מדי פעם אני מרגיש רע שלא יוצא לי לכתוב יותר קצרצרים, ושאני כל הזמן דוחה את הכתיבה שלהם אבל אז הקולנוע גורם לי להרגיש טוב עם עצמי. בין אם זה בגלל שאני פשוט מתיישב לראות סרט טוב (חלק ממעגל אכזרי שבגללו אני גם לא כותב קצרצרים) או בין אם בגלל שהם מזכירים לי "מה, לא כתבת קצרצרים איזה חודש-חודשיים? פחחח בקטנה, בוא תראה איך המקצוענים דוחים דברים" ואז דוחים את הסרטים שלהם בכמה חודשים או שנה.
אחרי שבפעם שעברה דיברנו על הדחייה של "אהבה בשחקים 2", נראה שכולם קיבלו תאבון ובחודשיים האחרונים קיבלנו דחיות ל"בונד 25" (שזז ל-2020) "תעלומה בסילבר לייק" (שנדחה בפעם השנייה השנה. היה אמור לצאת במקור בקיץ, נדחה לחורף ועכשיו לאפריל 2019), "וונדר וומן 1984" (שנדחה ליוני 2020), "אליטה: מלאך קרב" שלקח את מקומו בפברואר 2019 של "הפניקס האפלה" שזז ליוני, הסרט על הפלאש נדחה ל-2021, הסרט החדש של "הלבוי" נדחה מינואר 2019 לאפריל 2019, והסרט החדש של "סקובי דו" נדחה ל-2020, שזה מאוד מפתיע, כי היי! זאת ידיעה ממש ישנה מלפני שנה וחצי ובכל זאת איכשהו רק עכשיו גיליתי שעושים סרט חדש (ומצוייר!) ל"סקובי דו". זוינקס!
אני בטוח שוכח עוד איזה סרט או שניים אבל המסקנה היא שהשנה נראה שהוליווד קצת הלכה לאיבוד ביומנים של עצמה וקבעה כמה דברים שלא הסתדרו לה כי באותו יום הייתה לי פגישה עם הארמדילו של מתיו מקונוהי או משהו אז היא בסשן דחיות עצבני.
במקביל, הוליווד גם צריכה להכריז על הסרטים שהיא כנראה גם תדחה בעתיד, ויש הרבה מהם. בוא נתחיל מגזרת הרימייקים וההמשכים:
– רידלי סקוט החליט שלא מספיק לו לעשות סרטי המשך מיותרים רק לסרט אחד אהוב שלו, ולכן הכריז על כך שהוא מתחיל לעבוד על "גלדיאטור 2" שאמור להתמקד באחיין של קומודוס (חואקין פיניקס), בנה של לוסילה (קוני נילסן). לא ברור למי זה טוב.
– אנדי מוצ'טי ("זה", "מאמא") הכריז בימים האחרונים גם על רימייק (ל"מכונת הזמן") וגם על עיבוד לסדרה (האנימה "Attack On Titan"). מוצ'טי כבר אחראי על (סוג-של) רימייק אחד מצליח אבל האם זה היה פוקס חד פעמי או שהוא יצליח ליצור עוד רימייק מוצלח וגם לעשות את מה שהוליווד לא הצליחה לעשות עד כה – רימייק לייב-אקשן אמריקאי מוצלח לאנימה?
– הפתעה! ריאן קוגלר חוזר ל"הפנתר השחור 2". אוקיי, אולי זה לא הפתעה. אבל זה כן תזכורת לכך שבניגוד לשנים קודמות, אנחנו עדיין לא ממש בטוחים מה בדיוק הולך להתרחש אצל מארבל בשנים הקרובות. בשנה הבאה יוצאים "קפטן מארוול", "הנוקמים 4" (עדיין חסר לו שם, אגב) ו"ספיידרמן 2" אבל מה שקורה אחר כך עדיין לוט בערפל. (למרות דיבורים רציניים על סרט של האלמנה השחורה, סוף סוף וכמובן "הפנתר השחור 2").
– רימייקים לא נחוצים שהוכרזו ונמצאים בשלב כזה או אחר של פיתוח: "קלולס", "שודדי הקאריביים"ו"חבורת הפראים" (האחרון בבימויו של מל גיבסון) ותכלס בטח עוד איזה כמה שפספסתי או שהוכרזו מהרגע שכתבתי את המשפט הזה ועד שהוא פורסם באתר.
– המשכים לא נחוצים שהוכרזו ונמצאים בשלב כזה או אחר של פיתוח: "בחורים רעים 3" , "מז"ל טוב 2" (באנגלית: Happy Death Day 2 U)
– גיירמו דל טורו הכריז על הפרוייקט הקולנועי החדש שלו: אותו סרט אנימציה סטופ-מושן של "פינוקיו" שהוא חולם לעשות כבר כמה שנים. עכשיו נראה שהסרט ייצא לפעול בנטפליקס ושיהיה מחזמר.
פיו. זה היה הרבה. אבל אם הרשימה הזאת ביאסה אתכם, אז בואו לשמוע על כמה סרטים מקוריים (או עיבודים למשהו שעוד לא עובד לקולנוע) כדי לראות שבהוליווד עוד עושים כמה דברים חדשים מדי פעם:
– נתחיל בשיר ובריקוד: נראה שמחזות הזמר ממשיכים בקאמבק שלהם בזכות תופעות כמו "לה לה לנד" או "המילטון", ובקולנוע מנסים לנצל את המומנטום. חוץ מעיבוד למחזמר הקודם של לין מנואל מירנדה ("In The Heights") בבימויו של ג'ון מ. צ'ו ("עשיר בהפתעה"), עובדים בימים אלה על עיבוד לאחד ממחזות הזמר המוכרים ביותר – "CATS". אף פעם לא ראיתי או שמעתי משהו מהמחזמר, כך שאני לא יודע אם זה טוב או רע ליהודים אבל אני כן יודע שהוא גייס צוות שחקנים מאוד מרשים: ג'ודי דנץ, אידריס אלבה, טיילור סוויפט, ג'יימס קורדן, ג'ניפר הדסון, איאן מק'קלן ועוד. את הסרט יביים טום הופר, שביים גם את העיבוד ל"עלובי החיים".
– ריאן ג'ונסון לוקח פסק זמן מהגלקסיות הרחוקות בשביל לחקור תעלומה מסתורית פה בעולמנו. "Knives Out" מתוכנן להיות תעלומה בלשית שאנחנו לא יודעים עליה הרבה חוץ מכך שאת הבלש הראשי ישחק דניאל קרייג, לאקית' סטנפילד יגלם גם הוא בלש ויהיו בסרט גם כריס אוונס, טוני קולט ומייקל שאנון בתפקיד כלשהו.
– אארון סורקין גם הוא עובד על סרט חדש שנקרא Trial of the Chicago 7. כמו סרטו הקודם, גם זה מבוסס על סיפור אמיתי, וכמו סרטו הקודם, גם הפעם סורקין יביים את הסרט (לצד כתיבת התסריט, כמובן). כרגע ברשימת השחקנים: סשה ברון כהן ואדי רדמיין.
– וגם סקורסזה הכריז על הפרויקט החדש שלו: Killers of the Flower Moon. מדובר בסרט שמבוסס על אחת מהחקירות הראשונות שארגון ה-FBI עשה בעקבות סדרת רציחות שפקדו קהילה של ילידים אמריקאים שהתעשרו לאחר גילוי נפט על אדמתם. ליאונרדו דיקפריו כבר לוהק לתפקיד הראשי, תודה ששאלתם.
– עוד במאי מוערך שהכריז על הפרויקט החדש שלו הוא ג'ורג' מילר. לסרט קוראים "Three Thousand Years of Longing" ויככבו בו אידריס אלבה וטילדה סווינטון, והסיפור אמור להיות סיפור אהבה שכולל בתוכו ג'יני איכשהו וזה כל מה שאנחנו יודעים לעת עתה.
-הסרט האחרון ברשימה לא מגיע מבמאי מוערך במיוחד (שון לוי הוא במאי נחמד, אבל לא נראה לי שמישהו היה שם אותו באותה הרשימה ביחד עם סקורסזה או מילר) אבל יש לו קונספט מעניין: איש אחד מגלה יום אחד שהוא דמות רקע במשחק מחשב, ואם זה לא מספיק גרוע – הוא מגלה שהיוצרים של המשחק רוצים לסגור אותו (אני מניח שמדובר במשחק אינטרנט או שיש הסבר אחר לעלילה אחרת זה מאוד לא הגיוני). ריאן ריינולדס אמור לגלם את הדמות הראשית (כלומר, זו שהיא דמות רקע), והסרט נקרא "Free Guy".
מכיוון שזה די הרבה סרטים, הוליווד החליטה שהיא צריכה לאזן וגם לבטל משהו אז הידד: הסרט שהוכרז על בובה פט עכשיו נחשב למת. כמו שחשבתי אז, אז גם היום: מדובר בצעד טוב, כי מדובר בסרט שאנחנו ממש לא צריכים.
וחדשות טובות לסיום: נטפליקס נכנעו ומתחילים להפיץ בצורה יותר רחבה את הסרטים שלהם בקולנוע. או לפחות – חלק מהסרטים. "רומא" והסרט החדש של האחים כהן יוקרנו בבתי קולנוע שבוע וקצת לפני שהסרטים יגיעו לנטפליקס במספר מדינות ברחבי העולם. אני לא יודע אם ישראל מספיק נחשבת כדי להיות חלק מהמדינות האלה, אבל זה בכל מקרה צעד מבורך לחברה שעד עכשיו התייחסה בביטול לכל העניין הזה של הפצה רחבה בבתי קולנוע.
ורגע אחרי שפרסמתי:
הסרט החדש של בובספוג (שגם הוא נדחה בזמנו) יקרא "בוב ספוג: זהו ספוג נפלא" ויהיה סיפור אוריג'ין על הספוג הצהוב וכיצד פגש את חבריו בפעם הראשונה. והכל באנימצית CG, אם הבנתי נכון. (https://www.cartoonbrew.com/feature-film/the-spongebob-movie-its-a-wonderful-sponge-will-be-an-origin-story-165568.html)
למה בעצם?
יש המון סיבות הגיוניות לדחות סרט, לדעתי זה מעצבן, כי כשמכריזים על סרט חמש שנים מראש, אפשר לטרוח ולעשות אותו בזמן, אבל יכולות להיות סיבות: התנגשויות מול לו"ז הקרנות של חברה מתחרה, התנגשויות בלו"ז של אנשים על הסט, כשלים טכניים שונים, ביקורות ראשוניות ממש גרועות שדורשות עוד עבודה, נסיון למסמס סרט שהצפי לגבי סיכויי הצלחתו לא טוב, נסיון לנצל מומנטום של פרנצ'ייז כדי לדחוף סרטים חדשים מאותו יקום..
אבל למה לדחות את וונדר וומאן? לא ראיתי שגל גדות או פאטי ג'נקינס נמצאות באיזה פרויקט ענק אחר שמפריע ללו"ז, הסרט הוא הדבר הטוב היחיד שמגיע מפרנצ'ייז במגמת קריסה טוטאלית. למה לדחות אותו? כדי שאנשים יתבאסו מהסרט היחיד שהצליח להם?
אכן. לא הייתי מעריץ גדול של הראשון, אבל גדות היתה דגולה ויחסית לשאר הבררה של DC זו הייתה יצירת מופת. וקריסטן וויג משדרגת כל דבר שהיא נוגעת בו.
לא, לא ראיתי את הריבוט של מכסחי השדים. למה אתם שואלים?
כי הם מרגישים מספיק בטוחים לנצל את יוני.
לא זוכרת בדיוק מתי היה התאריך הקודם, אבל הוא היה בחורף, מתוך מחשבה שסרטים אחרים יצליחו יותר וירצו לשים אותם ביוני. מאחר וזה הסרט הכי מוצלח שלהם עד כה – רוצים לתת לו את הכבוד של פתיחת עונת הקיץ (אבל בלי יותר מדי תחרות ממארוול שדי השתלטו על מאי…)
התאריך הקודם היה בראשון לנובמבר 2019
ייתכן שהזיזו את וונדר וומן כדי שלא יהיה צפוף מדי עם סרט הג'וקר עם חואקין פיניקס, הצפוי לצאת בתחילת אוקטובר. (עוד לפני כן, הסרט היה מיועד לאמצע דצמבר אך בגלל שמלחמת הכוכבים הבא אמור לצאת שבוע אחרי, הוקדם ל-1 בנובמבר).
וכמובן, יוני עשה להם רק טוב עם וונדר וומן הקודם ב-2017.
ממש לא מבינה למה
אנחנו צריכים עוד סרט של שודדי הקאריביים? תנו לסדרה לנוח על משכבה בשלום, אף אחד לא אוהב חייזלים.
אני דווקא ישמח מאוד לעוד סרט של שודדי הקאריביים
לא יודע אם ימאס לי אי פעם מהסדרה הזו
אני חייב להבין משהו
מי בדיוק קהל היעד של עיבודי לייב-אקשן של סדרות אנימה? רוב, אם לא כל, צופי האנימה שאני מכיר נחרדים מלשמוע על עיבוד לאחת הסדרות היקרות להן, והקהל הרחב לא נראה שמשתגע על הסרטים האלו יותר מדי (ותקנו אותי אם אני טועה כמובן). אז אני באמת לא מצליח להבין למי הסרטים האלו מכוונים.
שלא לדבר, כמובן, על הבלאגן התקשורתי שנוצר כל פעם מחדש בנוגע לשאלת הליהוק (אני מניח שלפחות הפעם זה ייחסך אולי שכן AOT מתרחשת בעולם שבו הדמויות הן אירופאיות לפי השם).
אז אני בהחלט לא מחכה לסרט הזה.
אני מניח שיש לזה קהל נרחב במדינות שונות באסיה
ביפן מפיקים כאלו כבר שנים, ורק לא מזמן יצא בנטפליקס עיבוד קוריאני ל – Wolf Brigade (ניסתי ונשברתי אחרי ארבעים דקות, שזה מוזר כי לא רק שאני מאוד מסמפט את סרט האנימה המקורי* ומחשיב את קים ג'י-וון לאחד הבמאים הטובים שפועלים היום הסרט הוא אורך ומשמים וארוך ומיותר וארוך (הזכרתי שהוא ארוך?))
* למרות ש- Wolf Brigade הוא זכיון די נרחב הסרט הנקוריאנו בברור מבוסס על גרסת האנימה הקולנועית מ-1999, עד לרמה של שחזור שוטים שלמים.
אני לדוגמא
בתור מעריץ גדול של אנימות כבר שנים רבות וצופה הדוק, אני תמיד מחזיק אצבעות לכל לייב אקשן חדש שיוצא. כמו הרבה זאנרים אחרים, גם ללייב אקשן יש לידה כואבת, ארוכה, וקשה, אבל אני משוכנע שבשלב מסויים יצליחו, וכהוכחה יש כבר כמה שהם ממש מוצלחים (gits ורורני קינשין לדוגמא)
אני לא רואה סיבה שסדרות כאלה לא יוכלו להצליח
גם שיר של אש ושל קרח היו ספרים נישתיים של גיקים עד שהם הפכו לסדרת HBO. אני לא רואה סיבה שבידיים הנכונות סדרת רימייק אמריקאי לdeath note למשל לא תצליח באותה מידה (לפחות, עד החלק שבו כולם מסכימים שזה מדרדר. וכנראה יצטרכו לשנות קצת את הshinigami). בקיצור, אני חושבת שיש במנגה/אנימה סיפורים טובים שהסיבה היחידה שאנשים במערב לא צורכים אותם היא שיש להם מחסום מלצרוך את המדיה הזאת. יש כמובן סיפורים שיהיה יותר קשה למערב (westernize), אבל יש גם כאלה שלא. זה שעד עכשיו זה לא נעשה טוב לא אומר שזה לא יכול להעשות טוב. את AOT ספציפית לא ראיתי.
אין מניעה שהסרטים היו מוצלחים
אני אפילו מאלה שחשבו שהעיבוד ל- Ghost in the Shell היה חביב יחסית. אני רק שואל את עצמי- כשהמנהלים של אולפן כזה או אחר יושבים עם במאי שעושה להם Pitch על עיבוד לייב אקשן לאנימה, מי הם מצפים שיהיה קהל היעד היעודי לזה? כי זה תמיד מרגיש (ואני מודע לכמה שזה סובייקטיבי לגמרי) כאילו מכריזים על עוד סרט אנימה ואף אחד כמעט לא מתרגש לקראת זה. הולכים לראות כדי להיווכח כמה הרסו את היצירה שאתה אוהב, ולא כי באמת רצית לראות את הסרט.
מצד שני, אולי זה כבר מספיק כדי להצדיק את העשייה שלו.
תלוי מי עושה את ה-Pitch
מפיק: "לא יהיה קשה להביא קהל לסרט כזה?"
כותב: "Actually, super easy; barely an inconvenience".
נחרדים, נחרדים, אבל קונים כרטיס, לא?
וגם מפרסמים פוסטים ברשת על זה שיוצא סרט לייב אקשן. וברוב הפוסטים הם הרי לא יגידו שהסרט יהיה גרוע, אלא עד כמה הם חוששים שהסרט יהיה גרוע, אבל צריך קודם לראות את הסרט (אני מדגיש את ה"לראות את הסרט") ורק אז ניתן יהיה להחליט עד כמה הוא גרוע.
והקהל הרחב אולי לא ראה את AOT, ולא צופה באנימה, אבל חלק גדול ממנו שמע על AOT ויודע שזה משהו שהרבה אנשים אחרים ראו ואהבו.
גישה מאוד אופטימית כלפי מעריצי אנימה
רוב אלו שאני פגשתי לא יהססו להכריז מיד שהסרט יהיה גרוע. אבל כמו שאמרתי מקודם- אני לא טוען שעיבודי לייב-אקשן הם סרטים גרועים בהכרח. אני פשוט סקרן למי המנהלים של אולפני הסרטים מכוונים אותם כקהל יעד. ולגבי קניית כרטיסים- כמה עיבודים שכאלו הצליחו בקופות? ראיתי ש- Ghost in the Shell הצליח להחזיר יותר מעלות ההפקה שלו, ולו במעט- לא יודע אם זה נחשב הצלחה מבחינה מסחרית. יש עוד עיבודים שהגיעו להצלחה מסויימת? אני שואל באמת, כי אני פשוט לא יודע.
התחושה היא שיש תמיד התנגדות נורא עזה לסרטים כאלה, ושרובם לא ממש מהווים הצלחה קולנועית, אז מסקרן אותי למה ממשיכים לנסות לדחוף לכיוון הזה.
הכוונה לעיבודים אמריקאיים או בכלל?
צריך לקחת בחשבון כי אולי קיים שיח רב אודות עיבודי לייב אקשן אמריקאיים, אבל בפועל לא קיבלנו הרבה כאלה. התחום מצומצם מכדי לחקור ולהשוות.
יש, נכון להיום, את "ספיד רייסר" ו-"דרגון בול אבולוציה" שלא החזירו את ההשקעה בהם, "הרוח במעטפת" שאמנם לא הפסיד אך גם לא הרוויח במידה שמצדיקה קיומו, ואת "אולד בוי" (שמבוסס על הגרסה הקוריאנית ולא על המנגה) שהרוויח גרושים. אין לי מספרים לגבי Guyver (שלא צפיתי בו) מ-1991 אבל יש לו סרט המשך אז… מניח שהוא הצליח דיו? לגבי Kite עם סמואל ל. ג'קסון אין לי מושג אבל אני בספק אם הוא דגדג משהו שמזכיר הצלחה. אה, ו-Fist of the North Star מ-1995 יצא ישירות לוידאו. הוא לא בתחרות אפילו.
"מחברת המוות" לדעתי הכי קרוב להצלחה. אמנם הוא יצא ישירות לנטפליקס ונחל כישלון ביקורתי, אך נטפליקס עובדים על סרט המשך. הרבה אנשים רצו לראות את תאונת הרכבת האורקולית הזו.
ביפן אגב עולים מדי שבוע סרטים מבוססי מנגה / אנימה, הרבה מהם זוכים להצלחה כלכלית אדירה. טרילוגיית "קנשין" עשתה כסף טוב (ובצדק), ולאחרונה סרטי הלייב אקשן של "גינטמה" מכרו מליוני כרטיסים – וקיימות שפע דוגמאות נוספות (אני אגב לא יודע מה הסיבה לדפוס הזה, אך יותר ממחצית ההפקות הללו הן של וורנר ברוס יפן).
לדעתי יש פוטנציאל לעיבודים אמריקאיים, בעיקר להפקה כמו Attack on Titan שהיא, בעיקרון, אפוקליפסת זומבים בגובה 30 מטר שנלחמים מולם ספיידרמנים עם חרבות. לסרטי הלייב אקשן היפנים של AoT תקציב זעום ולכן הם נראים איך שהם נראים, אבל עם גב הוליוודי עשוי לצאת כאן סרט פופקורן מהשורה הראשונה. כל עוד הם לא מזיקים, וכל עוד יופק בטעות, מתישהו, סרט טוב – לא ממש משנה לי אם ימשיכו לנסות.
מאוד פשוט
אנשים שאוהבים סרטי אקשן, ולא מכירים את האנימה בכלל.
למעט הרוח שבמעטפת (הוא באמת חריג ומוכר גם ביחס לאנימות אחרות), זה פשוט סיפור קיים, וזה יותר קל מאשר להמציא סיפור לבד…
די בטוח שההשראה לfree guy
היא סדרת הסרטונים epic NPC man:
https://www.youtube.com/watch?v=lbJ51AJuR7E&list=PLSMETuURtTXCzW7Q_ZIy4QzEnyUG8totf
עשית לי את היום עם הסדרת סרטונים הזו
(ל"ת)