השבוע בקופות הציפורים צייצו, הסנאים רצו ברחובות, מפני זבל שרקו בעודם רוקדים ריקוד קטן מסביב למשאית הזבל, ריח של מאפים מילא את האוויר, מסוג האווירה הזאת שאתה שואף פנימה ומחייך לעצמך. כלומר, היה משעמם ממש.
במקום הראשון היה "המטרה: שומר הראש", סרט שלישי (?!?!?!?!) בסדרת "המטרה: דברים" שבו ג'רארד באטלר מציל… דברים? אף פעם לא ראיתי את הסדרה הזאת, אני מודה. בדו קרב של סרטי "איש מציל את הנשיא בבית הלבן", האחד עם צ'אנינג טייטום וג'יימי פוקס תמיד נראה לי יותר מעניין (או לפחות, עם יותר צ'אנינג טייטום) אבל איכשהו דווקא הוא לא התקדם לאיזשהו זיכיון.
בכל מקרה, "המטרה וכו'" עשה כמות כסף כלשהי (21.3 מיליון דולר, למתעניינים) ולא מספיק אכפת לי בשביל לבדוק האם זה טוב או גרוע לעומת הסרטים הקודמים בסדרה. אני הולך להניח שזה בסדר. אני הולך להניח שהאנשים שעשו סרט שלישי בסדרת סרטים עם ג'רארד באטלר יקבלו כל מספר מעבר לדולר אחד וחושבים לעצמם "אה, בסדר".
מתחתיו, "ילדים טובים" ממשיכים לעשות סכומים טובים (עם 11.6 מיליון דולר), כי נראה שיש ביקוש לילדים קטנים שמקללים (או לכל הפחות: הטריילר היה מוצלח, הביקורות מפרגנות בסך הכל).
מתחתיו מתחתיו, תראו מי זה! סרטי אמונה נוצרים שממשיכים לשים פס על כל פס הייצור ההוליוודי ולפעול על פי חוקי קופות משל עצמם. "Overcomer" הוא סיפורו של מישהו שאוהב להתגבר על דברים באמצעות אמונה ולכן הוא גורם לעצמו לחלות בסרטן כדי להתגבר על זה, וכורת את היד שלו כדי להתגבר על זה, והופך לנשיא גוואטאמלה כדי להתגבר על זה. אולי זה גם לא הסיפור של הסרט. אולי זה בעצם משהו על בייסבול. למי אכפת. הסרט עשה 8.14 מיליון דולרים כי אמריקאים אוהבים בייסבול, ואמריקאים אוהבים ישו, ויש רק לקוות שבסרט הזה מתישהו ישו משחק בייסבול.
הלאה הקרב על המקום הרביעי היה צמוד, והיה נראה אתמול שהוא יילך ל"מלך האריות", אבל לא! "הובס ושואו" דרסו את הסוואנה של דיסני כל הדרך למקום הזה. עם 8.068 מיליון דולר בסופ"ש, נראה שהעניינים מתחילים להתרומם עבור "הובס ושואו". לא בארה"ב, כמובן, אבל הסרט סוף סוף פתח בסין עם 100 מיליון דולר ונראה שלמרות שלא יגיע לפסגות הסדרה, הוא בהחלט יגיע למקומות קרובים מספיק כדי להצדיק ספינאוף לספינאוף על הדולפין שיש בסרט או משהו. (יש דולפין בסרט? בטח יש מתישהו דולפין בסרט. אם אין, פספסתם. לכו לראות שוב). אגב, "הובס ושואו" הוא להיט על גם בארץ, ככל הנראה, אבל מה כן ומה לא להיט בארץ זה עניין שיותר קל לקבוע בכמה אם היו נתוני קופות סדירים שמופצים פה אהם אהם מפיצים אהם אהם.
במקום החמישי (אבל,כאמור, בהפרש זעיר, כי הסרט הרוויח 8.065 מיליון דולר בסופ"ש) "מלך האריות" ממשיך בקושי רב לרדת מסופ"ש לסופ"ש, ועם נפילה של 34% אחוזים בלבד נראה שהוא הולך לבלות איתנו עוד הרבה זמן. בארץ, אם תהיתם, הסרט הזה הצליח למכור מיליון כרטיסים, הראשון שעשה את זה מאז "אווטאר" (שנראה שיש לו שנה ממש גרועה מהבחינה הזאת, הא?).
הסרט החדש האחרון שלנו השבוע פתח במקום השישי. "מי שעומד מאחורי…" גילה שכמות סבירה של אנשים עמדו אחד מאחורי השני בתור לראות אותו, עם הכנסות של 8.015 מיליון דולר, אבל, כלומר, סרט אימה דל תקציב. רק התעטשנו ובטח זה כיסה את התקציב.
בהמשך הטבלה, על פי סדר: "אנגרי בירדס – הסרט 2" (6.3 מיליון דולר בסופ"ש/ 27 מיליון בארה"ב עד כה/ 74 מיליון דולר בכל העולם) שדי נכשל למרות הביקורות המפרגנות, כי עברו איזה 9 שנים מאז שלמישהו היה אכפת מאנגרי בירדס באמת, ולמרות שגם לסרט המקורי היה היענות חביבה, כנראה שזה פשוט לא ברמה שמצדיקה המשך, או לפחות בטח לא כזה שעולה 65 מיליון דולר להכין; "סיפורים מפחידים שמספרים בחשיכה" (5.8 מ' בסופ"ש/ 50.5 מ' בארה"ב/ 71 בעולם), שממשיך את השוונג הכללי של סרטי אימה מצליחים בצורה בינונית עד גדולה ב-2019; מתחת לשניהם: "דורה והעיר האבודה" (5.3 בסופ"ש/ 43 בארה"ב/ 60 סך הכל), הסרט שנשמע כמו בדיחה כשהכריזו עליו ועכשיו כשהוא בחוץ אף אחד לא רוצה לראות אותו (וזה, שוב למרות הביקורות הדי מפרגנות); ובמקום העשירי: "היו זמנים בהוליווד" ( 5 בסופ"ש/ 123 בארה"ב/ 239 בעולם) ממשיך להיות הצלחה מתונה מבחינת טרנטינו, אבל קצת פחות כשלוקחים בחשבון את התקציב שלו.
בשבוע הבא לא יוצא כלום. באמת. כלומר, יש כל מיני סרטים שיוצאים במסכים, אבל שום דבר בהפצה רחבה של מעל 1,000 אולמות. יהיה שומם. בכלל, סוף הקיץ, כמו כל סוף קיץ, מביא את התקופה המקוללת מכל בקולנוע: ספטמבר, החודש שבמהלכו הסרטים המעניינים שיוצאים בהפצה רחבה נספרים על יד אחת ("זה: חלק שני", "אחוזת דאונטון", "החוחית", "אד אסטרה", ואולי הסרט אנימציה ההוא של דרימווקס "קסם של מפלצת"). בהצלחה לכולנו.
לטעמי המטרה הבית הלבן היה הרבה יותר טוב מווושינגטון על הכוונת
גם מבחינה קופתית וושינגון עלה 150 מיליון הכניס בארה"ב 73.1 מיליון ובעולם 132.2 מיליון (סה"כ 205.3 )
הסדרה המטרה בירידה. המטרה הבית הלבן פתח עם 30.3 מיליון הכניס 98.9 בארה"ב ו71.3. מיליון בעולם עלה כ 70 מיליון דולר (סה"כ 170)
המטרה לונדון עלה כ 60 מיליון דולר פתח עם 21.6 מיליון דולר הכניס בארה"ב 62.5 מיליון ובעולם 143.2 מיליון (סה"כ 205.7). המטרה שומר הראש עלה כ 40 מיליון דולר ופתח עם 21.3 מיליון דולר
כן, כנראה שתג המחיר הוא מה שמנע מאיתנו עוד מקומות על הכוונת
אבל, שוב, נטו ממבט "מבחוץ" (שכן לא ראיתי את הסרטים) – וושינגטון נראה קצת, טיפה, יותר מעניין. לא מספיק בשביל שאני אראה אותו, אבל כן מספיק בשביל שאם אני אנחש מי מהם יהפוך לסדרת סרטים, אהמר עליו. (מצד שני, למרות ההייפ והרצון הטוב שצבר, צ'אנינג טאטום לא ממש כוכב שמושך אנשים לקופות).
ראיתי את החלקים הראשונים מ-"וושינגטון" בחדר כושר
ומלבד העובדה שהיה סטנדרטי עד שעמום (לא רע, פשוט שום-דבר, אבל שום-דבר שלא נראה קודם), הקטעים שבהם הצפון-קוריאנים משתלטים על הבית הלבן היו קומדיה אדירה שלא-במתכוון.
כן, זאת גם הייתה הביקורת (והקונצנזוס?) פה באתר
ועדיין זה נראה לי עדיף על מה שלא קרה עם באטלר שנראה אפילו איכשהו פחות מזה.
אוי, התבלבלתי לגמרי - מה שראיתי היה "המטרה הבית הלבן"
מאוחר מדי להתבלבל בין השניים אחרי כל כך הרבה שנים?
מסכים לחלוטין
הרבה זמן לא נהנתי מסרט אקשן כמו שנהנתי ב"בית הלבן".
סרט אקשן אלים מופרך ולא מתנצל כמו שכבר לא עושים.
במיוחד אהבתי שהטקטיקה של הצפון קוריאנים להשתלט על הבית הלבן לא היתה וירוס מתוחכם או תחבולה מופרכת.
הם השתלטו על הבית הלבן כי היו להם יותר אנשים מאשר לבית הלבן היו כדורים ובזכות זה שהיו להם מספיק תחמושת וחומרי נפץ בשביל לנצח במלחמה קטנה.
שווה לציין לגבי 'מלך האריות'
שהוא עבר השבוע את קו המיליארד וחצי בגלובלי, שזה הישג לא מבוטל. המספר הזה זכור בעיקר מאז ש'הנוקמים' הראשון הגיע אליו. כיום יש כבר תשעה סרטים מעל הקו הזה, אבל זהו בהחלט ציון דרך.
'מלך האריות' יעקוף בוודאות גם את 'מהיר ועצבני 7' וגם את 'הנוקמים' שנמצאים מיליונים בודדים מעליו. התחנה הבאה היא 'עולם היורה', וזה כבר פער משמעותי של יותר ממאה חמישים מיליון. אולי הוא יגיע לשם; אין לדעת.
מעלה בסולם ההכנסות מגיעים לחמשת הסרטים החברים במועדון השני מיליארד. לזה כבר אין לו סיכוי, כמובן.
מאחר וצפוי להיות סופש דיי חלש
אני מציע לעשות דוח שוברי קופות מסכם של הקיץ. אנחנו בדיוק סוגרים את אוגוסט. וכל מי שהיה אמור לעשות את השיאים כבר עשה.
עוד שיא לקיץ 'נזה' סרט האנימציה הסיני עקף את אנדגיים בסין, (רק לזכור שלאנדגיים הגבילו את הריצה שלו) והסופש יגיע לצפון אמריקה, ככה שהדבר היחיד שיהיה מעניין לראות כמה השפעה תהיה לו על האמריקאים. אולי תהיה הפתעה קטנה.
לגבי השיא של מלך האריות חציית קו ה1.5 מליארד מרשים. העניין הוא שאני חושב שיש עוד סיכוי ל2 סרטים לעשות את זה השנה, שניהם לא פלא מדיסני. פרוזן 2 ומכ9 אחרי הטריילר המצוין שלו. מה שאומר שכנראה מהיר ועצבני 7 יפול מהעשיריה השנה. וייתן לדיסני את השליטה על 8 וחצי סרטים ב10. מי ששואל את עצמו על החצי, מדובר בטיטניק ששייך חצי לפרומאונט (ההפצה של US) וחצי לפוקס (ההפצה בשאר העולם) שעכשיו גם ברשות דיסני.
פוסט קורע, תודה
(ל"ת)
מיליון הכרטיסים של מלך האריות
מה הכוונה שהוא הראשון מאז אוואטר? אז איך הנוקמים שברו את השיא של אוואטר? או כל סרט אחר שמעל מלך האריות בטבלה?
״מלך האריות״ מכר מעל מליון כרטיסים בהקרנות שנערכו פה, בישראל. הוא הראשון לחצות את הרף הזה מאז ״אוואטר״ (יודעי דבר נוהגים לציין שהוא בסך הכל הסרט השלישי שמגיע לסכום הזה בשלושים השנים האחרונות. הסרט השלישי הוא, כמה מפתיע, ״טיטאניק״. אני מניח שאלה שסופרים אחורה רק 30 שנה אחורה נעצרו שם כי גם ״אשה יפה״ עשה מספרים כאלו כמדומני. כמה עצוב שאין תיעוד או חובת דיווח לגבי נתונים כאלה בקופות פה ואנחנו נאלצים לסמוך על טוב ליבם של בעלי אינטרסים כאלה ואחרים). זה לא סותר את העובדה ש״הנוקמים״ או כל סרט אחר עקף את ״מלך האריות״ בהכנסות עולמיות או בקופות ארה״ב, פשוט בארץ הם מכרו פחות ממליון כרטיסים וחלקם אפילו לא מגיעים ל-500k כרטיסים. לא כל מה שמצליח בחו״ל מצליח באותה רמה בארץ, יש גם סרטים שלא עושים רעש בחוץ אבל פה הולך להם יופי (״מלון מומבאי״).
באותה הזדמנות: מישהו יכול להסביר מה הקטע עם מלון מומבאי בארץ?
כי אם זה הקטע שאנשים בארץ גילו את קווי הדמיון בין הסכסוך ההודי-פקיסטני לזה הישראלי והם צופים בסכסוך הרחוק כדי להיות עם ולהרגיש בלי, אז למה דווקא בסרט שנראה כזה… פרווה? או שהוא דווקא כן שווה את זמננו?
זה מסוג התופעות שקצת קשה להסביר אותן
מצד שני קשה לי להגיד שהעובדה שהוא מצליח היא הפתעה. היו פה תופעות הרבה פחות מובנות מאליהן שהיו להצלחות. פה לפחות יש את התירוץ של ״סיפור אמיתי״, אקזוטיקה, אמריקאים שורדים בארץ זרה והרבה פיצוצים. הסרט עצמו לא משהו (לא שרדתי יותר משעה ויצאתי באמצע כי ככל שזה נמשך הרגשתי יותר ויותר שזה בסך הכל ניצול ציני של טרגדיה) אבל אני מניח שזה עובד על מי שמניפוליציות כאלה עובדות עליו.
כאמור, אני בהחלט חושב שיש לעניין הטרור חלק משמעותי כאן
מכיוון שסרטים ישראלים שעוסקים בנושא קצת "קרובים מדי", אבל אנשים כן רוצים לעבד את החוויה בצורה קולנועית. אני פשוט אולי קצת מתבאס שזה מגיע דווקא מהפקה אמריקאית, ולא מכל מיני סרטים הודים שנראה לי שישראלים היו עפים אליהם, או לכל הפחות רושמים משהו כמו "רואים איך נראה קולנוע שלא מנוהל על ידי שמאלנים???" או משהו בסגנון.
אבל בשביל לאשש את הסברה הזאת אני צריך לראות את הסרט, ואני מודה – זה די נמוך בסדר העדיפיות שלי.
זה סוג של פורנו עינויים
קצת כמו הסרט ההוא עם אוון וילסון, "אין לאן לברוח", רק אפילו יותר אלים. למה שמישהו ירצה לצפות בטראומה מתגלגלת נשגב מבינתי, אבל המעט שראיתי – בערך שליש – היה עשוי היטב מבחינה טכנית ומאוד מלחיץ.
זה ישמע ביזארי לחלוטין
אבל זכור לי במעורפל ששמעתי את הנתון הזה על מדגסקר
זה באמת נשמע ביזארי בהתחשב בזה שלסרטי אנימציה גנריים יש פה תקרת זכוכית בגלל דימוי מסוים
עפ״י נתונים שפורסמו בסינמסקופ באותה שנה ״מדגסקר״ היה הסרט הקופתי ביותר בארץ ב-2005 אבל הוא מכר רק 450k כרטיסים.
אה *בארץ*!
יצאתי עמבה