במהלך הסרט החדש "אהבה בשחקים: מאווריק", אחת הדמויות אומרת למאווריק "למרות ניסיונותיך הטובים ביותר, אתה מסרב למות". זה מרגיש כמו משפט שמסכם היטב את הקריירה של טום קרוז: הוא עוד רגע בן 60, אבל לא נראה שהוא מתכנן להפסיק לטוס, לנסוע, לצלול ולמצוא עוד ועוד פעלולים מסוכנים לעשות. עם הסרט החדש הנ"ל שבדיוק יצא והשחרור של הטריילר לסרט "משימה בלתי אפשרית" הבא, קרוז בפסגת העולם כרגע (רק אל תגידו לו, כי אז הוא כנראה ירצה לקפוץ ממנה). הוא כנראה מוכר לכם ממגוון של תפקידים, אבל באופן מדהים אין לו אפילו 50 קרדיטים של משחק בימד"ב. אז חשבנו שזה זמן טוב לשאול: אילו מבין התפקידים האלה הוא המוצלח ביותר של קרוז (שימו לב שאפשר לבחור 2 תפקידים)?
(היה סקר כזה באתר ב-2005, אבל עבר קצת זמן, הוספנו כמה סרטים – חלקם לא היו קיימים אז – וגם גולשי האתר השתנו, אז נראה לנו שאפשר לעשות עוד אחד)
טום קרוז הכי טוב כשהוא...
- מת שוב ושוב ("קצה המחר") (16%, 122 קולות)
- אמן פיק-אפ ("מגנוליה") (13%, 102 קולות)
- בלתי ניתן לזיהוי ("רעם טרופי") (11%, 84 קולות)
- סוכן חשאי (סרטי "משימה בלתי אפשרית") (10%, 75 קולות)
- תקוע עם דסטין הופמן ("איש הגשם") (8%, 58 קולות)
- בורח מהחוק ("דו"ח מיוחד") (8%, 57 קולות)
- סוכן ספורטאים ("ג'רי מגוויר") (7%, 56 קולות)
- ערפד ("ראיון עם הערפד") (5%, 39 קולות)
- עורך דין ("בחורים טובים") (4%, 30 קולות)
- במשבר במערכת היחסים שלו ("עיניים עצומות לרווחה") (4%, 28 קולות)
- רוצח שכיר ("הנוסע") (3%, 26 קולות)
- הסמוראי האחרון ("הסמוראי האחרון") (3%, 24 קולות)
- טייס ("אהבה בשחקים") (2%, 15 קולות)
- מתנגד למלחמת וייטנאם ("נולד ברביעי ליולי") (2%, 14 קולות)
- בורח מחייזרים ("מלחמת העולמות") (2%, 12 קולות)
- שחקן ביליארד ("צבע הכסף") (1%, 6 קולות)
- קצת שונה מהדמות המקורית ("ג'ק ריצ'ר") (1%, 4 קולות)
- מה שזה לא יהיה שקורה שם ("ונילה סקיי") (0%, 2 קולות)
- צעיר פוחז ("שעשועים מסוכנים") (0%, 2 קולות)
- מבריח סמים ("תוצרת אמריקה") (0%, 2 קולות)
מס' מצביעים: 500
יש איזה פער בין הסרטים הכי טובים של קרוז להופעות הכי טובות שלו
כי נגיד, "עיניים עצומות לרווחה" הוא אחד הסרטים הכי טובים בקריירה שלו – אבל לא בגללו. גם "קצה המחר" הוא סרט נפלא אבל לא בזכות טום קרוז (גם לא בגלל, למען ההגינות).
מנגד, "ראיון עם הערפד" זאת בין חמשת ההופעות הכי טובות שלו… אבל לא הסרט.
אולי לכן הכי קל לבחור את "מגנוליה" שהוא גם אחת ההופעות הכי טובות שלו, וגם אחד הסרטים הכי טובים שאי פעם עשה (וכשהוא עוד העז לפזול לסרטים מאתגרים יותר וחיפש לעבוד עם במאים אמנותיים יותר).
כמו כן: הוא צעיר ועוד לא לחלוטין סגור על עצמו אבל זה גם קצת הקטע ועל כן אני רוצה לציין לחיוב את ההופעה שלו ב"צבע הכסף" (וגם בכלליות את הסרט. אחלה סרט).
חד משמעית.
זאת הסיבה שגם אני הלכתי על מגנוליה.
מעניין מה שאתה כותב, כי אני מסכימה עם הכלל
אבל איכשהו לא מצליחה להסכים עם המסקנות. מגנוליה היחיד שלא ראיתי, ומבין שאר הסרטים שכאן יש כמה שאני ממש אוהבת אבל לתחושתי אפשר היה לעשות אותם טוב יותר עם שחקן טוב יותר (דוח מיוחד). ראיון עם הערפד לא מספיק טוב כסרט בשביל שאוכל להתלהב ממנו. וכך נשארתי דווקא עם קצה המחר- שבין היתר נפלא דווקא בגלל טום קרוז. הוא לא נותן שם את משחק חייו, אם כבר להפך, הדמות קצת תפורה למידותיו המוגבלות כשחקן, יתרה מזאת, היא גם תפורה למידותיו ככוכב הוליוודי קצת מעצבנשוגע. היהירות שלו בתחילת הדרך, והאובר אמוציונליות בסוף הדרך. מאוד טום קרוזי
בעיני זה התפקיד הטוב שלו בדיוק מהסיבות האלו, כי זה סרט שהיטיב להכתב עבור השחקנים שלו, ונתן תוצרת שהיא אינטיליגנטית במידה (לא חסרים שם חורים) וגם כייפית מאוד. לא הייתי יכולה לדמיין שחקן אחר בתפקיד הראשי הזה.
קצה המחר היא לא הופעה מרהיבה של שחקן
אבל היא כן אחת הדוגמאות הכי טובות לתרומה הכי גדולה של קרוז לקולנוע האמריקאי כיום – בלוקבאסטרים לא עצלניים, לא מפוצצי CGI (למרות שזה כנראה הסרט הכי מונחה-אפקטים שלו) ולא "הימורים בטוחים" מפרנצ'ייזים מוכחים שפועלים על אוטומט. ההופעות הגדולות באמת שלו יכלו לקרות גם עם שחקן אחר, אבל את הסרטים האלו אף אחד לא היה מממן ללא השם של קרוז עליהם.
אוקיי עמדתי להצביע לדעת טרופי אבל ראיתי פעם ראשונה את ראיון עם ערפד
וכל מה שאני יכול להגיד זה שטום קרוז חייב לעשות יותר תפקידי קאמפ (ואולי גם לצאת מהסיינטולוגיה)
הוא עשה הרבה סרטים מוצלחים
אבל התפקיד שלו בראיון עם הערפד הוא עדיין התפקיד שהשאיר עליי הכי הרבה רושם בצפייה ראשונה. כשראיתי את הסרט הזה כילדה, הדמות של לסטאט ריתקה אותי והפחידה אותי במידה שווה.
אם הייתי מצביעה למשהו אחר זה כנראה היה רעם טרופי, רק בשביל אלמנט ההפתעה וכמה שהוא מצחיק שם.
סוף סוף
תפקיד מעולה שלו, סרט שהשאיר עליי רושם הרבה יותר טוב ממה שראוי לסרט כמוהו והרבה בגלל טום קרוז.
מצטרף לרעם טרופי,
מי שלא ראה את קטע הסיום שלו שם – מצפות לך 5
דקות מופלאות ביוטיוב.
הרשימה הזו מזכירה לי שהוא עשה המון תפקידים שאהבתי
ואני חושב שהיחס המזלזל אליו לאורך שנים בתור יפיוף הוליוודי חסר כשרון עושה לו עוול גדול.
הקול שלי הלך ל-"איש הגשם", הטוב בין תפקידי "המבוגר שמתנהג כמו ילד שמסרב להתבגר" שהוא עשה לאורך תקופה ארוכה. היתה תחרות צמודה עם "מלחמת העולמות", שבה הוא שיחק דמות שהיא כבר אבא, ועדיין מסרב להתבגר, ואם הייתי יודע כמה מעט יצביעו לו כנראה שהוא היה לוקח את הקול שלי.
הוא הערפד היחיד שהצליח להפחיד אותי אי פעם.
כשיוצא לי לראות סרט ערפדים, רוב הזמן הם גורמים לי לגחך או לגלגל עיניים. אבל טום קרוז?
אמא כמה שהוא הלחיץ אותי. הוא כל כך מרושע אך יחד עם זאת כריזמטי ומקסים. אני לא ממש אהבתי את הסרט, אך ההופעה של קרוז הייתה נהדרת.
הוא בכלל יופי של שחקן. הוא היה מעולה גם בסרט הפעולה ההוא עם ג'יימי פוקס (קולטרול? משהו כזה) הוא צריך לשחק יותר בתפקיד הרע.
"הנוסע" בעברית
אבל, כן, Collateral.
טימי
מוזר לי קצת שקצה המחר זכה/מוביל, זה סרט טוב ללא ספק, אבל לא ההופעה הכי טובה שלו וגם לא הסרט הכי טוב שלו .את מגנוליה לא זכיתי לראות , אני חשבתי על שלושה סרטים- הסמוראי האחרון, בחורים טובים וג'רי מגוויר . ומתוך שלושתם אני נותן עדיפות לג'רי מגוויר , אני ממש אוהב את הסרט הזה, סרט ממש כיפי והדמות הזו התאימה לטום קרוז כמו כפפה ליד.
אמנם טום קרוז הוא לא גרי אולדמן והוא לא שחקן שמשנה את עצמו יותר מדי עבור תפקיד מסוים ועל אף שהמניירות שלו קצת נמאסו עלי בסרטים האחרונים שלו ,עדיין יש לו קריירה מדהימה שמתפרסת כמעט על 4 עשורים. אולי הכי חזקה מבין כל השחקנים כיום בהוליווד . אשמח לראות אותו שוב בסרטים דרמטיים שרצים לאוסקר.
ובתפקיד השאלה האקראית ביותר באתר... טום קרוז!
(ל"ת)
אני חושב שקרוז כוכב גדול אבל שחקן בינוני.
אני ממש לא חלק מעדת המעריצים של ההופעה שלו במגנוליה, בעיני לא מהחזקות בסרט. אומנם היא לא יותר אובר דה טופ מההופעה של גוליאן מור, אבל איי אפשר באמת להשוות בין היכולות שלהם להחזיק סצנה גם כשהם בהתפרצות על סף הגיחוך. וזו עוד אחת מההופעות האהובות עלי בקריירה שלו, רוב הזמן
הוא לא משאיר חותם מיוחד. קשה לי לדעת, לדוגמה, מה 30 אנשים מצאו בהופעה שלו בדוח מיוחד. בשבילי השחקן היחיד בסרט היה המצלמה המלהטטת ואני לא ממש זוכר משחק מעבר לכך (בעצם קולין פארל היה שם. בניגוד לקרוז, קולין שחקן טוב ומגוון שלרוב קל לזכור את הופעותיו).
בעיקר מעריך את זה שהוא בין האחרונים שהשם שלהם על פוסטר עדיין מצליח למשוך קהל, וזה משהו שאני לא מזלזל בו.
מי עוד מושך קהל לדעתך?
אני יכול לחשוב על דקפריו (השאלה אם זה בגלל שזה אני או שזה אמת).
השאלה מי עוד?
דיקפריו לא היחיד.
קודם כל מהדור שלו יש גם את בראד פיט שהשם שלו עדיין שווה כמה דולרים. ויש כמה יותר צעירים שמצליחים למשוך קהל, קופץ לי שמות כמו וויל סמית, דווין גונסון, אמה סטון, קיאנו ריבס, טום הולנד, סנדרה בולוק. איכות המשחק בקבוצה זו משתנה (להשוות בין אמה סטון לדווין גונסון מרגיש כמו בדיחה) אבל מרגיש לי שאלו שמות שמצליחים להעלות את הרווחים של הסרט רק מעצם קיומם על פוסטר
וויל סמית כנראה כבר לא
אין לי מושג אם עוד נראה סרט בכיכובו, אבל גם אם זה יקרה, ספק גדול האם שמו יתנוסס בגאון בראש הכרזה.
כן ברור. הוא הובא כדוגמה למי ששמו היה שווה דולרים בעולם הקולנועי של השנים האחרונות.
תהיתי אם להכניס את שמו כי רציתי להימנע מקאמבק של הדיונים המייגעים עליו ועל עתידו.
אתה צודק במאה אחוז
אני לא באמת האמנתי שהוא היחיד אבל כן לא היה לי בשלוף
אני לא אכנס למי לדעתי לא מושך קהל כל כך בימנו אבל באופן כללי אתה צודק במאה אחוז
לינק לסוג סרטונים מאוד ספציפי שמשום מה אני מכור אליו
Most popular actor by Google searches
משחק למתקדמים: שימו לב לשחקנים שמפציעים לרגע ונעלמים: אילו סרטים יצאו באותם חודשים?
רוב השחקנים שמפציעים ונעלמים
זה שחקנים שמתו, או שהיה איזשהו אירוע חדשותי שגרם לגיגול (קוין הארט, קוין ספייסי וכו…)
נ.ב.
אפשר למחות על זה שהסרטון נעצר בדיוק לפני שנת הפלאות של אנדרו גארפילד? (כן כן, אני מכורה, תתמודדו) יש מצב שהחיפושים שלי אישית העלו אותו לראש רשימת השחקנים המחופשים (נו… כאלה שמחפשים אותם)
אני זוכרת שראיתי פעם איזה סטטיסטיקה שהוא היה השחקן השלישי או הרביעי הכי מצוייץ בערב האוסקר שהוא לא היה מועמד בו ולא זכה בו (שלושת הראשונים היו וויל סמית, גד'ה פינקט סמית וכריס רוק…)
...אבל הוא כן היה מועמד?
(ל"ת)
כן כן כמובן היה מועמד
זה מה שקורה כשאני כותבת הודעות שדעתי מוסחת. .
אם לא היתה פה ילדה שנופלת מהשולחן אז הייתי מתקנת למה שהתכוונתי לכתוב וזה "שהוא לא לקח חלק פעיל ולא זכה" – התכוונתי שהוא לא היה חלק מהטקס חוץ מקהל.
הקשר בין זה לבין מה שכתבתי אכן מקרי בהחלט
ועכשיו חסרה כ
זה מה שקורה כשאני כותבת הודעות *כש*דעתי מוסחת.
מה אמרנו לגבי כפתור עריכה?…:אוי:
איזה סרט צ'רלי צ'פלן הוציא ב-2008?
ואז שוב ב-2010. ואז ב-2011 הוא בכלל זינק למקום הראשון!
גם הגיחה של אורלנדו בלום ב-2016 מוזרה.
חוץ מזה, מפתיע לראות שחקנים כמו שוורצנגר או מל גבסון כל כך גבוה ולאורך זמן. והאמת שגם הביצועים של בראד פיט בשנים האחרונות מפתיעים מאוד (הוא מסוג השחקנים האלה שכולם מכירים למרות שחצי מהאנשים, הצעירים בעיקר, לא ראו אף סרט שלו).
הסבר לגבי אורלנדו בלום
ב2016 הוא התחיל את מערכת היחסים שלו עם קייטי פרי (שנכון להיום נשואים +1).
בראד פיט בשנים האחרונות עושה קריירה נפלאה בעיני של פרוייקטים מאוד ספציפים לתפקידים שבבירור הוא נהנה ורצה לעשות ושומדבר מעבר *כי הוא יכול*
זה היה סרטון מאד מעניין
עד ששמתי לב שהית' לדגר מגיע בו ל150% מכלל החיפושים בגוגל.
שבר את האינטרנט!
(ל"ת)
אם הדבר היחיד שאתה זוכר מדוח מיוחד זה את המצלמה המלהטטת ולא את ההופעה של סמנת'ה מורטון, אז אתה לא זוכר טוב את דוח מיוחד
יכול להיות, צפיתי בסרט ב2012. מוכן לאענן את הזיכרון
האם טעיתי והצילום סטטי בסרט, כי על פי זכרוני הוא נורא קינטי? או שיש פה הופעה מופלאה של סמנתה מורתון שפספסתי? זכור לי במעורפל מעין אורקל בבריכה, האפ זו היא? ואפשר חידוד למה זו הופעה שצריך לזכור?
רק אני רוצה לומר שדוח מיוחד הוא סרט ממש טוב
וקרוז עושה שם תפקיד רגיל של קרוז שרודפים אחריו והוא צודק וטוב והשאר טועים
למרות שיש חור ענק בסרט (לדעתי , דיברנו על זה פה פעם ) הוא עדיין סרט מצוין
מי שלא עונה איש הגשם לא ראה אותו לאחרונה ושכח. שכח כמה קרוז נשדד מאוסקר על התפקיד הכי טוב שלו.
הוא אפילו לא היה מועמד
לא לשחקן הראשי (דסטין הופמן זכה, באחד מהקונצזוסים הגדולים) וגם לא במשנה
צפיתי ולא נהנתי מהסרט ולא מההופעה ההולמארקית של קרוז (אם זו הכי טובה שלו אז אבוי)
הדבר היחיד הכוב שאני יכול להגיד לזכותו הוא שאת ההופעה של הופמן אהבתי עוד פחות.
בהתחשב במשחק הנוראי של הופמן
שכל קשר בינו לבין אוטיזם היה מקרי בהחלט, כן. קרוז היה מעולה.
הצבעתי אוטומטית למגנוליה, כי זה הסרט האהוב עלי ברשימה
וההופעה של קרוז שם היא אחת הנדירות שלו שיש בה חקר דמות ואומץ אמיתי. אבל בדיעבד הכתר צריך ללכת אולי לג'רי מגווייר. ההופעה במגנוליה היא אולי מצויינת, אבל אני יכול לחשוב על הרבה שחקנים אחרים שיכלו לעשות אותה טוב לא פחות (נניח, בימינו, כריסטיאן בייל, מייקל פסבנדר או מתיו מקונוהי). הדמות של ג'רי מגווייר היא לא רק הופעה נהדרת, אבל גם כזו שקרוז הוא עבורה הליהוק המושלם.
ועוד הערה אחת - המיקום של "רעם טרופי" בתוצאות היא ממש עלבון
ההופעה הזו היא דאחקה נהדרת, אבל צריך כנראה לתעב את קרוז האמיתי כדי לראות אותה כהופעה הטובה ביותר שלו.
משתמע מהתגובה הזו
שאתה חושב שהדמויות האחרות של קרוז הן ״קרוז האמיתי״?
כל הדמויות שלו הן משחק. לא צריך לתעב אף שחקן כדי להעריך את עבודת המשחק שלו על דמות כזו או אחרת.
יש אנשים שמעריכים תפקיד ככל שהשחקן פחות ניתן לזיהוי, בגלל שזה מדגיש עד כמה הוא נטמע בדמות, יש אנשים שמבחינתם זה לא משנה והעיקר עבורם זה עד כמה הם אהבו את הסרט או את הדמות עצמה. בכל אופן, זה עניין של העדפה אישית ואני באמת לא חושבת שיש מקום למילים כמו ״עלבון״ או ״תיעוב״ כשמדברים על העדפה של תפקיד כזה או אחר.
זה נכון, אבל קרוז הוא לא חואקין פיניקס או דניאל דיי לואיס
הוא לא נטמע בדמויות שלו, אלא לרוב משחק טווח קטן יחסית של דמויות שכמעט כולן מלאות קסם, שרמנטיות ולרוב זחוחות (זה נכון גם בסרטים ששוברים מעט את הדימוי כמו "הנוסע" או כמובן "מגנוליה"). הליהוק של קרוז ב"רעם טרופי" לא נועד לבחור את האדם המתאים ביותר לתפקיד, אלא דווקא את זה שהכי רחוק ממנו ו"לאלץ" אותו לתוך הדמות הלא טבעית הזו. חלק גדול מהאפקט הקומי מגיע מהעובדה שאנחנו יודעים שמדובר בטום קרוז שבאופן מאוד נדיר צוחק על עצמו. בחירה בתפקיד הזה אומרת: "הפעם שהכי אהבנו אותך, היא הפעם שבו עשית פרודיה על עצמך".
ולגבי "קרוז האמיתי"
אני נזכר בהופעה הלא-קולנועית הכנראה מפורסמת ביותר של קרוז: זו שבה הוא קפץ על הספה אצל אופרה וינפרי, ותשמע, אני לחלוטין יכול לראות את ג'רי מגווייר עושה בדיוק את זה.
תשמע -> תשמעי :/
(ל"ת)
אבל הוא לא עושה ״פארודיה על עצמו״
אין שום קשר בין הפרסונה של קרוז כשחקן והדמות שהוא מגלם בסרט הזה. הדמות היא פארודית, אבל היא לא פארודיה על קרוז. או במילים אחרות – הוא עצמו לא הבדיחה, בדיוק כמו שהדמות של רוברט דאוני ג׳וניור באותו סרט (שגם היא גררה תגובות משתאות ואפילו מועמדות לאוסקר), היא לא פארודיה עליו כשחקן, אפילו אם היא פארודיה על שחקנים.
דרך אגב, אני יכולה לומר לך שהדמות הצחיקה גם אנשים שלא היה להם מושג שזה קרוז. הגילוי שזה הוא בעיקר גרם להפתעה שהוא מוכן להיכנס באופן כל כך טוטאלי לדמות כזו גרוטסקית, בדיוק בגלל שהוא לא ידוע כשחקן אופי שנטמע בדמויות. כאן הוא עשה את זה (בהצלחה יתרה) וזה חלק מהסיבה שאנשים מצביעים לתפקיד הזה.
אתה אומר בעצמך – הפרסונה הציבורית של קרוז רחוקה מהדמות הזו מאוד – תפקיד כזה מטבעו דורש יכולות משחק מרשימות, כדי לגלם משהו כל כך רחוק מעצמו באופן משכנע. לא מזיק שבדרך הוא מפגין חוש הומור, שזה משהו שהקהל אוהב בדרך כלל.
איך הוא צוחק על עצמו?
זה שרוב הזמן הוא עושה דמויות שרמנטיות לא אומר שכשהוא עושה אחת גרוטסקית זאת פרודיה על עצמו. הוא מגלם מגוון של דמויות, כמו כל שחקן. לא מבין למה אתה קורא לזה 'אילוץ' ולא 'קרוז עושה משהו שונה ומגלם דמות שונה מהרגיל'. כמו שאמרו מעלי, הרבה אנשים בכלל לא הבינו שזה טום קרוז עד הקרדיטים.
בקיצור, זה תפקיד מוצלח ומופרע שלו בסרט מופרע. באמת לא מבין איך הבחירה בו היא "עלבון" כלפי מישהו, בטח לא קרוז.
נאלץ להסכים איתכם שזאת אכן לא בדיוק פרודיה עצמית
אבל זה כן ליהוק "עקום בכוונה". והכוונה שלי לא היתה לטעון שאנשים שבחרו בהופעה הזו בהכרח יש להם משהו נגד קרוז. ומצד שני אני בטוח שכל שחקן היה רוצה לראות בראש הרשימה של התפקידים הזכורים שלו את אלו שהוא נתן להם את עצמו במלואו ולא הופעת אורח כל כך לא מייצגת.
לדעתי זו דוגמא נהדרת לכך שאין תפקידים קטנים :)
(ל"ת)
הוא כן צוחק על עצמו
כשהוא משתתף בסרט שהכוכב הראשי שלו הוא באופן מאוד מודע פארודיה עליו. אפילו הקריצה ל"איש הגשם" במסגרת "סימפל ג'ק" נכנסה פנימה.
לא עלבון ולא תיעוב
אני מאוד אוהב את טום קרוז והצבעתי לרעם טרופי ולמגנוליה. ההופעה שלו ברעם טרופי היא הופעה קומית אדירה שגונבת את ההצגה בסרט שבו כל הופעה היא הופעה קומית אדירה.
בחורים טובים
אחד הסרטים האהובים עלי בכל הזמנים, עם תצוגת overacting לתפארת מורשת הקרוז.
הסיבה שהאקשן עובד לו כל כך טוב זה כי אקשן סופג overacting (שלא לומר דורש) הרבה יותר מאשר דרמה, אבל איכשהו שם עם הדיאלוגים הממש מוגזמים של סורקין (כי סורקין) זה פשוט מתחבר בצורה מושלמת.
הצבעתי ל-"הנוסע"
חלקית זה משום שאני באמת אוהב את הסרט* ואת מה שקרוז עושה בו.
אבל יותר מכך – אני קצת עצוב על מה שיכול היה להיות אחריו. כי בסרט הזה קרוז מגלם א) נבל – נבל מוחלט ואבסולוטי, בלי קריצה של 'כמה אירוני שדווקא אני בתפקיד הזה,' והוא מביא לתפקיד הזה את אותה אינטסיביות שגורמת לקהל להריע לאיתן האנט ב) אדם עם שיער מאפיר – היה רגע בתדמית הציבורית שלו שבו הוא היה מוכן לגלות לקהל שהוא כבר לא נער יפיוף אלא אדם מבוגר.
הרגע הזה נשטף**. קרוז ממשיך לחזר אחר תדמית הצעיר הנצחי באותה מידה שהוא מחזר אחר המוות***
* הבטחתי לעורך האתר איזה פרוייקט מתמשך על הפילמוגרפיה של מייקל מאן – ומסתבר שכדי להתאים לנושא הכתבה קצב העבודה שלי נהיה זהה לשל מאן. צפו לפרסום אי שם בשנת 2030.
** כמו דמעות בגשם?
*** שניהם די אותו דבר
הרגשת שהוא נבל טוב?
הצפיה בסרט הזה עוררה אצלי דיסוננס נוראי, כי גם בתור נבל הוא היה אותו טום קרוז, עם הליטוש ההירואי מזוייף הרגיל שלו. משהו בזה לא עבד לי בכלל, כך שנהניתי וסבלתי בסרט בו"ז.
זה בא לו באוטומט!
אז ככה:
במשימה בלתי אפשרית טום קרוז מגוחך. פשוט ככה. הרצינות התהומית וריצות האמוק פשוט מגוחכות (שלא לדבר על המסכות). כוכב קולנוע, אבל היה אפשר להביא חתיכים אחרים לתפקיד החלול הזה.
ב"איש הגשם" לא היה לקרוז תפקיד משמעותי במיוחד, היה אפשר להביא גם עז במקומו.
ה"סמוראי האחרון" ו"נולד ברביעי ביולי" מציגים את קרוז הפטריוט לשעבר שצועק וזועם על המערכת, שאלו תפקידים מגוחכים כמעט כמו "משימה בלתי אפשרית", אם כי היו כמה קטעים יפים ב"נולד ברביעי ביולי".
ב"אהבה בשחקים" הוא שיחק נחמד, לא יותר.
ההתלבטות שלי היתה בין "צבע הכסף", "בחורים טובים", ו"ג'רי מגוויר". ב"ג'רי מגוויר" היה שילוב יפה של האדם הפשוט והאידאליסט שנדפק, קרוז המשוגע קצת (סצנת עזיבת העבודה), קרוז הרומנטי (בסוף), קרוז אובד העצות (מול קובה גודינג ג'וניור בתפקיד חייו) שילוב קסום שהביא דמות מורכבת ומעניינת.
ב"בחורים טובים" קרוז הוא דוגמן ההתבגרות הנפשית: מצעיר פוחז ומבריק הוא הופך להיות פרקליט ישר, לוגיקן בחסד ורודף צדק. קרוז התאים לתפקיד כמו כפפה ליד. זה היה קרוז הגיבור האמריקאי הייצוגי.
בסוף בחרתי ב"צבע הכסף", כי כאמור- זה בא לו באוטומט! זה קרוז של החיים האמיתיים: מוכשר וחתיך, אבל עף על עצמו באופן מגוחך ולא מודע. זה פשוט היה הוא, ולכן התפקיד שלו (למרות שהוא לא מורכב במיוחד וחסרונות נוספים) היה אמין במיוחד.
איפה אבדון? סרט טוב
(ל"ת)