זאת היתה שנה לא רעה לסרטי "ילד פוגש יצור קסום" – היו העי"ג, ו"חברי הדרקון אליוט", וגם הנציגות הישראלית, "אבוללה" לא מזמן. אבל אחד הסרטים המסקרנים ביותר בתחום הזה הוא "A Monster Calls" – שייקרא בעברית "שבע דקות אחרי חצות" (כשם הספר). קודם כל, בגלל המעורבים בעניין: הסרט מבוסס על הספר של פטריק נס, סיגורני וויבר משתתפת בו, והבמאי הוא חואן אנטוניו ביונה, שעשה את סרט האימה "בית היתומים" ואת "הבלתי אפשרי" הידוע כסרט שגורם לאנשים להתעלף, ליטרלי.
אבל במיוחד, הסרט הזה נראה מעניין כי המפלצת שלו לא נראית כמו מפלצת ידידותית אופיינית, אלא כמו סב-סבו הענק של גרוט.
"שבע דקות אחרי חצות" יוקרן בארץ, אם לא יהיו שינויים, לקראת חנוכה – ב-22.12. אבל אתם יכולים לראות אותו (בגירסה האנגלית המקורית) בהקרנת טרום-בכורה ראשונה בארץ בסינמטק הרצליה, במוצ"ש הקרוב, 26,11, בשעה 20:30. אני (היי, אני דורון) אהיה שם להרצאה קצרה לפני הסרט. הכרטיסים ב-25 ש"ח בלבד.
אפשר לקנות כרטיסים כאן: או לפחות יהיה אפשר אחרי שתסתדר התקלה שיש כרגע באתר, כך נראה.
האיוונט בפייסבוק כאן:
האם הסרט יופץ בארץ גם בגרסה האנגלית בהקרנות רגילות?
אני לא בטוח שאצליח להגיע ביום שבת הקרוב.
אני חושב שכן
למעשה אין לי מושג מה סטטוס ההפצה שלו מבחינת שפות – אם בכלל מתכוונים להפיץ אותו בעברית, ואם כן, האם זה יהיה *רק* בעברית.
לא נראה לי שתהיה לזה גרסה בעברית
בהתחשב בכך שהסרט מדורג בארה"ב PG-13 ושמהטריילר ומהתמונות הוא נראה מאוד מאיים יחסית לסרט שמיועד לילדים (?). אבל מצד שני, אם חלק מההארי פוטרים המאוחרים יותר דובבו אז באמת שאין לי מושג.
זה כל כך לא סרט לילדים קטנים
קשה לי להאמין שמישהו בשרשרת ההפצה יחשוב באיזשהו שלב שהסרט הזה מתאים לילדים בגילאים שעוד לא קוראים כתוביות.
בכל אופן, אני כבר ראיתי אבל מומלץ בחום. סרט מיוחד.
וגם הספר יוצא בקרוב
בחודש הקרוב, ביחד עם הסרט, יתפרסם הספר "7 דקות אחרי חצות", שהוא מעולה בפני עצמו.
עוד פרטים בפייסבוק שלי (אני המו"ל…)
https://www.facebook.com/asaf.bareket/posts/10154304586614011?notif_t=like¬if_id=1479719922007053
ועכשיו, אחרי שהאתר של הסינמטק הבריא,
אפשר גם לקנות כרטיסים.
אוף טופיק, לירושלמים
ראיתי בשבוע האחרון שלושה סרטים באולמות שונים בסינמה סיטי ירושלים (המפגש, מנצ'סטר ליד הים ודוקטור סטריינג') ובשלושתם פלטת הצבעים היתה אפורה ולא בהירה מספיק. לא זכורה לי הבעיה הזאת מפעמים קודמות (לא ראיתי שם סרט כבר הרבה זמן, בעיקר כי לא היה ממש מה לראות). עוד מישהו הבחין בבעיה? אני רוצה להתלונן על זה, רק מוודא לפני שזה לא רק אני..
ראיתי בסינמה סיטי גלילות
את "המפגש" ואת "דוקטור סטריינג' ושניהם היו כהים. לדעתי זה הסרטים עצמם ולא איכות ההקרנה בקולנוע שהיית בו (למרות שדוקטור סטריינג' בהחלט היה צבעוני אז אולי במקרה הזה כן הייתה בעיה אצלך)
לא, זה הקולנוע שדפוק.
(ל"ת)
זה לא הסרט
ראיתי את דוקטור סטריינג' ביס פלאנט באר שבע והוא ממש לא היה חשוך.
הוא היה מאוד צבעוני.
רק הקטע שהוא נוסע על הכביש בלילה היה חשוך כי… well… חשוך…
זה ככה בסינמה סיטי
הייתי גם בגלילות וגם בירושלים, בשניהם הסרטים חשוכים יחסית (במיוחד תלת מימד) ביס-פלנט זה לא ככה. מאז שפתחו את היס-פלנט בירושלים לא הגעתי לסינמה סיטי
בנוגע ליס פלנט ירושלים:
אולם 9 שלו גרוע. ראית בו את "המפגש" והיה פס תאורה שהאיר על הצד השמאלי של המסך לאורך כל הסרט (חשבתי שזה הדלת, קמתי לסגור וגיליתי שהיא סגורה) בצורה מציקה ביותר.
אם כבר אולמות קולנוע - סינמה סיטי מגיעה לנתניה
החל מיום חמישי הקרוב.
אתם חושבים שהסניף הזה יהיה טוב יותר מהסניפים האחרים שלהם ?
איזו סיבה יש לחשוב ככה?
(ל"ת)
מקווה לפחות, בשביל הנתנייתים.
אני בסרט פעם בשבוע, וזה ב 99% מהמקרים ביס פלאנט. (ירושלים וראשון לציון).
בתור נתייתי שהיה נוסע עד גלילות כל פעם
זה אירוע משמח, הוא בכל אופן יתעלה על הגלובוס מקס הדי מעפן שיש פה. הם גם מדברים על צורות הקרנה חדשניות באמצעות לייזרים או משו.לא מבין בזה מספיק כדי לדעת כמה אחוז מזה זה שטויות.
אז איך היה הסרט?
(ל"ת)
יפה מאוד, ותמוה.
לא ברור לי איך הסרט הזה נוצר, למה מישהו הסכים להשקיע בו כסף – ובזה אני לא טוען שהוא גרוע. הילד השחקן הראשי מדהים, המפלצת מצוינת, האפקטים מצוינים. אבל הסרט הזה לא הולך למשוך קהל בשום מקום, פשוט משום שהוא סרט עצוב. מאוד. נטו. מההתחלה ועד הסוף. והוא מלא באפקטים נהדרים וקסם, רק שכולו הולך רק לכיוון אחד. וכמו שסרט לא יכול להיות *רק* שמחה ואושר כל הזמן, כי זה נהיה חדגוני, אז גם סרט שטווח הרגשות שלו (במונחי "הקול בראש") הוא *רק* עצב, פחד וכעס, מותח את המיתר הזה קצת יותר מדי. הוא בהחלט שווה צפיה; צריך לחשוב פעמיים ושלוש לפני שמציגים אותו בפני ילדים.
עצוב, אבל נפלא.
לא ראיתי את הסרט עדיין, אבל קראתי את הספר ואני מניח שקווי הדמיון ביניהם רבים כי פטריק נס, הסופר, השתתף גם בכתיבת התסריט. זה אכן ספר עצוב מאוד, אבל יחד עם זאת הוא גם מלא רוך, חמלה ואנושיות. זה מסוג הספרים שמזילים בהם הרבה דמעות, אבל גם זוכים בקתרזיס ויוצאים מהם נפעמים ונרגשים. אם גם הסרט מצליח לעשות את האפקט הזה, כדאי מאוד לראות אותו.
ההפך הגמור מ-BFG של ספילברג אז
(ל"ת)
נשמע כמו עיבוד נאמן לספר.
קניתי.
הא.
הטרום-בכורה שערכנו הפכה להרבה יותר אקסקלוסיבית בדיעבד. תאריך ההפצה של הסרט נדחה מה-22.12 ל"מתישהו ב-2017, אולי". לא מפתיע אותי בכלל – כמו שאמרתי, הסרט הזה לא הולך להיות להיט מסחרי והמפיצים לא יודעים מה לעשות איתו. אז אם ראיתם אותו אצלנו – טפחו לעצמכם על השכם.
ואם גם אתם רוצים לטפוח לעצמכם על השכם
או סתם מחפשים עוד הזדמנות לראות אותו, הוא יוקרן במוצ"ש בסינמטק תל אביב במה שמוגדר כהקרנת טרום בכורה. קצת קשה לדעת עם אנשי יונייטד במקרים כאלה אבל בקופות הסינמטק אומרים שההקרנה תיערך כמתוכנן למרות.
ואם כבר הקרנות נדירות של סרטים שווים בסינמטק , אז "חיי כקישוא", אחד הסרטים החמוצים-מתוקים הכי מקסימים שנעשו לאחרונה יוקרן בשבוע הבא במסגרת שבוע המחווה ל"שבוע של הבמאים" השני במספר.
האם יש חדש?
יש סיכוי שנזכה לראות אותו בקרוב בארץ?
אין חדש.
ולא הייתי מפתח תקוות להפצה רצינית של הסרט בארץ; אני מצפה שהוא יופץ מתישהו בהפצה ייצוגית, שיכולה לקרות בכל מועד מעכשיו ועד יוני 2019. אבל זה ניחוש בלבד.
יש חדש!
לפי האתר של יס פלאנט, נראה שמתוכננת לו הפצה ב 18.5.
http://www.yesplanet.co.il/movies/A%20Monster%20Calls
לא יודע מה לגבי הסרט
אבל לקריין בטריילר הזה יש את הקול הכי מגניב ששמעתי.
לקריין קוראים...
ליאם ניסן
הסרט זכה בפרסי הגויה
הסרט זכה ה7 פרסי האוסקר הספרדי, כי מסתבר שהוא סרט ספרדי כל הזמן הזה – כולל פרס לבמאי שלו.
חולייטה זכה רק בפרס השחקנית הטובה ביותר (מה ש-באמת?) בעוד המון סרטים שאני לא מכיר זכו בפרסים האחרים כולל פרס הסרט הטוב ביותר. "היא" זכה בפרס הסרט האירופאי הטוב ביותר, ורוח הפאשלה העצומה שהאוסקרים לא הכניסו אותו לסרט הזר ממשיכה לרחף מעל לקטגוריה הבינונית-משהו שהצטברה לה השנה.
הזוכה בסרט הטוב ביותר
שמו הוא The Fury of a Patient Man, והוא מותחן נקמה קטן, מחוספס, קשוח וממש טוב. מהסוג שבו הצופה מפחד מהנוקם, במקום להזדהות איתו כבדרך כלל.
רצינו לרכוש אותו לרצועת פסטיבל הקולנוע ב-yes, אבל אז הגיעה נטפליקס. בקיצור, במהלך השנה הקרובה ניתן יהיה לצפות בו באופן חוקי. וכדאי.
מהשמות הכי טובים לסרט ששמעתי לאחרונה.
(ל"ת)
אוף
נורא רציתי לאהוב את הסרט עם השם הנהדר שלו, אבל הוא פשוט היה מפוספס מבחינתי. נמרח בפתיחה, מאבד קצב לקראת הסוף ולא מספיק סגור על הדמויות שלו.
או אולי ליבי פשוט עדיין שייך לדרום קוריאניים. בכל מקרה, אני לא התחברתי.
נפלא
הנה 'איש האולר' (כנראה) של השנה.
ילד קטן ש'נהנה' מלא מעט קלישאות של ילד מוזר, מנודה חברתית בתיכון בארה"ב. (אני ממש לא מבין למה הילדים מרביצים לו אבל זה מסתדר יפה בסוף ככה שלא היה לי אכפת)
נכון שזה עוד סרט על 'ילד פוגש יצור קסום', אבל הוא הרבה יותר מעניין וטוב מהאחרים, מאוד בקלות.
הסיפורים כאן מאוד טובים, האנימציה מרהיבה ורעיונות מעולים על הכלה וקבלה של פחד ועצב כחלק בלתי נפרד מהחיים.
כמו 'מעבר לכל חלום', 'שבע דקות אחרי חצות' מצליח, בצורה מרגשת וכואבת, להראות את הצורך הבלתי נגמר שלנו בסיפורים, הרצון וההכרח לברוח מהמציאות. וגם הסרט הזה עושה את זה בצורה מאוד מעניינת. עצובה מאוד, אך מצוינת.
זה לא שהסרט מושלם או כל הגזמה אחרת שראיתי באינטרנט (סרט השנה וכאלה) אך בכל אופן מומלץ ביותר.
אני מסכים שנפלא
אבל לא ברור לי מה התואר "איש האולר של השנה" אומר על הסרט או איך הוא מתקשר אליו כי מדובר בשני סרטים מאוד שונים, ובעוד שהמוזרות והשוני של "איש האולר" יותר קלים לעיכול במובנים מסוימים, "שבע דקות אחרי חצות" קשה בהרבה למיתוג/עיכול/צפייה.
אבל הוא נהדר עד ממש כמה רגעים לפני הסוף, שם הוא קצת הולך לאיבוד.
באמת אין שום קשר
פשוט התכוונתי לסרט קטן, שלא הופץ בארץ, מאוד מפתיע ומאוד מומלץ ומעניין.
וזה לדעתי יש בשניהם.