סרט בהשראת צעצועי ברבי שאין לנו מושג עד כה מה תהיה העלילה שלו, מה שאומר שנכון לעכשיו אולי זה בכלל סרט שואה.
תאריך הפצה בארה"ב: 21/07/2023
תאריך הפצה בישראל: 20/07/2023
כתבות העוסקות בסרט זה
- תמונה קבוצתית: ההקרנה הכי טובה הגיגים 2.5.2024
- אוסקר 2024: אני רק אוסקר הגיגים 11.3.2024
- אוסקר 2024: את מי זה מעניין? הגיגים 7.3.2024
- תוצאות טופס האוסקר של עין הדג 2024 הגיגים 6.3.2024
- כל הסרטים המועמדים לאוסקר ה-96 (חוץ מגודזילה מינוס אחת), מדורגים הגיגים 18.2.2024
- סיכום 2023: פסקולי השנה הגיגים 26.1.2024
- 8 הערות על המועמדים לאוסקר הגיגים 25.1.2024
- המועמדים לאוסקר 2024 חדשות 23.1.2024
- אוסקר 2024: 9 שאלות לקראת המועמדויות הגיגים 18.1.2024
- סרט השנה 2023: הגמר סקרים, סקרים ראשי 12.1.2024
- הדמויות וההופעות שהכי אהבנו בשנת 2023 הגיגים 10.1.2024
- הופעת השנה של עין הדג 2023 סקרים, סקרים ראשי 5.1.2024
- מצאנו באינטרנט 80: בכל מקרה, אפסו כוחותיי חדשות 26.12.2023
- קדם אוסקר 2024: הנפשות הפועלות וידאו 21.12.2023
- דוח קופות שבורות, 01.10.2023: מפרץ המסור: יוצר העל חדשות 3.10.2023
- דוח קופות שבורות, 24.09.2023: נשכחים בקופות חדשות 27.9.2023
- דוח קופות שבורות, 17.09.2023: אכזבה בוונציה חדשות 20.9.2023
- דוח קופות שבורות, 10.09.2023: החתונה הגדולה של הנזירה והחייל 3 2 חדשות 12.9.2023
- דוח קופות שבורות, 03.09.2023: שיוויון קופתי חדשות 7.9.2023
- הימורים מוקדמים הרבה יותר מדי לטקס האוסקר ה-96 הגיגים 30.8.2023
- דוח קופות שבורות, 27.08.2023: במלכוד כלכלי חדשות 30.8.2023
- דוח קופות שבורות, 20.08.2023: חיפושיות וכלבים, אבל בלי מזומנים חדשות 22.8.2023
- "ברבי" הסרט לא שונא גברים, מה יש לכם וידאו 17.8.2023
- דוח קופות שבורות, 13.08,2023: מסע הכספים חדשות 15.8.2023
- דוח קופות שבורות, 06.08.2023: טירוף המזומנים: התהום חדשות 9.8.2023
- מצאנו באינטרנט 75: זה ביפנית, אל תטרחו חדשות 2.8.2023
- דוח קופות שבורות, 30.07.2023: נגעת שילמת חדשות 1.8.2023
- דוח קופות שבורות, 25.07.2023: לבקע את הקופות חדשות 25.7.2023
- ביקורת: ברבי ביקורות 24.7.2023
- ברבנהיימר ושאר ירקות: מה עולה השבוע? וידאו 20.7.2023
- קיץ 2023: כל הסרטים שיצאו בתקופה הקרובה חדשות 5.7.2023
- מצאנו באינטרנט 69: תחת איומי אקדח חדשות 5.4.2023
- מצאנו באינטרנט 64: גם שם יש גיוס חובה חדשות 2.1.2023
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2023? סקרים, סקרים ראשי 23.12.2022
- מצאנו באינטרנט 47: למי שימצא שימפנזה חדשות 3.5.2022
- מצאנו באינטרנט 46: ואכן, אין בכלל סרט כזה נכון לעכשיו חדשות 23.4.2022
- קצרצרים: ובחדשות שלא קשורות למארוול... חדשות 21.7.2019
מי הגאון שהחליט ללהק לאותו סרט את מרגו רובי ואת אמה מקי
והאם הן הולכות לשחזר את המימ של ספיידרמן?
גאון גדול.
(ל"ת)
ראיתי טריילר עכשיו
אני עדיין לא הבנתי על מה העלילה
זה יותר טיזר מאשר מטריילר
מניח שכשיהיה טריילר מלא נבין את העלילה יותר טוב.
זהירות! הביקורת בוואיינט מסנלל"ת את הסרט!
העולם מחוץ לעין הדג מפחיד ומלא ספויילרים.
אין על עין הדג
חבל שלא כל הסרטים מקבלים ביקורת מלאה,
אבל אלו שכן – ממש שווה לקרוא וכמובן את התגובות.
יפה הרפרנס למשחקי הכס (הלילה אפל ומלא פחדים)
וואו, מקבל ביקורות מעולות
גם בעגבניות וגם במטקריטיק. ידעתי שאפשר לסמוך על גרוויג.
במטאקריטיק אכן מפגיז
בעגבניות דווקא באזור ה"סבבה" העליון (ומניח שיירד?). לא ה93+, אלא כזה 80 ומשהו עליון. לא רע, אבל לא "מעולה".
הציון
8.3 זה ציון גבוה מאוד. וחוצמיזה, הביקורות משתפכות.
אגב, הוא רק עולה באחוזי טריות ועומד כבר על תשעים, ועשוי להמשיך לטפס אם המגמה תימשך.
מה שעדיין לא הצלחתי להבין זה האם הוא סרט ילדים שמתאים גם למבוגרים, או סרט מבוגרים שגם ילדים יחבבו.
אכן, 8.3 זה גבוה בשביל העגבניות.
(ל"ת)
ואם נניח עוסקים
בהשוואות לאופנהיימר (שעוד לא התפרסמו עליו ביקורות) – נולאן יכול רק לפנטז על ביקורות כאלו. ממנטו, האביר האפל ודנקרק הם הסרטים היחידים שלו שקבלו ציון גבוה (מעט) יותר.
(וגם.. אינסומניה?? בעגבניות. וואלה, יש מצב שכדאי לראות את הסרט הזה?)
אינסומניה סרט מעולה בעיני
פחות "נולאני" מסרטים אחרים שלו (אין טוויסטים או גימיקים). אבל מותחן אפל (אבל מאוד מואר) מעולה עם משחק טוב ותסריט חכם.
שיכבו את האור, לא פלא שיש אינסומניה...
(ל"ת)
מסתבר שנולאן ניצח, ובפער משמעותי
הביקורות על אופנהיימר ממש משתפכות, עם ציון ממש גבוה של 90 במטאקריטיק (השני הכי גבוה שלי אחרי דנקרק) ו96% העגבניות. זה הישג ממש מטורף.
רגע רגע
בקושי עברה שעה מהשחרור של הביקורות. לברבי יש יותר מפי שתיים ביקורות.
לשמור על 90 אחוזי טריות עם 140 ביקורות זה לא פשוט. צריך להמתין לפני שיוצאים עם הכרזות וסיכומים.
הגבתי לך בדף של אופנהיימר
כאילו, לא ספציפית על התגובה הזו, הגבתי על תגובה אחרת שלך, אבל התגובה שלי שם זה בדיוק מה שהייתי מגיב לך פה.
בנוגע לתגובה פה
מה שכתבתי עדיין נכון. כן, הסרט עדיין זוכה לביקורות מהללות, אבל הספיק כבר לרדת ל-92, שזה לא מאוד רחוק מה-89 של ברבי. מה גם שקצב הירידה שלו היה מהיר יותר, אז לתחושתי הם עוד יתקרבו בהמשך.
אין פה מנצח ביקורתי. יש כאן שני סרטים שלפי הביקורות הם ממש ממש טובים, בערך באותה מידה.
בקיצור, המנצחים הם הצופים או וואטבר.
אדע יותר טוב הערב
ובכל מקרה, זה אכן נראה שמי שאוהב ממש אוהב, אבל עדיין נראה שיש מי שלא לחלוטין קנה את הסיפור הזה. "מעולות" – בעגבניות – זה קונצנזוס רחב, לא אוהדים שרופים (אבל מקבל פרשנות אחרת, כמובן).
למה תשעים זה לא מעולות וקונצנזוס רחב?
גם בלי להתייחס לציון הגבוה, יש המון סרטים אהובים ומצליחים מאוד שלא הגיעו לציון הזה.
בכלל, קשה לומר הגדרה גורפת למהו ציון טוב בעגבניות. כי, נניח, סרטי דיסני ופיקסאר מקבלים אוטומטית ציונים גבוהים מאוד, ו-85 לסרט דיסני זה כבר נמוך. לעומת זאת, באופן כללי 85 לסתם סרט זה די גבוה.
אבל נדמה לי שתשעים זה מעולות בכל קנה מידה.
כי "מעולה" זה, נו, ממש ממש טוב
אם 1 מ-10 לא אוהב את הסרט שלך, זה לא ממש ממש טוב, אלא רק מאוד טוב.
אני לא מדבר באופן יחסי, אלא דווקא יותר "אבסלוטי". זה כמו מבחן הרי – 100-91: כולם אוהבים! מי שלא אוהב זניח! 90-81: הרוב המוחלט יהנו, אבל יש סיכוי שתתבאס. 80-71: יהיה מי שיתבאס. 70-61: לקהל ספציפי. 60 ומטה – הימור שלך.
אז כלומר, כן הכל יחסי – אבל 88 (שככה אני כרגע מתייחס לציון. אם באמת יעלה אז זה סיפור אחר, אבל גם מאוד חריג בהתנהגות לסרטים בעגבניות) זה לא "מעולה" במבחן. זה "טוב מאוד".
אם הניואנס נראה לך כפדנטי מדי, מתנצל.
קבל פדנטיות מסוג אחר: אתה מדבר באחוזי טריות או ציון ממוצע?
כי בעגבניות יש כמה דוגמאות מעניינות לגבי ממוצעים:
הפסנתרן 8.2
האביר האפל 8.6
הפנתר השחור 8.3
אינספשן 8.1
פינוקיו של דל טורו 8.2
הבמב״א 8.5
מלך האריות המקורי 8.5
אחוזי טריות
ציונים לדעתי פחות משנים – לכן רוב הסרטים לא מתהדרים בציון מטאקריטיק גדול, כי זה לרוב בעיקר אומר "סרט מבקרים" ולא "סרט שכולם יאהבו".
רגע, ההבדל בין עגבניות למטאקריטיק
הוא האם משקללים את הציון?
אף פעם לא הבנתי באמת את ההבדל, ולמה הרבה יותר קשה לקבל ציון גבוה במטאקריטיק.
תאורטית ההנחה אמורה להיות נכונה, אבל היא לא באמת.
כבר דובר הרבה על סרטים שקיבלו אחוזי טריות גבוהים אבל הם סבירים בקושי.
אז.. מה התשובה?
ואם כבר – מתי תעלה ביקורת?
ביקורת כנראה רק שבוע הבא
אבל מוקדם שבוע הבא.
לגבי קונצנזוס הסרט – רוב מוחלט של מי שראיתי איתו אהב, אבל לא חשב שזה מדהים-נהדר, אלא חביב-תודה-רבה. היה גם מי שתיעב.
אני חשבתי שסרט נחמד, בייחוד כשהוא מתמסר למשהו קצת יותר מונפש ומטומטם, אבל לקראת הסוף כל ההחלטות התסריטאיות עוברות דרך מונולוגים (בין אם פוליטיים, פילוסופיים, או באמצע) וזה לא ממש עובד לטובת הסרט.
הה.. התכוונתי לשאלה הספציפית
האם הוא סרט ילדים שמתאים גם למבוגרים, או סרט מבוגרים שגם ילדים יחבבו.
כמו כן, אפשר ספויילר של מי תהיה הביקורת?
ובנוגע לילדים/מבוגרים
מבוגרים, ואולי יהיו כמה ילדים שיזרמו.
אופנהיימר בינתיים מוביל
עם 95 בעגבניות וציון ממוצע 8.9, ומה שיותר מפתיע – 92 במטאקריטיק, שזה הכי גבוה של נולאן מלבד דנקרק.
אבל אלו רק ביקורות ראשוניות, צריך לחכות לראות מה יהיה מחר.
מישהו מוכן להסביר לי מה הקטע פה?
ולמה כולם כל הזמן מדברים רק על הסרט הזה ועל אופנהיימר כל הזמן? בסדר, הבנתי ששניהם יוצאים באותו יום ושהם שני סרטים מאוד שונים זה מזה, אבל כל סרט שונה מכל סרט ויוצאים גם עוד סרטים באותו יום חוץ משני אלה, אז מה זה משנה דווקא מי מבין שני אלה יצליח יותר בקופות? (ובמאמר מוסגר אגיד גם שאף פעם לא הבנתי את העניין בדו״חקו כי המגמה באתר תמיד הייתה לתאר את הסרט במילים ולא במספרים אז מה זה משנה מי הרוויח כמה ומתי, אבל אני מבין שבנושא הזה אני במיעוט פה.) אז מה הקטע? למה על אף צמד סרטים רנדומיים (כן כן) אחר אף אחד לא ממציא כל-כך הרבה בדיחות וממים?
תשמע, בעקרון זה סתם מם דבילי
שיצא מפרופורציות. אבל בין כל הדברים המטומטמים וחסרי ההסבר שהאינטרנט מוציא בכל רגע נתון, למה להתלונן דווקא על זה שגורם לאנשים להתלהב מקולנוע?
לגמרי
או במילים אחרות:
Let people enjoy things.
נתנו ליותר מדי אנשים להנות מיותר מדי דברים ב 10-12 שנים האחרונות
Let people enjoy things היה המוטו של "תנועת" הפופטימיזם, שעשתה נזק בל ישוער למוזיקה פופולרית בפרט וכל ז'אנר של מוזיקה עכשיווית בעשור האחרון.
הפופטימיזם היה ברכה, ואני אומר את זה כחובב מושבע של מוזיקה אלטרנטיבית.
( רציני אבל) כי הוא בעט החוצה את בריטני כריסטינה ג׳סיקה מנדי ולהקות הבנים והביא במקומם זמרות פופ שגם כותבות בעצמן וגם אינן בובות מתנפחות על חוט של מפיקים יותר. מישהי כמו בילי אייליש שהקרוסאובר האינסופי שלה מהאלטרנטיבי לפופ ובחזרה הוא פשוט בלתי נתפס לא הייתה יכולה לפרוץ ללא התנועה הזאת, ואם אתה לא אוהב אותה או לא חושב שהיא אלטרנטיבית מספיק, תקשיב לפחות לשיר הראשון במיני-אלבום הראשון שלה. לגמרי סניקר פימפס. המוזיקה האלטרנטיבית בכללותה נפגעה קשות בגלל זה וזה מבאס, אבל זאת לא אשמתו של הפופטימיזם.
באמת הבאת את בילי אייליש בתור דוגמא?
עזוב את זה שאני חושב שהיא זמרת בינונית שלא באמת שרה, אתה באמת מבקר את בריטני וכריסטינה על כך שהן היו בובות על חוט של מפיקים בעוד שאייליש היא מושתלת תעשייה הכי גדולה בעשור האחרון (ומוחזקת על החוטים של אחיה)? שלא לדבר על כך ששלמפיקים היום יש הרבה יותר כח והשפעה על טווח הרבה יותר רחב של ז'אנרים מאשר לפני 20 שנה.
תגדיר ״מושתלת תעשייה״.
היא חתומה כמעט על כל שיר ושיר ושלה ככותבת ביחד עם אחיה, ויש לי את ההרגשה שאם זה היה הפוך, כלומר אם פיניאס היה זה שפורץ לתודעה ציבורית רחבה יותר, אף אחד לא היה מעז להגיד שמי שבאמת אחראית על הכישרון שלו זאת בעצם אחותו או מישהי אחרת (והסיבה היחידה שאני נמנע מלקרוא להנחת היסוד שלך שוביניסטית היא שכבר שמעתי נשים שמגדירות את עצמן כפמיניסטיות שטוענות את אותו הדבר בדיוק.) אתה ברצינות משווה זמרות יוצרות לזמרות שלא כותבות פסיק בשירים שלהן ושהמנהלים שלהן קונים להן שירים בסיטונאות מיצרני להיטים שוודים?
להמציא קונספירציות על בני אדם אמיתיים, אפילו מפורסמים שבחיים לא יקראו את זה , זה מאד לא יפה.
(ל"ת)
פעם ראשונה שאני נתקלת במושג הזה
ואני מכירה את המשפט הזה בלי קשר לתנועה כזו או אחרת.
אני פשוט בעד לתת לאנשים להנות מהדברים שהם נהנים מהם. תודה וביי.
תשמע
אופנהיימר הוא סרט מבמאי ותסריטאי מאוד מוערך עם קאסט ממש מרשים וסיפור מסקרן.
ברבי הוא סרט מבמאית מאוד מוערכת ותסריטאי מאוד מוערך עם קאסט מרשים ופרמיס ממש מסקרן.
בין כה וכה הסרטים האלה היו יוצרים באז ושיח סביבם, גם אם הם היו יוצאים בהפרש של חצי שנה. העובדה ששניהם יוצאים באותו יום הכפילה את הבאז פי כמה וכמה, מה שהוליד את הממים שהכפילו את הבאז פי אלף.
והכי חשוב
בשני הסרטים לדמות הראשית יש אמא יהודיה.
אז כל אחד ירגיש אשם אם צפו בו במקום בשני, ומכאן ההמלצה לצפות בשניהם באותו יום.
וקוראים לה מרתה?
(ל"ת)
Why did you say that name?!
(ל"ת)
ברבי לא הורגת!
(ל"ת)
אבל
"לאחד מהסרטים האלו יש דמות ראשית שמתחבטת בנוגע למושג המוות. הסרט השני הוא אופנהיימר"
(ציוץ של The A.V. Club על ברבנהיימר)
בשבילי גרטה גרוויג זאת רק ההיא שהתארחה פעם בפרק של הרוח ומולי מגי. אבל זה רק אני.
נראה לי שהבאז על אופנהיימר אפילו יותר מתמיה אותי מהבאז על ברבי, כי אני יכול להבין למה ילדות קטנות יתלהבו מכזה סרט וייצרו סביבו ממים ואני יכול גם להבין למה נערות ונשים צעירות ששיחקו בברביות בילדותן יתלהבו מכזה סרט וייצרו סביבו ממים, אבל אופנהיימר זה בסך הכול עוד סרט ביוגרפיה, גם אם הוא מתמקד באדם מעניין שחי בתקופה מעניינת וגם אם הוא של נולאן. לא ראיתי כזה באז באינטרנט סביב קינסי ואיזה סרט ילדים שזה לא יהיה שיצא באותו יום כמו קינסי.
:)
(ל"ת)
אחלה טאגליין לאתר
למרות שאני חייב לציין שנתקלתי במשפט אחר דומה שלדעתי מתעלה על מה שיש פה:
"I become Barbie girl, destroyer of Barbie worlds"
מעבר לעובדה שהסרט מצליח בטירוף
נראה שהקשירה שלו לאופנהיימר דחפה את שני הסרטים למעלה במקום שיתחרו אחד בשני. ללא ספק אחד הקמפיינים הטובים אי פעם לסרט.
הסופ"ש הראשון שלו מסתיים עם סכום פשוט הזוי
337 מיליון בכל העולם, וואו.
הסרט הזה ואופנהיימר פשוט השמידו לחלוטין את משימה בלתי אפשרית, מעניין בכמה הם יסיימו את הריצה שלהם ואם ההתלהבות של הסופש הזה תמשיך לסופשים הבאים.