מן הראוי לפתוח עם הפיל שבחדר. אמרתי פיל? התכוונתי ערימה של ממותות אחת על השנייה, כשכל יום מצטרפת ממותה חדשה. מספר האנשים בהוליווד שמתגלים כמטרידנים/אנסים הולך וגדל במהירות מפחידה. קווין ספייסי, למשל, הפך בתוך כמה ימים משחקן אהוב לאויב הציבור, עד לרמה שהוא הוחלף ע"י שחקן אחר בסרט שבו היה אמור להשתתף אחר. זה משהו שבד"כ קורה לפני שהצילומים מתחילים, לא אחרי שהם מסתיימים ויש טריילרים שרצים כבר זמן מה שספייסי מופיע בהם. זה מקרה מאוד חריג, כמעט חסר תקדים בהוליווד. גם הבמאי ברט ראטנר הואשם ע"י מספר נשים בהטרדות מיניות ואונס, כשהוא מכחיש את הכל. לפני שבועיים הוא היה אמור לקבל פרס מטעם הקרן היהודית הלאומית. את הפרס הייתה אמורה להגיש לא אחרת מגל גדות, אך החליטה לרדת מהעניין, כשהסיבה הרשמית היא שזה לא הסתדר לה בלו"ז. בימים האחרונים רצה ברשת שמועה על כך שהיא סירבה לככב ב"וונדר וומן 2" כל עוד ראטנר מעורב בהפקת הסרט, אך אולפני וורנר הכחישו טענו שאין אמת בדברים. פורסמו גם האשמות נגד לואי סי. קיי., ג'ורג' טאקיי, ריצ'ארד דרייפוס ועד שתקראו את שורות אלו הרשימה הזאת כנראה תתרחב.
על גל היחס של אפס סלחנות כלפי הטרדות פורסמה גם עצומה שקוראת למנוע מקייסי אפלק הגשת פרס בטקס האוסקר הקרוב. אפלק הואשם ע"י מספר נשים בהטרדה מינית על סט הסרט "אני עוד פה" ב 2010. בטקס האוסקר האחרון הוא זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"מנצ'סטר ליד הים". לפי המסורת, בטקס הקרוב הוא זה שאמור להגיש את הפרס למי שתזכה בקטגורית השחקנית הטובה ביותר. העצומה קוראת לאקדמיה להוקיע את אפלק מהטקס, כמו שעשו עם הארווי ויינשטיין. היא השיגה כ 20 אלף חתימות ונשלחה לאקדמיה, כשבתגובה יושבת הראש שלה הגיבה שהם "חושבים על העניין". נותר רק לחכות ולראות אם לעצומה אכן תהיה השפעה. [הטלגרף]
ובמעבר לחדשות יותר חיוביות – "היקום האפל" של יוניברסל עשוי להפוך ליקום המשותף הכי כושל אי פעם ולמות אחרי סרט אחד בלבד. להזכירכם, האולפנים כבר הכריזו לפני כמה חודשים טובים על סרטי המפלצות שהם מתכננים ושחקנים שכבר לוהקו אליהם כמו חאווייר בארדם וג'וני דפ. אפילו הכינו לוגו מיוחד של יוניברסל שיוקרן לפני הלוגו הרגיל, רק בסרטים של היקום הספציפי הזה. אבל אז יצא "המומיה", שנראה פחות כמו סרט בפני עצמו ויותר כמו "היקום האפל: חלק 1". הוא נקטל ביקורתית באופן קולקטיבי ומוצדק לחלוטין. לפני כחודש הופסקה העבודה על הסרט המתוכנן הבא, "כלתו של פרנקנשטיין", ותאריך היציאה שנקבע לו ב 2019 הוסר מהלו"ז של האולפן.
כרגע הבמאי ביל קונדון עדיין מעורב בפרוייקט אך לא ברור מתי תימשך העבודה עליו, אם בכלל: לפי דיווח שהתפרסם השבוע, אלכס קורצמן וכריס מורגן, השניים שנשכרו להיות ה"אדריכלים" של כל היקום הזה, החליטו לנטוש את הספינה ולעבור לפרוייקטים אחרים. כעת האולפנים מחפשים מנהלים חדשים ליקום אך תוך כדי בוחנים גם אפשרות של להציע את הסרטים לבמאים ומפיקים מוכרים בתור סרטים בודדים, בלי קשר ליקום משותף. נראה שהם הגיעו למסקנה המהפכנית שאולי כדאי קודם כל להתייחס אליהם גם כיצירות בודדות ולא רק כחלקים במשהו גדול יותר. אני מאוד אשמח לראות סרטים על המפלצות הקלאסיות, אבל הדרך שבה הם ניהלו את העניין הייתה שגויה מן היסוד. המומיה הזאת הייתה צריכה להישאר מתה. [THR]
נעבור ליקום אחר שמצבו קצת יותר טוב – "מלחמת הכוכבים". נראה שדיסני אוהבים לשמור את היוצרים שלהם קרוב: אחרי שהחזירו את ג'יי. ג'יי. אברמס לביים את "פרק 9", פורסם כי ריאן ג'ונסון – הבמאי של "אחרוני הג'דיי", הסרט החדש שמגיע בחודש הבא – יהיה אחראי על יצירת טרילוגיית סרטים חדשה, שלא תהיה קשורה לסיפור של משפחת סקייווקר. הוא גם יביים ויכתוב את הסרט הראשון באותה טרילוגיה, שתאריך ההתחלה שלה עדיין לא ידוע. זו בהחלט הבעה ענקית של אמון בג'ונסון מצד דיסני ולוקאספילם, שכנראה מאוד מרוצים מ"אחרוני הגד'יי".
בנוסף להכרזה הזאת, שמבטיחה שנקבל סרטים של "מלחמת הכוכבים" במשך העשור הקרוב לפחות, דיסני הודיעו גם על פיתוח של סדרת טלוויזיה בלייב-אקשן של "מלחמת הכוכבים". החברה עובדת על שירות סטרימינג של סרטים וסדרות משלה, שצפוי לעלות ב 2019 ובו תשודר הסדרה החדשה. עוד לא ידועים פרטים על הסדרה או השירות החדש, אך פורסם כי יופקו בשבילו סדרות חדשות של מותגי חברות בבעולתם של דיסני כמו פיקסאר ומארוול. אם המותגים האלה התחילו להרגיש לכם מאוסים, תנחומיי. הם כאן כדי להשאר. [דדליין]
כשהייתם קטנים, אולי קראתם ספרים בסגנון "בחר את ההרפתקאה שלך". האהובים עלי בתור ילד היו אלה של "צמרמורת". הקונספט פשוט – אתה קורא את הסיפור ומדי פעם ניתנת לך אפשרות להמשיך אותו באחת מתוך שתי דרכים שונות, כשכל אחת מובילה להמשך שונה וסוף שונה. זה בעצם כמו הרבה סיפורים קטנים, כשהקורא מחליט מה לעשות בכל פעם. עכשיו הרעיון האינטראקטיבי הזה מגיע גם למסך הקטן.
"מוזאיק" היא סדרה שנוצרה ע"י סטיבן סודרברג בשיתוף עם HBO ובכיכובה של שרון סטון. במבט ראשון היא נראית כמו סדרת מתח רגילה שעוסקת בתעלומת רצח של אישה. אך כשוצפים בה באפליקציה המיוחדת – שפותחה במשך שלוש שנים – ניתנת אפשרות מספר פעמים במהלך הסיפור להיצמד לנקודת המבט של דמות א' או של דמות ב'. כל בחירה תחשוף בפני הצופה פרטים שונים, דמויות שונות ואולי גם פתרונות שונים. יהיה מעניין לראות אם הניסוי הזה יעבוד, איך אנשים יקבלו אותו והכי חשוב – האם זה יהיה משהו חד-פעמי או התחלה של דרך חדשה לחוות סדרות וסרטים. [דדליין]
ואם כבר מדברים על תוספות לפנצ'ייזים מוכרים
אמאזון אישרה שהיא רכשה את הזכויות לשר הטבעות, ועומדת להפיק סדרה מרובת עונות שתתרחש (כנראה) בארץ התיכונה.
מקור: https://www.theguardian.com/tv-and-radio/2017/nov/13/lord-of-the-rings-amazon-tv-show-confirmed
כלומר, לחזור לארץ התיכונה זה נחמד והכל, אבל כמה אדיר זה היה אם הם היו לוקחים צ'אנס עם סדרת פנטזיה מוכרת פחות? טולקין קיבל כבר עיבוד נהדר, עכשיו מה עם רובין הוב וברנדון סנדרסון?
אני הייתי מת לסדרה שמבוססת על טרילוגית הרואים למרחק של הוב.
או החוק הראשון של אברקרומבי.
ויחד עם זאת אני בעד לחזור לארץ התיכונה. גם אם זה מונפץ, אני אשמח אם זה יקרה ויהיה עשוי טוב.
"עשוי טוב" זו מילת המפתח
לי פחות אכפת מאיזה סופר פנטזיה מעבדים, כל עוד זה באמת ברמה גבוהה. אבל כן יהיה נחמד לראות עוד עיבודים ממקורות טובים ולא עוד שר הטבעות. (למרות שאת רובין הוב זה בטח יהיה סיוט לעבד, בכל זאת היא כתבה ספר שלם של בערך תשע מאות עמודים שאפשר לסכם שמונה מאות מתוכו כ"הגיבור מנהל משק בית קטן ושקט ומגדל את ביתו, וזה מרתק כי רובין הוב יודעת לכתוב". ברנדון סרנדון, לעומת זאת, יהיה די קל.)
ואל תשכח את
הזאב המזדקן שאוהב להתנמנם ליד האח, וגינת הירק המושקעת.
והקונפליקטים עם המורה ובת החסות המפונקת!
אוי ואבוי, זה לחלוטין איך שאני מדמיין בראש שלי את העלילה של דאונטאון אבי (שלא ראיתי)
מה שאני מחכה לו זה שיעשו סרטים טובים מהיום של פרסי זקסון ואראגון
הסרטים שקיבלנו היו בדיחה מאולפן שנתן לכותבים ובמאיים שלא באמת קראו את הספרים וניסו להרוויח כסף מהיר וכמעריץ של הסדרות מהספר הראשון אני יכול להגיד לכם שזה היה פספוס רציני של שתי סדרות שיכולות ליצור יקום קולנועי טוב עם היו ממירים אותם לסרטים כמו שצריך ולא הבדיחות שקיבלנו
דרייפוס? איזו שמועה יש עליו?
אני רק שמעתי שספייסי הטריד את הבן שלו.
לא יודע אם "שמועה" זאת המילה הנכונה כאן
בכל מקרה – זה
אני מוכן להסתכן ולנבא
ש״בחר את ההרפתקאה שלך״ זה לא העתיד של המדיום.
ניבוי נועז, אני יודע.
אני אשמח לנהל את היקום האפל
מה כדאי לי לכתוב ברזומה?
ועוד:
הסרט החדש של טרנטינו לא יעסוק במנסון בלעדית אלא בשנת "1969". עדיין אין ליהוקים, אבל כל האולפנים רבים על השאריות אחרי שטרנטינו עזב את האחים ויינשטיין.
האולפן מאחורי "מיניונים" בתהליכים מתקדמים לעשות סרט על מריו. מאמא מיה בננה וכו'!
בנוסף, אם תיכננתם לבדוק מראש מה הציון עגבניות של "ליגת הצדק" אתם לא תוכלו. הסיבה לזה קצת מסובכת: הם רוצים לחשוף את הדירוג בסדרה החדשה של האתר ("See It/Skip It") שמשודרת רק בימי חמישי, וזה גם קרה בעבר עם "אמהות רעות 2" כך שזה לא מקרה יחיד. רק שמכיוון שכל החברה של עגבניות כרגע נמצאת תחת וורנר, יש גם קצת חשש של ניגוד אינטרסים מסוים שגרר את ההחלטה הזאת.
והציון פורסם בטעות, והוא 48%.
הוא הופיע באפליקציה למרות שהוא חסום באתר הרגיל:
https://screenrant.com/justice-league-rotten-tomatoes-score-leak/
זה ציון נמוך יותר מ"וונדרוומן" וגם "איש הפלדה", אבל גבוה מ"באטמן נגד סופרמן" ו"יחידת המתאבדים", בינתיים לפחות.
מעניין על כמה ביקורות הוא מבוסס
באופן די עקבי הציון ההתחלתי נוטה לרדת עם הזמן ולא לעלות, אז התחלה ב-48% היא לא בדיוק מה שהייתי מחשיבה חדשות טובות ל-DCU.
מצד שני כשכל מה שאתה צריך לעשות זה להישאר מעל 27% כדי להיות הסרט השלישי האהוד ביותר על המבקרים… הרף די נמוך כאן.
עדיין לא פורסם רשמית באתר, אז לא ברור כמה ביקורות,
אבל בהכרזה בסדרה הזאת שלהם זה כבר היה 43% ולא 48%. ועוד ימשיך לרדת…
אז הוא עזב את האחים ויינשטיין אחרי שפיטרו את חבר שלו?
(ל"ת)
לפי הבנתי הוא נפרד מהם על רקע ההאשמות כנגד הארווי
(ל"ת)
אני חושבת שהוא צריך לקנות פרחים לקווין ספייסי
אני כבר לא זוכרת מה זה היה אבל התגובה שלו היתה מאוד מאוחרת ומאוד מכעיסה, וגם ההחלטה הזו שהרי בכל מקרה "המפיק שלו" כבר לא עובד שם.
אפליקציה מיוחדת בשביל לצפות אינטראקטיבית בסדרה?
בזמני קראו לדברים כאלו משחקי מחשב.
ENGLISH, POCKET-MONSTER, DO YOU SPEAK IT
בהמשך לחדשות סטיבן סודרברג – יש לו סרט חדש בשם "Unsane", שלפי הדיווחים צולם דרך אייפון. תקציר העלילה הוא "אישה צעירה מאושפזת בניגוד לרצונה במוסד פסיכיאטרי, שם היא מתעממת עם הפחד הכי גדול שלה. אך האם הוא אמיתי או תוצר של ההזיות שלה?" בסרט מככבים קלייר פוי, ג'ונו טמפל ועוד. הוא צפוי לצאת ב 23.3.2018. [מקור]
תמונות ראשונות של דוויין ג'ונסון ב "Rampage", בו הוא נאבק במפלצות ענקיות. הטריילר הראשון צפוי להגיע מחר.
למרות שאהבתי "פוקימון" בתור ילד , לא חשבתי שיצא לי לכתוב עליה כאן אף פעם, אבל זה מקרה חריג. יצא לאקרנים סרט חדש של המותג, שאם הבנתי נכון הוא סוג של רימייק לסרט הראשון ותחילת המסע של אש קאצ'ם, עם כמה שינויים. אחד מהשינויים האלה, מסיבה נשגבת ממני, הוא משהו מאוד מוזר – פיקאצ'ו מדבר. ממש מדבר. הוא אומר משהו חוץ מהשם שלו. והקהל מגיב בדרך ההגיונית היחידה להגיב לדבר כזה. היוצרים והאישה שתרמה את קולה לפיקאצ'ו אמרו שבקונטקסט של הסרט זה בעצם הדמיון של אש ומה שהוא חושב שפיקאצ'ו רוצה להגיד לו. אבל זה לא הופך את הקטע לפחות מטריד. הרימייקים האלה, תמיד הורסים הכל.
תמיד כשיש מונטאז' בסרטים, הרגעים השונים עוברים מהר בשבילנו בגלל העריכה. אבל תהיתם פעם מה קורה בין הרגעים האלה בתוך העולם של הסרט? הסרטון המשעשע הזה מדגים.
ולסיום, פרסום עצמי חסר בושה – לאחרונה נפתח בלוג בשם "תת-תרבות", שכותביו כוללים אותי ועוד כמה אנשים מוכשרים. המשותף הוא שההיכרויות הראשונות שלנו – גם לפני שידענו את זה – נעשו פה. האתר הוא סיפור האוריג'ין שלנו. פעם היינו בצ'אט בסקייפ, אחר כך עברנו לקבוצת וואצאפ וממנה בעצם צמח הבלוג הזה. מעבר לביקורות סרטים, נכתוב בו על כל דבר שקשור לתרבות. אם אתם אוהבים את הכתיבה שלי כאן, עכשיו אפשר למצוא אותה גם שם, בעוד נושאים. אם אתם לא אוהבים, יש לכם עוד מקום להתעלם ממני בו (אבל כדאי לבדוק את הכתבות של האחרים!).
את הבלוג ניתן למצוא כאן, וכמובן שיש גם עמוד פייסבוק.
היי זה אחלה בלוג!
גם העיצוב של האתר עצמו וגם התוכן. כל הכבוד לכם :)
לכל מי שהגיע מאוחר לעין הדג ואתרים שכמותו ותמיד רצה להיות חלק מהבדיחות המתפתחות נוסח 'מניח רעפים נוצרי' או להיות ציר מרכזי בקהילה אינטרנטית ושמגיבים אקראיים יסתכלו עליכם בעיניים פעורות ומקלדות רוטטות זאת נראית כמו ההזדמנות שלכם(שלנו).
יואו, תודה רבה לגבי העיצוב!
(ל"ת)
הבלוג נהדר!
עבודה ממש ממש טובה.
אחלה בלוג מרפרוף מהיר!
(ל"ת)
מצטרפת למחמאות
עיצוב הבלוג באמת נהדר, ובשלוש-ארבע הדקות האחרונות קראתי כבר שני פוסטים (של שני כותבים שונים), ומשניהם נהניתי מאוד. השפה קולחת ונהירה (ולא ירודה! מאוד משמעותי ולא ברור מאליו בימינו), הנושאים מעניינים, פשוט תענוג.
הדבר היחיד שהייתי משנה (אם יש אפשרות) הוא את החובה להירשם כדי לכתוב תגובה. אני מעריכה שהייתם מקבלים קצת תגובות אם לא היה צריך להירשם.
מערכת התגובות היא של דיסקס, ומהיכרותי איתה היא המערכת שניתנת בחינם הטובה ביותר לתגובות .
(ל"ת)
*הופך שולחן בדרמטיות* פאק דיס שיט!
פיקאצ'ו מדבר זה חילול הקודש.
אם זה חילול הקודש
מעניין איך יגיבו אנשים כשדוויין ג'ונסון / מארק וולברג / מאצ'ו אחר ידבב אותו בסרט ההוליוודי המתקרב של "הבלש פיקאצ'ו".
כמות המיחזור/כרייה/ניצול של established proporties שדור המילניאלס מייצר, מגמד לחלוטין את מה שעשו הבייבי-בומרס
(ל"ת)
וואו... אלכס קורצמן כתב משהו כושל..
אני בשוק.. איך תסריטאי העילית, היחיד במינו, הגדול בדורו, שאין שני לו (חוץ מלינדלוף ואורס'י), מעד? אני בטוח שזה חד פעמי (חוץ מכל שאר הפעמים).
לפחות הפעם לא נשרף על זה מותג שפעם היה איכותי
אני לא שם יצא ב2007
ואני לא זוכרת שקייסי אפלק שיחק שם. יכול להיות שהכוונה הייתה ל I'm steel here מ2010?
תודה, תוקן.
(ל"ת)
מעניין
I'm Steel Here יהיה שם מצויין לסרט המשך ל – Man of Steel (מצטער, הייתי חייב)
ג'יימס קמרון וטים מילר מדברים על "טרמינטור 6" שמילר יביים.
האמת? נשמע לא רע בכלל.
https://www.youtube.com/watch?v=qZ-O7CVnqA0
מילר על הוצאתו מ"דדפול 2":
"זה באסה, כן, אבל בכנות – עזוב אותך מכל זה, אני לא מאמין שאני יושב עכשיו עם ג'ים קמרון שכותב עבורי ואני הולך לביים את טרמינטור!"
קמרון על חלוקת הזמן עם אווטאר 2 ו3:
"במהלך היום אני אצלם את אווטאר, בלילות אעבוד על Battle angel ובסופ"ש עם טים על טרמינטור…"
The Breadwinner, הסרט השלישי של Cartoon Saloon, יצא בהפצה מצומצמת בארה"ב.
בנתיים, מהביקורות עולה שהסרט הזה מוצלח כמו הסרטים הקודמים של האולפן.
צמרמורת?
יכול להיות שהכוונה לספרי כישוף? צמרמורת זה ספרי אימה לילדים אם אני לא טועה
יש גם וגם
יש ספרי צמרמורת שהם ספרים רגילים ויש ספרי צמרמורת שהם ספרי הרפתקה (למשל זה: https://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=30423)
צ'ארלס מנסון,הרוצח של שרון טייט,מת בכלא בגיל 83
(ל"ת)
מזור לכאבם של אלה שמחכים לעונה הבאה של "משחקי הכס"
רמין דז'וואדי, המלחין של הסדרה, יוצא לסיבוב קונצרטים (בינתיים רק באנגליה ואירלנד) עם תזמורת ומיטב הקטעים המוסיקליים מכל שבע העונות עד כה. אולי יהיו אפילו ספוילרים למוסיקה של עונה 8, לכו תדעו.
קווין פייגי מאשר ש"הנוקמים 4" יסיים את כל מה שהיה ביקום הנוקמים עד כה
לא יודע אם אפשר להאמין לו אבל אם אפילו חלק מהדמויות יתחלפו בצורה משמעותית – דיינו.
מקור
היום ב"האינטרנט הוא מקום טיפשי ומוזר"
ארמי האמר, בחור די סבבה לכל הדעות, זכה לכתבה ארוכה ומוזרה (ויש שיאמרו מרירה ומלאת שנאה) בבאזפיד. מדובר בכתבה באורך שלרוב שמור לתחקירים של אישתון שמתארת את עשר השנים האחרונות בחייו של ארמי האמר וכיצד הוא לא ממש הצליח להמריא ככוכב, ובכל זאת אנשים המשיכו ללהק אותו בסרטים. הטון של הכתבה קצת מפוזר, אבל יש בכתבה איזה האשמה מסוימת ולא ברורה נגד ארמי האמר בכל בחירה בסרטים שהוא עושה ובכך שהוא לא מוכן להודות שהוא המרכיב היחיד שקובע אם סרט יצליח או לא. בסיום הכתבה (אם מגיעים עד לשם) יש פסקה על כך שיש משהו לא הוגן בכך שארמי האמר מקבל אינספור הזדמנויות בעוד ששחקנים בני מיעוטים לא מקבלים אבל אם זה היה הרעיון המקורי של הכתבה, למה הכתבה לא על זה ומשתמשת בדוגמאות לעוד אלפי שחקנים לבנים אחרים (ג'אי קורטני, סאם וורתינגטון) במקום להיות כתבה שנראית שקצת אובססיבית נגד האמר בלי סיבה? כמו כן, למה באזפיד מרגישים שהם במקום לדבר על כל הנושא הזה?
בכל מקרה, זה קרה. ארמי האמר הגיב בציוץ יחסית עדין אבל לאחר כמה זמן הוא פרש מטוויטר שזאת החלטה סבירה, אני מניח. טוויטר מקום די מעפן. אבל מסתבר שזה איזה חטא שבל יעבור כי מיידית לאחר מכן שני מגזינים צחקו עליו בגלל שעשה את זה (אחת מהם אף קראה לכתבה " man up and reactivate your twitter" שזאת לא כותרת טובה).
בינתיים, עולם הטוויטר בסערה בגלל זה בגלל שעולם הטוויטר הוא מקום טיפשי.
אין לי מושג מה מוסר ההשכל של כל זה. העולם הוא מקום מוזר. למה שמישהו יכתוב כתבה כזאת. למה שלמישהו יהיה אכפת אם שחקן כלשהו נמצא בטוויטר או לא. זה מרגיש כמו החורים לעולמות אחרים שיש בסיפורים לאבקרפטיאניים שגורמים לך לאבד משמעות לקיום ולשאול שאלות. מה המשמעות של הכל.
איזה מזל שאף אחד לא לוקח את באזפיד ברצינות
(ל"ת)
כי אד הומינם זה פויה?
כלומר, אם זה היה "29 גיפים של חתולים ששונאים את ארמי האמר" הייתי מסכים איתך, אבל בבירור מישהו השקיע הרבה מאמץ בליצור את הכתבה הזאת. אני פשוט לא מבין למה.
אד הומינם זה אכן פויה, אבל זה לא מה שיש כאן
אין לכתבה הזאת שום פואנטה שהיא מנסה להעביר ולהשתמש בתקיפות אישיות כדי להעביר אותה, זה נטו ״כתבת חיסול״ (או נסיון גרוע לכזו) ממישהו שארמי מעצבן אותו באופן לא מוסבר.
אני בכנות לא מבין מה הבעיה בשום דבר שנכתב כאן. הכעס עליו מגיע ממה? מזה שהוא מנסה להצליח למרות שהוא נכשל בעבר? מזה שהוא מגיע ממשפחה עשירה (ומנסה נואשות להסתיר את זה)? בגלל שהוא מנסה להמציא את עצמו מחדש? בגלל שהוא בקטע של BDSM (כפי ש״הוכח״ ע״י כך שהוא עשה לייק לטוויטים בנושא? בגלל שהוא ביצע את הפשע הנושא של להיוולד גבר לבן וסטרייט ואז גם להצליח בחיים?
אני בכנות לא יכול לחשוב על כתבה של באזפיד ש״אני לא מבין למה״ לא הייתה התגובה שלי אליה. האתר הזה זה בדיחה לא מצחיקה.
באזפיד הוא קצת יותר מורכב מזה
הוא ברובו חידונים וכתבות שטחיות שנועדו לסחוט לייקים (שאפשר להגיד שהן לא פוגעות אקטיבית באף אחד אלא רק מרדדות את השיח בצורה אכזרית), אבל יש לו גם מחלקת חדשות מתפקדת לחלוטין שאומנם בהחלט מתיישרת שמאלה אבל לרוב סבירה לכל הפחות. בן אדם שמקבל את החדשות שלו מבאזפיד נמצא בידיים סבירות בסך הכל.
כתבה מהסוג הזה היא.. ובכן, פעם ראשונה שהם עשו משהו כזה שאני יודע עליו. אבל זה קצת כמו להתייחס לתוכנית תחקירים של אחת הזכייניות בביטול בגלל כל הריאילטי שיש להם.
למרות שכן, בכלליות אני די מסכים עם הרעיון הכללי שבאזפיד יכולים ללכת ולחפש את החברים שלהם (בחידון "תענה על השאלות הבאות ונגיד לך איפה אתה יכול לחפש את החברים שלך", כמובן)
אני באמת לא מבין את חוסר העקביות של באזפיד
מצד אחד הם מייצגים כל מה שרע באינטרנט: קליקבייט, גיפים של חתולים ותחקירים חסרי פואנטה, כמו במקרה של הרמי האמר המסכן.
ומאידך, לעתים נדירות (נדירות-מדי) אני מוצא אצלם כתבות-תחקיר שלא יביישו את הוושינגטון פוסט (כמו התחקיר בו למדתי על מקרה הרצח הביזארי של אם ע"י ביתה והסיבות התמוהות שהובילו לכך, ממליץ לכולם לקרוא). אני מבין כי מבחינת מודל כלכלי הם מצליחים בזכות הטראש, אבל אם כבר יש להם מדור עיתונות – שיפסיקו לצוד שחקנים, זה פשוט לא נראה טוב.
דווקא הכתבה הזו לא באמת מקורית
היתה כתבה על הסיפור גם בהארץ, נדמה לי שהיא אפילו לא היתה כתבה מתורגמת, והכל מתחיל בכלל בסרט דוקומנטרי שליווה את הנערה מהרגע שהיא רצחה את אמא שלה וכל הסיפור התברר והכה את כל העולם בתדהמה.
אז בלי לקרוא את הכתבה בבאז פיד, יש סיכוי סביר שהם התבססו על הדברים שפורסמו בכל שאר כלי התקשורת/בסרט הדוקומנטרי. אגב, חיפשתי וחיפשתי- לא מצאתי דרך חוקית לצפות בסרט. נדמה לי שהוא הוקרן באחת מחברות הכבלים בארץ (הוט או יס)
מעניין, לא ידעתי שהמקרה ידוע כל-כך
(זכור לך במקרה איך קוראים לסרט?)
בכל אופן, מהסיפור דרך עיני באזפיד עולה שהכתבת מישל דין ניהלה בעצמה ראיונות (אמנם טלפוניים) עם גורמים רלוונטיים. באזפיד יכלו כהרגלם ליצור כותרת סטייל "לא תאמינו מה האימא הזו עשתה לבתה – ומה הבת עשתה לה בחזרה!" ולחרטש משהו ב-400 מילים וגיף, ובמקום זאת הם פרסמו טקסט בן 8500 מילים, מהסוג שהותיר אותי מסוקרן ומתוח לכל אורכו.
אבל כן, לצערי לא נראה כי זו אצלם הנורמה. ראיתי עכשיו שמדובר בתחקיר היחיד שמישל דין פרסמה בבאזפיד, כאשר לרוב היא כותבת עבור ניו יורק טיימס, הגארדיאן, ניו-יורקר ואחרים.
mommy dead and dearest שתורגם (רע) ל'אמא נרצחה לי'
http://www.docaviv.co.il/2017/films/mommy-dead-and-dearest/
מצאתי ב-VOD של הוט
תודה! יש מה לראות הלילה.
"אמא נרצחה לי"
וואו.
סרט מומלץ מאד אגב, שייך לHBO אז אפשר לראות בכל פלטפורמות הסטרימינג שלהם.
יש לי רק נטפליקס :(
(ל"ת)
אהיה באותן הנעליים בקרוב
חשבון כבלים (ולווין) בימינו לא רק צובט בלב, הוא גם מיותר.
שים לב למבצע של אורנג' TV
הם נותנים חצי שנה חינם לנטפליקס, אז יוצא שיש לך מבחר הרבה יותר גדול במחיר רק קצת יותר גבוה מנטפליקס.
אם אתה שם לב לחוזים ונמנע מהתחייבויות ו/או חיובים, זה יכול לצאת מאוד נוח לחצי שנה, ואחר כך אפשר להשאר עם נטפליקס ולבטל את אורנג' (או לגלות שזה עדיין יוצא מחיר נוח? לא חשבתי כזה רחוק).
איך שהוא טוויטר הפך
מסתם פלטפורמה לכתוב בה מה אכלת היום ב 140 תווים לדבר שאנשים לוקחים מאוד ברצינות. ג'וס ווידון רק עשה לייק לציוץ שקטל את הנבל ב'ליגת הצדק' וכל האינטרנט יצא עליו. בגלל לייק בטוויטר. העולם מוזר.
כמו ש-dv אמר, באזפיד זה בדיחה עלובה.
אבל היי, בואו ניתן לתודעת הכוורת של האינטרנט לשפוט ונפסיק ללהק את ארמי האמר לסרטים. מישהו אמר כדור שלג?
איך רדיפה אחרי תקינות פוליטית יכולה להרוס.
התלבטתי אם לכתוב את ההודעה הזו פה או בדף של 'חסרי בושה', אבל הנושא מספיק רחב מכדי להגביל אותו לדף הסדרה. *יש בהודעה הזו ספוילרים מסויימים ל'חסרי בושה' האמריקאית. לא משהו שיהרוס את הצפייה בה, אבל פרטי עלילה מכל העונות.*
'חסרי בושה' הייתה פעם הסדרה הכי טובה בטלוויזיה. היא הייתה כל כך ייחודית, כל כך מבדרת ומעניינת, מגובה בהופעות משחק משובחות, ובדמויות עגולות, אמינות, חלאות, אכזריות, תחמניות, ופושעות שאי אפשר היה לא לאהוב. בשלב מסויים אחרי העונה הרביעית חלה ירידה מסויימת ועייפות החומר הייתה מובחנת, אבל עונות 7-8 (ובחלקים מסויימים בעונה 6) הרסו את אחת הסדרות המרעננות ביותר בטלוויזיה. מהכותרת אתם בטח מבינים שהפוליטקלי קורקט הרס אותה.
למי שלא מכיר, בקצרה, הסדרה מדברת על משפחת גאליגר, משפחה דלת אמצעים (בלשון המעטה) בעלת 7 נפשות שחיה בשכונת עוני בשיקגו. ככזו, הסדרה הציגה את העולם האכזרי, המלוכלך, הקשה של חיי העוני והאלימות, בלי פילטרים ובלי חסמים, ובעזרת הניגוד הזה הבליטה את הקירבה, התמיכה, ורגשי האושר הקטנים-גדולים של המשפחה והאחים.
משפחת גאליגר היא משפחה אירית, והשכונה המדוברת שבה הם גרים היא במציאות שכונת עוני עם אוכלוסייה לבנה בעיקר. זה לא הפריע לסדרה להציג גם דמויות שחורות, להטב"יות, או מהגרות, כי מן הסתם בעולם של עוני, סמים, ובעיקר 'שולי החברה' יש אנשים כאלו.
לדוגמא, מיקי מילקוביץ' (נואל פישר המדהים) מתחיל את הסדרה בתור עבריין אלים ואכזרי שהצופים שונאים, מתגלה כהומו בארון אבל ממשיך להיות אכזרי, אלים, וחרא בנאדם. אך בעזרת כתיבה ומשחק משובחים הופך להיות דמות עגולה וסימפטית, שהצופים מריעים לה.
בשלב כלשהו, בערך לפני שלוש שנים, נעשה טוויסט בסדרה ואיכשהו כל הדמויות של המיעוטים הפכו להיות קדושות. בלי חסרונות, בלי קונפליקטים, בלי צדדים אפלים. רק טוב לב, חוכמה, ונדיבות.
השיא נשבר עם דמותו של טרבור. טרבור הוא טרנסג'נדר (מגולם ע"י אליוט פלטשר, טרנסג'נדר במציאות) שיכול היה להיות תוספת נהדרת לסדרה. אחרי הכל, עוני, דיכאון, ושימוש בסמים זה משהו נפוץ בקהילה הטרנסג'נדרית בעקבות חוסר הקבלה של החברה, ובעולם של הסדרה דמות כזו יכולה להציג את הבעיות שניצבות בפניהם ואת דרכי ההתמודדות הטובות והרעות. לעומת זאת, קיבלנו את טרבור. הוא מתנדב עם נוער בסיכון, הוא מעיין בלתי מתכלה של ידע וסובלנות, הוא צדקן בלתי נלאה שנעלב מכל שאלה וכל הערה, והוא יפצח בכל הזדמנות בנאום והסבר על זהויות מגדריות. אה, וכמובן שכולם מקבלים אותו בלי שום בעיה (בעולם של הסדרה זה לא אמין).
בתכל'ס אין בזה שום דבר לא בסדר, אבל הדמות, ההתנהגות שלה, והיחס של הסביבה כלפיה כל כך לא קשורים לעולם של הסדרה שברור לכל צופה שהוא פשוט נכתב ונדחף לשם למען האג'נדה ולא למען היצירה. יותר גרוע, הוא נכתב בפזיזות ועצלנות. הרי הכותבים היו יכולים לשלב אותו בסדרה בצורה אורגנית, להגביר את הגיוון בדמויות וגם להעלות למודעות את הנושאים שהם מנסים לדבר עליהם, אבל במקום זאת היה חשוב להם רק לצאת תקינים פוליטית. נקודת השפל של הסדרה היא סצינת בראנץ' שבה הסובבים בשולחן מסבירים כל אחד על הזהות המגדרית שלהם ומה ה-pronoun המועדף עליהם, סצינה שככל הנראה נכתבה ע"י אלגוריתם של טאמבלר.
העונה הנוכחית ממשיכה קצת באותו קו צדקני ומטיפני, אבל כשזה מגיע *יחד* עם כתיבה גרועה ולא אמינה הסדרה מאבדת את כל הרעננות, המקוריות, והייחודיות שלה. כשהמטיפנות הזו לא נובעת מהיצירה עצמה, היא רק הורסת אותה. וככה, טרנד ה-SJW, הטאמבלר והטוויטר פגע באחת הסדרות הטובות בטלוויזיה.
ערוץ הקולנוע הכי טוב ביוטיוב נסגר
"כל פריים הוא תמונה" הודיעו רשמית שהם נסגרים ושיחררו את התסריט למה שהם רצו לעשות כסרטון האחרון שלהם.
עצוב ביותר.
הולי שיט
רק לפני שבוע גילית שהערוץ קיים…
המלצה: Wolf Warrior
כמו הרבה אחרים, כשנכנסתי לביקור שגרתי בבוקס אופיס מוג'ו, התפלאתי לגלות סרט סיני לא מוכר ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של השנה. אנחנו מדברים על כמעט תשע מאות מליון דולר, וכאן הקאצ' – שמונה מאות חמישים מליון מתוכם, הסרט הכניס בסין לבדה. זה למה לא שמעתם על הסרט עד עכשיו.
שמונה מאות חמישים מליון זה המווווון. הסרט היחיד שהכניס יותר מהסכום הזה בארה"ב לבדה הוא הכוח מתעורר.
אז מה יש לנו שם?
בשנת 2015 בא מפיק סיני למנהלים שלו ואמר להם כך: "למה כל סרט סיני חייב להיות סרט אמנויות לחימה? למה כל שחקן סיני בהוליווד 'חייב' לדעת קונג פו? ולמה השחקן הזה הוא תמיד ג'קי צ'אן? ולמה הסרט החמש מאות בסדרת היו זמנים בסין עדיין מופק?"
אז אמרו לו: "כי אנחנו סיניים! סינים תמיד רק הולכים מכות, וכל הסרטים שלהם הם סרטים על שני גיבורים אגדיים שהולכים מכות. באמת מכות. בלי מסך כחול. אתה לא זוכר את 'גיבור'?"
מפיק סיני: "לא, אני דווקא זוכר סרט אחר של אותו במאי, 'החומה הגדולה'. זה מה שיוצא כשנותנים להוליווד לעשות סרט סיני בכאילו".
מנהלים: "אז מה אתה רוצה?"
מפיק: "תנו לי חמישית מהתקציב של החומה הגדולה, ואני יראה לאמריקאיים האלה מאיפה משתין האקשן".
מנהלים: "???"
מפיק: "לא הייתי ברור? התכוונתי לאקשן מודרני! רובים, נשק חם, מכוניות, מחשבים וסמארטפונים!"
מנהלים: "טוב, ננסה. שלושים מליון דולר זה בטוח יעשה, ואם לא – רגע, בעצם. אתה בטוח שזה יעשה שלושים מליון?"
בקיצור, 'לוחם זאב' (וסליחה על התרגום הלא משהו) הוא סרט אקשן מודרני – סיני. הוא מבויים מעולה, עם סצינות אקשן שהאחים רוסו היו מתגאים בהם (כן, אמרתי את זה עכשיו), עלילה צפויה אך עדיין מחזיקה ראש והומור לא רע בכלל.
ומתברר, שהמפיק הדמיוני הזה צדק – הקהל הסיני בא בהמוניו. בהמוניו. הסרט שהזכרתי, שהכניס בסין 850 מליון דולר, הוא הסרט השני בסדרה, והוא עוד יותר מוצלח מהראשון.
לסינים כנראה באמת נמאס מעוד ועוד סרטים על סין הישנה (דווקא אהבתי את 'היו זמנים בשנחאי'. מומלץ), וסרט אקשן מודרני שמבוצע היטב, שבר שם קופות בצורה היסטרית של ממש, שחמקה משום מה מכל אוזן מערבית.
רק כבונוס, הווילנים בשני הסרטים הם שחקנים מערביים – סקוט אדקינס ופרנק גרילו. אותו מפיק כנראה אמר לעצמו: "היי, אם בכל סרט אקשן אמריקאי גנרי הרשע הוא תמיד אסייאתי, אז אני יעשה את אותו הדבר, רק הפוך".
בכל אופן, הסרטים מומלצים מאד. האקשן ממש ממש טוב, השחקנים לא רעים, וההומור חביב ועושה את העבודה.
ניכרת גם הקפדה על שימוש בכמה שיותר אפקטים פרקטיים, ולמעט את השימוש במחשב – והתוצאה מעולה.
אם לא אכפת לכם לשמוע את האקשן שלכם בסינית (הסרט השני דווקא דובר אנגלית ברובו), לכו על זה.
נ. ב. ישנה סצינת קרדיטים בסרט השני, שמכינה את הקרקע לסרט הבא. בשני הסרטים מתגלגלים במהלך הקרדיטים כמה סצינות מאחורי הקלעים, כנהוג בסרטי ג'קי צ'אן. בכל אופן, סין.
"אי הכלבים" של ווס אנדרסון עומד לפתוח את פסטיבל ברלין
מקור
ג'יי ג'יי אבראמס משיג צוות כותבים שיעבדו על סרט חדש של סטר טרק
… על פי רעיון של טרנטינו. שאולי יביים את הסרט.
אוקיי.
http://deadline.com/2017/12/quentin-tarantino-star-trek-movie-jj-abrams-1202220032/
טרנטנינו הביע את אהבתו לסטאר טרק
לא מעט פעמים במיוחד לסדרה המקורית. קשה להאמין שיביים בסופו של דבר אבל גם מעורבות פעילה שלו מעוררת המון עניין
בשנה הבאה תעלה לשידור Nightflyers, סדרת טלוויזיה חדשה שמבוססת על סיפור שכתב ג'ורג' ר.ר. מרטין*
בפוסט בבלוג שלו, מרטין מדבר על הדרך הארוכה עד לליהוק של שחקנית שחורה – כמו הדמות שמתוארת בסיפור – לסדרה.
https://grrm.livejournal.com/556856.html
* מדהים שאחרי ההצלחה של "משחקי הכס" עברו כל-כך הרבה שנים לפני שמישהו ראה לנכון לעבד עוד משהו שמרטין כתב. נו שוין, הביבליוגרפיה שלו מקיפה מספיק דברים כדי להפיק עיבודים במהלך 100 השנים הבאות.
לא כל כך מדהים ש..
חיכו כל כך הרבה זמן בהתחשב בזה שלמרטין עצמו אין שום נראות של מחויבות כלפי הקהל שלו מה שהוביל לכך ששני העונות האחרונות של משחקי הכס נבנו על החזון של יוצרי הסדרה ולא לפי החזון שלו.
מבחינתי הוא יוצר שאולי (וזה באמת אולי מבחינתי כי אני לא אהבתי את הספרים הרבה לפני שהסדרה יצאה) גאון בתחומים מסוימים אבל בלי שום ידיעה איך לסיים את הסיפור שלו ועם זלזול נוראי בקהל שלו
אז למה אתה חושב שמישהו יקפוץ על עוד חומרים מאת היוצר הבעייתי הזה ? השאלה מבחינתי למה בכלל לקחו עוד סיפור שלו שיש כל כך הרבה סיפורים שלמים של יוצרים אחרים
כי כל הסיפורים (והספרים) האחרים שלו* הם דברים עם התחלה, אמצע וסוף
למעשה, רוב הדברים שהוא כתב הם בכלל סיפורים קצרים (ומעולים). "שיר של אש ושל קרח" היא הניסיון הראשון שלו בכתיבת סדרה ארוכה ומתמשכת, אחרי הרבה שנים שהוא כתב דברים שהם לא חלק מסדרה (אם כי חלקם מתרחשים באותו יקום עתידני משותף).
* יוצאת דופן היא סדרת גיבורי-העל Wild Cards שהוא עורך וכותב במשותף עם הרבה כותבים אחרים. אבל שם מדובר בעיקר בכרכים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו.
סיפורים קצרים בטלווזיה זה לא בדיוק..
הוא באמת "מתמחה" בסיפורים קצרים אבל סדרת טלוויזיה היא בעלת יריעה הרבה יותר רחבה מאשר סיפור קצר שזה מדיום שונה לגמרי – כוונתי שכמו שמרטין לא יודע לכתוב נובלה שמסתיימת מתישהוא אז להרחיב סיפור קצר לסדרת טלוויזיה זה לא בדיוק מתאים לו גם. מה שבסוף יהיה כמו במשחקי הכס שהיוצרים עצמם ייקחו את החירות להוביל את הסיפור למקומות חדשים (מה שיכול להיות מעולה) אבל זה לא יהיה הסיפור של מרטין יותר.
לא הבנתי את הנקודה שלך.
הסדרה במקרה הנדון מבוססת על סיפור קצר שלו, שמורחב לסדרה שלמה. זה עדיין מבוסס על הסיפור שלו מבחינת דמויות, קו-עלילה כללי (אני מניח) ומבחינת חומר גלם – הסיפור הזה הוא באמת אחלה חומר-גלם לסדרה (אם כי אני מודה שאישית אני סבור שהיו לו סיפורים מוצלחים בהרבה).
לא קראתי את הסיפור הספציפי הזה
אבל אני מקבל את מה שאתה אומר. הנקודה שלי שבתור יוצר הוא הוכיח את עצמו לרעה בנוף הטלוויזיוני וגרם למשחקי הכס להדרדר קשות באיכות של התוכן בעונות האחרונות.
מבצע אנטבה
מאחד הבמאים של 'נרקוס', טריילר
בכנות, זה נראה גרוע מאד. אני לא מבין למה להביא שחקנים ישראלים כדי שידברו אנגלית במבטא ישראלי, אני לא מבין למה אנחנו צריכים לסבול את הבמטא הגרמני של רוזמונד פייק, אני לא מבין למה אמריקאיים מעדיפים לשמוע סרט שלם שבו הדמויות מדברות במבטאים הנוראיים האלה במקום פשוט לקרוא פאקינג כתוביות.
חוזה פאלידה במאי נהדר...
כשהוא מביים בברזיל.
גם זה וגם הרימייק לרובוקופ (שלא ראיתי) נראים כמו ירידה ברמה לעומת "יחידת עילית 2" המצוין בכל רמה.
מי האידיוט שדווקא היום החליט להוציא את הטריילר הזה.
(ל"ת)
זה לא רק האמריקאים
עד כמה שזה מוזר, ברוב המדינות המערביות שאינן דוברות אנגלית יש דיבוב לתוכן לא מצוייר.
אנחנו די חריגים בעניין הזה שהתכנים מגיעים אלינו בשפת מקור, וזה גם מאוד משפיע על רמת האנגלית בארץ (שהיא לא רעה בכלל).
גם במדינות לא מערביות יש סוג של דיבוב
ברוסיה ובפולין (ואולי בעוד ארצות מזרח אירופה) אדם אחד מדובב את כל הסרט בנוסף לשפת המקור.
לבעלי נטפליקס, נסו לבחור בפולנית כשפת שמע ותיהנו.
יש לי סבתא רוסיה, מכירה את הדבר הנורא הזה
בסדרות וסרטים יש איש אחד ואישה אחת שמדובבים את כל הקולות הגבריים והנשיים, בהתאמה.
פשוט איכשהו התפיסה המאוד אתנוצנטרית בעולם שבו גדלתי, גרמה לי להניח שבמדינות מפותחות גם יש גישה לאנגלית, כי זו שפה בינלאומית וכל זה. מאוד הופתעתי לגלות שגם אירופאים משכילים עם אנגלית רהוטה צופים בסרטים אמריקאים בדיבוב (להגנתם, אין להם המון בחירה בנושא). זה שבפולין מדובבים קצת פחות מפתיע בגלל כל הנחות היסוד שיש לי על האומה הפולנית.
אני חושבת שדווקא במדינות קצת פחות מפותחות יש יותר חשיפה לאנגלית, אצלינו, בהודו, ואני חושבת שברוב מדינות המזרח התיכון באופן כללי (אולי אני טועה, אבל נדמה לי שפחות מדובבים צרפתית ואנגלית במדינות ערביות).
בשוודיה אין דיבוב. זה המדינה היחידה באירופה שהייתי (שלא דוברת אנגלית) שהיה אפשר לצפות בטלויזיה במשהו שהוא לא CNN.
כשאני הייתי בפולין לא היה אפילו אישה מדובבת. הכל מדובב גבר אחד. לא משנה אם מדובר בארנולד שוורצנגר או בקייט ווינסלט או בילד בן שנתיים.
אין לי מושג איך אנשים באמת יושבים לראות שם סרטים…
יש לי שגיאת כתיב קשה, לא?
אאל"ט לדבב ולא לדובב