אתמול נערכו המשחקים האחרונים בשלב הבית.
אז אחרי שבועיים, זה המצב (טבלה מתעדכנת):
עברנו 48 משחקים בשביל להביא לרשימת הנבחרות שעלו לשמינית הגמר. 7 שכבר היו בשלב הזה פעמיים, 3 מהם היו כבר בשלב הזה, ועבור 6 מהם זאת הפעם הראשונה. את הסיכום בטבלאות אפשר לראות בכתבת הפתיחה כאן.
עכשיו הכפפות ירדו, והמשחקים רציניים – הגענו לשלב הטורניר (או הנוקאאוט) ובכל כל הפסד – הפסד. אין תיקו, אין בפעם הבאה: מי שמפסיד הולך הביתה, ומי שמנצח – עולה לשלב הבא. מעכשיו, גם הבחירות הולכות להיות הרבה יותר קשות. נשארנו עם 17 במאים: 12 מתוכם אמריקאים, 2 בריטים , 1 קנדי, 1 מקסיקני ו-1 דרום קוריאני. 4 במאים (או במקרה אחד, צמד במאים) שזכו בפרס הגדול בקאן, 14 שהיו מועמדים לפרס הבימוי באוסקר, 5 שזכו – כולם מוערכים, אהובים ואהודים, ואתם יכולים לבחור רק אחד כל פעם, כי ככה זה בסינמונדיאל.
מחר בבוקר אנחנו נתחיל בצמד משחקי שמינית הגמר הראשונים. בזמן הזה, אתם יכולים להתחיל להתלבט כבר עכשיו במי לבחור או להמר מי יגיע לגמר או כל דבר כזה או אחר בעזרת הטבלה הנוחה הנ"ל. (אפשר ללחוץ עליה כדי להגדיל)
אגב, ראוי לציון: בשלב זה אנחנו נפרדים מהלו"ז המונדיאלי (היום, למשל היו אמורים להתרחש הקרבות הראשונים של שמינית הגמר. זה לא קרה) ונעבור ללו"ז יותר מהיר. שמינית הגמר עוד תהיה צמודה ללו"ז שלהם, אבל משם והלאה הלו"ז יהיה עצמאי.
שלושת הבמאים האהובים עלי יצאו לגמרי מהתמונה.
אלכס גארלנד, רוברט אגרס ופדרו אלמודובר – אתם יודעים שאתם טובים יותר מהרשימה הזאת.
איך מוגדר הניצחון?
גם יתרון של הצבעה אחת ברגע הסגירה נחשב?
טוב היו פה כמה דברים שהפתיעו אותי
החולשה היחסית של סרקוסזי, ההצלחה היחסית של דוקטר,ֶ טרנטינו ממשיך לשלוט בעין הדג למרות שכבר הרבה מאוד שנים אין לו סרט שהגיע לטופ 10(מה זה היה שמונת השנואים?).
אז אנסה לקלוע לטעם של עין הדג עכשיו אחרי שראיתי את הבתים :
האחים כהן מול דני וינלב-ֶ הייתי רוצה- וינלב, יעלו – כהן
פתא מול אדגר רייט-ֶ הייתי רוצה – לא משנה לי, יעלה – רייט
נולאן מול נואה- יעלה והייתי רוצה- נולאן
שפילברג מול בונג- הייתי רוצה ויעלה- שפילברג
טרנרינו מול קוארון- הייתי רוצה- לא משנה לי, יעלה – טרנטינו
מרטין סקורסזה מול ג'ורדן פיל- הייתי רוצה ויעלה- מרטי
פינצ'ר מול ווס אנדרסון- הייתי רוצה – אנדרסון, יעלה- ההימור הכי קשה עד כה, לדעתי 50/50 אבל אלך עם פינצ'ר
ריאן גונסון מול פיט- הייתי רוצה- פיט, יעלה – ריאן
אז אני מבין שברבע הגמר הולך להיות קרב בין נולאן לספילברג
זאת הולך להיות התלבטות קשה, אם כי נראה לי שבסוף אני אלך על ספילברג.
ואני כבר זורק הימור שטרנטינו בגמר (במקרה שלו זה או להגיע לגמר ואולי אף לנצח או להפסיד כבר ברבע הגמר לסקורסזה. אם הוא עובר את רבע הגמר, ולדעתי הוא בסוף יעבור, המקום שלו בגמר כבר מובטח), מי יהיה מולו זה אין לי מושג (הייתי הולך על נולאן או האחים כהן, מצד שני אולי פתאום ספילברג יפתיע, מה אני יודע?).
לא הבנתי על פי מה סידרתם את הטבלה כרגע
אבל מברוק, זה הרבה יותר מעניין ככה מאיך שאני הבנתי שזה הולך להיות.
אני חושב שהשנה יש סיכוי לספילברג לקחת. לא בגלל שסיפור הפרברים שווה (ממש לא שווה), אבל נראה שאחרי שכל התותחים מהניינטיז קצת מדשדשים בשנים האחרונות וההתלהבות ממה שהם עוד יעשו יורדת – הלב נשאר עם כל מה שספילברג כבר הספיק לעשות.
אולי.
הלוואי שספילברג ינצח
אבל נכון לכרגע אפילו לא ברור אם הוא יהיה בחצי הגמר.
ברבע הגמר הוא כנראה יפגוש את נולאן, מה שעשוי להסתיים בניצחון של נולאן ובהדחה של ספילברג כבר ברבע הגמר.
אם הוא בכל זאת יצליח לנצח את נולאן, הוא יצטרך כנראה להתמודד בחצי הגמר מול האחים כהן, שזה גם לא נראה כמו קרב פשוט.
אם הוא יצלח גם את זה, הוא יגיע לגמר כנראה מול טרנטינו, שזה בכלל מרגיש כמו קרב שלא יהיה לו קל בכלל לנצח אותו.
רק אם הוא ינצח את כל הבמאים שהזכרתי הוא ינצח בסינמונדיאל, ולמרות שזה מה שהייתי רוצה שיקרה, בוא נגיד שלא הייתי מהמר על זה.
אם אני צריך להמר, אני מהמר שכבר ברבע הגמר הוא יפול כשהוא מפסיד לנולאן.
אבל מה אני יודע, אולי בכל זאת יש לספילברג סיכוי. אני, לפחות, את הקול שלי הולך לתת לו בקרבות האלה, כך שאת ההשתדלות שלי אני אעשה ונראה, אולי יקרה הנס.
בוא נראה
טרנטינו
ראיתי : את כל 9 וחצי הסרטים שלו
יצירות מופת :4
קוארון
ראיתי: 6
יצירות מופת :0 למרות שיש לו כמה וכמה סרטים טובים מאד
טרנטינו
—
סקורסזה
ראיתי: 19
יצירות מופת: 2
פיל:
ראיתי: 3
יצירות מופת: 0
סקורסזה
—-
פינצ'ר
ראיתי: את כל 11 סרטיו
יצירות מופת: 1
אנדרסון
ראיתי: כל תשעת סרטיו האחרונים
יצירות מופת: אין. ורק סרט או שניים שאני מגדיר מעל הממוצע
פינצ'ר
—
ג'ונסון
ראיתי: 5 סרטים
יצירות מופת: אין. אבל בהחלט רוב סרטיו טובים מהסנדרט
דוקטור
ראיתי: 4
וגם אצלו רוב סרטיו טובים מהסנדרט אבל אין יצירת מופת
בגדול תיקו עם יתרון קל לג'ונסון בעיניי
—-
האחים כהן
ראיתי: כל 18 סרטיהם המשותפים
יצירות מופת: 2
וילנב
ראיתי: כל 7 הסרטים
יצירות מופת- אין, אבל כמה וכמה סרטים אחלה
האחים כהן
—-
פת'א
ראיתי: בגדול את כל 9 סרטיו
יצירות מופת: אז הוא עשה את הסרט הטוב בכל הזמנים, אבל גם הרבה זבל לצערי
רייט:
ראיתי: 6
יצירות מופת: אין. יש כמה טובים, כמה פחות טובים…
אנדרסון
—
נולאן
ראיתי: 11
יצירות מופת: אין, אבל בהחלט 4-5 סרטים טובים
באומבך
ראיתי: 4
יצירות מופת: אפילו לא בערך
נו, נולאן
—
שפילברג
ראיתי: 33 נדמה לי
יצירות מופת: רק 2 אבל יותר מחצי מסרטיו טובים ומעלה (כלומר 4 כוכבים בפנקסי)
ג'ון הו
ראיתי: 6
יצירות מופת: 1
שפילברג גם אם בלב קצת כבד
אם אתה או אחרים מצביע לפי כל הקריירה אז מה הטעם בטורניר סינמונדיאל?
כל הקטע בטורניר זה שמצביעים על פי זמן תחום של שנים(בעיקרון 4) אז זה לא קצת מוריד מהטורניר אם מצביעים על פי כל הקריירה?
ברור שזה לא רק אתה וכבר בתגובות פה נראה שהרוב מצביעים על פי הקריירה אבל עדיין
אני חושב שזה צריך להיות שכלול של קריירה ושנים האחרונות (נניח שזה ישבור שוויון במקרה של קריירה שווה)
מסכים
(ל"ת)
ואו נורטון אני מכיר אותך הרבה שנים אבל לא ידעתי שאתה כזה מבקש קשוח
רק שתי יצירות מופת לסרקוזי, רק שתיים לשפילברג , אפס לנולאן!
אבל אם כבר , אפשר סיקור קצר באילו סרטים מדובר(כולל פתא שאני מניח שזה מנגנוליה(?))
כן, אני די קשוח
פת"א – מגנוליה הוא הסרט הכי טוב בעולם. חיבבתי את ליקוריץ' פיצה, מוכה אהבה, boogie night, there will be blood. כולם שווים אצלי 8 מתוך 10, חוץ ממגנוליה שהוא 10
שפילברג: יצירות מופת, בעצם שלושה. AI, לינקולן, רשימת שינדלר. סרטים טובים (כלומר 8 בפנקסי) יש לו המון כאמור. לפחות עוד איזה 14-15, אבל קשה לי לשים אותם ברמת היצירת מופת.
נולאן: אין לו 9 או 10. ה 8 שלו נתון לאינסומניה, following" , הסרט השלישי בטרילוגית האביר האפל, וממנטו
אהה רק 10 אצלך זה מופת אז יש הגיון מסוים
אני יותר נדיב ממך בהגדרות .
מגנוליה סרט מאוד טוב אך אני לא שם אותו אפילו בטופ 20 אצלי.
לא משנה עכשיו אבל , תודה על התשובה נורטון!
מהמר על ספילברג נגד טרנטינו בגמר
יכול להיות מגניב
גוי ישראלי מול יהודי גלותי
אמרתי לכם!
(ל"ת)
צודק
בוא נדבר על העשור האחרון.
טרנטינו: 2 סרטים – שמונת השנואים, והיו זמנים בהוליווד, שניהם סרטים חביבים אבל לא יותר.
קוארון: רומא הבינוני מינוס, ואולי איכשהו על הקשקש גם gravity שהוא הטוב מבין ארבעת הסרטים המדוברים.
עדיין אני חושב טרנטינו – ממוצע שני סרטיו טוב יותר מאשר הממוצע של קוארון, בטח ובטח כשכוח משיכה די ישן, ויחד עם היתרון מקודם, אני חייב לומר טרנטינו.
—
סקורסזה בעשור האחרון:
האירי הבינוני מינוס, שתיקה שלא ראיתי, ועל הקשקש גם יצירת המופת מוול סטריט
פיל עשה את כל שלושת סרטיו בחמש או שש השנים האחרונות ולמען האמת אהבתי שניים מהם ולא שנאתי אף אחד
אז שיהיה מהפך- פיל
\—
פינצ'ר בעשור האחרון: מאנק היה גרוע, gone girl היה בסדר כזה, לא מופתי.
ווס אנדרסון לעומתו היה די אקטיבי עם 3 או , אם נכלול את 2012, 4 סרטים בעשור האחרון. אף אחד מהם לא מופלתי, אבל חלק היו בסדר.
ומהפך גם פה – אנדרסון. אבל קשה לי להצביע עבורו מול פינץ' שעשה כל כך הרבה דברים טובים יותר לפני.
—-
ראיין ג'ונסון – שני סכינים שאת האחרון לא ראיתי, אחד מלחמת הכוכבים, אחד לופר בדיוק לפני עשור.
דוקטר עשה שני סרטים שבעיניי היו טובים מאד.
נדמה לי שעדיין די שוויון עם יתרון קל לג'ונסון. בטח גם בגלל שעדיין לא ראיתי את הסכין האחרון.
—
האחים כהן: התחילו את העשור האחרון עם שני סרטים בסדר כזה, אבל בעיניי הבלדה הוא יצירת מופת עצומה, לא פחות.
וילאנב: 5 סרטים בעשור! לא אהבתי את השניים הראשונים, כן אהבתי את השלושה האחרונים.
נדמה לי שיש כאן עוד מהפך לוילאנב.
—
פת"א: בעיניי, שלושת הסרטים שאיתם הוא פתח את העשור, היו לא קצת גרועים אלא חרא בלבן. אבל ליקוריץ' פיצה היה סביר פלוס.
רייט: : כל שלושת סרטיו בעשור הנוכחי הם סבירים, אם לא ומעלה. בטח ובטח שהסרט האחרון על סוהו.
מהפך נוסף – רייט
—
נולאן: עשה 4 סרטים בעשור האחרון . אף אחד לא מופתי מדי, אבל גם אף אחד לא רע מדי.
באומבך: ראיתי רק שלוש מתוך חמש הסרטים שהוא עשה בעשור האחרון, ובחיי שהשנים האחרונים (בטח ובטח שסיפורי מאירוביץ') לא רעים בכלל.
תיקו די צמוד… יש מצב שלבאומבך יש יתרון אם רק מסתמכים על העשור הנוכחי
—
שפילברג – עד וכולל לינקולן הוא עשה 7 סרטים בעשור. לינקולן בעיניי הוא מופת, והשניים האחרונים לפחות טובים. הוא עדיין יוצר ברמה הכי גבוהה שיש, וימות העולם.
ג'ון הו – שלושה סרטים בעשור. פרזיטים הוא מופת, את אוקג'ה לא אהבתי, את snowpiere כן.
היתרון עדיין נתון לשפילברג.
תודה רבה על התשובה המנומקת והיפה והנחמדה נורטון
כן ירבו מגיבים כמוך :)
הגידו כן לזקן
על פניו, קיבלנו גמר מרתק, עם איזון יפה בין הדור הותיק לדור הצעיר יותר של הבמאים. עם זאת, מהתגובות שמסתמנות פה, מאוד לא סביר שנראה מצב שבו וילנב, רייט, נולאן/באומבך, ג'ון-הו, פיל וג'ונסון עולים כולם לרבע הגמר. יותר סביר שלבמאים ותיקים יותר – חלקם פעלו עוד לפני שעין הדג עלה לאוויר (דוקטר מקרה גבולי), שניים מהם התחילו לביים עוד לפני שרוב גולשי האתר (ואני, אחד מקשישי האתר, בכלל זה) נולדו – יפגינו ברבע/מחצית/גמר נוכחות דומיננטית.
מה שדי הגיוני, אני מניח, כי כשבאים לשפוט במאי, גם אם מסתכלים רק על הסרטים שלו מהשנים האחרונות, עדיין הפרספקטיבה שלו מהדהדת, וכשאין פרספקטיבה, יש פחות הד. ועדיין, כשבאתר כמו עין הדג סביר שבמאים כמו סקורסזה, ספילברג, האחים כהן ואפילו טרנטינו (שמציין השנה כבר שלושה עשורים של פעילות כבמאי) – זה אומר משהו על… הגישה של הגולשים? מצבו של הקולנוע בשני העשורים מאז שהתאר הוקם? לא יודע.
אני לא בטוח שזה אומר עד כדי כך הרבה
אני חושב שאין מה לעשות – בקולנוע ההיסטוריה מדברת. אם כמה שאנחנו מדברים על "אפקט שרק", הוא יותר נכון בנוגע לסרטים אינדיוודאלים מאשר לפרסונות.
כלומר, כן, אם אי פעם נעשה סינמונדיאל שחקנים אני מניח שאגדות כמו פורד, פרימן או הופמן ימצאו את עצמם נפסלים יחסית מהר לעומת שחקנים צעירים יותר. אבל מבחינת במאים – אני חושב שהיצ'קוק היה מגיע לחצי/רבע גמר גם בשנות השבעים, ואפילו ו"מלתעות" ו"נהג מונית" יותר טובים מכל שנות השבעים של היצ'קוק, וקובריק בהחלט היה בולט גם בסינמונדיאל 1988.
כלומר, האם טרנטינו היה מוכרז כמלך הסינמונדיאל ב-2000? אני לא חושב. אני מניח שזה בדיוק הייתה התקופה שספילברג היה מוכרז.
בקיצור, יש משהו בקולנוע שהוא, למרות שאנחנו נאבקים בזה, משחק של זקנים. אני לא חושב שזה רע – זה טוב שאנחנו נותנים לסרטים זמן לשקוע ולקריירות זמן להדהד. דברים כמו "סייט אנד סאונד" (טקסט בקרוב) לקחו את זה לקיצון, אבל גם מידה של זהירות פה נראית לי מוצדקת בסך הכל.
יש גם את עניין הפרספקטיבה
ככל שלבמאי יש היסטוריה של סרטים, וסרטים טובים, אז יותר קל להתעלם מהנפילות שהיו לו, במיוחד אם הסרט האחרון שלו היה מוצלח ולא נפילה. כשבמאי הוא טרי, אז גם הכשלונות שלו טריים.
זה מעניין, כי למשל מהפרספקטיבה שלי
בתור אחד מקבוצות הגיל הצעירות יותר פה באתר, אני לא חושב שיש במאי מהדור הקודם שהייתי מצביע לו בסינמונדיאל הנוכחי, למרות חשיבות פילמוגרפיית העבר שלהם. אם זה היה תלוי בי היו עולים דני וילנב, אדגר רייט, ג'ורדן פיל, בונג ג'ון הו, נואה באומבאך, ריאן ג'ונסון. כנראה גם ווס אנדרסון וטרנטינו, שהם ותיקים יותר, מתוך קרבות עם במאים ותיקים אחרים.
אני לא חושב שזה משקף בכלל את הרוב בעין הדג, אבל אני כן רואה לבמאים האלה סיכוי במשחקי שמינית הגמר, שזה כבר יותר לדעתי ממה שהיינו נותנים להם בסינמונדיאל הקודם. אני סקרן אם יש הרבה שלפחות חלק מהם הרשימו אותם בשנים האחרונות וירצו לתמוך בהם על פני ענקי התעשייה שלא בשיאם.
הימורי רבע הגמר
בשמינית הגמר הייתה לי טעות אחת אבל לזכותי היא הכי מפתיעה, אמנם אמרתי מהתחלה שוינלב חזק השנה אבל עדיין לא האמנתי שהוא יעיף את כהן , מצד שני אמרתי שפינצר ואנדרסון יעשו את הקרב הכי מותח עם ניצחון לפינצר וזה אכן קרה.
טוב שלב רבע הגמר :
טרנטינו -סרקסוזי: מי אני רוצה – סרקוסזי, מי יעלה- טרנטינו, זה יהיה קרב גדול של חמישים חמישים כמו תמיד אצלם, אבל אני מרגיש שסרקוסזי מעט חלש הטורניר ולעומתו טרנטינו נראה חזק יותר הפעם .
פינצ'ר- ריאן: מי אני רוצה – לא אכפת לי . מי אני חושב שיעלה, גם פה יהיה מאוד מותח בין השניים, ושוב פינצ'ר יהיה בקרב של 50/50 אבל לדעתי יקח הפעם ריאן, ויהיה הפתעת הטורניר, גם אם הוא מפסיד הוא יהיה ההפתעה , אמנם כל מי שהוא ניצח זה היה הגיוני אבל הדרך שלו מפתיעה , אבל לדעתי הוא ינצח בקושי את פינצ'ר ויהיה בהחלט הפתעת הטורניר.
וילנב נגד רייט: רוצה ויעלה וילנב- באופן ברור הוא המתחזק של הטורניר מפעם שעברה ובצדק , אחד הבמאים הטובים בעשור האחרון ואולי אם איכשהו הוא יהיה מול סרקוסזי בגמר עדיין אצביע לוינלב, מה שמראה על כוחו מבחינתי, בעצם הקרב היחיד לדעתי שיהיה ניצחון מוחץ יחסית .
נולאן נגד שפילברג: מי יעלה- נולאן. מי אני רוצה – שפילברג. נולאן עשה רק טנט בעשור האחרון , שפילברג עשה את גשר המרגלים ואת פייבלמנים . עדיין נולאן לא הרשים אותי בעשור האחרון והוא הגיע עד כה מבחינתי בגלל הגרלה קלה. עכשיו נראה אם מול המלך הותיק ישאר לו דלק , לדעתי כן כי הוא אהוב בקהל עין הדג. אבל בכל מקרה גם פה זה יהיה 50/50
הייתי שמח לשידור חוזר של גמר מופאסה מול ג'פאר בסקר הנבלים של דיסני
כלומר, אני מניח שיהיה קצת קשה להגיע לספילברג ולבקש ממנו להקליט הודעה שתשכנע את הגולשים להצביע בשבילו, אבל טרנטינו גר פה בארץ, לא? אי אפשר להרים אליו טלפון ולבקש מסר לגולשי עין הדג?