אז זהו, הגענו לשלב הזה שאפשר למלא פוסט טריילרים רק עם סרטים של דיסני. חצי מהטריילרים בפוסט הזה הם של דיסני, וזה בלי אף טריילר של יקום מלחמת הכוכבים או מארוול. אולי הייתי מקבל את השליטים החדשים שלנו יותר בכניעה אם לא היה מדובר ברביעיית טריילרים שכולם סרטי המשך. להגנתם, רובם טריילרים טובים למדי. בכל מקרה, הנה הטריילרים של התקופה האחרונה:
כריסטופר רובין
נתחיל מהטריילר-דיסני החביב עליי מכולם. לכאורה, שום דבר בטריילר הזה לא אמור לעבוד: אף אחד לא צריך את גרסת פו הדב ל"הוק", קשה מאוד לקחת ברצינות טריילר שבו יואן מקרוגר צועק בפליאה "פו?" ומה זאת הפתיחה הלא קשורה הזאת? ובכל זאת, השניות האחרונות של הטריילר מרגשות. פו הדב חוזר, בדיוק עם האופי שלו ועם שחקן הקול שלו (בניגוד לדמויות אחרות שלהם הוצמדו מפורסמים), ואפילו האנימציה של פו הדב מצליחה להיות סבירה. עוד, בבקשה.
פרנהייט 451
מייקל בי. ג'ורדן ממש נהנה לשרוף דברים, הא?
"פרנהייט 451" כבר היה סרט פעם מזמן, והטריילר הזה הוא בכלל לסרט שמיועד לטלוויזיה, ואני יכול לשמוע כבר מכאן את הכתבות שיטענו למה זה הסרט המושלם לאמריקה של טראמפ ועידן הפייק ניוז או משהו. אבל בין לבין כל זה, זה גם נראה מגניב, ויש בזה את מייקל שאנון, שזה תמיד טוב.
עוד טריילר שהצליח להרשים מעל הציפיות הוא ההמשך של "מרי פופינס". אומנם יש בו מעט מאוד עלילה או דיאלוגים, ובכל זאת משהו בטריילר מצליח לתפוס את רוח הקסם של הסרט המקורי. אמילי בלאנט לא מופיעה מספיק זמן כדי שנקבע אם מדובר ביורשת ראויה או לא, אבל אני אוהב את אמילי בלאנט אז בוא נקבע שהיא כן עד שיוכח אחרת.
ומשמרטפית אחת לאחרת – "ואז הגיעה טלי" הוא סרטו החדש של ג'ייסון רייטמן, במאי שמאז "תקועה" הוא מעט תקוע בנאחס ביקורתי. יש מצב שאנשים אפילו לא מודעים שהוא הוציא סרטים מאז "תקועה" אבל הוא הוציא (שניים במספר), והם כאילו התפוגגו באוויר. אז בסרטו החדש הוא חוזר לשתף פעולה עם אותן המוזות מ"תקועה": דיאבלו קודי על התסריט ושרליז ת'רון בתפקיד הראשי. ועל פי הטריילר, נראה שזה עבד לו – הסרט נראה כמו הגרסה היותר ארסית של סרטים כמו "אמהות רעות" או "אמהות בהפרעה", שרליז נראית נהדר בתפקיד שדורש ממנה להיראות לא נהדר, הפאנצ'ים של קודי עדיין שם והכל נראה טוב. אם רק הסרט עצמו לא יברח לפתרונות תסריטאים קלים ונוחים או יהפוך לסרט מופרך, זה יכול להיות סרט מדהים.
ואם "טלי" כולו היה "הצגה מציאותית של התמודדות עם קשיי ההורות", נראה ש"משפחת סופר על 2" הוא "חחח, גברים שצריכים להחליף חיתול!!". זה צורם מאוד לנוכח העובדה שמדובר בהמשך לסרט יחסית חכם כמו "משפחת סופר על", אז אני ממש מקווה שזה לא המקרה ושמדובר בטריילר סופר-דופר מטעה. כי קומדיות "אבות מתמודדים עם הילדים שלהם" היו לנו מספיק בשנות ה-80, ואני יודע שעכשיו אנחנו בתקופת נוסטלגיה לשנים הללו ובכל זאת – יש כמה דברים שטוב ששמנו מאחורינו.
אזימוט
האם היינו צריכים גרסה ישראלית ל"שטח הפקר"? כנראה שלא. ובכל זאת, "אזימוט" נראה מעניין – סרט שככל הנראה מתרחש רובו במקום אחד (ופלאשבקים) ומעמת חייל מצרי וישראלי אחד נגד השני בסיומה של מלחמת ששת הימים בחורבה באמצע המדבר. הסרט לא ממש הצליח להרשים את המבקרים או האקדמיה בארץ, ובכל זאת נראה שיש משהו מסקרן בסרט, שמצליח לגעת בזווית ההו-כה-חרושה של "צבא-חיילים-ערבים" מזווית שאולי תצליח לחדש משהו גם סגנונית (הסרט נראה דומה ליותר לסרט אקשן הוליוודי מדרמה מיוסרת על עוולות המלחמה) וגם רעיונית (ממה שאני מצליח להבין מסביב לסרט, מדובר בסרט ש.. נגיד זאת כך – מגיע ממחנה פוליטי שונה מ"פוקסטרוט" ).
ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2
המדריך להנאה מהטריילר של "ראלף ההורס 2": לדלג ישירות ל1:22 ולהתעלם מכל מה שבא לפני.
איזה כיף! סצנה שמשמרת את הדמות של ראלף אבל מצליחה לשים אותו בסביבה שונה – שכל הסרט יהיה ככה, ויהיה מדובר בהמשך נהדר לסרט המקורי! רק חבל שהטריילר הוא רק ארבעים שניות. נו טוב.
טריילר גרוע אחד למקבץ
הזמן קצר, המלאכה מרובה ואין לנו זמן מיותר לשרוף על טריילרים גרועים במיוחד, ובכל זאת מדי פעם יש חשק לצפות בכל מיני קדימונים של סרטים שנראים זוועה: בין אם זה "הנסלח" שנראה כמעט כמו פארודיה על סרטי "מבוסס על סיפור אמיתי", ומטובל באיפור מחריד ביותר ששמו על פורסט ויטאקר; או בין אם אלה צמד הג'אנקימציות "הנה בא הגראמפ" ו"נגנב על הזנב" שמעלים את השאלה מה יותר גרוע בהם: משחק הקול, האנימציה, סגנון הציור, העלילה או עצם העובדה שהם קיימים. אבל המנצח בסבב הזה הוא דווקא "השחף" – הסרט החדש שנראה דווקא מאוד חמוד וחביב ובריטי עד שאתה נזכר שהוא מבוסס על מחזה של צ'כוב – מחזה שהוא ההיפך הגמור מחמוד וחביב ובריטי. אם זה לא היה טריילר רשמי, זה היה יכול להיות כמו הסרטונים ברשת שלוקחים סרט כמו "הניצוץ" ועושים טריילר שמציג אותו כקומדיה רומנטית. אז הנה "השחף" של צ'כוב, אם ג'יין אוסטן הייתה כותבת אותו ואז הוליווד הייתה מוציאה לו את כל הלב והנשמה והופכת אותו לקומדיה רומנטית שטחית. בוא נקווה שאין אמת בפרסום הפעם.
מפגש מייקלים
שום מפגש מייקלים לא שלם בלי גי'ן מייקלים וינסנט
כתבת בטעות “מצליחה להיות סבירה”
במקום “אנימציה שתרדוף אותי בסיוטים, kill it with fire!”
פנקייק! פנקייק! פנקייק!!!1
אם אי אפשר לסמוך על פיקסר שיקחו את הקלישאה של האבא שנשאר בבית ויעשו ממנה סרט טוב, אז על מי אפשר לסמוך?
ולגבי פרנהייט 451, זה יהיה מעניין לראות איך הקונספט של "לשרוף ספרים" יחזיק בעולם שבו יש ויקיפדיה.
הטריילר של ראלף ההורס 2 די הוריד לי את הציפיות
אז הם זורקים את כל המסגרת של משחקי וידאו לטובת ממים אינטרנטים ושטויות של פלאפונים?
אתה טוען שמשחק הוא לא משחק רק כי הוא בפלאפון?
(ל"ת)
אני לא שולל את הגדרתו כמשחק, אבל...
הוא משחק באותה מידה שסרטון וידאו באורך 5-10 דקות, שאפשר למצוא ביוטיוב – הוא סרט. או כמו שסיפור קצר באורך דף אחד, במגזין שבועי – הוא ספר.
ביחס למשחקי ארקייד מהסוג שראלף השתתף בהם במקור?
כלומר, בסרט הראשון היה עולם אחד של גיימינג רציני. אבל מרבית המשחקים היו משחקי קז'ואל, פשוט מהקז'ואל ששלט בשנות ה-80.
משחקי ארקייד משנות השמונים
היו כמו הסרטים מתחילת דרכה של הקולנוע – גם הם היו קצרים ולפעמים אפילו לא עברו את השעה באורכם (בשל המגבלות של אותה תקופה).
חוץ מזה, הבדלים גדולים בין משחקי הארקייד של שנות השמונים למשחקי סמארטפון מודרנים הם:
– אנשים שיחקו בארקייד לשם הנאה, ולא בשביל להעביר את הזמן באוטובוס או בתור למשהו.
– הארקייד לא מיתגו את עצמם כחינמיים, בניגוד למשחקי סמארטפון שאומנם ניתן להוריד ולשחק בחינם, אך אחרי כמה זמן מבינים מה הקאטץ' פה (בין שמדובר במד אנרגיה הדורש ממך לחכות כמה שעות עד שניתן יהיה לעשות משהו, או שלא ניתן להשיג את הקלפים החזקים ללא תשלום…)
– בשלבים המתקדמים של פקמן: נדרשת כמות גדולה של מיומנות, ולא רק כמות עצומה של מזל טהור (בניגוד למשחקים כמו קנדי קראש).
האם בעיבוד הזה של פרנהייט 451 הכבאים שורפים גם כוננים עם PDF-ים?
(ל"ת)
במקום שבו ישרפו קבצים
ישרפו גם פרופילים בפייסבוק
דווקא אפשר לדמיין עולם שבו קיימת דיקטטורה מושלמת שמצליחה לשלוט על כל אמצעי הטכנולוגיה
שבה האינטרנט מוגבל בצורה הרמטית לאתרים מורשים, ומערכות ההפעלה מסוגלות לפתוח רק קבצים "חתומים" שאושרו על ידי המשטר. אני מניח שצפון קוריאה קרובה למדי למצב הזה. בכזה עולם, ספרים פיזיים עשויים להיות שוב הדרך הטובה ביותר להעביר מידע לא מורשה.
בלינוקס זה לא היה קורה.
רגע… שיט.
מה קרה
לג'ולי אנדרוז? גם אם היא הזדקנה, למה החליפו אותה בשחקנית שממילא משחקת את מרי פופינס יותר זקנה? ומה היה גרוע ב"מרי פופינס חוזרת"? שום סרט שמתחיל ב"שובו של" לא מעורר בי אסוציאציה חיובית…
אאלט
היתה לה איזשהי בעיה בגרון והיא לא יכולה לשיר יותר.
מה עם שרה"ט: שובו של המלך?
(ל"ת)
השם הוא
שיבת המלך. וגם הוא לא בדיוק סרט על פינגווינים רוקדים ומסיבות תה על התקרה…
כי הסרט הזה מתרחש 20 שנה אחרי מרי פופינס המקורי.
נכון, אמילי בלאנט לא נראית 20 שנה מבוגרת יותר מאנדרוז בת ה-29 של הסרט המקורי, אבל להשתמש באנדרוז הנוכחית, בת המעל 80 היה יוצר מצב בעייתי מדי מבחינת המשכיות.
לא אם היו עושים קרוס-אובר עם באטמן.
עשרים שנה אח"כ, ג'ולי אנדרוז נפלה לתוך בריכה רעילה, וחוזרת להיות אומנת, אבל משהו שונה אצלה.
חוץ מזה שמרי פופינס כנראה לא אמורה להתבגר בכלל,
אדונית זמן והכל.
שובו של הנוסע השמיני
היה בכלל לא רע מסוגו.
וגם שובו של הג'דיי מתנוסס גבוה מעל סרטי הסדרה בשלושים השנים שבאו אחריו.
לא התכוונתי רע במובן "גרוע"
אלא במובן "אפל"; אף סרט כמו "שובו של הג'דיי" (שווק בהתחלה כ"נקמת הג'דיי") או אפילו "שובו של ג'פאר" (שדי אהבתי בתור ילד…) הוא לא מיוזיקל נחמד לילדים שבו האויב הכי גדול זה רק אבא ששכח מה זה להיות ילד…
לא רע מסוגו?
מדובר באחד מסרטי ההמשך הכי טובים אי פעם לפני דעתי ודעת רבים אחרים, עם תפקיד אייקוני ומעולה של סיגורני וויבר שאפילו, באופן יוצא דופן לכל תקופה, זיכה אותה במועמדות לאוסקר.
נו, הייתי מאופק
אבל כן, מה שאמרת, זאת היתה הנקודה שלי.
אישית אגב אני פחות מחשיב אותו ממך, אבל בכל מקרה לפי כל קריטריון סביר קשה להביא אותו בתור דוגמה לסרט לא ראוי.
כן, הבנתי את הנקודה שלך
פשוט זה קצת צרם לי חחח, אני ממש אוהב את הסרט.
קצת פחות מרוצה
ואז הגיעה טלי מראש מסומן אצלי בתור סרט בעייתי, פשוט בגלל הקונספט שלו. זה פשוט לא הצליח להוכיח את עצמו בשנים האחרונות. אימהות רעות, לפי דעתי לפחות, היה סרט נורא ואיום. לזכות הסרט הספציפי הזה: לפי הטריילר יש לו פוטנציאל טוב. אני לא שוללת מראש. אם הוא לא ייפול לקלישאות, זה יכול להיות טוב.
אזימוט. סרט צבאי שכולל שילוב של חוויות אישיות מהבית של חייל יחד עם קשיי המלחמה בין שני צדדים עם היסטוריה טעונה? כה מקורי. אני לא יודעת אם זה נוגע באיזה עצב חשוף של הצופה הישראלי או שכולם פשוט התרגלו לז'אנר בארץ, אבל אני לא מבינה למה צריך עוד סרט צבאי שכנראה יהיה לא מיוחד יותר מהקודמים.
חוץ מזה, ותקנו אותי אם אני טועה, אבל 451 פרנהייט הוא שם של ספר ישן יחסית שנחשב מאוד מוצלח. לא ידעתי שעשו עליו סרט. או שיעשו עכשיו, או שמדובר במשהו אחר בעל אותו שם?
451 פרנהייט מבוסס על הספר
ומתברר שטריפו עשה עליו סרט ב-1966.
אזימוט נראה כמו "הקיר" (של דאג ליימן) פוגש את "רומיאו וג'ולייט".
(ל"ת)
טריילר: Prospect
לצד ההקרנה המדוברת של "שחקן מספר אחת" נערכה בטקסס גם ההקרנה של סרט המד"ב דל-התקציב הזה, שאמנם קיבל כמות קטנה מאוד של ביקורות, אבל רובן היו נלהבות למדי:
https://www.youtube.com/watch?v=siVzf2dLpuk
עוד סרט מד"ב עם טריילר מסקרנים:
The Titan נראה כמו גרסת סרט האימה של "אווטאר", עד לליהוק של סם וורת'ינגטון עם איפור על כל הגוף. אין ביקורות רשמיות עדיין מלבד התרשמויות חיוביות של צופים (כנראה מהקרנה בפסטיבל בצרפת) בימד"ב.
https://www.youtube.com/watch?v=PaK_yysG6z0
טריילר לסרט "טרמינל" עם מרגו רובי (יש!) וסיימון פג (יש בריבוע!).
נראה כמו קומדיית פשע מגניבה ומלאת סטייל:
https://www.youtube.com/watch?v=krMBqC9xnVs
אחרי "אילם", אני חשדן בצורה אוטומטית לסרטים שמתרחשים בערי ניאון.
(ל"ת)
אני נינה!!!
(ל"ת)
חיפשתי במיוחד את הביצוע של סירשה למונולוג המפורסם של נינה
והגעתי למסקנה שמיה לנדסמן עושה אותו הרבה יותר טוב. היא נינה!
ראיתי את לנדסמן בקאמרי
בהרבה הצגות והאמת ממש הופתעתי מהתצוגה שלה בחזרות. בקאמרי היא תמיד שיחקה אישה ברוטאלית מגעילה כזו(פשוט סטריאוטיפ של שמנה אבל גם לא מטופחת).
ופה היא ממש הייתה ״נורמלית״ פשוט גדולה וגם שיחקה ממש טוב.
אגב למתעניינים לפני הקורונה באמת היה אמור לעלות בקאמרי ״השחף״ עוד לא היה ברור לי מי נינה
לפני התפקיד הקטן אך משמעותי שלה בחזרות
היא הייתה מוכרת כנעמי הבוצ'ה של קופה ראשית, מה שנשמע די מתאים לתפקידי העבר שאתה מתאר. ייתכן שהתפקיד בחזרות יהיה משנה חיים לחלוטין עבורה.
ובגלל שישראל היא מדינה קטנה עם תעשייה קטנה עוד יותר
מיה לנדסמן ונועה קולר שיתפו פעולה עוד לפני ב"להעיר את הדוב" (סדרה נפלאה כשלעצמה), כשנועה בתפקיד הראשי ומיה מגלמת את החברה המשונה של הבת של נועה.
ומיה מגלמת אותו נהדר!
אשתי פסיכיאטרית, אני זוכר שהיא הסבירה לי את הניואנסים של ילדה שגדלה ללא יחס מספק מהורים. תפקיד שכתוב טוב ומשוחק מצוין.