יש כמה הפתעות בטבלה השבוע ולא כולן חיוביות. אבל המקום הראשון לא מפתיע בכלל.
"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" שומר על המקום הראשון עם עוד 66.4 מיליון דולר. ירידה של 63.3 אחוזים בהכנסות מסוף השבוע הקודם. זה מספר קצת יותר גבוה ממה שהיינו רוצים לראות – להשוואה, הסרט הראשון ירד רק ב44.7 אחוזים בסוף השבוע השני שלו. אבל בהתחשב בכך ששוברי קופות השתנו מאז המגפה וסוף השבוע השני של רוב הסרטים בבתי הקולנוע רואה ירידה של קרוב ל-70 אחוזים, הסרט הזה שומר על הנורמה החדשה.
הסרט הצליח לעבור כל מיני ציוני דרך שגורמים לכולם להיות מרוצים ממנו. הוא חצה את קו ה-200 מיליון דולר בהכנסות בארצות הברית בלבד ומתקרב ל-300 מיליון. ההכנסות העולמיות שלו חצו את קו החצי מיליארד דולר ועומדות על 545 מיליון דולר. אם כי עם הפיטורים של בוב צ'אפק אי אפשר שלא לחשוב שאולי הציפיות שהיו מהסרט הזה היו גבוהות מזה. יש סיכוי טוב שהסרט בכל זאת יצליח לחצות את קו מיליארד הדולר, אבל אין סיכוי שהוא יעבור את ההכנסות של הסרט הראשון (1.3 מיליארד דולר).
במקום השני יש לנו כניסה חדשה ל"התפריט" שפתח עם 9 מיליון דולר. הסרט מגיע אלינו מבית סרצ'לייט פיקצ'רס ככה שזה לא ממש סרט לקהל הרחב אלא יותר לקהל של חובבי קומדיות האימה – כמה מהם שיש. יש בסרט כמה שמות מוכרים כמו רייף פיינס, אניה טיילור-ג'וי וניקולס הולט. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 15 מיליון דולר.
במקום השלישי יש לנו עוד סדק בחומה שמבדילה בין קולנוע וטלוויזיה – הסדרה "הנבחר" (סדרה שמתוארת כ"הכתר" על חייו של ישו) העלתה את שני הפרקים הראשונים של העונה השלישית בקולנוע וזכתה לפתיחה של 8.2 מיליון דולר. האם זה העתיד של הקולנוע הנוצרי? של הטלוויזיה? של משהו? לא ברור. אבל אין ספק שמדובר בתקדים מעניין למדי.
"בלאק אדם" יורד למקום הרביעי עם עוד 4.6 מיליון דולר. זאת ירידה של 42.7 אחוזים בהכנסות שזה לא מספר חביב במיוחד בסוף השבוע החמישי של הסרט בקופות. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 366 מיליון דולר. מתחתיו, "כרטיס לגן עדן" מצא כרטיס לעולם הדיגיטל שם הוא כבר זמין ומתחיל לסיים את חייו הקולנועיים עם עוד 3.1 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 157 מיליון דולר.
במקום השישי יש לנו כניסה חדשה ל"מילה שלה" שפתח עם 2.2 מיליון דולר. אפילו לקהל מצומצם של עונת הפרסים מדובר בסכום מאכזב – בייחוד לסרט שבא עם תג מחיר 30 מיליון דולר.
"קרוקודיל לייל" מתחיל לאבד רגליים במקום השביעי עם 1.9 מיליון דולר כשבסוף השבוע הבא הוא יהיה זמין כבר לרכישה דיגיטלית. ההכנסות הכלליות שלו עומדות על 78 מיליון דולר.
ואם כבר מדברים על חייהם הדיגיטליים של סרטים, "סמייל" יצא בחינם באופן דיגיטלי למנויי פראומנט פלוס שכנראה אין לו ממש מנויים כי הסרט עדיין פה בטבלה, במקום השמיני. "סמייל" הכניס בסוף השבוע האחרון 1.1 מיליון דולר במקום השמיני. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 213 מיליון דולר מרשימים ביותר.
את הטבלה סוגרים שני סרטים שלמרבה האכזבה, לא הצליחו להכניס אפילו מיליון דולר אחד: "אור השטן" עם עוד 919,504 דולר ובמקום העשירי "הבאנשיות מאינישירין" הכניס עוד 729,037 דולר.
בסוף השבוע הבא יוצאים שלושה סרטים, אם כי לא נראה שמישהו מהם אמור להפריע ל"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" להמשיך לשלוט בקופות.
"עצמות וכאלה" בכיכובם של טימותי שאלאמה וטיילור ראסל הוא סרט התבגרות ואימה שמתרחש בשנות השמונים שבו דמותה של ראסל, מארן, יוצאת למסע לנסות למצוא את אימא שלה. כמו כן, מדי פעם היא מרגישה צורך לאכול אנשים. "עולם מוזר" הוא סרט מצויר חדש מבית דיסני אם כי הפעם משהו במהלך השיווק עובד פחות חזק מבסרטים אחרים של בית העכבר. ו"מסירות" (Devotion) שמבוסס על סיפור אמיתי של שני טייסים וחברים בזמן מלחמת קוריאה. בסרט מככבים גלן פאוול שהשאיר רושם חזק בתפקיד קטן ב"אהבה בשחקים: מאווריק" וג'ונתן מייג'ורס שאותו נראה שוב בקרוב ב"אנטמן והצרעה: קוונטומאניה".
לאווטאר: דרכם של מים יש שחרור בסין!
הסרט הראשון תחת דיסני מזה זמן שמקבל יציאה שם. אני חושב שהמליארד מובטח. תראו מה זה רק בוב אייגר חזר וכבר הקוסם קורה☺️ צוחק, מניח שתוכנן מראש, אבל אולי לא. חוץ מזה הסינים אהבו ממש את אווטאר ואפילו בהוצאה שנייה הוא עשה שם הרבה והם אוהבים גם סרט מתחת למים (אקוומן) אז דיי בטוח ואפילו הייתי מהמר שהוא הולך להכניס שם הכי הרבה לסרט הוליוודי מאז תחילת הקורונה.
ג'יימס קמרון קורע בכל הזמנים 😂
בעבר: אחד המפיקים נכנס למשרד של ג'יימס קמרון והתחנן שיקצר את הסרט אווטאר הראשון. בתגובה: Get the fuck out of my office!! קראתי את זה בקול של וויל סמית' קיפ מיי ווייף.. או המם שהאשה צורחת על הגבר לעשות את הכלים.
בהווה: המראיין: קמרון מה התקציב של אווטאר 2? קמרון: אני לא אומר לך, המראיין: נו? קמרון: Very fucking expensive, למעשה worst business case in movie history ובשביל להחזיר רווחים הוא צריך להיות במקום הרביעי או החמישי המכניס בכל הזמנים.
לעתיד: מי שראה ג'יימס קמרון אמר שהוא לא בהכרח יביים את אווטאר 4 ו5 כי הוא כבר זקן. יותר ברור שדיסני אמרו לו אנחנו לא יכולים לתת אור ירוק עד שרואים כסף בחזרה. להבנתי 2 ו3 אושרו בזמן פוקס. בכל מקרה הוא אמר שהוא בנה את העלילה בצורה שאם אין אור ירוק להמשכים הוא מוכן לסגור את הסיפור עם 3. תכלס מחושב בלי לפגוע ביצירה, זה טוב שנותנים לך סרט לתמרון.
אני חושב שדיי ברור שג'יימס קצת מגזים ואני מניח שכן התקציב העומד בין 400 ל500 מיליון. אז מליארד ירגיע את ההשקעה וקרוב ל1.5 מליארד ירגיש יותר שהיה שווה אותה וגם שווה להמשיך. הערכות ראשונות ל130 מיליון שזה טוב, כי הראשון עשה רק 70 מיליון בפתיחה והמשיך משם. להערכתי אנשים לא ממהרים ללכת אליו אבל כן הרבה רוצים ויחזרו לראות אותו בקולנוע, אחרי שחברים/קרובים יחזרו עם פה פעור. אז אני צופה לו רגליים ארוכות בעיקר עם תקופת החגים וכי הוא סרט 100% לקולנוע.
לא סיבה למסיבה.
תראה את הנתונים מסין מאז תחילת המגפה בכל הנוגע לסרטים הוליוודיים. זאת לא בשורה.
בכל מקרה, לדעתי המיליארד לסרט הזה מובטח בלי קשר לסין.
כן, רק שמיליארד לא מרשים בשום צורה כשמדובר בסרט המשך לאווטאר
להערכתי הוא יעקוף את המיליארד ויגיע לסכום שבשביל כל סרט אחר יחשב לסכום מכובד, אבל בשביל סרט המשך לאווטאר זה יחשב כישלון של ממש.
הכל תלוי בציפיות, יש סרטים שבשבילם להגיע ל-800 מיליון ברווחים זו הצלחה אדירה, אבל כשסרט של מארוול שמבטיח לנו אירוע מולטיוורס ענק לא מגיע למיליארד זה כישלון.
לדעתי הביקורות יהיו די פושרות ולא יהיה יותר מדי דיבור והתלהבות על הסרט, אבל מכיוון שמדובר באווטאר אז גם אם יכשל עדיין יעקוף את המיליארד, אבל זה לא אומר שזה לא יהיה כישלון.
זאת התחושה שלי, אין לי באמת מושג איך הסרט, אבל הדחיות הרבות והרושם שקיבלתי שהיו הרבה בעיות בהפקה, גורמים לי להמר שהסרט לא הולך להיות מוצלח במיוחד.
קמרון כבר אמר שהסרט צריך להיות הסרט השלישי או הרביעי הכי מצליח בכל הזמנים כדי שיהיה רווחי.
הזמן יגיד, לדעתי הוא יצליח להגיע לשם גם. אבל נראה.
מיליארד דולר היה 99% וודאי אפילו לפני סין. הסרט הזה הולך לפוצץ לחלוטין את הקופות בשווקים מתעוררים (דרום אמריקה, דרום מזרח אסיה, מזרח תיכון ועכשיו גם זה אפילו כולל כמה מדינות באפריקה)
הסרט הזה הרוויח 1.8 מיליארד בכל העלום מינוס ארה"ב וסין ב-2009. האינפלציה במחיר כרטיס קולנוע (והכללית) לבדה תגרום לכך שאוואטר 2 ירוויח יותר ממיליארד אפילו אם כמות הקהל תיחתך בחצי. ההימור החצי-פרוע שלי זה מעל 2.5 מיליארד רק מחוץ לארה"ב.
2.5 זה לא הימור חצי פרוע זה הימור מטורף
1.5ֶ זה הישג
יש כאן משתנה: כמויות בתי הקולנוע שנסגרו גם בעולם המערבי, וגם בשווקים כמו סין.
כל ניסיון להשוות את זה לתקופה שלפני הקורונה לא ממש עובד, כי אנחנו חיים בעולם אחר.
השווקים המתעוררים יכולים להיות האקס פקטור, אבל אי אפשר לומר שהסרט יעשה את מה שעשה הקודם פלוס תוספת שנובעת מהאינפלציה.
אני באמת יכולה להאמין באותה מידה
לאופציה שהסרט הזה ישבור קופות בצורה מטורפת לגמרי, ולאפשרות שהוא יאכזב בענק.
באופן אישי אני נוטה לכיוון השני, אבל זה בעיקר בגלל שלא איכפת לי בשום צורה מאוואטר, לאף אחד שאני מכירה לא איכפת מאוואטר, ואני לא מרגישה את ההייפ בכלל. אבל מאוד יכול להיות שהסביבה שלי לא מייצגת, ושיש קהל עצום שמצפה לסרט הזה בכליון עיניים ואני פשוט לא חלק ממנו.
אני חושבת שיש הרבה מאוד אנשים שצפו בראשון בעיקר בגלל שהוא נחשב באותו זמן לחוויה מהפכנית ומדהימה שאסור לפספס בקולנוע, ולא בטוח שהסרט השני יצליח לשחזר את אותו word-of-mouth מטורף. בעיקר אחרי שעבר כל כך הרבה זמן מאז שהסרט הראשון יצא, וכולנו ראינו כמה האימפקט התרבותי שלו דעך.
בקיצור – אין לי מושג, אבל נוטה לכיוון של הצלחה עצומה עבור כל סרט אחר, ועדיין אכזבה רצינית עבור הסרט הזה (בגלל הסיבות שכבר הוזכרו -התקציב העצום, ההשוואה הבלתי נמנעת לסרט הקודם, הצורך לתמוך בעוד שלושה סרטי המשך).
גם אני לא מבין למה זה "אמור" להצליח כל כך
אווטאר 2? אחרי כל השנים האלה? מי מצפה לזה בכלל?
שני טייסים (לא שתי). סליחה על הניטפוק. אוהב. נשיקות.
ניסיתי לחשוב על משהו שידמה את העניין בסרט אווטאר 2
וזה פשוט כמו אייפון. שהקהל הרחב גם אם הוא לא טכנולוגי ולא מדבר עליו כל השנה הוא נוהר בהמוניו לצרוך את המוצר הבא. לכן ההמשך לא צריך לעמוד בעניין יואו כולם מחכים לראות עוד את ג'ק סולי וניטירי אלא כשהוא יצא הוא יהיה המוצר הטכנולוגי הכי חם באזור. אווטאר לא נמדד במונחים רגילים של פרנצי'ייז ואולי הוא גם לא צריך להיות. הוא פשוט מוצג שנראה שמי שצרך את המוצר הראשון כנראה יהיה מסופק בשני ויותר. לא צריך לדבר עליו לפני, קהל מסויים נכנס לקולנוע, יוצא מהופנט מהיופי, מספר לסביבה שלו על הטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש והוא בא. זהו, מאוד פשוט מאוד טכני. רק שהפעם נראה שאפילו הסיפור והדמויות יותר מפותחות וגם החוויה יותר ארוכה ושווה.
עד היום יצא רק אווטאר אחד, כך שאי אפשר באמת לתת נוסחא שכזאת
אין עדיין שום דרך לדעת אם מה שעשה אווטאר לפני 13 שנה זה משהו שניתן לשחזור או שזה היה נטו משהו חד פעמי.
כך שאני חושב שצריך לחכות לראות איך הסרט הזה יצליח, ואפילו אולי הייתי אומר לחכות לראות איך השלישי ירוויח, לפני שמנסחים איזשהו כלל בנוגע ל״כמה אווטאר אמור להרוויח?״.
כרגע, אחרי סרט אחד בלבד שגם הוא יצא לפני 13 שנה והמצב של הקולנוע והתלת ממד השתנה מאוד מאז (ב-2009 התלת ממד הדיגיטלי היה משהו חדש ונוצץ. היום, לעומת זאת, להרבה מאוד אנשים כבר נמאס מתלת ממד ואנשים כבר לא רואים בזה ערך), זה עוד מוקדם מדי.
ברור שאין לדעת
נסיתי בסך הכול לומר מה ההסתכלות שלי וההשערות שלי לגביו מול אלה שלא מבינים מה העניין בו בכלל. מי שלא חושב שיש בו עניין מן הסתם חושב שיהיה כשלון ומי שכן, מסתכל עליו הפן הטכנולוגי. לא חושב שה13 שנים מורידים ממנו, אך כבר מוסיפים לו לדעתי.
אגב קניתי כרטיסים לאיימקס עם HFR בירושלים:)
אתאר את החוויה שלי
כשהוקרן הראשון לפני מאתיים שנה, מאוד התרשמתי מהטכנולוגיה. אז גררתי את כל המשפחה שלי בעקבותיי : רק ככה מצילחים להיות הסרט המצליח בעולם.
היום, רק אחרי שדיברו על הסרט הזה קצת פה, ואחרי ששאלתי אם זה לא יהיה בזבוז זמן – קיבלתי המלצה לקחת את הילדים שלי לצפות בראשון בקולנוע, כי זו חוויה רק לקולנוע. לא טרחנו מעולם לצפות באווטאר בדו מימד. ילדי גם מעולם לא צפו בסרט כלשהו בתלת מימד… מפה לשם, עד שמצאנו יום שאפשר לקחת את הגדולים לקולנוע, כבר לא הקרינו את אווטאר. עדיין לא טרחנו לצפות בו בבית.
אין הייפ – סרט לא מגיע להצלחות בסדר גודל כזה בלי זה, בלי להביא את כולם לקולנוע, מנכדות ועד סבתות. אני באמת לא אופתע מכישלון (בכל זאת יש כבר מיאוס מתלת), ומצד שני לא אופתע אם יצליח באופן יחסי לסרטים אחרים השנה. לשבור שיאים? אני ממש בספק.
כן אבל דברו על הסרט קצת פה לא משתווה ליציאת סרט חדש
כמו שאמרתי גם באייפון לקהל הרחב אין עניין עד להשקה עצמה, שאז מדברים עליו המון ומספרים על החוויה. כשאווטאר הראשון יצא אני זוכר שהוא היה סנציה ובכל מקום דברו עליו. וזה בא רק אחרי סופש ראשון מאוד בינוני אפילו לזמנו עם 70 מיליון בלבד (כן גם הייתה סופת שלגים) אבל החוזק שלו והרגליים הארוכות שלו היו אחרי שכל קבוצת קהל צפתה הודהמה והביאו את הסבתות והנכדות, לא לפני. (אני ספציפית הייתי כבר אז בהייפ ודאגתי לקנות כרטיסים לכל המשפחה, כמו הפעם).
גם הוספתי שהדמויות והסיפור פחות העניין כרגע כמו סרט רגיל ולכן אין את ההייפ המוכר. עוד דימיון זה כמו הייפ לפארק חדש שנפתח, כמה אתה יכול להיות בהייפ מפארק? עד שלא נפתחים השערים אין על מה ועם מי לדבר. אבל כשהוא נפתח אם החוויה חדשנית מגניבה וכיפית (כמו שאני חושב שהסרט יהיה) אז הקהל מספר למעגל שלו ומשם יש בז ללכת ולחוות. כך שאני חושב שאומנם הפתיחה לא מסעירה כי אין הייפ כמו שאתה אומר, אבל יהיו לו רגליים ארוכות מאוד.
חוץ מזה אני אישית מתפלל ומקווה שיצליח, כי אני רוצה שיהיה לנו יותר סרטים מושקעים כמוהו שיהיו שווים את החוויה הקולנועית. אם הוא יצליח מאוד אנחנו לא רק נקבל אווטאר 4 ו5 (שמבחינתי כל פרק חוויה של 3 שעות בטכנולוגיה הזו, נשיקת שף) דיסני אולי גם יביאו את ההשקעה לסרטי אוונג'רס ומלחמת כוכבים ואפילו יוניברסל יחשבו על ברנד ענק מתחרה באותה השקעה.
עולם מוזר של דיסני קיבל ציון B בסינמה-סקור😬
לא זכור לי שסרט של דיסני או פיקסאר קיבל איי פעם ציון כזה נמוך. תבינו למה חשבתי שהוא הולך להיכשל בקופות. יאייקס
נראה שהעתיד של היקום הקולנועי של מארוול הוא בספיישלים לחגים
אז אחרי הביקורות המצויינות שקיבל איש זאב בלילה, מגיע ספיישל חג המולד של שומרי הגלקסיה ונכון לכרגע משיג ביקורות אפילו יותר חיוביות.
נראה שהעתיד של מארוול נמצא בספיישלים.
כן אבל זה קצת מצחיק איך שאתה מנסח את זה
לומר שהעתיד של מארוול בספיישל שומרי הגלקסיה שזה בעצם מג'יימס גאן והוא עכשיו עבר לDC.
והבנתי שהתכוונת לספיישלים עצמם ואני מסכים. זה יתרון שהסיפור שלהם מאוד ממוקד לא צריך להימרח או מבנה של סרט ולא סדרה שנמרחת על פני עונה שלימה או שלא מספיקה להוציא שום דבר מעניין מכל פרק בפני עצמו. למרות שאחרי אנדור ברור לי שיש אפשרות לסדרות מארוול טובות פשוט במבנה אחר.
הביקורות החיוביות מאוד מוזרות בעיני
בעוד שאיש הזאב היה בקלות התוצר הכי נחמד של מארוול השנה, הספיישל של שומרי הגלקסיה הוא שיקוץ. 40 דקות שבהן דראקס ומאנטיס נותנים תצוגת תכלית משכנעת מאוד למה הם צריכים להשאר דמויות משנה, רצוי עם עוד פחות זמן מסך מקודם כי עכשיו הסבלנות שלי אליהם פחתה משמעותית*.
* בעיקר אל דראקס, מאנטיס תמיד היתה דמות נוראית בעיני ואם היא במקרה תמצא את מותה בשומרים 3, אני ממש בסדר עם זה.
מסכים
החצי הראשון היה ממש לא מצחיק (ואפילו קצת mean spirited) והזכיר לי למה לא אהבתי את דראקס (ומאנטיס) ב"שומרי הגלקסיה 2". בהחלט לא מעריץ של הצמד הזה.
אבל בחצי השני (מהרגע שחוזרים ל Knowhere) היה שיפור וזה נהיה יותר חמוד.
החלק הטוב היחיד בספיישל
היה השיר בתחילתו.
חד משמעית. רגע שיא שמגיע מאד מוקדם ומשם כל העסק קורס.
(ל"ת)
תמוה בעיניי הביקורות החיוביות
זה היה שעמום מיותר ואידיוטי, מילא זה היה מצחיק אבל גם זה לא למעט כמה רגעים חביבים, חבל דווקא היה לי ציפיות מג'יימס גאן.