בעמוד הבא תוכלו למצוא את הטבלה שמראה את הבמאים שהכניסו את מרבית הסרטים לסקרי סוף השנה של עין הדג. אלה לא הבמאים האהובים ביותר על הקהילה (מכיוון שרק במאים שיצרו סרטים החל משנת 2001 נחשבים כאן) או הבמאים שעושים את הסרטים הכי טובים (כי, שוב, התחלנו רק בשנת 2001) אלא בדיוק מה שהכותרת אומרת: הבמאים בעלי הכניסות הרבות לסקר סרטי השנה. נכון לעכשיו, סף הכניסה הוא 3 סרטים. יכול להיות שעם הזמן הסף יעלה או יירד.
במאים שסרט שלהם זכה בתואר סרט השנה אך הם עצמם כבמאים לא הביאו עוד סרטים לסקרי השנה קיבלו קטגוריה נפרדת בטבלה. הסרטים הזוכים של כל במאי מסומנים בצהוב, כאשר הסרטים שלו שזכו במקום שני מסומנים בכסף.
את ההיסטוריה של הסקרים אפשר לראות כאן.
במאי |
כניסות |
זכיות |
סרטים שנכנסו |
כריסטופר נולאן |
10 |
5 |
ממנטו, באטמן מתחיל, יוקרה, האביר האפל, התחלה, עלייתו של האביר האפל, בין כוכבים, דנקרק, טנט, אופנהיימר |
פיטר ג'קסון |
5 |
3 |
שר הטבעות: אחוות הטבעת, שר הטבעות: שני הצריחים, שר הטבעות: שיבת המלך, קינג קונג, ההוביט: מסע בלתי צפוי |
האחים רוסו |
3 |
2 |
קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים, הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק
|
קוונטין טרנטינו |
6 |
1 |
להרוג את ביל – חלק 1, להרוג את ביל – חלק 2, ממזרים חסרי כבוד,
ג'אנגו ללא מעצורים, שמונת השנואים, היו זמנים בהוליווד |
פיטר דוקטר |
4 |
1 |
מפלצות בע"מ, למעלה, הקול בראש, נשמה |
דארן ארונופסקי |
3 |
1 |
רקוויאם לחלום, המתאבק, ברבור שחור |
אלפונסו קוארון |
3 |
1 |
הארי פוטר והאסיר מאזקבאן, הילדים של מחר, כוח משיכה |
ג'יימס גאן |
3 |
1 |
שומרי הגלקסיה, יחידת המתאבדים, שומרי הגלקסיה: חלק 3 |
מרטין סקורסזה |
6 |
0 |
השתולים, שאטר איילנד, הוגו, הזאב מוול סטריט, האירי, רוצחי פרח הירח
|
ווס אנדרסון |
5 |
0 |
משפחת טננבאום, מר שועל המהולל, ממלכת אור הירח, מלון גרנד בודפשט, אי הכלבים
|
סטיבן ספילברג |
5 |
0 |
אינטליגנציה מלאכותית,דו"ח מיוחד,תפוס אותי אם תוכל, מלחמת העולמות, הפייבלמנים |
גור ורבינסקי |
4 |
0 |
שודדי הקאריביים: קללת הפנינה השחורה, שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת, שודדי הקאריביים: סוף העולם, רנגו |
ריאן ג'ונסון |
4 |
0 |
לופר, מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי, רצח כתוב היטב, רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית |
לי אונקריץ' |
4 |
0 |
מפלצות בע"מ, מוצאים את נמו, צעצוע של סיפור 3, קוקו |
מתיו ווהן |
4 |
0 |
אבק כוכבים, קיק-אס, אקס-מן: ההתחלה, קינגסמן: השירות החשאי |
טים ברטון |
3 |
0 |
סיפורי דגים, צ'ארלי בממלכת השוקולד, חתונת הרפאים |
האחים כהן |
3 |
0 |
האיש שלא היה שם, ארץ קשוחה, אומץ אמיתי |
אדגר רייט |
3 |
0 |
סקוט פילגרים נגד העולם, סוף העולם, בייבי דרייבר |
ריץ' מור |
3 |
0 |
ראלף ההורס, זוטרופוליס, ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2 |
דני וילנב |
3 |
0 |
המפגש, בלייד ראנר 2049, חולית |
גיירמו דל טורו |
3 |
0 |
המבוך של פאן, פסיפיק רים, גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו |
מרטין מקדונה |
3 |
0 |
ברוז', שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי, רוחות אינישרין |
זה מדהים כמה השליטה של נולאן היא אבסולוטית.
אני לא חושב שאפשר למצוא יוצר קולנוע שבמשך שני העשורים הראשונים לקריירה שלו יצר גוף עבודה כל כך משפיע, פופולארי ומוערך. כלומר, אני בטוח שאי אפשר למצוא. רק לחשוב שרוב הסרטים שלו גם מקוריים לחלוטין. רק בדיעבד יהיה ניתן להעריך את גודל היצירה שלו.
אההה..... ספילברג? סקורסזה? טרנטינו?
כמו כן, בעוד שנולאן הוא בהחלט פופולארי ומוערך – משפיע… ניתן להתווכח על כמה ההשפעה שלו הייתה ובפרט כמה היא חיובית. (ועשינו את זה לא פעם באתר הזה)
מצא לי תקופת זמן של 17 שנה בה יוצר אחד שעשה 10 סרטים שמתוכם 8 נחשבו מהטובים ביותר של השנה שלהם.
ושהשם שלהם מתחיל ב"כריס" והם בריטים שעובדים באמריקה?
זה שכריסטופר נולאן עובד יותר לאט לא הופך אותו ליותר איכותי.
כריסטופר נולאן במאי טוב, אין מחלוקת על כך.
להגיד שהוא במאי יותר מוערך, פופולארי ומשפיע מבמאים אחרים, כאשר רק כל אחת מהמילים האלה ניתנות לעשרות פירושים שונים זה כבר הרבה יותר בעייתי, וכאשר יש לנו עוד היסטוריה שלמה לשפוט אותו על פיה – זה כבר הצהרה שראוי לפקפק בה.
אם נרצה למצוא פשרה – בהחלט אפשר להגיד שהוא הבמאי הפופולארי והמוערך ביותר בקרב קהל גדול מאוד של אנשים בימינו.