כמו כולם, גם הטריילרים לשוברי הקופות הגדולים נמצאים בחופש עם הילדים, אז תדברו איתם אחרי החגים. אבל יש כמה סרטים חרוצים שכן הוציאו טריילרים , או שהוציאו מזמן ועכשיו זה זמן טוב לדבר עליהם.
בתוך זמן קצר מאוד, אולפן A24 הפך מאולפן אנונימי לפיקסאר החדש. לא מבחינה כלכלית, וגם לא מבחינת היכרות של הציבור הרחב אבל מבחינת צבירת קהל אוהד שיודע שאם הוא רואה את הלוגו מובטחת לו חוויית צפייה איכותית. "חי בסרט", "אקס מאכינה", "סיפור רוחות", "פרויקט פלורידה", "ליידי בירד", "אור ירח", "איש האולר", "הלובסטר" ועוד, כולם הופצו תחת הלוגו של החברה וקנו לה תו תקן של איכות (למרות שמתחבאים בקטלוג של החברה גם לא מעט פאשלות מביכות). הם גם קנו לה (בצדק מסוים) סטריאוטיפ: סרטי היפסטרים, לרוב על התבגרות של בני נוער, ככל הנראה עם לוקאס הדג'ס.
אז בשביל להוכיח לכולם שכל מה שאומרים עליהם הוא בדיוק נכון, הנה הטריילר לסרט החדש שלהם – סרט היפסטרים על התבגרות של בן נוער עם לוקאס הדג'ס.
אה, פריט מידע נוסף: את הסרט ביים ג'ונה היל.
ואם הזכרנו את "אור ירח" בפסקה הקודמת – הנה הוא מופיע שוב. הפעם בגלל שמדובר בסרט החדש של במאי אותו הסרט, עם קלוזאפים שמזכירים מאוד את הצילום היפהפה של "אור ירח" ועלילה שעלולה למצוא את עצמה מעוררת מחלוקת על אישה בהריון שמנסה להוכיח שהאשמות האונס נגד חברה הן שקריות. הטריילר בעיקר מראה אווירה ופחות עלילה, ומבחינתי אין עם זה שום בעיה.
בן חזר
ואם הזכרנו את לוקאס הדג'ס לפני שתי פסקאות אז הנה הוא חוזר שוב. כלומר, בטיזר הזה, שלא מראה לנו דבר פרט לפגישה המחודשת שלו עם אימו (ג'וליה רוברטס) והעובדה שמשהו בחזרה הזאת למשפחתו היא לא כזאת חיובית. מדובר בסצנה אחת, באורך של דקה, אבל אפקטיבית יותר מרוב הטריילרים המלאים שרצים ברשת.
את הסרט ביים אביו של לוקאס הדג'ס, פיטר הדג'ס – תסריטאי ובמאי מועמד לאוסקר ( על כתיבת התסריט [ביחד עם האחים וייץ] של "רווק פלוס ילד"), אבל שקריירת הבימוי שלו לא ממש הצליחה להמריא. אולי הפעם מזלו ישתנה.
מה גברים רוצים
אם היינו מתחילים לספור את כל הרימייקים הלא נחוצים שיוצאים בשנתיים הקרובות, היינו נמצאים כאן כל היום. אבל לפנינו נמצא רימייק שהוא אולי, אולי דווקא קצת יותר נחוץ או לפחות כזה שיכול להיות טייק שונה מהסרט המקורי.
"מה גברים רוצים" הוא רימייק ל"מה נשים רוצות" בכיכובה של טארג'י פי. הנסון – אחרי תאונה כלשהי, הדמות הראשית מגלה שהיא יכולה לשמוע את המחשבות של גברים. אבל הפעם הסרט הולך פחות לכיוון הרומנטי (אם אפשר לקרוא לסרט המקורי "רומנטי") ויותר לכיוון ההעצמה האישית ולהראות לכולם מה זה. קשה להגיד שזה הופך את הסרט לנחוץ, אבל זה בוודאות הופך אותו לפחות לא נחוץ מכל שאר הרימייקים המתוכננים, וזה כבר משהו.
פרנהייט 11/9
המשכים לסרטים תיעודיים זה לא ממש דבר חדש, ורק שנה שעברה ראינו את ההמשך ל"אמת מטרידה" שלאף אחד לא היה אכפת ממנו בעודו ממשיך להטיף את אותו המסר, עשור לאחר מכן. והנה, מייקל מור שמע "המשך שלאף אחד לא אכפת ממנו בעודי ממשיך להטיף את אותו המסר עשור לאחר מכן" והחליט שגם לו מגיעה הזדמנות. אז הוא חזר לסרטו זוכה פסטיבל קאן "פרנהייט 9/11" ועושה את מה שמייקל מור עושה, אם אני מבין נכון את הטריילר.
הימור: הפעם הוא לא יזכה בפסטיבל קאן.
ולסיום – רגע אחרי הכתבה על סרטי נטפליקס לסתיו הקרוב, הרשת שיחררה טריילרים ל"רומא", "מלחמתו של רוברט דה ברוס" ו"בחשכת הליל". הטריילר ל"רומא" מאשש את החששות שמדובר בסרט שונה מאוד ממה שקוארון עשה בעשור האחרון, הטריילר ל"מלחמתו של רוברט דה ברוס" מראה שכריס פיין דווקא מצליח להתמודד עם מבטא סקוטי נאה והטריילר של "בחשכת הליל" הוא ודאי נהדר, אבל אין לי באמת מושג, כי אני נמנע מלראות כל דבר על הסרט הזה עד שאראה את הסרט עצמו.
A24
נכון שהם כבר די הפכו לשם נרדף לאיכות ויש לא מעט סרטים נהדרים שיצאו מהם. אבל בזמן האחרון קורה שם משהו לא טוב. "פרוייקט פלורידה" ו"ליידי בירד" הם בזבוזי זמן משמימים. לא השתעממתי ב"איך לדבר עם בנות במסיבות", אבל הוא היה…נסיוני, לא בטוח שבקטע טוב.
אבל כל אלה עוד ניחא, והייתי אומר "אוקיי, זה רק הגיוני שככל האולפן מוציא יותר סרטים מתישהו יגיעו כאלה פחות טובים, אף אחד לא מושלם." רק שאז הם הוציאו את "Hereditary", שהטריילר שלו – יחד עם הלוגו שלהם – עוררו את הסקרנות שלי לגביו, רק כדי שיתגלה כאחד הסרטים הגרועים ביותר של העשור הנוכחי, אם לא מעבר. זאת לא הגזמה. אין הרבה סרטים שכל-כך תסכלו אותי ונראו לי כמו עלבון שכזה כלפי סרטי אימה וכלפי הצופים. הרחבה בקרוב…
ובנימה יותר אופטימית, עוד טריילר שנראה מעניין הוא זה של "All About Nina". גם כי אני מחבב את מרי אליזבת' ווינסטד וגם כי הוא מזכיר את "Obvious Child", שאהבתי:
https://www.youtube.com/watch?v=h5Gl2zX0Z_k
איזה מזל שהרוב הגדול חושב הפוך ממך
במיוחד לגבי Hereditary שהוא אם כבר מסרטי האימה הטובים של העשור הנוכחי.
1 מ-5 זה גם משהו
חיבבתי עד אהבתי את "פרוייקט פלורידה", "ליידי בירד" ו-"Hereditary" (שנרכש על ידי yes, יעלה לויאודי סטור עם הקרנתו בפסטיבל חיפה בסוף ספטמבר וימשיך לערוצים ולספריה החינמית בתחילת 2019), ושנאתי מכל הלב את "Obvious Child".
לפחות אנחנו מסכימים על איך לדבר עם בנות הכה-מוחמץ.
כמו כן, "תורשתי" גם יוקרן במסגרת עין הדג
אבל זה בעצם עדיין סוד. אז ששששש!
ועל הדרך
גם טיזר לעונה הבאה של True Detective, בכיכובו של מהארשלה עלי:
https://www.youtube.com/watch?v=YpUznQds8p4
וזה נראה… די בסדר כזה? נראה כאילו הם חוזרים לשטיק של לספר סיפור בכמה טיימליינים נפרדים, על פניו. נקווה שהיא לא תאכזב כמו העונה השניה.
סטושי קון קם לתחייה. בערך
החדשות הרעות: אחרי כמה שנים של ניסיונות, נראה שהסרט האחרון שסטושי קון עבד עליו לפני מותו, "מכונת החלומות" לא יושלם (אני מהמר שספר שיכיל את הסקיצות שהוא צייר יצא לאור, אבל אין שום הודעה רשמית).
החדשות הטובות: נראה שעובדים על עיבוד קולנועי ל-"אופוס", סדרת מנגה שקון פרסם (ולא סיים) זמן קצר לפני שהוא פנה לאנימציה פול-טיים.
https://www.animenewsnetwork.com/daily-briefs/2018-08-28/producer-script-for-anime-of-satoshi-kon-opus-manga-being-written/.136004
החדשות הרעות בכל-זאת: "אופוס" היא סדרה לא-משהו בכלל. טובה יותר מנפלים אחרים שלו בתחום המנגה, ועדיין, למי שיעבד את הדבר הזה יש המון עבודה כדי להוציא ממנו משהו טוב, חוששני.
ביקורת על "אופוס", וגם על סדרת מנגה מוקדמת יותר של קון, כאן:
https://blog.alltheanime.com/satoshi-kon-seraphim-and-opus/
איזה כיף למתרגמים של Ben is Back
הם הצליחו להוציא שם עם כפל משמעות שאין במקור בלי להתאמץ בכלל.
לא התרשמתי לחיוב מהטריילר של "מה גברים רוצים"
זה נראה כמו קומדיה דלוחה, בניגוד ל-"מה נשים רוצות" (סרט שראיתי 3 פעמים, משום מה) שהוא קומדיה קצת פחות דלוחה.
גם לי נראה לא משהו
אבל יש בהבדלים בין השנים משהו מעניין. אפשר לראות בבירור את ההבדלים בין מה שהיה פופולרי בתחילת שנות ה-2000 להיום. המקורי היה קומדיה רומנטית בתקופת שיא של הז'אנר(לפחות ככה זה מרגיש לי, אין לי נתונים בעניין), והחדש נראה כמו עוד קומדיה מופרעת עם כמה שיותר בדיחות בדקה וכמה שיותר הופעות אורח בפריים(זאת אריקה באדו שמכינה לה תה עם קראק נכון?).
ועכשיו יצא טריילר גם לסרט החדש של אורסון וולס: