תראו מה זה, אנחנו נהפכים פה לאתר מולטימדיה: לקראת המועמדויות לאוסקר שיהיו ביום שלישי אתם מקבלים 2 במכה אחת: גם פרק פודקאסט מיוחד (בהשתתפות זוהר אורבך) וגם את הפינה השנתית ששואלת כמה שאלות ספציפיות לפני הכרזת המועמדויות.
מכיוון שעם זוהר דיברתי על כל הקטגוריות ה"גדולות" –הבימוי, המשחק, והסרט – הרשיתי לעצמי למקד הפעם את השאלות שלי בנושאים קצת יותר "שוליים". אז מי שרוצה לשמוע מה הסיכויים של קירסטן סטיוארט והאם פיטר דינקלג' או ליאונרדו דיקפריו ייכנסו, שימו אוזניות ולכו לטפל בכיור העולה על גדותיו שלכם. ולמי שרוצה להתעניין בכמה שאלות יותר ספציפיות – המשיכו לקרוא.
האם "לברוח" יצליח להשיג את שלושת המועמדויות שלו?
"לברוח": סרט דני, מצויר, תיעודי – ואיכשהו למרות הכול הוא שוב ושוב הופיע ברשימות ובפרסים כאחד הסרטים הכי טובים של השנה. עכשיו השאלה היא כמובן רק, אבל איזה סרטים הכי טובים? הבינלאומיים? המונפשים? התיעודיים?
וכך, "לברוח" נמצא באיזשהו מקום באיזשהו מצב מורכב מתורת המשחקים – האם האנשים שמצביעים על קטגורית הסרטים הדוקומנטריים יגידו "טוב, בטח יפרגנו לו בסרט הבינלאומי" ולכן יבחרו ב"קיץ של נשמה" או "החילוץ" על פניו? האם אנשי האנימציה יגידו "נושא מרגש מאוד, אבל האנימציה לא משהו"? האם החברים שמצביעים על הסרט הבינלאומי יעדיפו סרטים קטנים יותר? או שמא "לברוח" הוא הסרט הגדול שיצליח לעשות מה ש"ואלס עם באשיר" לא הצליח – לקחת מועמדות בכל אחת מקטגוריות הגטו שהוא כשיר להן?
הימור: ראיתי אנשים שמגזימים לכיוון אחד, וראיתי כאלה שמגזימים לכיוון אחר, ואני חושב שהאמת תהיה כנראה באמצע: קל לראות את הסרט מפספס באמת בקטגוריית הסרט הבינלאומי – קטגוריה משובחת השנה, במיוחד עם סרטים ענקיים כמו "הנהגת של מר יוסוקה" ו"האדם הגרוע בעולם" לצד סרטים קטנטנים אך שוברי לב כמו "מגרש משחקים" או "תא מספר 6" – וזה לפני שמדברים על יציאות קומיות משובחות כמו "הבוס הטוב" או "הגבר המושלם שלך".
לעומת זאת, מי באמת יכול לקחת את מקומו בקטגוריית האנימציה? "לשיר 2"? תהיו רציניים – כן, הסרט שבר קופות והופיע בכל הגילדות – לא, זה לא משנה כשזה מגיע לאוסקר, שם כלל הברזל הוא 3 של אנימציית CGI אמריקאית, 2 בינלאומי/סטופ-מושן/דו ממד. השאלה האמיתית (שנגעתי בה קצת בהסכת אז אני לא מרחיב, ברשותכם) היא לא "האם 'לברוח' בפנים", אלא "את מי, ככל הנראה, 'בל' מפיל?" או במילים אחרות: מי ה"לשבור את הקרח 2" של השנה. בואו נגיד שזה יהיה "ריה והדרקון האחרון".
איזה שירים יהיו מועמדים השנה?
קטגוריית השיר הטוב ביותר – זכר לתקופה שבה מחזות זמר מקוריים היו דבר שקרה כל כך הרבה שהיו צריכים קטגוריה שלמה שבה כולם יריבו למי יש את השיר הטוב ביותר, והיום היא בעיקר יצור א-מורפי לא ברור שנע בין "לספק לדיסני עוד אוסקרים" לבין "לספק לזמרים וזמרות אהובות אוסקר ועל הדרך להעלות את האוסקר של טקס האוסקר".
כאדם שבלדות לא עושות לו את זה, כמעט כל שנה אני מוצא את עצמי מחמיץ פנים מול קטגוריה שהייתה יכולה לכלול שטויות כיפיות כמו "התפילה של אדגר" מ"בארב וסטאר יוצאות לויסטה דל מאר", ובסופו של דבר מורכבת ברובה מבלדות, אם חריג אחד או שניים.
השנה, בכל מקרה, אם מסתכלים על השורטליסט נראה שהלכו חזק על הסלבריטאים: ביונסה! ג'יי זי! בילי אייליש! אריאנה גרנדה! בריאן וילסון! לין מנואל מירנדה! U2! ואן מוריסון!
הימור: ובכל זאת, סביר מאוד שרבים מהם ייפלו – הקטגוריה הזאת פשוט לא עד כדי כך חובבת סלבריטאים ויש לה את הפוליטיקות שלה. למשל, דיאן וורן, אחת המועמדות הנצחיות בקטגוריה (12 פעמים עד כה, בלי זכייה אחת) שקל להאמין שגם השנה תיכנס, אפילו אם את הסרט שממנו השיר מגיע, "ארבעה ימים טובים", אף אחד לא מכיר (למרות שהוא אמור לצאת פה בקולנוע בקרוב).
מלבדה, היחידה שנעולה היא בילי אייליש על "לא זמן למות" שאמורה לארגן גם לסרט האחרון של קרייג-בונד אוסקר מתנת פרידה.
בשלושת המועמדים האחרים אני אתפרע, ואלך נגד הקונצנזוס שאומר שזה בכיס של ביונסה (שעשתה שיר עבור "משפחה מנצחת") או לין מנואל מירנדה ("אנקאנטו") ובמקום זה אגיד שהשיר של "אנט" יצליח למרות הכול, ג'יי-זי וקיד קודי על השיר שלהם ל"נקמה מרה" וגם השיר של "CODA". אבל באמת שיותר סביר שמישהו מהסלבריטאים יצוץ פה, בטח אלה שיש להם גם מועמד לסרט הטוב ביותר.
כמה חזק "הנהגת של מר יוסוקה"?
השאלה הזאת היא לא באמת השאלה שאתם חושבים שהיא. השאלה כמה חזק "הנהגת של מר יוסוקה" היא בעצם השאלה "כמה ארט האוס-י נהייתה האקדמיה" ו/או "כמה בינלאומית נהייתה האקדמיה", לאחר השינויים שהתרחשו בשנים האחרונות. כי "הנהגת של מר יוסוקה" הוא לא, בואו ניישר קו אצל כולם, "פרזיטים". הוא גם לא "רומא". זה לא קשור לאיכות שלו, זה קשור לבאז ולתקשורת כללית עם קהל: "רומא" ו"פרזיטים" היו סרטים שפרצו את גדרות הבלוגים והמבקרים (מי מהם יותר, מי מהם פחות) והיו, בסך הכול, סרטים שקשה להתכחש אליהם.
לעומת זאת, "הנהגת של מר יוסוקה" (סרט נפלא, באמת, אני לא בא ברע) הוא לא כל אלה. הוא סרט באורך שלוש שעות, שהצליח בקרב קהל פסטיבלים מצומצם ביותר, ואז גם קיבל דחיפה בקרב איגודי מבקרים, אבל לא שמעו עליו, –ובטח שלא ראו אותו – חלקיק מהאנשים שראו את הסרטים הזרים האלה.
מה שאומר, בעצם, שאם "הנהגת של מר יוסוקה" יגיע למועמדויות לסרט הטוב ביותר ואף יותר מזה, סימן שהאקדמיה הופכת יותר ויותר לקהל הפסטיבלים והמבקרים, ומתרחקת מעט מתדמית "הגבר הלבן הזקן שאוהב רק סרטי אוסקר על ביוגרפיות". או לכל הפחות, שיש בתוכה מספר גדול של אנשים שבשבילם "כוחו של הכלב" ו"ליקריץ פיצה" זה לא אינדי ולא ארט האוס, אלא המיינסטרים של המיינסטרים – ועל "ספיידרמן" בכלל אל תדברו איתנו.
הימור: ובכל זאת, אני לא בטוח שאנחנו שם. או לפחות, לא כל הדרך לשם. מועמדות לתסריט מעובד לדעתי היא עובדה קיימת בשטח (ולא ברורה מאליו), אבל קטגוריות התסריט תמיד ידעו להכיל את חביבי המבקרים. אני גם לא לחלוטין מצליח לפסול את המועמדות לבמאי הסרט, אם כי זה נראה לי לא סביר – חמשת הבמאים שהיו מועמדים ב-DGA (בראנה, אנדרסון, קמפיון, ספילברג ווילנב) נראים לי נעולים, ואם לא הם יש רשימת המתנה שלא הייתי מזלזל בה: אדם מקיי, ג'ואל כהן ואפילו ארון סורקין שאולי ירצו לפצות אותו אחרי שהתעלמו ממנו בשנה שעברה. לא סיימתי: גם למגי ג'ילנהול, גיירמו דל טורו והבמאי של "משפחה מנצחת" יש מה להגיד. בקיצור: לא סביר. ופרס הסרט? די, הגזמתם. לא שזה בלתי אפשרי, כאמור – אפשרי שיש חלק באקדמיה שהוא תומך נלהב של סרטי ארט האוס ופסטיבלים שבשבילו אין תחליף ל"הנהגת". אפשרי ששיטת ההצבעה של השנה, שמחייבת 10 סרטים ולא 5-10, תפתיע ותשבש את כל מה שאנחנו חושבים. אבל אני פשוט לא ראיתי את זה בשום מקום חוץ ממשאלות לב של מבקרים עד כה. ואומנם האקדמיה בחרה ב"ארץ נוודים" ו"פרזיטים", אבל שנה לפני כן היא עדיין העדיפה את "הספר הירוק". בקיצור: לא, ואם כן – אפשרי שהאוסקרים עומדים בפני תקופה חדשה.
את פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר, הוא, כמובן, לוקח בקלות – אבל זה כבר ידענו.
כמה חלש "סיפור הפרברים"?
בניגוד מוחלט לסרט הקטן והיפני, "סיפור הפרברים" היה, לעזאזל עם כולם, אמור להיות להיט. מחזמר אהוב! של ספילברג!
אלא שאז הסתבר שחידוש באורך שעתיים וחצי שיש לו כבר גרסה אהובה זה לא מוצר צריכה בסיסי, והסרט נפל על הפנים בקופות. אבל בסדר, התעשייה לא תפקיר את ספילברג וכולם יפרגנו לו, נכון? ובכן, לא הכי נכון – הסרט פספס כמה גילדות שהן אומנם לא הגילדות ה"גדולות" (הוא הופיע אצל המפיקים, הבמאים והתסריטאים), אבל הוא פספס דווקא במקומות שהוא היה אמור לקחת בהליכה: גילדת הצלמים וגילדת העריכה, למשל, וחשוב מזה: גילדת השחקנים – שהתעלמה מצוות השחקנים המגוון והרחב של הסרט לטובת סרטים קטנים ומשפחתיים יותר כמו "בלפסט", "משפחה מנצחת" או "CODA".
אז ברור שהוא יהיה מועמד, בסדר – אבל האם "סיפור הפרברים" ייצא מיום המועמדויות בעמדת נחיתות עבור מי שהיה אמור להיות מתחרה עיקרי על הפרס?
הימור: בואו לא ניסחף: 6 מועמדויות לסרט הזה מתרחשות. כן, הסרט זומבר והוא כבר בבירור לא מתחרה רציני לזכייה אבל הוא בכל זאת מופת טכני שמבטיח לכל הפחות איזה 3 מועמדויות בין כל פרסי התלבושות, תפאורה, סאונד ועוד – אפילו אם הוא מפספס דברים כמו צילום או עריכה. בנוסף, לפרס הסרט הטוב ביותר הוא יהיה מועמד וכך גם מועמדותה של אריאנה דבוז מובטחת. אז מה בעצם השאלות היותר חמקמקות? פרס הבימוי ופרס התסריט. אני אניח שלפחות באחד מהם הוא יופיע, אבל ההפתעה תהיה שבשני לא.
מה קורה בקטגוריות הקצרות?
האם מישהו באמת מתעניין בקטגוריות הקצרות? קשה לדעת. כלומר, מטורפים לדבר (היי, שלום) מתחילים לחפש את כל הסרטים הקצרים ברגע שמוכרזת השורטליסט (הצלחתי למצוא 44 מתוך 45) בדרכים לא דרכים, אבל מכיוון שרוב האנשים הם – אני מאמין – שפויים, נראה לי שלרוב לא אכפת. אז בואו אני אגרום לזה שיהיה לכם קצת אכפת, עם מבט זריז וקצר (כמה שאפשר) על הקטגוריות שהן הפסקת השירותים של הטקס לכל מי שלא הספיק ללכת בזמן הפרסומות.
פרס האנימציה הוא כזה שדווקא מדי פעם כן מעורר עניין, לרוב בהתאם לזמינות המועמדים לו ברשת לכולם. נכון לעכשיו זה לא בדיוק המצב: יש 3 שכן ("מזכרת, מזכרת" הוא האהוב עליי מבין אלה), ועוד אחד בנטפליקס ("רובין עם הכנפיים" המקסים של אארדמן) והשאר, טוב – אפשר לצפות בהם בצורה חוקית אבל זה דורש הירשמות לכל מיני אתרים ושטויות ולמי יש כוח.
מביניהם, אציין לטובה עוד שלושה חוץ ממי שציינתי: "חיה", סרט עוכר שלווה בסטופ-מושן על דמות אמיתית לחלוטין שהייתה קיימת בצ'ילה ועשתה דברים… לא נחמדים; "בוקסבאלט", סרט מקסים על רקדנית בלט ומתאגרף; ו"אמא נוטפת גשם", סרט שמזכיר במובנים מסוימים את "טוטורו" אבל גם מצליח להיות יצירה מקורית ונפלאה בפני עצמו.
בפרס הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר, לעומת זאת, המצב יותר טוב ויותר גרוע – יותר טוב כי חמישה מהסרטים זמינים בחינם ביוטיוב (המומלץ מביניהם, ובכלל מכל הסרטים בקטגוריה: "מלכת הכדורסל"), ויש עוד שלושה שנמצאים בנטפליקס (כולל אחד נחמד ביותר של יוצרים ישראלים: "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה" של מור לושי ודניאל סיון) אבל הקטגוריה בכלליות קצת… לא ממש מעניינת השנה. יש בה הרבה סרטים שהם מעין כתבות קצרות שעושות סדר (או במקרה של הסרט "Terror Contagion", שנעשה על חברת NSO, רק מבלגנות מידע קיים ועושות מהכול בלגן אחד אטומי).
אבל הממתק האמיתי נשמר לקטגוריית הסרט הלייב אקשן הטוב ביותר, קטגוריה שבה מתחרים השנה קומדיית אימה ("את מתה, הלן"), סרט פנטזיה סוראליסטי ("מצנזר החלומות"), סאטירה מד"בית על בתי הכלא בארה"ב ("אנא המתן") וכל זה לצד כמה דרמות "סטנדרטיות" עשויות נהדר ("כמו אלה שהכרתי"). לצערי, רובן המכריע לא זמין לצפייה עדיין וזה חבל כי מדובר לא רק בסרטים הקצרים הטובים של השנה, אלא גם אולי פשוט בסרטים הטובים של השנה.
הימור: אה, רגע, אני צריך גם להמר? לעזאזל, לא הייתי מוכן לזה והקטגוריות האלה הן תמיד בלגן אטומי. טוב, ננסה.
באנימציה לא חכם להמר נגד החברות הגדולות, אז "רובין עם הכנפיים" ו"שוב פעם אנחנו" של נטפליקס ודיסני בפנים. חוץ מזה? הכול יכול לקרות. בואו נגיד, "חיה", "אמא נוטפת גשם", ו"המתמחה של השאמאנית" אבל בשלב הזה הימור שלכם טוב באותה מידה כמו הימור שלי. אפילו שאתם לא יודעים את שמות הסרטים. תאלתרו, תתפרעו, יש סיכוי שתפגעו כמוני.
בסרט התיעודי כלל האצבע הוא "השמות הכי מעניינים ומיוחדים מקבלים מועמדויות". זה מדי פעם לא עובד, אבל זה לרוב כן אז "כשהיינו בריונים", "עיטים" (זה נשמע יפה כזה בספרדית: Águilas), "מלכת הכדורסל", "גלויות של לינצ'ים: מזכרת מיום נהדר", ו"שלושה שירים לבנזיר". אפשרי ש"יום הזעם: איך תומכי טראמפ פשטו על הקפיטול" ייכנס על תקן "זה נושא מאוד חשוב".
בסרט הלייב אקשן הקצר, אני מודה, אין לי מושג. בואו נלך במקום זה על משאלת לב ואשים את חמשת הסרטים האהובים עליי: "מרחקים", "מצנזר החלומות", "את מתה, הלנה", "כמו אלה שהכרתי" ו"אנא המתן". סביר שלפחות שניים מההימורים האלה לא נכונים.
מה יהיו ההפתעות של השנה?
כל שנה יש כאלה. חוץ מהשנים שאין. ובכל זאת, צריך להמר: מי יהיה המרינה דה טאווירה של 2021?
הימור: נתחיל מהימור א-מורפי משהו – "אל תסתכלו למעלה" ו"להיות הזוג ריקרדו" יצאו עם ידם על העליונה ומועמדויות רבות יותר משציפו להן (בימוי למקיי, שחקן משנה לסימונס).
בנוסף, הייתי רוצה להיות נועז יותר ולהמר על "ספיידרמן: אין דרך הביתה" כמועמד לאוסקר אבל לא היה לסרט זכר כל העונה, וממש קשה לי להאמין שדווקא עכשיו זה יקרה. במקום זה, אהמר שהוא יצליח להשיג שלוש מועמדויות, כולל מועמדות מפתיעה בקטגוריה שהיא לא אפקטים או סאונד.
ובכל זאת, צריך להמר על משהו מפתיע בקטגוריית הסרט, אז יאללה: "בית גוצ'י" מפתיע את כולם ומקבל לא רק מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר אלא, איכשהו, יוצא עם איזה 5-6 מועמדויות.
נספח: טופס ההימורים המלא של זוהר (וגם כמה הימורים שלי)
הסרט הטוב ביותר
בלפסט
סיפור הפרברים
חולית
טיק… טיק… בום!
כוחו של הכלב
אל תסתכלו למעלה
משפחה מנצחת
ליקריץ פיצה
CODA
להיות הזוג ריקרדו
או: ספיידרמן: אין דרך הביתה
(יהונתן: אותה העשירייה אבל במקום "טיק טיק בום" "הטרגדיה של מקבת". מקום 11: בית גוצ'י)
הבימוי הטוב ביותר
ג'יין קמפיון, כוח הכלב
פול תומס אנדרסון, ליקריץ פיצה
ריוסקה המגוצ'י, הנהגת של מר יוסוקה
סטיבן ספילברג, סיפור הפרברים
לין מנואל מירנדה, טיק… טיק… בום!
או: קנת' בראנה, בלפסט
(יהונתן: במקום המגוצ'י ומירנדה בראנה ווילנב. מקום שישי: אדם מקיי)
השחקנית הטובה ביותר
ניקול קידמן, להיות הזוג ריקרדו
ליידי גאגא, בית גוצ'י
ג'סיקה צ'סטיין, העיניים של תמי פיי
אלנה חיים, ליקריץ פיצה
אוליביה קולמן, הבת האפלה
או: קירסטן סטיוארט, ספנסר
(יהונתן: אותו דבר עם החלפה בין סטיוארט לחיים)
השחקן הטוב ביותר
וויל סמית', משפחה מנצחת
בנדיקט קמברבאץ', כוח הכלב
דנזל וושינגטון, הטרגדיה של מקבת
אנדרו גארפילד, טיק… טיק… בום!
פיטר דינקלג', סיראנו
או: דיקפריו, אל תסתכלו למעלה
(יהונתן: אותו דבר אבל עם בארדם במקום דינקלג')
שחקנית המשנה הטובה ביותר
אריאנה דבוס, סיפור הפרברים
רות נגה, Passing
קירסטן דאנסט, כוח הכלב
קייט בלנאשט, סמטת הסיוטים
קטרינה באלף, בלפסט
או: אאוג'ון וואליס, משפחה מנצחת
(יהונתן: אותו דבר אבל וואליס במקום בלאנשט ובמקום השישי אן דאוד על Mass)
שחקן המשנה הטוב ביותר
בראדלי קופר, ליקריץ פיצה
קיארן הינדס, בלפסט
טרוי קאסטור, CODA
בן אפלק, The Tender Bar
קודי סמיט-מקפי, כוחו של הכלב
או: ג'יימי דורנן, בלפסט
(יהונתן: סמיט-מקפי, קוצור, הינדס, ג'יי קיי סימונס וג'ארד ליטו. מקום שישי: ג'סי פלמונס)
תסריט מקורי
בלפסט
להיות משפחת ריקרדו
המלך ריצ'רד
אל תסתכלו למעלה
ליקריץ פיצה
או: קדימה קדימה
(יהונתן: אותו הדבר אבל הכרוניקה הצרפתית במקום "משפחה מנצחת". מקום שישי: mass)
תסריט מעובד
הבת האפלה
CODA
סיפור הפרברים
כוח הכלב
הנהגת של מר יוסוקה
או: טיק… טיק… בום!
(יהונתן: אותו הדבר אבל חולית במקום סיפור הפרברים. מקום שישי: הטרגדיה של מקבת)
צילום
חולית
סיפור הפרברים
הטרגדיה של מקבת
בלפסט
כוח הכלב
או: סמטת הסיוטים
עריכה
בלפסט
חולית
כוחו של הכלב
אל תסתכלו למעלה
ליקריץ פיצה
או: סיפור הפרברים
עיצוב הפקה
סיפור הפרברים
סמטת הסיוטים
בלפסט
הכרוניקה הצרפתית
חולית
סאונד
סיפור הפרברים
חולית
ספיידרמן: אין דרך הביתה
מטריקס: התחייה
כוח הכלב
איפור
העיניים של תמי פיי
בית גוצ'י
סמטת הסיוטים
חולית
יחידת המתאבדים
סרט אנימציה
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות
לוקה
לברוח
אנקאנטו
ריה והדרקון האחרון
או: בל
(יהונתן:מיטשל, לוקה, אנקאנטו, לברוח, בל. מקום שישי: לשיר 2)
הסרט הבינלאומי הטוב ביותר
האדם הכי גרוע בעולם (נורווגיה)
יד האלוהים (איטליה)
הנהגת של מר יוסוקה (יפן)
גיבור (איראן)
לברוח (דנמרק)
או: טלה
(יהונתן: הנהגת של מר יוסוקה, גיבור, האדם הכי גרוע בעולם, יד האלוהים, תא מספר 6. מקום שישי: מגרש משחקים)
עיצוב תלבושות
הטרגדיה של מקבת
ליקריץ פיצה
ספנסר
סמטת הסיוטים
כוחו של הכלב
לא חושב שהנהגת של מר יוסוקה חזק.
אני מאמין שהוא יקח את האוסקר בקטגוריה הזרה, ולא מעבר.
למרות שזה סרט ש*ממש* מגיע לו אוסקר על תסריט מעובד, על התוספות וההרחבות החכמות שהופכות אותו לטוב פי כמה מהסיפור הקצר עליו הוא מתבסס (שהוא בפני עצמו מהסיפורים הקצרים היותר טובים של מורקמי).
כן אה
(ל"ת)
מהמקרים שאני שמח לאכול את הכובע.
אם הסרט הזה גם יזכה במשהו חוץ מהסרט הזר אני עוד יותר אשמח.
ההימורים שלי כדלהלן:
סרט:
כוחו של הכלב
בלפסט
חולית
CODA
אל תסתכלו למעלה
משפחה מנצחת
טיק, טיק…בום!
סיפור הפרברים
ליקריץ פיצה
ספנסר
במאי/ת:
דני וילנב – חולית
ג'יין קמפיון – כוחו של הכלב
סטיבן ספילברג – סיפור הפרברים
פול תומאס אנדרסון – ליקריץ פיצה
קנת' בראנה – בלפסט
שחקן ראשי:
וויל סמית' – משפחה מנצחת
בנדיקט קמברבאץ' – כוחו של הכלב
אנדרו גארפילד – טיק,טיק…בום!
דנזל וושינגטון – הטרגדיה של מקבת'
חאבייר בארדם – להיות הזוג ריקרדו
שחקנית ראשית:
ג'ניפר לורנס – אל תסתכלו למעלה
קריסטן סטיוארט – ספנסר
רייצ'ל זגלר – סיפור הפרברים
אוליביה קולמן – הבת האפלה
ניקול קידמן – להיות הזוג ריקרדו
שחקן משנה:
קודי סמית'-מקפי – כוחו של הכלב
ג'יימי דורנן – בלפסט
קיירן הינדס – בלפסט
טרוי קוצור – CODA
ג'ארד לטו – בית גוצ'י
שחקנית משנה:
קיסטן דאנסט – כוחו של הכלב
מרלי מלטין – CODA
אריאנה דבוז – סיפור הפרברים
אן דאוד- המון
קטרינה באלף – בלפסט
תסריט מקורי:
ליקריץ פיצה
בלפסט
הכרוניקה הצרפתית
ספנסר
אל תסתכלו למעלה
תסריט מעובד:
חולית
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
CODA
הטרגדיה של מקבת'
סרט אנימציה:
לוקה
אנקאנטו
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות
ראיה והדרקון האחרון
לברוח
סרט זר:
הנהגת של מר יוסוקה (יפן)
לברוח (דנמרק)
The Worst Person in the World (נורווגיה)
A Hero (איראן)
יד האלוהים (איטליה)
צילום:
חולית
סמטת הסיוטים
בלפסט
כוחו של הכלב
הטרגדיה של מקבת'
עריכה:
אל תסתכלו למעלה
בלפסט
כוחו של הכלב
ליקריץ פיצה
טיק, טיק…בום!
עיצוב תפאורה:
סמטת הסיוטים
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
הטרגדיה של מקבת'
חולית
תלבושות:
סיפור הפרברים
קרואלה
אתמול בלילה בסוהו
בית גוצ'י
ספנסר
איפור ושיער:
בית גוצ'י
קרואלה
יחידת המתאבדים
חולית
סמטת הסיוטים
אפקטים:
חולית
ספיידרמן: אין דרך הביתה
מטריקס: התחייה
לשחרר את גאי
גודזילה נגד קונג
מוזיקה מקורית:
חולית
ספנסר
כוחו של הכלב
אנקאנטו
לא זמן למות
סאונד:
חולית
מקום שקט 2
סיפור הפרברים
כוחו של הכלב
אתמול בלילה בסוהו
בואו נדבר רגע על זה
שיש איזה מעצב גרפי בן 19 שמקבל שכר מינימום ויודע את כל המועמדויות לפני כולם
שמע האוסקר זה נחמד אבל האנשים שמכרסמים את הציפורניים בציפייה למועמדויות הם מאד מאד מעטים.
אני עוד נחשב יחסית מישהו שכן אכפת לו מהטקס הזה, ובכל זאת בקושי אכפת לי ממנו.
כן
אם כי אני מניח שהוא יודע אותם בהתראה קצרה מאוד. כלומר יותר "כמה שעות" מ"כמה ימים".
אני מניח שעכשיו כבר סיפרו לו
לוקח הרבה זמן לעצב דברים כאלה, לשלוח אותם ליחסי ציבור, לקבל הערות, לעצב מחדש, לשלוח שוב, לעשות את האפקט המטומטם הזה שיש שם ברקע, לשלוח לרשתות הגדולות ולעיתונים, לא יודע מה עוד צריך שם.
אניח שני מצבים:
1. זה ממש פורמט שאפשר להכניס אליו דברים ברגע האחרון ולכן לא צריך הכנה מסיבית מראש
2. אומרים להם להכין "אקסטרה" מועמדים אז אין לו ממש מידע ממשי, וברגע האחרון רק אומרים לו את מי להוריד ואת מי להשאיר.
אבל מצב שבו מעצב גרפי כלשהו איפשהו עם המועמדויות כמה ימים לפני ההכרזה? לא נשמע לי כמו איך שהאקדמיה עובדת.
זה לא אותו עיצוב כל שנה אם אני זוכר נכון
ואנחנו כבר יום וקצת לפני, לא מחכים לרגע האחרון
העיצוב רקע אולי משתנה
אבל הפונט על המועמדים די דומה. אני באמת חושב שזה משהו שמתרחש רק ביום האחרון לפני, אם לא רק כמה שעות. זה נשמע לי כמו הליך פחות מסובך משהוא נשמע.
אני אמנם רק בן 17
אבל יצא לי להתנסות בהפקות קטנות, אף פעם לא מחכים לשעות האחרונות. מפיקים אוהבים לדעת שהכל מוכן יום לפני, כדי להשאיר מרחב טעויות גדול. באוסקר, שהוא אחד ההפקות הכי גדולות שיש, מן הסתם יודעים את זה.
לורם איפסום
דולור סיט אמט, קונסקטטור אדיפיסינג אלית קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורךגולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט. ושבעגט לבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס
אחרי פאשלת 2016 קשה להחזיק מההתנהלות שלהם
(ל"ת)
ניחוש שלי המבוסס על צורת עבודה של כתבים טכניים
יש תבניות מוכנות. תהליך עיצוב התבניות יכול לקחת כמה זמן (חודשים) בגלל הפינגפונג עם הפקת הטקס.
אני משאר שיחסי הציבור מטעם האולפנים מספקים תמונות (או כמה אופציות לתמונות) ויש פינגפונג איתם לשליחת תמונה המקובלת על הנהלת הטקס (לרוב יש גיידליין וסטנדרטים ברורים).
ככה בשעת השין, ייקח חצי שעה גג לסדר את כל המועדים בטקס כולו, כי זה רק לבחור מתוך הקיים.
הימורים
הסדר לפי סיכויי זכייה/מועמדות
סרט
כוחו של הכלב
בלפסט
אל תסתכל למעלה
ליקריץ פיצה
חולית
סיפור הפרברים
CODA
משפחה מנצחת
טיק, טיק…בום!
להיות הזוג ריקרדו
הבא בתור: הנהגת של מר יוסוקה
במאי
ג'יין קמפיון – כוחו של הכלב
דני וילנב – חולית
פול תומאס אנדרסון – ליקריץ פיצה
ריוסקה המגוצ'י- הנהגת של מר יוסוקה
קנת' בראנה- בלפסט
הבא בתור:סטיבן ספילברג- סיפור הפרברים
שחקנית ראשית
ניקול קידמן-להיות הזוג ריקרדו
ליידי גאגא-בית גוצ'י
אוליביה קולמן- הבת האפלה
ג'סיקה צ'סטיין- העיניים של תמי פיי
אלנה חיים- ליקריץ' פיצה
הבאה בתור: רייצ'ל זגלר – סיפור הפרברים
שחקן ראשי
בנדיקט קמברבאץ'- כוחו של הכלב
וויל סמית'- משפחה מנצחת
אנדרו גארפילד- טיק… טיק… בום!
דנזל וושינגטון-הטרגדיה של מקבת
לאונרדו דיקפריו- אל תסתכל למעלה
הבא בתור: חאבייר בארדם– להיות הזוג ריקרדו
שחקנית משנה
אריאנה דבוס- סיפור הפרברים
רות נגה- Passing
קטרינה באלף-בלפסט
קירסטן דאנסט- כוחו של הכלב
אונג'אנו אליס-משפחה מנצחת
הבאה בתור:אן דאוד- MASS
שחקן משנה
קודי סמית-מקפי- כוחו של הכלב
טרוי קוטסור- CODA
קיארן הינדס- בלפסט
ג'יימי דורנן- בלפסט
ג'ראד לטו-בית גוצ'י
הבא בתור :ג'סי פלמונס- כוחו של הכלב
תסריט מקורי
ליקריץ פיצה
בלפסט
להיות משפחת ריקרדו
אל תסתכלו למעלה
המלך ריצ'רד
הבא בתור: כלום, בתכלס די בטוח לגבי הקטגוריה הזו
תסריט מעובד
כוחו של הכלב
חולית
CODA
הבת האפלה
הנהגת של מר יוסוקה
הבא בתור:סיפור הפרברים
צילום
חולית
כוחו של הכלב
בלפסט
הטרגדיה של מקבת
סמטת הסיוטים
הבא בתור: סיפור הפרברים
עיצוב תלבושות
קרואלה
חולית
בית גוצ'י
סמטת הסיוטים
סיפור הפרוורים
הבא בתור:סיראנו
עריכה
חולית
בלפסט
ליקריץ פיצה
כוחו של הכלב
סיפור הפרוורים
הבא בתור:אל תסתכלו למעלה
איפור ושיער
קרואלה
חולית
בית גוצ'י
העיניים של תמי פיי
סיראנו
הבא בתור: Coming 2 America
עיצוב הפקה
סמטת הסיוטים
חולית
הכרוניקה הצרפתית
הטרגדיה של מקבת'
סיפור הפרברים
הבא בתור: בלפסט
סאונד
חולית
סיפור הפרוורים
לא זמן למות
מקום שקט 2
בלפסט
הבא בתור:ספיידרמן
אפקטים
חולית
מטריקס: התחייה
גודזילה נגד קונג
ספיידרמן
שאנג צ'י
הבא בתור: לא זמן למות
פסקול
חולית
כוחו של הכלב
הכרוניקה הצרפתית
אנקאנטו
אל תסתכל למעלה
הבא בתור: אמהות מקבילות
שיר
NO Time To Die
Be Alive-משפחה מנצחת
Dos Oruguitas-אנקאנטו
Down to Joy-בלפסט
Beyond the Shore – CODA
הבא בתור:So May We Start-אנט
סרט מצוייר
אנקאנטו
לוקה
משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות
Flee
ריה והדרקון האחרון
הבא בתור:בל
דוקו
החילוץ
Flee
Summer of Soul
Procession
Ascension
הבא בתור:The Velvet Underground
סרט זר
הנהגת של מר יוסוקה
האדם הגרוע בעולם
Flee
יד האלוהים
תא מספר 6
הבא בתור:גיבור
הרגשה משונה
כמו שיאיר רוה אומר, האוסקרים הם כמו הסופרבול שלנו, אוהבי ומבקרי הקולנוע, אבל השנה אני מרגיש קצת…אנמי לכל מה שמתרחש.
ראיתי בשנה האחרונה סרטים מצוינים, אבל כולם לא שייכים למרוץ. כלומר, הם כן, אבל רק לסרט הבינלאומי, וגם שם, אני לא מאוד מתלהב מהיפני (שהוא יפה מאוד בעיניי, אבל הרבה יותר מדי ארוך). מתוך 15 הסרטים שבשורטליסט של הסרטים הבינלאומיים ראיתי 10. הנורבגי מצוין בעיניי, הדני טוב מאוד, הפיני יפהפה, הגרמני חכם ומרגש. אני הייתי מעדיף כל אחד מהם על פני היפני. אבל זה, כנראה, לא יקרה.
לגבי כל השאר – באמת שלא אכפת לי. "כוחו של הכלב" לא רע, אבל רחוק מאוד מאוסקר לטעמי. "ליקריץ" חביב וזניח. "אל תסתכלו למעלה" חביב, אבל לא לאוסקר. "בלפסט" סתמי. "משפחה מנצחת" סתמי. "הבת האפלה" לא מאוד מעניין. "גוצ'י" ממש לא טוב (והעובדה שג'ארד לטו יכול לקבל מועמדות מביאה לי גירודים לא נעימים). אני לא אוהב מיוזיקלס, אז לא ראיתי את "סיפור הפרברים".
בקיצור, אין לי ממש סרט שאני רוצה שיזכה. אין סרט שאני מעודד כמו בתחרות ספורט. אז אני עומד מהצד ונשאר קצת אנמי.
למה הכרוניקה הצרפתית כל כך לא מצליח בעונה הפרסים?
האקדמיה לרוב סבירה עם אנדרסון
הסרט היה בעל ביקורות טובות
אז למה אפילו מועמדת למשהו אין פה?
ואם התשובה ״חכה לשנה הבאה״ אז הכל מסתדר אבל לא נראה לי
לא מעט צופים לו הצלחה בקטגוריות הטכניות
אבל בנוגע למשחק, תסריט, בימוי, סרט – אני חושב שזה פשוט היה "יותר מדי אנדרסון" בשביל להיות בקונצנזוס.
הבנתי חבל אבל בסדר . לא תמיד חייב לקבל מועמדות
*למרות שהוא מעולם לא זכה באחד משני הפרסים
אבל כנראה יש לו בעיה להגיע לרף של קבלה ממספיק שופטים בגלל המוזרות
שלו
הם לא עד כדי כך אוהבים אותו(מלון גרנד בודפשט הוא הסרט היחיד שלו עם יותר מ2 מועמדויות)
והם גם לא עפים על אנתולוגיות בדרך כלל
אמרתי סבירה איתו אבל אתה צודק יתכן שהגזמתי
(ל"ת)