לנשום
עונת האוסקרים עדיין רחוקה, אבל עונת הטריילרים לעונת האוסקרים כבר התחילה. מי שרוצה לצפות בכמה מהמתחרים והמועמדים של השנה הקרובה עשוי לרצות להציץ ב"ויקטוריה ועבדול" (די בודאות המועמדות לאוסקר הבאה של ג'ודי דנץ') , ב"מרשל" בכיכובו של הפנתר השחור, או ב"חזק יותר" שבו ג'ייק גילנהול מבין שעל גילום דמויות פסיכיות כמו ב"חיית הלילה" הוא לא ייקח אוסקר, אז אולי עם גיבור אמיתי נכה מאירוע טראמותי עדכני הוא דווקא כן. טריילר לסרט נוסף שנראה מכוון לאוסקרים הוא "לנשום" – הסרט החדש של… אנדי סרקיס?
בפעם אחרונה ששמענו על סרט בבימויו של אנדי סרקיס זו היתה אמורה להיות גירסה נוספת ל"ספר הג'ונגל" (שעכשיו נראית קצת מיותרת, אבל נראה) וזה נראה מתבקש – סרקיס הרי הוא אבי שחקני ה-CGI, אז מובן שהוא יעשה סרט אפקטים שכזה, שבו כל הדמויות מגולמות בלכידת-תנועה. אבל מתברר שבין לבין הוא עשה את… זה. הטריילר הכי אוסקרי שראיתי כבר הרבה זמן (עם בונוס אנדרו גארפילד, שכנראה ממש נהנה לעשות את סוג הסרטים האלה) כולל קלישאות "האישה התומכת", "המחלה המשתקת", "הסיפור האמיתי" ועוד ועוד. נראה, איך אומרים, לחובבי הז'אנר.
סרט אוסקרים מכיוון אחר הוא המחזמר המקורי "האמן הגדול מכולם" שנוצר גם הוא על ידי במאי טירון. בעוד שרובנו מכירים את יו ג'קמן בעיקר כוולברין, יש לו גם קריירה לא רעה בכלל ככוכב מחזות זמר – צד שמלבד הופעתו ב"עלובי החיים", הוא כמעט שלא הראה בקולנוע, עד עכשיו. מחזמר מקורי בקולנוע – כלומר, לא כזה שמבוסס על מחזמר בימתי או סרט ישן – היה דבר נדיר מאוד בדור הנוכחי, אבל אז בא "לה לה לנד" ושינה את החוקים. המחזמר של ג'קמן מבוסס על חייו של חלוץ עסקי השעשועים פי. טי. בארנום, והוא נראה לרגעים מגניב, לרגעים קלישאתי, לרגעים קלישאתי ומגניב, ולרגעים כמו "מולאן רוז'". בין זה לבין לוגאן, נראה שהולכת להיות שנה די טובה ליו ג'קמן והנוכחות שלו באוסקר, לכל הפחות, נראית די מובטחת. בנושא אחר, מישל וויליאמס לא נראתה כל כך שמחה בסרט כבר שנים.
נקמה זרה
ועכשיו למשהו קליל יותר – ג'קי צ'אן! תמיד אפשר לסמוך על הפעלולן המצחיקול לסרטי קומדיית אקשן קלילה. מה יש לו להציע לנו הפעם?
אה.
מצד אחד זה מתבקש – אם יש מישהו אחד שנושא בכבוד את התואר "יקרע לי את הצורה גם כשהוא בגיל 63" זה ג'קי צ'אן. והטריילר הזה נראה טוב, וג'קי (למרות מגבלות המבטא הכבדות שלו, למלעיזי גל גדות) מצליח להיראות מאיים ולהציג צד שבהחלט עוד לא ראינו ממנו. מצד שני זה ג'קי צ'אן בגרסה ל"חטופה". אנחנו באמת צריכים עוד גרסאות וחיקויים דווקא ל"חטופה"?
ג'ומנג'י: ברוכים הבאים לג'ונגל
חילול "קודש" #1: רימייק לג'ומנג'י.
זה לא טריילר טוב במיוחד. מצד שני, גם "ג'ומנג'י" לא היה סרט טוב במיוחד. חסר בטריילר משהו שבאמת מבדיל אותו מכל שאר סרטי ההרפתקה-קומדיה לילדים, וכרגע נראה שהדבר היחיד הזה הוא ג'ק בלאק בתפקיד נערה בת 16 – רעיון מוצלח למדי, אבל לא גורם לי לראות סרט שלם. בנוסף: סרט, מאמי – להגיד "אוי לא למה הדמות הנשית שלי לבושה בבגדים צמודים בג'ונגל איזה לא הגיוני חחח מה לא ככה" זה לא תחליף ללא להלביש את הדמות הנשית שלך בבגדים צמודים בג'ונגל. בדיחות מטא זה לא תחליף לחוסר החפצה, מצטער.
מחברת המוות (דת' נוט)
חילול "קודש" #2: גרסה אמריקאית ל"מחברת המוות".
למי שלא מכיר, "מחברת המוות" היא מנגה יפנית פופולרית במיוחד עם רעיון מגניב מאוד וביצוע קצת פחות. הסדרה כבר עובדה לסדרת אנימה ושני סרטי בשר ודם יפנים, ועכשיו היא זוכה לגרסה אמריקאית שנראה כאילו לקחה את עלילת הסיפור המקורי וזרקה אותו מהחלון.
מצד אחד זה טוב – העלילה המקורית הייתה מסובכת, בעלת סיום לא מספק ועם כמה רגעים מאוד לא טובים. מצד שני זה מאבד את עניין המתח העיקרי שהיה בסרט ומחליף אותו ב…. משהו. לא ברור עדיין מה. שווה לעקוב, והיי, זה בכל מקרה עולה בנטפליקס כך שזה לא שיעלה הרבה כסף לבדוק כמה זה שווה.
מעריצים ברשת זעמו על כך שאחת הדמויות הראשיות הפכה לשחורה, ועל זה רק ניתן להגיד שאם נותנים לכם את לאקית' סטנפילד בתפקיד כלשהו תגידו תודה ותסתמו את הפה. השחקן ,שנראה כאילו נמצא בכל מקום השנה אבל בלט במיוחד ב"תברח", הוא אחד מהשחקנים העולים הטובים שיש ויש לקוות שגם כאן הוא יעשה עבודה נפלאה. וגם ווילם דפו כאל המוות היפני ריוק זאת הברקת ליהוק.
הבלות חוזרות! יאי?
לרוב, סרטי המשך עושים דברים גדולים יותר ומטורפים יותר על מנת ליצור הבדל כלשהו בין סרט אחד לשני. נראה שמישהו שכח לשלוח את התזכיר הזה לסדרת "פיץ' פרפקט" שפשוט נראית בדיוק אותו דבר, גם בסרט השלישי שלה. זה נראה חמוד, והקאסט מקסים אבל כמה אפשר עוד בדיוק מאותו הדבר?
פולארויד
ונסיים במשהו דבילי: סרט על מצלמת פולארויד שהורגת אנשים. לא יודע איזה מפיק חשב שהקונספט של ספר צמרמורת צריך להפוך לסרט אבל הוא חשב ועכשיו זה סרט אמיתי וטיפשי במיוחד. תהנו!
יש כבר סרט על מצלמת פולארויד שהורגת אנשים
קוראים לו ממנטו
כבר יש גם פרק על מצלמת פולארויד שהורגת אנשים
באיזור הדמדומים, A Most Unusual Camera.
הטריילר של ג'ומנגי דווקא נראה די סבבה
אומנם עושה רושם שהוא לא יהיה טוב כמו המקורי, אך לפחות הוא גם לא מתיימר להיות קופי-פייסט חסר בושה שלו (כמו איזה רימייק שרק יצא לאחרונה).
וגם זה הטריילר היחיד פה שלא מרגיש כבד בטון שלו.
הוא ממש ממש לא מתיימר
אני אפילו לא מבין מה הקשר ביניהם בכלל. ששניהם מדברים על משחק? זהו?
אבל כן זה באמת נראה חביב.
יצא טריילר לinhumans של מארוול
מה שהיה אמור להיות סרט ביקום של מארוול יוצא כסדרה שצולמה כולה באימקס ונראה שהיא תוקרן (לפחות הפרק הראשון שלה) באולמות קולנוע
https://www.youtube.com/watch?v=1sYF1SXcWqQ&t=29s
הטריילר נראה… רע
זה פשוט לא נראה כל כך טוב
זה נראה נורא
לא ציפיתי להרבה בהתחשב בזה שה-showrunner הוא סקוט באק (ברזומה: שלוש העונות האחרונות של דקסטר ואיירון פיסט. או במילים אחרות:בלאאאאח).
אבל זה נראה מביך ברמות בלתי צפויות. למה, רמזי בולטון, למה?
איך יש לו עבודה עדיין?!
(ל"ת)
זה משחק מחשב
היא לובשת מה שהייתה לובשת הדמות במשחק.
ויש לא מעט משחקים כאלה.
ויש גם לא מעט משחקים שהדמות לא לבושה בהם ככה.
אם היא הייתה לבושה בבגדים נורמליים מישהו היה מתלונן על חוסר מציאותיות? זה היה פוגם באשלייה שהם במשחק מחשב איכשהו? "משחק מחשב" הוא נטו תירוץ כאן, ואם ליוצרים היה אכפת באמת מהנושא הם היו מלבישים את קארן גיליאן בצורה נורמלית.
טריילר גם לריק ומורטי עונה 3
https://www.youtube.com/watch?v=DeAw6aXHzcY
נראה מעולה מן הסתם, אבל אין תשובה לשאלה האם ריק יטעם כבר מהרוטב סצ'ואן מולאן של מקדונלדס.
-גם באחד מסרטי היעד סופי הקונספט היה שאנשים שצולמו באירוע כלשהו מתים בדרכים שקשורות לתמונות, זה נראה לי מהדברים האלה שSimpsons did it.
-שמח שעוד אנשים שמים לב לקית' סטנפילד, הוא היה מעולה במחוז קצר 12 ומאז הוא הופיע בבערך חצי מהדברים שראיתי. מילא לחשוב שהגרסה האמריקאית תהיה גרועה, אבל ראיתי כל מיני אנשים מתעצבנים ספציפית על זה שהדמות שלו שחורה וטוענים שזה רק בגלל ה-SJW.. למרות שרוב הדמויות קיבלו Race lift ללבנות (שזה לגיטימי כשעושים אדפציה).. איך זה לא גזענות בדיוק?
יצא לי לראות את האנימה של death note
וחוץ מהסוף שאני מסכים שהיה מאוד לא מספק האנימה הייתה ממש טובה שלא הרגישה כאילו היו בה רגעים לא טובים (הם יכלו לגרום לאכילת צ'יפס להראות כמו אחד הרגעים הכי מגניבים ורציניים באנימה בלי שזה יראה אדיוטי).
מה שהבנתי שמפריע לרוב האנשים לגבי הסרט הזה זה פחות השחקן השחור (כי מי שהוא משחק היה דמות חצי אירופית חצי יפנית באנימה אז הם יכולים להצדיק את זה עם ישמרו על האישיות שלו) ויותר השחקן שמשחק את הדמות הראשית שאמור להראות כמו בחור שיצליח למשוך כל בחורה מצד אחד (שיש שחקנים בהוליווד שהם יותר מתאימים לזה) מצד שני יכול להראות לא חשוד לכמעט כולם ומצד שלישי להראות כמו פסיכופת עם תסביח אלוהות (אני לא מכיר את השחקן אבל הוא לא נראה ממבט ראשון כמו אף אחד מהשלושה).
אבל יכול להיות שזה תהיה הפעם הראשונה שאנימה תצליח במערב אז אני אופטימי עם ניסיון במקרה של הסדרה הזאת
הוליווד: להיות שונה וייחודי זה מה שהופך אותך למיוחד! או משהו
גם הוליווד: בואו תבלו שעתיים עם גבר לבן, סטרייט וחתיך, יהיה ממש כיף
זה מפריע בעיקר בסרטים טובים. הטריילר ל״The Greatest Showman״ יפה ומרגש ומשלהב, ברמת הלראות אותו כבר כמה פעמים ולהכיר את השיר המצוין הזה בעל פה עד כמה שאפשר. והרי אם בער בליבו של ביל קונדון לספר את סיפורו של PT ברנום, אין מנוס מלהכיר בעובדה שמדובר בגבר סטרייט ולבן (למרות שלין מנואל מירנדה ישמח לחלוק עלי בהקשר הזה). אבל בחייאת – אל תמרחו אותי ותנסו להציג את הסיפור הזה כסיפורו על גיוון וייחודיות. ובכלל, יש לי חשש קל מהסרט הזה – פריק שואוז היו עסקים נצלניים שלא חגגו את השונה, את הגמד ואת הנשים המזוקנות, אלא חיזקו את מעמדם כמנודים ושמו אותם בעמדה משפילה של גימיק, או אטרקציה. והרי אתה יודע שבמחזמר שמספר את סיפורו של PT בארנום אולי ייתנו לגברת המזוקנת (ב-IMDb לא מצוין שמה – יש לשער שזה בגלל שאין לה אחד כזה) תפקיד, ככל הנראה איזה נאמבר חזק, אבל את התפקיד של אהובתו של בארנום תשחק מישל וויליאמס: שחקנית מוכרת, בלונדינית, יפהפייה. הגברת המזוקנת תישאר אטרקציה קומית לתיירים. לאישה השחורה והגדולה לא ייתנו להיות אשתו של יו ג׳קמן אף פעם.
לאורך כל הטריילר היו בדיוק שני אנשים עם טקסט שיוצא להם מהפה – יו ג׳קמן וזאק אפרון. שניהם חתיכים, ושניהם נראים כמו אנשים שגם לפני 30 ו-40 שנה היו יכולים להיות המגה-סטארים שהם היום. לקילה סטל, שמגלמת את הגברת המזוקנת, ולזנדאיה, לא היה סיכוי. כל זה לא היה מפריע לי אם הדמות של בארנום לא הייתה אומרת לגמד (אחרי שהוא הספיק לכרוע ברך כדי לדבר איתו בגובה העיניים, בלי שלגמד תהיה זכות דיבור כשלעצמו) ״כל אחד הוא מיוחד, ואף אחד מאיתנו לא דומה לאחר״ – אבל למען השם, בנאדם, תסתכל על עצמך! או שלסרט יהיה מסר של אינקלוסיביות ו״האחר הוא אני״, או שיככבו בו זאק אפרון ויו ג׳קמן. אחד מהשניים. שילוב שלהם הוא פשוט צביעות.
ולמען הסר ספק – הטריילר מהמם. זאק אפרון לא עשה מחזמר מאז ״היירספריי״, שהוא אחד הסרטים האהובים עלי (ובתפקיד הראשי שלו – ניקי בלונסקי. בחורה שהמראה שלה רחוק שנות אור מזה של כל כוכבת קולנוע – מוזיקלית או לא – אחרת), והכי כיף בעולם כשיו ג׳קמן מזכיר לעולם שהוא יותר טוב ככוכב מוזיקלי מאשר כגיבור על מיוסר ועצבני, במיוחד כשלא הכל מדכא והיסטרי מסביבו, כמו אז, בצרפת של המאה ה-19. אבל הצביעות נטולת המודעות העצמית של הטריילר הנ״ל הייתה ממש מבאסת.
_______________
ובאשר ל-״Breath": אני בסדר גמור עם סרטי אוסקר. אנדרו גרפילד שחקן מצוין. כנראה שקלייר פוי היא בחורה ממש אחלה. אבל למען השם, חלאס עם המשפט ״I don't want to survive, I want to live". מוצה.
אני מאוד מקווה
שהטריילר מסתיר את החלקים העמוקים קצת יותר של הסרט, ושהסרט מודע לאירוניה במשפט הזה ולא באמת מציג את פי. טי. בארנום בתור אחד שהציג נשים מזוקנות וגמדים כדי "לחגוג את השונה". כי אם הוא כן – אין מספיק "נו באמת" בעולם.
אישה שחורה וגדולה כאישתו של יו ג'קמן? אתה חושב בגדול
אני הייתי מסתפקת בזה שהזיווג האוטומטי של כל כוכב סטרייט לבן לא יהיה אישה שצעירה ממנו לפחות בעשור. בוא נתחיל עם לארגן לו אישה שהיא בגילו, אבל אופס, זה ידרוש ללהק אישה שהיא מעל גיל 40…
וואו, אוקי, חשבתי שעצם העובדה שמישל וויליאמס הייתה מועמדת לאוסקר לפני עשור אומרת שהיא בהפרש בריא ממנו.
מסתבר שהיא צעירה ממנו ב-12 שנה (בין צ׳ריטי ברנום האמיתית ובין PT בארנום הפרידו שנתיים). וד״א – זנדאיה הייתה בכיתה ו׳ כשהיא ראתה את זאק אפרון ב״הייסקול מיוזיקל״. היא צעירה ממני בחצי שנה. אבל זה בעיקר אני, מקנא בה בגלל שזה מה שהיא עושה עם החיים שלה עכשיו כשאני פה סוגר שבת בעוטף עזה :(
הסרט של ג'קי צ'אן
נראה יותר כמו רימייק ל"אזרח שומר חוק" ופחות ל"חטופה"
לי הוא הזכיר קצת את הרמבו הראשון
(ל"ת)
ומסתבר שמארק ווב הספיק לעשות עוד סרט השנה
קוראים לו "the only living boy in new York" וזה הטריילר שלו
https://www.youtube.com/watch?v=qwLphqOs4vA
זה נראה.. נחמד ? זה כנראה לא יהיה עוד "500 ימים" ,אבל זה מאוד מנסה להיות כזה (הגיבור אפילו דומה לגורדון לוויט) וסך הכול גם דרמת אינדי חמודה ולא מזיקה עדיפה על הרצף הסתמי שהציג עד עכשיו
לקרוא לסרט על שם שיר יפהפה זה טריק זול
והוא לגמרי עובד. טריק פחות זול הוא ללהק לסרט את סינתיה ניקסון, כפרה על העיניים שלה. ולא משנה כמה סרטים לא מעניינים מארק ווב יביים, אני עדיין אזכור לו את ״500 ימים עם סאמר״ (האם עברו קרוב לשמונה שנים מאז? שומו שמיים, אני חושש שכן). והגיבור ממש חמוד.
״חיבור פשוט״ הוא אחד הסרטים הטובים שיצאו השנה,
אז אני מאוד לא מסכים עם ״הרצף הסתמי שהציג עד עכשיו״.
עם כל אהבתי לאנה קנדריק...אקה-מיצינו.
נראה שההנחיה של אנדרו גארפילד לסוכן שלו לאחרונה היא "תן לי תפקידים שמצריכים מבטא!". וכן, זה בהחלט נראה אוסקר-בייט-י.
אתה לא סרט טוב במיוחד! כלומר…לא ראיתי את "ג'ומנג'י" כבר שנים, אבל מתן בן ה-10 בהחלט זוכר אותו לטובה. הרימייק / סיקוול / סופ ריבוט / מה שזה לא יהיה הזה נראה די סתמי. וגם נראה שבקושי יש פה קשר לג'ומנג'י. זוכרים שדה רוק היה בסרט הרפתקאות-ילדים ההוא, "המסע לאי המסתורי"? עם קצת שינויים, אפשר בקלות להגיד שזה סיקוול גם לסרט ההוא. או כל מיני סרטי הרפתקאות אחרים. גם חלק מהקטע בג'ומנג'י היה שהדברים יוצאים מהמשחק אל העולם האמיתי. אם כאן הם בתוך המשחק זה כבר די מאבד מההשפעה. וכן, גם אני חשבתי על הקטע עם הבגדים. זה שאתם צוחקים על זה לא הופך את זה ללא-מחפיץ. אם אחרי ההערה הזאת היא הייתה מחליפה לבגדים יותר מתאימים אולי זה היה מוצלח, אבל לא נראה שזה קורה.
ולמה כל סרט תיכון היום צריך להתחיל בריתוק? קודם "פאוור ריינג'רס", עכשיו זה. "המממ, איך ניצור מפגש בין התלמידים האלה שביום-יום לא היו מדבדרים אחד עם השני? כמובן, נשים אותם בריתוק יחד!". וואו, כמה מקורי, סרט. ראיתי את זה רק איזה 200 פעם מאז "מועדון ארוחת הבוקר". כמו כן, אני מוכן להמר כבר עכשיו שלפחות 50% מה"בדיחות" יהיו על 1) קווין הארט נמוך 2) דה רוק מאוד שרירי 3) ג'ק בלאק בוכה על זה שהוא לא בלונדינית חתיכה. גאד, הסרט הזה יוצא עוד חצי שנה ואני כבר שונא אותו.
לא מכיר את דת'נוט אבל תומך בכל מה שנכתב על לקית' סטנפילד (מי שלא ראה עדיין "אטלנטה" – למה אתם מחכים?)
למה???
ג'ומנג'י בשבילי זה קלאסיקה, זאת הפעם הראשונה שראיתי סרט עם רובין וויליאמס, זה לדעתי גם סרט ההרפתקאות הראשון שראיתי בטלוויזיה (כן כן, עלייה מרוסיה).
למה לקחת משהו כל כך טוב (אוקי, לא כל כך טוב, אבל צרוב כל כך בזיכרון הילדות של כולנו) ולהפוך אותו למשהו כל כך סתמי, מלאכותי ועוד יותר גרוע לא קשור בשום צורה לסרט המקורי.
נכון שעכשיו רימייקים זה מאוד באופנה, אבל לקרוא לסרט באותו השם של סרט אחר לא הופך אותו לריבוט או סיקוול של הסרט בשום צורה.
ושוב נשאלת השאלה המתבקשת: למה???
מה ההבדל?
מה הופך את ג'ומנג'י המקורי, סרט על ילדים שמשחקים במשחק קופסה שגורם לג'ונגל להגיע אליהם, לסרט על סף הטוב לטעמך ולעומת זאת את ג'ומנג'י החדש, סרט על ילדים שמשחקים במשחק וידאו שגורם להם להגיע לג'ונגל, לסרט סתמי ומלאכותי וזאת על בסיס טריילר בלבד?
שתי סיבות
הראשונה היא המקוריות של הראשון יחסית לתקופה שלו, גם בקונספט וגם בעיצוב. זאת בעוד היום הרעיון הזה של "נשאבים למשחק" מוצה עד כדי שחיקה במי יודע כמה סרטים/סדרות.
השנייה היא כמובן רובין וויליאמס.
הסרט, לפחות בעיני, נראה עם פוטנציאל משעשע...
לא הייתי פוסל אותו מיידית רק בגלל שזה רימייק, זה כן נראה שהם הלכו על קונספט מעט שונה מהמקור. ובנוגע להערות שלך:
א. קונספט שחוק? יכול להיות שסתם אישית לא נתקלתי בזה, אבל אני מצליח להיזכר רק בשני מקומות שנתקלתי בו. ספיישל קידס שלוש, שהיה סרט די זניח והסביבה היחידה שראיתי אותו היתה כי הייתי בגיל הזה, ופרק אחד של גראביטי פולס, שהיא סדרה נהדרת שאני מחבב מאוד, אבל ממש לא משהו מיינסטרימי שכולם ראו. מוזמנים בחום לתקן אם אני טועה ולתת דוגמאות, כי אני דווקא אוהב את הרעיון ואשמח לראות עוד ביצועים שלו.
ב. ובכן, לשפוט סרט על פי המחסור שלו ברובים וויליאמס.. יש 4,381,242 סרטים גרועים בimdb לפי הספירה הזאת. זה מספר מדויק נכון לעכשיו. בדקתי. זה גם לא ממש נראה שיש שם מישהו שאמור לבצע את התפקיד שלו, שוב, כי נראה שהם הלכו על קונספט קצת אחר…
*ספיי קידס
ארור תהיה, תיקון אוטומטי!
דוקא ספיישל קידס נשמע טוב
יש המון סרטים שדנים בקונספט של להיכנס למשחק מחשב/מציאות מדומה:
טרון, אקזיסטנז, המטריקס הראשון ועוד סרטים פחות מוכרים, כמו גם קומיקסים, סדרות רשת ועוד…
אני לא אומר שזה יהיה בהכרח סרט רע, הוא נראה דיי משעשע ולא מזיק, אבל אין צורך לקשר אותו למותג מוכר ואהוב רק בשביל הפרסום.
היה אפילו פרק של הפיג'מות שהם נשאבו למשחק מחשב
(ל"ת)
וגם כל ז'אנר ה LITRPG
למשל sword art online
ג'ק בלאק, ג'ונגל, ארבע דמויות לא קשורות לכלום..
נשמע כמו המשך של Tropic Thunder.
לצערנו נראה רחוק רחוק מכך.
לפחות נחמד לראות את איימי פונד בצבע טבעי, פחות זועפת ועם שיער.
מני יעיש מספר ל-"הארץ" על העבודה על המשגיחים, אבינו וג'ודה
וגם על החלום הגדול שלו לעשות גרסה ישראלית ל-"מת לחיות" שמתרחשת באולם חתונות חרדי. לבושתי, לא ראיתי עוד שום דבר שהאיש עשה אבל מהראיון הוא מצטייר כמו אחלה בנאדם שכיף לשמוע אותו. גם אורי קליין מתלהב ממנו.
http://www.haaretz.co.il/whtzMobileSite/gallery/cinema/.premium-1.4231448
שני דברים:
1. המחזמר הכי טוב שראיתי מעודי היה ״הנער מאוז״ (דה בוי פרום אוז) ומה שהפך אותו לכזה טוב היה ג׳קמן.
2. אין ביקורת על רובוטריקים האביר האחרון?
מישהו יודע איפה כן אפשר למצוא על זה ביקורת?
כי בן השש וחצי שלי סיים כיתה א׳ וביקש לראות את זה, אז הלכנו. וממש הופתעתי – היה לי כיף לאללה.
ולא ציפיתי לזה.
ועוד משהו – אני ממש שמחה לראות שיותר ויותר יש סרטים שאו שהגיבורה היא נערה/ ילדה/ אישה, או שסתם יש הרבה יותר דמויות נשיות.
באמת הגיע הזמן.
"רובוטריקים 5" ייצא בארץ רק באוגוסט.
(ל"ת)
אה, תודה!
אז גם אתה טרם ראית?
ולמה זה יוצא בארץ כל כך מאוחר?
אין לי מושג
(איחור כזה הוא מאוד לא סטנדרטי בימינו) אבל לא ממש שמעתי את הציבור מוחה.
בגלל זה התפלאתי לאללה
בכל מקרה – אני חייבת לציין שכמו שאמרתי – הלכתי לסרט כי הבן שלי רצה, והוא סיים כיתה א׳, ומאז שהתחיל ללמוד בבית ספר (שבארה״ב זה מגן טרום חובה ואילך) – בסיום כל שנת לימודים הולכים לראות סרט קולנוע בקולנוע. והשנה הוא רצה את זה.
אז שמתי את הטלפון על שקט, הורדתי את האור של התצוגה למינמום והתעסקתי בטלפון שלי. ואז הסרט תפס אותי לגמרי.
כילדה ממש אהבתי רובוטריקים, אבל אפילו לא זוכרת אם נתתי לסרטי הלייב אקשן צ׳אנס ואם כן, הם ממש לא עשו לי את זה. אבל הפעם ממש נכנסתי.
אולי זה כי כיכבה בסרט נערה צעירה סטייל מה שמה ממלחמת הכוכבים האחרון? אולי כי שני הגיבורים הראשיים הם גבר ואישה, ולאישה יש חלק משל עצמה, בתור עצמה ולא על תקן הכוסית/ נסיכה להצלה. הוא האביר האחרון והיא הנצר האחרון למרלין הקוסם הגדול, והדם שלה מאפשר לה לשלוט ולהשתמש בנשק היחיד שיכול להציל את העולם. או משהו. מקווה שזה לא בגדר ספוילר, כי מלבד היותה אישה לא הוספתי שום פרט מזהה, והיא – כאמור – לא האישה היחידה.
אניוויי, כשיצאנו תוך כדי הקרדיטים, ממש הופתעתי לשמוע את שם הבמאי. הוא בעיקר זכור לי בתור במאי להיזהר ממנו, לא ללכת לסרטים שלו.
שוין.
Eye see what you did there
במקרה נתקלתי בטריילר של "התקרית בגרייספילד", סרט שכנראה למעט מאוד אנשים אכפת ממנו. הדבר המשעשע היחיד בו שלכד את תשומת לבי שזה אחרי המשקפיים ב"ג'רוזלם" הוא מוצא דרך לקחת את הקטע של פאונד פוטג' צעד אחד יותר רחוק – הדמות הראשית משתילה מצלמה בתוך העין התותבת שלה. כמו הרבה טריילרים יש כאן הרבה fade to black אבל במקרה הזה יכול להיות שזה פשוט בגלל שהבחור ממצמץ.
הסרט הבא של טרנטינו
the hollywood reporter מדווח שטרנטינו מתכנן סרט על משפחת מנסון
וכנראה שהסרט יתמקד ברצח של השחקנית שרון טייט, טרנטינו כבר כתב את התסריט והשמועות מדברות על כך שהוא רוצה את בראד פיט וגניפר לורנס לסרט
מקור:
מוזר, טרנטינו הוא האחרון שחשבתי שיעשה סרט מבוסס על סיפור אמיתי.
יש לי תחושה שבסוף זה יהיה "בהשראת המקרה של-" ו"כמו אבל לא בדיוק" מאשר סרט סטייל הזאב מוול סטריט שזה על בני אדם אמיתיים.
דווקא נשמע לי מאוד הגיוני ואני בטוח שהסרט יהיה אמין ונאמן למציאות.
במיוחד הסצנה שבה בוקעת מפלצת לשרון טייט מהבטן, וצ'רלס מנסון נלחם נגד 256 תסריטאים בעזרת אולר זיפו וכרטיס אשראי.
"Brad Pitt, who worked with the filmmaker on Basterds, and Jennifer Lawrence have been approached."
אוקיי, אני מקשיב. לא שזה בודאות יקרה אבל תפקיד אצל קוונטין טרנטינו נשמע כמו בדיוק הדבר שלורנס צריכה עכשיו.
ושאנחנו לא
(ל"ת)
ובתפקיד טראמפ - גולום
הייתי מקפיץ איזה דף מהטרילוגיה אבל זה ממש אוף-טופיק, אז פשוט נניח את זה כאן. וב"זה" תמצאו את אנדי סרקיס (שמתארח אצל קולבר) חוזר להיות גולום כדי לקרוא ציוצים של טראמפ. Not sad.
אז טלוויזיה היא כבר כמה זמן און-טופיק כאן.
אני חושב שמן הראוי לציין לפיכך את העובדה שהיום לפני 20 שנה לבדיוק עלתה הסדרה שאלמלא היא מעולם לא היינו מגיעים למצב הזה – "אוז".
נכון, היא קצת מתיישנת עם הזמן, אבל עדיין, ברור לכל בר דעת שללא שילינגר, אדביסי, ביצ'ר, סעיד, אוריילי והיל, לא היו לא טוני סופרנו ולא עומאר ולא וולטר ווייט ולא דקסטר ולא נאקי תומפסון ולא ויק מאקי ולא דון דרייפר ולא פייפר צ'פמן ומשחקי הכס הסדרה כנראה לא הייתה מופקת. מוזר לי שלא ממש ראיתי התייחסות לזה בשום אתר תרבות עדיין.
טריילר: "האוסקר של גארי אולדמן", ז'תומרת, "השעה האפלה ביותר"
https://www.youtube.com/watch?v=eFFj2gS9UWs
השחקן הבריטי הגדול בהיסטוריה משחק את הבנאדם הבריטי (עזבו בריטי, הבנאדם הכי גדול בהיסטוריה באופן כללי) הגדול בהיסטוריה. הגיוני סה"כ.
אני יודע שאני קטנוני, אבל מעבר לבעיה שיש לי עם האינטונציה בנאום We shall never surrneder,
(אולדמן צועק כשצ'רצ'יל דיבר, ראה למשל פה:
https://www.youtube.com/watch?v=a3qSDaC2IgM)
ממש מפריע לי שהוא טס בדקוטה כשבתקופה ההיא הוא טס בכלל בדה האבילנד פלמינגו והגרסה הצבאית של הדקוטה עוד לא הייתה בשירות.
לא שזה משנה משהו.
כמו כן עם כל הכבוד לצ'רצ'יל,
יוליוס קיסר שואל האם יש איזה סיכוי ששכחת מישהו-שניים מהמועמדים האחרים בצד.
אניחושב שכששנאוצר אמר "גדול"
הוא התייחס לא רק לעוצמה והישגים, אלא גם למימד אתי כלשהו. ברור שיש עוד לא מעט מועמדים, אבל אני לא יודע אם בהכרח הייתי מונה את יוליוס קיסר ביניהם.
על רקע תקופתו,
אפשר לטעון כמה טענות אתיות בעד יוליוס קיסר.
ובכל זאת, ברשימת המתמודדים על התואר "הבנאדם הכי גדול בהיסטוריה"
נראה לי שצ'רצ'יל הוא כן אחד המתמודדים המובילים.
נכון, גם אני שמתי לב לזה וזה הפריע גם לי.
(תוצאה של שמיעה מרובה של Aces High של איירון מיידן לאורך השנים)
תהייה עיונית.
לא מצאתי מקום רלוונטי לשאלה הזו, אז אני אניח אותה כאן:
איך נקרא האמצעי הקולנועי שבו יש דמות שמגלה משהו מדהים/מזעזע ואז הרקע מאחוריה נדמה כאילו הוא מתרחק? (כמו למשל אוון וילסון ב"אני מרגל")
זה?
The Dolly Zoom: More Than A Cheap Trick
Dolly zoom – Wikipedia
בדיוק! תודה רבה:)
(ל"ת)
ורטיגו
(ל"ת)
אוף טופיק - חדשות עצובות: ג'ורג' רומרו נפטר
ג'ורג' רומרו, הבמאי של Night of the living dead, ואבי הזומבים הקולנועיים, נפטר היום.
קיוויתי שזו חבצלת שלא בעיתה – ועדיין אשמח להתבדות – אבל ראיתי את זה בכמה מקורות.
היה בן 77 במותו.
וגם מרטין לנדאו.
לא דרך מדהימה לפתוח את הבוקר.
הופעתו ב"אד ווד" לנצח תישאר אחת מ-5 ההופעות הקולנועיות החביבות עליי בכל הזמנים, ואחד האוסקרים היותר מוצדקים שהוענקו.
(ל"ת)
עבורי הוא תמיד יהיה רולין מ-"משימה בלתי אפשרית" המקורית
(בעיקר בגלל שהחינוכית טחנו בלי סוף שידורים חוזרים שלה)
זכור לי ראיון שבו לנדאו סיפר שזה התפקיד שהוא הכי נהנה לגלם – הוא שיחק שם את איש-התחפושות של הצוות, ומלבד הרגע האיקוני שבו הוא מוריד את המסכה בתנועת-יד אחת, התפקיד הזה נתן לו את ההזדמנות שכל שחקן חולם עליה לגלם דמות חדשה לגמרי כל-שבוע, כשלכל אחת מהן הוא היה ממציא מבטא מוגזם בכוונה: רוסי, גרמני, דרום-אמריקאי או סתם גנגסטר עם מבטא ניו-יורקי כבד.
מספידים בטוויטר: סטיבן קינג, ג'וס וידון וגיירמו דל טורו
http://www.newschannel10.com/story/35896714/breaking-george-romero-night-of-the-living-dead-director-dead-at-77
עם כבר חדשות עצובות, אז...
רק עכשיו גיליתי שדניאל דיי לואיס פורש ממשחק.
באסה.
מקור: http://www.cnn.com/2017/06/21/entertainment/daniel-day-lewis-retires-acting/index.html
אווופס
אם כבר*
סופ"ש בקופות
פתיחה מאכזבת של 56 מיליון ל'כוכב הקופים', מיליונים בודדים יותר מהסרט הראשון בטרילוגיה ו-16 מיליון פחות מהסרט השני. לא שהתחזיות היו הרבה מעבר לזה, אבל בכל זאת מדובר בסיום לטרילוגיה שנחשבת מוצלחת, וחבל שזה לא בא יותר לידי ביטוי.
ספיידרמן הכניס 44 מיליון, ירידה נוראית של 62% לעומת הסופ"ש הקודם. כנראה שהוא בכל זאת מושך בעיקר את קהל המעריצים השבוי, שממהר לראות אותו בשבוע הראשון.
בייבי דרייבר ממשיך להצליח מעבר לצפוי, הכניס עוד 8 מיליון והוא עומד על 73 סה"כ, הכי הרבה לסרט של אדגר רייט.
וונדר וומן, עם עוד 6 מיליון, עומד כבר על 380. בשבוע הבא צפוי לעבור את שומרי הגלקסיה 2 (386)
טרום בכורה ל-"אגדת המלך שלמה" סרט האנימציה הישראלי החדש באורך מלא בפסטיבל אנימיקס
https://www.haaretz.co.il/gallery/cinema/1.4261413
(גילוי נאות ופרסום עצמי: אני מרצה בפסטיבל)
הקישור לא עובד :(
וואלה. נראה שהכתבה ירדה מהאתר
אני מקווה שזה לא אומר שההקרנה בוטלה. בעסה.