כמעט שלוש שנים אחרי "שתיקה", יש סרט חדש של מרטין סקורסזה, בו הוא חוזר לז'אנר הגנגסטרים.
"האירי" הוא אחד הסרטים המסקרנים של הסתיו הקרוב, ובצדק. זהו שיתוף הפעולה התשיעי בין סקורסזה ורוברט דה נירו, שהתחילו לחשוב ביחד על הפרוייקט עוד ב-2007. הסרט הביוגרפי – המבוסס על ספרו של צ'ארלס ברנדט – מתרחש לאורך כמה עשורים ועוקב אחר פרנק "האירי" שירן, יוצא צבא שעבד בתור רוצח שכיר בשביל המאפיה. נראה שהסרט יתמקד בעיקר בקשר של שירן עם ג'ימי הופה, נשיא איגוד נהגי התובלה, שנעלם מעל פני האדמה בנסיבות מסתוריות בשנת 1975 ולא נראה מאז. מכיוון שדה נירו כבר בעשור השמיני לחייו, נעשה שימוש באפקטי די-אייג'ינג ממוחשבים כדי לגרום לו ולעוד שחקנים בקאסט להיראות צעירים יותר בשנים המוקדמות של הסיפור.
חוץ מהאיחוד שלו עם דה נירו, סקורסזה גם מחזיר למסך את ג'ו פשי, שזהו הסרט השלישי בסה"כ שבו הוא משתתף במאה הנוכחית והראשון מאז 2010 (אם כבר לעשות קאמבק, שיהיה עם סקורסזה). בנוסף אליהם מככבים גם אל פאצי'נו (שמשתף פעולה לראשונה עם סקורסזה), הארווי קייטל, ריי רומנו ואנה פאקווין. את התסריט כתב סטיב זיליאן, שהיה אחד הכותבים של "כנופיות ניו-יורק".
עדיין אין תאריך יציאה לסרט, שיוקרן לראשונה בערב הפתיחה של פסטיבל הסרטים בניו-יורק בחודש הבא. לאחר מכן תהיה לו הפצה קולנועית מצומצמת לצד עלייתו בנטפליקס, שללא ספק בונים עליו בעונת הפרסים.
אין על נטפליקס
(ל"ת)
סרט של סקורסזה זה תמיד חגיגה
והטריילר עורר התלהבות בלי שאבין לחלוטין מה הסיפור פה, שזה תמיד טוב.
אבל הדי אייג'ינג נראה כמו פוטנציאל לאסון. הפרצופים בסוף ובהתחלה נראים ממש CGI. אלוהים ישמור אם ככה זה יראה בסרט, ולאורך חלקים נרחבים ממנו.
זה מפתיע במיוחד כי סקורסזה הוא אחד הבמאים הכי מקצוענים שיש בשימוש באפקטים ממוחשבים-הסרטים האחרונים שלו כמו "הזאב מוול סטריט" היו מלאים בהם, בלי שיהיה סיכוי שמישהו ישים לב. מוזר לי שהוא אישר דבר כזה, ואני רוצה להאמין שזה פשוט שוט לא גמור.
סקורסזה שותף לדאגה שלך
https://www.indiewire.com/2019/05/martin-scorsese-concerned-irishman-de-aging-effects-1202145509/
יפה מאוד
(ל"ת)
אוף אני רוצה לראות את זה בקולנוע
מה הסיכוי שזה יוקרן בארץ? (זכור לי שרומא הוקרן לא? זה בטח יתנהל באותו אופן)
זה נשמע כמו סרט חלומי לכל אולפן, מי לא יהסס לתת תקציב גדול לכזה דבר?
מעניין אותי מה נטפליקס הציעו לסקורסזה כדי שילך איתם.
יש סרטים שלא איכפת לראות בטלוויזיה בבית ולפעמים זה מאוד נחמד (אני מדבר אלייך, מבצע פינאלה). אבל דיימ, בתור מי שמחכה לסרט הזה עוד לפני שהוא ידע בכלל מה זה "נטפליקס", חייב להגיד שבחירת פורמט ההפצה מאכזבת.
במיוחד כשזה מגיע מסקורסזה, הבנאדם הוא שיר הלל מהלך לקסם של הקולנוע ("הוגו" מישהו?).
מצד שני כנראה שהסרט הזה לא היה קורה אחרת. נו טוב. נחכה.
זה יהיה בזבוז אדיר של כל כך הרבה דברים אם אי אפשר יהיה לראות את זה על מסך גדול גם פה. מבחינתי זה רק מסך גדול, או לא לראות אותו בכלל.
לפי דיווחים הסרט עלה 200 מיליון, זה סכום מופרך על גבולי החלומי מבחינת סקורסזה. רוב הקריירה שלו נעה על סכומים של 8 ספרות לסרט. למרות היציבות שלו לאורך 5 עשורים ולמרות ההילה סביבו מרטי לא ממש אטרקטיבי בקופות ברמה שאולפן כלשהו היה מעז בכלל לשפוך על סרט שלו סכום כזה, החארות מהסטרימינג – כן.