ספיידרמן: ממד העכביש
Spider-Man: Into the Spider-Verse
ספיידרמן ממשיך לעשות כל מה שעכביש יכול לעשות. אבל באנימציה.
תאריך הפצה בארה"ב: 14/12/2018
תאריך הפצה בישראל: 13/12/2018
כתבות העוסקות בסרט זה
- 55 הסרטים האהובים ביותר על פי עין הדג ב-2023 הגיגים 21.5.2023
- תמונה קבוצתית: הדבר הגדול הבא (במשחק) הגיגים 17.8.2022
- תמונה קבוצתית: פסקולים הגיגים 15.2.2021
- 250 הערות על רשימת 250 הסרטים של ימד"ב: מקומות 36-70 הגיגים 14.5.2020
- סרט העשור על עין הדג: הגמר סקרים, סקרים ראשי 1.3.2020
- אוסקר 2019: סיכום חדשות 25.2.2019
- תוצאות האוסקר העין דגי השני הגיגים 21.2.2019
- דוח קופות שבורות, 17.2.19: אליטה: מלאך קופות חדשות 19.2.2019
- פוסטרים כנים: אוסקר 2019 הגיגים 18.2.2019
- דוח קופות שבורות, 10.2.19: לא אוהבים ללכת לקולנוע לפני יום האהבה חדשות 13.2.2019
- איזה סרט של ספיידרמן הוא הטוב ביותר? סקרים, סקרים ראשי 8.2.2019
- דוח קופות שבורות, 03.02.2019: סופרבול ברחובות, לא סופר באולמות חדשות 5.2.2019
- דו"ח קופות שבורות, 27.01.19: הריעו למלך החדש חדשות 29.1.2019
- בואו לראות: ספיידרמן: ממד העכביש הגיגים 24.1.2019
- אוסקר 2019: המועמדים חדשות 22.1.2019
- אוסקר 2019: 7 שאלות לקראת המועמדויות הגיגים 21.1.2019
- סיכום 2018: ספר המחזור הגיגים 9.1.2019
- תמונה קבוצתית: סרט השנה 2018 הגיגים 7.1.2019
- ביקורת: ספיידרמן: ממד העכביש ביקורות 20.12.2018
- תמציאו את הספיידרמן הטוב ביותר ו(אולי) תזכו במרצ'נדייז של 'ממד העכביש' הגיגים 16.12.2018
- אוסקר 2019: בעצם, לא חדשות 7.12.2018
- ספיידר-קצרצרים, ספיידר-קצרצרים, עושים מה שקצרצרים עושים חדשות 24.7.2018
- מתקפת טריילרים מהחלל החיצון וידאו 10.6.2018
- לאיזה סרט אתם הכי מצפים בשנת 2018? סקרים, סקרים ראשי 27.12.2017
- מלאכית קרב, באטמן נינג'ה וספיידרמן מצוייר (ועוד טריילרים) וידאו 18.12.2017
119 תגובות פתח ספוילרים
תגובות מקבילות
ג'אנקנימציה בסרט של ספיידרמן?!
זה נראה נורא.
אתה צוחק?
הטיזר מדהים, שופע חדשנות ומלא סטייל. לא זכור לי סגנון אנימציה כזה בסרט עתיר תקציב. מי יודע, אולי אולפני סוני בכל זאת יודעים מה הם עושים?
מסכים, ממש לא התחברתי
נראה כמו קטעי מעבר ממשחקי וידאו של תחילת העשור הקודם.
למה? פשוט למה?
אחרי צפייה של שנים בסדרות אנימציה מכל הסגנונות, אני פשוט לא מבינה למה אולפנים עשירים בתקציב מתעקשים לייצר דברים כאלה. אולי זה נוח למשחקי וידאו, אבל לסרטים שלמים זה מוזר. זאת גם לא אנימציה חדשנית או מרהיבה שמצדיקה סרט, שזה עוד יותר מדכדך. גם לא ברור לי למה בזמן שהוא התנשף בטריילר גם הבניינים זזו, זה לא GoPro.
היו עוד סרטי אנימציה בתקציב גדול של גיבורי על?
כמעט הכל היה להפצה ביתית אם לא טועה.
ובכן, טכנית יש כמה
"משפחת סופר-על", "ביג הירו 6", "מגהמיינד", "קפטן תחתונים", "צבי הנינג'ה" ו-"לגו באטמן". אני מניח אבל שהכוונה לגיבורי מארבל / DC שלא עברו דיסניפיקציה (או לגופיקציה), ובמקרה הזה "באטמן: מסכת התעתועים" יצא כמדומני לקולנוע. זה היה ב-93 ולא מצאתי ראיה לסרט נוסף.
קצת מוזר כל הסיפור הזה. הקהל הרי אוהב סרטי אנימציה כמו שהוא אוהב גיבורי-על של מארבל / DC, אז איך זה שרק עכשיו נעשה שילוב עתיר תקציב של השניים?
(אגב, יהיה מצחיק אם "ספיידרמן" שוב יפתח בעקבותיו גל חדש של סרטים)
כן זה
שים לב שקהל היעד העיקרי של רוב הסרטים שהזכרת הוא ילדים, שלא כמו הסרט הנ"ל, שנראה שקהל היעד העיקרי שלו הם חובבי קומיקס\ ספיידרמן.
מיני אוף-טופיק
התחלתי להתעניין בקומיקס לאחרונה (הייתי מצפה שכל סרטי גיבורי העל יעשו לי את ההפך, אבל נופ). עם מה כדאי לי להתחיל? עדיפות לאפל ואיכותי:)
אני לא קורא קומיקס בעיקרון,
אבל את ווטצמן קראתי והוא יצירה אדירה. לא יודע אם משהו יכול להתחרות בו.
אני מעדיף את השאלה "למה לא?"
במיוחד לאור העובדה שדי.סי כבר שנים מפיקים סרטים ממש לא רעים באנימציה קלאסית (הגרסה המצוירת של "יחידת המתאבדים" למשל, שלא רואה ממטר את הגרסה המצולמת).
הגרסה המצוירת היא Batman: Assault on Arkham?
(ל"ת)
אין לי מושג מה עובר עליכם
האנימציה נראית פנטסטית. אולי זה מיוחד וקצת שונה מהנורמה, אבל להגיד שזה לא נראה טוב זו קפיצה גדולה ולא הגיונית. זו אנימציה חלקה ויפה שמתאימה מאוד לגיבור כמו ספיידרמן שעף בין בניינים על קורים. כבר לא יכול לחכות לראות את הסרט המלא.
נראה מדהים
ואוו זה בא בהפתעה
באנימציה ועם מילר ולורד על התסריט.
(ל"ת)
נראה איום ונורא
אנימציה מוזרה. פסקול על סף הגזעני. גיבור דרג ב. מרגיש כמו מסחטת כסף. אני אוותר.
אז הגענו למצב שגם פסקולים יכולים להיות גזעניים?
(ל"ת)
כל דבר יכול להיות גזעני
וספציפית פסקולים יכולים גזעניים נורא בקלות אם הם בוחרים להשמיע כל אחד משיריו של ג'וני רבל. לגבי השאלה האם בחירה של מוזיקה כזאת או אחרת בפסקול היא בחירה גזענית – ובכן "גזעני" זאת מילה קשה, אבל בהחלט יכול להיות שיש דברים בגו בנוגע לטענות "סרטים עם גיבורים שחורים זוכים רק לפסקולים של מוזיקה שחורה".
מוסיקה מרמזת גם על מה הסרט חושב על קהל היעד שלו
אחד הדברים האהובים עליי ב"אור ירח" זה כמה המוסיקה לא התאמצה להתחנף למה שהם תופסים כ"הקהל השחור". הסרט יצא מנקודת הנחה ששחורים יכולים להבין שהם באו לקולנוע כדי לראות סרט ולא כדי לשמוע פלייליסט של השירים האהובים עליהם, ולכן הם יכולים להינות מסרט גם אם יש בו צ'לו וכינור ולא R&B.
זו נקודת הנחה נכונה מאד, מן הסתם, ולכן הסרט הזה והפסקול שלו כל כך מוצלחים.
אבל סרטים עם גיבורים שחורים לא זוכים *רק* לפסקול עם מוזיקה שחורה.
ובנוסף, אני לא רואה למה זה גזעני. הגיבור שחור? הגיוני לכתוב אותו כך שמוזיקה שחורה זה חלק מהתרבות שלו? אז הפסקול משקף את התרבות והחיים של הגיבור. לא ראיתי שלבמאים שחורים יש בעיה לכלול מוזיקה שחורה בפסקול שלהם, והייתי אומר שאולי להיפך (creed כדוגמה קלאסית לסרט שאין שום חשיבות לצבע העור של הגיבור שלו ועדיין כולל בפסקול מוזיקה שחורה, כי הגיבורים שלו שחורים וזה עדיין נושא איתו מטען תרבותי מסויים. הבמאי של הסרט שחור).
א. לא עשיתי מחקר. אנקדוטלית? נראה לי שכן, הם כן.
ב. לא כל השחורים הם חלק מ"התרבות השחורה", והתרבות השחורה רחבה בהרבה מהיפ הופ.
ג. הטענה ש"יש שחורים שעושים את זה" לא קשורה לכאן. זה שיש יהודי חובב כסף לא אומר שכל היהודים חובבים כסף, או שזה סבבה להגדיר את היהודים על ידי החיבה שלהם לכסף.
אתה מוזמן להסתכל על רוב הסרטים האחרונים של וויל סמית'
אני לא יכול לטעון שאין בהם מוזיקה שחורה בכלל בכלל-זו נראית לי דרישה מגוחכת, בהתחשב בזה ששחורים מאוד מאוד דומיננטיים בסצינת המוזיקה העולמית בעשורים האחרונים. אבל זה ממש לא המאפיין הראשי של הסאונדטראק שלהם. הייתי אומר שדווקא בסרטים שנעשים על ידי שחורים, יש יותר מוזיקה שחורה. אבל גם אני לא חקרתי.
התרבות השחורה אולי רחבה מהיפ הופ, אבל התרבות השחורה כמשתקפת במוזיקה שמתאימה לסרט פעולה, היא בעיקר היפ הופ. אם היה בלוז זה היה פחות "גזעני"?
ג' שלך השוואה גרועה לדעתי. מוזיקה שחורה היא לא סטריאוטיפ אנטישמי אלה חלק מהתרבות שנעשה על ידי שחורים. מה הקשר ליהודים וכסף? אם היו שמים ספיידרמן יהודי והיו שמים שיר של מתישיהו-זה היה טיפה מוזר, כי בניגוד לשיר בטריילר למתישיהו אין קשר לסרטים כאלה-אבל אנטישמי זה בטח לא היה.
לא אני ולא אתה חקרת, אז בוא לא נניח דבר לכאן או לכאן.
ב. בהחלט פחות גזעני. אתה יודע מה היה אפילו יותר טוב? רוק'נ'רול. או פופ. או כל ז'אנר אחר כי "מוזיקה שחורה" זה הרבה יותר משני ז'אנרים.
ג. ואם היו שמים קלייזמרים? הגזענות כאן שנראה שאתה מפספס היא הצמצום ויצירת האסוציאציה המיידית של שחורים= היפ הופ. ובכן, לא, שחורים =/= לא היפ הופ. האם זה הדבר הגזעני ביותר שאפשר לחשוב או לעשות? רחוק מזה. האם זה מזיק? אולי אפשר להתווכח על כך. האם זה עדיין גזעני, כי זה עושה הנחות כלשהן על פי גזע? כן.
חשבתי שכבר הנחת, לא? ("נראה לי שכן, הם כן")
אם היו שמים קלייזמרים זה לא היה קשור בשיט לסרט. זה לא היה אנטישמי. כששמים שיר היפ הופבסרט, איזה הנחות זה עושה על פי גזע?
אגב, אחד מבמאי הסרט:
http://www.imdb.com/name/nm0709056/?ref_=tt_ov_dr
לא נראה כמו גזען לבן.
א. אני בספק שמר בחור כאן במקום שהוא יכול לבחור את המוזיקה בטריילר. וגם אם כאן, הפתעה! הנחות גזעניות לא פוסחות על אף גזע, כולל אנשים מאותו הגזע.
ב. ההנחה היא ששחורים = היפ הופ, ורק היפ הופ.
למה זו ההנחה?
אני שואל בשיא הרצינות, אני לא מנסה להטריל. פשוט לא הבנתי.
צריך לשים מוזיקה בטריילר. היפ הופ זו מוזיקה הגיונית לסרט פעולה, גם אם יש שחורים וגם אם אין.
סביר שבחרו בשיר בלי קשר להיות הדמות שחורה, כי זה קורה גם בטריילרים לסרטי פעולה עם לבנים.
סביר גם שבחרו בשיר *עם* קשר לזה שהדמות שחורה, כי זה חלק מהתרבות השחורה עכשיו, כרגע. לא לפני 100 שנה, ולא בגלל סטריאוטיפ או הנחה.
אתה באמת רואה פה צמצום של האסוציאציה של שחורים להיפ הופ? לפי הטריילר, זה מה שהולך להגדיר את הדמות של מיילס מורלס? הוא יהיה ספיידרמן היפ הופ, כי זו היכולת המיוחדת של שחורים? זה *באמת* היה חלק כזה קריטי לך בטריילר? או שאולי זה פשוט היה שיר רקע מתבקש בהתחשב בז'אנר ובתרבות של הדמות.
אבל היפ הופ הוא לא מתבקש בהתחשב לכלום
פיטר פארקר הוא לא ראפר. אין לו נבלי היפ הופ. אין שום דבר שקושר בינו ובין היפ הופ פרט לצבע העור שלו. אין שום מניעה לשים כל מוזיקה קצבית ומגניבה באשר היא בטריילר.
אם זה היה טריילר אחד, שניים – ניחא. אבל יש מעט מאוד סרטים בלוקבאסטר עם שחורים ואיכשהו בכולם שמו היפ הופ… אז כן, נוצר קישור של שחורים = היפ הופ.
שוב, אולי אני טועה, ואולי מחקר מעמיק יגלה ששמים בטריילרים לסרטים "שחורים" מוזיקה מכל המקומות – מבקרה הזה, תפאדל. אבל שאלת איך פסקול יכול להיות גזעני ולכן עניתי: פסקול גזעני הוא פסקול שמרדד את הבחירות המוזיקליות לצבע העור ואפילו פחות מזה לז'אנר מוזיקלי אחד ויחיד. מה, מוראלס לא יכול להקשיב לפלמיינג ליפס? טלוויזיה על הרדיו? צ'אק ברי? ארקטיק מונקיז? טיילור סוויפט? הפנתר השחור חייב להיות היפ הופ אמריקאי? אי אפשר לשים לו מוזיקה אפריקאית?
אין שום דבר שקושר בין היפ הופ לצבע העור שלו,
אבל מיילס מורלס הוא לא שחור רנדומלי-הוא אפרו אמריקאי. זה קשור להיפ הופ אחושילנג.
"יש מעט מאוד בלוקבאסטר עם שחורים ואיכשהו בכולם שמו היפ הופ"-אם אתה מתכוון שבכולם היה איזשהו שיר היפ הופ בפסקול, אז נובמת. זה אחד הז'אנרים הכי פופולריים אצל צעירים היום, ברור שיהיה לו ייצוג בכמעט כל סרט. אם אתה מתכוון שהוא כל הסאונדטראק, או כמעט הכל, בכל סרט עם שחורים, אתה סתם טועה. הוא לא עיקר הסאונדטראק בסלמה, 12 שנים של עבדות, מצוד לילי, יחידת המתאבדים' , תברח…
ושוב-הפסקול בטריילר לא מרדד את הבחירה המוזיקלית לצבע העור אלה לתרבות. מיילס מורלס הוא אפרו אמריקני. אפרו אמריקנים נוטים לשמוע היפ הופ.
"אבל מיילס מורלס הוא לא שחור רנדומלי-הוא אפרו אמריקאי. זה קשור להיפ הופ אחושילנג."
זאת הגזענות.
מה הטיעון שלך? שאין קשר בין אפרו אמריקאים להיפ הופ?
(ל"ת)
שיש לאפרו אמריקאים עוד כמה דברים שמגדירים חוץ מהיפ הופ
(ל"ת)
אנחנו מדברים פה על בחירת מוזיקה. איזה ז'אנרים מוזיקליים מגדירים אפרו-אמריקאים יותר טוב מהיפ הופ?
(ל"ת)
הסרט הוא לא על אפרו אמריקאים.
הוא על איש עכביש.
אבל אפילו ונניח והוא על אפרו אמריקאים – בלוז, רוק'נ'רול, R&B, סול, מוזיקה אפריקאית, פופ, רוק זה ממש כאילו שחורים הם בני אדם שאוהבים את כל סגנונות המוזיקה!
לא אמרת מוזיקה קלאסית, שזה אומר כמובן, שאתה גזען.
כמובן.
(ל"ת)
לא ממש.
למעשה, שני הז'אנרים היחידים ששחורים שומעים יותר מהיפ הופ היא גוספל וR&B*, וקשה לי להאמין שגם אתה היית מצפה לשים שיר גוספל או R&B בטריילר לסרט גיבורי על, שחורים או לא.
ואגב-יש לי תחושה שאותם אנשים שכועסים עכשיו היו כועסים הרבה, *הרבה* יותר אם היתה מוזיקה אפריקאית בטריילר.
*וזה מחתך כללי באוכלוסיה. אני מנחש בזהירות שאם היית סוקר את החתך הרלוונטי שהטריילר משווק אליו, היפ הופ עוד היה גבוה יותר.
מה לעזאזל אתה טוען.
כולם שומעים היפ הופ. כולם שומעים גוספל. כולם שומעים R&B. האם שחורים שומעים היפ הופ? כן. בנוסף לכל עשרות הז'אנרים האחרים שהם שומעים. אם אין הצדקה ספציפית לשים ראפ בטריילר (זה מתרחש ברחובות שהשיר מדבר עליהם, הסרט מדבר על ראפ, השיר תואם את מה שהטריילר מראה), אז אין שום סיבה שהעולם הפרטי של פארקר יורכב מהיפ הופ יותר מאשר כל ז'אנר אחר רק בגלל שהוא שחור.
זה לגיטימי, בכלליות, לשים את זה. זה לגיטימי לשים מוזיקה בטריילר. אבל בפעם המאה, אנשים יתחילו לשאול שאלות.
שוב, מה שאני טוען:
היפ הופ הוא חלק מהתרבות האפרו אמריקאית: הם המציאו אותו, הם (בעיקר) שרים אותו, והם שומעים אותו בצורה לא פרופוציונאלית לשאר האוכלוסיה.
לכן יש סיבה שהעולם הפרטי של פארקר שחור יורכב מהיפ הופ יותר מכל ז'אנר אחר*.
*למעשה, כמו שציינתי אפרו אמריקאים שומעים יותר גוספל ו-R&B, אבל כאמור זה לא נראה לי בחירה מוזיקלית הגיונית לטריילר של סרט פעולה, ובנוסף הנתון שמצאתי היה על חתך כללי באוכלוסיה ולא על בני נוער.
וזה, שוב, הנחה גזענית
להניח שמישהו שומע משהו רק בגלל צבע העור שלנו זה הנחה גזענית (גם אם היא מתבררת כנכונה, אגב).
אוקיי, כדאי שנזכיר
שהרעיון בסטריאוטיפים הוא שהם הקצנות של דברים אמיתיים.
קרקר,
כשאתה אומר "גם אם היא מתבררת כנכונה", למה אתה מתכוון? גם אם היא מתבררת כנכונה למקרה הספציפי בו אתה הנחת את זה? או שגם אם היא מתבררת כנכונה באופן כללי (כלומר, שאכן מתברר שיש תבניות שמע שונות בקרב אנשים בעלי מוצא אתני שונה)?
גם וגם
נגיד ואני רואה בחור שחור צעיר ברחוב ומניח שהוא בעיקר שומע היפ הופ בלי לדעת עליו שום מידע אחר, זאת הנחה סטריאוטיפית גזענית שלא מתבססת על שום דבר אחר פרט לצבע העור ולגיל שלו. כמובן, יכול להיות שזה נכון – ואפילו יכול להיות שזה נכון להרבה מהמקרים של שחורים צעירים. אבל באותם רגעים לא ראיתי אותו כבן אדם מורכב שיש לו את האפשרות לאהוב כל סגנון מוזיקה שהוא בשל נסיבות חייו אלא כשחור= היפ הופ. זאת לא ההנחה הגזענית הכי גרועה, אבל גם הנחות גזעניות נייטרליות (כמו זו) או חיוביות (שחורים טובים בספורט, אסייאתים טובים במתמטיקה) הן עדיין הנחות גזעניות.
יש מעט מאוד סטריאוטיפים שבאמת נכונים באופן כל כך גורף (נניח, 95% מהמקרים) שיש הצדקה כלשהי להשתמש בהם. או לחלופין: שאפשר להשתמש בהם כדי לחסוך קוגניטיבית, אבל אל תתפלא אם אנשים אומרים שמדובר בהנחות סטריאוטיפיות ו/או גזעניות, כי זה מה שהן.
אבל אתה מבטל עכשו כל ייצוג סמלי של כל תרבות. אין לי ספק שגם באזור הכי שחור בשיקגו תמצא בחור שאוהב לשמוע פולק ארמני. אבל המוזיקה הזאת לא מייצגת את התרבות שמקיפה אותו. האם מוזיקת קאנטרי בסרטים על דרום ארה"ב הם גזעניים? אין לי ספק שיש המון אנשים בדרום ארה"ב שמאזינים לדברים אחרים חוץ מקאנטרי. אבל המוזיקה הזאת צמחה באזור הזה, היא מבוצעת בעיקר על ידי אנשים מהאזור הזה ונשמעת באחוזים גדולים באזור הזה יותר מאזרוים אחרים. זה ייצוג מוזיקלי של תרבות.
עכשו ברור שאם יש במאי שעושה סרט על ישראלים ובגלל הזה הפסקול המלווה של הסרט הוא שירת הבה נגילה, יש בזה אלמנט סטריאוטיפי ומעצבן. אבל אם הוא ייבחר בשירי ארצי פוליקר וחוה אלברשטיין, אני אהנה מזה, ואני אחשוב שמדובר בטאץ' יפה מאוד למרות שיש המון ישראלים שלא אוהבים את פוליקר ארצי וחוה אלברשטיין.
אם זה נכון שאכן היפ הופ הוא המוזיקה הדומיננטית אצל צעירים שחורים באזורים אורבניים, האם לא יהיה נכון לייצג את זה במוזיקה כחלק מעולמו התרבותי של הגיבור?
הקולנוע מלא בדברים כאלה. מלבוש בסרטים, שמייצג את הלבוש של האדם הממוצע באזור הסרט מצולם, למרות שבכל דבר כזה יש הכללה וסטריאוטיפ. ככה זה בכל ייצוג סמלי, ואתה מטיל סטנדרט קצת בלתי אפשרי, ולדעתי מיותר, על העברת מסרים קולנועית באופן כללי
אבל הסרט הוא לא על האיזור הזה ולא מתיימר לייצג את ניו יורק
הוא סרט על איש עכביש. איש עכביש חנון למדי, יש לציין.
וכשאתה מבטל כל אפשרות לזהות אחרת אצל שחורים צעירים באזורים אורבניים, זה לא משהו.
ואפילו אז, זה היה בסדר אם זה לא המוזיקה היחידה שהייתה מושמעת בנסיבות הללו.
וכמו שאתה אומר – מי שמכיר את האיזור יודע שיש עוד שניים-שלושה סגנונות שיודעים לבטא את ניו יורק שהם לא היפ הופ. הנפילה האוטומטית להיפ הופ היא לא משהו.
לא בגלל צבע העור (בפעם האלף), בגלל התרבות.
ולא מניח על מישהו מהרחוב, אלה כותב אותו ככה.
אבל האמת? נראה לי שמיצינו.
אתה יודע מה, יש לי בכל זאת עוד שאלה.
אם הייתי כותב סרט על ילד ישראלי מזרחי מהשיכונים, והייתי כותב אותו ככה שהוא אוהב מוזיקה מזרחית. זה לא היה כל העולם שלו או כל דבר כזה-אבל זה המוזיקה שהוא אוהב. גזעני?
על מה אתה מדבר אף אחד לא כתב שהוא אוהב היפ הופ
כל הנקודה היא שהוא בעצמו לא נכתב עדיין בשום צורה או דרך. הטריילר פשוט ראה גיבור שחור, שם היפ הופ. אנחנו מדברים על הפסקול, לא על התסריט.
כמו כן, אתה לא יכול לברוח ל"זאת התרבות" כשאנחנו לא יודעים שום דבר על התרבות של מיילס מוראלס בגרסה הזאת. הדבר היחידי שאנחנו יודעים עליו זה שהוא איש עכביש ושחור. מכיוון שאין מוזיקה מיוחדת לאנשי עכביש, הלכו על האופציה השנייה.
סבבה. יש סרט על נער מזרחי. יש מוזיקה של אייל גולן בטריילר. גזעני?
(ל"ת)
כלומר, מה זה סרט על נער מזרחי?
זה דרמה? אימה? אקשן? ניאו-ריאליזם איטלקי? גיבורי על? סאטירה? פארודיה?
כן, לחלק מהם, המחשבה שרק בגלל שהנער מזרחי אז לשים אייל גולן תהיה תמוהה ואפשר יהיה להאשים אותה בגזענות (למשל, בז'אנר גיבורי על) בחלק היא תחליק יותר טוב בגרון.
נכון, מזרחי באמת לא יושב הכי טוב על סרט גיבורי על.
אתה יודע מה כן? היפ הופ
למה?
(ל"ת)
כי זה מוזיקה קצבית ו"קשוחה" שמכוונת לקהל צעיר,
ובגלל זה משתמשיםבפסקולים של סרטי פעולה ולפעמים אפילו בטריילרים, גם אם הגיבור לא שחור, אבל על אחת כמה וכמה אם הוא כן.
אתה יודע מה היה עוזר לטענה הזאת שלך?
סרט גיבורי על אחר שמשתמש בהיפ הופ בטריילר שלו. רמז: לא מצאתי אחד כזה. אפילו "יחידת המתאבדים" שנוצר בשבילו במיוחד שיר ראפ, השתמש בקווין ובקאבר לבי-ג'יז.
מצאתי אחד
פרסומת טלוויזיה (לא טריילר, יש לציין) של ארבעת המופלאים מלפני שנתיים שמשתמשת ב"POWER" של קניה ווסט.
נצטרך הרבה יותר מזה (לפחות עוד 5 דוגמאות, והעדיפות היא טריילרים ולא פרסומות טלוויזיה) כדי להוכיח שזה אכן ז'אנר שמשתמשים בו בתכיפות לטריילרים של גיבורי על.
אבל חשבתי שלכל סרט שהגיבור שלו שחור יש היפ הופ בטריילר...
אבל לבקשתך, גיבורי על:
https://youtu.be/FyKWUTwSYAs
https://youtu.be/f9OKL5no-S0
(תעביר דקה קדימה)
סרט פעולה שהוא לא גיבורי על, אבל עם כןכב לא שחור:
https://youtu.be/EDGYVFZxsXQ
כמובן שזה לא קשור למה שטענתי-לא אמרתי שלעובדה ששמו היפ הופ אין קשר לזה שהגיבור אפרו אמריקאי אלה בדיוק להיפך וזה בסדר-אבל בשלב הזה כבר נראה שאתה מתעקש לא להבין. פרשתי. שבת שלום.
כן, זה 2.
ואחד מהם הוא סדרת טלוויזיה שדווקא בה יש דגש מאוד רחב לרחוב ולכן זה הגיוני לשים בה אותו.
זה רחוק מאוד, מהנקודה ש"היפ הופ זה מוזיקה של גיבורי על"
"אתה יודע מה היה עוזר לטענה שלך?
סרט גיבורי על אחר שמשתמש בהיפ הופ בטריילר שלו".
הבאתי, ואז אתה עובר להתווכח עם הנקודה ש"היפ הופ זה מוזיקה של גיבורי על", שלא אמרתי לרגע (כתבתי יושב טוב), והיא לא הטיעון המרכזי שלי בשום רמה (קרא שוב את התגובה שלי "שוב, מה אני טוען").
באמת כל כך קשה פשוט להגיד "טעיתי"?
אתה מאוד מוזמן להתחיל לנסות
אם באמת חשבת שהתכוונתי לשימוש בטריילר *אחד*,אז ,כאילו, מצטער. להגיד טענה כלשהי ( היפ הופ זה ז'אנר שמתאים לטריילרים לגיבורי על) ולהביא דוגמה אחת בשבילו ( ואפילו 3) זה חוסר ביסוס מדהים לטענה, שרק מוריד מעוצמת הטענה.
השאלה ששלחתי לך שם, היא כי טענת שיש לכאורה איזה התפלגות נורמלית בין הטריילרים לגיבורי על שחורים ולבנים בשימוש בהיפ הופ. ובכן, בוא נבדוק יחדיו:
גיבורי על שחורים מהשנים האחרונות(כולל אחד, נסיך ווקאנדי שלא קשור לראן דה ג'ולס, תן לי להבטיח לך): 100%
גיבורי על לבנים: 2 טריילרים מתוך, מה, 50 סרטים? שיש להם 100 ומשהו טריילרים?
זה לא נראה טוב, לטענה הזאת שלך.
כן, כי זה מה שטענתי, שיש התפלגות נורמלית בין הטריילרים בשימוש בהיפ הופ...
ממש חזרתי על זה בכל תגובה.
תענוג להתדיין איתך.
הטענה הראשונית שלך הייתה "איך פסקול יכול להיות גזעני"
שזאת בכלל שאלה, אבל ניחא.
לאחר מכן אמרת שלל דברים, שלכולם עניתי ובסוף נחתת ב"היפ הופ זה ז'אנר סביר לטריילרים של גיבורי על" ששוב, זאת טענה שאפשר לטעון רק אם משתמשים בו בצורה תכופה בטריילרים שכאלה. אם לא, אז גם אם לדעתך הוא סביר, זאת לא טענה בעלת תוקף.
בטח שיש.
https://www.youtube.com/watch?v=SUtziaZlDeE
האמת שאין הרבה ז'אנרים שמזוהים עם ניו יורק כמו ההיפ הופ של החוף המזרחי. פאנק אמריקאי אולי, אבל להשמיע את הראמונז יהיה סתם פשע מוזיקאלי באופן כללי.
לא בדיוק ענית לנקודות שלי. יש המון דברים שאנחנו לא יודעים על מיילס מוראלס שאנחנו גם לא נראה בסרט, אבל הסרט יניח שאנחנו יודעים. בגלל שהוא אמריקאי, בגלל שהוא ניו יורקי וכן, גם בגלל הרקע האתני שלו. אנחנו לא חייזרים שצופים לראשונה בני אדם, והסרט לא מניח את זה. אנחנו ממיינים ומכירים אנשים לפי אינספור קטגוריות, רובן ככולן הכללות שהם לא תמיד נכונות, אבל הם כן לפי רוב, וזה חוסך את הצורך להתחיל כל סיפור מהתחלה
כאילו, מחקת לחלוטין את סצנת הג'אז והרוק של תחילת שנות ה2000 אבל סבבה
"חוסך את הצורך להתחיל את כל הסיפור מהתחלה" זאת החסכנות הקוגניטיבית שאני מדבר עליה, שגובלת לא פעם בגזענות.
וכאילו, מה, לא היינו מבינים שהסרט מתרחש בניו יורק בלי מוזיקת ההיפ הופ?
החסכנות הקוגנטיבית הזאת היא מה שמאפשר לנו להתנהל בעולם. אתה קם בבוקר ומניח המון הנחות יסוד על העולם שאותם אתה לא יודע, אבל אתה מוכרח להניח אותם כי אתה לא יכול לפקפק בכל דבר. אם זו גזענות, אז אתה גזעני, אני גזעני, כל אדם שאי פעם הלך על הגלובוס הוא גזעני, וכל בן אדם שאי פעם ילך על הגלובוס הוא גזעני. והאמת, זה קצת מרוקן את המונח ממשמעות
ברור שכולם גזענים. איך זאת שאלה?
השאלה היא החומרה שבה אנחנו גזענים, והצעדים שאנחנו נוקטים כדי למנוע את הגזענות הזאת. להסתגר עוד ועוד בחסכנות הקוגניטיבית הזאת מגביר את הגזענות, ולפרוץ אותה ממעיט בה.
כמו כן, יש הבדל בין לחשוב משהו לבין להניח כמובן מאליו; בין "יש סיכוי שהבחור השחור הזה אוהב היפ הופ אבל אולי לא" לבין "הוא שחור, אז הוא בטח אוהב היפ הופ" . אף אחד לא אוהב שקובעים עליו את הטעמים התרבותיים שלו/העדפות המקצוע שלו ועוד רק על סמך משתנים כאלה ואחרים. שוב, גם אם הם נכונים.
כמו כן, הבנתי בעקבות מה שאמרת שהשיר שהיה צריך להיות בטריילר הוא כמובן זה.
אם זה יותר נוח לך, אתה יכול להחליף את המילה גזען ב"סטריאוטיפיסט" כדי שנשמור את המילה גזען רק לאנשים שהולכים ואקטיבית פוגעים בגזעים אחרים, אבל אני לא בטוח מה הנקודה בזה. יש לנו את המילה "פושע" לתאר מרחב גדול של אנשים, גם המילה "גזען" תסתדר.
כבר הבעתי את דעתי על השמעת הראמונז באופן כללי. עדיך להיות גזען
אף פעם לא מאוחר מדי להתחרט ולחזור בתשובה.
קודם כל, הו על השיר
ולגבי גזענות באופן כללי, כמובן שהתשובה היא זאת
טריילר #2
בינתיים אניי אוהב את מה שאני רואה.
זה נראה ממש טוב
גם מבחינת הסרט עצמו, וגם מבחינת האנימציה. היא אמנם לא חלקה וקצת רובוטית, ואין פה ממש ירידה לפרטים הקטנים, אבל השוטים בטריילר הזה ממש יפים. כל השוטים בעיר עם אורות הניאון מאוד טובים, והתאורה (השוט עם הרכבת בעיקר) ואיך שהיא משתקפת במים ןכדו עובדת ממש טוב. גם האלמנטים הקומיקסים מצויינים. אולי האנימטורים לא עבדו על זה המון כמו שעושים בדיסני, אבל לאיש שעיצב את הסצנות יש ראייה מצויינת של, ובכן, איך לעצב סצנות.
כן, אבל הלוואי שיוסיפו כמה פריימים לשנייה
(ל"ת)
ממשיך להיראות מבטיח
השוט של הנפילה עוצר נשימה
ניקולס קייג'?
מסתבר שניקולס קייג' מצטרף לקאסט, ויתרום את קולו לגרסה של פיטר פרקר מיקום מקביל נוסף (אפשר לקרוא עוד על הדמות כאן). בהתחשב בכך שהוא גם הקול של סופרמן בסרט האנימציה של "הטיטאנים הצעירים", האם ניקולס קייג' עושה הסבת מקצוע לדיבוב?
למעשה הסרט כבר יצא בארץ
והוא מעולה.
אני בעצם הראשון לומר כמה הסרט הזה מדהים?
(ל"ת)
טוב, הסרט יוצא רשמית רק בסוף השבוע.
אז זה לא כזה מטורף.
מה זאת אומרת? הוא כבר מוקרן.
(ל"ת)
אלה היו טרום בכורות לקראת חנוכה
מחר וברביעי, למשל, הוא לא יוקרן.
זה לא למשל.
*רק* מחר וברביעי הוא לא מוקרן.
לא רק זה
צפיתי בסרט בירושלים באנגלית בהקרנת צהריים והאולם היה מפוצץ. כולל בחברה צעירים ומבוגרים שבאו בלי ילדים. כנראה שהמצב בגוש דן היה זהה. אז זה לא שאנשים לא היו מודעים לזה שהסרט יוצא.
בכל אופן, סתם התפלאתי שאני הראשון שטרם להגיב כאן משהו בתום הצפייה, זה הכל.
זה למשל
בתור אחת ההוכחות לכך שההקרנות שהיו היו לפני היציאה הרשמית.
(אם כבר מדקדקים..)
מה זו יציאה רשמית?
אם הסרט מוקרן בין 4 ל-6 הקרנות ביום בכל קולנוע משמעותי בארץ במשך שבוע, מה בדיוק לא רשמי בזה?
טרום בכורה זה משהו שקורה פעם או פעמיים, לא הקרנות מסחריות שמתחרות עם כל סרט אחר שמוצג בקולנוע.
כן, אני מבין שיש פה איזשהו ניסוח של מפיצים שנובע מסיבות חוקיות או אחרות – אבל, בפועל, הסרט הזה יצא לאקרנים בארץ בשבוע שעבר.
רשמית - הוא יצא בישראל שבוע לפני בגלל חנוכה.
כמו שאקווהמן יצא בסין 3 שבועות לפני מועד ההקרנה. אז קשה לומר שבסין הסרט לא יצא רשמית.
סרט נפלא! איך עושים כזה??
יש לי הרבה סופרלטיבים לשפוך עליו, אז אשתדל לרסן את עצמי- אבל אם היתה הקרנה מיד אחרי זו שיצאתי ממנה יש מצב שהייתי הולך שוב.
בתור התחלה- האנימציה מטריפה. כל כך מרענן ומרגש לראות אנימציית תלת מימד שנוטה לכיוון הרבה יותר קרטוני ופחות ריאליסטי וחלק, ומדגישה את הקומיקסיות שבחומר המקור. ויותר מזה- משתמשת בטניקה של תלת מימד באופן שלא מנסה לזייף מציאות אלא להדגיש לי את הטכניקה עצמה- אין טשטוש של דברים שהם לא בפוקוס, אלא הכפלה ושקיפות כמו במשקפי תלת מימד, היחס לתנועתיות עצמה היא כמו של סטופ מושן מקוטע יותר עם סימני פיסוק- אלה דברים שמשויכים עדיין לעולם האנימציה האמנותית יותר סגנון דייויד אוריילי, ומשמח שאולפן אנימציה גדול ובינלאומי הנחית את העקרונות הויזואליים האלה במיינסטרים. עיצובי דמויות נעים בין הקארטוניות הקלה לכבדה- והסרט מכיל את זה בלי בעיה.
רק התענוג הויזואלי היה שווה את המחיר אבל הוא מגובה בסרט שכתוב, מבוים ומשוחק מצויין.
באוונג'רז האחרון רציתי כבר לכבות את המסך אחרי השליש הראשון, כי לא יכולתי לעמוד יותר בתחושת אינסוף השטויות והבלאגן. הסרט הזה של ספיידרמן מפוצץ בדמויות והתרחשות אבל היא כל כך זורמת ויחסי העומק בין הדמויות הוא כל כך היררכי ומסודר שזה זרם והחליק.
זה הרגיש שאפתני בלי להיות יומרני, שילוב מעורר התפעלות של קומדיה ואקשן עם קמצוץ מדוייק של דרמה, ואפילו שראיתי לפני פחות משנה סרט מוצלח מאוד של ספיידרמן, זה עורר בי עניין ואכפתיות כלפי שני ספיידרמנים חדשים! מה? הכיצד?
מבחינתי הסרט הזה אוכל בלי מלח 70% מסרטי גיבורי העל שראיתי עד כה. ממליץ מאוד!
לא רק שהסרט קומיקסי - הוא אפילו מרהיב יותר מהקומיקס המקורי
של מיילס מוראלס. וזאת חתיכת מחמאה, כי המאיירת שלו שרה פיקלי היא אחת הטובות בתחום.
ואו איזה אוברייטד
אנשים באינטרנט כותבים על זה שמדובר בסרט הטוב של השנה, סרט הספיידרמן הטוב אי פעם, אחד מהסרטים האנימציה וגיבורי העל הטובים אי פעם. אתם רציניים?
הבדיחות נחמדות והסטייל מגניב, אבל מבחינת סיפור הוא היה מאוד יבש. זה מריח כמו דדפול, כביכול סרט ז'אנרי שאפשר לקחת ברצינות אבל רוב ההצלחה שלו נובעת מהמאפיינים הפרודיים ביצירה. אין שם באמת איזה ניסיון ליצוק חוויה שאפשר לקחת ברצינות.
לא יודע, אולי בגלל האנימציה לאנשים יותר קל לספוג את כל ההומור והסטייל המוגזם ועדיין להרגיש שהמטענים הרגשיים עובדים. לא יודע, אני לא הרגשתי את זה בכלל.
כאילו, אני לא אומר שלא נהניתי. בסך הכל סרט סבבה, שכן מנסה קצת לרענן את הז'אנר..ועל זה אני מעריך אותו, אבל הסיפור לא כל כך שכנע אותי.
הדבר הכי טוב בסרט זה העגיל בגבה של גוון סטייסי.
א. כן, "אנחנו" מאד רציניים לגבי זה שזה סרט הספיידר-מן הכי טוב. זה הסרט הכי נאמן לקומיקס מכולם, והצוות התמודד יפה עם המעבר למדיום אחר. בשבילי לא צריך יותר.
ב. "חוויה שאפשר לקחת ברצינות". למה שתקח ברצינות חוויה שמציגה לך חזיר שקיבל את הכוחות של ספיידר-מן?
אני לא חושב שאתה מבין כל כך את המושג "לקחת סרט ברצינות"
הכוונה שלי היא לא בהשעיית הספק. למשל, מאד מקס מציג עולם מאוד פנטסיוני ושטחי, אבל אני כן מסוגל לקחת את הנושאים, את פיתוח הדמויות בצורה רצינית כי הוא לא מתייחס לעצמו, כי אין שימוש מוגזם בסטייל או בהומור.
כי כשנוח לספיידרמן מימד העכביש, הוא כן מנסה לגרום לך לקחת את זה ברצינות. יש שם סיפור מאוד רגשי ומאוד אינדיוודואלי מאחורי הכל. אבל אני אישית לא יכול לעשות "אוף" בכל פעם שהוא משנה גישה. זה נראה לי רמאות.
הכוונה שלי היא
שאם ישפטו את העלילה של הסרט, את הדמויות, את הסצינות לפי אמות מידה של סרט לייב אקשן (כי אחרי הכל, אתם כן משווים ביניהם) אתם תבינו שהסרט הזה הוא מאוד ילדותי ודל ברוב הבחינות.
למה שתשפוט את זה בסטנדרטים של לייב אקשן?
הגישה שלך לא הגיונית בעליל.
זה סרט אנימציה שמעבד בצורה מאד ישירה אלמנטים קומיקסיים שלא היו עובדים בלייב אקשן. אפשר לחגוג אותו בתור הישג מרשים במה שהוא מנסה לעשות, או שאפשר לומר שלא התחברת וזה לא בשבילך. אבל לא הגיוני לשפוט את זה באותם קרטריונים ששופטים סרטי ספיידרמן אחרים.
אני לא מבינה את התגובה הזו.
למה שהעלילה תישפט לפי קריטריונים אחרים?
כי יש סגנון חזותי שאין בלייב אקשן?!
כי הסרט הזה נשען על סטייל והרגשת "היפר".
הוא גם מעבד את אחד האיוונטים היותר סבוכים בקומיקס של ספיידרמן. לא מדובר באיוונט עמוק, אלא כייפי. והסרט הזה הוא בית ספר לכיף. את מה שהוא עושה – הוא עושה מושלם. וכן, זה סרט טיפה ילדותי שאין טעם לשפוט אותו בקרטריונים של סרטים אחרים. זה כמו לשפוט את "הבקתה ביער" לפי הסטנדרטים של "הניצוץ". חיה אחרת לגמרי.
זה בדיוק העניין – גם בין סרטי לייב אקשן יש הבדלי סגנון, אז מן הסתם כשמדברים על השוואה ללייב אקשן לא מתכוונים דווקא למסרים או עומק, רק למה שמשותף בציפיות מכל הסרטים: עלילה מעניינת. אז אם העלילה של ממד העכביש נראית דלה לחלק מהצופים, האנימציה הייחודית לא מזכה בהנחות.
התרגום המעצבן
משום מה החליטה לתרגם את "leap of faith" ל"אמונה עיוורת". לעוד מישהו זה ממש הציק?
איך אתה היית מתרגם? "קפיצה של אמונה" זה לא תרגום, זו פעולה מילונית
(ל"ת)
מי שראה - זה מתאים לילדים?
ראיתי שילדים צריכים להגיע בליווי הורה..תהיתי אם זה מפחיד או משהו כזה.
מתאים בעיקרון לילדים
אבל יש כמה סצנות ואויבים שיתכן, לדעתי, כי ילדים עד גיל 7 ימצאו אותם כמפחידים.
יש כמה jump scares באדיבות נבל שנקרא פראולר.
פלוס, וזה חלק יותר רציני כנראה, יש רצח בסרט. לא און סקרין – אבל יש.
סרט הספיידרמן הכי טוב מאז... ומעולם?
אחכה שההייפ ידעך כדי להחליט סופית, אבל בחיי שזו חוויה וויזואלית (וקולית) יוצאת מגדר הרגיל. הנרטיב המוצלח הוא בונוס, כמו גם הדמויות הנהדרות (ברובן) וההומור החינני אך לא over the top (חבל שהטריילרים הרסו את רוב הבדיחות הטובות). יחד עם משחק הוידאו שיצא השנה, סוני מוכיחים כי הם בכל זאת יודעים מה לעשות עם הדמות. זה מהסרטים האלה שאני רוצה עותק בלו-ריי שלו על המדף כבר אתמול.
תגובה מפורטת יותר אפרסם בביקורת ש(אם)תעלה.
יש אגב סצנה אחרי הכתוביות. האם היא שווה את ההמתנה או לא תלויה בתשובה לשאלה אם אהבתם את סצנת הפוסט קרדיט ב-"ראלף שובר את האינטרנט".
לא יודע לגבי ביקורת
אבל כן יעלה בקרוב סקר, שם תוכל לבחור בו כסרט הספיידרמן הטוב ביותר (או באחד אחר, אם תתחרט פתאום עד אז).
בהחלט סרט הספיידרמן הכי טוב אי פעם.
בגדול אני רואה את זה ככה:
סרטי סם ריימי היו הישג מרשים ופריצת דרך בתחום האפקטים ומה שאפשר לעשות על המסך הגדול, אבל הם היו קמפיים מדי וזאת הסיבה שהיום הם לא מחזיקים. אלא אם צופים בהם מלכתחילה כבי מוביז. זאת אגב גם הדרך לצפות בבאטמן של טים ברטון שבזמנו נחשב לאפל ובוגר, והיום מתחילים להבין שזה היה בי מובי מלכתחילה.
את סרטיו של מארק ווב קשה יותר לשפוט בגלל שמעולם לא ראינו את החלק השלישי בטרילוגיה. פלוס אורסי וקורצמן חירבו באופן טוטאלי את התסריט של הסרט השני וכך נוצר סרט שמבוים היטב עם שחקנים מצוינים, אבל עלילה נוראית. דווקא אמייזינג ספיידרמן הראשון היה מעולה – כמו סרטי ריימי רק בלי הקאמפ ועם גישת האינדי המרעננת והרגישה של ווב. אבל זה לנצח יזכר ככישלון בגלל הסרט השני וביטול הפרויקט.
הומקאמינג לעומת זאת, הוא סרט טוב בפני עצמו אבל הוא לא סרט ספיידרמן מהסיבה הפשוטה שנעדרים ממנו רוב האלמנטים שהופכים את ספיידרמן והעולם שלו למה שהם. אין פלאש תומפסון בריון, אין הדוד בן, אין עקומת למידה עצמית אלא הסתמכות על הגאדג'טים של סטארק, אין גוון או מרי ג'יין, אין את האהבה לצילום, אין את הדיילי ביוגל וג'יי ג'ונה וכו' וכו'.
ממד העכביש קולע לכל מה שאני רציתי שסרט של ספיידרמן יקלע: אקשן מעולה, הומור מצוין ונאמנות למקור שממנה נגזרת גם הכתיבה הטובה, כי ממד העכביש מבוסס על שני קומיקסים מאד טובים של ספיידרמן והוא מעבד אותם יפה מאד. מאד פשוט מבחינתי.
אני אוהב לתת לטרילוגיה של ריימי יותר קרדיט ממה שנותנים לה
זה לא רק האפקטים: הוא יצר סרט-קומיקס, לא רק סרט שמבוסס על קומיקס.
שנים לפני שהסרטים הללו הפכו לסרטי בלוקבאסטר שיש בהם גיבורי-על, רק בלי תחושה שהם באו ממקור קומיקסי, או (כמו למשל ה-MCU) מודעים וגאים בחומר המקור אך נוסחתיים, מחוּשבים, בלי מעוף ונטולי תחושה של סכנה אמיתית — היה פה ריימי אחד שלקח חוברות קומיקס ליד ושאל 'איך אני הופך את זה לסרט?'. שאל, ועשה; על שלל המונטאז'ים, המעברונים, הקריינוּת, ההקצנות והאקשן, ועם אלמנטים של אימה (כי ריימי איש של אימה) וכן, קמפ. כי ספיידרמן זה קמפ.
נכון, ספיידרמן זה קמפ. ובכללי קומיקס זה קמפ.
אז ברור שיצירה נאמנה למקור תהיה קמפית לפחות קצת. אבל אני לא אוהב את הקמפ של ריימי ואת הסגנון שלו. ראיתי כל כל הרבה סרטים שלו ולא אהבתי כלום. אני מרגיש שהוא הולך רחוק מדי עם הקמפ, בניגוד לאיטרציות אחרות של ספיידרמן שאני אוהב.
פלוס, אני ממש שמח שהוא ירד מלביים את הסרט של שם הרוח.
נכון, ספיידרמן זה קמפ. ובכללי קומיקס זה קמפ.
אז ברור שיצירה נאמנה למקור תהיה קמפית לפחות קצת. אבל אני לא אוהב את הקמפ של ריימי ואת הסגנון שלו. ראיתי כל כל הרבה סרטים שלו ולא אהבתי כלום. אני מרגיש שהוא הולך רחוק מדי עם הקמפ, בניגוד לאיטרציות אחרות של ספיידרמן שאני אוהב.
פלוס, אני ממש שמח שהוא ירד מלביים את הסרט של שם הרוח.
תעלה ביקורת.
סרט מדהים לחלוטין.
מעבר לעובדה שאני משתוקק כבר המון זמן לסרט שיהווה בסיס מושקע (או לפחות יתחיל להתוות את הקווים המנחים) לספיידרוורס, האנימציה מטורפת, ההומור בא בדיוק במקום, יש רעננות מבחינת "סוף סוף לקבל סרט ספיידרמן עם קטעי אקשן שהם אקשן טהור, עם ההפרדה מתי אפשר להכניס הומור והתבדחות בין לבין". זה סרט מקור על ההתהוות של אחת מגרסאות הספיידרמן המוצלחות ביותר שיש לטעמי, מיילס מוראלס הוא איש עכביש מושלם (ואחלה של ורסיה לWeb Warriors).
בדר"כ בז'אנר הזה ממהרים לקבוע ספינים וסיקוולים עוד לפני שיודעים את ההצלחה הכוללת, הפעם זה כנראה השתלם להם בגדול להתחיל לתכנן לא פחות מסיקוול ושלושה ספינים (אחד מהם אמור להתרכז בספיידרוומן/ספיידרגוון למיטב הבנתי).
ייתכן שסוני סוף סוף הבינו איך ליצור סרט ספיידי מוצלח?
מצחיק, מרגש, צבעוני וכיפי.
כמו כן, סצינת אחרי-הקרדיטים מחכה ממש בסוף, והיא לא יותר מבדיחה, אבל בדיחה מבריקה.
שבירת שיא
הסרט הזה שבר עבורי שיא צפייה, אבל הכוונה לחווית הצפייה ולא לסרט עצמו (שהיה מצוין, אבל אין לי באמת מה להוסיף על מה שכבר נאמר כאן).
בשורה מאחורי ישבה משפחה שכל הסרט דיברו בטלפונים, או התלוננו על הסרט (או על החיים) ובגדול מאד הרעישו. אבל זה כמובן לא מיוחד בכלל ואפילו כמעט שיגרתי בקולנועים מסויימים. מה שבאמת היה חדש ולא ייאמן הוא שהם הביאו איתם ילד בן כשנתיים לקולנוע (הצגה שמסתיימת בעשר בלילה). הסרט עצמו הוא הרי סערת חושים אחת גדולה עם אנימציה מטורפת ותזזיתית והרבה רעש, והילד המסכן בכה כמעט כל הסרט.
היה נורא. גם כי זה כמובן מאד הפריע, אבל בעיקר כי ריחמתי על הילד.
נראה לי שהשתשניצקליינתם
מזמן לא צחקתי כל כך.
כמובן, בחלק שהסרט מנסה להטיף ל"תאמין בעצמך אז תוכל הכל" נאלצתי לכבות את השכל – אבל שלל הרפרנסים (לא, אני לא קורא קומיקס, בכלל) והסצנת-אחרי-הכתוביות שממש פוצצה אותי בסיום היו… נפלאים. בעיקרון לקחתי את הבת שלי (8.5) לסרט. בבירור אני נהניתי הרבה יותר ממנה.
אם כולם (או הרוב המוחץ) באתר אוהבים את הסרט, מה ההשתשניצקלייניות?
(ל"ת)
אתה חייב לי חמש דקות מחיי על הנסיון להגות את המילה האחרונה שבהודעה שלך
(ל"ת)
שיט, עכשיו אני מבין שזה בעצם השתניצקלייניות.
כמו כן, חמש דקות? סבבה : אל תראה "Bird Karma" בעמוד של הסרטים הקצרים לאוסקר. (לא שהוא נורא, אבל הוא בהחלט לא מאוד נחוץ)
כי עכשיו זה הרבה יותר קל...
וברצינות משועשעת: איך המושג שניצקליין עוד לא אושר על ידי האקדמיה העברית ללשון?
אני חייב להתוודות
ליד העבודה שלי יש מזללה בשם 'שניצליין', ובכל פעם שאנחנו שם אצלי בראש היא תמיד עם 'ק'.
אני מבקש, בלי תחרויות השתניצקלה למרחק.
(ל"ת)