1. זוכרים שמארוול, חברת הקומיקס וסדרות הטלוויזיה הידועה, הוציאה פעם סרטים? אז לטובת מי ששכח…
כדברי ג'ון אוליבר: קול.
מצטער להיות המזרוב הזה שחייב להרוס, אבל לא מצאתי את עצמי מתרגש מהרטרוספקטיבה-בשקל הזו. אני די בטוח שראיתי סרטוני מעריצים שחוגגים את מארוול יותר טוב ממארוול.
לעומת זאת, ההצצה לסרטים הבאים היא… אה… גם לא מרגשת. אם נחבר את כל הטריילרים שיצאו ל"האלמנה השחורה" הם יהיו ארוכים יותר מהסרט עצמו, ואת הטריילר של "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" ראינו לפני שבועיים. אז נכון שזכינו למבט חטוף ב"הנצחיים" ולא אשקר, אני די סקרן לראות מה זוכת האוסקר קלואי ז'או מתכננת פה – אבל השוטים קצרים מכדי שאוכל ללמוד משהו קוהרנטי על הסרט. הרי אף אחד מאיתנו לא זקוק לטריילר כדי לדעת שאנג'לינה ג'ולי תעשה, בסרט בכיכובה, פרצוף רציני עם קלוז-אפ.
על הדרך למדנו על מספר תאריכי יציאה ושמות חדשים של חלק מהסרטים, והנה הם להלן:
– "האלמנה השחורה": 9 ביולי, 2021.
– "שאנג צ'י ואגדת עשר הטבעות": 3 בספטמבר, 2021.
– "הנצחיים": 5 בנובמבר, 2021.
– "ספיידרמן: אין דרך הביתה": 17 בדצמבר, 2021.
– "דוקטור סטריינג' במולטיוורס הטירוף": 25 במרץ, 2022.
– "תור: אהבה ורעם": 6 במאי, 2022.
– "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח": 8 ביולי, 2022 (היי מגניב, יום הנישואים שלי. רואה מיכל שאני לא שוכח?).
– "המארווליות": 11 בנובמבר, 2022 (אה לא רגע… זה יום הנישואים שלי).
– "אנטמן והצרעה: קוואנטומניה": 17 בפברואר, 2023.
– "שומרי הגלקסיה: חלק 3": 5 במאי, 2023.
– "ארבעת המופלאים": ? ב-?, ?202
מספר אבחנות, ברשותכם:
ראשית, נראה שמארוול מתכננת להדביק את הפער שנוצר בפגרה שנכפתה עליה, ובפרק הזמן שבין 9 ביולי 2021 ל-8 ביולי 2022 הם ישחררו לא פחות משבעה (!) סרטים. יותר מזה – אנחנו אוטוטו מסיימים מחצית מ-2021 בלי סרט מארוול אחד לרפואה, ולמרות זאת 2021 תכיל ארבעה סרטי מארוול (בהנחה שאף אחד מהם לא יידחה). אם נכניס למשוואה גם את הסדרות החדשות, אבין מעריצים אדוקים שיוציאו שקית הקאה ויבקשו לרדת.
כל זה, כמובן, כשאנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם זה באמת הכול. כלומר, אלה בהחלט לא מעט סרטים (עם או בלי "ארבעת המופלאים". ובכלל, איפה "דדפול"?) אבל מה עם סרט אנסמבל שמאחד את כולם? הוא לא מוכרח להיות "הנוקמים", אבל חלק מהשטיק של מארוול הוא ליצור מגה-אירועים בכיכובם של הדמויות משלל הסרטים. הימור שלי? "ארבעת המופלאים" יהיה קצת יותר מסרט עם ארבעה מופלאים.
2. שמחה לאיד היא רעה חולה, ובכל זאת אני לא סובל את גלובוס הזהב. יצור הכלאיים הזה בין האמי לאוסקר מעניק מועמדויות להפקות שמממנות לשופטים חופשות – שופטים שהם, ברובם, קבוצה של עיתונאים זרים וחסרי כל השפעה תרבותית מעבר להשתייכות לקבוצה.
והנה, כרעם ביום בהיר הודיעה רשת NBC שלא תשדר את הטקס הגרוע הזה בשנה הבאה. טוב, זה לא באמת כרעם ביום בהיר. מאז שעלה בפברואר התחקיר בלוס אנג'לס טיימס אודות ההתנהלות המושחתת של תא העיתונאים הזרים, וגם כשהתברר שמתוך 87 החברים בארגון אין ולוּ אדם שחור אחד – הוחלט שהגלובוס יעבור רפורמה, אבל הרפורמה לא התקדמה מהר מספיק לדעתה של NBC. יותר ויותר שחקנים הביעו תרעומת נגד התא, ובהם סקרלט ג'והנסון שכינתה את חבריו "סקסיסטיים", וטום קרוז החליט להחזיר את הפסלונים שבהם זכה לאורך השנים (והרי מה לטום קרוז ולארגון קקיוני מושחת?).
אני מקווה שלא תהיה שום רפורמה ושום נעליים, אלא פשוט יסגרו את השאלטר של גלובוס הזהב. די, לא צריך את הטקס המעפן הזה. תודה.
3. נמשיך עם סרטון של אחד היוטיוברים האהובים עלי, Super Eyepatch Wolf. כשהערוץ שלו נפתח לפני 5 שנים עיקר העיסוק בו היה אנימה, אך מאז הוא התפתח לשלל תחומי עניין: הנפילה של משפחת סימפסון, ההשפעה של אקירה, העולם הסודי של אומנויות לחימה מזויפות, ג'ונג'י איטו, נבירה אל עולם השרלנטים שקוראים לעצמם מדיומים (סרטון חובה) ועוד ועוד ועוד.
הלהט שבו הוא מדבר על תחומי העניין הרבים לצד המחקר המעמיק שהוא עושה ויכולות העריכה המרשימות, הם שהופכים כל סרטון של הבחור לחוויה – גם כשהוא עוסק בנושא שלא מעניין אותי בעליל (נגיד, היאבקות). לכן באתי בשקיקה גם אל הסרטון החדש שבו הוא בוחן לעומק את ספייס ג'אם מאחורי הקלעים – אפילו שלא אכפת לי כל כך מריבת החלל – לא המקורית ולא החדשה.
הווידאו מתחיל כמו כל סרטון Super Eyepatch Wolf טיפוסי (כלומר, נהדר) ואז הוא הופך ל… משהו אחר. לא אספיילר אבל אני ממליץ לצפות עד הסוף. תאהבו או תשנאו אותו, הסרטון הוא הדבר הטוב ביותר שהשם "ספייס ג'אם" אי פעם יקושר אליו.
4. האם לקית' סטנפילד אנטישמי?
לא.
כלומר, יכול להיות. ייתכן שטום הנקס מאמין בפרוטוקולים של זקני ציון וברני הדינוזאור נאו-נאצי. אבל השערוריה האחרונה בכיכובו של סטנפילד יצאה מפרופורציה, ואם הוא אכן אנטישמי – זו בטח לא ראיית הזהב.
הכול התחיל כשעיתון ה-Daily Beast פירסם טור שבו נטען שהשחקן המועמד לאוסקר פתח חדר ביישומון "קלאבהאוס", רשת חברתית שמבוססת על שיחות קוליות (מה? עד שהתרגלנו לא לשוחח עם אנשים? פחח, לא תודה). שמעו, מה שסטנפילד עושה בזמנו הפרטי זה לא עניינו של איש. אני עצמי מנהל קבוצת טלגרם ובה זן נחות של דיונים וזן נחות אף יותר של משתתפים; אולם בחדר שסטנפילד פיקח התנהל דיון סוער במיוחד בעל אופי אנטישמי.
אומנם סטנפילד עצמו לא אמר מילה שיכולה להתפרש כאנטישמית במהלך הדיון השערורייתי, אבל גם בקבוצת הטלגרם שאני מנהל התפתחו לא אחת ויכוחים שמשווים בין סדרות הנטאי – והעובדה שאני לא משתתף בהן לא מסירה ממני אחריות. בכל אופן סטנפילד התנצל "ללא תנאים", ואני מציע פשרה: נסלח לו, אבל לא בלי עונש. ובכן, הנה העונש שלך, לקית': אני מזכיר לכולם ששיחקת בסרט "מחברת המוות" של נטפליקס.
5. "זרים גמורים" הוא אחד מזוכי האוסקר לפרס הסרט הקצר הכי מוכרים אי פעם, ואולי בעצם הסרט הקצר זוכה פרס האוסקר הכי מוכר. עוזר שהוא עלה לנטפליקס וקיבל דחיפה מענקית הסטרימינג, ואפשר לראות את זה בדיון שהוא עורר באתר וברשתות החברתיות (לרגעים אף יותר מהזוכה בפרס הסרט "הגדול"). אלא שאחרי הזכייה המהומה סביבו לא שככה, אלא קפצה, כשעלו טענות שאת הרעיון מאחורי הסרט הקצר לקחו מסרטון היוטיוב הבא, שעלה אי אז ב-2016:
סינת'יה קאו, יוצרת הסרט המקורי (שעוסק באדם שחור בלולאת זמן שמנסה לשרוד מפגש קטלני עם שוטר), העלתה סרטון בטיק טוק (ככל הנראה לצלילי "Peaches" של ג'סטין ביבר) ובו היא טוענת שלפני כשנה פנה אליה גוף המדיה NowThis וביקש לשתף את הסרט. לכן, כאשר יצא הסרט החדש ובו אותו נקודת מוצא עלילתית – הופתעה קאו לגלות את השם NowThis בקרדיטים. אנשי NowThis, מצדם, טוענים שהסרט היה בפיתוח באופן עצמאי עוד לפני המעורבות שלהם.
התגובה הזו ריצתה את כל הצדדים והאינטרנט הוריד מיד את הקלשונים… זה מה שהייתי כותב אם זה היה נכון. בינתיים, יוצר הסרט כתב טור בוושינגטון פוסט בו הוא טוען שזה לא מפתיע כי יותר מאדם אחד חשב על הרעיון, ושגם קאו לא עלתה על הרעיון ראשונה – ושבכלל "עין לבנה" היה צריך לזכות באוסקר. כלומר, את החלק האחרון הוא לא אמר, אבל זה נכון בכל זאת.
6. אם כבר האינטרנט והגזמות (זה אגב השם האלטרנטיבי של הפינה הזו), "פדינגטון 2" הדיח את "האזרח קיין" מ… עזבו, המשפט הזה מושלם איך שהוא. "פדינגטון 2 הדיח את האזרח קיין". לא אכפת לי מאיפה, איך ומה. זה פשוט משפט נהדר ואין צורך להוסיף.
טוב, נו: פדינגטון הדיח את קיין מראש מדד העגבניות הרקובות. במשך שנים נחשב "האזרח קיין" לסרט הטוב ביותר אי פעם, ומה שעזר לדימוי הזה הוא המדד שלו בעגבניות רקובות – 100% אחרי 200 ומשהו ביקורות חיוביות – הישג לא פשוט בכלל. אולם ביקורת שלילית בת 80 שנמצאה השד יודע איפה (היא לא שלנו, מבטיחים. עין הדג רק בן 70) הורידה את הסרט הקלאסי בדירוג, מה שמיד העלה את "פדינגטון 2" (בעל 244 הביקורות החיוביות) אל ראש הטבלה – וגם הוביל בתורו אל אחד הציוצים המוצלחים בכל הזמנים.
7. כולם יודעים שכדי לזכות באוסקר על תלבושות צריך לשים הרבה שמלות בסרט תקופתי כלשהו. אבל השאלה החשובה היא כמובן, באיזו תקופה לבחור? ב-The Film Experience בחנו את זוכי האוסקר בקטגוריה ובדקו מה הן התקופות שהמצביעים אוהבים להרעיף עליהן פרסים ועם איזה הם ברוגז (מה תקופת הריג'נסי עשתה לכם, אוסקרים?). אני יכול להגיד לכם מי לא יקבל אוסקר: אני, שכותב את זה בעודי יושב עם פיג'מה קרועה וחצי גרב. ידעתי שהייתי צריך ללבוש את שמלת הנשף הרוקוקו-ית שלי.
8. האזנתם הבוקר כבר ל"בואי נדבר רצח" או "התשובה" או "מכת בכורות"? למה שלא תאזינו לפודקאסט נוסף? כוכבי "שר הטבעות" דומיניק מונהאן ובילי בויד (מרי ופיפין, בשבילכם) פתחו עכשיו פודקאסט משלהם, "The Friendship Onion". עוד לא האזנתי לשנייה אחת ממנו אבל זה כבר הפודקאסט האהוב עליי.
9. ואם כבר פודקאסטים, הנה המלצה על פודקאסט ישראלי חדש בשם "אפס בקולנוע ישראלי" של יונתן עמירן (שהתארח גם בסטנד אפ קולנוע שעשינו אי אז לפני כל הקורונה הזאת). בהסכת יוצא יונתן למסע לצפות בכל הסרטים הישראליים שהוא אף פעם לא ראה כדי להפוך מ"אפס בקולנוע ישראלי" ל"נכס בקולנוע ישראלי". בכל פרק מארח יונתן חבר אחר (ביניהם נעמה רק שלנו) ומדבר על סרט ישראלי שהוא טרם ראה.
10. אתנחתא עם סרטון: סצנה שיש בכל סרט של כריסטופר נולאן:
11. מסתבר שאיימי אדאמס לא סיימה עם קורס הבלשנות שלקחה בתואר הראשון: השחקנית תגלם חוקרת שמנסה לפענח איך מתקשרים חייזרים עצים.
הסרט, Finding the Mother Tree, יתבסס על ספר הזכרונות של הפרופסורית סוזאן סימרד – אקולוגית ידועה שהייתה הראשונה לגלות שעצים מתָקשרים ביניהם באמצעות רשת תת-קרקעית של פטריות (הנה גרסת סרטון טד). ג'ייק ג'ילנהול נמנה, יחד עם אדאמס, כאחד המפיקים – אז יש סיכוי לא רע שהוא עצמו ישתתף בסרט. אני מאוד מקווה שזה יהיה בתור עץ.
12. ואם כבר חוקרת בעלת שם עולמי: זוכרים את פמלה אנדרסון? אז דיסני מפיקים סדרה אודות קלטת הסקס הידועה שלה (מה? הולו זה של דיסני).
לילי ג'יימס היא פמלה אנדרסון, וסבסטיאן "חייל החורף" סטן הוא הנוירולוג והפילנתרופ הידוע טומי לי – ולפי צילומי היח"צ החדשים השניים נראים נהדר. עוד יככב בסדרה סת' רוגן בתפקיד הבחור שגנב את הקלטת הלוהטת (כי כמובן). את הסדרה עצמה מביים במאי "אני טוניה" קרייג גילספי, ודיסני טרם הכריזו על תאריך שידור אבל היא כנראה תעלה בסוף השנה או תחילת שנה הבאה.
13. יולי מעבר לאופק ועמו פסטיבל קאן. צרפת אומנם כרגע בעיצומו של סגר ולא ברור איך העסק יתנהל, ורק בסוף מאי נדע מי משתתף בתחרות – אבל צוות הכותבים של Screen Daily לקח על עצמו לבחון מגוון סרטים מרחבי העולם שעשויים לדעתם להיות חלק מקאן 2021 (וגם אם זה לא יקרה בסוף, מה רע בכתבה שחושפת אתכם לסרטים חדשים מרחבי תבל?).
בינתיים אכוון את אור הזרקורים לכיוון שלושה סרטים שאנחנו כן יודעים שיהיו בפסטיבל: הראשון הוא "בנדט" (Benedetta) של פול ורהובן שעוסק בנזירה צעירה במאה ה-17 שמצטרפת למנזר ומנהלת רומן עם אישה אחרת. למי שחושב שאולי זה יהיה מאופק ומרומז: א. אתם זוכרים מי זה פול ורהובן, כן? ב. במקרה שלא, הפוסטר כאן כדי להפיג את כל החששות (זהירות, לב"ע – לא בטוח בעבודה). הנה הטריילר, לסקרנים.
הסרט השני הוא "המברק הצרפתי" של ווס אנדרסון (לא מאמין שחלפה יותר משנה מאז שיונתן דיבר על הטריילר שלו. ספוילר: הוא בסוף לא שוחרר ביולי האחרון) והשלישי הוא "אנט" (Annette) של ליאו קראקס ("מנועים קדושים"), סרט שאני אישית מצפה לבואו – אדם דרייבר מגלם סטנדאפיסט ומריון קוטיאר היא אשתו, זמרת סופרן; חייהם משתנים כשנולדת הבת שלהם, אנט, ולה מתנה ייחודית. הנה הטריילר שהעלה את רף סימני השאלה שלי סביבו (אבל אני עדיין מתרגש).
14. תמונה ראשונה יצאה מסרטו החדש של סקורסזה (Killers of the Flower Moon), ובה נראים ליאונרדו דיקפריו ולילי גלדסטון. זאת לא תמונה מאוד מרגשת: יש בה את ליאונרדו דיקפריו בפרצוף משחק אינטנסיבי ואת לילי גלדסטון בוהה בו. עם זאת, בצורה תמוהה למדי, הניו יורק פוסט החליטו שדיקפריו הוא "בלתי ניתן לזיהוי" בתמונה הזאת כאשר פרסמו אותה בטוויטר, והלעג לא איחר לבוא.
15. ולסיום, הפינה האהובה עליי: מה נסגר בתי הקולנוע בישראל?
והשבוע במה נסגר עם בתי הקולנוע בישראל: בידיעה יח"צנית לסרט "בגידה" שמסווה את עצמה ככתבה אותנטית, נטען שלפי המתווה המסתמן בין בעלי האולמות למשרד הבריאות – עד 27 במאי כל בתי הקולנוע יהיו פתוחים.
ובכן, כשפיזית אשב באולם ואשמע תלמידי כיתה י' מצלמים סטורי עם פלאש ואישה מבוגרת תעשה להם "שששש" והם יענו לה בשרשרת של "ששששש" חזק יותר כדי לעשות דווקא, חוץ מידידה שלהם שתצעק (עם מסטיק בפה) "דייי נווו אל תהיו מניאקים!" ואחד החבר'ה ישיב לה ב"מה יש לך צוחקים, ש'תחררי קצת אורפז" ויזרוק עליה פופקורן ואורפז תענה ב"חחח איזה סתום אתה אביתר" ותזרוק עליו פופקורן בחזרה – רק אז אאמין בשובם של בתי הקולנוע.
העם דורש תמונה שלך בשמלת נשף רוקוקו-ית
(ל"ת)
ובכן
סרטוני מעריצים שחוגגים את מארוול יותר טוב ממארוול:
A ride through the MCU action
הסרטון על נולאן גאוני!
(ל"ת)
אני מניחה שמה שיש לאקדמיה נגד תלבושות ריג'נסי זה שאין לשמלות האלה שום נפח.
וגדול=מרשים.
הם ביחד עם ג'ו רייט יכולים לקפוץ לי, שמלות בגזרת אמפייר זה מהמם (ולדעתי מחמיא גם לנשים שלא במידה 36, לא שיש הרבה כאלו בסרטים האלה).
לא מבינה במונחים האלה אז ניסיתי לגגל
והתבלבלתי; כשחיפשתי ריג'נסי מצאתי שמלות שנשפכות מתחת לקו החזה, וכשחיפשתי אמפייר מצאתי שמלות שנשפכות מקו המותניים. הראשונות מתאימות למי שיש לה בטן גבוהה (גזרה תפוחית) אבל מנגד עלולות לגרום גם לבחורה ממוצעת להיראות בהיריון; לעומת זאת שמלות שנשפכות מקו המותן מחמיאות למי שיש לה טורסו צר יחסית (אבל יכול להיות חזה גדול) + בטן תחתונה ואגן רחב (גזרה ים תיכונית / אגס / שעון חול).
לא בטוחה איך הגעת לתוצאות האלה.
אולי אם חיפשת בעברית? מה ישראלים יודעים.
בכל מקרה גזרת אמפייר היא כזו שבה המותן של השמלה נמצא בדיוק מתחת לחזה – כמו שהיה נהוג בריג'נסי. ואני חושבת שהן יפות גם למי שאין לה את הגזרה שתיארת – הן יוצרות קו ארוך וחלק שלדעתי נראה מאד טוב. אמנם הן לא מדגישות את הרזון של מי שלובשת אותן, אבל אני לא חושבת ששמלה מחמיאה היא בהכרח זו שגורמת ללובשת להיראות הכי רזה שאפשר. אם כבר זו שגורמת לה להיראות הכי גבוהה 😛
לא ספוילר כמובן, סליחה
(ל"ת)
ראי פה למשל
https://mazaltov.walla.co.il/weddingdresses/catalog/empire/
אני לא מתה על הגזרה הזאת, אבל שמתי לב שלשמלות אמריקניות במידות גדולות יש קו מותן גבוה.
לגבי הציוץ התמוה של הניו יורק פוסט
החלטתי שמדובר בנסיון מכוון לקחת תמונה לא מרגשת בעליל, ולהפוך אותה לשיחת היום באמצעות כיתוב אבסורדי.
כי אין באמת הסבר הגיוני אחר לתיאור של דיקפריו כ״בלתי ניתן לזיהוי״ בתמונה שבה הוא נראה לגמרי כמו עצמו.
ייאמר לזכותם שאם זו הייתה המטרה, היא נחלה הצלחה מרשימה. ראיתי אינספור תגובות ופארודיות על הציוץ הזה, מה שכמובן הגביר מאוד את החשיפה שלו.
דרך אגב, משהו דומה קרה לא מזמן עם הציוץ של HollywoodLife שטען שניקול קידמן דומה ״שתי טיפות מים״ ללוסיל בול (אותה היא מגלמת). היא לא.
מניחה שזה ז׳אנר חדש מסוגת הקליקבייט – כותרות שמתנגשות חזיתית עם המציאות כדי לעורר כמה שיותר הדים.
קליקבייט הוא טקטיקה שמעטים הם כלי התקשורת שחפים ממנה
אבל בהקשר הזה חשוב להנכיח שהניו יורק פוסט הוא גם סוג של פח אשפה בוער, אז יש גם את זה.
לגבי הגלובוסים
מסכים שמדובר בגוף קקיוני ומושחת חסר כל השפעה או הבנה (או בניסוח המושלם של גרי אולדמן: תשעים כלומניקים מאוננים), אבל הטקס עצמו דווקא היה לרוב מאוד מבדר והרבה יותר מהנה מאשר האוסקר (בייחוד בשנים שבהן ריקי ג'רווייס הנחה). האווירה המשוחררת והפחות מחייבת והאלכוהול שזרם בשולחנות שם יצרו לא מעט רגעים טלוויזיוניים בלתי נשכחים. מהבחינה הזאת קצת חבל שלא נקבל את זה יותר.
אכן, גם אני לא מבין יותר מדי את הביקורות
כי הטקסים שלהם בד״כ פחות משעממים מהאוסקרים, גם אם מדובר באמת בארגון מושחת ולא פוליטיקלי קורקט.
בכל אופן, ממליץ בחום על הטקס הבאמת אלטרנטיבי והסופר מצחיק של הספיריט. זה באמת אוכל בלי מלח את שני הטקסים האלה, אם מתעלמים מהבחירות המאוד אלטרנטיביות שלהם לזהות המועמדים.
אוי, הסרטון על "נולאן" קורע
(ל"ת)
קצת חיכיתי ל'מצאנו באינטרנט' בשביל להמליץ
שוב על ערוץ YouTube שכבר דיברו עליו באתר בעבר בדיון כלשהו.
Viva La Dirt League, שלושה ניו זילנדים שעושים סרטונים קצרים כבדיחות על עולם הגיימרים וכו', התחילו לפני בערך שנה פרויקט Kickstarter בכדי לצלם סרט קצר בעולם של משחקים רבי משתתפים סטייל WoW, והשבוע הסרט הקצר (באורך 36 דקות) יצא באופן רשמי.
חלק מכובד מהבדיחות שם דורשות היכרות עם הערוץ כדי להיות ממש מצחיקות (ואני ממליץ בחום על כל סרטוני Epic NPC Man שלהם), אבל באופן כללי הם הרימו שם הפקה גדולה ביחס לערוץ שהם, ואם עוד אנשים מכירים את הערוץ אז רציתי להפנות את תשומת הלב לכך שהסרט הזה יצא ואולי יעלה חיוך לחלקכם (:
לינק
איך אני אוהב את הערוץ הזה
לא ידעתי על הסרט הקצר, טוב לדעת. תודה!
עוד מישהו חוץ ממני
עוקב באדיקות כל יום אחרי החשיפה היומית של חברי הקאסט של Knives Out 2?
עד כה נחשפו (לפי הסדר): דייב באטיסטה, אדוארד נורטון, ג’אנל מונה והיום קת׳רין האן.
חייבת להודות שאת ג׳אנל מונה עוד לא ראיתי בכלום, אבל השמות האחרים בהחלט מעלים את הציפייה שלי לסרט.
עד כה כל יום נחשף שם אחד, אז מעניין כמה שמות עוד נותרו ומי נמצא ברשימה.
מצאתי ביוטיוב שיר על ציפורים
https://youtu.be/ml7bK1jg69I
הלך הסיכוי שלי להירדם הלילה
(ל"ת)
אני מתגעגע ל-DHMIS
(ל"ת)
מה אני אגיד, זה זמן לריקוד אחים
(ל"ת)
HotCinema עדכנו את ה"בקרוב" שלהם עם סרטים ב-27.5
https://hotcinema.co.il/ComingSoon
חסרים פה כמה דברים שציפיתי לראות (בעיקר ישראלים) ויש כמה בחירות מוזרות (למה חלק ב-3.6 ולא ב-27.5? למה "מהיר ועצבני" ו"שכונה על הגובה" כל כך רחוקים?), אבל יש תקווה לרגע.
מהיר ושכונה ספציפית כי הם עוד לא יצאו ברחבי העולם
שאר החלוקה נראית לי על בסיס "לפזר את הטוב"
לא מצאתי באינטרנט, ודווקא אשמח לכיוון
בנסיבות די קומיות, ניסיתי להסביר לאדם (אפשר לקרוא לו נוער) את שימשון ויובב. רק שאני לא מצליחה למצוא רפרנס לקיומם באנגלית. איך קוראים להם באנגלית?
הצלחתי למצוא את דף הויקיפדיה של פינוקיו, אבל מי הם מכל המוזרים שם? סליק וסליי? כשחיפשתי לפי השמות זה הוביל אותי לתמונות של יצורים אחרים. האם יתכן שהעולם פשוט לא מכיר בשמשון ויובב? שהם כוכבים רק אצלינו? ולאור החיפושים והתובנות החדשות, יכול להיות שיובב בכלל לא חתול?
השועל והחתול.
בהחלט מוכרים וכוכבים בעולם כולו, מאז צאת פינוקיו במאה ה-19.
מחיפוש זריז, באנימה בפרט, שמשון השועל קרוי ボロ狐 ויובב החתול קרוי ウィッチ (לכשדובר/ת יפנית יראו הם יוכלו לאשרר/לתקן)
יש כמה שמות ולפעמים אין שמות
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Fox_and_the_Cat
אז ממש טעיתי
ג'ק ו-ווילי? איזה אנטיקליימקס. שמשון ויובב שווה יותר!
במהלך החיפושים הצצתי בכמה סרטונים מדובבים ואני מבינה למה ההורים שלי שנאו כל כך את הסדרה הזו. איזה מעצבן הדיבוב! וגם בלה ופינוקיו עם אותו קול!!
אני חושב שזו סדרה אחרת.
נראה שהסדרה שגדלנו עליה מעולם לא דובבה לאנגלית, ולפי הדף הזה (שמקושר מהדף העברי של הסדרה), שמשון ויובב במקור הם בורו ודורה.
https://en.wikipedia.org/wiki/Piccolino_no_B%C5%8Dken
הסרטון של מארוול אכן לא מאוד מלהיב, אבל עריכת הסאונד מ-1:30 והלאה גאונית
(ל"ת)