הקורונה, כמו קורונה, ממשיכה לתת את אותותיה בשוק הסרטים, אבל הפעם יש הרבה מאוד נקודות אור.
למרות שיצאו כמה סרטים חדשים "ספיידרמן: אין דרך הביתה" שומר על המקום הראשון עם עוד 84.5 מיליון דולר. כן, 84.5 מיליון דולר. סכום שרוב הסרטים לא מצליחים לפתוח איתו הוא הסכום של סוף השבוע השני של הסרט הזה. יש גם קצת חדשות לא טובות בקשר לסכום הזה והן שזאת נפילה של 67.5 אחוזים, אחת הנפילות הגדולות לסרט של מארוול, אבל זאת נפילה סטנדרטית לתקופת המגיפה.
ייתכן שזה בגלל שהקורונה פוגעת קשה בערים שנחשבות למרכזי צפייה בארצות הברית, אבל עדיין, עם 84 מיליון דולר קשה מאוד להתלונן שהקורונה באמת פוגעת בסרט. הסרט הכניס 470 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. לא רק שזה הופך אותו לסרט הכי מכניס בארצות הברית השנה, זה יותר מפי 2 מהמקום שמתחתיו ("שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות" עם 224 מיליון דולר).
לא רק בארצות הברית יש לסרט סיבה לחגוג את ההכנסות שלו: הוא חצה את קו ההכנסות של מיליארד דולר ועומד כעת על 1.05 מיליארד דולר. וזה אפילו בלי סין. סכום שכזה מגיע עם כמה שיאים: הוא רשמית הסרט הכי מכניס בעולם השנה, תוך שהוא מצליח לעקוף את כל הטבלה ואת הסרטים הסינים שהכניסו סכומים כל כך גדולים שזה נראה לא מציאותי. הגיע הזמן לשלוף את הטבלה שנראה ששנים לא דיברנו עליה, טבלת הסרטים הכי מצליחים אי פעם: "ספיידרמן: אין דרך הביתה" נמצא במקום ה-37 בטבלת הזו. "ספיידרמן: רחוק מהבית" (עם 1.1 מיליארד דולר) נמצא במקום ה-25 וכנראה שהסרט הזה יעקוף אותו. למעשה, כולם מחזיקים לו אצבעות שהוא יכנס לעשרת הגדולים של הסרטים הכי מצליחים אי פעם אבל זה יהיה קשה מאוד עם ההחמרה במצב הקורונה בעולם. עדיין, הסרט הוא ניצחון אדיר עבור סוני ומארוול ועבור בתי הקולנוע ומוכיח שגם בזמן המגפה, עבור הסרט הנכון אנשים ילכו לקולנוע בהמוניהם.
חוץ מזה, יש עוד סרטים שפתחו השבוע. בתקוות שווא שאולי נמאס לאנשים מספיידרמן, כולם מסתפקים בשאריות שלו: במקום השני נמצא "לשיר 2" שפתח עם סכום נחמד מאוד של 22.3 מיליון דולר. זה לא כזה רחוק מהפתיחה של "לשיר" הראשון שפתח עם 35 מיליון דולר והפך ללהיט עצום. הפעם הדמויות האהובות חוזרות ועוד כמה חדשות מצטרפות כדי לגרום לכוכב רוק מתבודד להצטרף אליהם למופע פתיחה בעיר הגדולה. הפתיחה הנחמדה הזאת מראה שוב שסרטים לכל המשפחה דווקא כן מצליחים בתקופת הקורונה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 64 מיליון דולר שזה טיפה'לה מאכזב אבל הסרט עדיין לא יצא ברוב העולם והוא יכול ליהנות מרגליים די ארוכות כשהוא יגיע לעוד ועוד מדינות. הסרט שייך לאולפני יוניברסל ששוב מוכיחים שדווקא הם התחרות הגדולה של דיסני ולא האחים וורנר כמו שכולם מצפים.
אם כבר מדברים על האחים וורנר אז "מטריקס: התחייה" פתח במקום השלישי עם 12 מיליון דולר. זה הסרט האחרון שיוצא בו זמנית לקולנוע וב-HBO MAX בחינם בארצות הברית ומסיים להוכיח שזאת הייתה שגיאה איומה מצד האחים וורנר. לסרט יש ציון של 66 אחוזים ברוטן טומטוז, ולא רק המבקרים לא אוהבים אותו. באותו אתר יש לסרט ציון צופים של 63 אחוזים וציון B- של סינמה סקור. הסרט מחזיר את הגיבורים הישנים ניאו (קיאנו ריבס) וטריניטי (קארי-אן מוס) לתוך המטריקס. אף אחד לא רצה מטריקס 4, כולל לאנה וושאבסקי שביימה אותו, ונראה שהתוצאות בהתאם. מחוץ לארצות הברית, שם אין אופציה חינמית, הסרט הצליח קצת יותר וההכנסות הכלליות שלו עומדות על 66 מיליון דולר – פתיחת קורונה ממוצעת שכזאת.
במקום הרביעי יש לנו עוד כניסה חדשה והפעם ל"קינגסמן: ההתחלה" שפתח עם 5.9 מיליון דולר. לשם השוואה, הסרט הקודם "קינגסמן: מעגל הזהב" פתח עם 39 מיליון דולר. אני לא יודעת אם זה הקורונה או העובדה שאף אחד לא חיכה לסרט הזה. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 16.4 מיליון דולר.
עוד לא סיימנו עם הכניסות החדשות: במקום החמישי יש לנו את " American Underdog: The Kurt Warner Story" שפתח עם 5.9 מיליון דולר. הסיבה שבחיים לא שמעתם על הסרט הזה היא בגלל שהוא תחת הקטגוריה של סרטי אמונה נוצרים. זהו סרט ספורט שמספר את סיפורו של שחקן הפוטבול קורט וורנר שאני הולכת להניח שהצליח מאוד כנגד כל הסיכויים, אלא אם השם שלו מאוד מטעה. בסרט משחקים זאכרי לוי ואנה פקווין. אולפני ליונסגייט עושים כבר קריירה מסוג הסרטים האלו אם הם לא מצליחים למצוא זיכיונות גדולים. כמובן שהסרט לא מוקרן מחוץ לארצות הברית.
בין כל הסרטים החדשים, "סיפור הפרברים" ממשיך לא להרשים במקום השישי עם עוד 2.8 מיליון דולר. ההכנסות הכלליות של הסרט עומדות על 36 מיליון דולר.
גם במקום השביעי יש כניסה חדשה: "יומן עבור ג'ורדן" (A Journal for Jordan) שפתח עם 2.2 מיליון דולר. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי ומספר על סמל ראשון צ'רלס מונרו קינג שלפני שנהרג בפעולה בבגדד, השאיר לבנו יומן שבו הוא מספר לו איך לחיות חיים טובים כאשר אתה גדל בלי אב . בסרט מככב מייקל בי. ג'ורדן וביים דנזל וושינגטון.
במקום השמיני נמצא סרט שהוא סוג-של חדש: "ליקריץ פיצה" עבר בסוף השבוע החמישי שלו מהפצה מצומצמת מאוד להפצה מצומצמת רחבה יותר (786 מסכים) והכניס 1.9 מיליון דולר. לפי אסטרטגיית השחרור של הסרט אפשר להבין שהוא מכוון לפרסים. מבחינת כסף יש לו בינתיים 3.2 מיליון דולר.
"אנקאנטו" מתרסק למקום התשיעי עם 1.8 מיליון דולר אחרי שהפך לזמין באופן חינמי בדיסני פלוס. זאת התרסקות של 72 אחוזים שזה די מרשים בפני עצמו. הסרט מסיים את חייו הקולנועיים עם 193 מיליון דולר.
במקום האחרון יש לנו כניסה חדשה לסרט הודי (שגם יצא במקביל בכמה בתי קולנוע בארץ) "83'" שפתח עם 1.8 מיליון דולר. הסרט מספר את סיפורה של נבחרת הקריקט ההודית שבשנת 1983 הביסה את האלופים והחזירה את הודו למפת הקריקט העולמית.
בסוף השבוע הקרוב הסרטים מעדיפים לא לצאת כי זה ערב שנה החדשה ואנשים מעדיפים לחגוג ולא ללכת לקולנוע בזמן הזה. לא צפויה דרמה גדולה.
בעניינו של קורט וורנר -
לא ממש קשור לקולנוע (וסרטי אגדות נוצריים הם לחלוטין לא כוס התה שלי) – אבל קורט וורנר פרץ בדיוק כשהייתי בשיא ההתמכרות שלי לפוטבול אמריקאי, והסיפור שלו יכול בהחלט לשמש בסיס לסרט מדהים (מה שאני מנחש שהסרט הזה הוא לא). עוד נקודה: סיפור הסינדרלה שלו נגדע בשלב מוקדם מדי ע"י אימפריית הרשע הצעירה שצצה אז בניו אינגלנד, שהובלה לנצחון בסופרבול ע"י בני דמותם של דארת ויידר ולוק סקייווקר. מה שאני רוצה לומר זה שברגע שאותו אביר ג'די יפרוש (אם יפרוש – הוא בן 44 ולא מגלה סימנים), אנחנו נוצף במבול של סרטים עליו.
ו – כן, אני כבר 6 שנים נקי, אבל כמו באלכוהליזם, אתה אף פעם לא ממש משתחרר מזה.
טום בריידי, הבן אדם והסיפור שלו, לא מספיק מעניינים בשביל סרט.
(ל"ת)
מתי בפעם האחרונה סרט של סוני היה הסרט המרוויח ביותר של השנה?
היה בכלל אי פעם דבר כזה? אני לא חושב.
בתכל׳ס, זה הסרט השני בלבד של סוני שמרוויח למעלה ממיליארד (הסרט הקודם של ספיידרמן היה הראשון) והסרט הראשון של ספיידרמן שהופך לסרט המרוויח של השנה.
ואגב, תנחומי לסינים, שהיתה להם הזדמנות חד פעמית להחזיק בסרט המרוויח של השנה ואז בא ספיידרמן והרס הכל.
כך שדווקא היפנים מחזיקים בתואר של ״הסרט הלא אמריקאי היחיד שהיה הרווחי ביותר של השנה״ והם עוד עשו את זה עם סרט אנימה (Demon Slayer הוא הסרט הרווחי ביותר של 2020).
ובכן, טכנית Demon Slayer הוא של סוני...
אז לשאלתך שבכותרת, שנה שעברה הייתה הפעם האחרונה.
מה זאת אומרת "טכנית"?
אני לא רואה אזכור שלהם בימד"ב או בויקיפדיה לגבי הסרט, הם אפילו לא רשומים בתור המפיצים של הסרט בארה"ב. או שאולי אחת מחברות ההפקה היא חברת בת שלהם?
לכן כתבתי את הטכנית
אבל את הסרט (והסדרה) מפיקה ומפיצה Aniplex, חברת בת של Sony Music.
כנראה שהייתי צריך לרשום ״סרטי סוני״ ולא ״סוני״
אני כמובן התכוונתי לחברת הסרטים האמריקאית Sony Pictures Entertainment שהיא חברת בת של התאגיד היפני סוני, והיא לא קשורה לסרט.
כך שאנחנו עדיין בשנה הראשונה בה האולפן ההוליוודי הזה, שמעולם לא החזיק בתואר הזה, מחזיק בתואר ״הסרט הרווחי של השנה״.
אבל אם הם רוצים להרגיש יותר טוב במחשבה שביחד עם חברת האם שלהם הם עשו את זה כבר שנתיים ברצף, אז סבבה.
בהערת סוגריים: אני תוהה לעצמי מה מידת הקשר באמת בין סרטי סוני לחברת סוני.
סרטי סוני זו חברה אמריקאית לכל דבר ועניין ואילו תאגיד סוני זו חברה יפנית.
עד כמה היפנים בסוני מעורבים או יכולים להיות מעורבים בנעשה באולפן הסרטים האמריקאי שבבעלותם?
אני לא יודע מה הסינרגיה
אבל בהתחשב בכך ש-Sony Pictures בעצמם קידמו את Demon Slayer ברשתות החברתיות, אני לא רואה טעם לעשות אבחנה. זה באמת כזה משנה אם הכסף מגיע לכיס אחר של אותו ג'ינס? ואם בשנה הבאה סרט של פוקס יהיה הרווחי ביותר, לא נייחס את זה כהצלחה של דיסני?
אניפלקס(אחת המפיצות) אכן שייכת לסוני
(ל"ת)
יש לי מין תחושה כזאת שהסרט על קורט וורנר יהיה דומה מאוד לסרט The Blind Side
מצד שני לא ממש אכפת לי מהסרט הזה
למה ספיידרמן לא מוקרן בסין
זה סתם כי עוד לא הופץ שם או שזה קשור למאבקים של סין-ארה"ב?
לסין יש בעיה עם מכשפים
באופן כללי יש כמה דברים שיגרמו לסין לצנזר סרטים מלהיות מוקרנים אצלם ובאופן כללי מארוול נגעו בכולם בשנה האחרונה, החל מהחשש בזלזול בתרבות הסינית בסרט "שאנג צ'י" וכלה בהתבטאויות של קלואי ז'או, במאית "הנצחיים". נראה שבמקרה הנ"ל הממשלה הסינית מחמירה את מה שהיא קוראת לו "ביטויי מיסטיקה אסורים" בחסות דוקטור סטריינג'. מה שאומר שכנראה הסרט לא יופץ בסין בזמן הקרוב.
גם עם שאנג צי דווחו על חרמות בסין בעקבות התבטאויות של השחקן הראשי בעבר.
נראה שמארוול לא סאים להם בטוב והאמת שזה קצת מטריד אותי שמשם מגיע חלק כל כך הרבה גדול מהרווחים של הקולנוע העולמי. כל הצנזורה והחרמות לא ממש מעודדים וגורמים לי לרצות שהם יחליפו את הוליווד בעתיד
טוב, הגיוני
מישהו הרי עלול בהשראת הסרט להתחיל להתעסק בכשפים ולפתוח פתח לממדים מקבילים וזה די יהיה בלאגן.
נגיד, מה אם זה יגלה לנו שבממד מקביל סין היא דמוקרטית? זה עשוי להיות הרסני.
מה גם שזה עשוי להביא לפה את המקבילים של שי ג'ינפינג מממדים מקבילים והם כמובן יקראו תיגר על שי ג'ינפינג של הממד שלנו, וזה בכלל יסבך את סין.
אין מה להגיד, בהחלט סרט מסוכן.
הבהרה
我在这里写的东西根本不是真的。
中华人民共和国是世界上最美妙的国家。
习近平是世界上最有道德的人。
我全心全意地爱中国,我很抱歉我写了这么多错误的东西。
נהדר
(ל"ת)
באג בדפדפן שלי
זו הייתה תגובה לאחד
בטי וויט נפטרה בגיל 99, שבועיים וחצי לפני יום הולדתה ה100
(ל"ת)