם זה בצפיה ביתית ולא בקולנוע.
את הסרטים שראיתי בקולנוע ואהבתי בגיל 12 אפילו לא חשבתי להכניס.
בסופו של דבר, מרבית הסרטים האהובים עלי הם סרטים שנחשפתי אליהם כמבוגר.
כך שאני לא מבין את הטענה כאילו הסרטים האהובים על בנאדם יהיו אלה שראה והתלהב עליהם בגיל 12, לא מבין מאיפה הגיעו למסקנה הזאת.
מסכים
גם אני ממש לא מתחבר אל האמירה הנ"ל, וגם ממש לא נראה לי שהרשימה פה מתאימה לאמירה הזו.
כאילו, מי ראה מגנוליה בגיל 12? או וויפלאש? או אפילו הסנדק? ואם כן, מי התלהב מהסרטים האלה בגיל 12? אני הייתי דביל בגיל 12. אני מניח שאם הייתי רואה אז את "שמש נצחית בראש צלול" לא הייתי מבין מה רוצים מחיי. רובם המוחלט של הסרטים פה פונים למבוגרים ואני חושב שבגיל 12 לא באמת ניתן להינות מהם במלואם, או בכלל.
בחוויה האישית שלי, הרבה מהסרטים ששמתי ברשימה שלי ראיתי בגיל 17-18 שזה הגיל שבו פתאום הבנתי שסרטים יכולים להיות משהו מדהים בקנה מידה שלא דמיינתי שהם יכולים להיות. וגם בגיל הזה, ראיתי כמה סרטים שברשימה הנ"ל ובכל זאת לא הבנתי מה רוצים מחיי (זה ייגמר בדם, למשל). אני באמת צריך לחזור אל הסרטים האלה יום אחד.
אבל לא יודע, אולי זו רק החוויה האישית שלי ואני היחיד שהיה דביל בגיל 12. אני מניח שה"תגלית" הזו שהייתה לי בגיל 17 יכולה לקרות מוקדם יותר, או שהיא לא צריכה לקרות בכלל, אבל עדיין, גיל 12 נראה לי מוגזם.
ברצינות, בגיל 12 הייתי סמוך ובטוח ש"וולברין: המקור" זה אחד מהסרטים ביותר בכל הזמנים, והסיבות שלי לזה היו העובדה שהוא היה בערך הסרט היחיד שהיה על המחשב בבית שלנו וראיתי אותו איזה חמש עשרה פעם.
**לגבי "וולברין: המקור": התכוונתי כמובן ל"אחד הסרטים *הגדולים* ביותר בכל הזמנים".
שזה תיקון חשוב כי למען האמת, בהסתכלות לאחור, אני חושב שגם היום אפשר להגיד ש "וולברין: המקור" הוא אחד מהסרטים ביותר בכל הזמנים.
גם אני לא מתחברת לאמירה
אפילו לא לרעיון הבסיסי שלה, גם אם הגיל היה 16 או 20.
הצחיק אותי שדווקא את 'מגנוליה' נתת בתור דוגמה ראשונה לסרט ש-'מי רואה אותו בגיל 12?' כי ראיתי אותו בדיוק בגיל 12 (או 13) והתאהבתי בו
לא שאני אומר שלא הייתי דביל באותו גיל. כלומר, כן התלהבתי מ-'מגנוליה' אבל חשבתי ש-'אראגון' הוא פסגת היצירה הקולנועית.
וכן הרסתי לעצמי הרבה מהסרטים שברשימה הזאת כי ראיתי אותם בגיל 12-15 ופשוט לא התלהבתי מהם בזמנו ועדיין לא חזרתי לראות אבל בהחלט צריך ('אפוקליפסה עכשיו', 'מועדון קרב' ו-'להציל את טוראי ריאן', בין היתר).
מה שכן, להרבה סרטים שראיתי בגיל צעיר מאוד (10-14) יש ערך נוסטלגי שבהחלט מעלה אותם בעיניי כמה רמות וגורם לצפיות חוזרות בהם בגיל הזה להיות יותר מרגשות מאילו הייתי צופה בהם לראשונה עכשיו ('נרניה', 'מלך האריות' ו-'למצוא את ארץ לעולם לא' לדוגמה). ולמרות שאני יודע ש-'נרניה' הוא ממש לא פסגת הקולנוע אני עדיין ארגיש יותר שלם עם עצמי לתת לו תואר כמו 'אחד מסרטי הקולנוע החשובים יותר' מאשר לנגיד 'בתוך לואין דייויס' לא כי 'נרניה' סרט יותר טוב אלא כי הוא שיחק תפקיד יותר משמעותי בעיצוב הטעם/אישיות/חיים שלי פשוט כי ראיתי אותו בגיל שהיה נורא קל להשפיע עליי. ולכן הוא מרגיש *לי* סרט חשוב יותר.
גם דביל צעיר יכול להתלהב מסרטים.
את "הנסיכה מונונוקי" שכנראה לנצח יישאר בעשרת הסרטים הטובים ביותר שלי ראיתי בגיל 10.
את "התפוז המכני" ראיתי בגיל 9, והוא היה בעשירייה לפני עשור, אבל פינה מאז את מקומו ל-"בארי לינדון" כקובריק המוצלח ביותר בעיניי.
לאלו אפשר להוסיף את שאר הסרטים בסקר שנות התשעים, שראיתי לכל המאוחר שנים ספורות אחרי שיצאו,מלבד רוזנקרנץ וגילדנשטרן, שאותו ראיתי בשנות העשרים המאוחרות לחיי. לשם העיגון בציר הזמן, נולדתי ב-1988.
אם נשכלל את האמור לעיל עם-כך שזה לא שהייתי הילד הכי בוגר, נבון, או עם איזושהי הבנה אינטואיטיבית עמוקה של אומנות הקולנוע (או הטלוויזיה, כי גם את "אוז" ראיתי טרוט עיניים בזמן ששודר לראשונה בערוץ 2, עם ההפסקות הארוכות רצח סביב מהדורת החדשות של חצות), אז אפשר לשער בנקל שלא חסרים בני 12 שרואים ונהנים מסרטים שגם בוגרים ומפותחים שכלית מהם מעריכים באותה המידה. הדיון על האם ילד צריך לראות תכני קיצון הוא תקף, אך נפרד.
זה בתורו לא משליך במאומה עליך בגיל 12 או בכל גיל אחר, אני סה"כ מקדים להגן על בני ה-12 שאולי גולשים באתר וטרם הספיקו לראות את התגובה שלך ולהחליט שהאנקדוטה האישית שלך נועדה להשליך עליהם (נו בכל זאת ילדודס, מה אתה מצפה?)
כל זה בצד, גם אני לא הכי מסכים עם לידה+12 והזחה בציר הזמן לפני הטכנולוגיות הביתיות הנפוצות. בעשיריה הראשונה יש סרטים משישה עשורים, והרשימה כולה מורכבת מסרטים מפורסמים ופופולריים, כפי שצפוי באתר שעיקר עיסוקו הוא בסרטים שאשכרה יש קהל שצופה בהם. הייתי לוקח רשימה כזו שמייצגת מהו קולנוע עבור קהל רחב על-פני כל רשימה היפסטרית או אקלקטית, לו הייתי נדרש להראות למישהו קולנוע מהו.
אבל.. כמה מצביעים השתתפו?
או שהעובדה שהנתון הזה חסוי אומרת משהו..
העובדה הזאת אומרת שזה היה נתון שמסובך לחשב
אני כרגע הולך על כ-200, וזה כנראה יותר – רק שאני לא בטוח כמה.
תודה רבה על הפרוייקט
והפוסטרים מדהימים, אגב.
ממש
על כל פוסטר רק חשבתי "מי הגאון שיצר את היופי הטהור הזה?"
רשימה משעממת, צפויה וimbd שכזו. גם לי הייתה תקופה שהייתי בטוח שהאביר האפל וספרות זולה הן פסגות היצירה הקולנועית אך למזלי התקדמתי מאז כיתה ט
(ל"ת)
טוויסט: אתה בכיתה י'.
(ל"ת)
I wish
(ל"ת)
הפוסטרים, הו הפוסטרים
אני מודה שרשימות כאלו לא מענינות אותי, למרות שאני חושב שהצבעתי. אין כל משמעות לתוצאות, ובוסף יוצא שהסרט שאני בוחר לא נכנס לרשימת ה300 אפילו.
אבל בפוסטרים אני יכול לבהות שעות. רובם פשוט מופלאים ואני רוצה להדפיס אותם ב 1X3 מטר, למסגר ולתלות בחדר.
קדימה לרשימת 100 הפוסטרים המופלאים ביותר.
4 מ-10
זו כמות הסרטים שהצלחתי להכניס לרשימה הסופית, אבל לשמחתי שלושה מתוכם הם בטופ 10.
אחלה פרויקט (ואחלה פוסטרים!)
ולמי שמעוניין
הרשימה בגרסת לטרבוקסד.
חשבתי שהפוסטר של חומות של תקווה הוא בעצם למיזרי.
(ל"ת)
מסתבר שיש לא מעט דברים שמתעלים על פורסט גאמפ
(ל"ת)
אנחנו ו-imdb
טוב, נראה לי שהדמיון לטעם של משתמשי imdb בולט מיד לעין, אז בדקתי את הנתונים, והנה הם:
מתוך 55 סרטים ברשימה, 45 מופיעים ברשימת 250 של ימד"ב.
.
שלושה מתוך העשרה שאינם נמצאים ברשימת ימד"ב, מקבלים בימד"ב 8 נקודות, וכן מופיעים ברשימת 250 הסרטים דוברי האנגלית הטובים ביותר, ואלו הם: הנסיכה הקסומה, מגנוליה ולה לה לנד.
מתוך עשרים וחמישה המקומות הראשונים ברשימה שלנו, רק אחד לא נמצא ב-250 של ימד"ב, והוא הנסיכה הקסומה. כאמור, הוא כן מופיע ברשימה של הסרטים דוברי האנגלית.
מתוך שלושים וארבעת המקומות הראשונים ברשימה שלנו, רק אחד לא נמצא ב-250 דוברי האנגלית. האחד הוא סקוט פילגרים שמקבל בימד"ב 7.5. ככלל, בימד"ב פחות מתים על אדגר רייט, ושוטרים לוהטים הוא עוד אחד מעשרת הסרטים שלא נמצאים אצלם ברשימה.
הסרט שמקבל את הניקוד הנמוך ביותר הוא בתוך לואין דיוויס, עם 7.4
(ארבעת הסרטים הנוספים שלא נמצאים ברשימה של ימד"ב הם אי טי וברוז' עם 7.9, הרשת החברתית והבמב"א עם 7.8)
מתוך 20 המקומות הראשונים ברשימה של ימד"ב, ארבעה לא מופיעים אצלנו. שני הצריחים – מה שדי מובן בהתחשב בפורמט השונה. אלו חיים נפלאים וקן הקוקיה. היחיד מהעשיריה הראשונה שלא מופיע אצלנו הוא רשימת שינדלר.
ממוצע הניקוד בימד"ב של 55 הסרטים כאן הוא 8.3. הממוצע החציוני הוא 8.4. זה גבוה בטירוף.
מגניב, עכשיו תעשה את זה עם לטרבוקסד
(ל"ת)
אני לא כל כך מכיר את האתר,
הניקוד שם גם דומה לרשימה שלנו בצורה כל כך מובהקת כמו עם imdb?
יש כמה הבדלים מהותיים.
(ל"ת)
גם אם הרשימה מאכזבת בסופו של דבר אני עדיין שמח שהיה את הפרויקט הזה ומקווה שהוא יחזור כל כמה שנים (כל חמש שנים?) בשביל לראות מה נשתנה.
רשימות כאלה הן בסופו של דבר "רשימות המלצות" כי הן מראות לך את הטעם של המצביעים ולפי זה אתה מבין אם הלך הרוח מתאים לטעם שלך או לא ומחליט אם להשלים את הסרטים ברשימה שלא ראית ולחקור את אלה שלא הכרת או לא. הרשימה המושלמת עבורי תכלול מספר נכבד (60% בערך ממנה) של סרטים שראיתי ואהבתי (כדי שארגיש טוב עם עצמי, כדי שאוכל להבין את הלך הרוח של הרשימה וגם כי רשימה שלא ראיתי בה כלום לא תגיד לי כלום), מספר סרטים שאני כבר רוצה לראות והרשימה תדרבן אותי לעשות את זה עוד יותר (30%, נגיד) וכמו כן מספר סרטים שלא שמעתי עליהם ושהיא תכיר לי (10%). והרשימה הזאת לא ממש עושה את זה. זו רשימה של סרטים שכולם מכירים וכולם ראו/רוצים לראות ולכן כרשימת המלצות היא לא ממש עובדת.
את השלושה סרטים שלא ראיתי פה אני כנראה אשלים השנה (יש עוד אנשים בעולם כמוני שראו את שני הסרטים הראשונים של טרילוגיית הדולרים, התאהבו בהם ודווקא את 'הטוב, הרע והמכוער' עדיין לא השלימו? זה מסוג הסרטים האלה שאני מפחד לגעת בהם מרוב ציפיות). שלושתם, אגב, חלק מטרילוגיה/סדרה שראיתי חלקים ממנה אבל לא את כולה (השניים האחרים הם 'הסנדק 2' ו-'שודדי התיבה האבודה').
הופתעתי באופן חיובי לראות את: 'מגנוליה', 'וויפלאש', 'לה לה לנד', 'שיר אשיר בגשם' ובעיקר את 'בתוך לואין דייויס'.
התבאסתי טיפה לראות את: 'הנסיכה הקסומה', *שני* סרטים של 'מלחמת הכוכבים', 'ורטיגו' ו-'חומות של תקווה'.
מגנוליה ההפתעה הכי משמחת. קצת מבאס שאין המאסטר אבל גם שני סרטי פת״א זה יותר ממה שציפיתי
(ל"ת)
אנחנו ועצמנו
מעניין להשוות את הרשימה הזו לסקרים אחרים שהיו כאן. סקרי סרט השנה פחות דומים, כי יש הבדל בין להרגיש שסרט הוא 'סרט שנה' ל-'הסרט הטוב ביותר'. אבל סרט עשור זה כבר תיוג רציני מספיק כדי שהוא יהיה קרוב מאוד לסרט הטוב ביותר, לכן השוויתי לרשימות האלו.
ישנם 39 סרטים ברשימה שהשתתפו בסקרי עשור. כל שלושים ותשעת הסרטים הצליחו להיכנס גם אל רשימות העשור. אלו שהגיעו למקומות הנמוכים ביותר הם ברוז' – שהגיע למקום ה-29 בסקר העשור הקודם (קודם), בתוך לואין דיוויס – שהגיע למקום ה-28 בסקר שנות העשרה, ומגנוליה – שהגיע למקום ה-26 בסקר שנות התשעים.
מלבד שלושת הסרטים הללו, כל 36 הסרטים הנותרים היו בעשרים המקומות הראשונים בסקר העשור שלהם.
כל אלו שזכו להיות סרט העשור מופיעים גם ברשימה הזו כנציגים הראשונים של העשור שלהם – האביר האפל, ספרות זולה והתחלה.
הסרט שהגיע למקום הגבוה ביותר בסקר העשור שלו ובולט בהיעדרו כאן הוא מקס הזועם. הסרט הגיע למקום השלישי בסרט סקר העשור, אבל לא נמצא ברשימה.
מלבד מקס הזועם כל הסרטים שהגיעו לשבעת המקומות הראשונים בסקרי העשור נמצאים כאן. סרטים שהופיעו בעשיריות ונעדרים: המופע של טרומן שהגיע למקום התשיעי בסקר שנות התשעים, רקוויאם לחלום וארץ קשוחה שהגיעו למקום התשיעי והעשירי בסקר העשור הקודם, אפס ביחסי אנוש שהגיע למקום השמיני בסקר שנות העשרה.
בגדול רוב הסרטים שמופיעים בסקר כאן לא שינו משמעותית את המיקום שלהם מסקרי העשור. שינויים גדולים לטובה רשמו מגנוליה ושבעה חטאים משנות התשעים, המסע המופלא וברוז' מהעשור הקודם, ובתוך לואין דיוויס משנות העשרה.
7 מעשרת הסרטים שלי נכנסו
השלושה שחסרים הם:
וול־אי (שקצת נשכח לצערי)
דו״ח מיוחד
לוגאן
חשבתי שהפיצול ייפגע במלחמת הכוכבים ושר הטבעות אבל נראה שבסוף שתי הסדרות מספיק חזקות.
התפלאתי לראות ששני סרטים מאלה שהתלבטתי לגביהם (המופע של טרומן ולקום אתמול בבוקר) שלדעתי מאוד אהובים באתר לא נכנסו.
יהונתן, אפשר לדעת אלו מקומות הם היו?
בשלבים האלה, לא מעט זה הערכה כי יש כמה וכמה תיקוים
אבל בגדול:
וול-אי (רגע מלהיכנס מהרשימה){
המופע של טרומן באזורי מקום 70
דו"ח מיוחד באזורי 74, וגם לקום אתמול בבוקר איפשהו שם
לוגאן ב-150+
אני מופתע מכמה שאני מרוצה
מחצית מהעשיריה שלי הגיעו לפה, לרבות המקום הראשון (כבר נלחצתי מאפשרות שהאביר האפל לא נמצא ברשימה, עד שלהפתעתי מצאתי אותו ממש בסוף במקום הראשון. וואו, כמה שזה משמח).
אני גם רוצה להאמין שהאסטרטגיה שלי להצביע למלחמת הכוכבים תקווה חדשה, למרות שתכל’ס רציתי בכלל להצביע לאחרוני הג׳דיי, כדי שתקווה חדשה יהיה במיקום גבוה מהאימפריה מכה שנית, סייעה לסרט לעקוף את האימפריה. העובדה שהסרט עקף במשבצת אחת את האימפריה יכולה אולי להעיד על קרב ממש צמוד שהקול שלי היה מאוד משמעותי בו.
מצד שני, איפה צלילי המוסיקה? סרט כל כך קלאסי שהיה חסר לי מאוד פה.
כמו כן, אני שמח מאוד שמיאזאקי הכניס שני סרטים, אבל אני דווקא הצבעתי לטוטורו שלו וחבל לי שהוא לא ברשימה.
פוסטרים מדהימים ברובם.
רשימה מביכה ברובה.
אין אף סרט של בילי ויילדר?
מה זה החרא הזה?
בילי ויילדר: לקחתם ממני הכל.
מצביעי עין הדג: אנחנו אפילו לא יודעים מי אתה.
אגב, גם פה נכנס עניין ה-55 לתפקוד
כי "חמים וטעים" כן זכה למספר הצבעות – פשוט כזה שממקם אותו במאייה הראשונה, לא בחמישים המקומות הראשונים.
אם כבר אתה מספק נתונים
יש מצב לדעת לאיפה הגיע צלילי המוסיקה?
יש פה מישהו בכלל מלבדי שהצביע לסרט הזה?
באזורי 110
(ל"ת)
התלבטתי לגביו
אבל בסוף היו סרטים אחרים שהעדפתי
לא ידעתי שבתוך לואין דייויס כזה אהוד
כמה מפתיע, המוסד לא פה
הנוקמים סוף המשחק, לעומת זאת נמצא במקום ה-46.
למקרה שלמישהו עוד היה ספק אם הקרב הצמוד שהיה בין המוסד לנוקמים סוף המשחק בסקר סרט השנה היה תוצאה של הצבעה של מעריצי המוסד שלא נמנים עם גולשי האתר שהגיעו עקב הפרסום בפייסבוק וכמובן שלא המשיכו לגלוש כאן כי האתר הזה כלל לא מעניין אותם.
זאת לא המסקנה שהייתי מגיע אליה
(ל"ת)
ולאיזה מסקנה אתה היית מגיע?
(ל"ת)
שיטות הצבעה שונות, שאלות שונות
פוקוס שונה, הייפ שונה, צינון מאוד קשה מהתגובה שהאתר עשה למי שהצביע.
בנוסף לכך שאף סרט ישראלי לא נכנס לרשימה (או היה ממש קרוב) אז זה לא שהמוסד ספציפית בולט לרעה במקצה שהוא כנראה מתחרה בו.
ועוד ועוד.
פוסטרים
פוסטרים שאני רוצה לתלות בחדר: 'שוטרים לוהטים' (אני רוצה את סדרת הפוסטרים של כל טרילוגיית הקורנטו שיש שם תלויה לי בחדר!), 'לה לה לנד', 'מלך האריות', 'אי טי', 'המבוך של פאן', 'מת לחיות', 'שיר אשיר בגשם', 'זה ייגמר בדם', 'להציל את טוראי ריאן', 'שבעה חטאים', 'הנסיכה הקסומה', 'שיבת המלך', 'שמש נצחית' ו-'ספרות זולה'.
פוסטרים שאני רוצה להדפיס ואז לשרוף מרוב שהם מכוערים: 'פרזיטים' (רעיון טוב, אבל הביצוע לא יפה במיוחד), 'תקווה חדשה' (ודווקא של 'האימפריה' יפה), 'טריינספוטינג', 'סקוט פילגרים' (הכי מכוער ובפער), 'תפוז מכני', '12 המושבעים' (הרעיון ממש טוב אבל אני לא יכול שלא לראות כוכבי שבטאי מקיפים את הספרה 1 כל פעם שאני מסתכל עליו), 'מטריקס', 'חומות של תקווה', 'ממזרים חסרי כבוד' (אני עדיין לא מבין מה אני רואה שם), 'מועדון קרב', ו-'הטוב, הרע אבל זה בעיקר מכוער'.
והפוסטרים של 'מגנוליה', 'הכל בכל מקום', 'האביר האפל', 'ורטיגו' ו-'הקול בראש' הם פשוט הפוסטרים הרשמיים של הסרטים מינוס הכותרת, אז הם לא נחשבים וקצת מוזר לי לראות אנשים רנדומליים מקבלים עליהם קרדיט.
איך אני יכול להוריד את הפוסטרים באיכות גבוהה בשביל להדפיס לי בגודל נורמאלי? :(
כן, לא פירטתי
"עיצוב של" אומר שזה פוסטר שאותם אנשים רנדומליים הורידו ממנו את כל המלל הנלווה והשאירו אותו נקי. זה לחלוטין לא פוסטר שלהם.
הייתי מציע להוסיף לסרטים הללו תגית בעמוד שלהם עם המיקום שלהם פה, כמו שיש בימד”ב
אני מניח שזה קצת מסובך לעשות, אבל התוצאה יכולה להיות ממש טובה.
סביר שעם הזמן כבר ישכחו את הסקר הזה ואת תוצאותיו, לכן זה יהיה נחמד להיכנס בעתיד לעמוד סרט ולהזכר שהסרט הגיע למקום כזה וכזה פה בדירוג 55 הסרטים האהובים על גולשי עין הדג.
בכל דפי הסרט של הסרטים שמופיעים ברשימה
יש קישור לכתבה הזו. לתת ממש תגית עם הציון נראה לי קצת מוגזם בשביל סקר שכלל באזור מאתיים משתתפים. אפילו סרטים שזכו כסרט השנה בהצבעות של מאות משתתפים לא קבלו תגית כזו.
אפשר לעשות את זה די בקלות ע"י עריכה של תיאור הסרט בדף הסרט והוספה של ולהוסיף בסופו את מיקום הסרט בסקר בהדגשה או באופן אחר כלשהו שיבהיר שזה לא חלק מהתיאור
למשל:
אני לא מבין כלום בעריכת אתרי אינטרנט או תכנות או וואטאבר אבל אני מניח שלערוך את תיאור הסרט זה פשוט, אז נראה לי שזה הפתרון הכי פשוט שאפשר להציע.
כמובן, נשאלת השאלה האם זה משהו שאתה רוצה שיהיה בדף הסרט? אני באמת שואל, כי לפי דעתי זה ממש סבבה ומעניין (וגם יש כולה 55 כאלה) אבל נראה לי יש כאלה שיחשבו אחרת. לא יודע
אכן פתרון פשוט, ואפשרי שאפילו אלגנטי
לחלוטין לא משהו שאעשה
תמיד שמח לעזור!
(ל"ת)
סתם מעניין אותי לדעת
נראה מהניסוח שלך שאתה ממש מתנגד לזה מאיזושהי סיבה, אשמח לדעת מה הסיבה.
לא כדי להתווכח חלילה או משהו, אלא סתם כי זה באמת מעניין אותי לדעת.
זה מרגיש לי קצת יותר מדי לחצרץ בחצוצרה שלנו
(ל"ת)
מספור הרשימה פחות מעניין אותי, אבל או לה לה איזה פוסטרים! תודה.
(ל"ת)
אנחנו ועגבניות רקובות
הרשימה נראית מורכבת בעיקר מסרטים פופלריים, לכן הנחתי שהרשימה והמבקרים פחות רואים עין בעין. הופתעתי לגלות שגם בהשוואה מול עגבניות רקובות הסרטים זוכים לציון גבוה ממש.
בממוצע זוכים הסרטים ל-91 אחוז עגבניות טריות. בממוצע חציוני המספר גדל, ועומד על 93.
הציון הממוצע שהמבקרים העניקו לסרטי הרשימה הוא 8.4, ובחציוני 8.6.
הסרטים שזוכים לציון עגבניות הטוב ביותר הם 12 המושבעים ושיר אשיר בגשם, עם 100 אחוז עגבניות טריות.
הסרט שזוכה לציון הגרוע ביותר הוא.. פורסט גאמפ, עם 71 עגבניות טריות בלבד. (הכניסו כאן בדיחה רנדומלית שכוללת משחק מילים על מעפ"ג)
רק עוד שני סרטים נוספים מקבלים פחות מ-80 אחוזי טריות, והם מועדון קרב וביג לבובסקי, שמקבלים 79 אחוזים. תכל'ס? מועדון די אקסלוסיבי.
עשרה סרטים נוספים מקבלים ציון שהספרה 8 בראשיתו. כל יתר ארבעים ושניים הסרטים מקבלים אחוזי טריות מ-90 ומעלה.
ומה עם ציון המבקרים? כאן המפסיד הוא שודדי הקאריביים עם 7.1, כשמיד אחריו.. שוב, מועדון קרב וביג לבובסקי, שיחד עם ברוז' מקבלים 7.4. פורסט גאמפ מגיע מיד אחריהם עם 7.5, יחד עם מגנוליה וסקוט פילגרים.
ובראש הרשימה הסנדק ופרזיטים חולקים את המקום השני עם ציון 9.4, ואל המקום הראשון מגיע הסנדק השני עם הציון הדי מדהים של 9.7.
שמחה שצפיתי כמעט בכולם
שמתי לי 2 בצד לראות. את השאר שלא ראיתי, יודעת מספיק כדי לא לרצות לראות.
רשימה נהדרת לדעתי, אם כי הרבה מה10 הראשונים לא לטעמי.
זה די מטורף שנולאן מעולם לא זכה פה בסינמונדיאל
חוץ מסרט אחד שלו, כל הסרטים שהוא עשה והשתתפו פה בסקרי השנה הגיעו לשישייה הראשונה (תשעה (!) סרטים סך הכל), כשמתוך אלה, חמישה מהם הגיעו לאחד משני המקומות הראשונים. מתוך חמשת הסרטים האלה שהגיעו לאחד משני המקומות הראשונים, רק אחד נמצא במקום השני, בעוד שהשאר נמצאים במקום הראשון.
אם מסתכלים על הסקרים המעודכנים שנערכו מחדש בשנים האחרונות – שהם יותר רלוונטיים לענייני הסינמונדיאלים שגם הם התרחשו בשנים האחרונות – המאזן שלו רק השתפר עם סרטים כמו "באטמן מתחיל" שמהמקום השישי עלה למקום הראשון והצטרף לחבורת הסרטים שהגיעו למקום הראשון, "יוקרה" שהצטרף גם הוא אל הרשימה הזו כשעלה מהמקום השני אל המקום הראשון, ו"ממנטו" שעלה מהמקום השלישי והמכובד אל המקום השני והמכובד יותר.
בסקרי העשור, מבין כל העשורים שבהם הוא הוציא סרטים, סרט שלו זכה במקום הראשון. בעשור של שנות האלפיים, חוץ מ"האביר האפל" שזכה במקום הראשון, נכנס סרט נוסף שלו לעשירייה, ועוד סרט נוסף התברג באחד מ-20 המקומות הראשונים. בעשור של שנות ה-2010, חוץ מ"התחלה" שזכה במקום הראשון, יש לו עוד שלושה סרטים שהתברגו באחד מ-50 המקומות הראשונים. אלו כל הסרטים שהוא הוציא באותו עשור.
והנה עכשיו, מתברר, סרט שלו זכה במקום הראשון בסקר על הסרט האהוב ביותר בכל הזמנים, כשבנוסף אליו הוא מצליח להכניס עוד שני סרטים לטופ 25.
זה די מטורף שכל העובדות שציינתי למעלה קיימות יחד עם העובדה שהוא מעולם לא זכה בסינמונדיאל.
ולגבי הסרטים של נולאן בסקר הנ"ל:
שכחתי לציין את "יוקרה" שהגיע כאן למקום ה-96 בכל הזמנים, שזה רק מוסיף להישגים הכבר מטורפים של נולאן
בגלל שיטת הצבעה שונה
בעוד פה ובשאר הסקרים מצביעים להרבה סרטים, בסינמונדיאל מצביעים לשני במאים, או בעצם לנולאן או לא־נולאן.
אז נפשט ונניח שיש רק שלושה במאים: נולאן, ספילברג וטרנטינו. 40% אוהבים את נולאן, 30% את ספילברג ו־30% את טרנטינו.
בהצבעה מול כל הבמאים ביחד אז נולאן יזכה עם 40% אבל בהצבעה מול במאי אחר הוא יפסיד כי יש 60% בעד לא־נולאן.
רק לא נולאן!
(ל"ת)
#זולאהרשימהשלי
(ל"ת)
בסינמונדיאל הבא נולאן זוכה (אלא אם כן יהיה שחיתות פקידותית מאחרי הקלעים ויבטלו את הטורניר כדי שהוא לא יזכה)
לא היה ולא יהיה במאי ברמה של קוונטים טרנטינו וזכותנו לגור איתו באותה מדינה. כבוד לגולשי עין הדג שזיהו את הגאונות העל זמנית שלו.
(ל"ת)
אין ולא יהיה כמו קוונטים טרנטינו
נוסע בזמן ובמרחב משל היה הדוקטור* ומציל סרטים אבודים מהשמדה בידי מפלצות היסטוריות שונות. הוא עדיין מנסה ליצור יקום חלופי שבו צ'ארלס מנסון לא קיים.
* דוקטור הו, כאילו
הוא מעולם לא ביים פרק של דר הו, אבל הוא פשוט הבמאי הכי טוב בכל הזמנים וזה לא מפסיק לרגש אותי שאני גר איתו באותה מדינה
(ל"ת)
קודם כל, הערה קטנה
שהיא ניטפוק ביחס לנושא המדובר, אבל נקודה חשובה ביחס לסקר: גם בסקר הזה וגם בסקר סרט העשור הקודם, הזוכה למעשה הוא שר הטבעות, ובפער גדול. ברור שאם היו נותנים לטרילוגיה להתמודד כטרילוגיה היא היתה זוכה, אבל גם די ברור שאם היו מתמרכזים על חלק אחד, אנשים היו מעבירים את הקולות שלהם אליו, והוא היה זוכה בהפרש עצום.
ועכשיו לעצם השאלה: יש הבדל גדול מאוד בין הבחירה בסרט כ'הסרט הכי..', לבין דירוג הסרט כסרט טוב, לבין ההשלכה מהסרט לצורה שאתה מדרג את הבמאי. הצורה לענות על כל אחת משלוש האפשרויות האלו היא שונה, ולכן השאלה שהסקר שואל היא משנה מאוד.
הסרטים של נולאן עשויים בדיוק מחומרים של 'סרט ה..'. פומפזיים. ראוותניים. משאירים אחריהם רושם חזק ורועש. כשאנחנו באים לבחור משהו שהוא ה-סרט, אנחנו נוטים לבחור בסרטים הבולטים האלו.
אני לא אבחר בהם אם אני אחשוב שהם לא טובים, אבל תהיה לי נטייה להתעלם מסרטים אחרים שחשבתי שהם טובים לא פחות. התחלה מרגיש סרט עשור הרבה יותר ממה שבתוך לואין דייויס מרגיש.
וכשאני מגיע לבחור במאי? התמונה בכלל משתנית לחלוטין. כאן הנטייה היא לבחור את הבמאי שהוכיח באופן עקבי שהסרטים שלו אינטלגטים ומהוקצעים יותר, והנטייה לסרטים בעלי רושם חזק נמחקת לחלוטין. פתאום גם בולטת העובדה שהתוצרים של נולאן (לצורך העניין, זה נכון גם על טרנטינו למשל) דומים, ומשחקים על אותה נקודה.
אם אני מעמיד לדוגמה את ספילברג מול נולאן. אני ראיתי ארבעה תוצרים של ספילברג מהעשור (בערך) האחרון: טינטין, לינקולן, סיפור הפרברים והפייבלמנים. אני מעמיד מולם ארבעה סרטים של נולאן: התחלה, בין כוכבים, דנקרק וטנט.
די ברור לי שהייתי מצביע לכל אחד מהסרטים של נולאן מול כל אחד מהסרטים של ספילברג לסרט שנה. אבל אם היית שואל אותי איזו קבוצת סרטים טובה יותר? לא ברור לי בכלל מה היתה התשובה.
ואם בהתייחסות לתוצרים האלו בלבד אתה שואל אותי למי אני אצביע בסינמונדיאל? ספילברג, ברור. וזה גם מה שעשיתי בסקר המכריע ההוא. ארבעת התוצרים של ספילברג מרגישים לי הרבה יותר מגוונים ומרשימים כשאני מעמיד אותם ככה.
שיהיה ברור – אני לא טוען שנולאן נחות או משהו כזה, אלא שלכל אחד יש את נקודות החוזק שלו, ואנחנו נוטים להיתפס לנקודות שונות בהתאם לשאלה הספציפית.
אופס, אמור להיות בתגובה לאלדו ריין
(ל"ת)
אני לא מסכים עם זה שצריך לאחד טרילוגיות/סדרות
'שר הטבעות' הוא בעיניי שלושה סרטים שונים מאוד שאת כל אחד מהם ראיתי בזמן אחר והייתה לי איתו חוויית צפיה שונה לגמרי ודווקא יהיה לי קשה לראות אותם כמכלול אחד. 'שני הצריחים' הוא בקלות האהוב עליי ביניהם (האקשן הכי טוב, העלילה הכי מרתקת, הדרמה היחידה שעובדת בטרילוגיה והרבה גולום) כש-'אחוות הטבעת' לא רחוק מאחוריו (הכי יפה ויזואלית, עם הפסקול הכי מרשים ועם בניית עולם נהדרת) כשדווקא 'שיבת המלך' פוגע במכלול (סרט נהדר, אבל די נשכח יחסית לאחרים. שום דבר ממנו לא באמת נחקק לי במוח בניגוד לקודמיו. הוא גם הכי פחות יפה ויזואלית והכי צפוי עלילתית).
כמו שגם שני חלקי 'להרוג את ביל' שונים האחד מהשני בטון, בויזואליה ואפילו קצת בז'אנר. הם עדיין משלימים אחד את השני נהדר אבל כל אחד מהם הוא חוויה די שונה.
ואני דווקא מחשיב את הגיוון אצל במאי כנקודה נגדו יותר מאשר לזכותו. אני מעדיף את האוטריות של במאים. לא שאני מזלזל בבמאים מגוונים אבל אני מעדיף במאים שמוצאים קול ייחודי שרק הם יכולים לספק וכזה שיהיה מורגש לא משנה באיזה ז'אנר יתעסקו. יש תחושה של היכרות עם היוצר, שאתה יודע מה הוא אוהב ומה לצפות ממנו. כמו חבר. אתה לא תרצה שכל פעם שאתם נפגשים הוא יתנהג כמו בן אדם אחר. וזה לא שווס אנדרסון לא יודע לייצר סרטים בסגנון סטנדרטי ורגיל, אבל למה שנרצה שהוא יעשה את זה? אני רואה סרטים של ווס אנדרסון בגלל הסגנון שלו.
וספילברג הוא לא הדוגמה הכי טובה לגיוון. הוא קצת יותר מגוון מנולאן, אולי, אבל זה בעיקר כי הוא לא כותב את התסריטים שלו. הבימוי שלו די אחיד (ונהדר) ובהחלט מרגישים שזה הוא בכל הסרטים שהזכרת (אולי למעט 'טינטין').
כן, לא כתבתי שזה חסרון
אבל אני חושב שזה פוגע בבמאי כשמתלבטים אם לבחור בו. תחושה של מגוון רחב שהבמאי מעניק מרגישה כמו נקודה שדוחפת להצביע לו, לפחות לתחושתי.
לכן אני באמת לא מתכוון לסגנון בימוי מגוון, אלא דווקא לתסריטים. משהו בזה שספילברג שולח יד בכל כך הרבה ז'אנרים מוסיף לו נקודות.
ואני בדיוק ההפך ממך.
שזה בסדר גמור ועניין של העדפות פשוט :)
טרילוגיות
למקום הראשון הגיע סרט מטרילוגיה בה יש הסכמה כללית רחבה (שאני לא שותפה לה) שהסרט השני הוא הכי טוב.
קצת מוזר לי שמכל סרטי מארוול זה שנכנס הוא אנדגיים
אמנם לא כולם מתעבים אותו (לא לגמרי ברור לי למה), אבל לא יצא לי לדבר עם אף אחד שזה סרט המארוול האהוב עליו. אני אפילו לא בטוחה שפגשתי אנשים שמעדיפים אותו על אינפיניטי וור.
חוץ מזה, זו רשימה לא רעה – היא אמנם לא כוללת את רוב הסרטים ברשימה האישית שלי, אבל יש בה כמה שנשמטו ממנה נדמה לי.
רוצה לדבר?
ואני לא יודע אם לפגוש מגיב אנונימי באינטרנט נחשב ל״לפגוש״, אבל בכל זאת, הנה אני פה.
אני לא בטוחה אם את רצינית
(ל"ת)
לגמרי רצינית
הוא סיום מאוד ממוחזר ועייף לסאגה – אינפיניטי וור הפתיע לטובה, ויצר ציפיות לאנדגיים, ואז קיבלנו את… זה? סרט חסר דמיון (חצי מאוכלוסיית היקום הושמדה, וההשלכות הן קבוצת תמיכה של אנשים קצת עצובים?), חסר מעוף (יש חמש אבני אינסוף בשדה הקרב, ומה שעושים אותן זה לשנע אותן מצד לצד כאילו הן היו כדור פוטבול? מה?), ושלא מתקרב אפילו לסרטים הטובים של הMCU. איך אפשר לאהוב אותו יותר מאת שומרי הגלקסיה, או איירון מן, או אפילו הנוקמים הראשון? מילא היו אומרים אינפיניטי וור, שבאמת הצליח להביא את הסיפור של המוני דמויות בצורה חיננית ומרשימה, אבל אנדגיים הוא הסיבה שהפסקתי לראות כל סרט מארוול שיוצא, ורוב מי שיצא לי לדבר איתם התאכזבו ממנו, אז באמת מוזר לי שהוא נכנס לרשימה.
לגבי התוכן אני מסכימה
מה שהפתיע אותי זה שמוזר לך שאנשים אוהבים אותו, ועוד "אני אפילו לא בטוחה שפגשתי אנשים שמעדיפים אותו על אינפיניטי וור"… למה אפילו? לי נראה שאלה שני הסרטים הכי נערצים.
אינפיניטי וור, כן, אבל לגבי אנדגיים שמעתי בעיקר אכזבה, אז ההערצה תפסה אותי בהפתעה.
(ל"ת)
אני לא מבין, לא גלשת באינטרנט מאז 2019 ועד היום?
כי אני מקבל את זה שבסביבתך הקרובה נרשמה אכזבה מאנדגיים, אבל מספיק היה לשוטט באינטרנט מ-2019 ועד היום כדי לראות שרוב מעריצי מארוול חושבים את ההפך הגמור.
פה באתר הסרט כבר זכה בסרט השנה וקיבל מקום שני בסרט העשור, כך שאין פה ממש הפתעה לראות את הסרט פה ברשימה.
קשה לי להבין איך אפשר לחיות פה ולגלוש באתרי קולנוע ועדיין להיות מופתע שהנוקמים סוף המשחק זוכה לפופולריות.
כאילו, אנחנו מדברים על הסרט השני הכי מרוויח בכל הזמנים שבשעתו היה המקום הראשון.
אני באמת לא באותו ראש עם האתר עם ה3 המקומות הראשונים בשנת 2019.המופתית הם אנדגיים, הגוקר והמוסד
(ל"ת)
הצבעתי לסוף המשחק בסרט העשור ובעשיריה
זה לחלוטין לא מובן מאליו. אני ממש לא משוגע על מארוול, ולפני ארבע שנים לא הייתי חולם שיש סיכוי שסרט שלהם יהיה סרט העשור שלי. יש כאלו שהעריצו את ספיידרמן הראשון, שומרי הגלקסיה או חייל החורף. מבחינתי כולם היו בראש ובראשונה עוד סרט מארוול. סרטים יותר טובים, בהחלט, אבל לא בצורה יוצאת דופן. אני צופה וממשיך לצפות במארוול כי הסרטים שלהם חביבים שמעניקים בידור מספק. לא היה אף סרט שלהם שממש שנאתי, אבל במקביל לא ממש התפעלתי משום סרט.
גם מלחמת האינסוף מבחינתי באמת סבבה, ת'אנוס נבל מדהים ומגניב שהסרט עוסק בו, אבל בסדר, בסוף החוויה העיקרית שלי היתה – עוד מארוול.
אז מה נשתנה בסוף המשחק? שהוא לא היה עוד סרט, הוא היה חווית מארוול כוללת. לצד המילה 'קתרזיס' במילון צריך פשוט להניח את הסרט הזה. שלוש שעות שפשוט לוקחות את כל הסרטים שראינו קודם, את כל המסע שעברנו לאורך שנים, ומאגדות אותם ביחד באופן מספק שזה כמעט בלתי אפשרי. משלים בצורה מדהימה מסעות של דמות אחר דמות, תוך שימוש בקווי עלילה שמוכרים לנו מכל השנים האחרונות. סצינה אחר סצינה, בכתיבה טובה, מצחיקה ומאוד מרגשת, הסרט הזה פשוט היה משהו אחר לגמרי.
ואז, אחרי שעתיים ומשהו של קתרזיס טהור, מגיעה 'הסצינה' שהיא האמ-אמא של כל הקתרזיסים בהיסטוריה. זה פשוט לקחת חוויה, ללחוץ על מאתיים לאורך כל הדרך ואז להכפיל באלף. ביוטיוב יש עשרות סרטוני תגובת קהל לסרט הזה, והאקסטזה שהקהל נמצא בה היא פשוט הביטוי הכי ממצה למה שהסרט עושה. הסרט הזה עשה את כל הסרטים שבאו לפניו טובים יותר, ואת כל המושג של מארוול (ממנו ואחורה) לשלם יותר.
קשה מאוד להגיד על סרט שהוא עושה משהו שלא עשו אף פעם. נראה לי שסוף המשחק הוא הסרט היחיד שאני יכול לומר עליו בפה מלא שהוא העביר אותי סוג של חוויה שאף פעם לא חוויתי קודם בסרטים, וקשה לי להאמין שאיזשהו סרט יצליח לשחזר בקרוב.
אני עדיין לא חסיד של מארוול, והסיכוי שזה יקרה פוחת עם כל סרט נוסף שהם מוציאים. אבל סוף המשחק? בעשיריה. קל.
רציתי לכתוב לך שברור ש-'אנדגיים' הוא הסרט האהוב ביותר של מארוול
כי זה באמת הרושם שקיבלתי לאורך השנים אבל עכשיו שאני בודק הוא באמת מדורג נמוך יותר מ-'אינפניטי וור' גם בימד"ב וגם בלטרבוקסד ואלה חדשות משמחות מאוד :)
אם כי גם לי לא יצא להיתקל פיזית בבן אדם שהעדיף את 'אנדגיים' אבל זה בעיקר כי מעולם לא דיברתי עם אף בן אדם שראה סרט כלשהו של ה-MCU (למעט 'אין דרך הביתה' שמשום מה חצי מהאנשים שאני מכיר, ושבחיים לא ראו אף סרט של מארוול או של ספיידר-מן [גם לא הישנים] פתאום התלהבו לראות).
אולי זה לא הסרט הבודד האהוב
(אצלי אישית זה אכן מלחמת האזרחים), אבל זה כן סרט המארוול שהכי מייצג. אני די בטוח שהוא לא עומד במקום שהוא עומד רק בזכות עצמו, וזה בסדר גמור.
בעיני הוא ממש לא מייצג
או לפחות – הוא לא מייצג את סרטי מארוול שיצאו לפניו, שכן היו בהם מקוריות ודמיון והומור. אני מסכימה שהוא מאוד מייצג את הסרטים שיצאו מאז, שמעטים מהם היו שווים צפיה (יוצא הדופן המרכזי הוא איש הזאב בלילה, שהוא תענוג, אבל אני לא בטוחה שהוא נחשב סרט. אסייג שעוד לא הגעתי לראות את שומרי הגלקסיה השלישי).
אני מכבד מאד את דעתך
אבל ביקורות מהללות, פתיחה עולמית פסיכית בגודלה וכמעט 3 מיליארד דולר בסך הכולל מייצגים משהו. משהו שגדול יותר מסרט אחד. זה לא בדיוק מפתיע שלדעת צופים רבים הסרט הזה מייצג סדרת סרטים שהם ממש אהבו.
פתיחה גדולה מעידה בעיקר על קמפיין טוב
(ל"ת)
עד גבול מסויים
(ל"ת)
אני הייתי חלק מהפתיחה הגדולה הזו, ומה אומר - היה רע לתפארת.
לא מכחישה שהוא היה אירוע קולנועי, הוא פשוט לא היה טוב.
מה זה?!
אני מציץ פה מדי פעם אבל בדרך כלל לא מתלהב מהביקורות אז הולך עד ששוכח ומנסה לבדוק כאן שוב.
אבל הרשימה הזו, כאילו נוצרה ע"י חבורת ילדים מחוצ'קנים בני 13. זה מה שאתם? רבאק
הגדר "אתם"
(ל"ת)
כן, כי "בתוך לואין דייויס" (דוגמה אקראית לגמרי) הוא לחלוטין הסרט המועדף על ילדים מחוצ'קנים בני 13
(ונחמד לראות ששוב יש פה באתר דברים שמביאים לסינפיל אושר)
כי תמיד בסקרים יבחרו סרטים יותר מוכרים ולא בהכרח הכי מאתגרים (אבל רובם מצויינים)
אולי זו הסיבה שאני פחות מתלהב מסקרים כלליים כמו זה ומעדיף שיש מגבלות ודברים המצמצמים את המבחר
איזו רשימה נהדרת!
לחלוטין עושה לי חשק לשבת ולעשות מרתון סרטים (של פלוס מינוס חמש יממות).
הפוסטרים מדהימים!
אז בעצם מלך האריות הוא סרט האנימציה האהוב ביותר על גולשי עין הדג
בחירה מעולה!
אני גם הצבעתי למלך האריות, אם כי לדעתי במבי (שגם לו הצבעתי) מתעלה עליו וחבל לי שהוא לא פה, אבל עדיין מלך האריות זה סרט מצויין להחזיק בתואר של ״סרט האנימציה האהוב בכל הזמנים״.
ההפתעה הכי גדולה
היא ששליחות קטלנית 2 סיים לפני מטריקס וטוראי ראיין. כלומר, זה סרט אדיר, אבל לא ידעתי שהוא עוד זוכה לאהבה כזו מקהל הדג, ושמח לראות כי כך.
כמו כן, מפתיע שיש רק פיקסאר אחד, ורק במקום ה-31. בעשיריות כל שנה הם זכו לדירוג טוב יותר. כנראה לא זכירים לאורך זמן…
וגם - אף לא סרט ישראלי אחד
שזה אמנם היה צפוי, אבל תמיד מעניין.
מניח שהישראלי הראשון יהיה "אפס ביחסי אנוש" איפשהו בהמשך הרשימה
מפתיע משהו
חייב לציין שממש לא ציפיתי לראות את האביר האפל במקום הראשון. אמנם ההתלהבות ממנו היתה עצומה אז, ולמרות שאני מת עליו, אבל נוצר אצלי הרושם שקצת נס לחו, בעיקר פה. גם בקושי היו כאן כותבים שציינו אותו ברשימת עשרת הסרטים הגדולים שלהם. בהחלט מפתיע שעדיין יש להרבה אנשים רושם כ"כ חזק ממנו.
וואו, האביר האפל
מה סוד הקסם של היצירה הזו, שלא היינו בטוחים שתשרוד את מבחן הזמן אך שורדת באופן מרשים מאוד?
בנוסף מעניין למה "שמש נצחית" מדורג כל כך גבוה. זו סוג של הפתעה שהוא במקום 4, מעל חומות של תקוה ושר הטבעות למיניהם…
דווקא רשימה יפה. לדעתי לא הומוגנית כמו שאתם מרגישים
(ל"ת)
מי מרים את הכפפה לבדוק מה מצב המועמדויות והזכיות באוסקר ברשימה?
(ל"ת)
אני יכול רק לומר
שיש שמונה סרטים שזכו בפרס הסרט הטוב ביותר, ועוד ששה עשר סרטים שהיו מועמדים לפרס.
ובכן
7 זוכים לסרט הטוב ביותר – הסנדק, הסנדק 2, שתיקת הכבשים, פורסט גאמפ, שיבת המלך, פרזיטים, הכל בכל מקום בבת אחת.
עוד 17 היו מועמדים – ספרות זולה, ממזרים חסרי כבוד, התחלה, חומות של תקווה, אחוות הטבעת, אפוקליפסה עכשיו, להציל את טוראי ראיין, 12 המושבעים, תפוז מכני, זה ייגמר בדם, וויפלאש, תקווה חדשה, אי.טי., לה לה לנד, שודדי התיבה האבודה, החבר'ה הטובים, הרשת החברתית.
מבחינת פרסי משחק, יש לנו:
שחקן ראשי: הסנדק, פורסט גאמפ, זה ייגמר בדם, שתיקת הכבשים.
שחקנית ראשית: הכל בכל מקום בבת אחת, לה לה לנד, שתיקת הכבשים.
שחקן משנה: האביר האפל, ממזרים חסרי כבוד, וויפלאש, הכל בכל מקום בבת אחת, הסנדק 2, החבר'ה הטובים.
שחקנית משנה: הכל בכל מקום בבת אחת.
בתסריט הזוכים הם:
תסריט מקורי: ספרות זולה, שמש נצחית בראש צלול, הכל בכל מקום בבת אחת, פרזיטים.
תסריט מעובד: הסנדק, שיבת המלך, פורסט גאמפ, הסנדק 2, שתיקת הכבשים, הרשת החברתית.
7 סרטים לא היו מועמדים בכלל: הטוב, הרע והמכוער, ביג לבובסקי, סקוט פילגרים, להרוג את ביל, כלבי אשמורת, שוטרים לוהטים והנסיכה מונונוקי.
אתה צודק, הטעות היא שלי.
את רוב החישוב עשיתי מהזכרון, ומשום מה זכרתי שהחבר'ה הטובים זכה.
אכן, שבעה זוכים ושבעה עשר מועמדים בפרס הסרט הטוב.
דיברנו על זוכים, לא על מי היה צריך לזכות
(ל"ת)
פרס הבימוי
13 מועמדים: 12 המושבעים, תפוז מכני, הסנדק, תקווה חדשה, אפוקליפסה עכשיו, שודדי התיבה האבודה, אי טי, החבר'ה הטובים, ספרות זולה, אחוות הטבעת, זה יגמר בדם, ממזרים חסרי כבוד, הרשת החברתית.
8 זוכים: הסנדק 2, שתיקת הכבשים, פורסט גאמפ, להציל את טוראי ריאן, שיבת המלך, לה לה לנד, פרזיטים, הכל בכל מקום בבת אחת.
חוץ מפרזיטים ושני מיאזאקי הכל הוליווד.
יש עוד קולנוע שם בחוץ.
לא...
יש גם סרט ספרדי-מקסיקני, שני סרטים בריטיים (אוקי, ברוז' הוא הפקה בריטית-אמריקאית, ועדיין), ואחד איטלקי, למרות שמופיע בו קלינט איסטווד.
ואגב, לא כל סרט אמריקאי, כולל סרטים ברשימה הזאת, הוא הוליווד.
ראוי לציין גם את שיטת הבחירה
שבה לא היה דירוג (כלומר "מקום ראשון – 10 נקודות") אלא רק ציון של 10 סרטים.
אני יכול להגיד שרוב מוחלט של המצביעים הצביע לסרטים נוספים חוץ מהוליווד, אבל מה לעשות – הסרטים מהוליווד הם אלה שעלו הכי הרבה, כי הם אלה שכל צופה קולנוע מכיר בשלב כלשהו בהשכלה שלו. עליהם רובם בנו השכלה קולנועית שממנה הם התפתחו לכיוון כזה או אחר, וככל הנראה עדיין שמרו מקום בלב לאחד או שניים מהם.
אבל כאמור, בשיטת הצבעה שכזאת, אחד או שניים זה מספיק בשביל להעלות אותו בפני סרטים אחרים, מוכרים פחות, שהוא אוהב יותר.
שיטות הצבעה אחרות, די בוודאות, היו מביאים תוצאות אחרות.
זה שהייתם צריכים לשקלל כל סרט אל מול הקרבה הכלכלית והתרבותית שלו להוליווד זה האובייס.
עמדתי להכניס את "Pure Coolness" אבל אז ראיתי שזו הפקה משותפת עם גרמנים וצרפתים, פלוס ראיתי ביוטיוב את אדם נילי מופיע בקירגיסטן כחלק מתעמולה תרבותית של ארה"ב אז באסה.
אבל כן, חבל שצריך לציין את המובן מאליו שלא נתבקשנו לדרג את הסרטים האהובים עלינו, וגם אז, מכנה משותף וכו'.
אתם הולכים לארגן הקרנה של האביר האפל לרגל זכייתו כסרט האהוב ביותר על גולשי עין הדג?
כי כשחושבים על זה, נראה לי שפה זה יכול להתאים אפילו יותר מבסיום הסינמונדיאל.
שהרי כשספילברג זכה בסינמונדיאל זה הוכיח שספילברג הוא במאי אהוב כאן, אבל לא הוכיח שום דבר על אף סרט ספציפי שלו ויכול להיות שכל אחד מעדיף סרט אחר של ספילברג, אבל כאן יש הוכחה שהאביר האפל הוא הסרט שאהוב על הכי הרבה אנשים כאן בקהילתנו ולפיכך שיהיה קהל רב שילך להקרנה שלו אם תארגנו אחת כזאת.
זו יכולה להיות הקרנת עין הדג שהכרטיסים שלה ימכרו הכי מהר אי פעם.
מה גם ש-15 שנה עברו מאז שהסרט יצא לקולנוע, כך שסביר שיש הרבה מאלה שהצביעו לאביר האפל פה בסקר שלא ראו אותו מעולם בקולנוע (אני, למשל), מה שיכול להגדיל עוד יותר את הביקוש.
זאת בהחלט רשימה
וזה מה שהיא בסוף, עוד רשימה. אם היא מייצגת את הטעם שלכם אז יופי, אם לא אז…קורה. זה לא דירוג של אדם אחד, אלא שקלול של הטעם של הרבה אנשים, אז הגיוני שהיא תהיה יותר מיינסטרימית. לא רואה סיבה להתרגש מתגובות כמו "מועדון קרב היה הסרט האהוב עלי בכיתה ה', בחבחבח".
מהעשירייה ששלחתי נכנסו רק שניים, אבל בגדול רשימה סבירה שכוללת גם סרטים נפלאים וגם כאלה שלא הייתי שם ב-500 האהובים עלי. יש שבעה שלא ראיתי, אז אולי אתחיל בקרוב השלמות כדי לראות אם ההתלהבות מוצדקת או לא.
יופי של פוסטרים!
רשימה כמעט ללא סרטי מארוול
וזה אומר הכל. הסרטים הללו כמעט ולא עומדים בפני עצמם, וכסדרה זו סדרה חלשה מאוד. הסרטים הכי מדוברים, הכי מדוסקסים, הכי פופולאריים של ה15 שנים האחרונות והצליחו להכניס סרט אחד בלבד. כל זאת בעוד ששר הטבעות, טרילוגיה, הכניס שני סרטים שהם 2/3 מכלל היצירה.
אני מפסיק עכשיו להתמרמר על מארוול, אני מבטיח שהטפטוף הרעיל שלי עליהם נפסק. פשוט נמאס לי מהם, נמאס לי מגיבורי על ונמאס לי מקומיקס שאף פעם לא מגיע לנקודה והפואנטה היא תמיד בסרט הבא שיבטיח המון ויקיים כלום. די. וזה אומר כמעריץ מושבע של טרילוגיית האביר האפל.
די.
זה שסרט אחד נכנס זה המון והצלחה עצומה יחסית לרשימות אחרות. הסרטים שלהם לא מכוונים לשם פשוט
(ל"ת)
מדובר ברשימת הסרטים האהובים ביותר
אם הם לא מכוונים לשם – לאן הם מכוונים?
מה ההבדל באספירציה האומנותית של מארוול לעומת לוקאס ומלחמת הכוכבים?
שלסרטי סטאר וורס יש ארט דירקשן, צילום ואפקטים טובים יותר
(ל"ת)
וגם: שיש לקהל של מלחמת הכוכבים כבר איזה שלושה דורות שגדלו עליהם
מארוול עדיין בדור הראשון.
סטאר וורס תמיד היו קצת פוצים ומלאי חשיבות עצמיץ, בטח יחסית למארוול (לוקאס כנראה חשב שעם הפריקוולים הוא יוצר את הטרגדיה המודרנית הגדולה של ימינו)
למרות שהסרט היחיד מאז הטרילוגיה המקורית שהייתי בכלל שוקל לרשימה הוא אחרוני הגדיי, אבל הוא ממש לא בכיוון של הטופ 50 עם כל אהבתי אליו.
אתה מבטיח שהטפטוף הרעיל שלך עליהם נפסק,
אבל אלו הסרטים הכי פופולריים לטפטוף רגיל ובקרוב יגיע טפטוף ההמשך.
הבה נזכור שבכל הנוגע למרוול, יש לנו כמות דו-ספרתית של סרטים
ובהחלט יתכן שהיו *הרבה* הצבעות לסרטי מרוול שהתפזרו על פני סרטים שונים.
בגדול, לא הופתעתי
כלומר, כן, יש משהו מאכזב בכך ש"האביר האפל" – בעיני סרט סתמי למדי – הגיע למקום הראשון, אבל אני יודע שאני במיעוט בקשר אליו. מהרשימה שלי נכנסו רק שניים – תפוז מכני ומועדון קרב – ובעוד שלא הופתעתי מכך שרוב הסרטים שבחרתי לא נכנסו, קצת היה לי מוזר ששני סרטים שבעבר היו די נערצים באתר (ואני הגעתי אליהם בזכות האתר) לא נכנסו לרשימה – רקוויאם לחלום ודוני דארקו (אפשר במקרה לדעת לאילו מקומות הגיעו?).
עוד הפתיע אותי המיקום הממש גבוה של סרטים קלאסיים כמו 'הסנדק', או 'הטוב, הרע והמכוער', שאפילו בזמני נחשבו ישנים וממש לא חשבתי שהקוראים הצעירים של האתר יכניסו לרשימה.
מה שכן, אני חייב להכליל ולומר שזו רשימה מאוד גברית: הקלאסיקות שנכנסו אליה הן מערבונים וסרטי מאפיה, הסרטים החדשים הם גיבורי על וטרנטינו (סרטי מאפיה מעודכנים). לא רק שאין אף סרט שביימה אישה (הוושאבסקיות לא נחשבות), צריך להגיע עד למקום ה-24 (אומה תורמן בקיל ביל) כדי למצוא גיבורה נשית משמעותית. האם הקהל של 'עין הדג' מורכב בעיקר מגברים?
היה פעם סקר פרנצ'ייזים או סדרות סרטים?
(ל"ת)
כמו שכתבתי , אם מתייחסים לועם של האתר על פי הצבעות בסקרים הייתי אומר שרוב הגןלשים בני נוער
(ל"ת)
סרטים טובים הם נצחיים
אני יליד 1991 והצבעתי לסרט מ-1940 ולסרט מ-1942.
אם סרט הוא טוב, הוא יכול להיות נאהב גם על אנשים שיוולדו רק מאה שנה לאחר צאתו ואף יותר.
סרט טוב זה לנצח (או לכל הפחות עד לשלב שבו האנושות מאיזושהי סיבה תפסיק לצפות בסרטים).
אם להתחיל מהסוף: ממש לא צריך להגיע עד למקום ה-24 כדי למצוא "גיבורה נשית משמעותית"
עוד לפניו יש לך את "שתיקת הכבשים", "המבוך של פאן", "הכל בכל מקום בבת אחת" ו-"הקול בראש", כשעל "לה לה לנד" אפשר לכל הפחות להתווכח.
גם הטענה לפיה "הסרטים החדשים הם גיבורי על וטרנטינו" היא קצת תלושה. מתוך 23 הסרטים מהמילניום הנוכחי, שלושה הם גיבורי על ושניים הם טרנטינו (כשלפחות אחד מהם, אגב, אינו "סרט מאפיה מעודכן" אלא סרט מלחמה). זהו – בסך הכל חמישה סרטים מתוך עשרים ושלושה. חוץ מזה, הרשימה מגוונת ואקלקטית מאוד עם קומדיות של אדגר רייט, דרמות מוזיקליות, מדע בדיוני, פנטסיה, אנימציה ועוד – כשחלק מהסרטים האלה מגיעים גם מחוץ לארה"ב. בקיצור, הטענה – שאני לא בטוח שבכלל טענת אותה, אבל זה הרושם שעולה קצת יותר מדי מכל מני תגובות פה – שגולשי עין הדג מתעניינים רק בגיבורי על ומכות מוכחת כלא-נכונה מהרשימה שמופיעה פה, גם אם מצמצמים אותה לבחירות המילניום הנוכחי לבדן.
ויכול להיות שלא הבנתי אותך בכל הנוגע ל-"להגיע עד המקום ה-24"
כי הסתכלתי מהסוף (מקום 55) ולא מההתחלה (מקום 1). ועדיין: עוד לפני "להרוג את ביל" יש לך את "המסע המופלא", ואני חושב – שוב – שמידת המשמעותיות של שרה קונור ב-"שליחות קטלנית 2" וקלמנטיין ב-"שמש נצחית בראש צלול" היא משהו שלכל הפחות ראוי לדיון.
אם סרט מסוים קיבל אותו מספר קולות, איך הוחלט הדירוג?
ואם זה לא קרה, אז איך אתה מניח שהיית קובע את הדירוג בהנחה וזה היה קורה?
אני מתנצל בכל לבי, אבל פשוט לא יכולתי להתאפק
הרשימה פה שוב הכניסה את סינפיל לאחת ממתקפות הטנטרום המפורסמות שלו, כשהקרבן הנוכחי הוא מנגנון התגובות ב-"סינמסקופ". לא מחדש הרבה, אבל עדיין משעשע שלא בטובתו – בעיקר העלאת עין הדג למדרגת "מיזם הג׳נוסייד התרבותי/השואה התרבותית המוצלח והנרחב ביותר בתולדות האנושות". רבאק, הוא לא היה יכול להביא לינק בשביל גולשים סקרניים שרוצים לחזות בזוועה במו-עיניהם?
https://cinemascope.co.il/archives/32254
* מכמות הפישלייקים שהוא מפזר פה באחרונה, אגב, נראה לי שהוא אפילו עוד לא נחסם כאן, כך שהוא בהחלט היה יכול לשטוח את טענותיו נגד מחוללי אותו ג'נוסייד במגרש הביתי שלהם, אבל כנראה ששפן נשאר שפן.
** ואגב, יש לו עכשיו איזו רתיעה ביזארית מהמלה "לא".
זה נראה לי פתרון נפלא
נמצא האתר שייתן לו במה לשטוח את כל הטרוניות והטענות, ולנהל דיונים אינסופיים בינו לבין עצמו על כל מה שמפריע לו כאן.
אידיליה של ממש.
אלוהים, אני לא חושב שאי פעם ראיתי בן אדם שכל כך נחוש להתווכח עם עצמו במקום שאף אחד לא שומע
אני לא פסיכולוג, אבל אני חושב שלו יזיק לו פסיכולוג ולו רק בשביל שיהיה לו למי לפרוק את כל העצבים (והאנטישמיות).
מתחת להררי המלל
תפיסת העולם שלו פשטנית להחריד: כל אדם, דעה, סרט או אתר אינטרנט הם או שחור משחור או לבן בוהק.
זה כל כך חמוד שהוא שם מקף גם כשלא צריך
ועוד מקף מהסוג המעצבן, זה שלא נמצא במקלדת. משקיע.
נקרעתי מצחוק כשהגעתי ל״טרול! טרול!״
(ל"ת)
וכמובן שהתגובה שלי גררה מיד תגובה מפורטת (וכרגיל, מלאה בזיבולי-שכל) אצל האדון סינפיל שם
ממש כמו צעצוע עם כפתור שמדבר כשלוחצים עליו.
בעסה, נראה שיאיר רווה התחיל לדלל את התגובות שלו שם
לא שאני לא מבין למה הוא עשה את זה, עדיין – היה משעשע.
עדכון: הוא הודה שהוא עדיין מגיב פה תחת הגיוני ״מוחמד״.
(ל"ת)
למי שמתוסכל מהרשימה
מומלץ להעיף מבט ברשימת "25 הסרטים הכי טובים ב25 השנים האחרונות" של מצביעי עגבניות רקובות שפורסמה עכשיו, כדי להבין שיכול להיות הרבה יותר גרוע.
ספויילר: אנחנו חולקים איתם את המקום הראשון. במקום השני והשלישי – בין כוכבים והתחלה בהתאמה.
לפחות אצלם ברשימה כן הופיע מקס הזועם.
הם עשו גם במקרה סקר על הבמאי הטוב ביותר ב-25 השנים האחרונות?
(ל"ת)
יש להם סינמונדיאל שלם
שנמצא כרגע בשלב הרביעי שלו, ובו נותרו רק שמונה במאים.
ולשאלתך – כן, נולאן ינצח שם.
בזכות הרשימה הזו ראיתי את מגנוליה!
ו-כמה שאני מודה לכם על זה, כל המשלים סרט (טוב) אחד כאילו משלים עולם ומלואו :)