קומיק-קון סן דייגו הגיע, ומבחינת חדשות – האמת שהיה די דל. אבל מה שהגיע עם הקון הוא מספר מגוחך של טריילרים. האולפנים שחררו מלאי שמספיק לחצי שנה של טריילרים למי שאמורים להיות שוברי הקופות הגדולים (וגם סדרות הטלויזיה) של השנה הקרובה, בתוך כמה ימים. כל כך הרבה טריילרים יצאו שלא נוכל באמת להתייחס לכולם, ולכן נאלץ להתעלם מ"ג'יגסו" ההמשך שאף אחד לא ביקש לסדרת "המסור", למשל, ומהרבה טריילרים לסדרות טלויזיה. בנוגע לסרטים – בואו נבחן מקרוב כמה מהגדולים:
סרטי ת'ור הם הכבשה השחורה של סרטי מארבל. ברוב הדירוגים של סרטי מארבל הם נמצאים בתחתית, ואם לוקי לא היה בתמונה הם היו נמצאים אפילו נמוך יותר. אנשים פשוט לא מסוגלים לפתח אכפתיות להרפתקאות השלטון האסגארדי גם אם חייהם היו תלויים בהם. אז בכירי מארבל הסתכלו אחד על השני, החליטו שאין להם מה להפסיד ונתנו את הסרט השלישי לבמאי קומדיות ניו זילנדי. ונראה שזה השתלם.
הסרט נראה כאילו הוא לקח את כל המרכיבים המוצלחים מסרטים אחרים של מארבל ועשה מהם סרט אחד: ההומור של "שומרי הגלקסיה", הויזואליה של "דוקטור סטריינג'" והדמויות מ"הנוקמים". כל אלה, בתוספת קייט בלנשט וג'ף גולדבלום עלולים להפוך סוף סוף סרט של ת'ור לאירוע שאנשים אשכרה מחכים לו, ולא רק לעוד שיעורי בית לקראת "הנוקמים" הבא.
העיבוד לספר הנחמד-אבל-לא-מושלם של ארנסט קליין העלה אצלי חששות בנוגע לעיבוד הקולנועי שלו מהרגע הראשון. כמה, בדיוק, אזכורים ורפרנסים הם יצליחו להכניס לסרט הזה? הרי הספר בנוי על האזכורים האלה. מדובר בעולם בו שחקנים משחקים בעולם של מציאות רבודה שנשלט על ידי תרבות הפופ של שנות ה80' וה90'. סצנות השיא בספר כוללות שיחזורים אחד לאחד של סרטים קלאסיים. ההצהרה של ספילברג שהוא לא יכניס אזכורים לסרטים של עצמו היוותה, למשל, סימן מדאיג למדי בנוגע לכיוון שהסרט הולך אליו. וגם בכלל, מתי ספילברג עשה סרט לאחרונה שהיה באמת כיף? ואז הטריילר הזה הגיע וסתם לי את הפה.
זה מעבר לכל האזכורים שהולכים כאן, למרות ש-וואו, הולכים כאן אזכורים (אקירה! ענק הברזל! דלוריאן!) – זה פשוט נראה אדיר. הרבה זמן לא התלהבתי מסרט של ספילברג אבל הסרט הזה נראה, מהטריילר לפחות, גדול.
Bright
"בהיר" נראה כמו סרט עם כוונות טובות וקונספט מקורי ומגניב שהולך להיות ממש ממש גרוע. במילים אחרות, הוא נראה כמו "יחידת המתאבדים" הבא, ולכן זה בוודאי לא עוזר שמי שביים אותו הוא דייויד אייר, הבמאי של "יחידת המתאבדים". הסרט מספר על עולם שבו בני אדם ויצורי פנטזיה חיים אחד לצד השני ובו שוטר ויל סמית' ושוטר אורק צריכים לשתף פעולה. עד כאן זה נראה בסדר, אם כי אני בספק שבאמריקה של היום מטאפורה גזעית שכזאת תעבור בשלום. אבל אז מתחילה העלילה והטריילר לא מצליח לגרום לה להישמע מלהיב: יש שרביט קסמים וכולם רוצים להשיג אותו ואז צריך להציל את העולם או משהו. המשפט לגבי הנבואה בסוף הטריילר נחמד, אבל לא מציל את המצב. זה סרט של נטפליקס – כלומר, כנראה לא יוצג בבתי הקולנוע בכלל – ואחרי שהצליחו להוכיח עם "אוקג'ה" שהם יכולים ליצור אירועים קולנועיים חשובים למרות שהם לא נמצאים בקולנוע, זה הניסיון הראשון של נטפליקס לעשות בלוקבאסטר של ממש, וויל סמית והכל. נראה שהניסיון הראשון הזה לא יילך. לא נורא, הם ינסו שוב.
תראו, אני לא חיבבתי את "קינגסמן" הראשון. לא את הדמות הראשית, לא את הנבל ואפילו לא את האקשן. כשמתיו ווהן, במאי מוכשר לרוב, החליט שדווקא לסרט הזה הוא יוצר המשך הרמתי גבה והמשכתי הלאה. הטריילר הראשון לא שינה את הרושם הזה. הטריילר השני, לעומת זאת, כבר גרם לי לחשוב שאולי עלול להיות כאן משהו. כבר לא חצי-פארודיה-מחווה לבונד או חרטא שכזה, אלא סתם סרט אקשן מגניב ומופרך עם דמות ראשית בלתי נסבלת אבל מספיק דמויות משניות מגניבות כדי לפצות על זה. אפילו העובדה שהדמות של קולין פירת' נמצאת שם בלי שום סיבה מוצדקת לא הורסת את הטריילר.
אבל אז בשביל לא לגרום לי להתלהב יותר מדי יצא גם הסרטון הזה שבו הדמות הראשית נפגשת עם ארצ'ר מהסדרה "ארצ'ר" ואז שום דבר מצחיק לא מתרחש.
זה לא עובד, הקטע הזה של "ליגת הצדק".
אומנם "וונדר וומן" היה להיט גדול, ובכל זאת – לזרוק חמישה גיבורי על גדולים, כל אחד עם טון אחר לחלוטין לסרט אחד ולקוות שזה ייצא בסדר נשמע אופטימי במקרה הטוב, והטריילרים לא רומזים לכך שהסרט לא יראה כמו בלגן עצום. אפשר לקוות שאולי הפעם, בניגוד לכל סרטי סניידר הקודמים, הסרטים יהיו טובים מהטריילרים – אבל אין סיבה אמיתית לחשוב כך. בינתיים, נראה שהיקום של DC ימשיך לנפק כשלונות מרהיבים במקום להמשיך את הקו של "וונדר וומן". חבל.
טיזר שמציג לנו את הייגרים היה יכול להיות מגניב לפני, נניח, 4 שנים כשלא ידענו כלום עליהם לפני "פסיפיק רים" הראשון. אבל כטיזר לסרט המשך? זאת בחירה מוזרה. הדבר היחידי שהטיזר גרם לי לחשוב ,בעיקר בגלל הנוכחות של הקול של גלאדוס ממשחקי "פורטל", זה שאולי הייגרים הם האיום שאיתו האנושות מתמודדת ב"פסיפיק רים 2", אבל על פי העמוד ויקיפידה זה לא המצב, אז אין לי מושג מה קורה כאן. אני יודע שטיזרים לא אמורים להגיד הרבה על העלילה אבל הדבר הזה מרגיש פחות כמו טיזר ויותר כמו "תקציר הפרקים הקודמים". אולי זה בגלל שמשום מה, הוא טיזר שאפילו לא מפרסם את הסרט; הוא מפרסם את מסע השיווק שייצא לסרט: המילים "פסיפיק רים 2" לא מופיעות בו (פרט להאשטאג בכתוביות). כמו שאמרתי מקודם – אין לי מושג מה קורה כאן.
למי שלא שם לב, את "פסיפיק רים 2" לא מביים גיירמו דל טורו. בכלל, לא הולך לבחור עם המשכים לסרטים שלו – גם מ"הלבוי 3" העיפו אותו לטובת ריבוט חדש שמבטיח להיות "אלים יותר ואפל יותר".
אבל גיירמו הוא לא בחור שיישב בבית ויבכה ולכן הוא מוציא השנה את "הצורה של מים": סרט שעד הטריילר כל שידענו עליו הוא שהוא "מתרחש במלחמה הקרה" אבל עכשיו נראה שהוא מהווה חזרה למה שגיירמו עושה הכי טוב: אגדות ילדים שמתרחשות בזמן מתחים פנימיים במדינה ומערבות מפלצות קריפיות, כאשר האויב האמיתי מתברר כבני האנוש. מעבר לליהוק המדויק (מייקל שאנון כנבל זה כמעט ליהוק קל מדי, אבל סאלי הוקינס מתגלה כהברקה האמיתית לפי הטריילר), המסתורין והאווירה שעולים מהטריילר מקווים להשכיח את הטעם המבולבל שיצאנו ממנו עם "קרימזון פיק" ולהזכיר יותר את "המבוך של פאן".
על פי הטריילר, נראה שסרטי הלגו ימשיכו להיות חמודים ומצחיקים כאשר כל סרט יהיה קצת פחות מפתיע ומקורי מהקודם שלו. אם "סרט לגו" הפתיע כי הוא פשוט סרט נהדר, ו"סרט לגו באטמן" היה פארודיית הבאטמן שלה חיכינו, לא נראה שיש הרבה ל"לגו נינג'גו" להציע פרט ללהיות נחמד מאוד.
עד שמגיע החתול.
זאת בדיחה ממש קלה לעשייה ועשו אותה כבר בסאות' פארק בהצלחה ובכל זאת – זאת בדיחה מוצלחת, חמודה ומגניבה. חבל ששאר הסרט לא נראה באותה הרמה של החלק הזה.
ועוד טריילר אחד, שלא הגיע מקומיק-קון אלא מD23, הכנס של דיסני הוא "קמט בזמן".מדובר בעיבוד לספר הראשון בסדרת ספרי מדע בדיוני שיצאו בשנות ה60 בארצות הברית ובשנות ה80 בארץ (והיום מתלוננים על הבדל של חודשיים בין סרטים שיוצאים שם לכאן) ו-וואו, זה נראה מגניב. ויפה. אומנם לא הכל אחיד ברמתו (מה בדיוק קורה עם האיפור של אופרה וינפרי ולמה זה נראה כמו הגיגים של קוף שיכור), אבל מבחינתי הטריילר שווה רק בשביל הסצנה שנראית כאילו הוצאה ישירות מ"Psychonauts". יפהפה, קריפי ומגניב באותה השנייה.
שיט.
הכל נראה כל כך בינוני.
):
Bright הזכיר לי סרט מסוף שנות השמונים
Alien Nation ("חקירה בעיר זרה") שם מנדי פטינקין שיחק את החייזר שמצוות לבלש אנושי, לאחר שזה האחרון איבד את השותף שלו. וכמובן שהם חושפים קנוניה עם נשק רב עוצמה בלה בלה.
לפחות בזמנו זה נראה לא רע, קצת בודי-קופ, קצת פילם נואר.
לא בטוח אם זה עמד במבחן הזמן.
אין לי מושג על הסרטים - אבל קבל לייק לסייקונאוטס
(ל"ת)
שני הטריילרים שהכי הלהיבו אותי מקומיקון
הם הטריילר המודלף לאינפיניטי וור (אהההההה אפילו באיכות Cam מגורענת ועם ראש שמסתיר חצי פריים זה עשה לי פרפורים בבטן) והטריילר לעונה השנייה של Stranger Things.
מבין הטריילרים הרשמיים שיצאו לסרטים, ת׳ור היה מבחינתי הכי מוצלח וליגת הצדק הכי מאכזב.
מעניין מתי הם הולכים להוציא טריילר רשמי לנוקמים
בטח רק בנובמבר ביחד עם ת'ור.
בינתיים הינה הפוסטר לסרט שפורסם בקומיקון – https://m.imgur.com/r/movies/Vb4N6gX
בעיה בקישור משומה
זה הנכון, אני מקווה – ?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high
הסרט של ספילברג בהחלט נראה טוב
נראה לי שעליו אני אוציא את הפרוטות. על כל השאר כנראה שאשאר בבית (להוציא אולי את "תור")
'הצורה של מים' נראה כמו
פרק אבוד ב"המלחמה בסלמנדרות" של קארל צ'אפק
Bright נראה כמו סרט שמתרחש בשנים המוקדמות של Shadowrun
We will Ragnarok you
כמו שכתבתי במקום אחר, לא מבין את ההייטינג על "ת'ור 2". הוא היה שיפור משמעותי מהראשון וסרט סבבה לגמרי. הקרב הסופי שלו היה דרך פורטלים! בקלות נמצא מעל כמה סרטים אחרים ב MCU.
– דאם, יש בסרט הזה קסדות מגוחכות. הם יכולים לעשות תחרות עם החבר'ה מ"בני אלמוות" ומ"ביטלבורגס".
– היי, תראו, " rel="nofollow">הצצה לסרט ההמשך של "מכסחות השדים". נראה יותר טוב מהראשון.
– נראה ממש כיפי, בגדול. רק לא מת על זה שהענק מדבר פתאום. If you wanna smash, smash. Don't talk.
בתור מישהו שעושה רפרנסים לדברים בלי הפסקה, "שחקן מספר אחת" בהחלט נראה כמו סרט בשבילי. הספר יושב על המדף ומחכה שאקרא אותו. אבל בלי קשר, אני ממש שמח שספילברג סופסוף חוזר לעשות מד"ב. כיף!
"בהיר" נראה ממש רע כבר מההתחלה, אבל אם איך שהוא הייתה לכם איזו ציפיה היא כנראה נימוגה כשהופיע "מהבמאי של 'יחידת המתאבדים'".
"קינגסמן"!!!!! הסרט שאני הכי מצפה לו בזמן הקרוב. הראשון היה כיפי בצורה לא נורמלית. ומת'יו ווהן חוזר לביים סיקוול לשם שינוי. וגם יוצא באחלה תזמון, שבוע אחרי היומולדת שלי.
לא אכפת לי שזה רק טיזר ל"פסיפיק רים", אני ממש אוהב את הקול גלאדוס של אלן מקליין. מצידי שתקריא איתו ספר טלפונים ואני אקשיב.
מה זה, בקושי יש גברים לבנים ב"קמט בזמן"! עם מי אני אמור להזדהות? התרבות PC הזאת הורסת הכל, אני אומר לכם. גם עכשיו "סטאר וורס" מונהג ע"י אישה וגבר שחור. בקצב הזה לא ישארו לדור הצעיר שלנו מודלים לחיקוי שהם גברים לבנים! האימה!
ובכוונה השארתי את "ליגת הצדק" לסוף, כי היו לי כמה מחשבות בזמן הצפייה בטריילר:
– כמובן שצריך לפתוח עם קליע בסלו-מושן, כי זה בכל זאת סרט (גם) של זאק סניידר.
– תהרגו אותי, אבל עברתי על זה פריים-ביי-פריים ואני משוכנע למדי שוונדר וומן אפילו לא נוגעת ברגל של הבחור הזה ב 0:21.
– העולם עדיין מתאבל על סופרמן. כמה זמן עבר בכלל מאז שהוא מת עד הסרט הזה? כמה זמן עבר ב"יחידת המתאבדים"? מישהו בכלל עוקב?
– היי, זה באטפלק שהשמועות בזמן האחרון כמעט דחקו אותו מחוץ ליקום של DC אחרי הסרט הזה, אבל לדבריו הוא כאן די להשאר. שזה טוב, כי הוא אחד הדברים הטובים היחידים ביקום הזה.
– אוי לא, זה הרשע של הסרט! אולי גם הייתי יודע מי זה אם הייתי בקיא בקומיקס.
– עוד מהטריילר הראשון אני לא מת על האפקט הזה של ברקים מסביב לפלאש כשהוא משתמש בכוח שלו. נראה כמו סתם קישוט מיותר.
– אלפרד עושה בדיחה על פינגווין, שבאטפלק כנראה נלחם בו באיזה סרט שלא ראינו, אבל בהתחשב בכך שזה באטפלק שהורג אנשים בדם קר אני לא בטוח כמה קליל והומוריסטי הקרב הזה היה.
– הבסיס של הביג-באד נראה כמו החללית מ"פאוור ריינג'רס". קרוס-אובר?
– *אנחה* אם השורות האלה של פלאש ואלפרד אמורות להיות האתנחות הקומיות של הסרט הזה הוא כבר נכשל מהבחינה הזאת.
– "סופרמן היה סמל של תקווה. הוא לא הציל אנשים, הוא גרם להם לראות את החלק הטוב בעצמם". מתי לעזאזל הוא עשה את זה? תמיד כשהוא הציל אנשים בסרטים הוא עשה את זה עם פרצוף כאילו סיפרו לו הרגע שחתול המחמד שלו נדרס. זה לא פרצוף שנותן תקווה לאף אחד. גם ב BVS יש את הקטע הזה שאנשים מושיטים לו יד לעזרה על גג של בית מוצף אבל הוא פשוט מרחף שם כדי שיצא לו שוט מגניב מול השמש. סופרמן הוא שמוק.
– וונדר וומן נלחמת ב CGI ביג-באד. כי אם יש משהו שאני רוצה פה זה שחזור של החלק הכי פחות טוב של "וונדר וומן".
– כתבתי את זה גם בדף הסרט, אבל מה נסגר עם הפילטרים בסרט הזה? יש שוטים שנראים ממש צבעוניים ויפים, יש כאלה שנראים סניידר-יים וקודרים, ולקראת הסוף זה פתאום נהיה "אדום, הכל אדוםםםםם". כאילו מישהו שכח נייר צלופן אדום מול העדשה. מה הקטע, סרט? אה, השמיים האדומים, כנראה מעשה ידו של הביג-באד, מה שגורם לי לחשוש מאוד שזה יהיה סרט עם קליימקס של קרן אור גדולה בשמיים. ואין לי כוח לזה.
– איך *כולם* חוץ מפלאש נעלמו מהגג? זה אמור להיות הקטע של באטמן. אבל לא, הסרט יעוות את זה בשביל עוד בדיחה מאולצת מטופשת. גאד דאם איט.
– הכוס הרועדת היא רפרנס די ברור ל"פארק היורה" ואם אלפרד היה מסתכל למעלה ורואה טי-רקס עם גלימה אדומה הייתי נותן לסרט הזה 1,000 נקודות על המקום. אבל אני בספק שזה יהיה המקרה.
אז כן, זה לא נראה טוב במיוחד…
הענק דיבר כבר ב"הנוקמים" אאל"ט
"Puny God" וכאלה.
זה לא אותו הדבר
יש הבדל בין שתיים, שלוש מילים, לבין משפטים קוהרנטים ויכולת לנהל שיחה.
אם בסרטים הראשונים התייחסות להאלק היתה כסוג של חיה – כמו איזה חתול מאוד מאוד חזק, שבגדול יכול להיות נחמד ומתחנף אבל גם יכול להתהפך עליך תוך שנייה אפילו שאתה זה שמאכיל אותו – לסוג של אדם בתהליך התבגרות.
הוא התחיל בתינוק חסר שליטה בסרטים הראשונים, לסוג של פעוט בדיוק בתקופת גיל שנתיים האיום בעידן אולטרון ועכשיו כבר (עושה רושם, מהטריילר) סוג של ילד, עם קצת יותר הבנה של העולם.
אני ממש לא אוהבת את התהליך הזה.
אהבתי את ההתחלה שלו במובן של התפתחות היכולות של ברוס לשלוט בהאלק, אבל עכשיו זה מוגזם לדעתי. ההאלק לא יכול להתבגר – זה קצת מאבד את המהות של הדמות…
זה רק רושם מהטריילר. יכול להיות (ואני מקווה) שאני טועה. אבל לא נראה לי שזה המצב.
מש"א
שתי מילים פה ושם זה עוד סבבה, אבל מה הוא מתחיל לנהל לי שיחות עכשיו? בשביל זה יש את ברוס באנר. אם אתה האלק, תהיה האלק!
זה נראה כמו "השאלה" משומרי הגלקסיה
אופי השיחה ממש מזכיר את השיחות בין דראקס לבחורה-חרגול בסרט השני.
מצד שני, העלילה מצריכה את זה: הענק פה מסופר, לבוש שריון ומשתף פעולה, דברים המצריכים ריכוז. אישית אני פחות אוהב את הכיוון, אבל זה דווקא סיפור ידוע בקומיקס, שהתקבל טוב.
אם מדברים על דראקס,
העיצוב של האורקים של וויל סמית' נראה כאילו כולם שם דייב באטיסטה.
מגיב רק כדי לעשות לייק
(ל"ת)
אני לא מבין את כל האנטי נגד האלק מדבר
האלק לא אילם או משהו, לא בקומיקס ולא בכלל. ומתחילתה של הדמות היא הייתה מדברת במשפטים בגוף שלישי וכיו'. מה השתנה שעכשיו זה לא טוב?
אני אישית חיכיתי לרגע שהוא ידבר כמו שצריך. ב"הענק הירוק" קיבלנו "עזבו אותי במנוחה" ו"האלק סמאש" (אני מסרב להכיר בתרגום "מוחץ"). בנוקמים היה את "אל קטן". ואז באולטרון היה… שאגות ונהמות וכו'. פייר? התאכזבתי קצת.
לא יודע על איזה תהליך התבגרות מדברים פה. אני רק זוכר שכששאלו את ג'וס ווידון האם האלק ידבר באולטרון הוא אמר משהו בסגנון "רק אם זה יתאים. אני לא הולך לדחוף לו שורות סתם כדי להגיד 'הנה, ההאלק מדבר'". זה לא התאים לו בסוף, מן הסתם. אבל עכשיו? בסרט שהוא משחק בו תפקיד גדול?
IT'S ABOUT BLOODY TIME HE TALKED!
וזה לא לוקח כהוא זה מעניין הריסוק וההרס. להיפך, אני מת לשמוע אותו שואג "האלק איז סטרונגסט דר איז!" ומסתער. זה לא בהכרח מוריד מעניין הריסוק, זה מוסיף עוד נופח לדמות. אני רק מקווה, כמוכם, שזה יהיה נופח חיובי ולא פאלטה.
קמט בזמן
"קמט בזמן" היה אחד הספרים שהכי אהבתי כילד; קראתי אותו כ"כ הרבה פעמים. רק בגיל מבוגר יותר הבחנתי בנימה הדתית שבו. (אה, כן, והספר נפתח במשפט: It was a dark and stormy night. יש דברים שמעריכים רק כמבוגר.)
אין לי שום בעיה עם הליהוק, למעט… הגיל. גב' מזה מתוארת במפורש כאשה זקנה כשפוגשים בה לראשונה – מג חושבת עליה כ-this old woman (וזה עוד מבלי להתייחס לגיל האמיתי). אני חושב שגם אחיותיה מתוארות כזקנות.
אבל חוץ מזה, לפי הטריילר, אהבתי: קמזוץ נראה מצוין, ממודל לפי אמריקה הפרוורית בצירוף החרדה האמריקאית מקומוניזם. החיות נראות מעולה. אני באמת מחכה לסרט הזה.
רוח בדלת
גם אני קראתי את הספר הזה מתישהו באייטיז ואהבתי אותו, למרות שאני לא זוכר ממנו כמעט כלום – *חוץ* מהסצינה שנכללה בטריילר, עם הילדים שמשחקים באופן סינכרוני, ושעובדה למשך ישר מתוך הזכרונות שלי, פחות או יותר. היה גם ספר המשך בשם "רוח בדלת", ו-ויקיפדיה מספרת – בסדרה הזאת יש עוד שלושה ספרים. שלושת האחרים לא תורגמו לעברית מעולם, נכון?
היצור מהצורה של מים נראה כמו abe מהלבוי
עוד מישהו שם לב?
אולי הם מתכננים לעשות את הסרט הזה כדי לבדוק עם אנשים עדיין רוצים את היקום של הלבוי?
עברו כמ שנים מאז
הוא על בטוח משחק את הייצור.
מדובר בדאג ג'ונס, בנאדם שעשה קריירה מגילום ייצורים שדורשים איפור רב, במיוחד בסרטים של דל טורו (הפאן והאיש החיוור במבוך של פאן).
ת'ור כבשה שחורה?
תגיד את זה לסרט השני שעשה 700 מיליון בכל העולם. אני באמת לא אהבתי את סרטי ת'ור (עד עכשיו, זה נראה ממש כיף) אבל הקהל הרחב די אימץ אותו כבר (או לפחות את לוקי).
לדעתי הטריילר של ליגת הצדק נראה נהדר. מקווה שמקרה וונדר וומן יחזור כאן. כולם צעקו שאין מצב שהסרט הזה יהיה טוב והוא היה. עכשיו חזרנו לנקודת האפס.
ליגת הצדק ומחשבות
מחשבות על ליגת הצדק:
ארוך… טריילר שצריך 4.5 דקות להכניס אותך להתרגשות עושה משהו לא בסדר. ונראה שהסרט הולך לעשות המון שטויות, העניין הוא כזה לפי דעתי: החבר'ה שם נופלים באותו פח כל פעם, או שאתם עושים סרט גיבורי על "ריאסליטי" אבל אז גם הגיבורים ובעיקר הנבלים צריכים להיות פחות CGI ויותר מתוחכמים (דוגמה טובה, קפטן אמריקה חייל החורף, באטמנים של נולאן, אפילו באופן חלקי וסביר ברובו וונדרוומן), או שאתם עושים סרט קליל ומארוולי, אבל אי אפשר גם וגם. הקהל שאוהב את הסרטים האלה is too old for this shit
קינגסמן:
קינגסמן עושה רושם מבלבל הוא בהחלט נראה סרט בית מהמעלה הראשונה ואני הולך לצפות בו בדרך זאת או אחרת, אבל השאלה היא האם הוא לא יהיה מעייף? כי הוא נראה קרוב למיצוי והשחקנים שלו קרובים זקנים וקרובים למיצוי. אני אוהב את פדרו פאסקל במשחקי הכס אז, ובנרקוס היום אבל הוא לא שחקן גדול.
לגו: זה ניהיה מעייף וזה כבר לא מצחיק ואני מבקש שיפסיקו כי די, כי באטמן לגו הפסיק להצחיק אחרי אמצע הסרט, ודי. די.
ת'ור: לא משנה שהערך של סרטי מארוול בצפייה חוזרת הוא נמוך, DC צריכים ללמוד איך הולכים עם הכיף עד הסוף, ולא מנסים לעשות סרטי adult comics …. אני לא אומר שזה לא יכול לעבוד בכלל, אבל זה קשה והסיכוי להצליח הוא קלוש ועל כל ונדטה, אביר אפל יש כל כך הרבה כישלונות מפוארים.
צורת המים נראה נפלא.
מעבר ליצירתיות הוויזואלית והאווירה הרגילה של דל טורו, ההצבה של זה במלחמה הקרה והבחירה בגיבורה חירשת אילמת ועוד כזאת שמשוחקת ע"י סאלי הוקינס (מי עוד חוץ מדל טורו היה לוקח שחקנית כמוה לסרט אפקטים-הוליווד בתפקיד ראשי?) מרתקות לא פחות.
עלה מאוד גבוה ברשימת הציפייה שלי, ואני חושב שהוא הולך להתמודד חזק חזק על תואר סרט השנה של הגולשים פה. מועמדות אוסקר? על זה אני אתן ליונתן והעט לחוות דעה.
אילמת, אבל לא חירשת.
חוץ מזה, מש"א.
מה שלא הגיוני במיוחד
כי תקנו אותי עם אני טועה אבל אין באמת אנשים אילמים, מדובר על אנשים חרשים שהפסיקו או לא מנסים לדבר, כי אלה עם כן עקרו לה את השיניים הלשון מיתרי הקול והשפתיים וגרמו לה לשכוח איך להפיק כל מהפה שלה זה לא ממש אפשרי(תכנית הדרך היחידה שבה זה הגיוני זה רק עם היא נולדה/קיבלה פגיעה מוחית בחלק שאחרי על הדיבור שגרם לה לשכוח לגמרי/לא יאפשר לה לדבר).
אילמות קיימת גם בלי עקירה של איברים למיניהם
ויכולה להתרחש כתוצאה מנזק מוחי, בעיה במיתרי הקול, בעיה בריאות ובעיה בלשון או בכל איבר אחר שקשור בדיבור. לא חובה להיות חירש כדי להפוך להיות אילם.
בוודאי שקיימת אילמות ללא חירשות
(ל"ת)
מבחינתי זה כבר סרט השנה.
דל טורו עשה בשכל שוויתר על פסיפיק רים 2 וליגת הצדק האפלה בשביל זה. עם כמה שאני מת על סרטי קומיקס ורובוטים למינהם – אין על דל טורו בפיצ׳ר מקורי. הסרט הזה יחד עם קרימזון פיק כבר יותר מגמה: עכשיו דל טורו עושה סרטים כמו ילדים של אף אחד והמבוך של פאן, רק בהוליווד.
לא התכוונתי לצפות בטריילר של "קמט בזמן", ואז הגיע הרפרנס ל-Psychonauts
Totally worth it
סופ"ש בקופות
דנקרק פתח עם 50 מיליון, לא סכום של בלוקבאסטר קייצי אבל בכל זאת נחשב להצלחה אחרי שהתחזיות היו באיזור ה-40. זה טיפה יותר מ'בין כוכבים', אם כי הוא לא יצא בקיץ.
במקום השני Girls Trip, קומדיית אחוות-בנות שמצליחה איפה ש'לילה קשוח' נכשל. גם הקהל וגם המבקרים אהבו, והסרט פתח עם 31 מיליון.
ולריאן מצטרף לרשימת הפלופים של הקיץ, אחרי פתיחה עלובה של 17 מיליון. אולי עכשיו הפרסומות בפייסבוק יפסיקו להבטיח לי את האירוע הקולנועי של השנה?
ולסיום, וונדר וומן עוקף בהכנסות את שומרי הגלקסיה 2 (389 לעומת 387), תופס את מקומו כסרט המכניס של הקיץ וממשיך להתקדם לאט אבל בטוח לכיוון ה400.
אמת, רק צריך לחדד שהמספרים של וונדר וומן וגארדיאנס
הם נכונים ל-domestic (צפון אמריקה ). ברחבי העולם לשומרי הגלקסיה יש עדיין יתרון "קטן" של כ-80 מיליון.
זה נכון, וגם...
וונדר וומן עדיין בטבלה של הטופ 10 במשך שמונה שבועות – כמעט חודשיים.
למיטב ידיעתי זה לא כל כך נפוץ בעולם הזה של סרטי הקומיקס.
"הצורה של המים" מזכיר לי סרט שראיתי פעם בטלוויזיה.
זה היה על בתולת ים שכלואה בכלוב מים שקוף ונופלת לידי זוג נשוי שמנהל מופעים קרקסיים, אי שם במאה ה-18 או ה-19. החצי הראשון של הסרט היה מוצלח יותר מהשני, והיה בו קטע אחד מאוד מצמרר: זה שבו האישה קוראת ביומן של רעייתו של הזקן שמכר להם את בתולת הים (מסתבר שהבתולה הפנטה את האישה וגרמה לה להתקרב לכלוב, ואז היא טרפה אותה). אחר כך הוא סתם הדרדר לקלישאות של סרטי אימה, למרבה הצער.
בכל אופן, הטריילר עושה לי חשק לראות אותו. הוא נראה יותר בכיוון של דרמת מתח נוגה, ואני די אוהב את זה.
אני מדמיין לעצמי איך הסרט יסתיים – סאלי מבריחה את אייב ממעניו(ברור שזה אייב, יש שם ביצים קשות!), וגנרל זוד הולך לכלא, לא לפני שהוא מבטיח לשופטים:
אני אמצא אותו.
אני אמצא אותו!
אני אמצא אותו!!!!!!
רגע, לא, סרט אחר.
יש תאריך ל "וונדר וומן 2"
13 בדצמבר 2019.
ביקורת אחת קטנה על הכתיבה
"עלול" – כאשר מדובר באירוע שלילי. נגיד "ג'וני דפ עלול להרוס את הסרט החדש שלו שוב עם תצוגת משחק הזיוה".
כשאתה כותב "תוספת קייט בלנשט וג'ף גולדבלום עלולים להפוך סוף סוף סרט של ת'ור לאירוע שאנשים אשכרה מחכים לו" אתה כותב בעצם שתוספת של שני השחקנים יכולה לקלקל, לא לעשות טוב יותר.
צריך להשתמש במקום ב"עשוי" – שהיא ניטראלית ולכן יכולה להיות חיובית. "למרות רצף של קקה, דפ הוא עדיין שחקן מעולה והוא עשוי להציג תצוגת משחק נהדרת ולהציל את הסרט הבא שלו".
זהו. חוצמזה הכל אחלה. :)
אלא אם כן זו המטרה של המשפט
"עלול" הוא אכן שלילי, אבל לפעמים אפשר להשתמש ב"עלול" בנימה הומוריסטית/סרקסטית, כדי להדגיש את החשיבות ואת ההשפעה של ההחלטה/מעשה/סיטואציה.
"אם הילדה תואיל בטובה לקום בבוקר, אני עוד עלולה להגיע בזמן בטעות…"
קצת קשה לי להעביר את האינטונציה, אבל זה היה מבחינתי השימוש הנכון במילה הנכונה, על מנת להעביר את המשמעות של הסיטואציה – של איך סרטי ת'ור יש להם נטייה להתפספס ואולי דווקא ההחלטה הזו "עלולה" לתת להם את הכבוד שמגיעה להם.
ליגת הצדק
אני כנראה במיעוט אבל אני ממש אוהב את זאק סניידר.
300 / watchmen / man of steel
– לעומת רבבות סרטי מארבל באווירת הסבבה המוצלחת שלהם, זאק מצליח ממש להעביר סרט קומיקס .
להרגיש שאתה אשכרה צופה בקומיקס חי.
אבל
באטמן וסופרמן היה קטסטרופה
מעבר לליהוק תאונת הדרכים שקוראים לו בן אפלק בתור באטמן שממשיך לגרור אחריו עוד נפגעים מסרט לסרט
זו היתה קפיצה מעל הפופיק לעשות סרט כזה ולחשוב שזה יעבור בשלום .
זה היה סלט גרוע מאוד .
וליגת הצדק….כנראה שזה יהיה לא טוב . וזה דפוק
כי יש לwb את הנכסים הכי גדולים בעולם הקומיקס – באטמן וסופרמן
וכנגד כל כוחות הכבידה בעולם – וונדר וומן עכשיו רותחת ברמה שאף אחד לא שיער בכלל
-אז להוציא סרט ליגת הצדק גרוע זאת תהיה טעות פאטלית
ואני מקווה שמישהו שם ידאג לזה שזה יהיה סרט טוב
כי הטריילרים פשוט מזכירים יותר מידי את מייקל ביי עם רובוטריקים 5 .
טריילר ל-Suburbicon
סרט חדש של ג'ורג' קלוני כבמאי עם תסריט של האחים כהן:
https://www.youtube.com/watch?v=IYga2m0V2O0
נראה נחמד ובהחלט מרגיש כהני.
למה אין סרטים מחר בערב?
חיפשתי זמני הקרנה בפלאנט חיפה ולאט לאט התברר שהחל מ17:00 בערך אין מחר הקרנות בכלל.
אז הסתכלתי בגלובוס וזה אותו דבר.
אז דגמתי רנדומלית עוד קולנוע, הפעם בירושליים ואותו דבר.
ואני לא מצליחה למצוא שום אירוע בלוח השנה שיסביר את זה.
מישהו אולי יודע מה העניין?
ט' באב
ל"ת
אופס...
בד"כ לוח השנה שלי יותר אינפורמטיבי בתחומים האלה.
תודה
הצעה לדיון
הייתי שמח לפתוח דיון על הסרט "מה זאת אהבה?" שראיתי לפני כשנה בטלוויזיה, שמשום מה לא זכה כאן לתשומת לב… (האמת, אין לי מושג בכלל אם הוא הגיע לארץ. יצא ב-2007, לפני ימד"ב). זו לכאורה קומדיה רומנטית, אבל הרבה-הרבה יותר מזה. אני מציין את זה כי הסרט הזה הותיר עליי חותם עמוק, ונכנס אוטומטית לרשימת הסרטים הטובים ביותר שלי.
אני מוכן לכתוב בכיף את התרשמותי מהסרט, אם זה הדף הנכון (אם לא, אשמח אם תכוונו אותי לשם), ואם זה מעניין מישהו:)
עקרונית, המקום הנכון הוא הביקורת על הסרט או דף הסרט שלו
הייתי שמח לפתוח לך דף סרט על הסרט רק שבאמת שאין לי מושג על איזה סרט אתה מדבר. אתה מדבר על "אהבה מהי"/ "What Love Is"? ,
כי במבט רופף על הביקורות שקיבל, נראה שהוא אחד הסרטים היותר נקטלים שיצאו בזמן האחרון, וזה לא נשמע מתאים יותר מדי לתיאור שלך.
כן, זה הסרט הזה:)
במקרה הזה, אני ממש לא מסכים עם הביקורות. זה סרט עתיר דמויות, שמצליח עם זאת לתת לכל דמות את הקול שלה ואת דעתה הספציפית על אהבה ומערכות יחסים, לעמת אותן זו עם זו ולשקף את לבטיו וייסוריו של הגיבור הראשי. יש שם דיאלוגים חכמים, המון שנינות, הומור וסצינות קולחות ועשויות היטב, וסיום ראוי במיוחד ובהחלט לא קיטשי, כמו שהתרגלנו לצפות לו בקומדיות רומנטיות.
שאלת איימקס
-הנחתי שזו הכתבה לשאול-
אז מחר יוצא רובוטריקים ומעיף את דנקריק ממסכי האיימקס? יש סיכוי שזה ישודר חצי חצי?
ואח"כ? אם אני קוראת נכון את תאריכון הסרטים המגדל האפל מעיף את רובוטריקים אחרי שבועיים בלבד? ואז? אין מצב שהסרט איימקס הבא יהיה קינגסמן 2 ב21.9
בקיצור, יש דרך חכמה לעקוב אחרי מה מוקרן באיימקס בארץ? במיוחד שיש שלושה מסכים כאלה בכל הארץ (שרק אחד נגיש לי באמת..)
הכל תלוי בגחמות המפיצים.
יש סיכוי גבוה שרובוטריקים ידחוף את דאנקירק החוצה. לגבי המגדל האפל – אולי לא יקבל הפצה באיימקס בכלל כי כנראה יהיה פלופ אסטרונומי.
המלצה: Sleight
חידה: איזה סרט יצא השנה, שלוקח ז'אנר "לבן" פופולארי, שם במרכז שלו גיבור שחור, ומעביר בדרך את הצופים שיעור קשה על מצבה של הקהילה השחורה בארה"ב?
כן, התשובה הברורה מאליה היא "תברח". אבל חוץ ממנו יצא גם האח הצעיר שלו* Sleight. לשני הסרטים יש לא-מעט במשותף – בעיקר הביוגרפיה של הגיבור השחור שלהם ומערכת היחסים של אותו גיבור עם אשה לבנה (אם כי ב-Sleight זו יותר עלילת משנה, עם מסקנה שונה מאוד) וגם החיבור של הגיבור הזה עם ז'אנר שנחשב למאוד "לבן", למרות שבהתחלה זה ממש לא נראה ככה.
Sleight מתחיל עם סיפורו של בו (ג'ייקוב לאטימור), בחור צעיר מהגטו השחור של לוס אנג'לס, שדואג לאחותו הקטנה והמחוננת כשהוא מחלטר פה ושם בתור קוסם-רחוב. הדיי-ג'וב שלו – או ליתר דיוק נייט-ג'וב – היא בתור סוחר סמים עבור גנגסטר מקומי (דולה היל). הוא מרוויח טוב, מקווה שבקרוב יהיה לו מספיק כדי להוציא את עצמו ואת אחותו מהצ'כונה ולעבור למקום נורמלי, ובשלב די מוקדם אף נכנסת לחייו אשה יפהפייה (סיישל גבריאל – הקול של אסאמי ב-"האגדה של קורה" וגם כל מני סרטים שאף אחד לא טרח לראות עד היום). ובדיוק כשנראה שהולך לו קלף, דברים מתחילים להסתבך.
וחוץ מזה, הסרט הוא גם סרט גיבור-על.
ה-"חוץ מזה" הוא לא מקרי. אלמנט הגיבור-על מחומם על אש קטנה לאורך רוב הסרט, עד לחצי שעה האחרונה שלו, מן הסתם כי לבמאי ג'.ד. דילארד לא היה מספיק תקציב אבל גם כי ניכר שעדיין היה לו קצת קשה לחבר בין שני הז'אנרים שהוא פועל בהם מבחינת התסריט – דרמת גטו וסרט גיבורי-על. אבל האמת? כל אחד מהחלקים האלה בנפרד עובד מצוין. דילארד, שהקרדיט המקצועי המשמעותי היחיד שלו לפני הסרט הזה היה במחלקת האפקטים של "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר" מצלם באופן יפה ואווירתי את לוס-אנג'לס של-מטה, ומדריך את השחקנים שלו להופעה מרוסנת, שקולה, לא מתלהמת. וכשמגיעים החלקים היותר פנטסטיים של התסריט, הוא מוכיח שגם במגבלות התקציב הוא יכול לביים סצנות אפקטים מרשימות.
מבחינת המסר, אם "תברח" עסק ביחסי שחורים-לבנים ובמלחמה הנצחית שתמיד תהיה בינם, "Sleight" מתמקד יותר בחיים של תושביה השחורים של ארה"ב – ובעובדה שהיחס של הרשויות הלבנות כלפיהם הוא רק חלק מהבעיה; החלק השני הוא הקהילה השחורה עצמה, שבה אין דין ואין דיין ואיש הישר בעיניו יעשה. ממש בקטנה, הוא גם מפנה זרקור לאוכלוסיית הזבל-הלבן וקורא לה לאחד כוחות עם האוכלוסיה השחורה נגד הממסד שדופק את שתיהן.
הסרט לא מושלם – כאמור, קצת קשה לו לאזן בין שני הז'אנרים שהוא פועל בהם, ובאיזשהו מקום הריסון שלו ששיבחתי קודם גם קצת פוגע בו (הייתי רוצה לראות את הגיבור קצת משתולל בתסכול בשלב כלשהו, עם כל בשורות-האיוב שנוחתות עליו). ברמת הגימור הסופי, "תברח" הוא סרט טוב יותר, אבל "Sleight" מראה יותר פוטנציאל עבור הבמאי שלו. אני לחלוטין יכול לראות את דילארד מביים את אחד הסרטים הבאים בסדרת ד"ר סטריינג' או האקס-מן. כרגע, הוא כבר סיים לביים עוד סרט שמוגדר כ-"מותחן אימה", ולכתוב עוד סרט אקשן לבמאי אחר, אבל הכי הייתי רוצה לראות אותו עושה המשך ל-Sleight. בסופו של דבר, הסרט הזה הוא בעיקר סיפור אוריג'ין לגיבור שלו.
* למרות שטכנית הוא הופץ שנה קודם לכן בסאנדאנס, ההפצה הקולנועית המסודרת שלו בארה"ב קרתה רק השנה.
מצטרף להמלצה
סרט קטן, אבל שמראה המון פוטנציאל ונותן זוית מקורית מאוד לז׳אנר גיבורי העל. בעיקר עבודת הבימוי פה מאוד מורגשת, והיא נותנת למשחק המאופק דחיפה כלפי מעלה, והופכת את הסרט ליותר אינטנסיבי. גם לי היה חבל שלא הלכו יותר רחוק עם הכוחות שלו, אבל אלו תלונות מינוריות יחסית. כן נראה גם שהביקורת על הוליווד נותנת את אותותיה, לפחות בשוליים, ויש יותר סרטים היום עם גיבורים שחורים שאינם מיועדים לקהל שחור בלבד (למשל גם everything, everything עוד אחד מהסרטים בז׳אנר בני עשרה מאוהבים שאחד מהם הולך למות, והבחורה שם היא שחורה)
ורעיונות לשם עברי יש לך?
לא רק לך בעצם, לכולם. מחפשים שם ל-Sleight כשהסרט יעלה לויאודי בשבועות הקרובים.
הציעו או שתאבדו את הזכות להתלונן על השם שיבחר בסוף.
לא ראיתי את הסרט...
..אבל בלי הקשר זה או "זריזות ידיים" או "תחמנות" או "רמאות/רמייה" או, אם רוצים להיות ממש מנומסים, "מיומנות".
(ק)סמים קלים.
אני פחות התלהבתי מהסרט. היה צריך לשלב את שני העולמות של הגיבור הרבה יותר מוקדם. ברור לי שהתקציב מוגבל אבל היו יכולים לחשוב על דרכים מעניינות לשחק עם זה. עד ה 20 דקות האחרונות זה קצת מרגיש כמו שני סיפורים שונים שרק אחד מהם מעניין.
דיסני מקימים שירות סטרימינג עצמאי
ככל הנראה יכנס לפעולה ב2019, כשהחוזה שלהם עם נטפליקס מסתיים.
http://www.slashfilm.com/a-disney-streaming-service-is-on-the-way/
אותי זה משמח, כי זה יוצר גיוון. בטח שזה עדיף על פני האפשרות המדוברת האחרת – שדיסני יקנו אותם.
זה מחמיץ את המטרה והיופי בסטרימינג
סטרימינג בא כחלופה לחברות כבלים שמכריחות צרכנים לשלם על חבילות מיותרות; בזכות כך ניתן לשלם סכום לא גדול ולהחליט מה רואים, מתי והיכן. חברות תוכן גדולות וקטנות הסתדרו יפה בשכונות של נטפליקס, הולו ואמאזון, אך כשהן ראו כמה בעצם רווחי כל העסק, החליטו CBS, HBO, דיסני והשד יודע מי עוד לחתוך ולהקים פלטפורמות משלהן.
זה אומר שבקרוב צרכן שירצה לראות סרט של מארבל, פרק של משחכס, את הסדרה החדשה של סטאר טרק ולמרתן Stranger Things – ייפרד מסכום שקרוב למה שהוא שילם לחברות הכבלים. אז… מה עשינו בזה?
כסף.
..יענה לך כל בכיר בדיסני.
מבחינתם זה לגיטימי.
מבחינת כל האחרים, שירות הסטרימינג המורחב שהיה לנטפליקס הוציא את העוקץ מהרבה טיעונים של פיראטים – כי הוא הוכיח שכאשר נותנים לאנשים תוכן מספק ונוח לשימוש, הם מוכנים לשלם עליהם. אם אני, בתור פיראט לשעבר, צריך להתחבר לשלושה ממירים שונים בשביל שאוכל לראות גם את וונדר וומן וגם את מואנה – אז למה שלא אחזור לקולנוע רב טורנט?
אתה סותר את עצמך
מצד אחד אתה אומר שבסטרימינג לא חייבים לשלם על מה שלא רואים. מצד שני אתה רוצה שהכל יהיה שם – סרט של מארבל, פרק של משחכס, הסדרה החדשה של סטאר טרק, Stranger Things, סדרות דוקו על אופנה, טופ גיר, סרטים של אדם סנדלר ומה לא.
וכמובן שהכל צריך להיות ב-10 דולר.
נראה שמשהו בחשבון הזה לא מסתדר.
יש באמצע
לא. אין בעיה לשלם לכל אחד לחוד (מודל VOD שבו אתה משלם על כל תוכן בנפרד) – אבל שהקטלוג יהיה אותו קטלוג והמערכת תהיה אותה המערכת.
הרבה יותר ממה שהבעיה היא עודף התשלומים הבעיה היא עודך המערכות וההתעסקות.
אני לא רוצה לשלם למערכת בשביל מליון דברים שמתוכם אני רוצה לראות שניים. אני מעדיפה לשלם ספציפית על השניים שאני רוצה לראות, אבל שלא משנה מה אני רוצה לראות תהיה לי מערכת אחת לגשת אליה ולקנות ממנה.
לא אמרתי שבסטרימינג אני רוצה לשלם רק על מה שרואים
אמרתי שלחברות הכבלים אני משלם סכומי מופקעים על דברים שאני לא רואה.
מה שהיה בסטרימינג, עד לאחרונה, הוא מוזיאון ענק ובו המון תערוכות, כאשר הכניסה אליו עולה סכום סמלי. ואילו כעת בעלי התערוכות הגדולות פותחים מוזיאונים משלהם כשגם הכניסה אליהם עולה כסף (מן הסתם). כעת על אותה כמות תערוכות שאני מעוניין לראות, יהיה עלי לשלם עוד כסף.
אני מבין את האינטרס הכלכלי מאחורי העניין, ואני לא מאשים את דיסני בכך שהיא מעוניינת להיות חברה רווחית, פשוט מבאס אותי שכל עניין ה-"cord cutting" משלים מעגל אל עבר מודל חברות הכבלים.
אם להמשיך את המטאפורה
עבורי לפחות, הייתי מעדיפה לשלם קצת יותר ולהמשיך להיכנס בכרטיס אחד לכל התערוכות, מאשר להצטרך ללכת עכשיו לשלושה/ארבעה מוזיאונים שונים.
כלומר – האטרקציה הגדולה בנטפליקס היא שיש שם איגוד של תכנים ממקורות מגוונים ומרובים (בארץ פחות, אני מניחה שאם הייתי גרה בארה״ב ונהנית מהמגוון המלא של נטפליקס החדשות האלה היו מבאסות אותי עוד יותר).
אני לא ארשם ל-HBO Go במיוחד רק בשביל לצפות במשחקי הכס ו-ווסטוורלד, ואני לא ארשם לשירות סטרימינג של דיסני רק בשביל סרטי מארוול ומלחמת הכוכבים. ביזור של התכנים בין הרבה נותני שירות שונים פוגע בעיני באטרקטיביות של כל אחד מהם.
עדיף היה אם בעלי התכנים היו מגיעים ביניהם להסכם מאחורי הקלעים לגביי עלויות התוכן, שהיה מאפשר לצרכן להמשיך להשתמש בשירות אחוד בודד. One stop shop שאת סכום המנוי עליו (שבהחלט יכול היה לעלות) מחלקות חברות התוכן ביניהן כרצונן.
בדיוק!
(ולא עוזרת העובדה שהמחירים עדיין עולים מדי פעם)
כמו בדוגמה שנתנו כאן עם Spotify, חבל שאין פלטפורמה אחת המכילה את הכל. לנטפליקס הרי כבר יש בסיס לקוחות עצום, ומעניין שדיסני החליטה כי ישתלם לה לפתוח "מוזיאון" משלה ולאסוף מנויים מאפס, מאשר להסתדר איכשהו עם נטפליקס. אם אין ברירה, הייתי אף מוכן להסתדר עם מודל זהה לאמאזון, בו המנוי הבסיסי מקנה גישה לתכני המקור, ובעבור אקסטרה לקבל גישה ל-HBO, STARZ וכו'. אולי זה כבר כן נכנס למחוזות ה-VOD, אבל זה עדיף מאשר להתעסק עם עוד מערכת שהיא שונה לחלוטין, כזו שלכי תדעי איפה היא תהיה זמינה (וכבר הורגלתי לטוב עם התמיכה בתרגום לעברית אצל נטפליקס).
למען האמת, מהרגע שסטרימינג נעשה פופולארי, זה היה די צפוי שבשלב מסוים יצרני תוכן יחליטו שהם רוצים לעקוף את המתווך ולמכור ישירות לצופים
בפרט כשמדובר ביצרן תוכן מהסדר גודל של דיסני, שהספריה שלו גדולה במידה בלתי-נתפסת ואפשר להבין למה לא מתחשק לו לשתף אחרים בכסף שהוא עושה ממנה.
יחד עם זאת – מה שאנחנו רואים עכשיו הוא לדעתי רק האמצע של התהליך, לא הסוף שלו. בסוף התהליך, בתרחיש אופטימי, לא רק המתווכים יעלמו, גם נושא המנויים יתפוס מקום משני. אתה רוצה לראות סרט של דיסני? כנס לאתר של דיסני, שלם על צפיה חד-פעמית. אותו כנ"ל באתר של כל אולפן אחר. מנוי יהיה אופציה, לא חובה.
נשמע מורבידי להפליא
אני רוצה לומר שהקהל לא יתן לזה לקרות, אבל ההיסטוריה לא לצדי בעניין הזה.
אני לא בטוחה שאני רואה את סוף התהליך
שלך בתור האופציה הסבירה ביותר. בעולם המוזיקה הסיום של התהליך (נכון להיום) הוא לא ברכישה מקוונת של האזנה יחידה לאלבום מחברת התקליטים שלו, אלא סטרימינג חופשי של כל מה שבא לך מספק יחיד שמעביר את התשלום הלאה לבעלי הזכויות.
איכשהו לא נראה לי שהאופציה שבה אני צריכה ללכת לאתר של אולפן שונה לכל סרט או סדרה שבא לי לראות, ולשלם ספציפית עבור אותו תוכן, הוא תוצאה מספקת עבור רוב הצרכנים. כבר היום אפשר לרכוש או לשכור כמעט כל סרט וסדרה דרך אייטונס, שזה הרבה יותר נוח וקל מלחפש את התכנים האלה בעשרות אתרים שונים.
לי נראה שהכיוון הוא תשלום למנוי על סטרימינג חופשי, כמו שכבר קורה היום בהצלחה עם נטפליקס. יש מצב שהביזור בין ספקי התוכן יוכיח עצמו כמוצלח ואנשים יתרגלו שהם צריכים להירשם ל-4-5 ספקי סטרימינג שונים, ויש מצב טוב יותר (לדעתי) שמישהו יבין שזה לא נוח לצרכנים ויגיעו להסכם שיאפשר פלטפורמה בודדת שתנגיש את רוב התכנים (עם תשלום פרמיום, נגיד, לתכנים יקרים יותר).
זה כבר קיים
דרך אמזון פריים.
יש המון תכני וידאו חינמיים למנויי פריים, והרבה ממה שלא בחינם, ניתן לשכור ל24 שעות ב$4, או לקנות ב$12.
מעלי Galoofy אומרת שיש כזה גם באייטונז.
נראה לי שבדומה לאודייבל, גם מודל הרווחים של נטפליקס נשען על הכנסה קבועה ומעט תשלומי תמלוגים, וכמו אודייבל, נראה לי שמתחרים יגלו שקשה למשוך לקוחות מהנתח הזה. מאידך, להרבה מהמתחרים של נטפליקס יש תחנות טלוויזיה משל עצמם לפרסם בהן, אז אולי.
התפתחות טבעית
נטפליקס ביצעו את הצמיחה המטאורית שלהם בין השאר כיוון שכל מיני חברות (סטארז ואפיקס בין השאר) פשוט לא העריכו נכון את המתחרה החדש, ומכרו לו תכנים במחירים מצחיקים. העובדה שהשירות היה מוזיאון ענק במחיר סמלי נבעה מכך שהתערוכות נמסרו כמעט בחינם שנים לפני שחשבו שיגיעו לשם בהמונים. בשנים האחרונות יורדים מהקטלוג של נטפליקס התכנים מאותן עסקאות שהסתיימו, ואת החלל שנוצר ממלאים שם בהמון תכנים מקוריים, רכש בלעדי מספקים קטנים יותר, לצד תכנים ישנים יותר של האולפנים הגדולים.
ומכיוון שאף אחד לא רוצה לעשות את הטעות שוב, כל אחד ממהר להקים שירות סטרימינג שלו. אני מניח שמתישהו יהיה את השירות שיאפשר לרכוש דרכו חבילות סטרימינג שונות. שזה אגב איך שמתנהלים שירותי הכבלים בארה"ב (מאפשרים לרכוש חבילת HBO או שואוטיים וכו').
מבחינת הצרכן זה ממש מבאס
אני רוצה לשלם לכמה שפחות נותני שירות כדי לקבל כמה שיותר תוכן. מצדי שיחלקו ביניהם את דמי המנוי שלי איך שהם רוצים, אבל צרכן הקצה לא רוצה להירשם ל4-5 שירותים שונים כדי לקבל את כל התוכן שמעניין אותו.
מהבחינה הזו הם צריכים לאמץ את המודל של אפל מיוזיק/ספוטיפיי, שמאפשרים גישה לקטלוג מוזיקה נרחב (בבעלות גורמים שונים ומגוונים, כמובן), מבלי שהצרכן ייצטרך להתחיל לפשפש בזכרונו כדי להבין איזה חברת תקליטים שייכת לאיזה שירות.
חבל מאוד שעם תכנים טלוויזיוניים/קולנועיים זה הולך לכיוון של ביזור ולא איחוד.
לא רק ליגת הצדק
היא כבר קיבלה סרט המשך ("וונדר וומן 2" ב 13 בדצמבר 2019), והשמועות אומרות שנראה אותה גם ב"פלאשפוינט" ב 2020.
התחילו כבר לכנות אותה ה "איירון מן" של יקום DC.
שיהיה לה רק בהצלחה.
הסיבה שלא הזכרתי את סרט ההמשך היא שכרגע, משום מה, עוד לא ברור מי יביים אותו
אני מנחש שג'נקינס תקבל את הג'וב, אבל קצת מוזר שלא סגרו איתה עד עכשיו.
אני מקווה רק שהתסריט יהיה יותר מוצלח הפעם.
היא סגרה איזשהי סדרה
פעם אחרונה ששמעתי פטי ג'נקינס סגרה איזשהי סדרה ב TBS, אז לא ממש ברור אם היא תהיה פנויה לביים עוד סרט.
פרסום עצמי - Law and Chaos
ההיסטוריה של קולנוע המד"ב והפנטסיה מלאה בסרטים שלא נעשו, וגורמים לחובבים לפנטז על מה היה קורה אילו הם היו נעשים. בראש הרשימה של סרטים כאלה צועדים בדרך-כלל "חולית" בבימויו של אלחנדרו חודורובסקי, "אני, רובוט" על פי התסריט של אייזק אסימוב ו-"הנוסע השמיני 3" על פי התסריט של ויליאם גיבסון.
ואפשר להציב במקום גבוה באותה רשימה גם את "אבי סער", הניסיון של סטודנטית צעירה ושאפתנית לביים סרט אנימציה באורך מלא על אלריק ממלניבונה, גיבור ספריו של מייקל מורקוק. הסרט הזה מעולם לא הופק, אבל ספר האמנות שלו הוא ככל הנראה ספר האמנות הטוב ביותר על סרט פנטסיה שלא יצא לפועל.
כתבתי עליו בטור החודשי שלי שבו אני מבקר יצירות מד"ב ופנטסיה שלא זכו לתשומת-הלב שהן ראויות לה.
https://tinyurl.com/y7pwca7z
"הצורה של המים" מקבל אחלה ביקורות בוונציה,
וסאלי הוקינס במיוחד מקבלת שבחים. אנשים מסויימים חושבים שזה מגוחך מצדי לחשוב שיש להופעה מסרט כזה סיכוי לקבל מועמדות לאוסקר, אבל אני דבק בתחזית הזאת עד ינואר.
https://www.rottentomatoes.com/m/the_shape_of_water_2017/
בקשה גדולה קטנה ליוצרים לעתיד- בלי מים בכותרת
כל פעם שמתיחסים לסרט הזה, אני תוהה לרגע איך זה שסיפור מקסים על יהודיה שחיה בהארלם השחורה מקבל כזה הייפ. ואז אני קולטת ששם זה היה בכלל הצבע ולא הצורה, וזה סרט אחר לגמרי.
לאנשים יש קטע עם מים, כן, זה מגניב ומים הם סוד החיים ואין להם ריח/צבע/צורה. ועדיין, די! מיצא את עצמו.
ועכשיו, זכה בפרס אריה הזהב
מועמדות לאוסקר נראית סבירה דווקא. דל-טורו כבר היה בסרט הזה – no pun intended – עם "המבוך של פאן": כמו ספילברג, הוא יודע לרקוד על שתי החתונות של שוברי הקופות מצד אחד והאוסקרים מהצד השני.
No Pan intended
(ל"ת)
יכול להיות שסתם היה נדמה לי, אבל לא היה בעין הדג דף סרט ל-"צורת המים"?
ועוד אחד עם תאריך הפצה בישראל? כי אני לא מוצא אותו.
בכל מקרה, יש תאריך להפצת הסרט בישראל?
אני גם זוכר שהיה. מוזר.
אני לא זוכר תאריך הפצה בישראל, ונכון לעכשיו עדיין אין.
זה הסרט שאני הכי מצפה לו בחודשים הקרובים
ברמה שאני מתכננת טיול לחו"ל תוך התחשבות בתאריך היציאה שלו שם.
אז אני אשמח לדף סרט באופן אישי.
לעולם לא! עד שלא נקבל את הכופר שלנו לעולם לא נפתח את דף הסרט ה-
אה, הנה הוא נפתח כבר.