1. "סאות' פארק" תמשיך, כך נראה, לנצח. יוצרי הסדרה טריי פארקר ומאט סטון חתמו על חוזה שלפיו סדרת האנימציה תגיע לכל הפחות לעונה 30 בקומדי סנטרל, ונוסף על כך יופקו לה 14 סרטים חדשים שיעלו בשירות הסטרימינג פארמאונט+.
"14 סרטים" נשמע מפחיד כמו מכה-סטרייסנד, ואם אני צריך להמר, הם לא סרטים סרטים כמו "סאות' פארק: הסרט", אלא יותר פרקי ספיישל ארוכים, כאלה שנועדו לירוק בפרצוף של עִסקת סאות' פארק עם HBO Max שנחתמה לפני שנה והביאה את כל הפרקים של סאות' פארק לשירות הסטרימינג של וורנר (עם דגש על המילה "פרקים"). אין, עולם העסקים הוא מקום דוחה ומדהים.
אבל מי אני שאתלונן על עוד סאות' פארק? זה לא "משפחת סימפסון" פה, סדרה שאיבדה את השיא שלה אי שם בתחילת המילניום, אלא הפקה שעדיין שוברת מוסכמות, בועטת, מצחיקה ויודעת להשתנות עם הזמנים. האם זה תמיד עובד? ודאי שלא (מסתכל עלייך, עונה 20), אבל כל עוד היוצרים המקוריים כותבים ומביימים כל פרק (משהו שהם יכלו לבחור לא לעשות ועדיין להיות עשירים), סאות' פארק יכולה להישאר בסביבה מבחינתי גם עד עונה 70.
בכל אופן, שווי העִסקה החדשה מוערך ב-900 מיליון דולר, סכום שמתווסף אל 500 מיליון הדולר שעשו מאט וטריי עם HBO Max לפני שנה. עכשיו הם בוודאות יכולים לרכוש את קאסה בוניטה!
2. טריילר ראשון של Y: The Last Man.
מודה, לא קראתי את הקומיקס. אבל אני תמיד שמח לראות הפקות יוצאות מגיהנום הפקתי. עוד ב-2007 ניסו אולפני New Line לעבד את הקומיקס המפורסם לסרט קולנוע, ושנים אחרי שהסרט המסכן החליף ידיים ובמאים המעריצים הבינו שזה לא הולך לקרות. אבל רשת FX הביעה רצון להביא את הסיפור למסך הקטן ב-2015, והיא עשתה זאת באותה מהירות שאני מתנדב לשטוף כלים. מאז הספיקה הרשת להחליף פעמיים את השואוראנר, וגם הכוכב הראשי פרש והוחלף באחר. למעשה, עד שעלה הטריילר החדש שכחתי שהסדרה הזו קיימת.
אבל הנה, סוף סוף היא פה ועולה בעוד כחודש. נהדר, כי מה עוד יש לעשות בזמן סגר?
3. עוד סדרה שתעלה בספטמבר היא "שר הטבעות" של אמזון – אבל לא הספטמבר שאתם חושבים עליו. הסדרה שאמזון שילמה עבורה סכום שערורייתי תעלה לשידור ב-2 בספטמבר 2022 (שזה, מבדיקה מהירה, עוד שמונים שנה). אומנם ניחשתי שזה לא ישודר ב-2021 כמו שהם הכריזו פעם, אבל לא שיערתי שהיא תידחה לתשפ"ג. כדי בכל זאת לתת לאינטרנט דברים טובים לדבר עליהם, יש תמונת קונספט חדשה כדי שהמעריצים האדוקים ינתחו בה כל פיקסל ולא ידונו בתאריך היציאה המאוחר.
4. ומחדשות טלוויזיה ל… עוד חדשות טלוויזיה.
במקום לתרום את איברי הגופה הזו לסדרות אחרות, HBO החלו לצלם את עונה 4 של "ווסטוורלד". לא ברור לי מדוע, הסדרה הגיעה לסיום טבעי. לאן עוד אפשר לגרור את זה? אבל היי, "בארי" החלה את צילומי עונה 3 ובמקרה הזה אני בעד. תנו לי כמה שיותר "בארי".
עוד טלוויזיה? עוד טלוויזיה. אנשים נוטים לשכוח, ובצדק, שגם בנטפליקס יש מדי פעם סדרות טובות. "הכתר" לדוגמה מצלמת בימים אלה את העונה החמישית, והנה כבר יש לנו הצצה לאימלדה "לנצח אמברידג'" סטונטון בתור המלכה.
בנוסף, עונה 4 של "דברים מוזרים" עתידה לעלות, כך לפי טיזר חדש, בשנת 2022 (ולא בהאלווין הקרוב כפי שהימרתי. מסקנה: אני חייב להפסיק להמר), שזה לפחות 3 שנים אחרי העונה הקודמת. העלילה תעסוק באותם הילדים שייאלצו הפעם להתמודד עם אלמנטים מפחידים נוספים, כמו תשלום לביטוח לאומי או לעמוד שעתיים בדואר (כי הם כבר זקנים. הבנתם? הבנתם?!). עוד הפקה מדוברת של נטפליקס היא "סנדמן", ולפי ניל גיימן בטאמבלר (אין, כזה ניל גיימן מצדו) העונה הראשונה כבר צולמה.
"המנדלורי 3" תחל צילומיה ממש בקרוב וכנראה תשודר אי שם ב-2022. העובדה אגב שפדרו פסקל כרגע בקנדה בצילומי "The Last of Us" לא מפריעה ללוקאספילם, משום שהדמות ממילא עם קסדה. אבל האם חנן (לאמא שלכם תקראו גרוגו) פנוי? כי שמעתי שהוא מצטלם בימים אלה לעונה הבאה של "פאודה".
שובם של יאקו, וואקו ודוט לחיינו לא יצרה באז, ובכל זאת העונה החדשה של אנימניאקס תשודר בנובמבר הקרוב. מה זו ההרגשה הנעימה הזו? אוי, ככה זה מרגיש לדווח על עונת המשך שמגיעה כבר ב-2021? איזה שינוי חיובי! אני בטוח שיהיו עכשיו עוד כאלה, ולא חדשות מדכאות ונוראיות בכלל כמו-
בוב אודנקירק עבר התקף לב במהלך צילומי "סמוך על סול". טוב, זה מבאס. רפואה שלמה בוב! קח כמה זמן שאתה זקוק לו כדי להחלים.
5. טוב, מיצינו טלוויזיה. כעת, שש ידיעות ברצף שקשורות בישראל!
בימים האחרונים מתקיים בטוקיו איזשהו אירוע שגרם לרבים להפוך למומחים בן לילה בהתעמלות אומנותית וטאקוואנדו (אבל לא בבייסבול. יתפוצץ העולם לפני שאבין את החוקים של המשחק הזה), ובמסגרתו מסתבר שזכינו באיזו תחרות, מה שגרר לתגובות רועשות באינטרנט… של הודו. כן, נראה שמיליארד הודים איבדו את העשתונות כששמעו את "התקווה" שהתנגנה בזמן שארטיום דולגופיאט קיבל זהב, משום שההמנון הלאומי שלנו הזכיר להם שיר נושא מסרט הודי מוכר. וואלה, יש בזה משהו. אבל אני מעדיף את הגרסה של טופאק.
6. "לשחרר את שולי" הוא אחד הסרטים הישראליים הכי מצליחים אי פעם, כך לפי עדכון יח"צ אמין לחלוטין. כמה מצליח? "800 אלף כרטיסים ומקום תשיעי בעשרת הסרטים הכי נמכרים בישראל" מצליח, שזה, בסך הכל, לפחות קצת מצליח. אני מניח שיש איזושהי אמת בדיווחים, אלא אם אצל אדרי עברו לשיטת מצליח על טורבו, מה שמעניין כי אני מכיר רק שלושה שהלכו לראות את הסרט, שניים מהם בחוסר חשק. גם כאן באתר הגיבו בדף הסרט כל שני האנשים השלמים שצפו בו.
אז מי הקהל העצום הזה? על פי איך שזה נראה, בעיקר צעירים: סטודנטים, חיילים ואפילו ילדים קטנים שאוהבים את "מה קשור". מדוע מכל שלישיות הסטנדאפ מראשית המילניום שמצליחות גם בימינו, "פרוזאק" לא מוציאים סרט? כי את זה כן הייתי רואה.
7. יאיר רווה אירח את נבות פפושדו לשיחה על "מילקשייק אבק שריפה". מי שמעדיף את שיחות הפודקאסט שלו עם במאית שהוציאה רק סרטים טובים, מוזמן לבדוק את הפרק הקודם ב-"סינמסקופ" שם הוא אירח את טליה לביא על "אחד בלב".
8.למי שמתעניין במתרחש בפרסי אופיר השנה (למה?), אתר סריטה העלה פוסט תמונת מצב מועיל על פרסי אופיר 2021. המתמודדים הבולטים: אבי נשר (שחזר להתמודד בתחרות אחרי שהחרים אותה בסרטו האחרון) עם "תמונת ניצחון", "אחד בלב", "ויהי בוקר" של ערן קורילין, "אגדת חורבן", "הברך" של נדב לפיד ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" (טוב, זה במידה שהאקדמיה תחליט להתעלם מההאשמות שצצו נגד במאי הסרט מצד אשתו לשעבר).
9. ישראלים? חיים בחו"ל? תיחנקו!
מצטער, אני סתם מקנא. בכל אופן יש לכם כעת אפשרות לצפות בסרטים ישראליים בחו"ל באופן חוקי. Screen IL (יוזמה של איש העסקים משה אדרי) מאפשר לבני מזל מהנכר ליהנות מקלאסיקות ישראליות מכל הזמנים, ערוצים ישראליים והקראות ספרים בעברית (משום מה). לצערכם העסק עצמו לא זול, 19.90 דולר. במחיר הזה אפשר לעשות מנוי גם לנטפליקס וגם לדיסני פלוס, אז אני מקווה שאתם ממש אוהבים תוכן ישראלי.
10. פורסמה התוכנייה של פסטיבל ירושלים, ובתור המעריץ הגדול ביותר של מאמורו הוסודה במזרח התיכון הרשו לי להגיב בשתי סלטות באוויר וברייקדאנס (סתם, אם אנסה ברייקדאנס אצפה בסרט רק בפנימית ג') כי "בל" יוקרן בפסטיבל. וויייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי!
חוץ מיצירת המופת של הוסודה, יוקרנו בפסטיבל סרטים מדוברים נוספים דוגמת זוכה פרס דקל הזהב "טיטאן" (זה האחד שבו מכונית קאדילק מכניסה אישה להיריון), "אנט", "שני גברים וזבוב" (שמספר על שני גברים וזבוב ענקי), "לברוח" (סרט אנימציה, זוכה פרס הדוקו של סאנדס), הסרט החדש של וודי אלן, הסרט החדש בסדרת "סוכן 117", וכמובן "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן שיפתח את הפסטיבל בהקרנה חגיגית, ועוד המון – עוד נעסוק בזה בהרחבה בפוסט נפרד. בהנחה שהנחיות הקורונה לא יגרמו לפסטיבל להתנהל באופן שונה לחלוטין.
11. בתור מעריץ בדימוס של "משחקי הרעב" יש לי את הזכות המלאה לומר את המשפט הבא: תנו. לסדרה. הזו. למות.
מה זאת אומרת, אתם שואלים, חשבנו שהיא מתה? ובכן, מישהו כאן לא מעודכן כי בזמן שישנתם (לא אני. אני ער תמיד) החליטו שהעולם זקוק לסרט פריקוול על קורנליוס סנו הצעיר – דמות שלא עניינה אף אחד גם בגרסתה המבוגרת. זה כמו לעשות פריקוול על גנרל דרייקוב מ"האלמנה השחורה".
12. סרט שכן הייתי רוצה לראות הוא ריבוט של טרנטינו ל"רמבו: משחק הדמים" עם אדם דרייבר בתפקיד הראשי. זה לא חלק מתמונה קבוצתית "חלומות בהקיץ" – אני מספר לכם זאת כי הרעיון הוא של טרנטינו בעצמו.
האם זה יהפוך לקבוע הקטע שטרנטינו זורק רעיונות הזויים לסרטי ריבוט סתם כדי לראות את התגובות באינטרנט? כי אם כן אני לגמרי בעניין.
13. יש לי רשימה לא קטנה של חורים בהשכלה שאני צריך להשלים, כמו סדרת "הנוסע השמיני", "לורנס איש ערב", "ללקק ת'תות" וכמובן "Spice World". גם "מוכרים בלבד" ברשימה הזו, אבל אולי צילומי הסרט השלישי שהחלו זה עתה ידרבנו אותי לצפות בזה סוף סוף.
14. כבר ידענו שחובב העכברושים טאיקה וואיטיטי כותב סרט אנימציה על פי "פלאש גורדון", אבל כעת יש התפתחות: במקום לאייר את הדמויות הם ישתמשו בשחקנים אמיתיים בשיטה שנקראת "לייב אקשן". חדשני ביותר.
15. חידה: מה הקשר בין ברוס וויליס, ג'וליה רוברטס, כריס רוק, סטיב בושמי, פיל קולינס, ויגו מורטנסן, הלנה בונהם קרטר, מייקל מדסן, רון פרלמן, לאונרד כהן (!), ג'יימס בראון, מיילס דיוויס, פרנק זאפה (!), ג'ין סימונס, ג'ורג' טאקיי, לורנס פישבורן, סטנלי טוצ'י, קריימר, אל באנדי, ליאם ניסן ובניסיו דל טורו? כולם – ואחרים – התארחו בצעירותם במיאמי וייס, כפי שאפשר להיווכח באחד משרשורי הטוויטר הכי מהנים שקראתי.
16. יוצר "משפחה מודרנית" עובד על ריבוט עם המבאס ההוא מ"שמיגדון" קיגן-מייקל קי והמועמד לאוסקר ג'וני נוקסוויל (לא אמרתי לאיזה אוסקר).
ריבוט לְמה אתם שואלים? לכלום. "ריבוט" הוא שם הסדרה. העלילה עוסקת בשחקנים שכיכבו יחדיו בסיטקום משפחתי מצליח בתחילת שנות האלפיים, אם כי הם לא בדיוק הסתדרו אחד עם השני. כעת, אחרי שהולו נתנו אור ירוק להחיות את אותה סדרה, נאלצים השחקנים בלית ברירה לעבוד יחד שנית. נחשו אגב באיזו פלטפורמה "ריבוט" תשודר?
17. "בלונדינית" (Blonde), הביופיק של מרלין מונרו עם אנה דה ארמס (ליהוק פנטסטי אם תשאלו אותי), הוסר מהליינאפ של פסטיבל ונציה שצפוי להיפתח בתחילת ספטמבר.
לפי דיווחים, הבמאי אנדרו דומיניק ("ההתנקשות בג'סי ג'יימס על ידי הפחדן רוברט פורד") רב עם נטפליקס בגלל עריכה. יודעי דבר טוענים שהגרסה שדומיניק הציג בפני נטפליקס כוללת סצנת אונס ומין אוראלי עם מחזור מדמם – משהו שנטפליקס, שהיו בטוחים שיש להם סרט אוסקר ביד, לא היו נלהבים לגלות. זה אגב מעלה שאלה מעניינת: החלקים הפרובוקטיביים לא היו בתסריט? כי אם כן, אז נטפליקס ממש מחפפים בסלקציית התסריטים שלהם; ואם זה לא המצב, איך מגיעים לסיטואציה שבאים יום אחד לסט ואומרים "שומעים מה? יש לי רעיון אחר לחלוטין" בכזו רמה?
נטפליקס דרשו מדומיניק לערוך עבור הסרט גרסה ידידותית יותר, ודומיניק, מיותר לציין, לא שש להיענות לדרישה. כעת העתיד של "בלונדינית" לוט בערפל. הסרט עצמו מיועד לנטפליקס ב-2022, ואולי הוא יוקרן בפסטיבל סאנדנס או ברלין בהנחה שנטפליקס ודומיניק יגיעו להסכמה. בכל אופן, "הסרט שנטפליקס לא רצו שתראו" הוא יחסי הציבור הכי טובים ש"בלונדינית" יכול היה לקוות לו.
18. טוב אין כמעט קטעי וידאו בפוסט, אז אסיים עם הקלאסיקה הזו עם רייצ'ל בלום כפרה עליה ("האקסית המטורפת") מלפני שנהייתה מפורסמת:
השיחה של יאיר רווה עם נבות פפושדו - מומלצת מאד
רציתי לקשר אליה כאן באתר, ואני שמח שרם מפנה אליה בכתבה הזו.
כחובב קולנוע שלא שולט היטב באנגלית, חסרה לי תמיד האפשרות להאזין לראיונות ולקרוא כתבות בצורה קלה ונוחה. אני עדיין עושה את זה, אבל זה קשה ולא זורם.
כעת ניתנה לי הזדמנות לשמוע בשפת אימי כמה דברים מאד מעניינים על התליך של הפקת סרט, צילומים, בימוי אקשן, וכמה זמן עובר בהוליווד עד שסרט קם לתחיה. באמת מומלץ מאד; שעת הריאיון הרגישה לי כמו רבע שעה. תודה יאיר.
רייצ׳ל בלום אחראית לדבר הזה?
אני מכיר את הסרטון הזה מקיץ 2014 לפחות, וזה לא שלא צחקתי בו, אבל כמה אפשר לסחוט הומור מ״בואו ניקח את התמימות של דיסני ונמצא בה רבדים אפלים״? חוץ מזה שסרטי דיסני הם לא תקופתיים, אלא מתרחשים בהיה היה פעם, וזה מה שעושה אותם לכל-כך על-זמניים (את הטובים שבהם, זאת אומרת. נראה לי שאיך ש-2007 נגמרה אף אחד לא חשב יותר על פגוש את הרובינסונים יותר מדי.) אז גם אם נניח שהיפה והחיה מתרחש בשנה שבה שארל פרו העלה את האגדה על הכתב, זה היה הרבה אחרי המגפה השחורה. סאות׳ פארק, ואני מצטער להגיד את זה, נמצאת במצב דומה למשפחת סימפסון, ואני אומר את זה בתור מי שצפה בכל הפרקים שלה ללא יוצא מן הכלל. ברור, היא אקטואלית יותר ומגיבה על אירועים בזמן אמת, ספיישלי הקורונה והחיסונים היו נהדרים (תמיד תהיתי איך סדרה כל-כך מלוכלכת כמו סאות׳ פארק תעסוק בנושא שדורש ניקיון קיצוני. התשובה היא ״ללא שום מאמץ״) ואפילו אנשים בגיל של ההורים שלי צחקו מהבדיחה על ישראל, אבל פארקר וסטון פשוט לא יודעים לכתוב קשתות עלילה, אלא טובים יותר בפרקים חד-פעמיים ופרוצדורליים (קייל אפילו תולה על זה אהיל באחד הפרקים כשהוא שואל ״מה קרה לנו? אנחנו סאות׳ פארק! כמה זמן לוקח לנו להתעסק עם טרולים באינטרנט?״). גם מבחינתי הסדרה יכולה להמשיך לנצח וכנראה שאני אמשיך לצפות בכל הפרקים החדשים שייצאו אבל מבחינת הקצב וההומור (לא מבחינת הרלוונטיות) משהו בה מאוד התיישן עוד מ-2005 והיום אבא אמריקאי מצחיקה אותי הרבה יותר.
ובגלל זה אלו חדשות טובות ל14 סרטים.
כי אם נגדיר סרט כפרק ארוך במיוחד של סאות'פארק, כזה עם עלילה רצינית, אני מאד בעד לקבל רק את אלו במקום עונות של עשרה פרקים קצרים.
אבל נאמר שיהיו גם וגם.
(ל"ת)
לגבי העונות, זה פשוט המשך של מה שיש עכשיו
ו6 עונות של סאות'פארק זה פחות מ3 עונות של סימפסונים
גם את החוזה של משפחת סימפסון יאריכו, אל תדאג.
(ל"ת)
מעניין אותי מתי זה יגמר
האם מוות של אחד מהמדבבים הראשיים (ארבעת בני המשפחה+ הארי שירר והאנק עזריה) זה מה שיסתום את הגולל? או שזה עד כדי כך על אוטומטי שפשוט יביאו מישהו חדש ולאף אחד לא יהיה אכפת.
נפטרו להם כבר כמה שחקנים של דמויות אהובות, אבל ברמה שאפשר להמשיך הלאה. הצוות הראשי מתקרב ל70 ול80 בחלקו. בסדרות רגילות זה פחות מעניין כי אתה מניח שזה יגמר תוך כמה עונות, אצל הסימפסונס נראה כאילו התוכנית היא להמשיך לפחות עוד עונה-שתיים אחרי שחייזרים יהרגו את כל האנושות
כל סדרות האנימציה הנחשבות הן כאלה.
מט גריינינג (כן, כך צריך לבטא את שמו) היה ממשיך גם את פיוצ׳רמה לנצח לו רק היו נותנים לו. טריי פארקר ומט סטון, סת׳ מקפארליין, דן הרמון וג׳סטין רוילנד – כולם היו ממשיכים את הסדרות שלהם לנצח לו רק ניתן היה.
תן צ'אנס לבלדה על ציפורי שיר
הספר אמנם סובל ממחלת הקליפהאנגרים, אבל הוא מאוד מוצלח ונותן טוויסט מאוד מורכב לדמות של קורנליוס סנואו. יש בו ביצוע יפה של הארק של דמות שאתה מתחיל להיות בעדה למרות שאתה יודע שתהפוך לנבל בסוף.
מבין שלשחרר את שולי
הוא לא יצירת מופת קולנועית בלשון המעטה אבל קצת הגזמתם עם הסקפטיות..
פה בבאר שבע הוא עדיין ממלא אולמות וכבר עברו חודשיים מאז שיצא
אומייגאד על טרנטינו וfirst blood
אבל לדעתי היית צריך להזכיר גם את הרעיון של ללהק את קורט ראסל בתור השוטר. גאוני לא פחות מדרייבר כרמבו.
הספר ממולץ מאוד אגב
אני חןשב שהבחירה נחמדה אבל לא בדיוק גאונית או חדשנית
קודם כל קורט ראסל שיחק באיזה שלושה סרטים של טרנטינו כבר אז זה לא שידוך מפתיע כמו טרנטינו ואדם דרייבר, שהוא בכלל לא שחקן שהייתי מקשר אליו. בנוסף לא רואה מה מפתיע בללהק את קורט ראסל כשוטר, נשמע ליהוק די סטנדרטי.
שריינתי לי כרטיס ל"טלה" בפסטיבל הקולנוע, ומתארגן עם חברים ל"בל".
איזה פסטיבל נהדר עשו השנה.
שאלה לצופי סאות'פארק
יש בסדרה התייחסות לאיך זה שהילדים לעולם לא מתבגרים כל הזמן הזה?
לגבי ווסטוורלד – נדיר שאני נוטש סדרה באמצע אבל לצערי הם הצליחו להרוס אותה לגמרי.
לפני מלא עונות הם עלו כיתה
מאז אין התייחסות אמיתית לזה, אולי עקיצה פה ושם
תודה
(ל"ת)
תצפה כבר בספייס וורלד
יש בו כמה דברים שהתיישנו אבל לאחרונה נתקלתי בהגדרה שלו כPost modern classic, ו… וואלה. סרט מצחיק וקליל ומטופש ומלא בבדיחות בעומק שלולית שלא מתיישנות אף פעם.
גם כקאלט נוסטלגי לתקופה הוא די דוחה.
אם כבר אז תשלים קודם את לפגוש אנשים זה קל.
משהו משהו פרסי אופיר
"ויהי בוקר" ו"תמונת ניצחון" מובילים עם 15 מועמדויות, למרות (בגלל) שאף אחד לא ראה אותם. מועמדים בנוסף אליהם הן בקטגורית הסרט והן בקטגורית הבימוי "הברך", "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" ו"אגדת חורבן".
רשימת מועמדים מלאה כאן