רוקי 5 (1990)
רוקי בלבואה חוזר מהקרב השנוי במחלוקת בברית המועצות ומגלה כי מצבו הבריאותי נהדר. לא, רגע, יש טעות כתיב שם, נעדר. כן, מצבו הבריאותי נעדר. יתרה מזאת, הצרות של סוס ההרבעה האיטלקי לא נעצרות פה, כי גיבורנו מגלה שרואה החשבון שלו איבד את כל הכסף של רוקי ומשפחתו ורוקי אף לא טרח לשלם מיסים ב-6 השנים האחרונות – מה שמותיר את משפחת בלבואה מרוששת (ונטולת הרובוט שהם קנו ב-"רוקי 4". אמרתי או לא אמרתי שזה סרט אייטיז?).
שמעו, "רוקי 5" הוא הרבה דברים, סרט ספורט הוא לא אחד מהם. למעשה הסרט נחשב לסרט הכי פחות אהוד בסדרה (כולל על סטאלון עצמו שדירג אותו עם ציון אפס מתוך עשר… לא שזה באמת משנה מתוך כמה, כי אפס זה אפס), ועם 29% בעגבניות רקובות וביצועי הקופות החלשים בסדרה (מה שכואב נוכח תקציב הסרט שהיה הגבוה ביותר עד אותה עת) – אין זה מפתיע ש-"רוקי 5" קבר את הסדרה למשך עשור וחצי.
אבל, כמובן, אני מוכרח להיות פתית שלג מיוחד ולספר לכם כי "רוקי 5" דווקא לא כזה סרט רע.
מטרת הסרט הייתה להחזיר עטרה ליושנה ולהזכיר לכולם את ימי ה-"דוקומנטרי הזול" של הסדרה. לשם כך פינה סטאלון את כס הבמאי לטובת ג'ון ג. אבילדסן, במאי הסרט הראשון (אותו אחד שזכה באוסקר על התפקיד הזה). אבילדסן יצר סרט שהוא מעין רטרוספקטיבה על הדמות של רוקי ומה שעבר המִתאגרף. רוקי חווה לאורך הסרט מה שנראה כמו דיכאון – המאמן הוותיק שלו, מיקי – מת, אפולו – מת, ולו עצמו מה נשאר? הרי רוקי כבר הגיע להגשמה עצמית (מספר פעמים אפילו). מה נותר לו להוכיח?
לכן רוקי לא חש צורך בוער להיענות להזמנה של מתאגרף חדש שרוצה להוכיח יכולותיו מול בלבואה. רוקי של 1 עד 4 היה קופץ על ההזדמנות, אבל רוקי של "רוקי 5" כבר עייף מדי לחרא הזה. רוקי רוצה לאמן, מה שאכן קורה כשהוא פוגש מתאגרף צעיר ומבטיח, טומי גאן (מגולם ע"י המתאגרף האמיתי טומי מוריסון ז"ל). רוקי משקיע את כל זמנו ומרצו במתאגרף החדש ובעתידו, שזה נחמד לולא בעיה קטנה – בזמן שרוקי הוא אחלה מאמן, הוא גם חרא אבא. בזמן שרוקי נותן את כל כולו לטומי גאן, הבן המתבגר שלו רוברט (סייג' סטאלון ז"ל, בנו גם בחיים האמיתיים) מתחיל להסתובב עם האנשים הלא נכונים.
השנאה כלפי הסרט נובעת מהדיכאון שלו. אחרי שראינו את "רוקי" מתגבר על קשיים ומנצח, אנו פוגשים רוקי שהוא עייף, מדוכא ועושה טעויות. הסרט אולי עוסק באִגרוף אך הוא נעדר הקלישאות הידועות של הז'אנר, והקלישאות הן השמנה והסלתה של "רוקי". סרט "רוקי" בו רוקי לא מתאמן לקראת קרב, עולה לזירה ונלחם עד הדקה התשעים – דומה לגרסה של "שובו של הג'דיי" בה לוק סקייווקר פורש מעסקי הג'דיי, לא שולף חרב אור ומזניח את R2D2 לטובת רובוט אחר שמצא בסרט, יוסף-D2. זה לא אומר שאין כאן פוטנציאל לסרט טוב אך זה יוצר דיסוננס עם ציפיות הקהל.
לי, כאמור, זה לא הפריע. אולי כי מראש ידעתי אודות המוניטין של "רוקי 5" ובאתי אליו בלי הרבה חשק. הופתעתי לגלות סרט עם לב ונשמה, סרט שמעניק סיום הולם (זמני) לסאגה שהיא "רוקי". סרט כזה עדיף מבחינתי על פני "רוקי 3" הגנרי או "רוקי 4" שצריך לשרוף ולפזר בים. למזלי, קריאה של דיונים ברשת אודות הסרט מעלה כי כיום, כשהקהל יודע ש-"רוקי 5" אינו סוף הסאגה כפי שהיה למשך עשור וחצי – השנאה כלפיו תהומית פחות. אני מבקש מכם לבוא אליו בראש פתוח.
רוקי בלבואה (2006)
הקאמבק.
ב-2006 הוציא סילבסטר סטאלון את הדפיברילטור והחייה את סדרת "רוקי" במה שאמור היה להיות האחרון בסדרה (והפעם על אמת נגעתי בכדור ה-אאאארץ). סטאלון שב אל כס הבמאי וכתב סרט שהוא מכתב אהבה לדמות, כי "רוקי בלבואה" הוא שילוב בין הכיף שהסדרה ידועה בו לבין איכות יענו-אוסקרית, בסיפור שמבחינתי הוא אחד המוצלחים בתחומו.
שנים לאחר שפרש מעסקי האִגרוף ובנעלי הבית הנוחות שהן הפעם גיל 60, פתח רוקי מסעדה בשם "אדריאן" על שם אשתו שהספיקה לקבל את התואר ז"ל מאז הסרט החמישי (כנראה שטליה שייר לא רצתה לחזור). במהלך השנים, הקשר בין רוקי לבין הבן שלו רוברט (הפעם מיילו ונטימיליה, ההוא מ-"החיים עצמם" ו-"בנות גילמור") התערער. רוברט הפך לאיש קריירה, קריירה מהסוג שלובשים עבורה חליפת עסקים ולא בוקסר. בלי אישה ועם ילד שכלוא במכונה התאגידית, נותר רוקי לבדו.
רוקי מתיידד עם אישה בשם מארי (ג'רלדין יוז), אֵם חד-הורית לנער מתבגר. מי מכם שתוהה "רגע אחד, מארי… מארי… איפה שמעתי את השם הזה?" מוזמן לחזור לחלק הראשון: זו אותה דמות מהסרט הראשון שרוקי ליווה הביתה ואמרה לו "לך תזדיין, קריפ". ג'ורג' לוקאס אמר פעם כי סרטי "מלחמת הכוכבים" דומים לשירה – הם מתחרזים. זה נכון גם לגבי "רוקי".
רוקי נעשה חבר טוב של מארי, מארגן לה עבודה במסעדה והופך לדמות אב עבור בנה, וכך הסרט ממשיך עד הקרדיטים, בלי שום סצנת אימונים וקרב חשוב…
נראה לכם? על הטעות של "רוקי 5" סטאלון לא התכוון לחזור. אלוף העולם הבלתי מעורער מייסון דיקסון (מגולם על-ידי המתאגרף האמיתי לחלוטין אנטוניו טארוור) חוטף ג'ננה כשסימולציית מחשב בתוכנית ספורט כלשהי חוזה כי לוּ היה דיקסון נלחם מול רוקי בלבואה בשיאו – דיקסון היה מפסיד. הפתרון? לדפוק לאלמן בן ה-60 מכות לעיני כל העולם. אחרי התלבטות לא מעטה, מסכים רוקי לקרב הצדקה הזה שצובר חתיכת באז בעולם הספורט ובתקשורת.
משום מה רוברט (הבן שלו, הוא עדיין בסרט) לא חושב שזה רעיון טוב שאבא יחזור לזירה, פחות בגלל "אני דואג לך, פאפה" ויותר כי "החבר'ה בעבודה לא יפסיקו לרדת עלי בגלל זה". אני יכול להבין את רוברט. אולם בכל זאת, רוברט עוזר לרוקי להתאמן כדי שהפדיחה תהיה מזערית.
שמעו, זה סרט כיף. אומרים ש-"רוקי 3" הוא הכי מהנה בסדרה? בולשיט, "רוקי בלבואה" לוקח את התואר. כי מה יותר כיף מלעלות לזירת איגרוף בגיל 60 מול מתנשא יהיר? זה סרט עם איזון אופטימלי בין פאן לדרמה, כי בדיוק כשהעניינים נראים עגומים מדי, מגיעים חלקי הספורט והאימונים שמזכירים לנו מדוע אנו אוהבים את הסדרה הזו (ברובה).
אז כן, הרעיון של הקרב טיפה מגוחך אבל הביצוע שלו פנומנלי. בניגוד לסרטים הקודמים בהם הקרבות הם למעשה כוראוגרפיה מוקפדת עליה עבדו השחקנים, פה הסגנון הוא (גם) "פריסטייל" ומאפשר מידה רחבה של אילתור מצד השחקנים – וזה ניכר. מדובר באחד הקרבות המוצלחים-יותר בפרנצ'ייז, והוא דומה הרבה יותר לקרב אמיתי. סילבסטר סטאלון הוכיח, 30 שנים בדיוק אחרי הסרט הראשון, כי כוחו עדיין במותניו. כעת רוקי באמת יכול לנוח.
קריד (2015)
אבל לא להרבה זמן. בשנת 2013 במאי צעיר בשם ראיין קוגלר התבקש להחיות את סדרת "רוקי". כמה צעיר? בן 27 צעיר (משמע הבחור נולד 10 שנים אחרי ש-"רוקי" בכלל יצא), וזאת על סמך סרט אחד בלבד שקוגלר ביים קודם לכן, "תחנת פרוטווייל" – סרט בו אמנם לא צפיתי אך הוא כנראה מאוד טוב אם בעקבותיו קיבל קוגלר תקציב של 40 מיליון דולר להחיות זיכיון.
הסיפור: אפולו קריד, כך מסתבר, היה בחור די שובב שהביא לעולם ילד מחוץ לנישואין: אדוניס קריד (מייקל בי. ג'ורדן). אל תזילו דמעה על אדוניס וחייו הקשים כממזר מנודה, משום שאלמנתו של אפולו, מארי אן (פליסיה ראשד, אשתו הטלוויזיונית של ביל קוסבי) אימצה את אדוניס והעניקה לו בית חם (אז בשביל מה היה צריך את כל סיפור הממזרות הזה?). אדוניס גדל לתפארת הרחק מזירת האִגרוף, אולם ישיבות דירקטוריון ומצגות זה לא הקטע שלו. לא לא. אדוניס אוהב לעלות עם תחתוני בוקסר לזירה ולהרביץ לאנשים מיוזעים (נמנעתי מלומר את זה עד עכשיו, אבל אִגרוף הוא ספורט קצת הומוסקסואלי. לא?). אדוניס משתתף בקרבות מחתרתיים בלבד כי מארי אן, בצדק, לא רוצה לחוות טראומה שנייה. אבל אדוניס לא יכול להתכחש לטבע שלו, הוא רוצה להיות מתאגרף מקצועי – עניין די בעייתי כשאף אחד לא מוכן לפרוש עליו חסות.
בואכה רוקי בלבואה.
אדוניס מאתר את יריבו האגדי של אביו שעדיין מנהל את אותה מסעדה, ומבקש כי הלה יאמן אותו. בלבואה מן הסתם מסרב, כי אולי יש לרוקי פגיעה מוחית אבל הוא לא מטומטם. אבל, נו, אתם כבר מנוסים בכל קלישאות הספורט: לבסוף בלבואה מתרצה נוכח התעוזה שמפגין קריד הצעיר והוא מחליט בכל זאת לאמן אותו. בין לבין, אדוניס מפתח מערכת יחסים עם ביאנקה (טסה תומפסון), מוזיקאית מבטיחה עם בעיות שמיעה. אני יודע שהסטנדרט לא גבוה בכל הקשור ל-"רוקי", אבל מערכת היחסים בין ביאנקה לאדוניס היא המקסימה ביותר בפרנצ'ייז.
"קריד" יצא ב-2015 וזכה לשבחים מקיר לקיר. זה לא רק המשחק הנהדר של מייקל בי. ג'ורדן והסובבים אותו, אלא רוח הנעורים שקוגלר החדיר כאן – תרבות הראפ שניכרת גם בפס קול מודרני וקצבי, המון חוצפה, תעוזה וגם כמה בדיחות על השטויות שהסדרה הזו פעם עשתה (בקטע של "חחח איזה סתומים היינו", שטיק קולנועי ידוע).
קרבות האִגרוף מעולם לא נראו טוב יותר – קוגלר צילם שני קרבות בוואן שוט מתמשך והתוצאה מפעימה. אפילו סטאלון עצמו לא איבד את זה בגילו המופלג: הדמות שלו סרקסטית אך תמימה כפי שהייתה פעם, והבחור רחוק מלהתמקם בניחותא על כס המאמן. בעוד אדוניס נלחם במהלך הסרט בזירות אגִרוף, בלבואה עצמו נלחם גם הוא – במחלת הסרטן. לא אפולו, לא קלאבר לאנג, לא איוון דראגו וגם לא מהשמו מ-"רוקי בלבואה"; היריבה הקשוחה ביותר של רוקי זו הכימותרפיה ומעולם לא עודדתי את הסוס האיטלקי לנצח כפי שעודדתי אותו כאן. המועמדות לאוסקר שקיבל סטאלון בעקבות הסרט, כמעט 40 שנה אחרי שהתמודד לאוסקר על גילום אותו תפקיד, מוצדקת לחלוטין (הוא גם זכה אגב, לראשונה בחייו, בגלובוס הזהב. אבל למי אכפת מגלובוס הזהב?).
"קריד" אולי לא הסרט האהוב עלי בפרנצ'ייז אבל הוא בהחלט בטופ 3, ואני לא יכול להכחיש כי הוא לכל הפחות, המהנה, המוצלח והמדכא מבין סרטי הסדרה, הכל בחבילה אחת. הסרט עצמו יצא באותה שנה כמו "הכוח מתעורר", סרט נוסף שהחיה פרנצ'ייז מזדקן שהתחיל באותה שנה כמו "רוקי"; אך "קריד" יותר מרק מנער את האבק. בעוד "הכוח מתעורר" והסרטים בעקבותיו הולכים על קצות האצבעות כדי לכבד את המורשת ממנה באו (מה שלא עזר להשקיט את הדיונים ברשת), "קריד" לוקח קונספט שחוק ורווי קלישאות – ויוצר ממנו חיה מזן אחר. "קריד" ו-"רוקי" אולי מתכתבים ביניהם עלילתית, אך קשה לומר שהם אותו סרט. "רוקי" הלך כדי ש-"קריד" יוכל לרוץ ומדובר בדוגמה ומופת לדרך הנכונה להחיות זיכיון בר מינן. "מלחמת הכוכבים", "עולם היורה" וחבריהם יכולים ללמוד דבר או שניים מ-"קריד".
קריד 2 (2018)
רק חבל ש-"קריד 2" הרס את זה.
ריאן קוגלר התהלך לו ברחוב כשמסחרית עצרה מולו וחטפה אותו היישר לאולפני מארוול. נהדר לתאגיד העכבר, נהדר קצת פחות ל-"קריד". על כן, נקרא אל הדגל הבמאי סטיבן קייפל ג'וניור, אשר, וזה נכון לחלוטין, גם לאמא שלו אין מושג מי הוא.
ל-"קריד 2" יש מספר בעיות, בראשן: הוא לא באמת "קריד 2" אלא "קריד 3". את "קריד" עזבנו כשאדוניס הפסיד את הקרב מול מי-שזה-לא-היה-שם ואילו את "קריד 2" אנו פותחים כשאדוניס… אלוף העולם? כוכב בינלאומי? מה הולך פה, דילגו על סרט? חבל, כי הוא נשמע כמו אחלה סרט.
"קריד 2" (זה שקיבלנו, לא זה שהחמצנו) מביא את אדוניס כשהוא בשיא תהילתו לאתגר הגדול של חייו – והאתגר הזה חובב פילמני ושטיחים על קירות (אני בלרוסי, מותר לי): איוון דראגו, ההוא שגרם לאביו של אדוניס לעבור דירה אל תוך ארון קבורה, קורא תיגר על אדוניס ובכך, תוך דקות ספורות, עוקף דולף לונדגרן את מספר שורות הדיאלוג שהיו לו בכל "רוקי 4". כמובן שלא איוון עצמו הוא שיעלה לזירה אלא הבן שלו, ויקטור (מגולם על-ידי המתאגרף הרומני פלוריאן מנטינו) – העתק/הדבק של איוון הצעיר. אדוניס כמובן לא מוכן להילחם אבל אז הוא כן מוכן, אבל רוקי לא מוכן לאמן אותו אבל בסוף הוא כן מוכן, וגם מארי אן לא מוכנה שאדוניס יילחם אבל בסוף היא כן מוכנה, וגם ביאנקה לא מוכ… הבנתם קיצר.
הסרט נכתב על טהרת "רוקי 4" אשר את דעתי עליו לא חסכתי (בלשון המעטה). קיוויתי כי בידיים מנוסות ניתן יהיה לעשות צדק פואטי וליצור סרט טוב כפי ש-"קריד" היה, אולם התוצאה גרועה משציפיתי, משום ש-"קריד 2" הוא סרט בינוני: לא רע דיו כדי לצחוק עליו ולא טוב מספיק כדי להמליץ למישהו לצפות בו. הוא פושר מבחינה קולנועית, יש לו פסקול של מוזיקת מעליות (השימוש בלחנים המיתולוגיים של ביל קונטי מציל אותו משממה מוחלטת), הדיאלוגים קלישאתיים, הצילום בנאלי והעריכה מזכירה טלנובלה. לאחר שזכינו לראות סרט שמצעיד את הסדרה קדימה עם "קריד", "קריד 2" מתרפק על גלי הנוסטלגיה ומסרב לשחרר. אם רצו לעשות כבוד אמיתי ל-"רוקי 4", עדיף היה לתת לטומי וויסו לביים את העסק. לפחות הייתי יוצא משועשע.
למזלו של הסרט (ולמזלנו), כשיש לך את מייקל בי. ג'ורדן וטסה תומפסון בקאסט – קשה ליצור סרט שהוא רע במהותו. הכימיה בין השניים וקו עלילה אודות הריון רווי קונפליקטים (היה משהו כזה ב-"רוקי 2". שירה, חרוזים. זוכרים?) מהווים את עיקר העניין פה – שזה משעשע, כי לא ציפיתי שדרמה משפחתית תהיה עיקר המוקד בסרט ספורט (זה אמנם היה המצב גם ב-"רוקי 5", אבל להזכירכם, "רוקי 5" הוא לא באמת סרט ספורט). אגב אם תהיתם, רוקי בלבואה לא עושה פה שום דבר שאני יכול להגדיר כמהותי. הדמות זוכה לעלילה משנית שנדמה כי נכתבה כלאחר-יד (אם זה מעניין אתכם, רוקי ביישן מכדי להיפגש עם הבן שלו והנכדה שרק נולדה. איזה פשוש רוקי הזה, הא?). המתאגרף האגדי שרד קרבות אכזריים, התגבר על מות יקיריו ועבר מחלה קשה – אך שום דבר מכל אלה לא הכין אותו לאתגר הקשה בחייו: להיתקע בפילר.
ויקטור דראגו עצמו הוא בחור מאיים והנוכחות שלו על המסך מרתיעה דיה כדי לעורר עניין בקרב, קרב שאמנם אינו יפה קולנועית כמו הקרב ב-"קריד" (כי ראיין קוגלר יש רק אחד) אבל בזכות הביצוע הפנומנלי של פצצות האנרגיה והשרירים שהם מייקל בי.ג'ורדן ופלוריאן מנטינו, מצאתי את עצמי נהנה הרבה יותר פה מאשר בקרב הגדול ב-"קריד" (ובטח שיותר מהקרב ב-"רוקי 4"). נו, לפחות ל-"קריד 2" יש משהו לזקוף לזכותו.
חבל שהסרט האחרון בסדרה הוא לא בדיוק נוק אאוט, לכן אני מקווה שהוא לא באמת יהיה האחרון. לא יודע מי ירים את הכפפה בעתיד אבל אני מקווה שהיא תחזור לידיים מקצועיות.
מצויין.
במיוחד המשפט על אמו של סטיבן קייפל ג'וניור.
מצויין
במיוחד הרפרנס לקלאסיקת שנות ה-90 נשיקה במצ"ח.
א. רגע, איזה רפרנס?
ב. "נשיקה במצ"ח" אסור בתכלית האיסור להיות באותו משפט עם המילה "קלאסיקה".
זה לא היה מכוון???
א. "רגע לפני מתן גזר הדין, נודע לבן שבת שמעשיו עם דנוטה תועדו. כתנאי לאי פרסום הקלטת הוא מתבקש לרצות את אריק. בן שבת משכנע את מפקד הבסיס שמדובר בטעות, שאריק אינו עריק, אלא "אריק", כי הוא "נהדר בעת מילוי תפקידו" ולא "נעדר בעת מילוי תפקידו", וכי הוא אחד מחיילי המילואים הטובים ביותר."
א.1. אני לא מאמין שיש סיכום לעלילה ולרפרנס הספיצפי הזה בויקיפדיה! אם היה אפשר, הייתי שם כסף על כך שקראו לדמות אריק רק כדי שזה יתאים לבדיחה הזו.
ב. מן הסתם. זו אפילו לא קלאסיקת טראש או בורקס. אבל כל סרט שחרשתי בוידאו כשהייתי ילד הוא קלאסיקה בעיניי.
אה, וואו, זאת בדיחה שהתגלגלה באחת העריכות
ואפילו לא שמתי לב. אולי כי הדחקתי לחלוטין את "נשיקה במצ"ח". אבל עכשיו שאני רואה אין ספק שזה שם.
אני יודע שהרבה לא אוהבים אותו,
אבל "אחרוני הג'דיי" עדיין קיים; כך ש"גרסה של 'שובו של הג'דיי' בה לוק סקייווקר פורש מעסקי הג'דיי" וכו' קיימת פחות-או-יותר, והסרט שבעקבות "הכוח מתעורר" ממש לא "הולך על קצות האצבעות כדי לכבד את המורשת ממנה בא"…
מעניין שזה הפריע לך
אני ממש חשבתי שהשורה הזו הייתה בזבוז של בדיחה, משהו כמו "דומה לגרסה של "שובו של הג'דיי" בה לוק סקייווקר פורש מעסקי הג'דיי, לא שולף חרב אור ומתבודד באי למשך סרט שלם ולא רוצה להיות ג'דיי.. אה רגע…"
ראשית אציין כי אני מתומכי "אחרוני הג'דיי"
ואמנם זו אכן גרסה בה לוק פרש מעסקי הג'דיי, אבל עד סוף הסרט הוא מביא את הרגע האפי בתולדות חייו כלוחם ג'דיי – מה שלא קרה ב-"רוקי 5". אם את פרק 8 לוק היה מסיים בלי שהיינו רואים אותו נלחם, הסרט היה חוטף הרבה יותר חיצי ביקורת (כפי ש-"רוקי 5" חטף בזמנו ועדיין חוטף).
ההשוואה של "קריד" היא ל-"הכוח מתעורר", שני סרטים שהפיחו חיים באותה תקופה לזכיונות וותיקים שהחלו באותה תקופה, וזאת אחרי שנים של דממה – האחד (קריד) עשה זאת בלי לפחד לשנות את הנוסחה, השני (הכוח) נצמד לנוסחה כמו שתינוק נצמד לתמ"ל.
נכון אגב שפרק 8 הוא ההפך הגמור מהליכה על קצות האצבעות, אבל זה לא שווה הרבה אם הבוסים מאחוריו נבהלו מהשיח הקוטבי אליו הוא הוביל, עד שהם החליטו להביא אותה ב-"אבל לא אמרנו בלי חרטות" והפכו בפרק 9 את היוצרות על התשתית המדהימה שנבנתה בפרק 8. "קריד 2" לפחות לא ביטל שום דבר ש-"קריד" עשה.
אם לסכם
אז 1 – 2- 6 – 7
נכון? אלה השווים?
את 1 ו 7 ראיתי ואהבתי. נשלים את השניים האחרים
אז ראיתי את ״רוקי בלבואה״
היה מגוחך, מההתחלה ועד הסוף למען האמת. גם הדרמה, גם הקשר עם הבן, גם הקשר עם הכאילו בן השני (הבן של מארי), גם הסיפור על הכלב שלא מתחיל ולא נגמר, גם הקשר הרומנטי שלא קשור לכלום, ובעיקר נראה די מטריד, גם הקשקוש על החבר׳ה מהבר (ועוד צריך להראות את הבחורה שם בסוף הסרט, אלוהים יודע למה), גם הסיפור עם החברים הזקנים שלו, גם הרעיון של הקרב שהוא באמת מגוחך לחלוטין, ובעיקר גם הקרב עצמו (שנראה בעיקר כמו משחק מחשב של פעם) הכל צפוי וידוע מראש, הכל גרוע. סרט דרעק
וואו איזה מרתון מפואר. חובה לכל מי שרוצה להשלים את השכלתו הקולנועית.
רגע, מה עם רוקי VII (נקמתה של אדריאן)?
(ל"ת)
היא חוזרת מהמתים בתור זומבית?
(ל"ת)
מה פתאום, זה מגוחך
היא זייפה את מותה וחיכתה לרגע הנכון כדי לתבוע את נקמתה.
By the way. סטאלונה הוכיח את עצמו בתור אחד הבמאים האמריקאיים היותר מצליחים ופיקחים של העשורים האחרונים , בטח בתור שחקן שנהפך לבמאי. מישהו מוכן חהסביר חמה ממשיכים להלל את אדון איסטווד בזמן שסטאלןנה נשאר מחוץ ללופ?
מה? הוא עשה מעט מאוד.
חלק ממה שהוא עשה טוב, אבל בגדול מדובר בבמאי בינוני עם הספק נמוך. למה שהוא יהיה בלופ?
עזוב את זה שהוא עשה שניים מהסאגות הגדולות ביותר
שהם "רמבו ו"רוקי" ובכל אחד מהם ביים את הסרטים הכי טובים. הוא גם ביים דרמת ספורט נהדרת בשם Paradise Alley וסרט ריקודים מגניב לגמרי בשם staying alive ובנוסף להכל עשה את בלתי נשכחים, אחד מסרטי האקשן הטובים של השנים האחרונות. וזה בלי להזכיר את הכריזמה והסקס אפיל שיש לו בסרטים ששיחק במאי ענק ושחקן ענק.
כלומר, אולי
אבל אתה מבין למה זה לא בדיוק בר השוואה לדברים שאיסטווד עשה?
כי זה אקשן וספורט
ולא דרמה.
ובמאים רציניים מבייים דרמה, אולי פנטזיה ומדע בדיוני – אבל אקשן וספורט – זה לא יכול להחשב סרט טוב. מקסימום guilty plesure.
בהתחשב בכך שאת האוסקרים שלו
איסטווד קיבל על מערבון וסרט ספורט: אני לא בטוח שזה המקום הנכון לשלוף את ההטייה הזאת.
איסטווד ביים גם דרמות, אבל בעיקר איסטווד ביים יותר ומהכול.
לא יודע אם זה רק בישראל
אבל יש איזושהי הערצה… הממ… רבה… (כי "פנאטית" זו מילה חזקה מדי) כלפי סילבסטר סטאלון, הערצה שאמנם קיימת בקרב חובבי קולנוע אבל ניכרת בעיקר בקרב הציבור הכללי; אנשים אומרים את השם "סטאלון" עם מידת גאווה שאף פעם לא הבנתי אותה.
אני לא אומר כמובן שהוא לא יוצר מוכשר ושאנחנו לא חייבים לו תודה (ועל כך יעידו 4,000 המילים שכתבתי פה), אבל דווקא עם סטאלון תמיד הייתה לי תחושה כי עומדת מאחוריו עדת תומכים אמוציונליים שחורגת את גבולות התמיכה הסטנדרטית, ואשר מוכנים לשעוט בכל רגע נתון כדי להגן עליו ולהלל אותו ואת סרטיו.
לא מסכימה עם ההגדרה שלך
את הבלתי נסלח לא ראיתי, אבל מליון דולר בייבי הוא הרבה יותר דרמה מספורט. סרט ספורט קלאסי לא היה נגמר כמו שמליון דולר בייב נגמר.
ואם מליון דולר בייבי כן היה נגמר כמו סרט ספורט קלאסי אף אחד לא היה מסתכל עליו.
מה זה "ספורט קלאסי"?
גם "רוקי" הוא לא "ספורט קלאסי". רוב סרטי הספורט הם במידה מסוימת גם סרטי דרמה. מעטים מאוד הסרטים שעוקבים נטו אחרי מאמצי הקבוצה/הספורטאי, ולרוב יש עוד מאמצים ועוד דמויות ולכן ממש לא נדיר למצוא מועמדויות לסרטי ספורט (פייטר, לוחם, קריד מהעשור האחרון) באוסקרים, אז גם עליהם "מסתכלים".
שוב, אפשר לדבר על הטיות נגד סרטי ספורט ואקשן שמונעים מסטאלון להיות במאי העל שמגיע לו. אבל להגיד את הטענה הזאת נגד איסטווד, שעשה בדיוק את אותם סרטים לאורך הקריירה שלו – פשוט יותר, ויותר טוב (לרוב) – מרגיש מפוספס.
אין ללכם של מושג בהבנה בסיסית בקולנוע
לקטול סרטים כמו רוקי ובו זמנית לפרגן לסרטי קומיקס… אי אפשר לקחת את האתר העלוב שלכם בצורה רצינית
סדרת סרטי רוקי זאת הסדרת הסרטים הכי טובה בכל הזמנים.
חוץ מהסרט החמישי , כל סרט בסדרה פשוט חוויה קולנועית!
לכו תפרגנו לספיידרמן, חבורת ליצנים!
אתה...
קראת את שתי הכתבות?
להגיד שרוקי 4 וקריד 2 גרועים... נו באמת
סדרת סרטי רוקי זו הסדרת סרטים הכי טובה בכל הזמנים!
כמה לב יש בסרטים האלו…
אי אפשר להתייחס ברצינות אליכם!
אתם קוטלים כל הזמן את סטאלון
דה נירו וברוס וויליס נעלמו לחלוטין מהתהילה.
פעם אחת לא קטלתם אותם!
בחזרה לסרטי רוקי,
חוץ מרוקי 5 האיום הסרטים האלו נהדרים
דווקא קריד 2 הרבה הרבה הרבה יותר טוב מהראשןו
הצילום של הסרט היה נהדר, האימונים, והקרבות.
סצינת הסיום שרוקי פוגש את בנו, גרם לי לדמעות,
קריד הראשון היה ממוחזר טיפה אבל מעולה.
קריד 2 לוקח את הראשון בלי ספק, רק בגלל הצילום המשובח.
את רוקי 4 קטלתם? בימים האחרונים יצאה גרסת במאי לסרט הזה.
ויש בגרסה הזו יותר דרמה, יותר לב. וזה הסרט הכי אהוב בסדרה.
אבל מעניין, בעין הדג, מבינים בקולנוע…
לפרגן לסרט עלוב כמו מטריקס 4 וכל סרט קומיקס עלוב, זה ילדותי.
מנגד, סטאלון עשה את כל הז'אנרים.
אני בטוח פה שיש פה אנשים שלא ראו בכלל את הסרט "פ.י.ס.ט"
או "שייד" או "רמבו 4" גרסת הבמאי
יש לו סרטים נהדרים!
למה פה לא קוטלים סרטים עלובים על אמת…
כמו סרטי מהיר ועצבני, או הסרטים האחרונים של וויליס… או פאקין דה נרו (שהפך לסטיבן סגל)
בן-אדם
יש לך כאן כתבה ארוכה בת שני חלקים שמספרת על הלב והנשמה מאחורי סדרה בת שמונה (!) סרטים, את חלקם תיארתי כיצירות מופת, לא פחות ולא יותר. אבל שני סרטים מתוך השמונה זוכים מצדי לביקורת, ואיכשהו זה "אתם קוטלים כל הזמן את סטאלון"?
ואני באמת מצטער, מחילה ממך, שלא הייתה בכתבה הזו (שנכתבה לפני שנה ורבע) התייחסות לגרסת במאי שיצאה לפני שבוע. איך יכולתי!
ומה זאת אומרת שלא קטלנו את ברוס ויליס? חפש את הביקורת על מת לחיות האחרון (וגם דה נירו קיבל את המנות שלו, שלא לדבר על "מהיר ועצבני" שזוכה כאן לסטירות לחי על ימין ושמאל). ואני אפילו לא יודע איך להגיב לכך שהיללנו את מטריקס 4, סרט שעתיד לצאת עוד חודש, איש מאיתנו לא ראה אבל כמעט כולם פה מביעים כלפיו ספקנות.
שמע אני מכיר אותכם מ2004
אני עוד זוכר כתבות שלך או של מישהו ב2004
בהם אמרתם – שהסרט רוקי 6 יקבור את סטלון
בפועל רוקי בלבואה ורמבו 4 החזירו אותו לשיא
ב2016 היה מועמד לאוסקר, ב2009 זכה בפרס מפעל חיים, והיה מועמד לאוסקק
וגם עשיתם כתבה עליו שהוא השחקן הכי גרוע בהוליווד…
והשהקריירה שלו גמורה
ואני מבטיח לכם, שאם הוא ישאר בריא וחזק
יש לו עוד כמה סרטי שיא בשרוול…
וכבר היום אם לסכם את מה שעשה מאז 2006
הוא ללא ספק בשיא ואפילו יותר טוב ממה שהיה בשנות ה-70 -80
האתר עבר מספר שינויים מאז 2004
ומי שזה היה שזה לא היה שיצא נגד סטאלון, רם זה לא היה.
כן, גם כיום כותבי האתר לא מקדישים זמן רב לבחור, והייתי מבין אם היית חוזר לכתבה ההיא ומתלונן (למרות שאולי עבר זמנה), אבל למה דווקא לבוא לפעם האחת שדי פרגנו לסטאלון (עם כמה הסגות)?
באמת לא מובן
סטאלון שחקן ויוצר שנותן יותר ממאה אחוז תמיד,
הסיפור רקע שלו הוא מקסים,
בתחילת דרכו אמרו עליו שהוא מרלון ברנדו…
בהממשך הוליווד קטלו כל סרט שלו, וזאת בגלל דעותיו הפוליטיות
ההוכחה לזה – "רמבו 5" שנקטל סתם
אני יזמתי הקרנה של 80 איש, כולם בזמנו אמרו דבר אחד:
שזה הסרט הכי טוב בסדרה…
ופה אני מבקר לעיתים:
פעם אחת לא שמעתי מילה טובה על סטאלון
אי אפשר לקחת את האתר הזה ברצינות.
סטאלון למרות הבוז הענק ממבקרי הקולנוע, ועין הדג מצליח בגדול
ואני לא מתייחס לשטויות.
כל עוד סרטים כמו מהיר ועצבני וג'ון וויק, או כל סרט קומיקס ב-IMDB מקבלים ציון די גבוה
ואיש ההרס מקבל נניח רק 6.7
משמע, יש פה משהו מוזר.
אגב סרטי וויק , מהיר ועצבני
אלו הסרטים הכי גרועים שראיתי מעודי…
אני מאוד מאוד אוהב את סטאלון
אבל לקחת את הביקורת קשה מדי, כאילו הוא מינימום אבא שלך.
תירגע, מותר לאנשים להחזיק בטעם שונה.
העניין הוא
זה לא עניין של אבא שלי או דוד שלי
באתר הזה קוטלים אותו בצורה מוגזמת
כפי שציינתי למעלה…
למה לא בזים פה לוין דיזל? דה רוק?
שהם באמת שחקנים עלובים.
אתה מבין?
קוטלים את סטאלון, שהוא כרגע טוב יותר ממה
שהיה בשנות ה-80
הבחור פה קוטל את רוקי 4 וקריד 2
רוקי 4 רוב העולם מחשיב אותו לסרט הטוב ביותר בסאגה.
אבל זכותו לא לאהוב
אני אוהב את רוקי 3 ו-4. הם סרטים מהנים בסה"כ, בידור טוב. יחד עם זאת, לדעתי הם פחות טובים משמעותית משני הסרטים הראשונים, ובעיקר מהראשון (שלדעתי הוא פשוט יצירת מופת).
את סרטי קריד פחות אהבתי.
לדעתי...
יש כמה פרקים בסדרה שעולים על הראשון ללא ספק
סרט דל תקציב לחלוטין, לא יכול להשוות לסרט עם תקציב כל כך גדול.
רוקי 3 סרט קליל, רוקי 4 סרט קליל אבל איכותי.
לא סתם הרבה אנשים כל כך אוהבים אותו.
סטאלון סוחב את הסרטים האלו 50 שנה, וזו סדרת סרטים אחת הגדולות בכל הזמנים.
זכותו למתוח ביקורת נכון,
וגם זכותי להגיב.