-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
אסקימו לימון
חייהם של שלושה נערים בשנות ה-50 בארץ אבל בעיקר סביב דברים שקשורים למין.
אורך: 1:35
תאריך הפצה בישראל: 11/04/1978
פח אשפה בוער של סרט
אני לא יודע למה, אבל ספציפית "אסקימו" מקפיץ לי כל פיוז אפשרי שלא ידעתי שקיים לי. להגנתו: אני מעריך את האומץ שיש בלסיים אותו כמו שסיימו אותו, וגם היחס שלו להפלות יחסית מתקדם או משהו, אני מניח. אומנתית/אסטתית זה בהחלט מעלה אותו מעל סתם שטות גיחי גיחי מין, אבל זה טיפה אחת של יין בים של מוטגן בוער שמאיים להשמיד את האנושות. אני שונא אותו, שונא שיש לו המשכים (שלא ראיתי, ולצורך ההגינות נניח שאולי הם יותר טובים), שונא שהוא אחד הסרטים הכי מצליחים בתולדות הארץ, ומעוצבן שהוא יושב ליד סרטים טובים בהרבה כמו הסרטים האחרים של בועז דוידזון (טוב, גם "אלכס חולה אהבה" חרא. אבל סרטי יהודה ברקן שלו טובים ומלאים בחמלה אנושית שחסרה ל"אסקימו").
אני, אממ, כפי שאפשר להבין, לא מחבב את הסרט הזה.
אם לא אהבת את הראשון אתה הולך למות על ההמשכים
ממש תאהב לרדת עליהם. לרוב המשכים אין שום הצדקה מלבד ההצלחה המקומית והגלובלית המטורפת (אם אני זוכר נכון אחד הסרטים המאוחרים בסדרה אפילו היה באנגלית) שהניעה אותם לסחוט את המיץ עד הטיפה האחרי האחרונה. סרטים שטופי זימה שגורמים לראשון להיראות רגיש ברמות.
התשובה הקלאסית לשאלה
"איפה היית כשרצחו את רבין?"
זה לא היה ספציפית "שפשוף נעים" ששודר בזמן הרצח?
(ל"ת)
ספציפית זה היה "יוצאים קבוע"
(ל"ת)
"יוצאים קבוע" אבל לא שזה באמת משנה כי:
1. אין הרבה הבדל בין השניים הראשונים בסדרה מבחינת העלילה, נדמה לי.
2. הסרט נגדע לטובת הדיווח משהו כמו חמש דקות אחרי תחילתו ואנשים זוכרים שהיה אסקימו לימון וזהו
רשמים מצפייה מחודשת בסרטי הסדרה לפני כמה חודשים
ראשית, חשוב לציין שהצפייה באה מנקודת מבט עיונית (פי.סי וזה), פחות בשביל החוויה, כנראה זה לא היה קורה לולא הקורונה ואווירה של מצוקת תכנים.
משום מה זכרתי שזה מתדרדר אחרי הסרט הרביעי כשדוידזון עוזב, אבל וואו, זה יורד ממש נמוך כבר בסרט השני (הראשון איכשהו עדיין סבבה מבחינתי).
״יוצאים קבוע״ (אסקימו 2):
הסרט ההוא מרצח רבין עוד מתנהל ברובו על מי מנוחות (יחסית לעולם של הסדרה ההזויה) אבל מתכבד להכיל בתוכו את מה שהוא ככל הנראה רגע השפל של הסדרה: מומו באמצע משגל, מכבה את האור כדי שיוכל להעביר ליודל׳ה את המושכות מבלי שהפרטנרית תשים לב שנוספו מעליה עוד 30 ק״ג. וואו!
״שפשוף נעים״ (אסקימו 3):
החבר׳ה מציצים למקלחות של הנשים בים, עירום פרונטלי בשפע
מתפנים להציץ מתחת לחצאיות של בנות כיתתן
בנצי מפעיל טרור רגשי על זוגתו לשכב איתו
בת דודה של בנצי (הקוזינה) באה לבקר ומה יותר הגיוני מצדו מ״לארגן אותה לחבר׳ה?
שום דבר מיוחד, פשוט כלום, סתם עוד פרק בסדרה ההזויה
אפרופו הבת דודה של בנצי, אין יותר זריקת זין בסדרה הזאת מזה שהשחקנית (סיביל ראוך) מופיעה עוד 3 פעמים בסדרה, כל פעם בתפקיד אחר (בכולם היא לא יוצר מאובייקט מיני)
על הרביעי בסדרה (״ספיחס״) אין יותר מדי מה לכתוב אז נעבור לספין אוף.
״סבבה״ (אסקימו 4.5):
כתוביות הפתיחה מקדמות אותנו ב״סרטי נוח שמחים להצחיק״. טוב נו, אין ברירה, חייבים לצחוק, המפיקים קבעו שזה מצחיק באופן עובדתי.
דברים שאנשים היו מעדיפים לשכוח: משה דץ בתפקיד קטן בתור אחד הטירונים ב״סבבה״ בהופעה הקולנועית הראשונה והאחרונה שלו מחוץ לסרטי ילדים
משהו שגיליתי לאחרונה: משה איש כסית (המפקד) והשחקנית עבת הבשר דבורה בקון (״ספיחס״ ו״סבבה״) מתו בטרם עת לפני גיל 40. מצב שצחי נוי ניצל מקללת אסקימו.
״רומן זעיר״ (אסקימו 5):
החבר׳ה כבר אחרי צבא אבל משום מה בנצי הפעם מתלבש דווקא על אחותו בת ה-15 של מומו. אין נקודת פי.סי שהסדרה לא דורכת בה. מומו אגב, אם שאלתם מה קורה איתו במקביל, מתלבש על החברה של אחותו.
עוד קרובת משפחה של בנצי באה לביקור ושוב הוא ״מארגן אותה לחבר׳ה״, כי למה יש קרובות משפחה אם לא בשביל זה????
מדהימה הקלות שבה התסריט לאורך הסדרה מתייחס לכל פעם שיודל׳ה אומר לבחורה שהוא מנסה להשכיב ״אני אביא לך משקה שיפוצץ לך את המנוש״ לפני שהוא משקה אותן לשכרה. אפילו בסטנדרטים של שנות ה-80 זה נראה לי מוגזם.
״הרימו עוגן״ (אסקימו 6):
יהונתן סגל (מומו) נעדר מהסרט בגלל סכסוך כספי. זה היה צריך להדליק נורה שמדובר בשמאלני שיגדל לעשות סרטים עוכרי ישראל. אנשים מנסים לעשות קולנוע ציוני לתפארת מדינת ישראל והוא מתקטנן על שטויות כמו כסף ושם מקלות בגלגלים. גועל נפש. אבל העובדה שהוא לא הצטלם לסרט לא מנעה ממפיקיו לדחוף אותו לשם ולשווק עסקים כרגיל. הם פשוט שתלו בסרט (בצורה גרוטסקית) את *כל* הפאקינג סצינה עם סטלה מהסרט הראשון. אין ספק שזה המהלך הציני ביותר בתולדות הקולנוע הישראלי.
הדמות של יודל׳ה מקבלת טיפה נפח ואנחנו מגלים שיש לו גם הורים: צ׳ינצ׳ילה מ״הפיג׳מות״ וההיא מהשוק השחור ב״אלכס חולה אהבה״
רגע נדיר של נחת תסריטאי: ״אתה לא מפחיד אותי. תתאבד, אף אחד עוד לא מת מזה״ (מי אם לא דבורה קידר לבנצי/יפתח קצור).
״אהבה צעירה״ (אסקימו 7):
זה כבר פחות השלב שהעסק הפך ממעצבן למשעמם מכמה שהכל כל כך שבלוני שאפילו לא המשכתי לסרט האחרון בסדרה (שאפילו לא הוקרן בארץ). סצינת פתיחה של הצצות בים (כמיטב המסורת), בנצי מתאהב, השרמנטיות של מומו מאפילה עליו, התחת של יודל׳ה, אשת מקצוע/נותנת שירות/שכנה נימפומנית שבמקרה נופלת על השלישייה. הפיהוק הרגיל. הדבר היחיד שראוי לציון זה שבמקור הסרט צולם בשפה זרה והוקרן בארץ בדיבוב של פאקינג שפרירה זכאי. זה שוקינג כמו לגלות שהמורה של הילדים שלכם מחלטרת בשעות הפנאי מול מצלמות סקס.
סוף. שרדתי והמסר שלי לאומה הוא: גם אם אתם ממש סקרנים, אל, פשוט אל, תנסו מעבר לסרט הראשון.
טקס הענקת עיטור העוז מטעם עין הדג על צפייה בסרטים תוך סיכון חמור לבריאות הנפשית (ולדתיים: ככל הנראה גם לסיכוי להכנס בשערי העולם הבא) יערך בקרוב
(ל"ת)
אז לא הזיתי
יש לי איזה זיכרון מעומעם של הדמויות מאסקימו לימון צופות בקולנוע בסצינה של סטלה המגמרת עם דייטים ופופקורן והכל, כאילו זה סרט ביתי שצולם ונערך בצורה מקצועית, ומוקרן כדוקומנטרי (???).
לא הייתי ב100% בטוח שזה מסרט אמיתי בסדרה, איזהשהו מערכון, או סתם פאק בזיכרון. אבל הנה הזכרת לי
זה לא ברור עלילתית
אבל מה שקורה הוא שבנצי ויודל׳ה ושתי עלמות פשוט נמצאוים בחדר עם מקרנה, צופים בסצינה המדוברת (בדיוק כפי שאנחנו מכירים אותה מהסרט הראשון) ופשוט זורקים הערות על מה שקורה בסצינה. התירוץ הוא כלכלי נטו והוא נתפר לעלילה בצורה גסה ולא מוסברת. לגבי המסביב: לא ממש העמקתי בנושא או איך זה נגמר אבל קראתי שאחר כך גם הגיעה תביעה מהשחקנית אופליה שטראל (סטלה) על שילוב הסצינה.
תגיד, בשלב כלשהו
טרחו לייבא למומו אופי? או שלא היה לזה תקציב?
לא.
(ל"ת)