פעם חג ההודיה בארצות הברית היה חג שבו דיסני שלטה בקופות עם הסרטים המצוירים שלה, אבל השנה נראה שכל האולפנים פשוט ויתרו על החג הזה והמספרים של כל הסרטים לא נראים חגיגיים במיוחד. אבל היי, לפחות אין סרטים עם הכנסות של פחות ממיליון דולר בטבלה השבוע, אז נגיד תודה מסביב לשולחן על זה.
כמובן ש"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" שומר על המקום הראשון עם עוד 45.5 מיליון דולר. מספר מאוד מכובד לסוף שבוע שלישי של סרט בקולנוע. הסרט הכניס 369 מיליון דולר בארצות הברית, שזה מגניב כי הוא חצה את סף ה-300 מיליון אבל אין לו סיכוי להתקרב ל-700 מיליון בארצות הברית בלבד של הסרט הראשון שזה מאכזב. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 678 מיליון דולר – בתיאוריה זה אחלה מספר אבל גם הפעם, כמו עם שאר סרטי מארוול, עולה החשש שהוא לא יצליח לעבור את קו מיליארד הדולר, ואם כן זה יהיה גבולי.
במקום השני יש לנו כניסה חדשה ל-"עולם מוזר" שפתח עם 12.1 מיליון דולר. קודם כל, זה מביך שהוא לא הצליח לפתוח במקום הראשון כי זה בכל זאת סרט מצויר של דיסני שיצא במיוחד לחג. כמו שאפשר להבין מזה הסרט גם זוכה לתואר הלא מחמיא של הפתיחה הכי נמוכה של דיסני בחג ההודיה. לסרט יש ציון סינמה סקור של B שזה הציון הכי נמוך שהיה לסרטים מצוירים של דיסני מזה 31 שנה (כלומר, מאז שהתחילו למדוד סינמה סקור). זה לא נראה טוב בשבילו או בשביל אולפני ההנפשה של דיסני, זה כישלון טוטאלי. הסרט הוא כישלון גם מחוץ לארצות הברית, כי ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 28 מיליון דולר.
מתחתיו, יש לנו סיפור הצלחה לא שגרתי "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית" שפתח עם 9.4 מיליון דולר. נכון, הסרט הקודם בזיכיון פתח עם 26 מיליון דולר אבל הוא הוקרן על מעל ארבעת אלפים מסכים בעוד שהסרט הנוכחי מוקרן על קצת פחות מאלף. במהלך משונה, הסרט הזה מוקרן בבתי הקולנוע שבוע אחד בלבד לפני שהוא מגיע לנטפליקס, כי ענקיות הסטרימינג פשוט עושות שטויות בשלב הזה. ועדיין, המספר הזה מוכיח שבסך הכל נטפליקס היו יכולים להנות מלהיט אמיתי על המסך הגדול אם היו נותנים לו יותר מסכים ויותר זמן. אולי בסרט הבא בזיכיון.
עוד כניסה חדשה בטבלה היא "מסירות" (Devotion), דרמת מטוסי קרב במלחמת קוריאה שאם ניסתה לרכוב על הגל של "אהבה בשחקים: מאווריק" היא לא הצליחה – הסרט פתח עם 5.9 מיליון דולר. יחסית לתקציב ה-90 מיליון דולר, זה בטח לא יותר מדי.
"התפריט" ירד מהמקום השני למקום החמישי עם עוד 5.4 מיליון דולר. ירידה של 39.2 אחוזים מסוף השבוע הקודם שזה די טוב לסרט בסוף השבוע השני שלו, אם המספרים ההתחלתיים היו יותר מרשימים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 34 מיליון דולר – מתחיל לכסות את התקציב (30 מיליון דולר), גם אם לא להיט גדול במיוחד.
"בלאק אדם" ירד למקום השישי עם עוד 3.2 מיליון דולר. הסרט כבר זמין לרכישה דיגיטלית ככה שאין לו תקווה לקושש כמות משמעותית נוספת של דולרים. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 377 מיליון דולר.
"הפייבלמנים" עלה למקום השביעי כשהוא מכניס עוד 2.2 מיליון דולר. הפצת הסרט התרחבה בעוד 634 מסכים שמסבירים את העלייה הזאת, אבל זאת עלייה ממש צנועה יחסית למה שמצופה ממנו. בדרך כלל הסרטים של ספילברג הם יותר לקהל הרחב, אבל כמו עם "סיפור הפרברים", נראה שהקהל הרחב לא ממש מתעניין בספילברג של שנות העשרים.
המצב של ספילברג הרבה יותר טוב מהמצב של "עצמות והכל" שנכנס לטבלה במקום השמיני עם עוד 2.2 מיליון דולר. ההפצה שלו התרחבה ב2722 מסכי קולנוע ככה שהקפיצה בהכנסות הייתה אמורה להיות גדולה יותר, אבל זה לא קרה. אפילו טימותי שאלאמה לא יכול למכור סרט כזה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 6 מיליון דולר. גם ביחס לתקציב הבינוני מינוס שלו – 16 מיליון דולר – זאת אכזבה.
את הטבלה סוגרים "כרטיס לגן עדן" עם עוד 1.8 מיליון דולר ו-162 מיליון דולר בסך הכל ושני הפרקים הראשונים של הסדרה "הנבחר" שהכניסו עוד 1.5 מיליון דולר.
באופן מסורתי, בסוף השבוע שאחרי חג ההודיה לא יוצאים סרטים גדולים לקולנוע אבל כנראה בגלל השממה הנוכחית יש שני סרטים שינסו לשנות את המסורת. "מי מפחד מסנטה" בכיכובו של דיוויד הארבור ינסה לתפוס רוח חגים מוקדמת בקומדיה אלימה במיוחד. וגם "אהבה בשחקים: מאווריק" חוזר למסך הגדול כי למה לא בעצם? אולי הסרט רוצה לוודא שאף אחד לא יצליח לעקוף אותו בטבלאות השנה או סתם לנצל את היעדר ההצלחה המטורפת של "וואקנדה לנצח".
לפני 31 שנה יצא היפה והחיה, אחד הלהיטים הגדולים ביותר של אולפני האנימציה של דיסני בכל הזמנים
קשה לי להאמין שהוא קיבל B בסינמה סקור, כך שנראה לי שיש פה טעות.
לא טעות, הבהרתי את הנושא
התחילו לספור את העניין, כך נראה, מאז 1991 – ולכן מדובר בציון הכי נמוך אי פעם, אבל זה לא שמדדו את "דמבו" או "הקדרה השחורה". כלומר, שהסרט הזה, על פי הקהל, אפילו יותר גרוע מ"צ'יקן ליטל".
אולפני האנימציה של דיסני מציינים 100 שנים להיווסדם באחד הכשלונות הגדולים ביותר שלהם בכל הזמנים
מה אני אגיד, דרך מעניינת ביותר לחגוג 100 שנים לאולפן…
טוב שבוב אייגר הגיע לעשות סדר, וכדאי שיתחיל בלפטר מיידית את ג׳ניפר לי שמרגע שהיא הגיעה האולפן החל להתדרדר.
חבל - דווקא אהבתי את "עולם מוזר"
לא מבין למה הוא מקבל ציון כזה נמוך.
עם ציון נמוך וביקורות לא מחמיאות דיסני עוד היו יכולים להסתדר
אבל עם הרווחים המשפילים של הסרט, בצירוף העובדה שמדובר באחד הסרטים היקרים ביותר של דיסני אנימציה אי פעם, עם זה הם לא יכולים להסתדר.
הסרט הזה הולך להשאיר אותם עם חובות רציניים, כמו שלא קרה להם כבר הרבה זמן (לכל הפחות מאז 2002 עם כוכב המטמון. באופן כללי הסרט מצטרף לכוכב המטמון והקדירה השחורה כסרטים שעלו הון ולא הצליחו להחזיר את ההשקעה. כל אחד מהם יצא בתקופה אפלה אחרת בתולדות האולפן: הקדירה השחורה יצא בתקופה האפלה שאחרי מותו של וולט דיסני ולפני הרנסאנס של שנות ה-90, וכוכב המטמון יצא בתקופה האפלה של שנות ה-2000 בין הרנסאנס לימי ג׳ון לאסטר המוצלחים. כך שנראה שכעת אנחנו רשמית בתקופה אפלה חדשה, השאלה היא רק מתי היא תסתיים).
כמובן שכשמשקללים את הכישלון הקופתי עם זה הביקורתי, יוצא שבאמת מדובר בשפל בשביל האולפן.
מעניין מה יקרה עכשיו בדיסני. בדרך כלל כשלונות כאלה מדרבנים את הנהלת דיסני לעשות שינויים בדיסני אנימציה שיביאו אותם לתקופה מוצלחת חדשה, מעניין רק מה יהיו השינויים הפעם, או ליתר דיוק מי יהיה זה שיגיע להציל את אולפני האנימציה של דיסני.
כישלון אחד ממש לא מספיק
כדי "להכניס אותם רשמית לתקופה אפלה". במיוחד כשרק לפני שנה יצא אחד הסרטים הכי מצליחים שלהם ב-20 השנה האחרונות (אני אתווכח על הטענה הזאת גם אם ספציפית נתוני הקופות לא מגבים אותה). גם לשנות התשעים היה את "ברנארד וביאנקה במבצע אוסטרליה" ובעשור הקודם היה את "פו הדוב", ואני מודע לכך שההשוואות לא מושלמות כי מדובר בהפקה הרבה יותר יקרה, אבל עדיין הייתי מחכה לסרט הבא שלהם ("משאלה", שנדמה שלפחות על הנייר יש לו פוטנציאל לא רע להיות להיט) לפני שהייתי יוצא בהצהרות.
על דבר אחד אני יכול להסכים איתך לגבי אנקאנטו
וזה שמדובר בפסקול מצליח בטירוף, כמו שלא היה לדיסני הרבה זמן (ובמובנים מסויימים גם יותר מלשבור את הקרח, שם אמנם היה שיר אחד שהצליח יותר מכל השירים באנקאנטו, אבל יתר השירים לא זכו למי יודע מה הצלחה או הערצה. באנקאנטו, לעומת זאת, נראה שפחות או יותר כל שיר שם נהפך ללהיט ענק).
כך שאם היית כותב על אנקאנטו שהוא ״אחד הפסקולים הכי מצליחים שלהם ב-20 השנה האחרונות״, הייתי בהחלט יכול לחתום על זה.
רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית
הסרט הולך לעשות עוד סיבוב בתי קולנוע, התאפסו שם בנטפליקס
זכרתי שראיתי תגובה כזאת וחיפשתי אותה
ידוע מתי זה יהיה? ואם אפשר קישור להכרזה על העניין? כי לא מצאתי עדויות
משהו שנתקלתי בו בעת שיטוט בימד"ב: האם 2023 יכולה להיות שנת הקאמבק של רוברט זמקיס?
הקונצנזוס הוא שהאיש הלך והתדרדר מאז שהוא עלה על הרכבת לקוטב וירד מהפסים (אני נוטה להסכים – למרות שלדעתי "על חבל דק" לא קיבל את ההערכה שהגיעה לו, ושהוא נמצא בקלות בליגת הסרטים הגדולים שלו). אבל בשנה הקרוב הוא עומד להוציא את Here, שבו הוא חוזר לעבוד עם התסריטאי אריק רות, והשחקנים טום הנקס ורובין רייט – עם כולם הוא שיתף פעולה ב-"פורסט גאמפ" – כשהעלילה מתרחשת כולה בחדר אחד ועוקבת אחרי אנשים שנכנסים אליו ויוצאים ממנו לאורך השנים, מהעבר ועד לעתיד. נשמע לכל הפחות מסקרן.
לא יודע, טום הנקס של השנים האחרונות כבר לא תו איכות.
ואם כבר – אני אישית מת על ביוולף. סרט מעולה שעושה דקונסטרוקציה חכמה לסיפורים המקוריים.
כבר שנים שאני מנסה לראות את "ביוולף" שוב ולא מצליח
זה היה הסרט הראשון שראיתי ב-IMAX פילם 70 מ"מ 3D בקריון ז"ל. זוכר שהייתי בהלם מוחלט ובחיים לא הרגשתי כל כך "בתוך הסרט", המסך היה פשוט עצום והסאונד היה כל כך חזק. יחד עם הרעשים שגרנדל סובל מהם גרמו לכל הקהל להזדהות איתו ברמה אחרת.
אני מתחמק מלראות אותו שוב בבית כבר 15 שנה כי לא מרגיש שמשהו יכול להתחרות בזה, במיוחד כשעברו השנים ואני בטוח שהאנימציה היום תיראה לי מכוערת. ניסית אותו שוב לאחרונה? הוא מחזיק עדיין?
צפיתי בו מספר פעמים בבלו ריי מאז שיצא.
אבל הפעם האחרונה היתה לפני משהו כמו 5-6 שנים והאנימציה היתה מרשימה יחסית למה שיצא באותה תקופה אבל הרגשתי חריקה במודלים של הדמויות.
אני לא הייתי מסתכן בלפגום בזיכרון.
מה שכן, מצחיק לקרוא תלונות על ה-IMAX בקריון מאז
שהוא היה רק 16×22 מטר (לדעתי היה קצת יותר מזה, לפי מה שיש עדיין בבאר שבע) ולא עצום כמו במדינות אחרות. מבחינת שטח ראשון וירושלים חצי מזה.
רגע רגע
איזה לינק מרתק. האיימקס ביס פלאנט באר שבע גדול לפי זה משמעותית מאולמות האיימקס בירושלים ובראשון. ראיתי שני סרטים באולם הזה והוא באמת הרגיש יותר גדול, אבל תמיד הייתי בטוח שזה רק המרחק בין המסך למושבים (משהו בזווית שם באמת מוזר). אני מבין כעת שבאמת יש לו משהו יותר גדול להציע. למה הם מחביאים את זה? זה ממש משמעותי.
נראה לי שכדי לא לפגוע במסכים האחרים
בכללי בתי קולנוע ובמיוחד מגה-דופלקסים ורשתות גדולות לא אוהבים לנדב מידע כזה בכל העולם, חלק מהניסיון שלהם לתת הרגשה שכל האולמות שווים. גם עכשיו ב"אווטאר" לא פרסמו איפה יהיה HFR.
בכל מקרה, IMAX באר שבע "מהדור הישן" שבו הגודל הזה היה הסטנדרט, ולכן הוא גם 1.43:1 (4:3) והשאר 1.90:1 (כמעט 16:9).
אבל אלא אם האתר הזה טועה ויש שם מקרן לייזר שפלאנט טורחים להזמין עותקים במיוחד בשבילו, המסך אף פעם לא מתמלא והם מקרינים 1.90:1 כמו השאר. גם אם שני הדברים האלו קורים, בודדים הסרטים שיוכלו למלא אותו ("אין מצב", "שנות אור", "חולית", "לא זמן למות" ו"הנצחיים" היחידים מאז הקורונה. "אופנהיימר" כרגע היחיד ב-2023).
אז הפער קטן יותר ממה שכתוב "על הנייר". " rel="nofollow ugc">כלומר, אלו שלושת המסכים אחד ליד השני, כשהחלק הצהוב הוא מה שבתכלס מוקרן בבאר שבע.
ועוד משהו: גם בקריון המסך 4:3 בגודל של באר שבע עדיין קיים, זה אולם 9. לא הייתי שם שנים אבל לפני הקורונה ההקרנה והסאונד שם היו איומים והתמונה נמרחה לגמרי על המסך (וגם הכיסאות התפוררו). שם גם אין בכלל IMAX, אז רוב הסרטים מוקרנים ב-2.39:1, מה שמקרב עוד יותר לגודל של ראשון ופלאנט-חיפה-1 עם איכות ההקרנה המושלמת ליד.
לא יודע מה קרה לתמונה שם, לינק:
https://imgur.com/a/HjPferq
באמת לא הבנתי למה יש פחות שורות בירושליים, כשהזמנתי לאווטאר 2
יש 13 שורות במקום 16 של ראשון, אז המסך יותר קטן? חשבתי שיש סטנדרט של איימקס דיגיטלי וראשון זה הכי קטן שיכול להיות. חשבתי בירושלים עשו פחות שורות כדי ליצור יותר מושבים במרכז במקום במרחק. בנוסף, בדרך כלל אני לוקח באיימקס ראשון שורות 9 או 10, זה לדעתי שיא המרכז ואז שערתי שבירושלים שורה 8 היא המרכז, האם בחרתי נכון? (חבל שלא התייעצתי איתך לפני).
אז זה נכון שלעת עתה רק איימקס ירושלים מקרין בHFR, או שיש עוד מקומות?
לא הייתי בזה של ירושלים, ההשוואה לפי המידע ב-lfexaminer
לגבי "אווטאר" ו-HFR: כרגע על שלושת ה-IMAX-ים כתוב "במידה ויתאפשר יוקרן הסרט באיכות צפייה של IMAX HFR 3D".
אין לי מושג מה זה אומר. הנה מה שיודעים חוץ מזה:
-בהפצה מחדש של הסרט הקודם, בירושלים בוודאות היה ובראשון בוודאות לא היה (גם לפי מה שכתוב על הכרטיס וגם לפי הסצנה בקרדיטים). בבאר שבע לא היה כתוב שיש, אבל לא יודע איזו סצנה הוקרנה. נניח כרגע שלא היה.
-לפי כל מקום שמצאתי באינטרנט, צריך מקרן לייזר בשביל להקרין IMAX HFR 3D.
-לפי lfexaminer, בשלושתם יש מקרן Xenon רגיל ולא לייזר. זה מסתדר עם גדלי המסכים. אם כבר שיהיה לייזר איפשהו, זה צריך להיות בבאר שבע.
אז שני ניחושים שלי כדי לנסות להפוך את זה להגיוני:
הראשון: קמרון והצוות של IMAX מנסים להקרין HFR על Xenon, מה שידרוש איזשהו עדכון של המערכת (כנראה רק תוכנה לא חומרה). לכן כתבו "במידה ויתאפשר".
השני: בגלל שירושלים הכי קטן זה הצליח שם, המקרן פחות מתחמם והכל.
שוב, ניחושים שלי שלא מצאתי להם אימות. אין לי מושג מה יהיה. אישית הלכתי בינתיים על ראשון, כי לא אסע כל כך רחוק בשביל "אולי".
לגבי כיסאות ושורות:
שוב, באר שבע מהדגם הישן. אז גם היה סטנדרט אחר לגבי מבנה האולם והקפידו שמכל שורה גם יראו טוב וגם המסך יהיה ענק – לכן יש בו 13 שורות אפילו שהוא גבוה כמעט פי 2 מראשון, ובראשון יש 16 שורות. גם הזווית קצת שונה באולמות האלה כמו שיצחק אמר.
בראשון בשורות העליונות המסך כבר מרגיש קטן, ובשורות הקדמיות כמעט אי אפשר לראות. לא סתם קוראים לזה LIEMAX.
שוב, לא הייתי בירושלים, אבל נראה שהוא במבנה דומה לראשון – שם לדעתי האמצע הוא האופטימלי (שורה 8). נשמע שאתה אוהב קצת יותר גבוה ממני, אז הגיוני שתלך על 8 בירושלים.
ובחזרה לסיבה שהתחלתי את השרשור – תחשוב עכשיו על ילד בן 12 שרגיל לאולמות קטנים בהרבה, כמו האולמות הבינוניים של פלאנט במקרה הטוב, נכנס פתאום למפלצת כמו של באר שבע ורואה פעם ראשונה סרט ב-3D שממלא את כל ה-4:3 הענק שלו. זה העיף לי את המוח ברמה אחרת ובגלל זה אני תמיד מחפש אולמות כאלו בחו"ל מאז.
מבין אותך לגמרי הלוואי ובארץ היו מסכי ענק
באופן מעניין באותה שנה ב2009 הייתי בן 17 ודאגתי ללכת ל2 הקרנות מעניינות. הראשונה הלכתי עם חברים לקולנוע איפה שהיה איימקס שאתה מספר וראינו שם את הארי פוטר 6. אני זוכר שהוא באמת ממש ענק ויש לו איזה עמוד בדיוק מאחורי השורות המרכזיות למעלה. והשני קניתי לכל המשפחה כרטיסים לקרית אונו לצפות באווטאר הראשון בספטמבר. חיפשתי אולם יחסית גדול ולא הייתי בטוח שאבא שלי יהיה מוכן לנסוע לבאר שבע. בכל מקרה ההקרנה שם הייתה יחסית מאוד טובה ויצאנו מהסרט בהרגשת וואוו.
בחזרה לאווטאר 2, ממש מוזר, אני זוכר שבדקתי בראשון וירושלים ורק על ירושלים היה כתוב HFR.. ועכשיו בדקתי שוב והם שינו את זה למה שאמרת 'במידה ויתאפשר' ובעצם באופן זהה גם בראשון. למען האמת זה קצת מאכזב שהם אפילו לא יודעים לענות תשובה בסיסית האם יש או אין. גם הקנייה לא הייתה מגניבה, לפחות לבלאק פנתר 2 הודיעו יומיים מראש על מכירה, לאווטאר 2 בזמן שנפתח בחול לא נפתח בארץ אז חכיתי שיפורסמו גם מתי פותחים, ובסוף פתחו בהפתעה. אני מקווה מאוד שהרווחתי מזה שקניתי בירושלים ותהיה הקרנה בHFR, אם לא באמת סתם לסחוב את המשפחה עד לירושלים בלי ערך מוסף, זה לא מגניב בכלל. ובלי קשר מקווה גם עבורך שגם בראשון יהיה HFR, הגיע הזמן שישקיעו.
עדכון: כנראה יהיה HFR בשלושת ה-IMAX-ים
יש דיווחים מכל מיני מקומות על Xennon שמקרין HFR, ובגדול כל IMAX שבדקתי טוען שיקרין ככה. לא סביר שאנחנו נהיה המיוחדים, זה בדרך כלל אותו קובץ לכולם. פלאנט עוד לא ערכו את ההודעה של "במידה ויתאפשר".
אני אופטימי וחושב שבאמת יהיה בשלושתם משתי סיבות נוספות:
-לא הייתה אף הקרנת HFR כשפתחו את המכירה לפני שבועיים. עכשיו כשעדכנו לוח הקרנות מלא ליום רביעי, יש גם הקרנות HFR רגילות ואפילו באולמות גדולים שתהיתי למה לא השתמשו בהם מראש.
-קלטתי עכשיו שה"במידה ויתאפשר" מופיע גם על ה-4DX. ב-4DX יש מקרן רגיל שבוודאות מסוגל ל-HFR.
בגלל שתי הסיבות האלה אני חושב שה"במידה ויתאפשר" היה "במידה ובאמת נצליח להביא ולהכין את הקובץ בזמן", ונשמע שהצליחו.
יכול להיות שבשני בערב, כשיעדכנו הקרנות לכל השבוע וייפתחו עוד ימים ב-IMAX, בימים החדשים נראה הודעה אחרת.
שאלה שעדיין נשארה פתוחה: איך הסרט הישן הוקרן בספטמבר ב-HFR רק בירושלים. מצאתי מקומות נוספים בעולם שהתנהגו כמו ראשל"צ – בלי HFR בראשון, עם HFR עכשיו – אבל לא מצאתי אף מקום אחר שהקרין את הראשון ב-HFR בלי לייזר.
אם פלאנט הזמינו את המקרן החדש והטוב יותר רק לירושלים, זה מוזר כי זה לא ה-IMAX הכי חדש (באר שבע נפתח שנה אחריו) והוא אפילו הכי קטן. אם יש שם Xennon, אין לי מושג איך הם עשו את זה. אולי איזה פיילוט לקראת הסרט הבא.
אה
אז אם כך, אזהרה לכולם: אל תראו את זה באיימקס.
ה-HFR, ואני לא יכול להדגיש זאת מספיק, זוועה. שום שינוי או התפתחות – אותן בעיות דומות של סצנות שנראות כמו קאטסין או טלנובלה. מקווה שיהיו הקרנות איימקס 2D למי שכן אוהב איימקס.
קונטרה על ספק
אם אכן ההקרנה המחודשת של אווטאר הראשון בירושלים היתה עם HFR, לי לא היתה שום בעיה איתה, והסרט נראה נהדר.
השאלה: האם זהו מקרן אחר ממה שיש בראשל"צ.
מחזק.
אם הסרט הראשון נראה נהדר (ברובו) עם HFR אז אני מת כבר לראות איך זה יראה בסרט החדש.
אתה לא היחיד ששנא את זה
ראיתי עוד תגובות שליליות לפורמט אחרי ההקרנות שהיו.
אבל בעוד לסרטים הקודמים ומחוץ ל-IMAX היה קשה למצוא מישהו שאוהב את זה, פה המגמה הרבה יותר חיובית, אפילו שחלק לא אהבו.
בתור מישהו ששנא את זה ממש בעבר, אני אתן צ'אנס.
כרגע לא מתוכננות הקרנות IMAX בלי זה (לא רק בישראל).
לא יודע
אם ההימור הוא "סרט שנראה סבבה לגמרי בדו מימד 100% אין משהו מיוחד בתלת תכלס" לבין "סיכוי לא מועט לזוועה על מסך גדול למשך שלוש שעות" – ליבי לא יכול להמליץ על השני.
לכל אחד ומה שהוא אוהב
אבל מעניין אותי, ראית את אווטאר הראשון בהוצאה מחודשת בHFR או אולי דווקא את אווטאר 2 בפורמט הזה? אם כן מעניין.. אם לא, אז לא הייתי ממהר להמר נגד ג'יימס קמרון גם בפורמט, גם אם הוא לא נראה לך, מכיוון שאני מאמין בכל השתמשות טכנולוגיה של הבמאי הזה. מעבר לכך, התדיינתי עם זיו על כך בעבר והיחודיות בשיטה של קמרון היא הדינאמיות. לא סתם כל הסרט יהיה בפורמט 48/60FPS (לא יצא לי לבדוק איזה מהן הוא משתמש) אלא רק חלקים שדורשים את זה, שאר הסרט ירוץ ברפרוש רגיל של 24FPS.
מעבר לזה, ראיתי מספיק תגובות מקהל שיצאו מהסרט והיה להם שמץ על הטכנולוגיה, אמרו כך: "אנחנו שונאים תלת מימד אבל את הסרט הזה תראו רק בתלת מימד! אפילו שם הוא שיפר את הטכנולוגיה מהתלת מימד של אווטאר הראשון" וואותו הדבר על HFR: "כל סרט שראיתי בHFR היה נראה זוועה, כאן פעם ראשונה שאהבתי את הפורמט". אז לא הייתי לוקח המלצת נגד 2 הטכנולוגיות האלה, כשמדובר באווטאר 2 של ג'יימס קמרון. למעשה בדיוק ההפך, הייתי ממליץ גם אני שלא ראיתי אף סרט בHFR, אם לנסות את הטכנולוגיה הזו, זה הזמן והקהל יחליט בעצמו, אם זה משהו שהוא אוהב (אולי רק בסרט הזה, אולי בכללי לדינאמי) או שלא.
לא ראיתי את אווטאר הראשון
ראיתי את אווטאר השני, ואני עומד ואעמוד שה-hfr זוועה והתלת חביב ולא הכרחי.
קודם כל, תודה על הפירוט והבהירות
ההתמצאות שלך מרתקת.
אבל שאלה: האיימקס בפלאנט באר שבע הוא אולם האיימקס המקורי שהיה שם פעם? ככה זה נשמע מדבריך. הם בנו סביבו את המתחם שלהם? אני מבולבל.
חשבתי שכן, אבל זה לא מסתדר עם מה שמצאתי עכשיו
חשבתי שהם קנו את המתחם של גלובוס שנסגר ורק שיפצו ופתחו. ראיתי דברים כאלו קורים בחיפה – רב חן שהופך לגלובוס וכו'.
אבל ממה שכתוב המתחם של גלובוס שנסגר היה בוואן פלאזה ופלאנט היום במקום אחר. יש פה באר שבעי שיכול לאמת?
אם זה נכון זה הופך את העניין להרבה יותר מוזר. לא סביר שפלאנט יבנו אולם כזה מאפס ב-2016 – ה-IMAX-ים הדיגיטליים כבר שלטו לגמרי אז וכמעט כל האולמות האלו ישנים יותר כשמסתכלים על שאר העולם.
למה שיבנו אולם בסטנדרט הזה? למה זה גם עם אפס יח"צ? הוא אמור להיות המסך הכי גדול בארץ. גם אם זה בלי מקרן לייזר או פילם, יש לזה ערך.
היס פלאנט זה אכן מתחם שונה.
והגלובוס היה בוואן פלאזה. אני זוכר שהלכתי לצפות שם בגודזילה ופסיפיק רים עוד כשהייתי סטודנט ולמדתי בשדרות. האמת, היה מתחם נהדר יחסית לדברים שהיו בדרום באותם שנים.
הגלובוס בבאר שבע היה אחת המתחמים המזווייעים אי פעם
הוא שני ברמת הנוראיות שבו רק לסינמה סיטי החדש דנדש שנפתח ממש לא הרבה לפני הקורונה, ואיכשהו בנו אותו בלי התחשבות בפרמטרים בסיסיים כמו *איטום קול בין האולמות לבין עצמם, ובין המתחם החיצוני* אז אני יכולה לצפות בסרט ותוך כדי לשמוע את המוזיקה ממתחם ההחלקרח הסמוך. מזעזע. היו תקופות שאם יכולתי לבחור בין הגלובוס לבין הנגטיב, הייתי בוחרת בנגטיב…
היס פלאנט אכן נפתח ב2016, והז בית הקולנוע המועדף עלי בבאר שבע. גם ה 3D שלהם לא רע בכלל. אבל זה אחרי שבנו אותו במשך איזה עשור, אז הגיוני שהטכנולוגיה היא לא מה שהיה חדשני בשנת 2016, אלא יותר בכיוון 2010 ככה….
פתאום הבנתי שהפסקה הראשונה שלי ממש לא ברורה.
אז כדי להבהיר למה התכוונתי –
דירוג בתי הקולנוע בבאר שבע
מקום ראשון – יס פלאנט, בלי תחרות בכלל.
תיקו על מקומות 2-3 – תיקו בין הגלובוס מקס (זצ"ל) לנגטיב (אולם הרצאות באוניברסיטה שאגודת הסטודנטים הפכה לקולנוע).
4. סינמה סיטי – זוועה. של קניון, של חניון, של קולנוע, של ג'ימבורי, של פסל בני ישראל במדבר. זוועה בכל פרמטר שרק אפשר.
זהו, הוצאתי את התסכול שלי לגבי העובדה שאין באמת מגוון אופציות בבתי קולנוע בבאר שבע. אז אני אומרת תודה שיש את היספלאנט, ובזאת נגמר התסכול היומי הלא קשור לכלום של מיפ…
אין לכם מגוון, אבל לפחות זכיתם במסך הכי גדול בארץ
בתאוריה, זה מסביר את העניין.
הסטנדרט הדיגיטלי והקטן יותר התחיל ב-2011, ומאז כמעט כל אולם חדש בעולם הוא כזה. אז אם התכנון המקורי של יס פלאנט באר שבע ישן יותר, הגיוני שככה האולם שרד. אם היו מתכננים אותו כמה שנים לאחר מכן, הוא היה הרבה יותר קטן.
אבל לא מצאתי לזה אימות. בינואר 2011 הכריזו על ה-IMAX הדיגיטלי (כלומר, הקטן) שעתיד להיות בראשון. הכתבה הכי מוקדמת על פלאנט באר שבע שאני מוצא היא שנה אחר כך, מפברואר 2012.
בכל מקרה, גלובוס/HOT וסינמה סיטי ידועים לשמצה ברמה שלהם. גם אם פה ושם יש להם אולמות מוצלחים (לא הייתי באלו של באר שבע, בצפון ובמרכז יש כמה), הקפדה על איכות – מהציוד והתחזוק שלו עד איך האולם בנוי – תמיד היו הצד החלש שלהם. אני מגיע לשם רק כשאין ברירה וגם אז אחרי בדיקה של האולמות שבהם הסרט יוקרן.
כדי להבהיר - באיזה מתחם יש את המסך הגדול ?
(ל"ת)
ה-IMAX של יס פלאנט באר שבע הוא המסך הכי גדול בארץ
לינק לתמונה להשוואה בין ה-IMAX-ים. (כנראה אף סרט לא ימלא את החלק האדום, וגם לא כולם את הצהוב, אבל הוא עדיין יותר גדול)
עוד גדולים ראויים לציון שאין לי מידע מדויק לגביהם:
פלאנט חיפה 1 אמור להיות איפשהו בין ראשון לבאר שבע מבחינת רוחב מסך, כנראה יותר קרוב לראשון, אבל פחות גבוה כי הוא 2.39:1 (מסך רחב יותר). איכות ההקרנה שלו גם מעולה ויש לו מערכת Dolby Atmos מושלמת לסאונד.
תיאטרון הסינרמה בסינמה סיטי גלילות אמור להיות איפשהו באמצע בין ראשון לבאר שבע.
אולם 9 ב-HOT Cinema קריון אמור להיות קרוב מאוד לבאר שבע.
אבל בגלל שבשניהם אין תקן IMAX בכלל, כמעט תמיד יתמלא רק חלק יותר קטן (יהיו שוליים גדולים למעלה ולמטה מה-2.39:1). וגם איכות ההקרנה גרועה, כי זה HOT וסינמה סיטי.
היית צריכה להיות בגלובוס אשקלון הישן כדי להבין כמה המצב היה נורא
(ל"ת)
היו לה ארבעה מתחמי קולנוע בעיר והיא עוד מתלוננת.
מה עם דימונאים, אה, אה?!?!
לא הייתי מגדירה את הנגטיב כ"מתחם קולנוע"
והגלובוס מקס והסינמה סיטי לא היו באותו הזמן.
הגלובוס מקס נסגר שנתיים לפני שהסינמה סיטי נפתח.
אז בגדול יש שני מתחמים, ועוד אולם הרצאות שמקרינים בו סרטים מדי פעם…
וכל הסיפור עם המליון מתחמי קולנוע הוא שאנחנו אמורים לספק צורך של כל האזור. אז אם אתם מגיעים מדימונה – בואו ליס פלאנט. הרבה יותר מוצלח!
באמת. תודה על כל הפירוט וההסברים:)
בנוסף, רציתי לשאול אותך אם אתה יודע על עותק של אווטאר הסרט הראשון בגרסה המורחבת אבל ב4K אמיתי? עד כה נתקלתי בקבצים שהם אפסקלייניג ל4K אבל לא באמת 4K. אשמח אם תגיד לי לפחות אם קיים ולרמוז לי בתאוריה איפה אני יכול להיתקל בו?
אין דבר כזה עדיין.
אבל יצא שנה הבאה.
מצאת אימות לזה? אני רואה רק ניחושים
כולם חשבו שבעלייה מחדש בסטרימינג לפני הסרט השני יהיה את ה-4K החדש, אבל נשארה הגרסה הישנה. גם דיסק לא יצא. עכשיו ההימורים הלכו על איזה מארז יחד עם הדיסק של הסרט השני, אבל לא מצאתי שום דבר מאומת.
ולגבי המורחבת – לא הייתי בונה על זה בכלל. קמרון ממש לא משקיע בהפצות ביתיות – ל"מצולות" ו"שקרים אמיתיים" אין בכלל בלוריי או סטרימינג HD מוצלח.
ב"שליחות קטלנית 2", שהגרסה המורחבת שלו דומה לזאת של "אווטאר" (כלומר, גרסה שקמרון אומר עליה בגדול "זה סתם שאריות שנתתי למעריצים במתנה, הסרט מבחינתי הוא הגרסה הקולנועית"), ב-4K רק הגרסה הקולנועית נסרקה מחדש (ולא ברמה גבוהה). הוא כן הוציא את המורחבת ב-4K, אבל הסצנות החדשות בולטות ממש כי הן מסריקה אחרת.
אז זה כנראה יגיע לאנשהו מתישהו, אבל לא ברור איך (אין כמעט תמיכה ב-HFR, ובטח שלא ב-3D 4K) ואיזה מהעריכות.
הכרזה רשמית אין.
ספציפית ג׳ף מ-Films at Home אומר שיש לו מידע פנימי שזה בעבודה.
אני חושב שלצפות לזה במדיה פיזית מתישהו בקיץ כשיצא גם דיסק של דרך המים זה הגיוני. זה היה ברור שכשהסרט יחזור לדיסני פלוס זה לא יהיה בגרסת הרימאסטר, לפחות מנקודת המבט שלי. לדעתי גם ינסו לחלוב את הגרסא הזאת ב-VOD ומדיה פיזית לפני דיסני פלוס, למרות שדיסני לא ממש שמים על מדיה פיזית לאחרונה. קיצר מה אני יודע, הכל יכול להיות.
סתם מהמעגל הקרוב שלי לגבי אווטאר 2
לא יודע לגבי סבתות ונכדים, אבא שלי כבר סבא;) אבל הנכדים צעירים מידי.. בכל מקרה אחי הדתי ואשתו מצטרפים לראות אווטאר 2 למרות שאחי לא יצא לקולנוע מ2017 שהוא הלך איתי לוונדר וומן וזה הסרט היחיד שהוא חושב שיש סיבה לבוא (כמובן כי חפרתי לו לראשונה HFR דינאמי וג'יימס קמרון וכו' וכו') קחו את זה לאן שאתם רוצים, אני חושב שהסרט יפתיע בקופות.
לא שאנקדוטות כאלו אומרות הרבה מדי בכל מקרה
אבל…
להביא את אחיך כדוגמה למישהו מהקהל הרחב שמתעניין והולך לצפות בסרט, ובאותו משפט לספר שהוא מתעניין בו בגלל שאתה ״חופר״ לו עליו…. זה לא מחזק את הנקודה שאתה מנסה לחזק.
אלא אם כן הטענה שלך היא שיש המון אנשים שמתעניינים באספקטים הטכניים של הסרט, ושעוסקים עכשיו בשכנוע של קרובים ומכרים לראות אותו איתם. אבל נראה לי שכיוונת יותר לעניין שקיים בסרט בקרב הקהל הרחב.
כמו שאמרתי קחי את זה לאן שאת רוצה
וסתם שתדעי חפרתי לאחי לבוא איתי להרבה סרטים והוא לא רצה לבוא. כן אפילו לאנדגיים אפילו שהוא ראה את אינפינטי וור ואהב. בלי קשר אמרתי בעבר שאני כן חושב שתהיה התעניינות כשקהל יודע שיש כאן את הסרט הכי מושקע טכנולוגית, אני פשוט חושב שההתלהבות תהיה אחרי שהקהל הראשון יחזור מהסרט.