אז היה קומיקון, כידוע, וקומיקון מביא איתו טריילרים. האמת שהשנה ההיצע לא היה גדול במיוחד, אז נרכז כאן גם טריילרים שיצאו כבר לפני כן ולא הספקנו לדבר עליהם עדיין.
מאז הסרט השני והקרוב למושלם שיצא לפני קרוב לשלושים שנה, המותג "שליחות קטלנית" ידע ירידות ואז עוד כמה ירידות, כשהסרט האחרון שיצא נחשב לארון הקבורה הרשמי של הפרנצ'ייז. אבל אז הזכויות חזרו לקמרון והוא החליט לעשות עוד סרט, שיהיה המשך ישיר לארועי הסרט השני ויתעלם מכל הממבו-ג'מבו שהגיע אחריו. לשם כך, הוא גייס את טים מילר, במאי "דדפול" לכיסא הבמאי והשיב לזיכיון (פרט לארנולד) את לינדה המילטון ואדוארד פורלונג.
הטריילר הראשון שיצא לפני כמה שבועות לא היה משהו בכלל. עוד מחסלים, עוד דרמה כבדה ומהורהרת, ועוד "איך לעזאזל שוב המכונות עושות מה שהן עושות אם סגרנו את החור בסרט השני". אז הנמכתי ציפיות ודי שכחתי מהסרט הזה, עד שבא קומיקון ושחרר 'קליפ מאחורי הקלעים' לסרט המתקרב.
וזה, רבותיי, כבר הרבה יותר משכנע. "שליחות קטלנית 2" נחשב לאחד מסרטי האקשן הגדולים של כל הזמנים, וסוף סוף נראה שמישהו החליט לכבד את המורשת. ההצצה החטופה לאקשן שבקליפ הזה נראית מעולה – יש כאן יצירתיות, אנרגיה, ורמזים לסצינות 'גדולות', כמו שמילר הוכיח שהוא יכול לעשות. הציפיות שלי, לפחות, עלו.
אחת ההפתעות הכי גדולות של 2017 היה "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל", שתוך מאבק בענקים שיצאו באותו חודש דצמבר, הביא כמעט מיליארד דולר בקופות, ואפילו היה סרט חביב. אז כמובן שעושים לו המשך עם אותו הקאסט – אבל עם טוויסט.
תראו, הטריילר חביב. השם גנרי ('השלב הבא'? ברצינות?), אבל אני מעריך את העובדה שהם מביאים לנו את אותו הדבר – אבל אחרת. הרביעייה המובילה עדיין כאן, אבל בתפקידים אחרים. במקום לחזור על אותה דינמיקה ושג'ק בלאק שוב יגלם בחורה כי גיחי גיחי, היוצרים כן החליטו לשנות כמה דברים כדי ליצור עניין, ועכשיו דווין ג'ונסון מגלם את דני דה ויטו, קווין הארט את דני גלובר ובלאק את היפיוף האפרו-אמריקאי. עליי זה עבד – גלובר הוא תוספת טובה לכל סרט, ואני בהחלט רוצה לראות מה בלאק יעשה עם הדמות הנוכחית שלו.
ודיסני ממשיכים כמובן עם הרימייקים שלהם, אם למישהו היה ספק. הסרט הבא בתור הוא 'מולאן', אבל הרימייק החדש הוא, לכאורה, שונה מקודמיו. יוצריו הכריזו מפורשות שהוא לא יהיה רימייק רגיל, אלא תסריט שנבנה מחדש על בסיס סיפור העם הסיני שעליו התבסס המקור. טוב, ברור שסצינות אייקוניות ישוחזרו, אבל… מה? זה יהיה בלי השירים מהסרט המקורי? למה בעצם?
לטובת הטיזר הקצר הזה אציין כי הוא בהחלט נותן תחושת אגדה של סיפור עם. גם הצילום יפה, וייפי לו, השחקנית הראשית, עושה רושם טוב. אבל הוא לגמרי קצר מדי, ואני מקווה שהטריילרים הבאים יעלו את הציפיות ולא להיפך.
אחד הלהיטים הראשונים של טום קרוז היה 'אהבה בשחקים', אחד מסרטי הפופקורן הבולטים של האייטיז עם הרבה מאצ'ואיזם, מטוסי קרב וגם אקשן לא רע. עברו מאז יותר משלושים שנה, אבל קרוז רצה להביא לנו הוכחה נוספת שהוא בכושר, אז הוא החליט להוציא המשך. כעת הגיע הטריילר לסרט, ושום דבר בו לא מרגש במיוחד.
אז יש כאן מטוסי קרב ורמזים להוויה החברתית מהסרט הראשון ואולי איזושהי אמירה על רלוונטיות של טייסי קרב בעידן המל"טים או משהו ועזבו זה לא מעניין אותי – את הקרוז שלי אני מעדיף כאיתן האנט. אבל יש סיבה אחת למה אני כן מחכה לסרט הזה: הבמאי, ג'וזף קושינסקי. קושינסקי, לטעמי, הוא במאי נהדר עם בחירת תסריטים לא משהו, כשבראש הכישורים שלו ניצבת הויזואליה המהממת שהוא מביא. בין "טרון: המורשת" המדהים ליופי המשכר של "אבדון" הוא קנה אותי לחלוטין, ו"רק האמיצים" מלפני שנתיים הוא לא רק יפה, אלא סרט מעולה שכולכם צריכים לראות אתמול.
נראה שמת'יו ווהן ממש אוהב את הקינגסמן האלה. אחרי שהוא הוציא לסרט הראשון סרט המשך, עכשיו הוא מביים גם את הפריקוול, שאמור לספר לנו קצת על שורשיו של ארגון ה'קינגסמן' בסיוע קאסט מרשים ובריטי ברובו (רייף פיינס, מת'יו גוד, דג'ימון הונסו, ג'מה ארטרטון, טום הולנדר, סטנלי טוצ'י ויש אפילו עוד).
אתם יודעים מה הבעיה עם הטריילר הזה? הוא לא כיפי. הוא רציני מדי, מלא בהילוכים איטיים, ועם מוטיב כינורות מלחיץ שחוזר ברקע כאילו זה הטריילר של "אנחנו". אין פה שום תחושה של 'וואו'. עבודת הסאונד טובה ואפילו מגניבה, וייב מלחמת העולם סטייל 'וונדר וומן' גם לא רע, יש רמז או שניים לאקשן מסוגנן (בכל זאת מתיו ווהן), אבל הטריילר פשוט לא עבד עליי מספיק. אם כל הסדרה עד עכשיו הייתה כיפית ומגניבה, מה זאת הרצינות הזאת לפתע?
חומריו האפלים
אז "משחקי הכס" נגמרה, וכל הרשתות מסתערות על המשבצת הפנויה של "הדבר הכי גדול בטלויזיה" – וזה כולל את HBO עצמם. בשיתוף פעולה עם ה-BBC הורם פרוייקט יקר לעיבוד סדרת הספרים הפופולרית של פיליפ פולמן, העוסקת בעולם פנטזיה בו הנשמות נמצאות בנפרד מהגוף ומתגלמות בחיות מחמד, חוץ משאר סממני הפנטזיה הרגילים. העונה הראשונה אמורה לכסות את הספר הראשון בסדרה, שכבר נעשה נסיון לעבד אותו לקולנוע ב-2008.
העיבוד ההוא עומד קצת בעוכריו של הטריילר הזה, כי הכל כאן מרגיש מוכר מדי. האפקטים מעולים, השחקנים מבטיחים (אני כבר מזמן רוצה לראות את דפני קין הנפלאה מ'לוגאן' בתפקיד משמעותי), אבל ראיתי כבר את הסרט הזה, מצטער. אני שומר על אופטימיות זהירה, כי לספרים יש בהחלט עומק משמעותי שאני מקווה שיבוא לידי ביטוי בסדרת טלוויזיה, שיש לה זמן להסביר ולרדת לעומקם של דברים – אחרת ממש אין סיבה לסדרה הזאת.
המכשף
גם נטפליקס מנסים להשתחל למשבצת סדרת הפנטזיה שכולם מדברים עליה, והם מפיקים את "המכשף", המבוססת על סדרת ספרי פנטזיה פולנית שעובדה גם לסדרת משחקי מחשב פופולרית. הנרי קאוויל, סופרמן בשבילכם, מככב בתפקיד הראשי, כשחוץ ממנו אין כאן ממש שמות מוכרים.
על פי הטריילר, זה נראה… ככה ככה. בהחלט נראה שנטפליקס מנסים להרים משהו גדול ורחב יריעה, אבל יש כאן אפס מעוף ויזואלי והעלילה הנרמזת נשמעת גנרית להחריד: קאוויל הוא מכשף שיוצא למסע עם ילדה שיש לה כוחות מיוחדים או משהו והם צריכים להימלט מכוחות האופל. לא קראתי את הספרים ולא שיחקתי במשחקים, אז אולי מי שכן מכיר את המותג יתלהב יותר.
יום נפלא בשכונה
ונסיים עם הטריילר הכי חם מהתנור, ואחת הסנוניות הראשונות למרוץ האוסקרים הקרוב.
כולם אוהבים את טום הנקס. הנקס הוא הסבא החביב של אמריקה, ולכן רק הגיוני שהוא יגלם את מי שהיה בעבר הסבא החביב של אמריקה – פרד רוג'רס.
למי שלא ראה את הסרט התיעודי על רוג'רס בשנה שעברה, פרד רוג'רס היה היוצר של תוכנית ילדים מגה פופולרית בשם "השכונה של מר רוג'רס" שרצה בארצות הברית למעלה משלושים שנה, וננצרה בליבם של מאות אלפי ילדים אמריקאיים. הוא נחשב לאישיות אהובה ומפורסמת מאד בתרבות האמריקנית, וקשה להגזים בתיאורו כאחת הדמויות המשפיעות על צופי הטלויזיה הצעירים באמריקה של זמנו.
הסרט הוא ביוגרפיה קולנועית על חייו של רוג'רס, בבימויה של מריל הלר שהיתה אחראית על "האם אי פעם תסלחי לי?". ותשמעו, אני ישראלי מבטן ומלידה, לא שמעתי על פרד רוג'רס עד אתמול בערך, אבל הטריילר הזה עושה כל כך טוב על הלב. טום הנקס הוא שחקן נפלא ומקסים, וכאן נראה שהוא מתאים לתפקיד יותר מאי פעם. לסרטה הקודם של הבמאית היו שלוש מועמדויות לאוסקר; אני מניח שהפעם המספר יהיה מרשים יותר.
הו וויצ'ר!
פגשתי את הסופר בכנס יורוקון 2002 – הוא היה שיכור מצחיק רוב הזמן. באותו כנס הזדמן לי לקרוא את הסיפור הקצר הראשון בסדרה ובהחלט היה טוב.
אחר כך השגתי DVD לעיבוד "קולנועי" כלשהו לספר (נדמה לי בפולנית, אבל צריך לבדוק) וזה היה פשוט גרוע, ולא גרוע קאלט כמו תוכנית 9 מהחלל החיצון. די הדחקתי את הסרט אבל אולי כדאי שאמצא שוב את הDVD, בטח יהיה מבדר.
אם יש לך נגיעה כלשהיא למשחקי מחשב,
אין לך למה לבזבז אפילו שניה על כל מדיה אחרת, אם אתה לא מתכוון לקרוא את הספרים.
העיבוד הכי טוב שלהם, by far, בכל מדיה שהיא (עד שתצא הסדרה של נטפליקס ותוכיח אחרת או שלא, אני מהמר שלא) הוא במשחקי המחשב שיצאו על פי הספרים, והם בעצם הסיבה היחידה לעלייה המטאורית בפופולריות הסדרה, ואני מאמין שגם הסיבה היחידה שנטפליקס מפיקה סדרה על פיהם.
ספציפית, המשחק השלישי בסדרה, שהוא אולי הכי נגיש מכולם, וסוג של יצירת מופת. מומלץ בחום.
יצירת מופת?
אוף.
אני לא יודע אם זה חוקי לעשות פה דבר כזה אבל בכל מקום שאני הולך אני רואה רק תשבחות על המשחק.
אז התחלתי לשחק, ואין לי מושג מאיפה כל התשבחות האלה הגיעו. נכון לאיפה שהגעתי, הסיפור די מזעזע, ורפטטיבי בצורה כמעט קרימינלית. אני כבר איזה 30 שעות משחק ורק עכשיו משהו מתחיל לזוז (אני בחלק שגראלט מגיע לאיים ששם סירי באמת נמצאת), ועד שמשהו זז, מתחילים עוד סיפור צדדי שלא קשור לכלום שהוציא אותי לגמרי מהמשחק. בדרך כלל, אם אני משקיע במשחק כמה שעות טובות אז אני כבר אסיים אותו (לפחות הסיפור הראשי), כי אם לא אז זה מרגיש לי שסתם השקעתי את הזמן הזה, אבל במקרה של המשחק הזה לא נראה לי שיש לי טעם. אז בתור אחד שמחשיב את המשחק לסוג של יצירת מופת, יש לי טעם להמשיך מהנקודה שהגעתי אליה? או לחלופין, שאלה יותר מעניינת: למה אתה חושב שהוא יצירת מופת?
אני יודע שזה לא אתר על זה אז יכול להיות שזה לא מתאים לפתוח דיון על משחק וידאו, אבל אני אשמח לתשובה.
במזל ובמקרה ראיתי את התגובה (הממ, לו רק היתה דרך למצוא בקלות את התגובות שלי...)
באופן כללי, הדעה שלי היא – לא משנה כמה יצירה מסויימת נחשבת מופת, לא משנה ע"י כמה אנשים: אם אתה לא מתחבר, עזוב. לא צריך בכוח. פעולות כמו קריאה, צפייה ומשחק צריכות להיות עם חיבור מהבטן, קודם כל.
אני מאד נהניתי מלעשות את כל משימות הצד בלי קשר בהכרח לסיפור המרכזי. יש בדיחות שלמות על המשחק הזה שהוא מלא בכ"כ הרבה תוכן צדדי שאפשר לעבור את רובו בלי להתקדם בסיפור המרכזי כמעט בכלל. זה לא מעט ממה שעשיתי.
מעבר לזה זה עניין של טעם, כי לעומתך, ליקקתי את האצבעות מהסיפורים הצדדיים (וגם מהמרכזי, אבל אתה צודק – הוא מתחיל באמת להתרומם רק מאוחר יחסית).
עדיין, גם בסיפור המרכזי היו בעיניי הברקות, בייחוד קטעים בהם יצאו מהשבלונה (לדוגמה, כל החלק עם התיאטרון בחרוזים בעיר. מופת של שבירת קצב ותבנית, ועקיצה מעולה על גראלט).
בקיצור – עניין של טעם, ואם אתה לא מתחבר לאורך זמן, לא נורא. עדיף לעזוב, בעיניי.
תודה על התשובה!
סיימתי את המשחק לא מזמן, וכנראה שהוא באמת לא בשבילי. אני, בניגוד אליך, פשוט שיחקתי בעיקר את הסיפור המרכזי ולא נתתי למשימות הצדדיות "להפריע", כי לפי דעתי זה בדרך כלל פוגע בקצב של הסיפור. באמת יש בסיפור כמה חלקים טובים, אבל הוא כל כך מפוזר ולא ממוקד שגם החלקים הטובים בסופו של דבר נבלעים באורך הלא נחוץ שלא. בכל מקרה, אחלה תשובה הבאת.
פיקארד
יצא גם טריילר נהדר לסדרה על פיקארד עם פטריק סטיוארט שאני בהחלט מחכה לה:
https://www.youtube.com/watch?v=YhBBXHwEsIo
אגב, היו הרבה טריילרים לאחרונה אז לא היה לנו מקום לדבר על כולם
אבל במקום לדבר באמביוונלטיות על סרטים כמו "ג'יי ובוב השקט עושים ריבוט", אני רוצה להרים לשני סרטים שעתידים לצאת בארץ והם מקוריים לחלוטין:
LUCE, שמפיצים, די עם זה, תנו שמות בעברית לסרטים שיוצאים בארץ, שמציג את אוקטביה ספנסר בעוד תפקיד שממנו היא יוצאת מהשבלונה שנתנה לה שלוש מועמדויות לאוסקר והפעם: מורה שמתחילה לחשוד שהתלמיד שלה קורא לאלימות, בעוד שהוא בטוח שהיא רודפת אחריו ללא סיבה.
https://www.youtube.com/watch?v=d8-DRK8iYKc
מי שעומד מאחוריי – סרט שלא סיימתי את הטריילר שלו אפילו כי רק ראיתי את הפתיחה ונשבתי בקסמו – על נערה שנכנסת למשחקת שלוקחת את שעת המשחק שלה בצורה קצת רצינית.
https://www.youtube.com/watch?v=2QNCYGAGvA4
על בסיס הטריילרים בלבד
מי שעומד מאחוריי נראה קצת כמו התשובה (הלבנה?) לתברח.
תמיד ידעתי שמחבואים הוא המשחק עם הפוטנציאל הקולנועי הגדול מכולם
וסמארה וויבינג שחקנית מצוינת. האם אנדי מקדאוול ויעל אבקסיס חושבות שאנחנו קונים את זה שהן לא אחיות? כי אני אישית לא מבין למה הן חושבות שהן עובדות על מישהו.
הטריילר קצת מספיילר את העלילה
רואים בבירור שעורכים לה את הטקס שמדברים עליו, כך ברור שתופסים אותה. קצת הורס
המכשף
לרגע לא הבנתי מי זה המכשף הזה, עד שירד האסימון והתכוונת ל Witcher :)
היו גם טריילרים נחמדים ל watchmen, CARNIVAL ROW, Snowpearcer ו – The Expanse
!Witcher? I barely know her
למרות ששמעתי שבחים, לא יצא לי לשחק במשחקים (או לקרוא את הספרים) אבל הטריילר זה נראה כמו מיש-מאש גנרי של כל מיני אלמנטים של פנטזיה. אולי זה יעבוד, אבל כרגע אין לי ממש ציפיה.
"ג'ומנג'י" הקודם היה מביך מההתחלה ועד הסוף, אז הציפיות שלי מתחת ל 0.
עוד בגזרת הסדרות מקומיק-קון, יצאו שני טריילרים לסדרות גיבורי-על. הראשון הוא לסדרת "השומרים" של HBO, שאם הבנתי נכון ממשיכה את עלילת הנובלה הגרפית. זה נשמע מעניין קונספטואלית ויש לזה לוק "אפל ורציני", רק שהיוצר שלה הוא דיימון לינדלוף, מהתסריטאים הגרועים והמעצבנים שעובדים כיום, אז נראה לי שאוותר.
לעומת זאת, הטריילר של "The Boys" הוא הדבר הכי כיפי שראיתי בזמן האחרון ותוך שתי דקות שכנע אותי שאני רוצה לראות את זה אתמול. כמו כן, אולי השימוש הכי טוב בשיר של ספייס גירלס?
נהדר!
ראיתי טריילרים קודמים ל the boys שנראו בסדר גמור, אבל הטריילר הזה ממש עשוי טוב! אני מקווה שהסדרה לא תאכזב ושלא יהיה פה יחס טריילר לסרט כמו ביחידת המתאבדים.
הטריילרים הקודמים עניינו אותי ובעקבות כך קראתי את רוב הקומיקס המקורי (פעם ראשונה שקראתי קומיקס). יש להם חומר מקור למספר עונות ואני נהנה לראות את השינויים שנעשו מהמקור למסך הקטן.
נחמד לראות את תומר קאפון שמתעופף לו מ"בשבילה גיבורים עפים" ונוחת בסדרה הזו בתור דמות של צרפתי.
ועכשיו למשהו שונה לגמרי: שמתי לב שבנטפליקס יש שחקנים חוזרים: שחקנים שראיתי בסדרה אחת מופיעים בסרט אחר ואז בעוד אחד, כשכולם בהפקת נטפליקס. משהו דומה לשחקנים בתיאטרון. מעניין אם זה מכוון.
לינדלוף יצר את 'הנותרים'
שהיא פיסת טלוויזיה פנטסטית. הייתי נותן לו קרדיט.
אתה מוזמן לתת לו קרדיט
אבל הוא גם מהיוצרים של "אבודים", שהיא פיסת כאב ראש טלוויזיוניות שלא שרדתי עונה אחת שלה, וכאמור כתב כל מיני חלטורות קולנועיות. כל זה היה מספיק לשכנע אותי להתרחק מ"הנותרים", למרות כל השבחים שגרפה. אולי אנסה את "השומרים" רק מתוך אהבה לחומר המקור, אבל הציפיות שלי ברצפה.
אני מעריך את "אבודים" למרות הבעיות שלה,
ואלו באמת הרבה בעיות, שהעיקרית מביניהן היא יוצר שיורה לאוויר מסתורין בלי לחשוב איך לפתור אותו. למרות זאת היה שם מתח מעולה לפעמים ולא התאכזבתי עד כדי כך מהסיום (בניגוד נניח ל"משחקי הכס"). אותן הבעיות היו בכל הסרטים שהוא עשה אחר כך, כשכולם מבחינתי הם בין סבירים לאשפה לגמרי.
למרות כל זה, לדעתי ולדעת עוד לא מעט אנשים לפי איך שמדברים עליה, ב"הנותרים" הוא מינף בדיוק את החסרונות שלו כיוצר (המסתורין הלא פתיר) ליצירת מופת מאוד נדירה ומדהימה.
יצליח לשחזר את זה ב"שומרים" וזאת לא הברקה חד פעמית? אולי, נגלה עוד כמה חודשים. הוא עדיין לא יוצר שאני מעריך במיוחד, אבל יחד עם חומר מקור שנראה די מתאים למה שעשה לספר של "הנותרים", והעובדה שב-HBO הוא הצליח לזרוח בפעם הקודמת עם "הנותרים" – אני כן מגיע עם ציפיות, ולגמרי מגיע לו קרדיט מעבר ל"המטומטם שיצר את אבודים ופרומתאוס", כשאני מודה שגם אני קראתי לו ככה פעם.
חגבי the witcher
זה בהחלט מתמודד ראוי ל"תחליף משחקי הכס", העולם שבו הספרים מתרחשים דומה למשחקי הכס בזה שהרוב המוחלט של האנשים בו הם חארות, אבל הפנטזיה בו הרבה יותר דומיננטית. מעבר לזה זה סיפור הרבה הרבה יותר אישי ממשחקי הכס, והתמות המרכזיות בו נוגעות יותר למוסר וגורל. אני בספק אם נטפליקס יעשו עם הפרנצ'ייז הזה צדק. המשחקים מעולים, אבל הם נוצרו ע"י אולפן שכשהמשחק הראשון יצא היה קטן ואינדי, ומנוהל ע"י פולנים שהספר הזה הוא נכס צאן ברזל עבורם.
הגיבור של הסדרה (בספר הראשון לפחות) הרבה יותר סימפטי מרוב הדמויות ב-"משחקי הכס"
והספר הראשון בהחלט נהדר, למרות שהוא מרגיש לפעמים כמו דברים שמייקל מורקוק עשה קודם.
כן
גראלט הוא דמות מוסרית בעולם לא מוסרי. אני לא בטוח למה אתה מתכוון כשאתה אומר הספר הראשון, האם אתה מדבר על הרומן הראשון או אוסף הסיפורים הקצרים הראשון (הרומן מעניין ומסופר מנקודות מבט לא שגרתיות אבל הקובץ הראשון (שנראה לי נקרא The Last Wish) הוא ממש פנינה)?
אז מהתגובה של המכשף
גיליתי שעושים סדרה (?) על רכבת הקרח.
אז הלכתי ובדקתי ומה אתם יודעים – זה נראה כמו רכבת הקרח רק הרבה פחות מוצלח.
https://www.youtube.com/watch?v=7lFMpmwn_hQ
הויצ'ר נראה כמו משהו שלא יעשה חסד לספרים או המשחקים
כמובן שאולי הטריילר מטעה, וזה נראה גנרי רק בגלל שמנסים לגרום לקהל רחב להתעניין אבל זה נראה זול וחבל לי שזה נראה שיהרסו את הדמות של יניפר,לפחות הנרי קאוויל כגראלט נראה קצת יותר נורמלי עכשיו בניגוד להצצה הראשונית.
הסיפור אולי נשמע גנרי אבל יש בו הרבה יותר מזה, אם הם יבנו את העולם כמו בספרים/משחקים זה לגמרי יכול להיות משחקי הכס הבא, אבל אני בספק.
ועכשיו - החדש של ואיקה ואטיטי
אני לוקח בחזרה בצורה ניכרת את רוב מה שאמרתי על הסרט בזמנו (למרות שאולי כבר עשיתי את זה אחרי קריאת התסריט?)
https://www.youtube.com/watch?v=Q33RrLVryU4&fbclid=IwAR1bk0K7w7W0yyMuNWroRqqesYINDqiALvkJ0SVjuG2kG3hmIzqzs-qJqCE
בענייני נטפליקס וסדרות פנטזיה
אני הרבה הרבה יותר מצפה לסדרה החדשה שלהם שמהווה פריקוול לסרט The Dark Crystal משנות השמונים.
הם מקדמים אותה ואת וויצ'ר במקביל, אבל וויצ'ר מקבל הרבה הרבה יותר תשומת לב, וחבל.
חייבת להודות ש-The Dark Crystal, מבית היוצר של ג'ים הנסון, קצת חלף לידי כילדה (בעוד שאת לבירינת' ואת סיפורי עמים כן ראיתי ואהבתי מאוד). לקראת עליית הסדרה בסוף אוגוסט נטפליקס העלו גם את הסרט, והשלמתי אותו לפני כמה שבועות. אמנם הוא בהחלט התיישן, מהבחינה שהעלילה מאוד צפויה ונעה בקצב איטי יחסית, אבל אני עדיין מאוד נהניתי מהעולם מלא הדמיון שנוצר שם באמצעות בובות ותפאורה.
בכל מקרה, אם עוד מישהו מעוניין:
טריילר הסדרה
סרטון מקומיק-קון על תהליך היצירה
אף אחד עוד לא כתב את זה, מולאן נראה טוב
אולי זה קשור לכך שראיתי אותו מעט מאוד פעמים כי יצא כשאני פחות התעניינתי, הוא סרט חמוד ויש הרבה מה לעשות איתו כלייב אקשן, ביחוד אם לא יתעקשו על עלילה זהה. לא נראה שמתעקשים, והדבר היחיד שקצת משונה ואולי אפילו חבל בקונטקסט של הקהל הרחב, שבסרט לא נראה שמולאן מתחזה לגבר כדי להלחם.
ג'ומאנג'י נראה טיפשי אבל אני מעריכה את הבחירה לבלבל את הדמויות ולהכניס 2 חדשות, זה מה שחשבתי שצריך לקרות והתבאסתי לגלות שקאסט הנערים הצעירים חוזר. קצת חבל לי שעיקר הפוקוס על הדינמיקה בין שלישיית הגברברים ויש התעלמות מוחלטת מהתפקיד הנשי, היה נחמד אם היו מחדשים גם אצלה משהו. הומור החנונית שמצאה את עצמה בתור פאם פאטאל ערומה בג'ונגל לא יכול להצחיק פעמיים. וגם הנה רשימת הניטפוקים הארוכה שלי מהטריילר:
1. בסרט הקודם הם בחרו את הדמויות לפני שנכנסו למשחק, הם לא אמורים להיות כל כך מופתעים מההחלפות כי עכשיו הם ממש מכירים את הדמויות.
2. בסרט הקודם היו 5 דמויות שמשתתפות במשחק. הטייס פשוט הגיע לפניהם ועבר כבר חלק מהמסלול אז איפה הדמות שלו? למה היא לא איתם בשטח.
3. למעשה, לא יכולתי שלא לשים לב ש-3 בני נוער נכנסו לחדר, ועדיין איכשהו, הסבים, שהגיבו לקולות השאיבה למשחק נכנסו לדמויות, ואחד מבני הנוער חסר.
מה שאומר שקיימות 2 אופציות לפי הטריילר: הנער החנון נמצא בתוך דמות הטייס והתחיל להתקדם במשחק (מאוד משונה אם כן, כי הוא חיבב את האווטר הקודם שלו) או שהנערה הנוספת נכנסה לדמות הטייס. אבל איפה הוא? למה הוא לא באותה נקודת פתיחה עם כולם? הרי גם אם הוא נכנס למשחק לפני כולם הוא צריך לדעת שלבד הוא יתקשה לסיים אותו.
כמו כן, זה אומר שכניראה שאחד מבני הנוער נשאר בחוץ. אני מקווה שלא יעברו אליו במהלך הסרט, כי זה לא מעניין.
4. בסרט הקודם המשחק המכושף הבין שמשחקי לוח אאוט, משחקי מחשב אין, והפך למן דיסקט של קונסולה עתיקה. הייתי מצפה מהמשחק עצמו להתאים את עצמו לרוח התקופה, ולא להשאר תקוע בזמן ונתון לחסדי התיקון של הילד החנון.
והטרמינייטור נראה מרגש סתם כי הוא מנגן על הנוסטלגיה. העיצוב של הרובוטים באייטיז היה כל כך טוב שגם היום סרט עם רובוטים כאלו היה מתקבל בברכה. עדיין, בין הסרט הראשון לשני עברו שנים ספורות, והטכנולוגיה הרובוטית שודרגה. למה בסרט ההמשך שמתקיים שנים אחר כך, ומצולם 30 שנים אחר כך, הוכפל מספר הרובוטים אבל לא השתנה שום דבר בעיצוב שלהם? זהו? מיצינו את גבולות הויזואליה הקולנועית הפוסט אפוקליפטית?
יש לי משהו נגד קמרון, לפני כמה שנים התעקש שדמויות כמו וונדרוומן אינן פמיניסטיות, ושהדמות הכי פמיניסטית אי פעם בקולנוע היקומי בין גלקטי, היא שרה קונור. זה נראה כאילו הוא כמעט מנסה להוכיח את הפואנטה הזו שלו, וזה הופך את הדמות שלה מדמות קולית-טראגית, לדמות שמעוררת בי תחושות אי אהדה, כי נדמה לי שמזמינים אותי למופע תעמולה קמרונאי.
וסדרות הפנטזיה מדכאות אותי, יש להן תמיד מלא פוטנציאל ובסוף זה איכשהו נתקע בנבואות עתיקות ועלילות בנאליות. דווקא היה להם כיוון ממש טוב עם מד"ב, וכמה סדרות אמריקאיות וזרות שהיו מאוד מוצלחות. מקווה שימשיכו את מה שעוד יש מקום להמשיך, ויביאו תוכן מד"בי חדש.
ומקנזי דייויס היא תמיד תוספת מבורכת.
מ'ואז הגיעה טלי' דרך ארבע עונות של 'קוד שרוף' ועד לפרק הכי טוב של מראה שחורה עד היום (סן-ג'וניפרו), היא תמיד מביאה למסך נוכחות, כריזמה ופגיעות במינון מדויק.