אתמול פורסם הטריילר החדש של "שומרי הגלקסיה 2". הוא מעולה מכל בחינה אפשרית, ומבטיח – אם זה לא היה ברור כבר – ש"שומרי הגלקסיה 2" יהיה להיט מגה-ענק. הדיאלוגים ממש מצחיקים. האפקטים החלליים עדיין מרהיבים. בייבי גרוט ימכור עוד יותר צעצועים משהוא כבר מכר. סלאם-דאנק, פור-קוודראנט, מיק דרופ. הטריילר הזה כל כך טוב שאין הרבה מה לדבר עליו.
אז הנה טריילר אחר, שיש מה לדבר עליו, כי הוא קצת תמוה. זה ריבוט של "המומיה", שייצא בשנה הבאה, במסגרת הניסיון העיקש והמטופש של יוניברסל ליצור יקום קולנועי למפלצות שלהם. היום, רוב האנשים מכירים את "המומיה" (אם בכלל) בתור סרט ההרפתקאות עם ברנדן פרייז'ר מ-1999; משהו אינדיאנה-ג'ונסי ונחמד, אבל לא בדיוק קלאסיקה שאסור לגעת בה, ולכן זה לא נשמע כמו משהו שקשה מדי לעשות לו רימייק. אבל יוניברסל לקחו ככוכב ראשי את טום קרוז. וכל סרט עם טום קרוז נהיה אוטומטית סרט-של-טום-קרוז, אפילו אם הוא היה אמור להיות משהו שונה לגמרי. ולכן, איכשהו, הסצינה שמהווה את רוב הטריילר הזה נראית הרבה יותר כמו קטע מ"משימה בלתי אפשרית 6" מאשר כמו "המומיה".
ובדיוק כשהתרגלתי – אוקיי, זה לא בדיוק מה שציפיתי לו, אבל זה לא נראה רע – פתאום הטריילר הפך להיות סרט אחר, שנראה הרבה יותר סטנדרטי, ואז המכשפה מ"יחידת המתאבדים" הגיעה ועשתה לי זכרונות רעים, ואז היו פיצוצי מייקל-ביי בכחול-כתום והליקופטרים ואז חייזרים השמידו את לונדון וטום קרוז רץ (כי טום קרוז תמיד רץ), וראסל קרואו הולך לשיר או משהו וכל העסק נהיה סמטוכה מוחלטת. ולתוך כל זה מן הסתם יכניסו גם רמזים לאיש-הזאב ולדרקולה, כי יקום קולנועי וזה. אוח.
כמו כן, הזכרתי כבר בעבר ואני אזכיר שוב: טום קרוז? השרירן החתיך עם השיער המדהים הזה שאתם רואים כאן? הוא בן 54. במציאות. עיסקאות עם השטן זה כל כך משתלם.
לא מוצא שום יתרון פיסיולוגי בעין עם שני אישונים.
כבר הסרט הזה מופרך ללא הצדקה.
ספר את זה לאפל
(iPhone 7)
וכמו כן - כל ריצה של טום קרוז אי פעם
https://www.youtube.com/watch?v=U8Q2MgdMskQ&t=3s
לדמות של ראסל קרואו קוראים ד"ר הנרי ג'קיל.
אז, יאפ, בהחלט.
אבל אני חובב סופיה בוטלה, אז למה לא.
מה לעזאזל יש לד''ר ג'קיל ול"מומיה"?!
(ל"ת)
אין. זה חלק מהנסיון ליצור יקום קולנועי
לכרוך יחד דמויות מסיפורים שלא קשורים זה לזה, בגלל שיש ליוניברסל את הזכויות.
בעיני זה ממש מטופש ונדון לכישלון, אבל נראה. קשה לי להאמין שזה ישרוד יותר משניים-שלושה סרטים (או כמה שיתחילו את תהליך ההפקה לפני שיתברר שהקהל לא קונה כל יקום קולנועי שמנסים למכור לו).
חשבתי שלכולם יש את הזכויות על המפלצות האלה?
(ל"ת)
בהתחשב בכמה המקור של רובן עתיק
כנראה שכן, הייתי מניחה שהן כבר Public domain.
מה שהופך את הבחירה ב"יקום מפלצות" לעוד יותר תמוהה.
מה תמוה בזה?
יוניברסל היו אשפים בתחום הזה בזמנו מהתקופה של סרטי שחור\לבן. יש כאן משהו רטרו-אי וסוג של חזרה למקורות ברמת הקונספט. זה שזה נראה גרוע זה כבר דיון אחר. אבל הקונספט חביב מאד בעיני.
הרעיון לייצר "יקום קולנועי"
באופן עקרוני, אני בעד התפיסה המיושנת שקודם רואים שמשהו אחד עובד לפני שקופצים לתכנית של 5 סרטי המשך, אבל אפילו אם נתעלם מזה שעד כה יקום קולנועי עבד באופן מושלם בדיוק פעם אחת (כן, אני לא מחשיבה את DC ליקום קולנועי מוצלח, מתישהו הביקורות הרעות והאכזבה מאיכות הסרטים יתחילו להשפיע גם בקופות), אני לא רואה איך יקום קולנועי שמבוסס על מפלצות עובד לאורך זמן.
אבל אולי אני טועה ועוד כמה שנים "סרטי מפלצות" יהיו סרטי גיבורי העל החדשים.
סרטי מפלצות היו סנסציה בעבר. הכל יכול להיות.
אבל למען האמת, אני לא חושב שיוניברסל בונים למשהו בסדר הגודל של מארוול או אפילו די סי. זה לא אמור להתחרות ביקומים האלה.
פעמיים
MCU
STAR WARS(אם לא מחשיבים את הפריקוולים)
גם הפריקוולים
ז"א נורא כיף לרדת עליהם שהם היו גרועים וכדומה, אבל הם כן הצליחו לשמור על עניין ביקום של סטאר וורז, ברמה שאנחנו עדיין רוצים לדעת עוד מה קרה שם.
הם לא היו סרטים מדהימים (לא היה להם סיכוי מההתחלה, הציפיות מהם היו גבוהות מדי), אבל אני לא חושבת שהסרטים האלה נחשבים כ"כשלון".
ואגב, הרבה אנשים שאני מכירה ולא גדלו על סטארוורס, אלא ראו את כל השישה סרטים בגיל מתקדם – לא הרגישו הבדל כזה משמעותי ברמה של הסרטים, ונהנו מכולם באותה המידה. אבל מול הקהל האדוק של סטאר וורס זה היה בעייתי מההתחלה – פשוט כשמחכים לסרט 20 שנה – אז הסיכוי שלו לעמוד ברף הציפיות הוא על סף הבלתי אפשרי.
לא, הפריקוולים היו מסריחים.
הם לא סתם "לא עמדו בציפיות", הם פשוט היו סרטים איומים. "אימת הפנטום", ספציפית, הוא לא סתם סרט רע, אלא סרט איום במידה יוצאת דופן ממש. עם דעה אישית אי אפשר להתווכח, אבל לפי כל מדד "אובייקטיבי" שקיים – דירוגי ימד"ב, ווטאבר – הסרטים האלה לא קרובים לרמה של הטרילוגיה המקורית. ועובדה – גם ל"הכח מתעורר" ציפו 20 שנה, והתגובות אליו שונות בתכלית מאלה של הפריקוולים.
ההפך המוחלט.
כשהייתי ילד גדלתי על סטאר וורס ואז לא הרגשתי הבדל משמעותי בין הסרטים, חוץ מהעובדה שלפריקוולים היו אפקטים יפים יותר והיה כיף יותר להסתכל עליהם.
לקראת הכוח מתעורר עשיתי מרתון של הטרילוגיה המקורית. שיבצתי את נקמת הסית' בין פרק 5 ל-6 בתור סיפור אוריג'ין של ויידר.
המסקנות: הטרילוגיה המקורית מדהימה וכייפית גם היום. שובו של הג'דיי קצת פחות בגלל החצי הראשון המרוח.
נקמת הסית' נורא ואיום מכל בחינה חוץ מהאפקטים שהיו מדהימים בזמנו. הוא היה משעמם, מרוח, מדגיש את זה ששום דבר חשוב לא קורה בפרקים 1-2, הדיאלוגים היו מביכים, דמויות מסוימות לא התנהגו כמו עצמן (C3PO לא פלט אפילו הערה צינית או נוירוטית אחת) והכי חשוב – כולם שיחקו גרוע. גם פורטמן, גם ג'קסון, גם מקגרגור. זה היה מביך. אני באמת מפחד לחזור לפרקים 1-2 כעת.
זה חלק מהסיבה שבגללה הרעיון הזה כל כך דבילי.
כל אחד יכול לעשות סרט על ערפד. כל אחד יכול לעשות סרט על אנשי זאב. כל אחד יכול לעשות סרט על מומיות. אבל רק ליוניברסל מותר לעשות סרטים שקוראים להם "דרקולה", "איש הזאב" ו"המומיה".
ומסיבה לא ברורה כלשהי הם חיים באשליה שזה אכפת למישהו.
להגנתם: פעם אחרונה שהם עשו שיתוף פעולה של כל המפלצות
זה היה "Monster Squad" שנכתב על ידי שיין בלאק וזה היה ממש מוצלח.
רגע, ואן הלסינג. לא משנה.
(ל"ת)
ועכשיו שיין בלאק מתחלף בתפקידים עם הבמאי של הסרט ההוא
הוא .את Monster Squad שפרד דקר ביים, עכשיו פרד דקר כתב את "הטורף" (המשך/רימייק/משהו לסרט מ-1987) שבלאק מביים.
צ"ל "הוא כתב את..."
(ל"ת)
שיין בלאק גם שיחק ב"טורף" המקורי של מקטירנן, ככה שיש לו היסטוריה עם המותג
(ל"ת)
ומן הסתם
לזה בדיוק הם בונים, כשמונסטר סקווד יהיה ה"נוקמים" שלהם.
יהיה חכם מצידם להחזיר את שיין בלאק ולתת לו גם לביים.
הנוקמים בהחלט היה משתפר
אם עלילת הסרט הייתה שהם נלחמים בחבורת נערים.
"Ironman got nards!"
אני מנחש שהמונסטר סקווד הבא יהיה די שונה
ושהפעם המפלצות דווקא יהיו ה… גיבורות? אולי הן יצילו את העולם? או שמא זה יהיה כל הגיבורים מאותם סרטים מתאחדים נגד כל המפלצות?
איך עובד ה-public domain הזה?
יש איזה חוק שאומר שאחרי זמן מסויים מותר לכולם להשתמש בחומר? משהו כמו 75 שנה אני חושב?
אבל מה במקרה של סופרמן לדוגמה, הקומיקס הראשון יצא בשנות ה-30. זה אומר שלכולם יהיה מותר להתחיל לעשות סרטי סופרמן ופשוט באסה לוורנר?
נקודה כאובה.
חוק זכויות היוצרים אומר שאחרי תקופה מסוימת, שבה ליוצר יש בלעדיות על השימוש ביצירה שלו, היא הופכת לנחלת הכלל ולכולם מותר להשתמש בה.
אבל.
ה"תקופה המסוימת" הזאת הולכת ומתארכת בהתמדה. פעם, מזמן, זה היה 14 שנה מפרסום היצירה. אחר כך זה הוארך ל-42 שנה, ואחר כך שוב, ושוב, ושוב. נכון לעכשיו, הזכויות נשמרות למשך 95 שנה מיצירתה או 70 שנה אחרי מות המחבר (כל זה לפי החוק האמריקאי. במקומות אחרים יש חוקים אחרים שעשויים לסבך את העניין עוד יותר). הסיבה הברורה להארכה החוזרת ונשנית הזאת היא שזה שווה הרבה מאוד כסף לתאגידים כמו דיסני, שרוצים לשמור דמויות כמו סופרמן ומיקי מאוס פרטיות. אז לפי החוק הנוכחי, אם הבנתי נכון, זכויות היוצרים של סופרמן יפוגו בשנת 2033 – אלא אם כן החוק ישונה שוב, כפי שבוודאי יקרה.
אז אתה אומר לי שבעוד מאה שנה מעכשיו
יכול להיות שיהיה לנו כמה וכמה יקומים מקבילים של מארוול ודי סי מכמה וכמה סטודיואים?!
גרררר…
מעניין,
אז עוד שני עשורים אולי מארוול יוציאו סרטי באטמן/סופרמן טובים :)
מזכיר לי משהו (קצת לא קשור וקצת קשור),
אם אני זוכר נכון, יס פלאנט הקימה באירופה רשת בתי קולנוע די מצליחה תחת המותג סינמה סיטי.
המתחרה שלהם בארץ רשם בתוך ישראל את הזכויות על השם ואז הקים את רשת ה"סינמה סיטי" כמתחרה ליס פלאנט בארץ.
מסוג מקרי ה "נה נה בננה לקחתי את השם שלך" המשעשע בעולם המבוגרים.
בימנו חברות הקומיקס הגדולות (קרי: די סי ומארוול) מצאו דרך לעקוף את זה. הזכויות שייכות להם מלכתחילה על כל דמות חדשה.
קראתי לא מזמן על משהו מעניין שקשור לנושא
לאחרונה מתנהל קרב משפטי לגבי הזכויות של הפרנצ'ייז של "יום שישי ה 13".
ויקטור מילר היה התסריטאי של "יום שישי ה 13" המקורי ויש לו גם קרדיט על חלק מהדמויות בסרטי ההמשך. הוא מכר את התסריט והזכויות לאולפני Horror Inc, שהפיקו את הסרט וכל ההמשכים שלו.
לפי סעיף בחוקי הקשורים לזכויות יוצרים, מי שיצר משהו ומכר את הזכויות אליו רשאי להפסיק את מתן הזכויות ולקבל מחדש את הבעלות על היצירה לאחר 35 שנה (התסריט נמכר בשנת 79'). אבל יש קאץ' – אם היוצר נשכר לעשות את היצירה, היא נחשבת כ"עבודה להשכרה" (work for hire), מה שאומר שמי ששכר את שירותיו של היוצר הוא הבעלים החוקיים והזכויות ליצירה שייכות שלו.
האולפנים טוענים ששון קנינגהאם – הבמאי והמפיק של "יום שישי ה 13" – קיבל את הרעיון לסרט בעקבות ההצלחה של הסרט "Halloween". הוא הלך עם הרעיון למילר, איתו עבד בעבר, והדריך אותו ופיקח עליו במהלך כתיבת התסריט. לכן הם טוענים שהתסריט של מילר נחשב בתור "עבודה להשכרה", אבל זה לא כתוב במפורש בחוזה בין האולפנים למילר, מה שאומר שעדיין יש לו סיכוי לנצח.
ומה בהמשך? גם במקרה שמילר ינצח במאבק, לפי הסעיף הזכויות יחזרו אליו רק שנתיים לאחר הגשת הבקשה, כלומר ביולי 2018. כרגע מתוכנן סרט ריבוט נוסף ל"יום שישי ה 13" שנקבע לתאריך 13.10.2017 (זרקו ניחוש פרוע איזה יום זה יוצא).
ומשהו מעניין לסיום – במקור הסעיף אמר שיוצרים צריכים לחכות 55 שנים לפני שיוכלו לדרוש בעלות על הזכויות, אבל זה השתנה ל 35 שנים בשנת 78' – שנה אחת לפני שנכתב התסריט.
מקור
מה שמוביל לשאלה הבאה: טום קרוז אמור להיות המומיה?
כי המומיה הוא הנבל של הסרטים האלה בצורה בלתי משמעת לשתי פנים, בניגוד לד"ר ג'קיל או איש הזאב או האיש הבלתי נראה.
עכשיו המומיה נראה לרוב.. לא טום קרוז-י. אבל בסרט הזה טום קרוז מת.
האם הוא אמור להיות שילוב של דמויות האינדיאנה ג'ונס של הסדרה ושל המומיה עצמה? והאם באמת אכפת לי?
בקיצור, פני דרדפול הסרט.
(ל"ת)
אם רק כל הסרטים היו טובים כמו הסדרה הזאת...
(ל"ת)
אוף, רציתי מקום להתלהב כהלכה משומרי הגלקסיה
יש לו דף סרט אבל הוא לא מספיק קרוב בשביל להופיע ב"סרטים עתידיים" עדיין.
לא נורא.
לגביי המומיה – הסצינה עם המטוס אכן נראית כמו אחלה התחלה לטריילר מוצלח של משימה בלתי אפשרית. יתר הטריילר נראה כמו סרט אחר לגמרי שלא ממש בא לי לראות.
עם ההרס ההמוני ומגוון כלי-המשחית מסביב
זה נראה פחות כמו ניסיון לעשות יקום קולנועי כמו זה של מרוול, ויותר כמו ניסיון לשחזר את "הרובוטריקים"
במקרה של טום קרוז, נראה לי שהעסקה שלו היתה עם זינו, לא עם השטן
(ל"ת)
או במקרה היותר סביר,
עסקה עם בוטוקוס שהביאה להיעלמות מוחלטת של קמטי הבעה בפנים ותוספות שיער.
אני חושב שאני יודע למה אני מתלהב מזה
טום קרוז מת בסרט הזה, וסרטים שטום קרוז מת בהם הם סרטים יותר טובים מסרטים שטום קרוז לא מת בהם.
אגב, הקלישאה עם הבלונדינית נוראית.
כי הרי ברור שלאנשים בסרטים יש משקפיים רק אם הם מדענים, אבל מצד שני, היי, היא בלונדינית, אז ברור שהיא גם תוריד אותם אחרי שהיא תדגים לכולנו שהיא מדענית. כי מי משתמש במשקפיים רק כי הוא לא רואה טוב ו/או איך יכול להיות שאנשים יפים ילבשו משקפיים? לא הגיוני.
לא ככ דומה למומיה
ממה שאני זוכרת את המומיה זה סרט שמתרחש בפרמידה עם קצת גיחות החוצה. מה הקשר בין הסרטים חוץ מזה שהנבל היא מומיה ויהיה להן אותו אוריג'ין סטורי? יש הרבה סרטים על דרקולה והם לא רימייק אחד של השני.
חוץ מזה התגובה הראשונית שלי הייתה "המומיה לא צריך רימייק, הוא יצא כשהייתי בת שש. הו"
הממממ
אז זה אמור להיות הסרט שפותח את יקום המפלצות של יוניברסל. שזה מוזר, כי מצד אחד המפלצות האלה הן בעיקרון רעות, אבל אם זה ה"יקום שלהן", זה קצת מוזר שיהרגו אותן. אז האם זו בעצם תהיה קבוצה של אנטי-גיבורים על-טבעיים כמו "יחידת המתאבדים"?
כל העניין הזה קצת בלבל אותי, ואז נזכרתי במשהו – לפני זמן מה היה דיבור על רימייק ל"ואן הלסינג" (הבחור ההוא שנלחם במפלצות וגולם ע"י יו ג'קמן אי שם בעשור הקודם) והיו שמועות שטום קרוז מצורף אליו. על התסריט שלו, לפי ימד"ב, עובדים אלכס קרוצמן וג'ון ספייטס, הבמאי והסתריטאי של "המומיה" בהתאמה.
חוץ מהתסריטאים לא ידוע שום דבר רשמי על "ואן הלסינג", אבל גם הוא אמור להיות חלק מהיקום הזה. אז אם עושים 1+1 לא נראה לי מופרך מדי להניח שטום קרוז כנראה כאן כדי להשאר.
זה לא היה הסרט הזה שפתח את היקום שלהם?
http://www.imdb.com/title/tt0829150/
מסתבר שלא
האמת, אפילו לא זכרתי אותו כשכתבתי את התגובה. אבל לפי מה שכתוב כאן, כאן ובויקיפדיה, נראה שהוא לא קשור לעסק.
הוא היה אמור
אבל הכישלון הביקורתי והקופתי שלו גרם ליוניברסל להתעלם ממנו (מה שגורם לי לתהות – ומה אם "המומיה" יהיה גם הוא כישלון?).
זה דומה לסיפור עם גרין לנטרן וה-DCEU
גם הוא היה אמור להיות הסרט הראשון ביקום הקולנועי שלהם והכישלון שלו גרם לכולם להחליט להתעלם מקיומו ולהתחיל את היקום הקולנועי מ-Man of Steel.
ואם זה יקרה עם המומיה? נראה לי שהפרופיל שלו מספיק גבוה בשביל שיהיה קצת קשה לטאטא אותו מתחת לשטיח. או שהוא יצליח מספיק להצדיק את המשך היקום הקולנועי, או שהוא ייכשל ויסתום את הגולל על הסרטים הבאים (בהנחה שחלקם לא יהיו בתהליכי הפקה מתקדמים עוד לפני שהוא ייצא).
הכי סביר להניח בעיני שהוא לא יהיה כישלון ענק ויצליח מספיק בעולם בשביל להמשיך להוציא סרטים… אלה יהיו הסרטים הבאים ביקום הזה שייכשלו. כי באמת… יקום מפלצות? זה לא נשמע מאוד sustainable.
תום קרוז *מעולם* לא נראה טוב כל כך
אני לא יודע על איזו עסקה הוא חתם ועם מי, אבל אני רוצה את העו"ד שלו.
טריילר ל"רובוטריקים: בוווווום! 5"
https://youtu.be/qLA6cpLwr6A
הו, אנתוני הופקינס, אחרי "ווסטוורלד" המדהימה תראה לאן הדרדרת.
!Oh no they didn't
(ל"ת)
טום קרוז נראה מדהים לגילו
אבל אין שום סיכוי שהמראה שלו בטריילר הוא לא תוצאה של איפור כבד או CGI." rel="nofollow"> הנה תמונה עדכנית שלו. הוא נראה מעולה, אבל המרחק מפה לטריילר ענקי.
מניפולציות ויזואליות שמסתירות פגמים פיזיים (בעיני קרוז) הן לא חדשות. "לגמרי במקרה" כל הסרטים בכיכובו מצולמים באופן שמסתיר את העובדה שהוא די נמוך.
אני לא חושב שאנשים דיברו על הפנים של טום קרוז.
(ל"ת)
שנה הבאה כבר מסתמנת כהרבה יותר טובה מהשנה
מלבד "שומרי הגלאקסיה 2" שקשה להאמין שלא יספק את הסחורה, 40 הדקות הראשונות של "לוגאן" הוקרנו לבלוגרים ומבקרים והמסקנה – יש מצב לסרט הקומיקס/גיבורי על הטוב ביותר מאז "האביר האפל" (וגם הוא אפל מאוד לפי התגובות).
יש טריילר לספיידרמן החדש
https://www.youtube.com/watch?v=xrzXIaTt99U
לא ביססנו כבר שטום קרוז גונב את כוח החיים מאנשים אחרים?
https://www.youtube.com/watch?v=CRbhE3GRiUE
ערוץ ערוץ היוטיוב הרשמי של IMAX העלה את הטריילר הזה
רק שחלק מערוצי הסאונד היו בטעות על mute כשהסרטון רונדר – וזה אחד הדברים המצחיקים ביותר שראיתי השנה.
https://vid.me/twfI
(הסרטון המקורי כבר הורד מיוטיוב כמובן(
LOL. בא לי לראות את כל הסרט ככה!
(ל"ת)