מכיוון שהשבוע הזה נראה שוב די משעמם בקופות, בואו נחזור לקופות בעבר. הפעם אנחנו לא חוזרים לעבר הרחוק, אלא לעבר הקרוב יחסית, לסוף השבוע הנוכחי ב-2016.
במקום הראשון נמצאת אתנו "מואנה" בסוף השבוע השני שלה בפסגה עם עוד 28.2 מיליון דולר. "מואנה" (בדיבובה של אאולי'אי קרוואלהו, הפעם הראשונה שדיסני ליהקו מישהי בגיל של הדמות שאותה היא מדובבת) הוא סרט דיסני מצויר שמספר את סיפורה של מואנה, שמיועדת להיות הצ'יף של השבט שלה. הכלל הכי חשוב באי בו היא גרה הוא שאסור לצאת לאוקיינוס עצמו מעבר לשונית שלהם. אך מואנה מרגישה את הקריאה של המים ומחליטה לצאת להרפתקה להציל את האי ואת האנשים שלה. בלווי חצי האל מאווי, תרנגול ושירים שלא יצאו לכם מהראש אף פעם. You're welcome. בסך הכול הסרט הכניס 643 מיליון דולר, סכום צנוע יחסית לסרט מצויר של דיסני, ולא צנוע יחסית לכל דבר אחר.
במקום השני, בסוף השבוע השלישי שלו, נמצא "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" עם עוד 18 מיליון דולר. קל לשכוח, אבל אז זה היה סרט די מצופה בתור הסרט הראשון ביקום של הארי פוטר מאז סוף הסדרה, ואכן הוא הגיע להכנסות יפות בהחלט של 840 מיליון דולר. יפות, אבל כבר אז הוא היה די מאכזב בהתחשב בזה שהסרט האחרון של הארי פוטר הכניס מיליארד דולר. לפחות זה עדיף על ההמשך שלו. בכל היבט אפשרי.
במקום השלישי נמצא סרט המד"ב המעולה "המפגש" המבוסס על סיפור קצר מאת טד צ'יאנג, שהכניס עוד 7 מיליון דולר בסוף השבוע הרביעי שלו על המסכים. הסרט הכניס 203 מיליון דולר בסך הכל, די מרשים לסרט שבסופו של דבר חוקר את המשמעות של שפה, כתב וההשפעה שלהם (בתוספת קצת מתח. בכל זאת, סרט). הסרט גם היה מועמד לשלל פרסים מרשימים כולל פרס אוסקר לסרט ולבמאי הטובים ביותר אבל הוא חזר רק עם פסלון על עריכת הסאונד הטובה ביותר.
במקום הרביעי נמצא "בעלי ברית" עם עוד 7 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו בקולנוע. הסרט מתהדר בבראד פיט ומריון קוטיאר בתפקידים ראשיים וברוברט זמקיס בכיסא הבמאי. בסרט הם משחקים זוג מרגלים ממדינות שונות בזמן מלחמת העולם השנייה. בסך הכול הסרט הכניס 119 מיליון דולר, סכום לא רע לדרמת ריגול, וקצת רע ביחס לסרט בתקציב של 113 מיליון דולר.
במקום החמישי נמצא משהו שלא ראינו כבר יותר מדי זמן בטבלאות – סרט של מארוול. "דוקטור סטריינג'" הכניס 6.6 מיליון דולר בסוף השבוע החמישי שלו בקולנוע. בנדיקט קמברבאץ' משחק את ד"ר טוני סטא-סטיבן סטריינג', גאון אנוכי ומרוכז בעצמו שעובר תאונה שגורמת לו לרכוש סט יכולות חדש, ובהתאם לשקול מחדש את מה שחשוב בחייו. מדובר בסרט צבעוני מאוד וכיפי, שבסך הכל הכניס 677 מיליון דולר, שזה אחלה.
במקום השישי נמצא הסרט "טרולים" עם הכנסות של 4.6 מיליון דולר בסוף השבוע החמישי שלו בקולנוע. יש בסרט עלילה אבל היא לא ממש חשובה, מה שחשוב זה השמות המרשימים של המדבבים: אנה קנדריק, ג'סטין טימברלייק, זואי דשנל, ג'יימס קורדן, גוון סטפאני ובעיקר – השירים. שיר הנושא של הסרט היה פתיחה מאוד מקפיצה לטקס האוסקר של 2017 שם הוא היה מועמד לפרס השיר הטוב ביותר (אבל הפסיד) וגם שאר הפסקול נהדר. הסרט הכניס 346 מיליון דולר בסך הכל, והפך לזכיון רווחי שהניב סרט המשך ועוד כל מיני שטויות.
במקום השביעי נמצא הסרט "הסרבן" עם עוד 3.3 מיליון דולר בסוף השבוע החמישי שלו בקולנוע. הסרט הוא סרט ביוגרפי על דזמונד דוס (אנדרו גארפילד המעולה), סרבן המצפון הראשון ששירת במלחמת העולם השנייה בתור חובש וסירב לגעת בכל נשק שהוא, גם כשהוא נוחת בשטח האויב. הסרט היה החזרה של מל גיבסון לקולנוע בתור במאי, ונראה שהיא הצליחה בסך הכל, כאשר הסרט הכניס 180 מיליון דולר. הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר אבל לא חזר הביתה עם אף פרס בקטגוריה ראשית.
במקום השמיני נמצא "סנטה בשקל 2" עם עוד 3.2 מיליון דולר בסוף השבוע השני שלו בקולנוע. ווילי (בילי בוב תורנטון) ומרקוס (טוני קוקס) הם שני פושעים אלכוהוליסטים וממורמרים שמקבלים טיפ מאימא של ווילי (קתי בייטס) לגבי שוד ומתכננים שלושתם ביחד לשדוד 2 מיליון דולר מקרן צדקה לכבוד חג המולד, כי שום דבר לא מכניס לרוח החג כמו סנטה ששודד כסף מצדקה. כנראה שזה לא מה שאנשים חיפשו בסרט החג שלהם כי הסרט הכניס 24 מיליון דולר על תקציב של 26 מיליון דולר. לא נעים.
אם יש עוד משהו שאנשים בארצות הברית לא אוהבים לפני חג המולד זה סרטי אימה. ולכן במקום התשיעי יש כניסה חדשה לסרט האימה "התגלמות הרוע" שפתח עם 2.5 מיליון דולר. בסרט, שד חזק במיוחד נכנס לתוך ילד בן 11 (דוד מזוז, ברוס וויין לצופי גותהאם) ואמו מביאה כמה וכמה כמרים ואנשי דת שמנסים לבצע בו גירוש שדים ונכשלים. כאן נכנס לתמונה ד"ר אמבר (ארון אקהרט) שהוא לא איש דת אלא מנסה להיכנס לתוך הראש והתת מודע של אנשים בשביל לגרש את השד מבפנים. קשה להגיד שזה קונספט פורץ דרך, אבל יחסית לז'אנר הדיבוקים מדובר ברעיון מקורי. יחסית. הסרט הכניס 9 מיליון דולר בסך הכל, מה שכיסה את התקציב של 5 מיליון הדולר שלו.
במקום האחרון נמצא "כמעט חג המולד" שהכניס רק אלפיים דולר פחות מהמקום התשיעי בסוף השבוע הרביעי שלו בקולנוע. הסרט עוקב אחרי משפחה מאוד לא מתפקדת שמחליטה להתכנס ביחד ולחגוג את חג המולד בפעם הראשונה מאז שאמם נפטרה. הסרט כולל כמה שמות מוכרים כמו דני גלובר וגבריאל יוניון והכניס 42 מיליון דולר בסך הכול.
כל זה יותר מעניין ממה שקורה בקופות בימינו: "הקרודים 2: עידן חדש" שמר על המקום הראשון אבל ירד ב-53% והכניס עוד 4.4 מיליון דולר. ההכנסות העולמיות של הסרט עומדות על 60 מיליון דולר, בעוד ששאר הסרטים לא הצליחו להכניס יותר ממיליון אחד. יש כמה כניסות חדשות: במקום השני נמצא "חצי אחים", שעוקב אחרי אחים למחצה שמגלים אחד על קיומו של השני בפעם הראשונה ונאלצים לצאת לטיול חוצה ארצות הברית ביחד, ופתח עם 700,160 דולר. במקום הרביעי נמצאת הדרמה הרומנטית "All My Life" שבה זוג שעומד להתחתן מגלה שהגבר חולה בסרטן, ופתחה עם 370,315 דולר. במקום העשירי נמצא שחרור מחדש של "מת לחיות" (סרט חג המולד האולטימטיבי לפי חלק מהאנשים) עם 189,000 דולר. לא נראה שיהפוך למעניין יותר עד היציאה של "וונדר וומן 1984" לקולנוע בסוף החודש. נותר רק להתעודד מחדשות החיסונים שאנחנו שומעים עליהן ולקוות שלאט לאט (אבל לאט, כן?) המצב יחזור לקדמותו.
להתקטנן
ולציין שקתרין בומונט ילידת 1938, דיבבה את וונדי ב'פיטר פן' ואת אליס ב'אליס בארץ הפלאות', שיצאו ב-1950-1 בהתאמה ככה שהיא היתה בגיל של לפחות אחת מהן?
להתקטנן!
קת'רין בומונט נולדה ב-27 ביולי 1938 (שנתיים בדיוק לפני יום ההולדת הרשמי של באגס באני, כשלושה חודשים אחרי הסרטון הראשון בו הוא הופיע) בעוד שאליס בארץ הפלאות יצא ב-14 בספטמבר 1951, כשקת'רין היתה בת 13 (אליס הייתה כנראה בת שבע) ופיטר פן יצא ב-5 בפברואר 1953, כשקת'רין הייתה בת 14 וחצי (וונדי הייתה כנראה בת 12).
מה שנותן לאאוליאי קרבלהו טייטל יותר נחשק -
המדבבת ההולמת-גילאית לנסיכת דיסני הראשונה.
ואם כבר להתקטנן
אאוליאי קראבאלהו חגגה את יום הולדתה הששה עשר ב-22 בנובמבר 2016, יום לפני יציאת הסרט לאקרנים בארה"ב אך לאחר הקרנת הבכורה ב-14 בנובמבר. קראבלהו גם דובבה את מואנה בסרט ההמשך של ראלף ההורס שיצא לאקרנים בישראל ביום הולדתה ה-18, בעוד שהדמות נשארה בת שש עשרה (או שנתיים, תלוי איך מסתכלים על זה…)
צודק לגבי פיטר פן
התבלבלתי איכשהו בין שנת היציאה שלו לשל סינדרלה.
תודה רבה על הכותרת, עכשיו השיר תקוע לי בראש
(ל"ת)
בכיף.
שלך.