הספילברגיאדה הסתיימה, אז בוא נשב ונראה מה אתם בחרתם כסרטים הטובים ו/או האהובים ביותר של ספילברג. כמובן, אין לקחת את הדירוג הנ"ל כתורה מסיני (שגנזו ושמנו במחסן ארגזים איפשהו) אלא בדיוק מה שהוא: תוצאות טורניר אינטרנטי חביב של המשתמשים באתר, נכון לחודש אוקטובר בו הצביעו.
דירוג מבוסס על הסרטים שהשיגו את האחוזים הגבוהים ביותר בכל שלב מבין המפסידים. כלומר שהוא בעצם מורכב משני המקומות הראשונים מבין המפסידים בשמינית הגמר, ארבעת המקומות המפסידים ברבע הגמר ואז שאר הסרטים על פי התוצאות שהוכרעו בקרב על המקום השלישי ובגמר. את כל תולדות הספילברגיאדה ומה שהתרחש בה ניתן לראות כאן.
אז בלי עוד עיכובים – לרשימה:
10. אינטליגנציה מלאכותית (2001)
הגיע לשמינית הגמר, והפסיד עם 42%
9. מלתעות (1975)
הגיע לשמינית הגמר, והפסיד עם 46%
הגיע לרבע הגמר והפסיד עם 23%
7. אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון
הגיע לרבע הגמר, והפסיד עם 30%
6. דו"ח מיוחד
הגיע לרבע הגמר, והפסיד עם 46%
5. פארק היורה
הגיע לרבע הגמר, והפסיד עם 47%
4. רשימת שינדלר
הגיע לחצי הגמר, והפסיד בקרב על המקום השלישי
הגיע לחצי הגמר, וניצח בקרב על המקום השלישי
הגיע לגמר
ובחודו של קול אחד (!) ניצח את הגמר:
תודה רבה לכל מי שהשתתף, עזר, הצביע, הגיב והיה חלק מהפרויקט ועם תודה מיוחדת לאחד והיחיד – סטיבן ספילברג.
אנחנו ננוח מפרוייקטים מיוחדים לזמן הקרוב, כדי לתת לאנשים זמן להתאושש, ונחזור בכוחות מתוגברים בזמן הנכון.
אוף.
(ל"ת)
לאאאאאאאאאא
(ל"ת)
למבואסים מזהות הזוכה: בוא נגיד את זה ככה
תכלס? מדובר בתיקו. אמנם לא טכנית, אבל כמו שרשום בפוסט, מדובר על חודו של קול אחד. כמה דקות לכאן או לכאן שבהן הייתי סוגר את הסקר ואפשרי שהתוצאה הייתה משתנה.
תוצאה מוצדקת
אפשר לאהוב את אי.טי. ואפשר שלא, אך אין ספק שזה הסרט שהכי מזקק את המהות הספילברגית. במידה רבה, זה הסרט שהפך את ספילברג למה שהוא – הבמאי המפורסם ביותר בעולם, עם הסגנון שהפך לידוע ומוכר.
וזה סרט נהדר. באמת. כשצופים בו לראשונה, ובתנאים איכותיים כמו שצריך, עדיין לא נס ליחו.
חכמת ההמונים עובדת פה
הייתי אולי ממקם את "מפגשים מהסוג השלישי" קצת גבוה יותר ומן הסתם מחליף בין שני המקומות הראשונים, אבל חוץ מזה אני לגמרי חותם על הדירוג הזה.
כנראה שהטעם של קוראי "עין הדג" דומה לטעם בעולם
ביקשתי עזרה מד"ר גוגל. חיפשתי עכשיו דירוגים לסרטי ספילברג ופתחתי את שבע התוצאות הראשונות שעלו. הרי התוצאות:
בכל הדירוגים אי.טי בין חמשת הראשונים. שלוש פעמים מקום ראשון(!), פעם אחת שני, פעם אחת שלישי, פעם אחת רביעי, פעם אחת חמישי.
טוראי ריאן: נע בדירוגים הללו בין מקומות 6 ל-22. מקום ממוצע: 12.
ברוטן טומייטוס – אי. טי. מקום ראשון, טוראי ריאן מקום שמיני.
וואלה, אז מה נחשב "המקום השני"?
(ל"ת)
מלתעות
ואחריו, בסדר יורד: (3) שודדי התיבה האבודה; (4) רשימת שינדלר; (5) מפגשים מהסוג השלישי.
אגב, זה גם בדיוק הדירוג ברוטן טומייטוז, מלבד "שודדי" שמקבל שם פחות ויורד למקום השישי.
מעניין. נשמע שזה קצת מאשש את התיאוריה
שהקהל הישראלי ואימה לא חברים טובים.
מאוד מעניין
ש"להציל את טוראי ריאן" בכלל לא ברשימה הזאת, דווקא סרט מלחמה
היה יכול להיות מצחיק אם שחקן מספר אחת היה זוכה
בערך כמו אם ׳שעות…׳ היה זוכה במצעד האלבומים הטובים ביותר של דייויד בואי.
אכזבה
הייתי בעד להציל את טוראי ריאן מכיוון שמבחינתי הוא מיצג את ספילברג שמפעיל את הרגש דרך הסיפורים החברתיים והאנושיים מההיסטוריה בצורה יוצאת דופן לעומת זאת איטי מפעיל את הרגש דרך הפנטזיה וחלומות ילדות דבר שקשה לי להתחבר אליו כי לא ראיתי סרטי ספילברג בילדותי וכאשר ראיתי אותם בנעורי התחברתי הרבה יותר לרגש האנושי וההיסטורי כמו רשימת שינדלר כמובן שסרטי הפנטזיה של ספילברג הם סרטים טובים אשר יש להם חשיבות קולנועית אדירה אך פשוט לדעתי מבוגרים ומתבגרים שצופים בפעם הראשונה בספילברג כיום מתחברים יותר לסרטיו על ההיסטוריה והחברה האנושית ופחות לסרטים כמו איטי שמתקשרים יותר לעולם הילדות.