זוכרים את הימים הטובים ההם שבהם השתתתפות של מישהו בסרט הייתה משהו קבוע ו-ודאי, והחלפות או פיטורין נחשבו לנדירים? עכשיו נראה שזה קורה באותה התדירות שבה אנחנו קונים חלב. אחרי שפיל לורד וכריס מילר פוטרו מהסרט של האן סולו באמצע הצילומים ואחרי שקווין ספייסי הוחלף ע"י כריסטופר פלאמר בחודש שעבר, עוד במאי מתווסף לרשימה – בריאן סינגר. הוא היה באמצע הבימוי של "רפסודיה בוהמית", סרט על סולן להקת קווין, פרדי מרקורי, בגילומו של ראמי מאלק. לפני כשבוע פורסם שההפקה הוקפאה עקב "סיבות בריאותיות" של סינגר.
"בריאן סינגר חדל להיות הבמאי של 'רפסודיה בוהמית'". זו ההצהרה המתומצתת ששחרר האולפן אתמול בלילה. לפי הדיווחים, סינגר לא הופיע לעבודה במשך מספר ימים אחרי חופשת חג ההודיה, מה שאילץ את הצלם של הסרט לתפוס את הפיקוד באותם ימים, לפני שההפקה הוקפאה. יש שמועות על כך שהיה מתח בין סינגר למאלק ושהבמאי השליך חפצים על הסט. מקורות על הסט טוענים שאחד השחקנים, טום הולנדר, התפטר בעקבות התנהגותו של סינגר אך שוכנע לחזור לבסוף.
הגרסה של סינגר קצת שונה. הוא טוען שחזר לארה"ב מהסט הלונדוני כדי לטפל באחד מהוריו, שנמצא במצב בריאותי רע ביותר. גם בריאותו של סינגר הושפעה מכך, מה שמנע ממנו לחזור אל הסט. "אין משהו שרציתי יותר מאשר לסיים את הפרוייקט ולכבד את המורשת של פרדי מרקורי, אך האולפנים לא הרשו לי לעשות זאת מכיוון שהייתי צריך לתעדף את הבריאות שלי ושל יקירי," הוא אמר ל"הוליווד ריפורטר". הוא גם הוסיף שאכן היו לו מספר חילוקי דעות עם מאלק, אך הם הצליחו לפתור אותם ולעבוד ביחד עד לעזיבתו של סינגר.
הפיטורין של סינגר מגיעים בתזמון מעניין, כשהוליווד מנסה להוקיע משורותיה כל אחד שקשור להטרדות מיניות. סינגר הואשם עוד ב 2014 על ידי שני אנשים שתקף אותם מינית – אחד בשנות ה 90 ואחד באמצע העשור הקודם – אך שניהם ביטלו לסוף את התביעות שהגישו. מאז הוא ביים עוד דברים לקולנוע וטלוויזיה בלי תקריות חריגות, כולל את "אקס-מן: אפוקליפסה" של אולפני "פוקס". אבל קצת קשה להאמין שאין קשר בין הדברים: הפרשה של סינגר חזרה קצת לכותרות לאחר פרסום ההאשמות נגד קווין ספייסי, כנראה בשל החברות הקרובה של השניים.
נותרו עוד שבועיים של צילומים ל"רפסודיה בוהמית", וכעת האולפן בודק אופציות להחליף את סינגר. שמעתי שכריסטופר פלאמר פנוי. הוא כבר בכל זאת החליף מישהו אחד מהצוות של "החשוד המיידי". [THR]
איזה ליהוק תמוה. מאלק בכלל לא זורואסטרי!
סתם קופטי, נו באמת.
אם היה מוסלימי, היית מעז לכתוב
"סתם מוסלימי, נו באמת"
לא חושב, כי אז היית נחשב "חשוך" ו"גזען".
אז זה עדיין בנושא- סוף סוף נטפליקס התקפלו בעניין מסטרסון
מראש האוירה (הבלוגרית/עיתונאית) על שימור האיש בסדרה היתה לא תומכת. ב24 שעות האחרונות נטפליקס הצליחו להסתבך בסקנדל כשמפיק (מחטיבה בלתי קשורה) עם פה גדול הסביר לעוברת אורח ביקורתית שלא מפטרים את מסטרסון כי הם לא מאמינים לקורבנות. היא הסבירה לו שהיא הקורבנות, פרסמה את התגובה המכוערת שלו ואף זכתה למכתב מכוער מאשתו (על איך שהיא הרסה לו את החיים).
מסתבר שאתמול דמותו של מסטרסון הוצאה מהסדרה, מניחה שהמיתו אותו או משהו. מישהו בנטפליקס התחיל לעבוד על בקרת נזקים. הייתי שמחה לראות נקיונות כאלו מתוך אמונה בתכלית ולא בגלל בקרות נזקים, אבל מסתפקת במה שיש.
המקורות באנגלית אומרים את אותו הדבר באנגלית, אז נראה לי שקל יותר לקרוא בעברית.
https://www.haaretz.co.il/gallery/television/1.4653220
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5052394,00.html
תודה רבה- סינגר לא יחסר לאף אחד
אחרי הקטסטרופות שהוא הוציא מתחת ידיו (סופרמן מתחיל, האקסמנים האחרונים) מישהו עוד מאמין בו?
אכן סרטים גרועים, אך צריך להודות שקוויקסילבר של סינגר
טוב לאין ערוך מזה של ווידון.
העתיד שהיה דווקא נחמד
לא יצירת מופת או משהו, אבל סרט קומיקס כיפי ובוודאי עדיף על רוב סרטי מארוול. אפוקליפסה לא טרחתי לראות, הספיק לי הטריילר עם ה CGI הנוראי.
חוץ מזה, סינגר הוא מקרה קלאסי של had it, lost it
היו לו שני סרטים מדהימים לפני עשרים שנה, מאז לא עשה כלום ששווה להתעכב עליו.
״החשוד המיידי״ ומה עוד?
אני אפילו לא חושב שהחשוד המיידי התיישן כל כך טוב, אולי עצם העובדה שהוא התפרסם בתור ״אחד מסרטי הטוויסט הכי טובים אי פעם״ תרם לכך – אבל ניחשתי בדיוק מהו הטוויסט 5 דקות אל תוך הסרט.
גם אין בו יותר מידי חוץ מזה.
X2
מודה שלא ראיתי את החשוד המיידי ממש מזמן, אז לא יודע איך הוא התיישן.
נראה לי שלשפוט אותו כיום כמיושן זה קצת לא הוגן, כי כשהוא יצא הוא היה דרמת פשע מאוד יוצאת דופן בחוכמה והקצב שלה. ההשפעה שלו הייתה גדולה, והיום אתה שופט אותו מול סרטים שלא היו באים לעולם בלעדיו. באותה מידה אפשר לטעון שמלחמת הכוכבים (הראשון) לא התיישן טוב, כי "הכח מתעורר" נראה הרבה יותר טוב.
הסרט השני הוא כמובן X2. שוב, היום הוא לא נראה יוצא דופן על רקע שפע סרטי הקומיקס וגיבורי העל המושקעים, שחלקם גם באמת חכמים ומורכבים ממנו (האביר האפל, למשל). אבל בזמן יציאתו הוא היה פורץ דרך בהתייחסות לסרטי קומיקס כפלטפורמה לייצר אמירה מורכבת, מעבר למכות, פיצוצים ואנשים מעופפים.
גילוי נאות: את שני הסרטים ראיתי בקולנוע בזמן אמת, ולכן אני זוכר את האימפקט שלהם בצורה סובייקטיבית ובהקשר של התקופה. יכול להיות שבצפייה נייטרלית יותר, הם לא כאלה מוצלחים. עניין של טעם.
זה היה מקורי
מאז, כמעט כל סדרת בילוש/משטרה/מתח עשתה פרק שמשתמש בטוויסט הזה. באופן עצוב משהו, בדרך כלל הם עושים את זה בצורה שאפשר לצפות מקילומטרים, ביחוד אם כבר ראית את החשוד המיידי.
ברגע שזה לא מקורי, זה בהחלט הופך לטוויסט מאותם עולמות של לשלוף דקה לפני הסוף מישהו שעד אותו רגע לא היה כתוב בעלילה, או "חהחה הכל היה חלום". לא ניסיתי מעולם לצפות בסרט במטרה לגלות האם הטוויסט הזה היה ניתן לאבחון, אם התשובה היא כן, אני חושבת שזה בונוס.
למשל במקרה של החוש השישי והטוויסט שלו, הסרט בהחלט בנוי כך שבצפיה שניה או צפיה מספוילרת אפשר לראות את הדברים אחרת.
אני באמת לא מצליחה להבין מה מקורי בזה
צפיתי בדי סדרות משטרה / בילוש וכו' ולא נתקלתי בזה שוב, לשמחתי (לעומת זאת בתופעה הכללית של אנשים שפשוט משקרים נתקלתי בחיי בלי סוף, מן הסתם).
לא הצלחתי להבין אם את מבקרת את הסרט או מסכימה איתי...
בכל מקרה נראה לי שהסכמתי עם רוב הנקודות. אומר זאת כך: הבעיה שלי עם הסרט שעבורי לא היה בו כלום למעט טוויסט, וגם הוא לא היה מוצלח. כפי שכתבתי ב"קוקו" (ובשלל הזדמנויות אחרות), אין לי בעיה עם חוסר מקוריות; השאלה מה קורה בדרך. הדרך לא עניינה אותי כאן, ולא הייתי טורחת להתייחס לסרט אלמלא זכה לכזו הצלחה. הפער בין ההבטחה למימוש והאהדה הרבה מפריעים לי.
אני מסכימה איתך אבל גם כותבת מה היה מיוחד בסרט
במחשבה לאחור זה טוויסט די מחורבן כי הוא מגיע מאותם עולמות של טוויסטים מחורבנים. השורה האחרונה שלי היתה מחשבה ספונטנית על כך שהיה אפשר להפוך את הטוויסט לטוב אם היה עניין ביותר מאשר פופוליזם.
אני די נהניתי מהחשוד המיידי בצפיה ראשונה אע"פ שחזיתי את הטוויסט (צפיתי בו באיחור, אני חושבת שידעתי לאיזה כיוון הולך הטוויסט), בדיעבד אני לא מאוד מעריכה אותו- הוא לא השאיר איזה חותם גדול עלילתי או מבני. אבל כשאת שואלת למה אנשים עפים עליו, התשובה היא שמשום ההפתעה והראשוניות.
כואב לקרוא אי-הבנה מהצד חח
טריליאן לא התכוונה לומר שהטוויסט לא מקורי או מיוחד, אלא שהוא לא היווה תקדים- היא לא נתקלה בסרטים אחרים שהשתמשו באותו טריק (וטוב שכך, לטענתה).
אכן, גם זה מתכונותיו של טוויסט מטופש ורשלני: היעדר רמזים
אני יכולה לחשוב לפחות על שתי סדרות טלוויזיה די מוכרות שבהן אחת הדמויות מתגלה כשתולה (ולמעשה נגד הצוות) לקראת סוף העונה הראשונה, ובשני המקרים אין רמזים מטרימים. חיכיתי לצפייה השנייה כדאי לראות האם השתנה משהו בעקבות הידע שלי, ולא, פשוט כלום.
לפחות במקרה הקלאסי הראשון
אם זכור לי אפילו השחקן לא ידעה שהוא הולך להיות שתול ולכן לא היה שום רמז (אבל שם לפחות היה תירוץ למה לא היה אף רמז)
בסדרות אני יותר סלחנית
(ל"ת)
אם אפשר בבקשה את הדוגמאות תחת ספוילר
תודה!
הדוגמא שאני חושבת עליה
ספויילר לסדרה סוכני שילד –
ספויילר לדמות אין שום סיכוי שהם תכננו שוורד יהיה סוכן כפול. זה פשוט לא מסתדר עם *שום דבר* שהיה בחצי עונה הראשונה.
אבל בחצי עונה הראשונה הדינמיקה היתה גרועה והדמות שלו היתה משעממת. מהרגע שהוא הפך לנבל – הסדרה הפכה להיות יותר מעניינת בערך בעשר רמות.
עוד פעם כי ההודעה נמחקה משום מה.
***
הרבה פעמים מתחילים עם איזשהו רעיון, והוא פשוט לא עובד, אבל יש בסיס טוב אז עושים שינויים. בהרבה סדרות תחילת העונה הראשונה חלשה יחסית. אבל אחרי שינויים הסדרה משתפרת משמעותית וזה מחיר שאני מוכנה לשלם.
ולפחות בסדרה אחת (שאני לא יודעת אם זו אחת מהסדרות שהתכוונת אליה) – הרגשתי שזה בדיוק המצב. הדמות פשוט היתה משעממת, ואחרי הטוויסט היא פתאום הפכה למעניינת וגם כל הדינמיקה עם שאר הדמויות הפכה למעניינת.
כדי לא לספיילר אני אתן בתור דוגמא הבדל שונה – אם רואים עכשיו את העונה הראשונה של המפץ הגדול זה מאוד ברור שהאופי גם של פני וגם של שלדון השתנה לחלוטין בחצי עונה הראשונה- כי זה פשוט לא עבד. אבל אחרי ששינו את האופי שלהם הדינמיקה הפכה להרבה יותר טובה, ולכן נושא ההמשכיות פחות מפריע לי.
שינויים תוך כדי עונה ראשונה הם נושא אחר לגמרי
ובכל מקרה המטרה שלי לא הייתה לדון בסדרות או בכתיבה אלא בטוויסטים. כשטוויסט כתוב טוב הוא מעניק לצפייה השנייה חוויה אחרת, של "אה, ואללה!". כשהוא כתוב בצורה עצלנית וקלה (ונוחה מאוד לתסריטאים), הוא בא משום מקום ואין לו שום בסיס או אחיזה, וזה לא משנה אם זה סרט או סדרה (הרי גם בסדרה לא מחליטים לעשות זאת בבת אחת רק כשכותבים את הפרק המסוים אלא יודעים קצת זמן מראש). לא משנה אם זה מוסיף עניין או לא; משנה שזו "לא חוכמה" ובמקום שאני אעריך את הכתיבה אני מרגישה מרומה, כי זה פשוט "סתם". כי סיפרו לי סיפור ואני כצופה מאמינה לסיפור שמספרים לי, ואז מגלה שסתם שיקרו לי, ולא בצורה מתוחכמת.
מסכימה איתך לחלוטין
זאת הסיבה ששנאתי את "אבודים" לא הרגשתי שהכותבים שם כותבים איזה משהו מתוחכם שאפשר לעקוב אחריו ולאסוף רמזים, אלא שהם סתם כותבים מליון דברים מוזרים בלי יותר מדי מחשבה קדימה.
ובגדול – כל סרט או סדרה שמתחיל באופן עאלק מציאותי ונגמר בטוויסט סטייל "החייזרים עשו את זה" הוא בזבוז שמן מבחינתי.
כמו פה
https://youtu.be/2asRxt6j9Zk
(סרט קצר)
לא הבנתי בדיוק מה ממה שכתבה מודגם בסרט
אבל עשוי טוב בשביל חברה לא מקצוענים.
ודווקא יש רמזים מתרימים, כמו בזה שהוא מבין מה שנאמר ברוסית ובאיך שהוא חוטף את האקדח ממי שמאיים עליו.
נכון, אבל-
אני אישית מרגיש שהסצינה של קוויקסילבר קצת אוברייטד. היו עוד סצינות מגניבות בתולדות הקולנוע והן לא זוכות לכל כך הרבה התייחסויות כמוה. אולי בגלל שהיא היתה הנחמה היחידה בתוך סרט כל כך מעפן?
אבל מה שבאמת הכעיס אותי אצל סינגר זה מה שהוא עשה לעולם שבנה מתיו ווהן ב'אקס מן ההתחלה'. כל המורכבות של ווהן הפכה לעודף פאתוס משעמם במקרה הטוב (עתיד שהיה) ומגוחך במקרה הרע (אפוקליפס). באמת שאין לי מושג מה קרה לאיש שביים את 'החשוד המיידי'.
הסרט הזה - רק צרות
הנה תגובה שכתבתי על הצרות בסרט הזה – לפני… יותר מארבע שנים! וואו. זה היה כשסשה ברון כהן עזב את התפקיד אחרי 3 שנים של עבודה על הסרט.
והנה עדכון של שנאוצר לפני חמש וחצי שנים, ש"סוף סוף" יש עדכון על הסרט הזה, ושהוא ייצא ב-2014. טוב נו.
וכאן הוא מדווח שבן ווישאו החליף את ברון כהן.
וכאן אני מדווח שעזב הבמאי הקודם (לא זה שעזב עכשיו) לפני שנתיים וחצי, שנייה לפני תחילת הצילומים, בגלל "חילוקי דעות אמנותיים".
ואחר-כך גם בן ווישאו עזב את התפקיד הראשי.
והנה תגובה על הסרט לפני… שמונה שנים. מה לעזאזל.
(אגב, החיפוש באתר ממש מוצלח)
כלומר, בריאן סינגר לא מדייק בעובדות
כשהוא מציין שהוא רצה לעשות את הסרט הזה, כאילו שזה איזה חלום ותיק של עצמו. יותר במאי להשכרה.
חבל שפרדי מרקורי יונצח דווקא בסרט כזה, הגיע לו יותר.
הוחלף בדקסטר פלטשר
שזה בהחלט שם של בחור אמיתי שאפילו עשה סרט אחד (Eddie The Eagle שהופץ בארץ בשם כלשהו ששכחתי) אבל לא הרבה יותר מזה. מקור.
Eddie The Eagle לא הופץ בארץ
אפשר למצוא אותו בערוצי הסרטים של יס בשם "אדי הנשר", והוא אחלה למדי. גם הסרט הראשון של פלטשר כבמאי Wild Bill היה לא רע בכלל.
חוץ מזה הוא ידוע יותר כשחקן, למשל מ"לוק סטוק" ומ"הסיפור שלי עם רייצ'ל".
הולי שיט זה הוא!
ממש ממש אהבתי את "ביל הפרוע" שגילה לי את ויל פולטר והוא פשוט סרט נפלא בכל צורה.
וכמו שהרבה אנשים ציפו - הנה צצות האשמות חדשות כנגד הבמאי
על תקיפה מינית של נער שכנראה היו הסיבה האמיתית לפיטורין, אבל לך תדע.