שנת 2016 מגיעה לסיומה, וכמו בכל שנה, דצמבר מביא איתו מבול של טריילרים לבלוקבאסטרים של השנה הבאה – בניסיון לשכנע אותנו שהשנה הקולנועית הבאה תהיה יותר טובה מהנוכחית. חלקם נראים מבטיחים יותר, חלקם פחות, אבל ידוע שטיב הטריילר לא בהכרח מעיד על טיב הסרט, כמו שיכולה להעיד יחידה מסוימת של מתאבדים. אז הנה סקירה של הטריילרים שיצאו בשבוע האחרון, בסדר עולה – מאלה שעליהם כנראה אוותר, עד למבטיח ביותר.
6. רובוטריקים: האביר האחרון
נו, כולנו ידענו שזה יגיע. עם כמה שהם גרועים ומטופשים, כל אחד משני הסרטים האחרונים בסדרה הזאת הכניס מעל מיליארד דולר ברחבי העולם. סרט חמישי היה בלתי-נמנע. מה שכן, זה בהחלט הטריילר לסרט "רובוטריקים" הכי מוזר שראיתי. נאצים? דרקונים? כוכבי-לכת? אנחנו בטוחים שזה לא בעצם המשך ל"סאקר פאנץ'"?
5. משמר המפרץ
"משמר המפרץ" היא סדרת טלויזיה צ'יזית כל כך שלעשות ממנה סרט רציני יהיה מתכון לאסון. הפתרון היה לעשות את אותו הדבר שעשו ב"רחוב ג'אמפ 21" – כלומר להפוך את הסרט לפארודיה על המקור במקום עיבוד שלו. אבל לפי הטריילר הזה, נראה שהם בכלל לא הבינו למה "רחוב ג'אמפ" עבד. הוא הצליח להיות סרט טוב ובו-בזמן ללעוג באופן חכם לקלישאות שנמצאות במקור ובהוליווד בכלל. "משמר המפרץ" נראה כמו סרט מלא בסקסיזם והומור ציצים ואשכים, שאותי כבר הפסיק להצחיק די מזמן. חבל שדווין ג'ונסון, שעליו יש קונצנזוס כשחקן שכולם אוהבים, וזאק אפרון, שהראה שהוא יותר מסתם פרצוף יפה בסרטי "שכנים", מתבזבזים במה שנראה כמו תאונה ימית שעומדת לקרות.
כמו כן, וואו, נראה שממש לא היה להם תקציב לאפקטים של אש. ראיתי להבות יותר ריאליסטיות בהצגות ילדים.
4. כוכב הקופים: הקרב
סדרת הפריקוולים הזאת התחילה עם סרט ממש טוב והמשיכה עם סרט שהלהיב אותי הרבה פחות. עוד מעט מגיע החלק השלישי, והוא נראה כמו סופה של טרילוגיה. אני מקווה שיהיה בו קצת יותר מרצף של סצינות אקשן, כפי שנרמז פה. אם ככה תיגמר סדרה שהתחילה עם סרט חכם למדי, זו בהחלט יהיה אירוני.
3. מהיר ועצבני 8
אחרי וריאציות שונות על "מהיר" ו"עצבני" בשמות הסרטים האחרונים בסדרה, הסרט השמיני בסדרה זכה לשם הדרמטי "The Fate of the Furious". כל כך דרמטי שהם אפילו ויתרו על משחק המילים המתבקש של "F8".
מה שאני אוהב בפרנצ'ייז הזה זה שהוא נטש כל סוג של היגיון לפני איזה שלושה-ארבעה סרטים, כך ששום דבר לא צריך להיות הגיוני. למה דום בוגד בחברים שלו? למה הם "חייבים" לשתף פעולה עם ג'ייסון סטיית'הם? ולמה לעזאזל יש שם צוללת? התשובה לכל אלה היא "אני לא יודע, אבל אני רוצה לראות את זה".
לקאסט הענק ממילא הצטרפה גם שרליז ת'רון (הכניסו כאן בדיחת פיוריוסה), ואת כסא הבמאי העוזב ג'סטין לין תופס פ. גארי גריי, שביים את "Straight Outta Compton". צפו להרבה אקשן מופרך ולשמוע את המילה "משפחה" יותר פעמים מבפרק של בארני הדינוזאור.
2. הקיר
אחד מסרטי הקיץ הטובים של השנים האחרונות היה "קצה המחר" של דאג לימן. לכן אולי יעודד לכם לדעת שבשנה הקרובה צפויים לעלות שני סרטים שלו. הראשון הוא "הקיר", או "החומה", בו המתאבק/שחקן ג'ון סינה וארון-טיילור ג'ונסון הם שני חיילים אמריקאים שמותקפים ע"י צלף עירקאי באמצע המדבר ונאלצים להסתתר מאחורי קיר לבנים. זה סרט מהסוג שמתרחש בלוקיישן אחד: יש כאלה מוצלחים, כמו "127 שעות" ו"קבור". לפעמים זה מצליח פחות. לימן הוא במאי שעד עכשיו עשה אקשן תזוזתי וקצבי, אז יהיה מעניין לראות אותו מתמודד עם אתגר הלוקיישן הבודד.
1. שומרי הגלקסיה: חלק 2
"שומרי הגלקסיה" הוא מבחינתי, ללא ספק, הסרט הכי טוב שקיבלנו מהיקום הקולנועי של מארוול. הוא היה צבעוני, כיפי ביותר והייתה בו כנראה את הדמות הכי אהובה שיכולה להגיד רק דבר אחד (מצטער, הודור). לפי הטריילר, נראה שסרט ההמשך מאיים לעבור את רמת הכיף של הראשון. חשבתי "אה, הוא בטח יגנוב את ההצגה" בערך על כל דמות כאן.
בנוסף, בייבי גרוט כל-כך הולך למכור כמות היסטרית של מרצ'נדייז.
ולהשלמת הסריה, עוד טריילרים שעלו לאחרונה, במקרה שפספסתם: המומיה וספיידרמן: השיבה הביתה
מהיר ועצבני: סיוויל וור
מעניין כמה זמן ישרוד הטרנד הזה של גיבורים מפנים עורף אחד לשני.
Pinky and the Brain: Civil War
https://www.youtube.com/watch?v=JTWHkKDJ6Ws
נהדר!
ובעצם, גם רובוטריקים החדש זה סיוויל וור. מה יהיה?
I Am Groot
הסרט שאני הכי מצפה לו בשנה הבאה. עוד קצת פחות מחמישה חודשים עד שנקבל עוד פסקול מיקס-טייפ לחרוש עליו ועוד הרפתקאות מהפינה הכי כיפית וצבעונית של ה-MCU.
מכל הטריילרים האלה, זה היחיד שאני מצפה לו בקוצר רוח כבר מעכשיו.
כי בסרטי רחוב "תעשה כאילו את מוצץ לי אתה הזין חחחח" ג'אמפ לא היה מקום נכבד להומור אשכים וציצים?
אני באמת לא רואה הבדל ברוח בין הטריילר הזה ובין רחוב ג'אמפ. וזה בלי בכלל להזכיר עד כמה התגובות לטריילרים של רחוב ג'אמפ הראשון היו איומות, גם פה. רד פיש יכול להעיד.
לגמרי נכון, ואני לא חשבתי שהטריילר של "משמר המפרץ" היה כזה רע
הם באמת הולכים חזק מאוד על הוייב של "רחוב ג'אמפ 21", וזה לא נראה מקורי, אבל זה יכול להיות נחמד. חלק מהבדיחות בטריילר הצחיקו אותי.
אישית אני לא התרשמתי ממשמר המפרץ החדש
אבל אני מודה שהוא נראה הרבה יותר חיובי אחרי הטריילר הנ"ל – ChiPs
גם זה, מתברר, מתבסס על סדרה (הסיבה היחידה שאני מכיר אותה זה בגלל קראקד TV*), וגם כאן יש מסתננים למקום אבל מה שיש כאן ואין במקומות אחרים זה הרבהההההה יותר בדיחות "איכסה הומואים".
אולי עוד נתבדה, אבל בינתיים זה נראה כמו חיקוי חיוור גם של סופר טרופרס וגם של ג'אמפ סטריט.
מצפה בקוצר רוח לגלות איך יתרגמו את The Fate of the Furious
(ל"ת)
פשוט יעשו "מהיר ועצבני" ואז כותרת משנה "X גורלי".
(ל"ת)
אני בעד גורל עצבני
(ל"ת)
התשובה, למרבה האכזבה, היא "מהיר ועצבני 8"
לפחות זה השם כרגע. יש להם עוד כמה חודשים לשנות את דעתם.
גורל עצבני נשמע כמו שם די מעולה
(ל"ת)
בקשר לשם, הנה רשימה של שמות כל הסרטים בסדרה:
The Fast and the Furious
2 Fast 2 Furious
The Fast and the Furious: Tokyo Drift
Fast & Furious
Fast Five
Fast & Furious 6
Furious 7
The Fate of the Furious
הם פשוט לא מסוגלים להיות עקביים.
כוכב הקופים השני היה ממש מוצלח
זכור לי היטב, למרות שצפיתי בו לפני שנתיים, סרט שגורם לך לחשוב על הסיבות והמשמעות של מלחמות וסכסוכים אתניים, רלוונטי לכל תקופה
אבל מה הסרט השני של דאג ליימן??
התחלת את המשפט "הראשון שבהם הוא חומה" ולא המשכת!
סליחה! :(
הסרט השני הוא "American Made", בו הוא חוזר לשתף פעולה עם טום קרוז. אבל הוא יוצא בספטמבר, יש עוד זמן.
ניטפוק:
אני לא חושב שהשימוש במילה "אירוני" מוצדק כאן. זה אולי קצת מצער, וטיפה לא צפוי, אבל אירוני – לא, לא ממש.
אם הכול היו מדברים על הראשון כ"סרט שסיים את ז'אנר האקשן" ואז הוא היה הופך לסרט אקשן, זה היה קצת אירוני. סרט חכם שהמשכיו לא כל כך חכמים? לא אירוני.
זה לא סתם דרקון!
זה דרקון עם שלושה ראשים! מה שאומר שמעורבת פה גם מיתולוגיה רוסית. ושכחת לציין את מסעות הצלב. זה באמת סרט מוזר.
הרובוטריקים נראים עוד יותר ממוחשבים, מלאכותיים ופלאסטיקיים. סגנון מייקל-ביי-י אפילו יותר משאר הסרטים של מייקל ביי.
החלק הכי מעניין בטריילר הוא העיצוב הפנימי הסייברפאנקי של האותיות. הן באמת מגניבות.
משמר המפרץ דווקא נראה די מצחיק. הרבה יותר מהטריילרים לרחוב ג'אמפ לדעתי.
התזמון של המוזיקה עם הטריילר במהיר ועצבני פשוט נהדר. במיוחד 2:03. הזכיר לי את אתגר רייט.
שומרי הגלקסיה כמובן נראה נהדר ו…מתברר שאני לא יודע אנגלית במבטא דרקסי.
למיטב הבנתי, מה שהוא עשה זה להפגין הבנה גדולה מדי. כלומר במקום לא להבין מה אמור להיות מצחיק, הוא הבין ממש טוב מה אמור להיות מצחיק. בצורה כל-כך מדויקת שזה לא מצחיק. כמו שאני עושה עכשיו. רקורסיה!
כוכב הקופים
התחברתי מחדש (אחרי יותר מדי חודשים) כדי לכתוב (אחרי יותר מדי חודשים) שאני עדיין נגנב מזה שהכוכב של סדרת הסרטים הוא סיזר, הקוף. והאנשים סביבו מתחלפים מסרט לסרט.
וקצת הסתקרנתי לראות מה זה הנאצים והדרקונים ברובוטריקים, אבל מהר מאוד החלטתי שזה לא שווה את זה.
למען האמת
כל הטריילרים כאן לא מעניינים במיוחד
גרוט קצת מציל את המצב, אבל חוץ ממנו נראה כמו קיץ שממתי וממוחזר.
לא רק שמאוד נהניתי מכוכב הקופים השני, אני גם לא רואה איפה נרמז בטריילר שזה אוסף סצינות אקשן.
נראה שיש 4 סיקוונסים שרומזים על סצינות אקשן (במפל, התקיפה של מושבת הקופים, הבריחה על הסוסים, והמתקפה על הבסיס של בני האדם), וששאר הסרט יתנהל באותו קצב של הסרטים הקודמים.
'משמר המפרץ' נראה דווקא ממש מצחיק, גם אם לא חכם/מקורי/מודע לעצמו כמו רחוב ג'אמפ אבל בהחלט בתפר בינו לבין 'שכנים'.
אין "יחידת המתאבדים 2", בינתיים. במקום זה דיוויד אייר יביים ל-DC סרט על פושעות שכולן נשים
Gotham City Sirens על פי הקומיקס בעל אותו שם על חבורה המונה בין היתר את קאטוומן, פויז'ן והארלי קווין כדמות הראשית ומנהיגת החבורה.
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/gotham-city-sirens-movie-david-ayer-margot-robbie-reteam-all-female-dc-villains-project-?utm_source=Direct
לפני שזה יקרה, אייר מביים סרט אחר - קומדיה, ככל הנראה (פרטי העלילה חסויים)
עם ויל סמית ונומי ראפאס, על פי תסריט של מקס לנדיס.
חציו השני של המשפט האחרון היה פעם סימן לאופטימיות, היום לא כל-כך.
פספסתי לחלוטין את התגובה שלך!
בכל מקרה, עכשיו גם מתניעים ספין אוף לדדשוט:
http://comicbook.com/2016/12/13/suicide-squad-deadshot-spinoff-in-the-works-at-warner-brothers/
לא בדיוק במקום
בסוף הכתבה מציינים שהמשך ליחידת המתאבדים עדיין נמצא בפיתוח, וגם ספינאוף לדדשוט
וואו....
"היי, אז אנשים ממש לא אהבו את הסרט שלנו על קבוצה של נבלים שביים דייויד אייר. מה כדאי לעשות עכשיו? כמובן, בואו נעשה סרט על קבוצה של נבלות שיביים דייויד אייר".
בחיי שהייתי רוצה להיות זבוב על הקיר באולפנים של DC לפעמים. ההחלטות הנוראיות האלה מדהימות אותי כל פעם מחדש. ואם לעשות פראפרזה ל"ראיון סוף":
"?How many times can the DCEU make the same mistake"
"!As many times as it takes"-
פויזן אייבי, הכוונה.
אני מנחש אבל שבגירסת הסרט אלו לא יהיו רק שלושתן ויוסיפו עוד רעות לחבורה.
מהיר ועצבני
בסרט השישי יש רגע מאוד מסוים* שגרם לי להתפוצץ מצחוק, ואז לראות אותו בלופים. אם יהיה אחד כזה בסרט החדש אני חושב שזה שווה את כל הבולשיט מסביב (לא באמת, זה ככ הרבה בולשיט).
דאם, איזו יציאה להגנת "כוכב הקופים" השני
רק כתבתי שאהבתי אותו הרבה פחות מאשר הראשון, לא שהוא כל מה שרע בעולם. אם אהבתם אותו כל-כך, למה שלא תתחתנו איתו?! סתם, שיהיה לכם לבריאות, מה אפשר להגיד.
לגבי "משמר המפרץ", ראיתי את הטריילר כמה פעמים והוא אפילו לא גרם לי לעוות קצת את השפה לכיוון של חיוך. אני באמת מנסה להבין איזה חלק הצחיק אנשים. זה שהוא אומר לה שהפרצוף שלה קרוב לציצי? זה שבו הוא נותן קול צייצני לאשכים שלו? או אולי זה עם הבדיחה המודעת לעצמה על הריצה בסלו-מושן, אולי הדבר הכי מפורסם ב"משמר המפרץ" המקורית שקיבל אינספור פרודיות ורפרנסים מאז שהיא ירדה. ממש זהב קומי. אני יודע שהומור זה סובייקטיבי והכל, אבל…באמת מנסה להבין מה מצחיק פה.
לגבי "ג'אמפ סטריט", לא אמרתי שכל הבדיחות שם היו סופר-מתוחכמות. בהחלט היה הומור רדוד, וגם בסרטים ההם – שמאוד הצחיקו אותי – היו גם בדיחות שלא ממש עבדו. אבל לפעמים גם במקרים בהם הבדיחה לא הייתה משהו זה פוצה ע"י המשחק הקומי המעולה של טייטום והיל. כמו שכתבתי, כבר ידוע שלאפרון יש כישורים קומיים וגם דה רוק גרם לי לגחך פה ושם, אבל פה מה שהם אומרים פשוט לא מצחיק. בניגוד לג'אמפ סטריט, נראה כאילו הושקעה כאן אפס מחשבה בהומור או מקוריות. אבל היי, הם עשו בדיחה של מודעות עצמית אז הם כמו ג'אמפ סטריט, אני מניח.
ספרו לי עוד כמה יחידת המתאבדים היה כישלון מוחלט מכל בחינה.
דייוויד אייר חוזר לביים ביקום די סי, והפעם את Gotham City Sirens, סרט הנבלות של די סי עם הארלי קווין בתור הדמות הראשית.
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/gotham-city-sirens-movie-david-ayer-margot-robbie-reteam-all-female-dc-villains-project-
זה היה ברור שהם לא עושים המשך ישיר ליחידה בגלל הקטילה של הביקורות אבל הכסף שזה עשה להם והעניין של המעריצים מוכיחים חד משמעית שהם ממשיכים בקו הזה, עם קאסט חוזר בחלקו (אני מאמין שנזכה לראות קצת פיתוח של קטאנה שם ואולי הופעה נוספת של הג'וקר אם הם יתחנפו מספיק ללטו) ועם אותו במאי.
סרט מצליח מקבל סרט המשך נקודה. (רבאק אפילו אנט מן קיבל אחד) קטילה של ביקורות מונעת סרטי המשך? פחחח לך ספר את זה למייקל ביי.
Antman and the Wasp לא שונה מהותית לעומת Gotham City Sirens – זה הרחבה של קונספט ולא המשך ישיר-ישיר.
שונה מכיוון שאנט מן והצרעה הוא המשך הסיפור שלהם, לעומת זה שבמקרה הטוב זה יהיה המשך הסיפור של הארלי (וזה לא, על מי אנחנו עובדים פה)
כל זה כבר לא משנה
הבוקר הוכרז שגם יחידת המתאבדים 2 נמצא בפיתוח. אני מניח שבעוד כמה חודשים מהיום נשמע חדשות על ליהוק ועל במאי.
אז למעשה, יחידת המתאבדים מקבל גם המשך ישיר, גם ספין אוף עם קאסט נשי שתוביל הארלי קווין וגם ספין אוף של דדשוט שנכנס לפיתוח.
בהחלט ברור שזה הסרט הכושל של השנה.
נראה מה מכל זה ייצא לפועל
(ל"ת)
אבל למה הסקפטיות? בחיים לא ראיתי כזאת סקפטיות בהוצאה לפועל של פרויקטים. למה לאנשים כל כך קשה לקבל את זה שהסרטים של די סי מצליחים?
זה מה שאנשים אמרו על הסרט של הארלי והנה הוא נכנס להפקה. אני חושב שבטוח לומר שיחידת המתאבדים 2 יקרה בשלב הזה. אם כבר משהו שיפול זה סרט הסולו של דדשוט.
אבל היי, גם אם יחידת המתאבדים 3 יוכרז אנשים עדיין יצעקו שזה כישלון.
אבל הוא כן מקבל סרט המשך
היום בדיוק קראתי פרסום על סרט שני שמתחילים לעבוד עליו.
אני לא חושב שהוא היה כישלון מ*כל* בחינה
כי הוא סיפק לפחות 2 דמויות שהיה לאנשים אכפת מהן (ובינינו, אלו 2 הדמויות שהביאו המון מהקהל). החוויה נפגמה מאוד וזה הכעיס אותי כי כ"כ רציתי שזה יהיה מעולה, יש שם פוטנציאל קאלט לא פחות משומרי הגלקסיה.
עקב התגובות המאוד נלהבות לפני יציאת הסרט, אני מבין בהחלט מדוע הקונספט עצמו נשמר. אני פשוט מקווה שמישהו שם יצליח להבין מה נדרש לתקן, כי לפעמים זה כבר מרגיש כמו רשלנות פושעת.
האמת שלא רק את רצית שזה יהיה שומרי הגלקסיה גם DC רצו, אבל במקום סרט על בניית קבוצה עם פסקול קליל וקצבי שמתאים לעלילה, קיבלנו סרט על הארלי, דדשוט וחברים עם פסקול שיצא מגלגלצ שמתאים לעלילה כמו שזאק סניידר מתאים לביים סרט סטאר וורז
לפי הכותב של The Wrap מתוכנן גם סרט ל-Sirens וגם ל-Birds of Prey
שזו קבוצה של גיבורות שכולן נשים. אם ככה אני מנחש שהרעיון הוא אחרי שעושים סרט אחד שכולו על נבלות על ואחד שכולו על גיבורות על שאחר כך לעבד את הסיפור בו שתי הקבוצות נלחמות אחת נגד השנייה (Birds of Prey vs. Gotham City Sirens) מה שלמען האמת נשמע די מגניב.
אוף טופיק-7 סרטים מעניינים שאף אחד לא מדבר עליהם.
Cracked העלו כתבה על 7 סרטים שיוצאים בקרוב ונשמעים מטורפים לגמרי (רובם-בקטע טוב) והבאז סביבם כמעט אפס, משום מה. ביניהם סרט אימה של ג'יימס גאן (שומרי הגלקסיה) על בניין משרדים שנקלע לתוך ניסוי רצחני, סרט אימה על גזענות (!) וקייט בלאנשט משחזרת את הרגלי הסקס של עכביש ארסי (???).
http://www.cracked.com/blog/7-new-movies-that-deserve-more-hype-holiday-2016-edition/
אמנם חלק מהדוגמאות הם דברים מאוד הארד קור, אבל יש שם לפחות שני סרטים שהתגובה שלי לתקציר שלהם הייתה "וואי, נשמע גדול".
ו"הצב האדום", יש לציין,
יוקרן ביום חמישי הקרוב בסינמטק חולון, לצד הזוכים ב"מרטון" השנה, עם הרצאה קצרה שלי. בואו!
https://www.facebook.com/events/1245286062199627/
עוד סרט שנשמע מעניין
"It's All Good".
יש ערוץ יוטיוב בשם FND Films שהקימו שלושה חבר'ה לפני בערך עשור והם העלו אליו כל מיני סרטונים ומערכונים. ב 2014 הם הרימו פרוייקט של מימון קהל באתר "אינדיגוגו" כדי לגייס כסף לסרט המלא הראשון שלהם. אחרי שקיבלו סכום של כ-78 אלף דולר, נעלמו עקבותיהם ולכל התורמים לא היה מושג מה קורה. התחילו גם להעלות תמונות ברשתות החברתיות בהן נראה שהשלושה מבלים ונהנים באירופה.
ואז בספטמבר האחרון עלה סרטון בו אחד מהם אומר שהוא מצטער אבל בגלל סיבות שמעבר לשלטיתם, אין באפשרותם להשלים את הסרט. הוא גם התראיין בחדשות ואמר שנגמר להם כסף ורק 10% מהסרט הושלמו. כמובן שאנשים הזדעקו והתלוננו ודרשו את הכסף שלהם בחזרה.
אחרי שבועיים יצא פתאום הטריילר לסרט, ומה העלילה שלו? שלושה חבר'ה שמגייסים כסף כדי לעשות סרט ואז מחליטים לקחת את הכסף ולברוח ולהשתמש בו לבילויים וכיף. I see what you did there.
למי שמעוניין, אפשר לשכור את הסרט לצפייה ישירה תמורת 4$ באתר הסרט.
סרט אפס עשה את זה קודם!
ועם הרבה יותר מודעות עצמית. אם יודעים איפה לחפש אותה.
"בייבי בוס" של דרימוורקס עם טריילר חדש והוא נראה רע.
https://www.youtube.com/watch?v=k397HRbTtWI
כלומר, עזבו אפילו את העובדה שהוא נראה כמו סרט רע, הוא פשוט נראה רע. רע ממש. רע בקטע ג'אנקמציה.
אפילו ב-2006 דרימוורקס עשו סרטים שנראים יותר טוב מזה.
מה לעזאזל קרה כאן? למה זה כל כך מביך?
לא מזמן הודיעו שבעקבות כל הפלופים שלהם מהשנים האחרונות
שהתקציבים שלהם כנראה ירדו, וכך זה באמת נראה.
היה בדיוק סרט אחד של דרימוורקס שציפיתי לו,
וזה היה "הקרודים 2".
ולא מזמן הודיעו שהוא בוטל.
אז אין לי עכשיו שום ציפיות מדרימוורקס. הם עכשיו אולפן אנימציה דרג ב', אחד מרבים, זה הכל. מצד שני, "טרולים" היה לגמרי חמוד, אז זה לא שהם איבדו לגמרי את הכשרון.
אם להיות הוגנים
אדגר רייט מביים להם סרט וגיירמו דל טורו מביים להם סדרה שיוצאת ממש עוד מעט בנטפליקס, הנה הטריילר;
https://youtu.be/tBZZU4h1dCo
(זו כנראה סדרת הטלוויזיה הראשונה ב-CGI שההפקה שלה נראית קרובה לזו של סרט קולנוע).
אדגר רייט מביים סרט לדרימוורקס אנימציה זה משפט גדול,
ומסתבר שבשבועיים שבהם לא בדקתי, הסרט גם ירד מלוח הזמנים שלהם ועבר חזרה לשלב ה"בפיתוח".
הדבר המעניין היחיד שיש כרגע לדרימוורקס להציע זה מחזמר מקורי לחלוטין עם שירים של טים מינצ'ין ("מטילדה" על הבמה זה מדהים!), והוא גם משמש בתור במאי. זה יוצא בפברואר 2018.
רק אם ב"סרט קולנוע" אתה מתכוון לג'אנקנימציה.
זאת לא רמה של אנימציה שמתאימה לסרט קולנוע שמכבד את עצמו.
סרט עם אדגר רייט זה כמובן נהדר, אם זה יקרה, אבל כמו שקסם אמר, לפי הלו"ז הנוכחי זה לא הולך לקרות, או לפחות לא לפני 2020.
זה עדיין נראה יותר טוב מסדרת האנימציה הממוצעת.
(ל"ת)
אחרי הטיזר המאכזב, טריילר ל-"נורמן" של יוסף סידר
הטריילר מאוד פושר, אבל תופס יפה את האופי של הדמות שמגלם ריצ'ארד גיר.
https://www.youtube.com/watch?v=xG1hum1c4r8
טריילר איום.
על מה הסרט הזה? מה העלילה? למה שיהיה לי אכפת? למה המוזיקה צועקת עלי שמה שקורה כאן הוא מצחיק? ולמה זה דחוס לדקה ו-22 שניות? אנחנו ממהרים לאיזה מקום?
אני באמת לא חושב שהטריילרים מעידים על הסרט, אבל ראבקום, עד עכשיו החומרים של "נורמן" איומים.
אני חושב שאתה קשה מדי אתו.
הטריילר אמנם מבולגן ולא מצליח להחליט אם הוא מתמקד באופי הנודניקי של הגיבור או ביחסים שלו עם ראש ממשלת ישראל, אבל בכל הנוגע לחלק הראשון לפחות, הוא הצליח לכבוש אותי. ממה שנראה פה, גיר עושה עבודה נהדרת בלשחק דמות מעוררת-אהדה למרות שהיא טיפוס דוחה.
טוב, אז עומדים להתחיל הקלטות ל"משפחת סופר-על" 2!
ע"פ הציוץ של סמואל ל. ג'קסון… אני כ"כ שמח!
https://twitter.com/SamuelLJackson/status/809568292524298240
אופ טופיק
יש מצב שיהיה פישטיוב על ווסטוורלד?
עוד מישהו היה רוצה לראות דבר כזה?
מצטער, אבל אין מצב.
(ל"ת)
ראית ווסטוורלד בכלל?
(ל"ת)
ראיתי את הפרק הראשון
לא עפתי, לא המשכתי. אולי אני אשלים מתישהו.
סדרה גאונית. מומלץ להשלים
(ל"ת)
מסכים. הפרק הראשון לא מעיף השאר זה נולאן במיטבו.
שווה להשלים
אני נשברתי אחרי 5 פרקים
ולדעתי זה דווקא התחיל סביר. אבל אני מסכים שזה נולאן במיטבו – יומרני, נפוח, עאלק אינטליגנטי אבל לא באמת ודמויות שטוחות ולא מעניינות.
אני פרשתי אחרי שבעה פרקים
פרקים 2-5 הרגישו כמו שיא מסוים אחרי פרק בכורה לא מדהים, אבל אז זה דעך. אני מודה שפרשתי בעיקר בגלל מחסור בזמן אבל אני לא מרגיש שאני מפספס יותר מדי.
זה קצת עצוב, פרק 8 היה ממש מהפך
(ל"ת)
עוד לא ראיתי מעבר לפרק הראשון
הבעיה בו היתה שאף דמות לא עשתה רושם מעניין או מעורר-אהדה. או ליתר דיוק, הדמות היחידה שעשתה את זה התבררה בתור רובוטית שמזייפת את כל הסיפור (והעלילה שחתה בתוך ים של קלישאות חבוטות).
לא מזייפת דבר
אל תחפש דמות להזדהות איתה, זה הכל אקספוזיציה ארוכה לשאר הסיפור.
(אני באמת לא זוכר קלישאה אחת בפרק הראשון)
עניתי לביטלג'וס ולא לך בגלל נקודת ההפסקה
משום שמי שלא אהב את הפרק הראשון ככל הנראה לא יהנה מהסדרה. אבל הוא ראה את כל הפרקים הנמרחים והפסיק בדיוק כשכל פיתולי העלילה התחילו להסגר באופן מעניין.
אני באופן כללי נהניתי גם כשהרבה אנשים התלוננו. מכיוון שהעלילה נשארה מספיק מסקרנת עבורי, התגברתי על המריחה של האמצע. אחרי פרק 8 צפיתי שוב בפרקים הקודמים והכל התחבר לי ונהיה מעניין יותר (כלומר, קל יותר להבין מה קורה בסידרה כשיודעים איך היא נגמרת)
וזה בעיני החסרון הענק שלה, שהיא הלכה מאוד לרוחב בלי לקחת בחשבון שמי שלא כתב את הסיפור מאוד יתקשה להבין למה צריך כל כך הרבה פרטים לרוחב. ואני חושבת שהיה אפשר לערוך החוצה חלקים ולעשות אותה טובה יותר.
אבל אם מראש, הקונספט הזה של רובוטים שחיים שוב ושוב את אותו היום והשינויים שחלים בהם מינוריים וכמעט לא מורגשים לא מעניין אותך, אז אין לך מה לחפש בעשרה פרקים שחוזרים לאותה נקודה כל הזמן.
אבל השאלה היא האם זה המדד הנכון להסתכל עליו
תמיד אפשר להגיד שאם נושא הסדרה לא מעניין אותך אז הסדרה היא לא בשבילך, וזה אולי נכון לסדרות באמת נישתיות, למרות שגם בזה אני לא בטוח. מה שכן בטוח שזה לא צריך להיות נכון לסדרה שמתיימרת להיות הדבר הבא של HBO. הרי כל נושא אפשר להפוך למעניין עם עושים אותו מעניין. סדרות מופת אמיתיות, כמו משחקי הכס והסופרנוס, פרצו את גבולות הז'אנר שלהן בזכות כתיבה מעולה ודמויות מאד עגולות ומעניינות. כשהדמויות מעניינות ואתה יכול להזדהות איתן ולהבין למה הן עושות את מה שהן עושות, אז אתה באמת מתחבר לעלילה ולאירועים בסדרה, ויותר מזה – אתה מבין את העלילה ואת המשמעות של אירועים שקורים בה בלי שיצטרכו להסביר לך כל דבר במפורש. ועל בסיס כזה אפשר כבר לבנות כל עלילה שרוצים והיא כנראה תהיה מעניינת.
בווסטוורלד אין את כל זה. כל הדמויות שם הן חד מימדיות בצורה קיצונית. לדוגמה – במציאות, אנשים מתנהגים שונה בסיטואציות שונות ועם אנשים שונים, אבל כן שומרים על אופי מסויים. דוגמה בולטת לכך אפשר לראות בשובר שורות, בדמות של וולטר וויט – איך הוא מתנהג כשהוא עם אשתו לעומת איך הוא מתנהג כשהוא מתעמת עם סוחרי סמים. זה אותו בן-אדם, אבל הסיטואציה מוציאה ממנו דברים שונים לגמרי. בווסטוורלד לעומת זאת לכל דמות יש אופי יחיד שחוזר על עצמו בכל סיטואציה – ראש הפיתוח הוא אדם מאופק ושקול, והוא מתנהג בדיוק לפי השטאנץ הזה כשהוא מדבר עם אשתו, עם המאהבת שלו, עם העובדת שלו, עם רובוטית שלו ועם המנטור שלו. אין שום עומק. וכנ"ל כל שאר הדמויות. אז דמויות כאלו אני לא מבין. אני לא מבין למה הן עושות את מה שהן עושות, מה המטרות שלהן בחיים, מה חשוב להן. ולא, זה לא עוזר כשפיסות המידע האלו מדוקלמות למסך, צריך -להרגיש- את הדמות. אז כשאני לא מבין ולא אכפת לי מהדמויות, קשה לי להתעניין במיסתורין של הסדרה. לא באמת מעניין אותי מי זה ארנולד, מה זה המבוך, מה רוצה האיש בשחור, מה מסתירה מנהלת משאבי האנוש וכן הלאה וכן הלאה. הכל מרגיש מטופש ומשעמם. זו לא הבעיה היחידה בבניית העולם בסדרה, יש עוד, אבל זו בעיה מאד מרכזית שחוזרת על עצמה בכל תסריט של נולאן (וכן, גם אינספשן ואינטרסטלר ברשימה הזו) וזו הסיבה שבגללה הוא רחוק מאוד מלהיות בליגה של הגדולים.
אז אם אהבת את הסדרה – סבבה. זה באמת מיותר להתווכח על טעם ועל ריח, מה גם שאני באמת שמח שאנשים נהנים מהסדרה. אבל אני חייב להוציא קצת תסכול על כל השעות מחיי שבזבזתי על נולאן :)
ב"ראש הפיתוח", שאתה מתלונן שהוא הולך לפי שטאנץ, אתה מתכוון לברנרד?
(ל"ת)
כן ברנרד, לא זכרתי את השם
(ל"ת)
תן צ'אנס עוד כמה פרקים
יש פיתוח של הדמויות בסדרה, זה רק לוקח זמן,
קצת איטי אבל ברגע שמצטברת מסה קריטית של ארועים זה משפיע על הרבה מהדמויות וחושף רובדים נוספים באופי שלהן.
oh boy. איך אני יכול לענות על זה?
(ל"ת)
אתה יודע, האחים נולאן לא חולקים מוח.
אין קשר בין ג'ונתן נולאן (ווסטוורלד) לאינספשן, וגם ב"בין כוכבים" התסריט שלו שוכתב מקצה לקצה.
אני לא יודע לגבי מוח
אבל לפחות את הבעיה הספציפית הזאת נראה שהם כן חולקים.
משחקי הכס סדרת מופת?
(ל"ת)
היא לא "the wire", אבל בעיניי היא לא ממש רחוקה.
נכון ש2 העונות האחרונות ירדו ברמת הכתיבה, אבל זה לא גורע מהעונות הראשונות וכשהרגעים הגדולים בה מגיעים, אפילו בעונות חלשות, הם מפצים על המגרעות.
דמויות עגולות שאכפת לי מהן, נבלים שגורמים לך לשנוא אותם (שאל את השחקנים שגילמו את ג'ופרי וראמזי), רגעים גאוניים (משחק הכיסאות, מישהו? הנאום של טיריון?) מתח אמיתי- בהחלט באשלון העליון, לפחות מבחינתי.
למה אתה מנהל את הדיון הזה איתי?
כלומר, כן, אני חיבבתי את הרעיון. דווקא אהבתי את חד המימדיות של הרובוטים השונים משום שזה הגיוני. אתה בונה רובוט שאמור לפעול ע"פ נרטיב מסויים עם קצת אילתורים מסביב למקרה הצורך, הגיוני שהוא יחזור על עצמו ויתנהג בצורה מסוימת.
האיפוק הזה בתכנון של העלילה שלהם הוא דווקא רעיון נכון (לדעתי) כשמדברים על איך מתכננים רובוט.
כמו שכתבתי- זה מתחיל לאבד פוקוס כשמרחיבים את העלילה במקום להעמיק אותה, ולכן מאוד קשה לעקוב אחריה.
לכן, כמו שכתבתי- מי שלא נהנה מהפרק הראשון, לא יהנה מההמשך. מי שנתן צ'אנס עד פרק 7, ממילא השקיע כבר המון זמן בסידרה, שווה לו להשקיע בעוד 3 פרקים לקבל את הסוף שהוא דווקא מעניין ומותח ונותן קצת איזון למריחה עד אותו זמן.
הבעיות שלי עם העלילה מאוד שונות מהבעיות שאתה הצגת:
1. שוב כמו שכתבתי, בעצם הבעיה הגדולה בסידרה הזו, שהיא מאוד מאוד מסתדרת למי שיודע איך העלילה נגמרת. היא לא מאוד מאוד מסתדרת כשאתה הצופה הבלתי מכיר שרואה אותה בפעם הראשונה. זו טעות תסריטאית קשה בעיני.
2. מאותו עולם של בעיות: את הטוויסטים הבאמת גדולים היה אפשר לצפות מראש. לפחות אחד מהם רץ חזק כתאוריה ברשת (עניין הזמנים השונים במקביל) וברגע שנתקלתי בו אז די הנחתי שהאיש בשחור הוא ויליאם, כך שזה עוד טוויסט שלא הפתיע.
כלומר יש פה סיפור שמצד אחד היה די ברור לאן חלקים גדולים ממנו הולכים, ומצד שני בלי לדעת איך הוא נגמר ממש קשה לעקוב אחריו. אני לא מסנגרת על התסריט, אני אומרת שלמרות הבלגן היה לי מעניין. למען האמת, אני חושבת שהיו שם הרבה רעיונות טובים, אפילו אלגנטיים ואינטיליגנטיים, שההפקה והמשחק כל כך מוקפדים שהכל מרגיש מאוד איכותי. אבל אז במבחן התאכלס לא הצליחו לכתוב אותם טוב מספיק כדי ליצור משהו מעולה (אם אני חוזרת לשני החסרונות שהזכרתי).
בגלל הרעיונות והסבלנות (זה לא שיש משהו אחר לראות, את משחקי הכס אני לא רואה) היה לי נחמד מאוד. אבל אין לי איזה צורך לסנגר על הסידרה.
וצריכה להוסיף
לגבי השטחיות של הדמויות- למעשה הן לא שיטחיות בכלל, והעלילה מאוד משתמשת בשיטחיות לכאורה וברפטטיביות של האירועים ושלהן כדי להמחיש את זה. הבעיה היא, כאמור, שההמחשה מגיעה בפרק 10 שהוא הפרק האחרון. זו פשוט טעות לבנות על הסבלנות של הצופים.
אגב, סתם כי לא הבנתי- אתה כן הגעת לפרק 8?
אז ככה
הגבתי לך ספציפית לגבי מה שכתבת על זה שאם הקונספט של הסדרה (על רובוטים שחוזרים על אותה פעולה שוב ושוב) לא מעניין מישהו אז הסדרה היא כנראה לא בשבילו. עם הטענה הזאת יש לי קצת בעיה, כי בעיני זה לעשות הנחה ליוצרים. אני חושב שכמו שמשחקי הכס הצליחה למשוך קהל של אנשים שבאופן רגיל לא יחשבו בכלל לצפות בסדרת פנטזיה (כמו אשתי למשל), כך תפקיד של סדרה שמתיימרת להיות הדבר הגדול הבא הוא לפרוץ את גבולות הנישה שלה, ובלי קשר להיות פשוט סדרה טובה. וווסטוורלד בעיני נכשלת בכך כשלון מחפיר. הסיבה שהיא לא סדרה טובה בעיני היא בעיקר ה(חוסר) אמינות של הדמויות. ואני לא מדבר על הרובוטים! אין לי בעיה עם זה שהרובוטים לא אנושיים, זה מקובל לחלוטין, ואני בהחלט מסכים שזה מאתגר כשחצי מהדמויות בקאסט שלך הן לא אנושיות, אבל הבעיה היא שהדמויות האנושיות לא אנושיות! הן לא מתנהגות כמו בני-אדם, לכל אחד יש אופי מוגדר והוא לא סוטה ממנו במילימטר בכל סיטואציה שהוא נמצא בה. אין הומור ספונטני, אין עצבים ותסכול, אין רגעים של ייאוש, אין התלהבות, כולם מאד רציניים כל הזמן. שום דבר בהתנהגות של האנשים שם לא מרגיש לי אנושי.
אז ראינו עד פרק 5 ודי נמאס לנו. בשלב מסויים ניסינו לחזור לזה ונשבר לנו שוב אחרי רבע שעה מפרק 6 ועכשיו פשוט חבל לי על הזמן המבוזבז (כפי שאת רואה אני מעדיף לבזבז את הזמן על דיונים אינטרנטיים על הסדרה מאשר ממש לצפות בה). וזה נכון שנמאס לי כי כשהתחלתי את פרק 6 כבר לא זכרתי למה כל דמות נמצאת איפה שהיא נמצאת, לאן היא הולכת, מאיפה היא באה, מה קרה לה ומה היא רוצה. אבל הבעיה היא לא שהעלילה מסובכת מדי! נכון, היא מסובכת, אבל אין לי בעיה עם זה. זה מצויין. גם במשחקי הכס העלילה מסובכת. הבעיה היא שלא אכפת לי כי כל הדמויות (שוב, לא הרובוטים, האנשים) הן פלקטים מהלכים ולא מזיז לי מה יקרה להן, אז אין לי כח להתעמק בפרטי העלילה.
אותה בעיה בדיוק הייתה לי עם אינספשן (כן כן, לא אותו נולאן אני יודע) – לא מעניינת אותי העלילה כי הדמויות הן ערימת קלישאות ברמת כתיבה של ילד בן 14.
ואם כבר אנחנו מדברים, עוד בעיה שהייתה לי עם הסדרה היא כל בניית העולם של חברת ווסטוורלד. אולי ילד בן 14 שבחיים לא דרכה רגלו בחברה אמיתית מדמיין שככה נראה תאגיד גדול מבפנים. אבל מי שקצת התבגר מאז מבין שאנשי פיתוח לא עובדים בתוך חדרי זכוכית באמצע מסדרונות חשוכים, שאין בקומת המרתף מחסנים עם דליפת מים, שאין הגיון לשים גרם מדרגות נעות חשוך וענקי באמצע הקומפלקס במקום להשתמש במעליות, שבאופן כללי אתה רואה די הרבה אנשים מסביבך במהלך היום ואתה מנהל איתם שיחות חולין, ושאם מישהו משתכר ומשתין על לוח הבקרה מול כולם באותו יום הוא יפוטר ולא יציעו לו קידום. פשוט הכל כל כך מטומטם בסדרה הזאת שאין לי שום סיבה להאמין ששווה לי להקדיש אפילו 10 דקות כדי לנסות להבין את העלילה, כי היא בטח מטומטמת באותה מידה.
ואני מתנצל מראש בפני כל המעריצים, אבל גם אינספשן וגם אינטרסטלר הם לא סרטים חכמים ואינטיליגנטים, הם סרטים מטומטמים באותה צורה בדיוק. מא' ועד ת'.
טוב, אז מצטער אם שוב נסחפתי קצת :), אני מודה שלא ראיתי עד סוף העונה, ואם את אומרת שבפרק 10 הכל מסתדר אני אאלץ להאמין לך (אגב, הטוויסט היחידי שבעיני יכול להסביר את הבעיה שלי עם הסדרה זה אם מתגלה שכולם שם רובוטים, אבל אם זה המצב אני באמת חושב שהסדרה לא בשבילי). בכל אופן, אלו הדברים שלי הפריעו עד פרק 6 לפחות.
זה מאוד אירוני
כי רוב התלונות שלך על דברים שהיה להם הסבר הגיוני מאוד, מקבלים אותו רק בסוף פרק 8 ושני הפרקים האחרונים.
בכל מקרה, אני אחזור ואומר שלדעתי הרעיונות בבסיס הסידרה טובים וגם האופן שבו תוכננו הרובוטים. הבעיה היא שאי אפשר להבין את כל הנ"ל בלי להגיע לסוף.
אם אתה לא יכול להבין מה טוב בעלילה בלי לדעת איך היא נגמרת, אתה נשאר עם מעט מאוד סיבות להמשיך לצפות (ועם הרבה צופים כמוך שפורשים באמצע).
ובהתחשב בכך שאתה חובב של משחקי הכס
ובכך שלמעשה כל העונה הזו היא רק פתיח לעונות הבאות שכניראה יתמקדו בדברים מאוד מאוד שונים- יש לי תחושה שמה שגורם לך לחבב את משחקי הכס יאפשר לך להתחבר לעלילה בווסטוורלד עונה 2. זה גם מה שיגרום לי לפרוש (לא עפה על האפשרויות להתפתחות עלילתית)
להבדיל, אני חושבת שבקלות, אם רק היו מסדרים טיפה אחרת את רצף האירועים המסופרים (בלי לגעת ברצף ההתרחשויות), הסידרה היתה טובה יותר. לצורך העניין, הטעות הפטאלית של הסידרה, לדעתי, שבפרק הראשון או השני היינו צריכים לראות את כל הסיפור של ארנולד.
ניסחת מצויין את מה שמפריע לי בסידרה (למרות שחשבתי שהיו לה גם כמה חוזקות):
"הן לא מתנהגות כמו בני-אדם, לכל אחד יש אופי מוגדר והוא לא סוטה ממנו במילימטר בכל סיטואציה שהוא נמצא בה. אין הומור ספונטני, אין עצבים ותסכול, אין רגעים של ייאוש, אין התלהבות, כולם מאד רציניים כל הזמן. שום דבר בהתנהגות של האנשים שם לא מרגיש לי אנושי."
רק נותר לי לתהות איך את חושב שמשחקי הכס זאת סדרת מופת, שהתיאור הזה נכון בערך לכל דמות בסדרה הזו (מינוס, אולי, שלושת האחים לבית לאניסטר).
בכוונה או שלא
אבל בעונה האחרונה של משחקי הכס הם הראו את הבעיה הזאת בצורה הכי טובה, כמעט ביקורת עצמית מרוב שזה היה ברור.
יש את הסצנה שטריון מנסה לפתוח בשיחת חולין פשוטה עם מיסנדיי ותולע-אפור, והשניים לא מצליחים לתפוס את הקונספט של לדבר על משהו שלא קשור למלכת הדרקונים או בני ההרפיה.
כי הוא דמות עגולה והם רובוטים שזקוקים לעדכון תוכנה.
דווקא לדמות של אנתוני הופקינס
יש לא מעט הומור.
ולהוסיף עוד כמה דברים
זאת סידרה שרוב הפגמים שלה מגיעים ישירות מהנארטיב שהיא מנסה לגולל.
היא סטרילית, חוזרת על עצמה, וחסרת נשמה בגלל שזה בדיוק מה שהיא מנסה להעביר לצופה.
אז כן, היא עושה את מה שהיא עושה בצורה טובה, אבל זה גם מה שפוגע בה.
לדעתי זאת סדרה נחמדה וצפיתי בה בכיף, אבל כמו שאמרו לפני היא לגמרי אקספוזיציה. זה בסדר גמור אם בסוף העונה היה את הרגע שהצופה יגיד "וואו! אז כל זה היה רק האקספוזיציה!".
מה שהיה בתכלס זה שכל העונה רק חיכיתי שהעולם/תמונה הגדולה יפתחו לפניי ומה שנשארתי איתו זה "נו, ומה עכשיו?".
זה לא טוב שסידרה מיועדת להיות 'הדבר הגדול הבא' ומספרת רק חצי סיפור בגלל שיש את עונות 4,3,2 ו-5 לחשוב עליהן.
ווסטוורלד היא הלהיט הגדול הבא של HBO בגלל שכולם אמרו שהיא הלהיט הגדול הבא של HBO. בעצם זה בדיוק כמו הלהיט הגדול הקודם של HBO.
בכלל מומלץ
יש אנשים שהסדרה תתאים להם, אחרים היא תשעמם ואני מכיר כמה שממש התעצבנו מהפרקים הראשונים וראו בהם ביזבוז זמן מוחלט.
מניסיון, אם לא אהבת את הפרק הראשון לא תאהב את שאר הסדרה
כנראה שהמבוך הוא לא בשבילך…
ביקורת שלך על כוכב הקופים
מוזר מה שכתבת על הטריילר של כוכב הקופים החדש. זכור לי שדי השתפכת על הסרט הקודם בסדרה (ובצדק) ומשום מה כתבת שאהבת אותו הרבה פחות.
זה בגלל צפיה חוזרת? כי לי זכוור שזה סרט טוב גם בצפיה שניה
לינק לביקורת שלך על שחר כוכב הקופים: http://www.fisheye.co.il/dawn_planet_apes/
אופס
אה אופס. מי שכתב את הפוסט הזה זה לא פישלר. תשכח מזה. (ואתה טועה בנוגע לשחר כוכב הקופים :) )
או שהטעות היא בידיך :)
ובסדר, הבנתי, אוהבים פה את "כוכב הקופים: השחר", משום מה. בסקר של 2014 הוא הגיע למקום ה-14. איפה הייתם אז, כל חסידי הסרט הזה? הא?
The OA - עוד סדרת פנטזיה/מדע בדיוני מבית נטפליקס ששוה צפייה
הולי שיט כמה שהיא מדהימה. קשה לתאר אותה במילים ואני לא רוצה להרוס כלום. עדיף להיכנס אליה בלי לדעת שום דבר.
מאוד מומלצת. ומאיפה לנטפליקס יש כל כך הרבה כסף לכל הסרטים והסדרות האלה?!
הם גובים סכום כפול על ה-Chill.
(ל"ת)
מדהימה?!
דעתי האישית בלבד כמובן,
אבל סדרה די מטופשת, עם דמויות מטופשות, ומביכה.
ובחיי שניסיתי לאהוב אותה.
מצטרף.
כבר הרבה זמן לא ניסיתי לצפות בכזה קשקוש.
החצי הראשון מדהים
אני מסכים שהשני נכנס יותר מדי לתחום הביזאר והיא נהיית די מטופשת ומביכה. אבל החלק הראשון מעולה.
אולי זו רק אני, אבל אם אתה הולך להמליץ על משהו
בצורה כל כך נלהבת, אולי כדאי לוודא קודם שהוא באמת ראוי להמלצה שלך.
או לציין שראית רק חלק קטן ממנו ויש מצב שהרושם שקיבלת לא מדויק.
לגמרי. איישם את זה בפעם הבאה.
הנה העניין, עם סדרות המצב יכול להשתנות מהקצה לקצה מאוד במהירות. ראיתי את הפרקים הראשונים של הסדרה ונורא אהבתי את מה שראיתי. היה קשה לי להאמין שמשם זה יכול להדרדר בצורה שבה זה הדרדר. הרגשתי שאני בידיים באוחות והו כמה שטעיתי. לא אעשה את אותה טעות שוב.
Trollhunters לעומת זאת היא ההפך הגמור. מתחילה לא משהו והופכת למעולה. עליה אני ממליץ בלב שלם ואגיד שאותה מומלץ להשלים.
אממ
ממתי צריך לצפות בכל העונה כדי לחוות דיעה?
גם על ווסטוורלד אסור להמליץ לפני הסיום?
באותה מידה אפשר לומר שחייבים לחכות קרוב לעשור לסיום הסדרה כי רוב הסדרות מתדרדרות בעונותיהן האחרונות.
יש מקרים בהם לא צריך, ויש מקרים שכן
The O.A. למשל היא סיפור אחד מתמשך (ומציגה את עצמה ככזאת; כותרות הפתיחה מופיעות רק פעם אחת בפרק הראשון כדי לתת את התחושה שבעצם מדובר בסרט אחד ארוך מאוד שנפרש על פני חלקים) אז במקרה שלה כן היה צורך לראות הכל קודם.
כותרות הפתיחה זה כלום.
גם בסדרה של צרות יש את כותרות הפתיחה רק פעם אחת בפרק הראשון, למרות שבפירוש יש כאן כמה סיפורים נפרדים והסדרה לא לגמרי אידיאלית לבינג'.
וכאמור, גם במשחקי הכס יש סיפור אחד מתמשך שנמשך כבר 6 עונות ורק ממשיך. אז כל אחד חייב להשהות את ההמלצות שלו רק כדי לראות איך זה נגמר?
גם אני צפיתי ב-OA לאחר ההמלצה שלך והספיק לי פרק אחד להבין שזה הולך לכיוון שאני מאד לא אוהב. לא נורא, לא קרה כלום. כלומר, מאיפה פתאום הרגישות הזאת להמלצות?
סתם דוגמא: כל המבקרים מהללים עכשיו את טאבו רק על סמך הפילוט. ואם הסדרה תהפוך למשהו גרוע בהמשך זה אומר שהמבקרים עשו משהו לא בסדר? לא. הפילוט של טאבו מאד מבטיח ויש מצב שהסדרה תהיה יצירת מופת ויש מצב שלא (בעיקר בהתחשב בקריירה המאד לא אחידה של סטיבן נייט). אני כן מסכים שבסדרות בינג' כן צריך להוסיף סייג ולכתוב על סמך כמה פרקים התגבשה הדיעה.
כותרות הפתיחה של "סדרה של צרות" מופיעות בכל פרק.
בנטפליקס אם משתמשים בניגון האוטומטי של הפרק הבא הוא מריץ אותן פשוט, אבל אם תפתחו כל פרק בנפרד הן מופיעות תמיד.
אולי קורה אותו דבר ב-The OA, לא בדקתי.
לא, ב-OA זה שונה
למעשה, קרדיט הפתיחה מופיע בפעם הראשונה (והאחרונה) לקראת סוף הפרק הראשון. אפילו לא בהתחלה. כל פרק לא מתחיל אוטומטית אחרי פתיח מסוים כי היוצרים לא רצו שיהיה פתיח אלא שהכל ירגיש כמו סרט מתמשך, כמו שציינתי.
לא רק שיש את כותרות הפתיחה בכל פרק
בכל פעם שעוברים ספר הבית המרכזי של הפתיח משתנה בהתאם.
אז מה ההיגיון לא לתת לי לראות את זה כשאני מנגן אוטומטית הכל ברצף?
זה ממש מטומטם
תודה! פספסתי את זה
בגלל ההעברת פרקים האוטומטית. מגניב ממש.
ובדקתי את זה עכשיו, הפתיח של 3 ו4 לא לגמרי זהים, וגם של 5 ו6. המילים זהות אבל השירה משתנה קצת. אם שמעתי נכון, השירה משתנה בפרקים 4 ו6 (לא באמת ספוילר אבל למהדרים) לפי הקול של הדמות שאולף מתחזה אליה באותו ספר. לא ראיתי עדיין את 7-8.
ככה זה בכל הפרקים,
בפרק הראשון על כל ספר נפ"ה שר בקול הרגיל שלו, ובפרק השני בקול של הדמות שאליה אולף מתחזה.
דווקא קראתי ביקורות מעורבות על "טאבו"
בעיקר לכיוון השלילי.
יש משהו מאוד שונה בין סדרה שיוצאת פעם בשבוע
לעונה שכל הפרקים שלה יוצאים בו זמנית.
אם הייתי רושם על ווסטוורלד אחרי ששודרו 2 פרקים שהיא סדרה מעולה, אז ברור לכולם שאני מדבר על הפרקים שיצאו, כי אין לי שום אפשרות לראות את שאר הפרקים.
אם אני רושם על סדרה שכל פרקיה יצאו בו זמנית שהיא מושלמת אחרי שראיתי רק 2 פרקים, אז כולם יחשבו שאני מדבר על כל הפרקים שיצאו, כי לא אמרתי אחרת.
לא כתבתי שחובה לצפות בכל העונה
כתבתי שאם ההמלצה לא מבוססת על המכלול, רצוי לציין את זה.
כמו שאם אני ממליצה למישהו לראות סרט על סמך הרבע שעה הראשונה שלו, אני אציין את זה כדי שההמלצה שלי תילקח בעירבון מוגבל.
והנה – במקרה הזה דניאל המליץ בהתלהבות על סמך הפרקים הראשונים, וקרא לסדרה "מטופשת ומביכה" על סמך הפרקים המאוחרים. אם הייתי יודעת שההמלצה שלו מבוססת רק על הפרקים הראשונים הייתי מחכה לשמוע חוות דעת נוספות.
ולא, זה לא שקול ללהמתין עשור כדי לוודא שסדרה לא תידרדר. יש כאן רצף סיפורי אחיד ששוחרר בבת אחת, כמו סרט שחולק לפרקים. כשאני ממליצה היום לאנשים על סדרות שהתדרדרו לאורך זמן, אני אכן דואגת לציין את זה כדי שידעו לאן הם נכנסים ומתי כדאי לצאת (לדוגמא המלצתי לכמה אנשים לראות רק את הארבע עונות הראשונות של דקסטר). מן הסתם אם אתה ממליץ לאנשים על סדרה במהלך תקופת הריצה שלה, ברור גם לך וגם להם שהסדרה עוד לא נגמרה ואתה לא יכול לדעת לאן זה יתפתח בעונות עתידיות.
לא צריך לצפות בהכל, רק להגיד במה צפית
"ראיתי בינתיים חצי מהעונה הראשונה ובינתיים היא מעולה".
אני לא יכולה להמליץ על "איך פגשתי את אמא" כי אז מישהו יבוא ויגיד לי שעונה 6 מדכאת ומעצבנת לחלוטין, זה יהיה מטופש בשלב זה להגיד "אה… ראיתי רק את שלושת העונות הראשונות".
הרבה יותר קל להגיד "השלוש עונות הראשונות של איך פגשתי את אמא מעולות".
חוץ מניל פטריק האריס
הבנאדם דופק שם הופעות פרק אחרי פרק אחרי פרק. לגמרי פיצוי על 9 עונות בינוניות פלוס.
יש עונות טובות יותר ופחות,
אבל פרק הסיום איום ונורא. הוא לבדו מוריד את הממוצע של כל הסדרה בעשרים אחוז.
למרות שזה בלתי אפשרי מתימטית.
אם יש המלצה אחת ברורה על הסדרה הזאת, היא לא לראות אותו. וכן, אפשר ליתר בטחון לוותר על העונה האחרונה.
בלעדיהם, סה"כ היא אחלה.
יש עונות טובות יותר ופחות,
אבל פרק הסיום איום ונורא. הוא לבדו מוריד את הממוצע של כל הסדרה בעשרים אחוז.
למרות שזה בלתי אפשרי מתימטית.
אם יש המלצה אחת ברורה על הסדרה הזאת, היא לא לראות אותו. וכן, אפשר ליתר בטחון לוותר על העונה האחרונה.
בלעדיהם, סה"כ היא אחלה.
אני מהמיעוט שאוהב את הפרק האחרון
הוא אומנם קצת דחוס, אבל הוא הגיוני ולא מתחנף באופן מפתיע ונהדר. לא הפרק הכי טוב של הסדרה, אבל בהחלט פלוס רציני.
בגלל שבעקבות ההמלצה הזו בחרתי לצפות בה
אני חייבת כשירות לציבור לשים כאן את הדיס-המלצה שלי.
אל תצפו בסדרה הזו, היא מתחילה מעניין והופכת לשטות מטופשת, מתסכלת וחסרת פשר.
למרבה הצער לא וויתרתי באמצע ובזבזתי עליה שמונה שעות שהייתי יכולה להקדיש למשהו הרבה יותר מוצלח.
אם אנחנו כאן כבר בהמלצות טלוויזיה -
"This is Us" היא אמנם לא משהו שהייתי ממליץ לצופי סדרות הכבלים, אבל כל מי שמתגעגע לימי "חברים" ו"בנות גילמור" חייב אותה לעצמו. מנדי מור בתפקיד חייה (למה אנשים לא מדברים על האוצר הזה יותר?? היא שחקנית נהדרת בעיני), מיילו ונטימילה הורס, כריסי מץ היא תגלית, והפיילוט הוא אחד הפרקים הכי מרגשים שראיתי בטלוויזיה בשנים האחרונות. מומלץ בחום לכל מי שיש לו איזושהי סימפטיה לסדרות נטוורק.
סיימתי ממש עכשיו את Stranger Things
ממש ממש נהניתי ממנה! הייתי מאוד שמחה אם היה לנו כאן דף ייעודי לעסוק בו בטלוויזיה אחת לכמה זמן (אפילו שגם אגף התגובות מוערך).
ותודה על ההמלצה, עשית לי חשק!
אם כבר מדברים. Quarry
סידרה נהדרת שלא קיבלה מספיק חשיפה השנה.
אני חושב שאנשי עין הדג ייהנו ממנה במיוחד. זאת סידרה שמנצלת את כל הכלים במדיום הקולנועי בצורה מצוינת כדי לספר את הסיפור שלה. יש בה אין ספור סצנות נהדרות, ועוד סצנה אחת שהיא לחלוטין אחד הרגעים הטלוויזיוניים הגדולים השנה.
אני חושב שאנשים שאהבו סדרות כמו שובר שורות, The Knick, והעונה השניה של פארגו יתחברו אליה מאוד.
זאת גם סידרה שיכולה לפתח כמה דיונים מאוד מעניינים ככה שהיא זיווג מצוין לאתר.
Dirk Gently's Holistic Detective Agency
הסדרה החדשה של BBC America שאפשר לראות את כל שמונת פרקי העונה הראשונה שלה כעת בנטפליקס, היא כנראה הדבר הטוב ביותר (בעצם, אולי היחיד) שכתב מקס לנדיס מאז "כרוניקה".
הצילום יפהפה, האקשן ערוך בכלל לא רע לסדרת טלוויזיה, הדיאלוגים קולחים והבדיחות קורעות מצחוק.
אלייז'ה ווד כדמות הראשית, טוד (הווטסון של דירק, למרות שהוא אוהב לטעון שלא) מעולה, בעוד דווקא השחקן של דירק ג'נטלי עצמו שלא טרחתי אפילו לברר מה הוא, פשוט בלתי נסבל. אבל אם תעברו את העניין הפעוט הזה מדובר באחת הסדרות הכיפיות והמצחיקות ביותר של הזמן האחרון.
סדרה נהדרת!
לגמרי מחזיר את האמון בלנדיס. וגם Superman: American Alien שקיבל שבחים.
מארז סרטי וורנר בבלו ריי
אוף טופיק אני יודע.
יש עסקה באמזון למכירת 50 סרטי וורנר מכל הזמנים במחיר שיוצא קצת מתחת ל650 שקל כולל משלוח למי שרוצה.מבחר סרטים באמת מעניין לדעתי.
אני בהחלט שוקל להזמין.
נ.ב. אם הלינק לא עובד פשוט חפשו באמזון
Best of Warner Bros 50 Film Collection
טיזר טריילר ראשון ל"בלייד ראנר 2049"
https://youtu.be/haXvp8M9Cog
דניס וילנב + ריאן גוסלינג + ג'ארד לטו = כן בבקשה.
מת לראות כבר את הסרט הזה.
טריילר חדש לסרט הבא של גור ורבינסקי
https://youtu.be/JF1rLFCdewU
איזה באסה שלא נתנו לו לעשות את Bioshock כי זה נראה *מדהים*.
ורבינסקי מעולה באווירה אפילה ודימויים סוריאליסטיים.
בזכותו הצלצול הוא כנראה הרימייק הכי טוב אי פעם ועד היום סרט מרהיב ויזואלית, ומאד מיוחד.
הסרט הזה בהחלט ממשיך את הקו הזה, וזה נהדר.
לא קשור לקולנוע, אבל קשור לנושא אחר שמעניין את האנשים פה – אנימציה ישראלית: הקליפ ל"ליגל אייז" של הדג נחש ואינפקטד מאשרום (אם תוכלו לעמוד בסטלנו-סאחיות של הקונספט) הוא עבודת הסטופ מושן המרהיבה ביותר שנעשתה בארץ עד כה.
מצוין
מעניין אותי מה יהיה בעתיד של כל כישרונות האנימציה הישראליים האלה(רואים אותם בעיקר בקליפים או סרטים קצרים), מתי יהיה פה עוד פיצ'ר אנימציה רציני(האחרון והיחיד היה 'ואלס עם באשיר' לא?), אולי איזה סידרת אנימציה בסגנון של Adult Swim או בוג'אק הורסמן.
בעצם השאלה העיקרית פה היא אם בכלל יש קהל לזה בארץ, אני בטוח שקרנות הקולנוע/טלויזיה(איך שזה לא עובד) חושבות שאין לזה קהל, אבל אני לא אופתע אם האנשים האחראיים לכספים מנותקים מדעת הקהל האמיתית, זאת שלא נמדדת בסטטיסטיקות ואחוזים.
ומה קורה בפועל? בריחת מוחות מצוירים לחו"ל?
אני לא יודע עם הקרנות חושבות שאין לזה קהל
שמעתי על שני פיצ'רים מונפשים ישראליים באורך מלא שיקבלו מענקים מקרנות (אם כי אני לא בטוח אם מדובר בקרנות הקולנוע הגדולות שפועלות בארץ או בגופים אחרים) ונכון לכרגע תקועים בהפקה. הבעיה, גם אחרי תמיכה של קרנות, היא שזה לא מספיק – כדי להרים סרט אנימציה באורך מלא אתה צריך הרבה מאוד כסף. זו בעיה אוניברסלית: טום מור, שהיה מועמד לאוסקר על "סוד הספר מקלס" ו-"שיר הים" עדיין מקושש את המימון לסרט הבא שלו (אני זוכר את השיחה אתו אחרי ההקרנה של "שיר הים" בלונדון – הוא סיפר שההפקה יצאה לדרך אחרי שקרנות מארבע מדינות שונות הסכימו לתמוך בה).
אם היה צדק בעולם, אחרי שיר הים היו צריכים להיות לו דליים של כסף
והיות ומשום מה זה לא המצב, אולי שיפתח פרוייקט קיקסטארטר?
אני כ"כ רוצה כבר לראות את הסרט הבא שלו.
המרהיבה ביותר?
באמת?
בהחלט.
רובו של "Her Morning Elegance" מצולם מנקודה סטטית אחת וכל האנימציה מתרחשת על משטח, כך שקל מאוד לארגן כל פריים. יש בו הרבה מאוד שניות שבהן אפשר למצמץ בלי לפספס משהו שלקח שעות רבות של עבודה. הפירוט וההשקעה הניכרת בכל פריים של "ליגל אייז" הם בליגה אחרת.
טוב אתם חייבים לראות את זה Groot meet baby groot
https://youtu.be/nsVJXr2hfHM
אוקי, *זה* נראה מעניין
טריילר ל-Sleight – סרט שנראה כמו שילוב בין "בריק" ל-"כרוניקה בזמן אמת" ודרמות על שכונות הגטו השחורות בארה"ב. זכה לתגובות חיוביות בסנדאנס.
https://www.youtube.com/watch?v=ORL1d7GWoBc
מה כאן מזכיר בשבילך את בריק?
(ל"ת)