*****אזהרת ספוילרים לכל סרטי "המסור" וגם אזהרת תיאורים גרפיים*****
בקצרה: דארן לין בוזמן עוזב את המותג (בינתיים) ומלאכת הבימוי עוברת לידיו של דיוויד האקל, שהיה בצוות של שלושת הסרטים הקודמים. עד שיצא "המסור: המעגל נסגר", זה היה הסרט הכי פחות רווחי בסדרה, כנראה כי באותה השנה יצא "פעילות על טבעית" וגנב לו הרבה קהל.
ממשיכים מאיפה שהסרט הקודם הסתיים. סטרהאם עובר לחדר אחר ומותקף על ידי אדם במסכה. הוא מתעורר כשהראש שלו לכוד בתוך קוביית זכוכית שמתחילה להתמלא במים ומשתמש בעט כדי לעשות פיום קנה מאולתר. המשטרה מגיעה למקום והופמן יוצא החוצה (יחד עם הבת החטופה של ג'ף, לפעמים צריך לתת לסרטים האלה קרדיט על המשכיות) במחשבה שאין שורדים, אבל אז סטרהאם מובל החוצה על אלונקה כשהוא בחיים.
במשחק המרכזי הפעם משתתפים חמישה אנשים. נאמר להם שכולם קשורים איכשהו, ושהם ניצלו את מעמדם כדי לפגוע באחרים. הם לא סומכים אחד על השני, אבל נאלצים לעבור יחד סדרה של "משחקים", כשבכל אחד מישהו מהם מאבד את חייו. לבסוף, שני השורדים האחרונים מבינים שכל אחד מהחמישה היה אחראי באופן כזה או אחר לשריפה שפרצה בבניין מגורים וגרמה למוות של שמונה אנשים.
בינתיים, סטרהאם חושד שהופמן הוא ממשיך דרכו של ג'יגסו וחוקר תיקי משטרה של משחקים קודמים. כן, שוב יש לנו עלילת משנה שמורכבת בעיקר מפלאשבקים, בכל זאת צריך להחזיר את טובין בל איכשהו. אחרי שאחותו של הופמן נרצחה על ידי בן זוגה, הופמן חטף אותו, הרג אותו וגרם לזה להיראות כמו משחק של ג'יגסו. האחרון עלה על הופמן וסחט אותו כדי שיעזור לו להקים מלכודות (כשהופמן מנסה להצדיק את עצמו, קריימר אומר לו שהוא נגד להרוג אנשים. טוב, אחי). כל זה מתרחש לפני האירועים של הסרט הראשון, מה שהופך את הופמן לשולייה הראשונה של ג'יגסו, אפילו לפני אמנדה. זה קצת מבלבל בגלל העריכה (לפעמים בצורה מכוונת), אבל לא מסובך מדי להבנה. ובכל זאת, סטרהאם אומר לעצמו בקול רם כל תגלית כדי שאף אחד בקהל לא ילך חלילה לאיבוד.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
בונקרים: הקבוצה מגיעה לחדר שמהתקרה שלו תלויות הרבה צנצנות. ובכל אחד מצדדיו יש שני צינורות גדולים שהפתחים שלהם חסומים על ידי שערים נעולים. יש להם זמן קצוב לנפץ את הצנצנות באמצעות מקל ולמצוא באילו מהן נמצאים מפתחות בשביל הצינורות (יש מפתחות רק עבור שלושה שערים). כשהטיימר יסתיים, מספר פצצות בחדר יתפוצצו ויהרגו את מי שלא מוגן בתוך צינור. החבורה מתחילה לשבור צנצנות, אבל מתחילים גם להיאבק זה עם זה כדי להבטיח את הישרדותם. לבסוף כולם נכנסים לצינור, חוץ מעיתונאי בשם צ'ארלס שנשאר בחוץ ונהרג מהפיצוץ.
ניצוצות באוויר: שלושה אנשים נשארו: לובה, בריט ומליק. הם נכנסים לחדר שבמרכזו יש אמבטיה מלאה במים, ומסביבה חמישה כבלים חשמליים. כדי לפתוח את הדלת לחדר הבא, עליהם לסגור את המעגלים החשמליים של חמשת המנעולים שלה, מה שיקרה אם יחברו את הכבלים אל האמבטיה. אבל אוי לא, הכבלים קצרים מדי ולא מגיעים עד לשם. בריט הורגת את לובה, מניחה את הגופה שלה בתוך האמבטיה והיא ומליק מחברים אליה את הכבלים ופותחים את הדלת.
אזלת יד: בחדר האחרון, בריט ומליק מוצאים מכונה עם חמישה חורים, ובכל חור מסור חשמלי. ג'יגסו אומר להם שהם צריכים להכניס את ידיהם אל החורים עד שצנצנת שנמצאת מתחת למסורים תתמלא ב-5.5 ליטרים של דם, מה שיפתח את הדלת אל היציאה מהמשחק. כל אחד מהשניים מאבד הרבה דם, אבל לבסוף הם מצליחים והדלת נפתחת. הוריי!
צווארון אדום: המבחן הראשון של חמשת האנשים במשחק. לכולם יש קולרים סביב הצוואר, וכל הקולרים מחוברים באמצעות אותו הכבל. מולם עומדות חמש קופסאות זכוכית, ובכל אחת מפתח. מאחוריהם נמצאים להבים בצורת V. מהרגע שהטיימר מתחיל, יש להם דקה להשתמש במפתחות כדי לפתוח את הקולרים. אם הם לא יעשו כלום תוך רבע שעה, תתפוצץ בחדר פצצה שתהרוג את כולם. אחרי שהדקה עוברת, הכבל מושך את כל הקולרים לאחור. כולם שורדים חוץ מאחת, אשלי, שלא משתחררת בזמן ומאבדת את הראש שלה.
הפעם זה אישי: הסרט נפתח עם המלכודת של סת' בקסטר, גיסו של הופמן, שקשור לשולחן מתכת. מעליו תלויה מטוטלת עם להב חד, שלאט לאט יורדת ומתקרבת אליו. כדי להשתחרר, יש לו דקה ללחוץ על כפתורים שנמצאים משני צדדיו, כשכל אחד מחובר למתקן שימחץ את העצמות בכפות הידיים שלו. בקסטר עושה זאת, אבל הופמן מעולם לא התכוון לשחרר אותו, והמטוטלת חוצה את גופו לשניים. לרוע המזל, אין באיזור אף קוסם שיכול לחבר אותו בחזרה.
הסוף והטוויסט(ים): חמשת האנשים היו יכולים ואמורים לשרוד ביחד עד סוף המשחקים. בחדר הראשון, הם היו זקוקים רק למפתח אחד, שהתאים לכל הקולרים. בחדר השני, בכל צינור היה מקום ליותר מאדם אחד (מה שמאוד ברור בסצנה עצמה ולא ברור למה הם רבו כאילו בכל צינור יש מקום רק לאדם אחד), בחדר השלישי כל אחד מהם היה אמור להחזיק בכבל ביד אחת ובאמבטיה ביד השנייה ולקבל זרם חשמלי קטן ולא מזיק. בחדר האחרון כל אחד היה צריך לתת כמות קטנה של דם. זה מה שקורה כשלא סומכים על אנשים זרים שאתם מתעוררים לצידם במלכודות מוות!
סטרהאם עוקב אחרי הופמן, ולבסוף מגיע לחדר שבתוכו יש ארון מלבני מזכוכית. השניים נאבקים שם וסטרהאם זורק את הופמן לתוך הארון וסוגר אותו בפנים. אבל כמו כל הנבלים הגדולים, הופמן תכנן שזה מה שיקרה! דלת החדר ננעלת והקירות מתחילים להיסגר על סטרהאם, בזמן שהארון שבו הופמן נמצא יורד לתוך חלל בטוח מתחת לרצפה. בזכות מניפולציות של הופמן במהלך הסרט, במשטרה חושדים שסטרהאם הוא ממשיך דרכו של ג'יגסו ומוציאים צו מעצר על שמו, בלי לדעת שהוא עסוק בלהימחץ למוות במקום שאף אחד לעולם לא ימצא אותו.
האם לשחק את המשחק? בשלב הזה עייפות החומר ניכרת. הפלאשבקים לא מעניינים ומאכילים בכפית והמלכודות במשחק הראשי מרגישות עצלניות. "תסתתרו בצינורות או שתמותו מפצצה"? בחייכם. מהסרטים החלשים בסדרה.
בקצרה: שוב הבמאי מתחלף והפעם נכנס לכיסא הבימוי קווין גרטרט, ששימש בתפקיד העורך של כל הסרטים הקודמים, אז גם לו יש היכרות מוקדמת עם הפרנצ'ייז.
הקורבן במשחק הראשי הפעם הוא וויליאם, עובד בחברת ביטוח בריאות שעוקצת הרבה מהלקוחות שלה (תכלס הלקוחות היו צריכים לחשוד שמשהו לא בסדר, לחברה קוראים "אמברלה"). נאמר לו שיש לו שעה לעבור ארבעה משחקים או שמכשירים שמחוברים לידיו ורגליו יתפוצצו והוא לא יראה שוב את משפחתו. בחדר אחר, אישה בשם טארה ובנה המתבגר ברנט לכודים בתוך כלוב שבו נמצא גם מיכל חומצה וידית עם אפשרויות של "לחיות" או "למות". לידם, אישה נוספת בשם פמלה כלואה בכלוב אחר.
בעלילת המשנה, המשטרה מעבירה את החשד שלה מסטרהאם בחזרה להופמן, ובדיוק כשעומדים לעלות עליו באמצעות תוכנת מחשב שמנתחת את הקול בהקלטה של אחת הקלטות, הוא הורג את שלושת השוטרים בחדר ומשתמש ביד הכרותה של סטרהאם (שלקח בסוף של הסרט הקודם) כדי לשתול טביעות אצבעות שלו בזירה. אה, וגם יש פלאשבקים שמראים שגם ג'ון קריימר נעקץ על ידי וויליאם, כי צריך להחזיר את טובין בל איכשהו.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
בחירה מחושבת: כשהוא בעבודה, לוויליאם יש נוסחה שלפיה הוא מחליט אילו אנשים זכאים לביטוח בריאות ואילו לא, שלוקחת בחשבון תוחלת חיים והיסטוריה של מחלות. במבחן השני שלו, הוא רואה שני אנשים שעובדים אצלו עומדים על פלטפורמות קטנות, כשסביב הצוואר שלהם כרוכים חוטי תיל שקשורים לתקרה. אחת היא המזכירה שלו, אישה מבוגרת עם משפחה וילדים אבל עם היסטוריה של סכרת במשפחה. האחר הוא עובד צעיר ובריא אבל בלי משפחה או חברים. וויליאם מחזיק בשתי שלשלאות, כשכל אחת מחוברת למישהו אחר. עליו להחליט איזו מהן לעזוב, מה שיגרום למוות של אותו אדם. אם לא יעזוב אף אחת מהן, שני האנשים ימותו. לבסוף וויליאם מחליט להציל את המזכירה שלו (שככל הנראה צריכה להישאר תקועה על הפלטפורמה הקטנה הזאת עד שהוא יסיים את המבחנים והמשטרה תגיע. טוב, לפחות היא חיה).
לרדת במשקל: בשני כלובים שונים נמצאים סימון ואדי, ובין הכלובים יש מאזניים. לשני האנשים מחובר לראש מתקן שמתוכנן לסובב שני ברגים אל תוך הגולגולת שלהם. שניהם צריכים לחתוך חלקים מהגוף שלהם ולשים על המאזניים, כשבתום דקה האחד ששם יותר משקל שורד והאחר נהרג על ידי המכשיר. אדי מנסה את מזלו עם השומן בבטנו אבל סימון משתמשת בסכין קצבים כדי לחתוך את הזרוע שלה ולבסוף מנצחת. אחר כך השוטרים מבקרים אותה בבית החולים והיא לא מבינה מה הייתה אמורה ללמוד מהמשחק.
מבוך האדים: במבחן השלישי, וויליאם מוצא את דבי, עורכת הדין של החברה שלו. יש לה 90 שניות לעבור מבוך ולהגיע למפתח, או שמכשיר שמוצמד לגוף שלה יהרוג אותה. חלקים במבוך חסומים על ידי אדי קיטור שיוצאים מצינורות. וויליאם יכול לעזור לדבי בכך שימשוך בידיות שינתבו את האדים אליו במקום אל המבוך. דבי עוברת את המבוך אבל מגלה שהמפתח למכשיר שלה הושתל בתוך הגוף של וויליאם. היא תוקפת אותו עם מסור חשמלי והם נאבקים, עד שהטיימר מסתיים והמכשיר הורג אותה.
אוויר לנשימה: במבחן הראשון שלו, וויליאם לכוד בין מלחציים ענקיים ועל פניו מסיכת נשימה. באותו מצב נמצא גם האנק, שעובד בתפקיד שרת בחברה של וויליאם. בכל פעם שאחד מהם לוקח נשימה, המלחציים שלו מתהדקות קצת על פלג גופו העליון. האנק הוא מעשן כבד, ולכן יותר קשה לו להחזיק את הנשימה שלו והוא נמחץ למוות. יפה, זה ילמד אותו להעריך את החיים, אני בטוח שהוא יפסיק לעשן ברגע שהוא יחזור הבי… אה, רגע.
קרוסלת המוות: וויליאם מגיע לחדר עם קרוסלה שאליה קשורים שישה אנשים שעובדים עבורו. הקרוסלה מסתובבת וכל פעם שהיא נעצרת, עובד אחר נמצא מול רובה שמכוון אליו. וויליאם יכול למנוע מהרובה להרוג את העובד אם הוא מכניס את ידו אל תוך מכונה ולוחץ על כפתור, אך הלחיצה גם גורמת לצינור פלדה לעבור דרך כף ידו (אה, ואז יש לו דם על הידיים, ראיתי מה עשיתם שם). הקאץ' הוא שוויליאם יכול לעשות זאת רק פעמיים. הוא בוחר להציל שתיים מהעובדות ודן את האחרים למוות. זאת כנראה המלכודת האהובה עליי בפרנצ'ייז כולו, אולי כי זה יותר מ"תעשה את זה או שיקרה משהו כואב", יש פה גם פסיכולוגיה. כל העובדים בפאניקה ובחרדה ותוך כדי מנסים לשכנע את וויליאם למה כדאי להציל אותם ("יש לי ילדים", "ההורים שלי חולים", "תיצמד לנוסחה") או מכפישים את האחרים.
הסוף והטוויסט(ים): הסרט ערוך ככה שנחשוב שטארה וברנט הם המשפחה של וויליאם (בתחילת הסרט טארה אומרת לברנט "אנחנו פה בגלל אבא שלך"), אבל לא! הם בעצם המשפחה של מישהו שוויליאם רימה וסירב לתת לו ביטוח בריאות וכתוצאה מכך הוא מת. פמלה היא למעשה המשפחה של וויליאם – אחותו. טארה וברנט צפו בכל המבחנים של וויליאם דרך מסך, ולבסוף הוא מגיע לחדר שבו הם נמצאים. ג'יגסו נותן לטארה וברנט את האפשרות לקבוע את גורלו של וויליאם באמצעות הידית הנ"ל. טארה מחליטה לסלוח לוויליאם אבל ברנט פחות בקטע והוא מוריד את הידית למטה. וויליאם נדקר על ידי הרבה מחטים שמחוברות למיכל החומצה ומהר מאוד כל איבריו הפנימיים נמסים. אחלה משחק, ג'יגסו, בהחלט נראה שכל המשתתפים פה גילו הערכה מחודשת לחיים שלהם. חיים עם פוסט טראומה, זאת אומרת.
בסרט הקודם הייתה סצנה קצרה שבה רואים שג'ון קריימר הוריש לג'יל קופסה גדולה בצוואה שלו, אבל לא מגלים מה נמצא בה. בסרט הזה נחשף שהוא הוריש לה כמה מעטפות ואת מלכודת הדובים ההפוכה המפורסמת. הופמן לוקח ממנה את המעטפות – המכילות את הפרטים על כל הקורבנות של המשחק בסרט הזה – ואומר לג'יל שהוא לוקח פיקוד על המשחק. אבל ג'יל קיבלה גם מעטפה של הופמן עצמו, שחשב שהוא בטוח מפני מלכודות בגלל שהוא עוזר לג'ון. ג'יל מגלה שהופמן סחט את אמנדה כשהייתה בחיים, אז היא אוזקת את הופמן לכיסא ומרכיבה על פרצופו את מלכודות הדובים. הופמן מצליח להשתחרר מהאזיקים ולתקוע את המלכודת בין שני סורגים רגע לפני שהיא נפתחת. הוא מוציא את הראש שלו מהמתקן כשהוא עדיין בחיים, אבל עם לסת קצת קרועה. נו טוב, גם ככה לסתות זה אובר-רייטד.
אבל רגע, היה משהו על סחיטה. אז מסתבר שהייתה הרבה מתיחות בין הופמן ואמנדה, כנראה כל אחד רצה להראות לאבא ג'יגסו שהוא הילד המוצלח יותר. זוכרים שג'יל איבדה את התינוק בגלל נרקומן שפרץ למרפאה שלה? אמנדה הייתה אז בת הזוג של אותו נרקומן, ומכורה לסמים בעצמה. היא זאת שהפצירה בו שילך לשדוד את המרפאה, כך שגם לה יש אחריות על הטרגדיה של ג'יל. הופמן גילה את זה (איכשהו) ובמהלך האירועים של הסרט השלישי משאיר לאמנדה מכתב שבו הוא אומר לה להרוג את לין (אשתו של ג'ף) או שהוא יספר לג'ון את מה שהוא יודע. אז כן, אם היה נראה בסרט ההוא שמצבה של אמנדה מתערער בגלל הקנאה ביחס שג'ון מפגין כלפי לין או בגלל שהיא מתחילה להטיל ספק באידאולוגיה שלו, אז לא, מסתבר שזה פשוט כי סחטו אותה. קצת מאכזב, חייב להודות. לפעמים הסרטים האלו מוצאים דרכים לדרדר עוד יותר דברים שמראש לא כתובים כל כך טוב.
האם לשחק את המשחק? מבירא עמיקתא לאיגרא רמא. זה כנראה הסרט האהוב עליי בסדרה. תתעלמו מכל הפלאשבקים והחלקים של יורשי ג'יגסו, בשלב הזה הם פשוט פילר כדי למלא זמן בין המלכודות. לא רק שזה סרט אכזרי עם כמה מלכודות יצירתיות (כולל, כאמור, האחת האהובה עליי), אפילו יש קצת ביקורת על מערכת הבריאות האמריקאית. מי אמר שהסרטים האלה הם סתם פורנו עינויים?
בקצרה: דיוויד האקל, במאי הסרט החמישי, היה אמור לחזור ולביים את האחד הזה. אבל אז אולפני פרמאונט שמו עין על קווין גרטרט לביים עבורם את הסרט השני בסדרת "פעילות על טבעית". המפיקים של "המסור", שעוד כעסו על "פעילות על טבעית" שגנבה להם קהל בסרט השישי, ניצלו סעיף בחוזה של גרטרט מהסרט השישי ואילצו אותו לחזור ולביים גם את הסרט הזה. והם עשו את זה שבועיים לפני תחילת הצילומים. אה כן, וזה סרט שיצא ב-2010, אז כמו שניתן להסיק מהשם, הפעם כל הדם והאיברים עפו על הקהל בשלושה ממדים.
הסרט נפתח עם לורנס גורדון שזוחל מחוץ לחדר אחרי אירועי הסרט הראשון ומאבד הכרה. רגע, מה? ובכן, קצת לפני שיצא הסרט השני, קארי אלווס תבע את האולפנים על רווחים שהיה זכאי להם ולא קיבל. זה קצת העכיר את היחסים ביניהם וכך גורלו של לורנס נותר לוט בערפל. עד הסרט הזה.
הקורבן הראשי הפעם הוא בובי דאגן, אדם שצבר פרסום וכסף בעקבות ספר שכתב על איך שרד מלכודת של ג'יגסו. רק שזה מעולם לא קרה והוא המציא הכול. יש לו שעה לעבור סדרה של מבחנים או שאשתו תמות (היא לא ידעה על השקרים שלו, מה היא אשמה? סליחה, משום מה אני עדיין מנסה לחשוב בהיגיון על הסרטים האלו, טיפש שכמוני). יש גם פלאשבקים של בובי, שכמובן פגש מתישהו את ג'ון קריימר כי צריך להחזיר את טובין בל איכשהו (במה שהוא אולי ההחלטה המצחיקה ביותר בכל הפרנצ'ייז הזה, כדי לגרום לבל להיראות צעיר שמו עליו כובע מצחייה הפוך. כלומר, תראו את זה).
בזמן שכל זה קורה, הופמן וג'יל משחקים חתול ועכבר. המשטרה מנסה להגן על ג'יל, אבל הופמן עושה מניפולציות והורג הרבה מאוד שוטרים. הוא פחות או יותר נבל-על בשלב הזה.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
אחד בפה ושניים בעיניים: בחדר השני נמצאת סוזן, עורכת הדין של בובי. היא קשורה לגלגל גדול שמסתובב לאט לאט כלפי מעלה. אם היא תגיע למצב מאוזן, שלושה מוטות ברזל יחדרו דרך העיניים והפה שלה. כדי להציל אותה, בובי צריך להאט את התזוזה של הגלגל עד שהטיימר יסתיים. כדי לעשות זאת, הוא צריך להרים שתי ידיות, אך כשהוא מרים אותן ארבע יתדות דוקרות את צידי הגוף שלו. בובי לא מצליח להחזיק למשך מספיק זמן וסוזן מתה.
מחיר השתיקה: בובי מוצא את נינה, המו"לית שלו, קשורה לכיסא. מסביבה יש מתקן שיחדיר ארבע מוטות פלדה לתוך הצוואר שלה דקה לאחר שיופעל. המפתח למתקן נמצא על קרס בתוך הבטן של נינה, שאותו ניתן למשוך החוצה דרך הפה שלה באמצעות חוט. אם נינה תעשה רעש מעל לרמה מסויימת, המוטות יתקרבו אל צווארה בקצב מהיר יותר. בובי מצליח להוציא את המפתח, אבל נינה ממשיכה לצעוק מכאב ולבסוף המוטות הורגים אותה. לי יש רק שאלה – במלכודת הזאת וכמה אחרות ג'יגסו משאיר צילומי רנגטן בתור עזרים ויזואליים. מתי ואיך בדיוק הוא עושה את התצלומים האלו?
תהיה העיניים שלי: בובי מגיע לחדר שרוב הרצפה בו הרוסה, חוץ מכמה קשתות מאבן שביניהן יש קורות עץ. בצד השני של החדר נמצא קייל, חבר טוב של בובי, שעל פניו מסכה שמונעת ממנו לראות ומחוברת לתקרה בכבל. לבובי יש דקה אחת לכוון את קייל על קורות העץ כך שיתקרב לאמצע החדר, ובאותו זמן להתקרב לשם גם בעצמו ולהשיג את המפתח למסכה של קייל שתלוי על הקיר. בובי מגיע למפתח וזורק אותו לקייל, שלא מצליח לתפוס אותו. הכבל של המסכה נמשך כלפי מעלה וקייל מת.
תלוי באוויר: המבחן האחרון מורכב משני חדרים. בראשון, בובי צריך להשתמש בפלייר כדי לעקור שתיים מהשיניים שלו, שעליהן חרוט הקוד לדלת שמובילה לחדר הבא. הוא עושה זאת ומגיע אל החדר שבו נמצאת אשתו, שקשורה לפלטפורמה באמצע החדר המוקפת בגדר חשמלית. יש לו זמן קצוב להציל אותה, וכדי לעשות זאת, עליו להכניס שני קרסים שמחוברים לשלשלאות אל שרירי החזה שלו ואז לטפס עליהן עד שהוא מספיק גבוה כדי לחבר שני קצוות של כבל חשמלי. האירוניה כאן היא שזאת היא המלכודת המומצאת מהספר שלו שאותה הוא "שרד". הוא מתוודה בפני אשתו על השקר ומנסה להציל אותה. בדיוק כשהוא עומד לעשות זאת, הקרסים קורעים דרך העור שלו והוא נופל לרצפה. הזמן נגמר ואשתו נסגרת בתוך תנור ענקי, ששורף אותה בחיים מול עיניו של בובי. שוב, מה היא עשתה? איך זה גורם לו להעריך מחדש את החיים? הכול מטומטם.
אהבה זה כואב: ג'יגסו החליט להרים מופע והפעם הסרט מתחיל עם מלכודת שמתרחשת בחדר שקוף באמצע הרחוב. ריאן ובראד קשורים משני צדדיו של מכשיר, כשליד כל אחד מהם יש מסור חשמלי. באמצע המכשיר יש זרוע עם מסור נוסף, שנמצא קרוב לאישה בשם דינה שתלויה מעליהם. ג'יגסו אומר לריאן ובראד שכדי להשתחרר על כל אחד מהם לדחוף את המכשיר לצד של האחר ולהרוג אותו באמצעות המסור. האופציה השלישית היא להשאיר את המכשיר באמצע ולתת למסור השלישי להרוג את דינה. הם מבינים שהיא לא שווה את זה ונותנים לה למות. אה כן, החטא הנורא שלה היה לצאת עם שניהם בו זמנית. כבר הפסקנו להעמיד פנים שהמלכודות האלו הן על הערכה מחודשת של החיים, נכון? עכשיו ג'יגסו לוכד אנשים שסתם לא באים לו טוב בעין, כמו נשים שממקבלות.
תאונת שרשרת: אוון יושב בתוך רכב כשהגב שלו מודבק אל משענת הכיסא (כן, זה צ'סטר בנינגטון מ"לינקין פארק". אם אתם שונאים את הלהקה, זה הסרט בשבילכם). אם לא יצליח להשתחרר ולמשוך בידית שנמצאת מולו תוך 30 שניות, המכונית תמחץ את הראש של בת הזוג שלו ואז תתחיל לנסוע ותהרוג שניים מחבריו, מה שלבסוף קורה. ולמה? כי הם כולם גזענים. ג'יגסו מסיים את הקלטת של אוון עם שורה לפנתיאון: "אתה וחבריך שפטתם אנשים על פי צבע העור שלהם. היום תלמדו שבפנים לכולנו יש את אותו צבע."
הסוף והטוויסט: הופמן מצליח להגיע לג'יל ומחזיר לה באותה מטבע: הוא שם עליה את מלכודת הדובים ההפוכה, שסופסוף הורגת מישהו. הופמן שורף את כל הראיות ומתכנן לעזוב את המקום, אבל אז מותקף על ידי אנשים במסכה, כשאחד מהם הוא… לורנס גורדון! בטח לא ראיתם את זה מגיע, אלא אם קראתם מה שכתוב בחלק הראשון או שאתם היוטיובר שניחש את הטוויסט הזה שנתיים לפני שהסרט יצא. גורדון נחשף בתור עוזר נוסף-נוסף-נוסף של ג'ון, שגייס אותו אחרי הסרט הראשון (בא לי גרסה של הסרטים הראשונים שבה רואים את כל העוזרים האלו אוכלים פיצה ומשחקים טאקי מחוץ לפריים בזמן שהמשחקים מתרחשים). ג'ון הקליט סרטון בשביל לורנס לפני מותו, שבו הוא אומר שאם משהו יקרה לג'יל, לורנס צריך לפעול בשמו כדי לנקום. אז לורנס לוקח את הופמן לחדר השירותים שהוא מכיר היטב, אוזק את הרגל של הופמן לצינור, זורק את המסור אל הקהל אל המסדרון בחוץ וסוגר את דלת החדר. המשחק נגמר.
האם לשחק את המשחק? עוד סרט שמרגיש קצת פרווה, כאילו חשבו שהתלת-ממד יפצה על מלכודות חסרות השראה. מה שכן, הוא כנראה נקודת השפל מבחינת תצוגות משחק, כל אחד כאן יותר גרוע מהשני (מעל כולם ניצבת בטסי ראסל, שמגלמת את ג'יל). לפחות הן גרועות בקטע מבדר. אבל זהו, זה החלק האחרון. באמת, זה אפילו כתוב על הפוסטר! מה, אתם לא מאמינים לסרט אימה כשאומרים לכם שהוא האחרון בסדרה?
בקצרה: אחרי הסרט הקודם, הוחלט באולפנים לא להפיק עוד סרטים בסדרה עד שהם ישמעו פיץ' שמצדיק את זה. את המשימה לקחו על עצמם ג'וש סטולברג ופיטר גולדפינגר, שני מעריצים של הסדרה ששלחו מגוון פיצ'ים, כולל אחד לסרט שמתרחש על אסדת קידוח או סרט שבו כל המלכודות בחוץ, בניגוד לאווירה היותר קלסטרופובית של הסרטים. לבסוף אחד הפיצ'ים קיבל אור ירוק. האולפנים רצו שהוא גם יהיה המשך שעומד בפני עצמו שיהיה מובן גם לצופים חדשים. את עבודת הבימוי קיבלו האחים פיטר ומייקל ספריג ("ידוע מראש").
עשור אחרי שג'ון קריימר מת, הבלשים בראד האלורן וקית' האנט מגיעים לזירה שבה נמצא פושע מבוקש, שדרש לדבר עם האלורן ספציפית. הוא מחזיק ביד כפתור ואומר לשוטרים שמשחק חדש עומד להתחיל, לוחץ על הכפתור ונורה על ידי השוטרים.
במשחק משתתפים הפעם חמישה אנשים, שמתעוררים בחדר עם דליים על הראש. שלשלאות שמחוברות לדליים מושכות אותם אל עבר קיר עם הרבה מסורים חשמליים. כדי להשתחרר, הם צריכים להיחתך רק באופן קל על ידי המסורים. ארבעה מהם מצליחים, אבל המשתתף החמישי מתעורר מאוחר מדי, נגרר אל תוך המסורים ונשאר מאחור. ארבעת האחרים מגיעים אל אסם גדול, שם ג'יגסו אומר להם שכולם חטאו בעברם וצריכים לשלם על כך.
בינתיים, הגופה של מי שהוא כנראה האדם שלא התעורר בזמן מתגלה כשהיא תלויה מגשר בפארק ציבורי, והדלי עדיין על ראשו. הגופה מגיעה אל הפתולוגים לוגאן ואלינור, שמוצאים את הדם של ג'ון קריימר מתחת לציפורניים שלה. האלורן והאנט חושדים בשניים ועוקבים אחריהם לביתה של אלינור, שמתגלה שהיא מעריצה של ג'יגסו ושבנתה העתקים של חלק מהמלכודות שלו בביתה. לוגאן ואלינור מבינים שהמשחק כנראה מתרחש באסם שרשום על שמה של ג'יל טאק ומחליטים להפגש שם יותר מאוחר ולחקור אותו. אחרי שהאלורן מוצא גופה נוספת מהמשחק בביתה של אלינור, האנט הולך לביתו של לוגאן כדי לעצור גם אותו, אבל לוגאן מצליח לשכנע את האנט שהאלורן למעשה אחראי למשחק. בלילה לוגאן ואלינור מגיעים לאסם, אבל האלורן עוקב אחריהם. בזמן שהוא נאבק עם לוגאן, אלינור בורחת. האלורן ממשיך לחדר אחר אבל אז מישהו תוקע בו מזרק והוא מאבד הכרה.
דירוג המלכודות (מהגרועה ביותר לטובה ביותר):
זריקת הרדמה: אחת המשתתפות, קארלי, שדדה פעם תיק של אישה. האישה הייתה אסתמטית, ובלי המשאף שלה – שהיה בתוך התיק – היא מתה. ג'יגסו אומר לקארלי שהיא מורעלת והנוגדן נמצא באחד מתוך שלושה מזרקים שנמצאים מולה. המזרקים ממוספרים וג'ון שואל אותה מה חייה שווים עבורה. היא מסרבת לבחור מזרק ומשתתף אחר, ריאן, תוקע בצווארה את כל השלושה, מה שהורג אותה אבל משחרר את השאר.
מוות מלמעלה: ריאן מנסה לצאת מאחת הדלתות אבל הרגל שלו נופלת דרך רצפת העץ ומסתבכת בחוטי פלדה חדים. שני האחרים, אנה ומיץ', נכנסים לתוך ממגורה כדי לחקור מה יש בפנים. הדלת נסגרת והממגורה מתחיל להתמלא בתבואה מצינור שנמצא מעליהם, וגם כלי עבודה חדים נופלים פנימה. כדי לשחרר את עצמו וגם את האחרים, ריאן צריך למשוך בידית. לבסוף הוא עושה זאת והחוטים קוטעים את רגלו.
ללא מעצורים: מיץ' מקשיב לקלטת שאומרת שהוא מכר לנער אופנוע בידיעה שהבלמים שלו תקולים. אותו נער היה האחיין של ג'יגסו, והוא מת בתאונה כי הבלמים לא עבדו. מיץ' נתלה הפוך מהתקרה באמצעות חבל שקשור לרגלו, ומתחתיו נמצא משפך גדול שבתוכו יש להב בצורת ספירלה. מיץ' מונמך באיטיות אל מרכז המשפך, וכדי לעצור את הלהבים עליו להגיע אל ידית בלמים שנמצאת על הרצפה בתחתית המשפך. הוא עושה תנועה לא נכונה והלהבים הורגים אותו.
הסוף והטוויסט: שני המשתתפים האחרונים, אנה וריאן, מתעוררים בחדר אחר באסם, כששניהם אזוקים בשלשלאות לקירות. אל החדר נכנס ג'ון קריימר, שחושף שריאן אחראי למוות של חבריו בתאונה ואנה הרגה את התינוק שלה והפלילה את בעלה. ג'ון מניח רובה באמצע החדר ואומר להם שזה המפתח שלהם לחופש. אנה מנסה לירות בריאן, אבל הרובה ממולכד והורג אותה במקום. ריאן מגלה שהמפתחות לאזיקים של שניהם היו בתוך הקליע של הרובה, וכעת הם שבורים ואין לו דרך להשתחרר.
האלורן ולוגאן מתעוררים בחדר דומה, כשכל אחד מהם עונד קולר עם לייזרים מסוכנים. הקול של ג'יגסו במערכת הכריזה אומר שעליהם להתוודות על החטאים שלהם. לוגאן מתוודה שהוא עבד בבית החולים שבו ג'ון קריימר אושפז, ובגלל טעות שעשה הסרטן של ג'ון התגלה רק בשלב מאוחר מדי. הלייזרים חותכים את הפרצוף שלו והוא קורס לרצפה. האלורן מתוודה שהוא שוטר מושחת, שלקח שוחד והסתיר ראיות ואחראי לכך שהרבה פושעים לא נענשו. ואז לוגאן נעמד בחזרה.
המשחק של חמשת האנשים שראינו במהלך הסרט התרחש עשר שנים קודם לכן, לפני אירועי הסרט הראשון. לוגאן היה המשתתף שלא התעורר בזמן בחדר הראשון. ג'ון החליט שלא מגיע לו למות בגלל טעות, הציל את חייו והפך אותו לשולייה איבדתי-כבר-ספירה-איזה-מספר שלו. בהווה, לוגאן חטף אנשים שחמקו ממאסר בגלל האלורן ושם אותם במשחק זהה באותו המקום, כשהגופות שלהם הן אלו שהתגלו. הפושע מתחילת הסרט רצח את אשתו של לוגאן וגם הוא לא קיבל מאסר בגלל האלורן. לוגאן הורג את האלורן, אומר שהוא "מדבר בשביל המתים" (פחות קליט מ"המשחק נגמר") וסוגר את דלת החדר.
האם לשחק את המשחק? מבחינה טכנית זה ללא ספק הסרט המוצלח ביותר. הצילום, הפסקול, הקצב, הכול השתפר. אבל המלכודות לא מאוד מלהיבות, ולמרות שצחקתי על זה בסרטים הקודמים, זה לא אותו דבר בלי טובין בל, משהו מרגיש חסר. כמו חתיכה של פאזל.
כאן הייתי מכניס את "המסור: המעגל נסגר". אבל הוא יצא רק לפני שנה וקיבל ביקורת מלאה באתר, בניגוד לסרטים האחרים. אין לי הרבה מה להרחיב עליה, וכמו שכתבתי שם, הסרט בקושי קשור למותג, וגם כשכן יש קשרים הוא נראה כמעט מובך מהם. אני מרגיש שזה יהיה זלזול בפרנצ'ייז לכלול את הסרט הזה בסקירה, ולא רק כי אני לא מעוניין לצפות בו שוב.
אם קראתם עד לפה, ברכותיי, עברתם את המשחק. מקווה שעם הידע הזה על הסרטים קיבלתם גם הערכה מחודשת לחיים (או לפחות ל-13 השעות שחסכתי לכם). בשנה הבאה יוצא הסרט העשירי תשיעי בסדרה, והפעם זה בוודאות יהיה המשך ראוי כי הודיעו שטובין בל חוזר (מוזמנים להתחיל להמר איך זה יקרה הפעם). אני מתרגש.
אז תגידו
מישהו יכול לעשות סדר בכל הבלגן הזה?
כלומר, לספר את הסיפור של "המסור" כרונולוגית, מהתחלה ועד הסוף? אני די בטוח שגם יוצרי הסדרה לא, אבל אני פשוט מתעניין באיזה שלב היו כמה עוזרים, מי עבד נגד מי, מה, למה, מדוע, ועוד.
תמיד יהיה מישהו שניסה.
והחיפוש הראשון תמיד צריך להיות wikia.
האמת, זה אחד המושקעים שראיתי.
מאוד מושקע
אבל אני מחפש דווקא משהו פחות מפורט לרמת ה"השתמשנו בבורג 2 ס"מ ולא 3" אלא משהו שמסביר בצורה די פשוטה, עם דילוג על כל הפלאף הלא נחוץ, מה קדם למה, איך ומדוע.
בשביל זה יש את העמוד של הטיימליין
(ל"ת)