מאווריק חוזר, הפעם בתור מדריך טיסה לטייסים צעירים.
תאריך הפצה בארה"ב: 27/05/2022
תאריך הפצה בישראל: 26/05/2022
כתבות העוסקות בסרט זה
- תמונה קבוצתית: ההקרנה הכי טובה הגיגים 2.5.2024
- בחזרה אל רשימת 250 הסרטים הכי טובים של ימד"ב הגיגים 14.5.2023
- אוסקר 2023: אל תוך המולטיוורס הגיגים 13.3.2023
- אוסקר 2023: עדכון חי, מסתבר חדשות 12.3.2023
- עין הדג מציגים: הימורים לקראת טקס האוסקר 2023 (עם זוהר אורבך) הגיגים, פודקאסטים 7.3.2023
- כל הסרטים המועמדים לאוסקר ה-95, מדורגים הגיגים 6.2.2023
- המועמדים לאוסקר 2023 חדשות 24.1.2023
- אוסקר 2023: 11 שאלות לקראת המועמדויות הגיגים 22.1.2023
- סרט השנה 2022: הגמר סקרים, סקרים ראשי 13.1.2023
- דוח קופות שבורות: סיכום 2022 הגיגים 9.1.2023
- סיכום 2022: פסקולי השנה הגיגים 4.1.2023
- מצאנו באינטרנט 64: גם שם יש גיוס חובה חדשות 2.1.2023
- קדם אוסקר 2023: הנפשות הפועלות הגיגים 6.11.2022
- מצאנו באינטרנט 60: שעות של בהייה באותה נקודה בתקרה וצחקוקים אקראיים חדשות 30.10.2022
- דוח קופות שבורות, 16.10.2022: האלווין: האכזבה חדשות 18.10.2022
- דוח קופות שבורות, 09.10.2022: הקרוקודיל, המבהילן והאמסטרדם חדשות 11.10.2022
- דוח קופות שבורות, 02.10.2022: כשהיא מחייכת גם אני מחייכת חדשות 2.10.2022
- דוח קופות שבורות 25.09.2022: סיבה לדאגה חדשות 29.9.2022
- דוח קופות שבורות, 18.09.2022: נלחמים ומרוויחים חדשות 20.9.2022
- דוח קופות שבורות, 11.09.2022: אל תהיו ברברים חדשות 14.9.2022
- דוח קופות שבורות 04.09.2022: חוזרים לאקשן חדשות 7.9.2022
- דוח קופות שבורות, 28.08.2022: הזמנה לחתונה חדשות 31.8.2022
- דוח קופות שבורות, 21.08.2022: דרגון בול סופר כסף חדשות 24.8.2022
- דוח קופות שבורות, 14.08.2022: קופות קופות קופות חדשות 16.8.2022
- הימורים מוקדמים הרבה יותר מדי לטקס האוסקר ה-95 הגיגים 11.8.2022
- דוח קופות שבורות, 07.08.2022: צ'ו צ'ו קצ'ינג קצ'ינג חדשות 9.8.2022
- דוח קופות שבורות, 31.07.2022: ליגה חדשות 3.8.2022
- דוח קופות שבורות, 24.07.2022: יש מצב חדשות 26.7.2022
- דוח קופות שבורות, 17.07.2022: שירת סרטני המזומן חדשות 19.7.2022
- דוח קופות שבורות, 10.07.2022: אהבה וכסף חדשות 10.7.2022
- דוח קופות שבורות, 03.07.2022: עלייתו של עלייתו של גרו חדשות 5.7.2022
- 2022: סיכום חצי שנה בקולנוע הגיגים 29.6.2022
- דוח קופות שבורות, 26.06.2022: קצת פחות שיחה, קצת יותר כסף חדשות 28.6.2022
- דוח קופות שבורות, 19.06.2022: אל האינסוף והכסף שלו חדשות 21.6.2022
- דוח קופות שבורות, 12.06.2022: מזומנורוס רקס חדשות 14.6.2022
- דוח קופות שבורות, 05.06.2022: עדיין בשחקים חדשות 7.6.2022
- מצאנו באינטרנט 49: נועד להיות איזה מועדון אליטיסטי ליודעי חן חדשות 1.6.2022
- דוח קופות שבורות, 29.5.2022: מזומנים בשחקים חדשות 29.5.2022
- מה התפקיד הטוב ביותר של טום קרוז? סקרים, סקרים ראשי 27.5.2022
- ביקורת: אהבה בשחקים - מאווריק ביקורות 26.5.2022
- אביב-קיץ: כל הסרטים שיצאו בתקופה הקרובה חדשות 29.4.2022
- מצאנו באינטרנט 46: ואכן, אין בכלל סרט כזה נכון לעכשיו חדשות 23.4.2022
- מצאנו באינטרנט 32: אותו דבר רק עם אסטרואיד חדשות 9.9.2021
- מצאנו באינטרנט 20: ילדים שהם בעצם יצורי ים חדשות 25.1.2021
- טריילרים: קומיקון, פרד רוג'רס וירקות וידאו 23.7.2019
- הזוכים בפרס האופיר, ועוד קצרצרים חדשות 7.9.2018
- ואפילו עוד טריילרים, השם ישמור וידאו 12.6.2018
על פי כתבה ב-"הארץ", הסרט הזה התעכב שנים בהפקה כי בצבא האמריקאי לא אהבו את התסריט וסירבו לשתף פעולה.
http://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/.premium-1.4234981
מעניין מאוד לקרוא – הכתבה מתבססת על ספר חדש שסוקר את ההיסטוריה של שיתוף-פעולה בין הצבא וזרועות המודיעין בארה"ב להוליווד, ואיך הצבא התנה תמיכה לוגיסטית בסרטים (השאלת ציוד, רכבים ואתרי צילום) בהתאמת התכנים של הסרטים האלה לדרישות שלו. בחלק מהמקרים המתוארים בכתבה, ההשפעה הזו חוצה את גבול הביזאר (איך לעזאזל ה-CIA גרם לאולפן להוציא סצנה מתוך "פגוש את ההורים"?).
מה שלא נדון בכתבה (ואולי כן בספר) הוא דווקא המקרים בהם הוליווד הצליחה לעקוף את הדרישות של הצבא האמריקאי. טוני סקוט הפך לדארלינג של הצבא האמריקאי בעקבות "אהבה בשחקים" (בתמורה לתמיכה המאסיבית של הצבא בצילומים, הוצבו דוכני-גיוס לחיל האוויר בכניסה לבתי הקולנוע – ולפי השמועות, נרשם זינוק מבהיל בכמות המתגייסים השנתית), אבל כאשר הוא ביים את Crimson Tide, הסרט שאמור היה לעשות לצוללות את מה ש-"אהבה בשחקים" עשה למטוסים, הצבא האמריקאי סירב לתת לו לצלם בבסיסי הצי, מאחר והוא דוחה על הסף כל שיתוף פעולה עם סרט שעוסק במרד של אנשי צבא (הסרט עסק בקצין שיוצא נגד מפקד הצוללת שלו כשזה האחרון רוצה לשגר טילים גרעיניים). סקוט החליט שהוא לא צריך את הרשות של הצבא. הוא שכר מסוק (אזרחי), וכשהצוללת שהוא רצה לצלם יצאה מהמעגן, הוא טס בעקבותיה וצילם אותה, עד שהיא צללה אל מתחת למים – בדיוק השוט שהוא היה צריך בשביל הסרט שלו. כמעט עשר שנים קודם לכן, כשהצבא האמריקאי סירב לשתף פעולה עם הצילום של זבלוני "נשר הברזל" (סדרת סרטים על טייס שגונב מטוס כדי להציל את אבא שלו, או משהו כזה), המפיקים הודיעו שהם לא צריכים טובות – וצילמו את פעלולי הטיסה בסיוע חיל האוויר הישראלי, בתמורה לתשלום נאה. זכור לי שקראתי כתבה על זכרונות של טייסים ישראלים מאותה תקופה – הם היו מבצעים את הטיסות לצילומים ביום, ויוצאים לגיחות מבצעיות בלבנון בלילה – ולמרות קריעת-התחת, הם די נהנו מהאווירה ההוליוודית מסביבם.
ואגב ישראל, מקריאת הכתבה הבנתי שדווקא הצבא שלנו אלגנטי ומתוחכם הרבה יותר ביחסיו עם תעשיית הקולנוע המקומית בהשוואה לדורסנות של מקבילו האמריקאי. כשטליה לביא ביקשה סיוע לוגיסטי מהצבא לצילומי "אפס ביחסי אנוש", צה"ל דחה את הבקשה אחרי שקראו שם את התסריט. אבל אחרי שהסרט יצא, הצבא דווקא התנפל על הסרט הזה בחיבוק והקרין אותו באירועים למתגייסים פוטנציאליים כאשר ההקרנות לוו בחצי-קריצה והסברים שכל מה שרואים בסרט זה צחוקים, והמצב האמיתי בצה"ל הוא בכלל-בכלל לא כזה כבר שנים ולכל המתגייסים והמתגייסות מחכה שירות משמעותי ומועיל.
ועכשיו הוא נדחה בעוד שנה
בעקבות קשיים לוגיסטיים או משהו (מקור)
מוזר לי לשמוע את המילה 'שבחים' באותו רדיוס של הסרט הזה
ללא ספק הסרט הכי גרוע שאראה השנה. אני יודע את זה חצי שנה מראש כי יהיה מאוד קשה להתעלות על זה. תסריט עצלני שלוקח כל קלישאה קיימת ומבצע אותה באופן הכי חסר השראה ומעאפן שאפשר. הסיפור של הסרט חלש וחסר אירועים עם השלכות לא מעניינות, ההתפתחות של הדמויות לא קיימת כי הסרט חותך את כל המערכה העלילתית השניה (זו שבה כולם אמורים להתגבר על החסרונות שלהם וללמוד לעבוד בצוות על מנת להביס את האיש הרע. כל החלק הזה לא קיים. הם פשוט הופכים להיות כאלה פתאום. אני *הרגשתי* את התסריטאים אומרים 'אין לי כח לכתוב את זה' תוך כדי) לטובת סצינת אקשן ארוכה, הדמויות הן אוסף קריקטורות דו-מימדיות המגולמות על ידי שחקנים שלא מספקים את העבודה והכי גרוע זה הדיאלוגים. אסופה כזאת גדולה של קרינג' לא שמעתי כבר הרבה זמן. כל ניסיון להגיד משפט מחץ מתחכם, כל ניסיון בהומור וכל ניסיון בעומק דרמתי היה מגוחך וגרם לי לנוע באי נוחות בכיסא ואף לתת לעצמי איזה facepalm או שניים. בכלל, הדרמה העיקרית בין הדמות של טום קרוז לדמות של מיילס טלר היא אחת הכי מטופשות שראיתי בסרט כלשהו וכל ההתעסקות בה היה ילדותי ולא אמין בכלל.
והאקשן לא מפצה. הוא בסדר אבל לא מאוד מלהיב או מאוד מעניין. לפעמים קצת קשה לעקוב אחרי המתרחש או להבין על איזו דמות אנחנו מסתכלים כרגע (כי הדמויות עם מסכות כל הזמן). מבחינה ויזואלית הסצינות על הקרקע הרבה יותר מוצלחות מסצינות הטיסה (הודות לבחירה המוצלחת לצלם חלק גדול מהסרט לאור השקיעה) והצילום בסצינות הטייס די חוזר על עצמו (מצלמה סטטית מונחת על אחת משלוש עמדות שונות על גוף המטוס בנוסף למצלמה סטטית נוספת שמצלמת הכל מרחוק. זהו. חסר השראה ולא מרשים בכלל).
אני מאוד מחכה לביקורת של הסרט באתר בשביל לראות מה אנשים כן אהבו בסרט כי כרגע זה מאוד מסקרן אותי.
לא תצטרך לחכות הרבה זמן
אבל וואו, אנחנו *כל כך* לא מסכימים.