קומיק-קון בסן דייגו נערך בימים אלה, וזה אומר שגיבורי העל ושאר הפרנצ'ייזים של השנה הקרובה מציגים את מרכולתם לקהל הגיקים, ומשננים, שנהיה לדדפול ולא לארבעת המופלאים. מוצג עיקרי השנה הוא העולם הקולנועי של DC, שנורא נורא מתאמצים להוכיח עכשיו לכולם שזוועת "באטמן נגד סופרמן" היתה עניין חד פעמי ובעצם מעכשיו הם יהיו אחלה. והטריילר של "וונדר וומן", בכיכובה של Gal Gadot, נראה כמו צעד בכיוון הנכון.
קודם כל, אני חוזר בי מכל הסקפטיות שלי בנוגע לגל גדות. היא נראית כאן כמו ליהוק מושלם. אם רק הסרט יקיים את ההבטחה של הטריילר, היא תהיה לא סתם ישראלית בתפקיד גדול, אלא הוונדר-וומן הדפניטיבית, הכריסטופר ריב של הדמות הזאת.
חוץ מזה, הטריילר נראה נהדר ויזואלית, מעוצב מקסים וכולל הרבה אקשן בהילוך איטי, ו-וואו, עצרו שם. אני הרגע תיארתי כל טריילר לסרט של זאק סניידר. ובמקרה הזה, זה מדאיג. סניידר אמנם לא מביים את הסרט הזה (הבמאית היא פאטי ג'נקינס, שעשתה את "מונסטר" ומאז כמעט כלום), אבל רוחו עדיין שורה על כל היקום הקולנועי הזה. ועל טריילרים של זאק סניידר אי אפשר לסמוך. וכן, השימוש בהילוכים איטיים ובולט-טיים נראה אפילו בטריילר קצת מוגזם.
הקטע השני ש-DC הביאו לקומיק-קון לא נקרא רשמית "טריילר", למרות שזה בדיוק מה שהוא, אלא רק "הצצה ראשונה", לסרט "ליגת הצדק".
הו וואו. יש פה גיבורי על שונים והם מדברים אחד עם השני! ויש בדיחות! יש כימיה וכאלה! זה ממש כאילו הם ויתרו על הרצינות והקדרות והחשיבות העצמית והרצח שעבדו להם כל כך טוב ב"באטמן נגד סופרמן" והחליטו לעשות, טפו, סרט של מארוול!
ושוב, בעייתי להודות בכך מכיוון שזה כן סרט של זאק סניידר, אבל זה נראה טוב. הפלאש הזה מעולה.
אה, כן, ויש גם פוסטר של וונדר וומן.
ובנוסף לכל זה יש גם "יחידת המתאבדים" שיוצא בקרוב ונראה טוב, אז בכל הנוגע ל-DC… אופטימיות זהירה? מאוד זהירה? ממש ממש זהירה? כאילו, אנחנו באמצע שדה מוקשים ובכל צעד עלולים להתפוצץ אבל אם נשרוד נקבל סוכריה זהירה?
אני בעיקר מגלגל עיניים בגלל שעברנו את כל הקלישאות האלו עם ה-MCU. אני מחכה ל-DCEU פוסט 2020.
התוכן שהוצג בפאנל של מארוול (ולא שחררו אותו) נשמע הרבה יותר מעניין בגלל שהם כבר בשלב של מיתולוגיה בתוך היקום וקונספטים הרבה יותר.. חדשניים. אבא של סטאר לורד הולך להיות פאקינג כוכב.
הכול ממש מרגיש כמו חיקוי של האוונג'רס
בין אם זה כל ה"אני מרכיב צוות, אנשים עם יכולות מיוחדות" הזה
או סצנת ההיכרות של פלאש וויין שהיא אחד לאחד סצנת ההיכרות של ספיידי וטוני סטארק
או אקווה מן שמתנהג בדושיות האופינית של ת'ור (בעיקר ת'ור של the ultimates מהקומיקס)
אבל מצד שני זה נראה נחמד ומגניב , אבל מצד שלישי זה סניידר אז אני לא יודע מה לחשוב :(
הכתיבה של הפלאש מאכזבת.. הבדיחות ממש מאולצות והחליפה נראית יותר מדי ממוחשבת, מקווה שלפחות עניין החליפה נראה ככה בגלל שזה הצצה מוקדמת אבל הטריילר של וונדר וומן נראה פצצה נקווה שלא להתאכזב
אני כל כך מתלהבת מהליהוק של גל גדות.
היא כל כך מהממת שהיא הופכת את הפוסטר הנורא בנאלי (צבעי כחול-כתום וגיבור עומד לו לבדו? מי היה מאמין) והדי מטריד (למה בשם האלוהים הראש שלה חתוך?) לפוסטר מלהיב שגרם לי לעצור ולהגיד וואו כשראיתי אותו.
מארבל לעומת זאת אכזבו אותי וליהקו את ברי לרסון בתור קפטן מארבל. בחיים לא ראיתי אותה משחקת אז אין לי ממש דעה, אבל נורא רציתי שאלונה טל תלוהק לתפקיד.
הלינק לידיעה:
http://www.slashfilm.com/captain-marvel-casts-brie-larson/
ברי לארסון זוכת אוסקר, נעים מאוד
אלונה טל WHO?
דווקא מארבל ידועים בכל שאין להם בעיה ללהק שחקנים
לא מוכרים בכלל או שחקנים שהם לא שם חם. אני מאד אוהבת את זה במארבל וממש אשמח שזה לא ישתנה, אז אני מקווה שהעובדה שברי לרסון כרגע כוכב עולנ בהוליווד לא היווה שיקול גדול.
עוד בעיה ממש גדולה עם ברי לרסון (שהיא רק טיפה פחות בעיה עם אלונה טל, אני מודה) – היא ממש ממש צעירה מדי לתפקיד. היא בת 26 ולקפטן מארבל לעומת זאת יש דרגה צבאית יותר גבוהה משל רודי (נו כן תלוי לפי איזה טיימליין הולכים. קומיקס).
ברי לארסן רק בת 26?
בחיים לא הייתי מנחש. בטווח קצר 12 היא ממש נראית בשלושים פלוס. ואני אומר את זה כמחמאה, היא ממש שחקנית מעולה. אם את רוצה לראות אותה בתור דמות קומיקס אז התפקיד שלה בסקוט פילגרים הוא דווקא לא הכי טוב אבל הוא ממחיש שהיא יכולה גם להיראות מגניבה ולא רק בתור דמות מסרטי אינדי מדוכדכים.
לא ראית אותה בטרה? בחדר? תראי. תתאהבי.
(ל"ת)
אני בא מכיוון הפוך - אני אוהב את ברי לארסון
ולכן אני רוצה שהיא תמשיך לשחק בסרטים עצמאיים וטובים ולא תיהפך לעוד שחקן של מארבל. מתסכל שהגענו למצב שבו כל שחקן, שחקנית, במאית או במאי אינדי נחטף לשורות דיסני/וורנר לצורך פרנצ'ייזים וריבוטים.
מש"א
זה נשמע לי ליהוק מעולה, אבל לארסון שחקנית מופלאה ויהיה קצת חבל אם היא תכנס עכשיו לפרנצ'ייזים גדולים. זה לא ממש עשה טוב לג'ניפר לורנס..
לא בטוחה שהיינו שומעים עליה לולא משחקי הרעב
הבעיה היתה הפיצול של הסרט האחרון שהשאיר טעם רע, ועודף הסרטים המסחריים וצמצום תפקידים טובים ומשאירי חותם (או. ראסל פתאום גרם לה להראות כמו שחקנית אופי לליהוק מסוג אחד בלבד)
אבל קצת תפקיד מסחרי זה בריא מאוד לכיס ולפרסום.
לארסון היא לא לורנס.
הם שחקניות שונות שהגיעו ממקומות שונים והכניסה שלהם לתודעת הציבור הרחב היא שונה. לורנס הרשימה בסרט "קר עד העצם" ומשם ליהקו אותה למשחקי הרעב ולסרטי דיוויד או ראסל. בהתחלה התלהבו ממנה והיא נהפכה לטרנד הכי חם אבל אחרי 4 שנים בערך היא חלפה שהבינו שאין לה הרבה מה להביא למסך חוץ ממה שכבר הביאה לנו (יש לה מנעד משחק נורא צר).
לארסון לעומת זאת כבר שנים פורחת בסצנת האינדי האמריקנית וקיבלה פרסום של ממש אצל חובבי הקולנוע לאחר ההופעה שלה ב"Short Term 12". אחרי כמה שנים היא רשמית פרצה לתודעה וקטפה אוסקר בסרט שגם הוא שייך לבמאי אינדי שפרץ לתודעה "חדר". סרט זה מוכיח סופית שלברי לארסון יש מנעד משחק רחב. לכן אני מאמין שהיא יכולה לזגזג גם לסרטים הקופתיים ולצאת שם חיננית וגם לשחק בסרטים "לנשמה" בלי שהיא תימאס. גם בניגוד לג'ניפר לורנס, ברי לארסון אומנם פרצה אבל זה לא מרגיש שהיא נמצאת בכל מקום כמו ג'ניפר לורנס בתקופת 2012-2014 (2015 היא כבר התחלת המפלה).
אני לא המעריצה הכי גדולה של לורנס
אבל נראה לי שאתה קצת ממהר להספיד לה את הקריירה.
אולי קצת הגזמתי עם המילה מפלה
אבל אי אפשר להכחיש שהפופלריות שלה במגמת ירידה. אין ספק שהיא תישאר שחקנית מצליחה אבל אני בספק אם היא תחזור להיות כוכבת העל שפעם היא הייתה.
לא קצת מוקדם להצהרות כאלה?
הבחורה רק בת 25, וה"פעם" הזה היה ממש לא מזמן. זה שהסרטים האחרונים שלה היו לא משהו לא אומר שימי התהילה שלה חלפו. בדיוק כמו שפופולריות יכולה לרדת, היא יכולה לעלות שוב.
נכון, תראו את סקרלט ג'והנסון
היתה תקופה לפני עשור בה היא הופיעה בכל חור, ואז למשך כמה שנים הפופולריות דלה ירדה והיא כמעט לא הופיעה בכלום מלבד סרטים גרועים של וודי אלן. ואז הגיע בלאק ווידו והיקום של מארוול והיא חזרה לתודעה.
ויקי כריסטינה ברצלונה ונקודת מפגש אחלה סרטים
(וזאת גם התקופה שבה היא עשתה את היוקרה).
אבל, כן, אל תספידו שחקנים וכו'.
קצת מוקדם, אתה צודק.
בכל מקרה נתפסתם למשהו הכי פחות רלוונטי בתגובה שלי. הקהל כנראה ימשיך לאהו באת לורנס אבל זה לא משנה את העובדה, אחרי ההתלהבות הראשונית שלי איתה גיליתי שהמנעד שלה צר ושאין לה עוד מה להביא למסך (וכפי שכבר אמרתי, מקרה כריסטוף וולץ).
ועוד השנה היא תופיע ב"Passengers" המבטיח
(ואגב, איפה הטריילר שלו? מעניין אותי הרבה יותר מעוד דוקטור סטריינג').
באמת?!
אבל דוקטור סטריינג' נראה פחות גנרי מהנוסחה הקבועה של מארוול וכאילו הוא באמת מנסה משהו חדש (ופסיכודלי וטריפי להפציע מבלוקבאסטר). מה הבעיה שלך איתו?
באמת איפה הטריילר שלו?
יוצא עוד פחות מחמישה חודשים ואין עדיין בליפ על הרדאר. לא פוסטר רשמי, לא טיזר, אפילו לא תמונות רשמיות מהסט.
מקווה שלא הולכים לדחות אותו, זה אחד הסרטים שאני הכי מחכה להם השנה.
פוסטר כן יש
משום מה הוא לא עלה לאינטרנט באופן רשמי, אבל יש תמונה של " rel="nofollow">פוסטר מכנס CinemaCon
כן, את זה ראיתי
אבל כאמור זה לא שוחרר באופן רשמי, רק הוצג בכנס שמיועד לבעלי אולמות הקולנוע בארה"ב. כלומר בסופו של דבר זה לא חלק ממסע יח"צ שמיועד לקהל הצופים.
יכול להיות שאני טועה, אבל נראה לי מוזר שסוני לא התחילו לקדם עדיין את הסרט הזה, שבתיאוריה לפחות יכול להיות הסרט הכי גדול שלהם השנה.
מה שאמרת
כולל "אני מקווה שלא הולכים לדחות אותו". הייתי מצפה שלפחות יוציאו טריילר עם "סטאר טרק".
כנראה יגיע בשבוע הבא
עמוד הטוויטר JenniferLawrencefilms טוען שהוא ייצא ב4.8
הו! מעניין, תודה.
(ל"ת)
אני לא חושבת שאתה עושה פה השלכות הוגנות
אמנם מי שהולך ללמוד משחק מתחיל כצעיר אידאליסט עם איזשהו חלום (על מגה פרסום או על אומנות, לא משנה מה מן השניים כרגע). אנשים בשלב מסויים בחיים מגלים שמהגשמת חלומות לא תמיד אפשר לחיות, שהסרט נגמר וצריך אוכל גם כשאין חברת קייטרינג יומית…
אני לא חושבת שזה הוגן לשפוט לרעה שחקן שנפלה בחלקו ההזדמנות לשחק בסרטים מסחריים, כלומר להתפרנס טוב מאוד. הצרה היא שבהוליווד מהר מאוד מתקבעים על טייפ קאסט ומאוד קשה להשתחרר ממנו אם לא קורה איזה משהו חריג. בקצרה אזכיר שלפני חמש שנים מתיו מקונוהי היה סמל סטטוס לסרט רע עם הרבה בחורות יפות ואחד בלונדי שיוריד את החולצה ויתאהב במיוחדת מבין היפות.
בסך הכל ג'ניפר לורנס אפילו עשתה בחירה מסחרית טובה כשהלכה עם דיוויד או ראסל, משום שהוא כן נחשב לאיכותי בקולנוע היחסית מסחרי. הבעיה שיותר מידי פעמים היא קיבלה ממנו בדיוק את אותו התפקיד. ומצד שני, למה שתגיד לא? היא הרי צריכה להתפרנס.
לברי לארסון ככל הנראה לא היה כל כך הרבה מזל. אולי אני טועה ולפני כמה וכמה שנים היא סרבה לקחת את התפקיד של ג'יין או סטורם בשם האומנות. אני משערת שפשוט לא נפתחו בפניה הדלתות האלו, אז היא המשיכה לשחק בסרטי אינדי- וסרטים טובים- ובצדק כי היא מהממת ומהפנטת.
אני לא חושבת שזה הוגן להתלונן שהוליווד מקלקלת שחקנים טובים. מי שקונה כרטיסים לסרטי קיץ מסחריים ומתעדף אותם כלכלית הוא מי שמקלקל את ההזדמנויות של שחקנים טובים, כי הם ילכו עם הביקוש.
אני גם לא חושבת שברי לארסון טובה או רעה מג'ניפר לורנס. אני חושבת שהן נמדדות על שתי סקאלות נפרדות כי ההזדמנויות שלהן היו שונות לחלוטין. אולי עכשיו, כשלורנס קצת הופיעה יותר מידי בסרטים מסחריים ולארסון לא הופיעה מספיק בכאלו נראה איזון בינהן. רק עם הזמן נדע.
את מכניסה לי מילים לפה.
לא אמרתי שהוליווד קילקלה את לורנס או שהיא אשמה שהחליטה לשחק בסרטים מסחריים בשביל להתפרנס. זה דיון שאת מנסה למשוך אליו בכוח אפילו שלא לשם חתרתי. גם לארסון בחרה לשחק בסרטים מסחריים ואני סבבה לגמרי עם זה, כל עוד תמשיך לתת לנו עוד הופעות מעולות כמו "בחדר" אין לי בעיה. הרי זה לא סותר. אני בכלל כתבתי שלדעתי ללורנס מלכתחילה היה מנעד די צר. בהתחלה היא הייתה שחקנית רעננה ומגניבה אבל בסרט המאתיים שהיא צורחת את השורות שלה באובר דרמטיות קצת נמאס לי מהשטיק. קצת כמו כריסטוף וולץ אפילו. בכל מקרה עדיין לא הבנתי איך התגובה שלך קשורה לשלי.
אני מרגישה כאילו אתה מדבר על שחקנית אחרת לגמרי ממה שאני ראיתי.
נתחיל מזה שהיא צורחת שורות באובר דרמטיות – איפה היא עושה את זה בקר עד העצם או במשחקי הרעב, שתי סרטים בהם הדמות שלה נורא מאופקת? למעשה אפילו באקס מן אני לא מצליחה לחשוב עליה צועקת שום דבר.
וגם לגבי המנעד – מעבר לכך שאני לא מרגישה שהיא עשתה את אותה הדמות בשום סרט שלה שראיתי (אבל ראיתי רק סרט אחד שלה של דיוויד ראסל, אז אני מוכנה לקבל את זה שהוא מלהק אותה לאותו תפקיד שוב ושוב), אני מצליחה לחשוב על מעט מאד שחקניות אחרות שיכולות להעביר כל כך הרבה בלי מילים, רק בהבעות פנים, נניח בכל קר עד העצם או במשחקי הרעב הראשון – למשל בסצנת הקידה מול מארגני המשחק.
יש הרבה ביקורות על לורנס, אבל לדעתי הדבר האחרון שאפשר להגיד עליה זה שהיא צווחת בסרטים או שיש לה מנעד צר.
זו היתה הפרשנות שלי להתיחסות שלך ללורנס
ואולי (ככל הנראה) אני מפרשת אותך לא נכון.
אני לא מסכימה איתך שהיא שחקנית חד גונית וחסרת מנעד כמו שאתה טוען, אני חושבת שאפשר לטעות ולחשוב כך משום שיש לה כמה תפקידים מסחריים שחזרו על עצמם: הדמות הקצת מופרעת של דיוויד או ראסל, אמנם זו לא בדיוק אותה דמות אבל הוייב שלה תמיד דומה, 4 פעמים תפקיד ראשי במשחקי הרעב, 4 סרטי אקסמן מתוכם בשלושה תפקיד מרכזי.
אני חושבת שנצטרך לראות אותה במגוון רחב יותר כדי לקבוע כמה טובה או לא טובה היא.
אני גם חושבת שברי לארסון פשוט התגלגלה לתפקידים מאוד שונים, שזה בעיקר עניין של חוסר מזל כלכלי והרבה מזל אומנותי מצידה ולצידה. עכשיו כשהיא תתחיל לשחק דמויות שחוזרות על עצמן, אולי אפילו על חשבון ג'ניפר לורנס שקצת קיבלנו אובר דוז שלה, הן יהיו מאוזנות יותר ויותר בנות השוואה זו לזו.
שמע אחי
אני לא חזק בקומיקס ובמארוול
אין לי מושג אמנם מי זו קפטן מארבל
אבל דבר אחד אני יודע… ברי לארסון עושה הכל מעולה
אם לא הייתי עובר את שלב ההפתעה אצל בנדיקט קממברץ', אז כנראה שלא הייתי מבין איך היא הסכימה להשתתף
זה בסדר, אלונה עדיין יכולה להיות
בלאק קאנרי ב-DCEU!
למרות שאני מסכים איתך שהיא היתה בחירה מושלמת לקפטן מארוול. יותר מבארי לארסון לדעתי. חבל.
לא הבנתי מה מרשים בגל גדות
היא משחקת כאילו היא מקריאה מדף שכתוב בשפה שהיא לא לגמרי שולטת בה. גם בטריילר הזה, כמו ב״בטמן הגד סופרמן״, היא לא מביעה אף רגש, נראית כאילו היא לא בדיוק עוקבת אחרי מה שמתרחש, ובעיקר עומדת שם ונראית יפה.
לא יכלת לומר זאת טוב יותר
(ל"ת)
יותר מש"בן אפלק מדבר עם סופר גיבורים" הזכיר לי את מארוול
הוא הזכיר לי את "מארק וולברג מדבר עם חיות":
https://m.youtube.com/watch?v=ZjpUfdjYR6s
אהבתי את השימוש ב-ICKY THUMP בטריילר
מעניין אם זו
הדמות שאווה גרין היתה אמורה לשחק?
מי שזו לא תהיה היא נראית מאוד קריפית…
כל הטריילרים האלה נראים נורא מבטיחים.
יאללה, די סי!
סרט גיבורי על היסטורי זה טוב.
אני יודע שכבר היה לנו את "קפטן אמריקה" במלה"ע 2, אבל די מהר הוא התחיל להלחם בחיילים מארגון הידרה שחמושים ברובוטים ורובי לייזר, אז לא לזה הכוונה. הרעיון לעשות את וונדר וומן כסרט אקשן היסטורי במלה"ע1 (מלחמה שכמעט לא נראתה בקולנוע) הוא גדול, והמעט שרואים מהאקשן נראה מעולה (חוץ מ-1:59, שזה שילוב של CGI נוראי עם בולט טיים מוגזם לגמרי).
את "ליגת הצדק" לא אהבתי. היו קטעים מגניבים, ואני מאוד אוהב את הבאטמן והסופרמן של סניידר. אבל עדיין, מי שחושב שהבעיה של הסרט הקודם הייתה הטון לדעתי מפספס את הנקודה-הבעיה הייתה הבמאי. זאק סניידר לא עושה סרטים טובים באמת, נקודה, והדבר האחרון שהוא יודע לעשות זה סרטים קלילים וכיפיים לכל המשפחה. אפשר לאלץ אותו לעבור עוד אלף סגנונות ואנחנו נמשיך לקבל סרטים גרועים עד שוורנר יבינו שהבעיה היא בו.
אני רואה את הטענה הזו בהמון מקומות ואני חייב להבין, מי אמר שכל סרטי הקומיקס צריכים להיות קלילים וכיפיים לכל המשפחה?
לבאטמן נגד סופרמן היו הרבה מגרעות אבל השאיפה שהוא יהפוך ליותר השומרים מאשר הנוקמים אני חושב שהדבר האחרון שכולם רוצים שליגת הצדק תהפוך לתאום הנוקמים.
מלחמת העולם הראשונה בקולנוע:
"כנפיים" ו"אין חדש במערב" (שניים מזוכי האוסקר הראשונים) עיבודים להמינגווי ולאחרונה "סוס מלחמה". בנוסף לכל עשרות הסרטים כאן
אני חושב שיותר נכון לומר שבעשורים האחרונים לא היה את סרט מלחמת העולם הראשונה הדפניטיבי, או לכל הפחות שלעומת מלחמת העולם השנייה למלחמת העולם הראשונה יש ייצוג קולנועי מועט.
אני לא מכיר את הסרטים שאמרת,
ונראה לי שזה נכון למרבית צופי הקולנוע. נראה לי שכמעט כל אחד שרואה סרטים מדי פעם נתקל כבר בסרט על מלחמת ויאטנאם, עיראק, ובטח ובטח מלחמת העולם השנייה. לעומת זאת, לחלק מאוד קטן מהם יצא לראות סרט על מלחמת העולם הראשונה.
עיראק הראשונה או השנייה?
והבעיה היא שאתה מסתכל על זה מנקודת המבט של צופה עכשווי:
*עכשיו* יש סרטים על עיראק השנייה כי היא רלוונטית והשאירה פצעים פתוחים, והסרטים שהשפיעו על הדור שלנו היו סרטים על ויטנאם ולכן שני המלחמות האלה צצות עדיין בלקסיקון הקולנועי.
אבל.. מתי היה סרט המלחמה הוייטנאים האחרון? 2008. ומתי היה האחרון הרלוונטי? 2000, כאשר אחד לפניו היה פורסט גאמפ בהפרש של 6 שנים.
המלחמה היחידה הייחודית בקולנוע זאת מלחמת העולם השנייה, שאני חושב שמסיבות מובנות קולנוענים חוזרים אליה שוב ושוב – לכל שאר המלחמות יש כמה סרטים עליהם במקרה הטוב ואז שיכחה (איזה סרטים יש על מלחמת קוריאה? מ.א.ש. ו?)
ו- באמת לא שמעת על "סוס מלחמה" של ספילברג? הוא יצא רק לפני 5 שנים והיה מועמד לאוסקרים.
מ.א.ש והמועמד(השליח) ממנצ'וריה! אני לא שכחתי אותו! אתם שכחתם אותו!
(ל"ת)
ו"שנים של נישואים" של זאן פייר זנה (הבמאי של אמלי).
זכור לי הרבה סרטים שמתוארת בהם הלחימה בשוחות. יש הרבה מלחמות שהוזנחו בקולנוע, מלחמת העולם הראשונה היא בהחלט לא אחת מהם.
זה לא קשור לנקודת מבט של צופה עכשיו.
מלחמת ויאטנאם-פלאטון, מטאל ג'אקט ואפוקליפסה עכשיו.
עיראק-צלף אמריקאי ומטען הכאב.
מלחמת העולם השנייה-מליון דברים.
מלחמת העולם הראשונה-מה, באמת? "שבילי התהילה" זה הסרט היחיד שאני יכול לחשוב עליו, והוא בן 60 שנה. כמה אנשים ראו אותו? אין טעם עכשיו ללכת ולחפש לי עוד סרטים שעשו על המלחמה. ברור שמתוך מאות אלפי סרטים שנוצרים, יש סרטים על כל מלחמה אפשרית פחות או יותר, על אחת כמה וכמה על אחת המלחמות החשובות בהיסטוריה. העניין הוא שהם מעטים, לא בולטים ולא זכירים כמעט בלי יוצא מן הכלל.
רוב האנשים היום לא ראו כמעט אף סרט על המלחמה הזו. "וונדר וומן" הולך להיות סרט קיץ בפרופיל סופר גבוה שיהיה חלק חשוב בפרנצ'ייז עם (אולי) עשרות סרטים שירוויחו מאות מליונים כל אחד. "סוס מלחמה" הוא סרט שעשה בכל ההרצה שלו אולי פחות כסף ממה שוונדר וומן יעשה בסופש הפתיחה שלו, ולא זכרתי שהוא קיים בכלל למרות שהוא יצא לפני חמש שנים ושייך לבמאי הכי מפורסם בעולם. אם אתה חושב שהקהל הרחב מכיר את מלמה"ע 1 דרך הקולנוע בגלל סוס מלחמה, אני לא כל כך מסכים איתך.
לגמרי. די בטוח שגם אמא של ספילברג לא ראתה את סוס מלחמה.
ומלבד העובדה שאני יודע שראיתי אותו, אני והיא די באותו מצב בנוגע למה שהסרט כלל בפועל.
הטענה שלך הייתה זאת: מלחמת העולם הראשונה כמעט לא נראתה בקולנוע
לטענה הזאת אמרתי שני דברים:
1. ככל שזמן עובר ממלחמה, מדברים עליה ומסריטים אותה פחות. כמו שיש את "פלאטון" בגלל וייטנאם, אז יש את "אין חדש במערב" (שלהגיד שהוא לא זכיר או לא בולט פשוט.. לא משנה.) בגלל מלחמת העולם הראשונה. ההבדל ביניהם הוא נטו הזמן שעבר. כמו שאתה לא רואה סרטים שעוסקים בוייטנאם/קוריאה היום, אתה לא רואה סרטים שעוסקים במלחמת העולם הראשונה משנות ה50 ואילך.
2. וחוץ מזה, יש די ויותר דוגמאות לסרטים בתקופה שאחרי המלחמה שעסקו בה. זה שהצופה הממוצע מתנכר לקולנוע שחור-לבן אילם, לא אומר שאין את זה בקולנוע.
אז הנקודה שלי היא:
אפשר לדבר על כך שבעידן המודרני אין סרט גדול שמדבר על המלחמה ההיא (כמו שאמרת עכשיו).
אי אפשר להגיד שהמלחמה הזאת "כמעט לא נראתה בקולנוע".
למה שחשבת שהתכוונתי ב"כמעט לא נראתה בקולנוע"?
הכוונה היא שיש למלחמה הזאת תת ייצוג רציני, לא שאני מכריז קבל עם ועדה שמעולם לא נוצר סרט על המלחמה ההיא וזה יהיה הראשון. זה באמת לא היה ברור?
אין (בהכרח) קשר בין הזמן שעבר מאז מלחמה כלשהי לעצמת העיסוק בה. יכול להיות שבשנות החמישים-שישים נעשו יותר סרטים על מלחמת העולם השנייה, אבל הייצוג הויזואלי הכי חזק שלה הוא עדיין "טוראי ראיין" ומשחקי פעולה שונים (ויש המונים מהם שמתרכזים בה). למלחמת ויאטנאם יש את כמה מסרטי המלחמה המוכרים ביותר אי פעם. עיראק בעיקר עוד טרייה בזיכרון. מלחמת העולם הראשונה נשכחה לחלוטין.
אתה מוזמן ללכת לבית הקולנוע הקרוב באמצע הקרנה של וונדר וומן ולשאול את הצופים שם כמה מהם יודעים שאי פעם התקיים סרט בשם "אין חדש במערב", כמה מתוך אלה יודעים במה הוא עוסק, וכמה מתוך אלה ראו אותו.
*אגב, עוד מלחמה ששכחו ממנה הייתה מלחמת קוראיה-אחת המלחמות הגדולות בתולדות ארה"ב, עם לחימה קרקעית נגד צבא סין ואווירית נגד חיל האוויר הסובייטי, ואין עליה שום סרט מוכר חוץ ממ.א.ש.
אוקיי, או שאתה לא קורא את התגובות שלי
או ש.. לא, אתה לא קורא את התגובות שלי.
אם זה המצב, בוא נדבר על ארנבים במקום.
איזה ארנב יותר חמוד לדעתך – " rel="nofollow">זה?
אפשר לענות על שאלת הארנבים?
הראשון כי הוא מוציא לשון. אבל בטון רציני: השנה למדתי על מלחמת העולם הראשונה במסגרת אקדמית ויצא לי לראות ולשמוע על הרבה סרטים שעסקו בה, חדשים וישנים.
רשימה חלקית מהזיכרון: שבילי הזעם, ג'וני שב משדה הקרב, שנים של אירוסין (סרט מקסים), במערב אין כל חדש, גליפולי (התיישן טוב בצורה מפתיעה). יש גם קטע בסאקר פאנץ' שמבוסס על מלחמת העולם הראשונה, למרות שהקישור רופף והסרט לא משהו בכלל.
I would contend
ש"שבילי התהילה" יותר זכור מאלו.
לא יודע אם "יותר" אבל, כן, פיספסתי אותו.
(ל"ת)
שנתיים לאחר מכן
כמו כן, אני רוצה לציין שנקודת המבט הקולנועית שאתה מציג היא סופר-אמריקאית, כי בשנים האחרונות, כמו שציינו מטה – מלחמת העולם הראשונה נוכחת די חזק (בין "חג שמח" ל"שנים של אירוסין").
כמו כן 2 – לא חושב ש"וונדר וומן" באמת עונה על ההגדרה של סרט מלחמת העולם הראשונה בסופו של דבר.
וונדר-וומן נראה נהדר
אכן יש בטריילרים וייבים זאק-סניידרים, אבל הוא נראה קצת שונה ממה שקיבלנו מ DC עד כה.
לעומת זאת, ההצצה ל"ליגת הצדק" מאכזבת למדי. אם יש פה הומור, הוא כנראה עבר לי מעל הראש. לסצינה של אפלק ומילר הייתי קורא אפילו צורמת. כמו חיקוי חיוור של הסצינה של רד"ג' והולנד מ"מלחמת האזרחים". ושוב, אני לא כזה מעריץ של מילר, לא מבין מה אנשים רואים בו. הקטע הזה עדיין לא שכנע אותי שהוא יהיה פלאש טוב.
ורגע אחד, ברוס אומר בהתחלה שאקווה-מן מביא לתושבי הכפר דגים לאכול? אבל…הוא אקווה-מן. הוא לא אמור לאהוב דגים או משהו?
זו הייתה הרמה להנחתה?
דייג, אוהב דגים?
זה רק אני
או שזה פשוט מזכיר את קפטן אמריקה 1?
זאת אומרת כן, חוץ מזה שהסיפור של וונדר וומן הרבה יותר מעניין משל קפטן אמריקה, זה פשוט נראה שזה הולך להיות דומה.
אגב
ראיתי גם שאמרו שהראו את הטריילר ל-Thor:Ragnarok, למרות שזה לא באמת טריילר כי לא מזמן רק התחילו לעבוד על הסרט אז אני מניח שזה יותר קטעים מהצילומים עד עכשיו, שככל הנראה לא מתכוונים לפרסם באינטרנט.
זה רק אני או שוונדר וומן = קפטן אמריקה רק עם ציצים?
קפטן אמריקה – גבר עם כוחות על שנלחם בגרמנים במלחמת העולם השנייה בעזרת המגן שלו.
וונדר וומן- אישה עם כוחות על שנלחמת בגרמנים במלחמת העולם הראשונה בעזרת המגן שלה.
כמעט
אם מתעלמים מהעובדה שאחד מהם הוא נער רגיל וכל אמריקאי שקיבל את הכוחות מנוסחה מדעית ושאחת היא נסיכה בת אלמוות מחברת פנטזיה ספרטיסטית של נשים שנוצרה, תרתי משמע, ביד האלים.
חוץ מכל הפרטים הללו הם די דומים.
לכל אלה שהשוו או עומדים להשוות
כן, גם לוונדר-וומן וגם לסטיב רוג'רס יש מגן, וכן, שניהם נכחו במלחמת עולם. רק שהוא נולד בתור אדם רגיל בשנות ה 20 של המאה הקודמת, והיא אמזונה שנוצרה ע"י זאוס קצת-הרבה לפני כן. הוא נלחם בעיקר עם המגן (לפחות בסרטים) ולה יש חרב ולאסו וכפפות שהודפות קליעים. אבל פרט לזה, נכון, הם בול אותה דמות!
כלומר כן, יש דמיון, גם בין הדמויות האלה וגם במראה של הסרטים, אבל מן הסתם הם לא יהיו אותו הדבר. לא ראיתי אף אחד פה שאומר "היי, למה בטריילר לליגת הצדק יש דמות שהיא העתק של קוויקסילבר?!". ניוזפלאש – יש לא מעט דמויות שדומות אחת לשנייה ב DC ומארוול. אפשר בבקשה להפסיק להצהיר על הדמיון הזה כאילו זו תגלית המאה?
היא גם די דומה לת'ור
(ל"ת)
זה רק אני
או שהפתיחה של הטריילר גרמה לי לחכות שהיא תתחיל לשיר?
https://www.youtube.com/watch?v=fS0rwuupi8M
*גרמה גם לכם
(ל"ת)
וואוו זה ממש הרגיש שוט מבת הים הקטנה
אני בטוח שגם גל חשבה על זה שהיא שיחקה. שחושבים על זה, זה גם מאוד הגיוני, כי אחת רואה פעם ראשונה בן אדם עם רגליים על החוף מקרוב והשנייה רואה לראשונה זכר מקרוב.
שוט שכבר גרם לי להתאהב בסרט ברמה הנוסטלגית. והנה עבודה נחמדה:
https://www.youtube.com/watch?v=Ky15nVxRkQo
אופטימיות זהירה
אבל עדיין צריך לזכור ש:
א. גל גדות עדיין צריכה להחזיק על גבה סרט שלם, זה קשה גם לשחקניות שהן דוברות אנגלית מלידה
ב. מדובר על פאקינג מלחמת העולם הראשונה, תקופה מדכאת לכל הדעות. פחות שנינויות ויותר מוות אלים בשוחות.
לגבי "ליגת הצדק", זה אפילו יותר בסימן שאלה, במיוחד לאור העובדה שסניידר מעורב שם עד הצוואר.
אבל אין ספק שיהיה נחמד לראות תחרות אמיתית למארוול
היא וונדר וומן. היא אמורה להיות מסוגלת להחזיק סמיטריילר על הגב.
כמה כבר שוקל סרט שלם?
אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל זו דווקא הישראליות של גל שהופכת אותה לוונדר וומן מעולה
שחקניות/שחקנים אמריקאים ובריטים, שבדרך כלל נוטים לקבל את התפקידים האלה באים מתרבות הרבה יותר "מאופקת" משלנו. הישראליות העממית של גל די מקרינה החוצה במובן החיובי של המילה. למרות הגדולה והחוזק של וונדר וומן גל משדרת משהו שהוא מאוד Down to earth ומקרינה חן ושמחת חיים ישראלית שלא רואים הרבה ממנה אצל אירופאים ואמריקאים.
לדוגמה בכנס קומיק קון שנה שעברה כשגל נכחה בפאנל ה"נשים חזקות" בעוד כל שאר השחקניות שנכחו שם היו מאוד שקטות ומופנמות יחסית, גל לא הפסיקה להקרין אושר, לחייך ולזוז במקום בלי הפסקה ולדבר לקהל כאילו הם חברים שלה במקום הקרירות המאופיינת במתן תשובות בין המתארחים לשואלים באירועים כאלה. ואני לא היחיד שמצביע על זה. ראיתי המון תגובות של אמריקאים ואירופאים שנדהמו לחיוב מהגישה וההתנהגות של גל גדות שלא רואים הרבה ממנה שם.
אני חושב שזה מה שהולך לאפיין אותה בנוף ההוליוודי ויהפוך אותה לכוכבת מלבד רק תפקיד וונדר וומן.
וחוץ מזה, כמו שרד אמר דאז בביקורת שלו על "באטמן נגד סופרמן" היא גם איכשהו גורמת למבטא הישראלי הנוראי להישמע סקסי ומיוחד מה שעוד יותר מוסיף לה.
לייחד אותה בנוף ההוליוודי*
(ל"ת)
בדיוק מה שהרגשתי מהראיון הראשון של גל בהוליווד
וכשז'אק סניידר דיבר על ה"איכויות הקסומות שלה" כשבחר בה לתפקיד, אני בטוח שזה מה שקסם לו, האופי החם והמקרב הישראלי, אבל עדיין עם חינניות.
ואם מתעסקים ביקום DC
ממש עכשיו שוחרר סרט האנימציה "Batman: The Killing Joke"', שמבוסס על אחת מהחוברות הכי מוכרות ומוערכות של באטמן, שהייתה לה הרבה השפעה על דמותו של הג'וקר והגילום שלה. אם קראתם את המקור, הסרט הוא פריטי מאץ' אחד-לאחד, פלוס הקדמה שהוסיפו מסיבות שאני יכול להבין.
נ.ב. זה הסרט הראשון שקשור לבאטמן שקיבל את הדירוג R (ולא, זה לא קשור ל"דדפול", אלא כי באמת יש שם תכנים שלא בדיוק מתאימים לילדים)
ההקדמה היא כמעט באורך של העיבוד עצמו לקומיקס.
והיא נוראית ואיומה. כמו פאנפיק של ילד בן 15 שרק עכשיו גילה שאפשר להכניס סקס לסרטי גיבורי על. הדמויות נשחטו שם הרבה יותר מאשר ב-BvS. לא מאמין שבריאן אזארלו כתב חרא כזה.
גם האורך של ההקדמה לא שפוי ולגמרי מוציא את הסרט מהפוקוס. כשמגיעים לעיבוד עצמו לקומיקס אז העניינים משתפרים ונהיים ממש טובים ואיכותיים. הית' לדג'ר? ג'ק ניקולסון? פףף. מארק האמיל הוא הג'וקר. נקודה.
הסרט טוב, ההקדמה מיותרת.
במשך החצי שעה הראשונה של הסרט, אנחנו מקבלים סיפור על מערכת היחסים של באטמן, באטגירל ואיזה נבל לא מוכר. אין שום איזכור לנוכחות של הג'וקר בסרט.
כעבור חצי שעה מתחיל הסרט האמיתי. אין יותר באטגירל, והנבל התורן נשכח במהרה. אפילו הנוכחות של ברברה גורדון יורדת למינימום ההכרחי.
למעשה אין שום השפעה או איזכור של ה30 הדקות הראשונות על המשך הסרט.
אני מציע לקפוץ הישר לדקה 25. רק אז הסרט באמת מתחיל, והוא לא רע בכלל.
הסרט טוב אבל קצר מדי
היה מקום לעוד חצי שעה שבהם אפשר היה להתמקד יותר בג'וקר ובאטמן והמערכת היחסים המוזרה שלהם.
ההקדמה בסדר אבל הבעיה היא שהיא לוקחת יותר מדי זמן מהדבר האמיתי.
סך הכול נורא אהבתי
וכן הקומיקס יותר טוב ואני ממליץ למי שעדיין לא קרא שישיג ויקרא ורק אז יראה את הסרט.
לגדות יש נוכחות. אבל הטריילר מרגיש כמו סלט
מתחיל עם הצגת הסיפור. סבבה. ואז קטעיי אקשן שבהחלט נראים טוב, אבל מרגישים כאילו מישהוא ממש התגעגע לימיי המאטריקס. אוקיי.והסלואו מושן של וונדרוומן מטפסת מהשוחות עם קלוזאפ על המגפיים והלאסו שלה… באמת, בשביל מה, זה סרט של סילבסטר סטאלונה?? ואז משום מקום באה המוזיקה של וונדרוומן מבאטמן נגד סופרמן. מוזיקה טובה , אבל ממש לא קשורה לטון של שאר הטריילר. ואז הרגע הבערך מבדח עם המזכירה של כריס פיין. כדי שנדע שדי.סי הבינו שצריך קצת הומור בחיים.
זה מרגיש כאילו הבוסים בוורנר-די.סי זרקו רעיונות של מה שנראה להם ידליק גיקים. ואם זה באמת כך, אז הבמאית הייתה יותר על תפקיד קישוט וזה ממש לא צופה טובות לסרט.
לגל גדות בהחלט יש נוכחות. אבל לפי הסלט שהולך כאן לא בטוח שזה יספיק.
סופרמן לא נמצא בטריילר לליגת הצדק
וטוב שכך. אחרי שחר הצדק אני לא רוצה לראות את הפרצוף שלו בזמן הקרוב.
אז מזל שפספסת את הפוסטר ששוחרר, אם כך
(ל"ת)
אז זהו שכן
איך יכולה להיות ליגת הצדק בלי סופרמן???
https://www.youtube.com/watch?v=AKSHoKR05EQ
אין לי מושג מי אישר את זה
אבל מתברר שבטיזר לליגת הצדק, הפלאש צופה בריק ומורטי.
אני..אה.. לא יודע מי עשה את ההחלטה השרירותית הקטנטנה הזאת אבל אני אוהב אותו וזה מעלה לי את רף הציפיות לסרט בלא מעט, אני מודה.
סינרגיה תאגידית
ליגת הצדק הינו סרט של אולפני וורנר בבעלות קונצרן טיים-וורנר שבבעלותו, בין היתר, רשת קרטון נטוורק שברצועת אדולט סווים שלה משודרת ריק ומורטי.
בהחלט נראה שגדות עושה עבודה טובה
אבל אפילו בטריילר לסרט של עצמה היא זאת שנתנו לה לדבר הכי קצת…
לא אמינה
לא…עדיין לא מספיק.
מרגיש לי שהבמאים רק מסתמכים על יופיה של גל- אין שום דיבור! אפילו בטריילר….
הבדיחה בסוף?! נו באמת…לא אמין בכלל!! היא שחקנית לא אמינה, זה גם לא מצחיק זה דבילי. אין ספק שהיא יודעת את העבודה עם המכות/אקשן וכדומה אבל זה לא מספיק- לא מדובר בסרט אילם.
חובת ההוכחה עכשיו עליה ורק אחר כך אשפוט. הטריילרים של סניידר מעולים תמיד!!! ככה גם היה ב-BVS וראיתם את הסרט…..גם חוץ ממעריצים של הקומיקס, את מי היא תמשוך….? אנשים רגילים שלא מתעניינים למה שילכו לראות את זה… עדיין עם כול הכבוד זה כולה וונדר-וומן, היא לא סופרמן שהיא מוכרת לכולם, היא לא מוכרת מספיק. יחסי הציבור חייבים להתחיל ללחוץ ולמכור את הסרט לנשים לפי דעתי.
שלא לדבר על זה שהיא משחקת בעוד סרטים וגם הם לא להיט- לא שוברי קופות, לא הצליחה יותר מדיי לשבור את הקופות… אולי הסרט הזה ישנה, לא יודעת. שיהיה לה בהצלחה ואני מאחלת לה שהסרט באמת יהיה שובר קופות היסטרי שיפתח לה עוד ועוד דלתות ושהיא תתחיל להרוויח ימבה כסף מכול סרט כמו הכוכבות ההוליוודיות של היום, גניפר לורנס, ברי לארסון סטייל.
גל נראית פצצה!
לא מבחינת מראה (כי זה סטייטינג דה אוביוס) אלא בתור וונדר וומן. היא באד אסית, מרשימה, נראית זרה, והקטעים שהיא כן מדברת בהם (בטריילר לוונדר וומן לפחות) היא עושה רושם ממש טוב.
נצטרך לחכות לסרט שייצא כדי לתת ביקורת כנה יותר, אבל כבר עכשיו לפסול נראה לי לא פייר.
עד נקודה שחשבתי עליה לגבי וונדר וומן:
כבר ראינו גיבורי על במלחמות, לפחות פעמיים-קפטן אמריקה ואיירון מן. הראשון נלחם נגד הנאצים, סמל הרוע המוחלט. השני נלחם נגד ארגון טרור דמיוני שמבצע רצח עם. נדמה לי שהמקרה של וונדר וומן קצת שונה.
אנחנו יודעים מעט מאוד על העלילה, אבל עושה רושם שהיא הולכת לקחת צד פעיל במלחמה, זתומרת להלחם כחיילת מן המניין של בעלות הברית, נגד הגרמנים. אני מדגיש שמדובר במלחמת העולם הראשונה-ממש לא מדובר פה במלחמה נגד הרוע, אלה במשחקי כוח מונעי אגו של מעצמות ומנהיגים שעשרות מליוני החיילים והאזרחים שנהרגו בהם היו בעיקר קורבנות, ואני מדבר פה שני הצדדים. עכשיו, הקפטן ואיירון מן היו אמריקאים. וונדר וומן לא שייכת לשום מדינה שיש לה צד בסכסוך הזה. אני מקווה שמה שנראה בסרט לא יהיה גיבורת על שטובחת בחיילים גרמנים סתם כי יצא שהיא נחתה על חוף אנגלי ולא להיפך. במיוחד בהתחשב בעובדה שהכוחות שלה הופכים את החיילים שנלחמים מולה לכמעט חסרי אונים. זה מצב דומה לאם היינו רואים את סופרמן מחסל חיילים בפנמה של אחרי המהפכה, או את ת'ור נכנס לאוקראינה וטובח במי שתומך בממשלה שלא נוחה לארה"ב.
מצד שני, אם ככה זה יהיה בסרט, ואז דווקא ישחקו על הרובד המוסרי הזה, זה יכול להיות ממש מעניין.
אתה מאוד מזכיר לי
את ווטצ'מן (הקומיקס, לפחות. אני קצת מעורפל לגבי מה קרה באמת בסרט). ד"ר מנהטן וה- comedian (איך תירגמו אותו לעברית? הקומיקאי?) נלחמים בויאטנם בשירות צבא ארה"ב, מובילים את ארה"ב לניצחון, ועצם נוכחותו של ד"ר מנהטן משפיעה משמעותית על המאזן לטובת ארה"ב, במבט מול רוסיה.
נכון, והלוואי שיותר סרטי גיבורי על היו מנסים לתקל נושאים מורכבים כמו הקומיקס הזה.
(ל"ת)
אולי הבעיה בעצם
היא שהסרטים האלה הם אמריקאים, רוב התסריטאים הבמאים והמפיקים הם אמריקאים ובתור אמריקאים הם גדלו על המיתוס של אמריקה מצילה את העולם, וכמובן שסרטי גיבורי על ידועים בזה שהם תמיד מנסים לא לעצבן אף אחד מהסיבה שהם מפחדים לאבד צופים, פעם הרבה מהרשעים בסרטים היו ממוצא רוסי, למה? אולי בגלל המבטא שנשמע באנגלית מוזר ומה שמוזר אפשר לצחוק אליו, או שבעצם בגלל שהמלחמה הקרה יצרה לאמריקאים תחושה שהרוסים הם האנשים הרעים בסיפור והאמריקאים הם אנשים עם יותר התחשבות כלפי כל האנשים בעולם. וקל יותר לעשות נבל שגר במדינה אחרת מאשר אחד משלנו.
אני חושבת שהנבלים התמעטו עם הזמן בגלל שמסתבר שגרים אנשים ברוסיה והאולפנים יכולים להרשות לעצמם שהקהל הרוסי לא יצפה בסרטים שלהם, ועם הזמן התופעה הזאת קטנה.
הפואנטה שלי היא שליוצרים של הסרט לא אכפת שגרמניה לא עשתה משהו יותר מארה"ב במלחמת העולם הראשונה, העיקר שקל הרבה יותר למקור אותם בתור רשעים מוחלטים ו"למה?" זה כבר לא חשוב.
אבל נגד מי היא נלחמת באמת?
לא מן הנמנע שוונדר-וומן נלחמת בנבל שווה לה, מישהו עם כוחות על טבעיים /טכנולוגיה חוצנית /הגיע מהעתיד. אני מנחש שזה יהיה אל המלחמה, ארס, כי אז הגיבורה והנבל שניהם מהמיתולוגיה היוונית. ארס יכול להיות מעורב במלחמת העולם הראשונה, וגם יכול להפוך לנבל חוזר בעתיד (כמו לוקי, ששימש כבר נבל עיקרי בשני סרטים וגיבור משני בשלישי).
אבל – אם גם הנבל בחר צד (לדוגמה: גרמניה) עלולה להיווצר השטחה של העימות. הגרמנים במלחמת העולם הראשונה בהחלט לא היו המפלגה הנאצית של מלחמת העולם השנייה.
ארס וסירסי הם הרעים
סירסי היא מכשפה וזו עם החצי מסיכה וארס נראה מתחזה לקצין צבא גרמני, כנראה כדי לגרום למלחמה להימשך מאחורי הקלעים כי זה מה שמעניק ךו כוח.
קוראים לה circe.
והיא מבוססת על הדמות המיתולוגית circe, שבעברית נקראת קירקה. לא רק שסירסי דומה מאוד לסרסיי ממשחקי הכס, אלא שיש דמות קומיקס אחרת שנקראת sersi .
יכול להיות מעניין אם יקחו את הקונפליקט לכיוון הזה
אם האינטרס של ארס הוא לגרום למלחמה להימשך, המטרה של וונדר וומן לא תהיה לעזור לצד כזה או אחר לנצח, אלא לעצור את הלחימה. כך ששני המחנות האמיתיים הם לא מדינות ההסכמה ומדינות הציר, אלא מחרחרי המלחמה ומי ש…נו, רוצה לעצור את הלחימה.
אפשרות נוספת היא שארס ישפיע על מדינות הציר בלבד וזה יהווה את ההצדקה לכך שוונדר וומן נלחמת לצד מדינות ההסכמה.
רק שלא באמת היו שתי מחנות אמיתיים כאלה,
ואם מטרתה לעצור את הלחימה, כולנו יודעים שהיא נכשלה…
*שני* מחנות. אוף.
(ל"ת)
גם לא באמת היה ארס. אני לא חושב שזאת בעיה
אפשר להציג דמויות משני הצדדים ששואפות לעצור את הלחימה ומתאמות ביניהן.
לגבי הצלחה וכישלון, זאת שאלה של איך יגדירו את המונחים האלה בהקשר של הסרט. סתם בשליפה מהשרוול – ארס מתכנן לשמור על עוינות ושיווי משקל בין הצדדים כדי להמשיך את המלחמה לנצח (או מאות/עשרות שנים). וונדר וומן מצליחה לעצור אותו, אבל אין לה דרך לעצור את הלחימה באופן מיידי ואין ברירה אלא לתת למלחמה to take its course.
ואם כבר תיקונים – התכוונתי קודם למעצמות המרכז ולא למדינות הציר.
אין לי מושג מה כתבת
כי סימנת ספויילר.
כמה משוגעים אנחנו יכולים להיות?! סרט שיוצא עוד עידן ועידנים, וכנראה אני אשכח את העניין הזוטר הזה (גם אם הספויילר הוא גדול זה לא משנה, העקרון ברור)
ובכך זאת אני מפחד-ירא-חושש.
והשאלה המעניינת עכשיו היא האם אחרי "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" ו-"יחידת המתאבדים"
יהיו מספיק צופים שיהיו מוכנים לתת ליקום הקולנועי של DC עוד צ'אנס. בלי קשר לאיכות של "וונדר וומן" (ושני המקרים שהוזכרו בכותרת מלמדים שצריך להתייחס בחשדנות לכל סרט מפס-הייצור הזה, גם אם הטריילר שלו היה מוצלח), יש לי הרגשה שאפילו בקרב הגיקים וורנר הצליחו לייבש במידה ניכרת את מאגרי הרצון הטוב.
לא, אני לא מוכנה לזה.
דיסי דפקו את איש הפלדה? טוב, חבל אבל לא נורא, אני לא בדיוק קשורה לדמות של סופרמן. גם באטמן נגד סופרמן יצא גרוע? נו למה ציפיתם נתנו לסניידר להישאר הבמאי. יחידת המתאבדים מקבל ביקורות איומות? אוקי, מאכזב כי לסרט היה פוטנציאל, אבל אני אחיה.
לעומת זאת – אני לא מוכנה שוונדר וומן לא יהיה מוצלח, אני מחכה כבר שנים לסרט של גיבורת על שיבוא כחלק מהגל החדש שמארבל התחילו ואני מילולית לא מסוגלת לשמוע שוב מהאולפנים שסרטים עם נשים לא מצליחים או לצפות מול עיניי ברגרסיה של עשור בנושא.
לדיסי פשוט אסור לפקשקש עם וונר וומן – גם מבחינת איכות, וגם מבחינה כלכלית.
כלכלית לא הייתי דואג
נכון לעכשיו נראה שהולך להיות ליחידת המתאבדים סופ"ש פתיחה גדול במיוחד, וגם באטמן נגד סופרמן הרוויח 800 מיליון דולר, אפילו אם היותו אכזבה והכל.
מה שכן – הכלכלית זה באחריות הקהל מאשר וורנר, לא? אנחנו יודעים כבר שמחלקת השיווק שלהם נהדרת עם מה שהם עשו עם יחידת המתאבדים (אם הוא באמת נוראי כמו שהמבקרים רומזי) אז רק נותר לקוות שהאיכות תהיה סבירה ומעלה, והשאר זה בידי הקהל, לא?
כן ולא,
אני מסכימה עם רז – לדעתי הסבלנות של הקהל לדיסי הולכת ופוחתת. ליחידת המתאבדים יכול להיות סופ"ש מצוין אבל אם הוא באמת רע ויהיה לו באז שלילי כמו באטמן נגד סופרמן, יש מצב טוב שהוא יתרסק ובסופו של דבר ייחשב לכשלון כלכלי. ואותו הדבר, רק הרבה יותר גרוע, יכול לקרות לוונר וומן – כי עד שהסרט שלה ייצא לקהל יהיה אפילו פחות אמון בדיסי.
אני מוכן להתפשר על הבחינה הכלכלית.
כל הסימנים מראים על כך שהDCCU הולך להיות פלופ. לפחות שWW ייזכר כסרט הטוב שיצא ממנו אחרי שההפסדים הכלכליים כבר יימחקו מזמן בספרי וורנר.
עוד מישהו חושב שזה משוגע שוונדר וומן ובאטמן
יופיעו כל אחד בשלושה סרטים שונים בפחות משנתיים?!
עובדת לשעבר של וורנר במכתב פתוח להנהלת האולפן
מציינת שגם וונדר וומן "is a mess"
http://www.vulture.com/2016/08/this-open-letter-annihilates-warner-bros-execs.html?mid=facebook_nymag
כותרת מטעה
היא הפסיקה לעבוד שם לפני מספר שנים ולכן אין לה מידע פנימי.
היא פשוט מסיקה מסקנות משאר הסרטים עד כה, אבל אין לה שום מידע שאין לאף אחד אחר.
אממ... זה לא מדויק
למה אתה חושב שהיא מתכוונת באמירה "People inside are already confirming it's another mess."?
בעיקר בהתחשב בזה שמוקדם יותר בטקסט שלה היא מדגישה שהיא חברה קרובה של אנשים שעדיין עובדים שם?
בוא נגיד ככה – נשמע שיש לה מידע שאין להרבה אנשים אחרים, גם אם המידע הזה הגיע דרך חברים שלה שעדיין עובדים ב-WB והיא לא המקור הישיר שלו.
וואו, זה ממש עצוב.
תרגום:
מכתב פתוח למנכ"ל "וורנר ברוס" קווין צוג'יהרה על פיטורים, זאק סניידר ודונאטס.
כשעזבתי את ההקרנה של "יחידת המתאבדים" בשבוע שעבר, כעסתי. הייתי עצבנית ומאוכזבת וזועמת, אבל בעיקר כעסתי.
תראו, אני חנונית גדולה. אז כמובן שחשבתי שהסרט הנוראי הזה היווה אי-צדק לדמויות, לקונספט, לקאסט ולצוות, אבל לא בגלל זה כעסתי. כן, זה נשגב מבינתי איך "וורנר ברוס" יכולים להרוס סרט עם וויל סמית', מרגו רובי והג'וקר בצורה כה מוחלטת. אבל זה היה רק מביך.
כעסתי כי לא יכלתי להפסיק לחשוב עליך, קווין צוג'יהרה.
הרבה מעריצים אולי יכעסו (ובצדק) כי אתה ממשיך לפשל עם מותגים שהם ממש נואשים לאהוב ולהנות מהם, אבל זה קצת יותר אישי בשבילי. אתה מבין, אני עובדת לשעבר באולפנים ויש לי הרבה כבוד אליהם. אני אוהבת כל סנטימטר רבוע בחלקה הזאת, מ"סטארס הולו" (העיירה הבדיונית מ"בנות גילמור") עד מכון הכושר שתמיד התכוונתי ללכת אליו. האנשים שעבדתי איתם בחברה הם כעת חברים קרובים שלי. ביום האחרון שלי חיבקתי אותם ואמרתי להם שאני אוהבת אותם.
הייתי שם גם ב 2014, כשהחלטת לפטר 10% מהעובדים שלך. זו הייתה שנה נוראית. תן לי לעדכן אותך: כל בוקר התעוררתי עם תחושת ריקנות בבטן כי חשבתי שזה יהיה היום שבו אאבד את משרתי. כל יום ראיתי מישהו אורז את חפציו או לוקח קופסא אל המכונית שלו. איני יכולה לתאר בפניך את ההקלה שחשתי כשנאמר לנו שהמחלקה שלנו בטוחה, או את האשמה כשהרגשתי לאחר מכן כשהסתובבתי במסדרונות המשרד שלי עם תחושת ההקלה הזאת.
אבל מתוך כל זה, מה שהכי נחרת לי בזיכרון היה התזכיר ששלחת לכולנו. הרשה לי לרענן לך את החלק האהוב עלי:
ככה החלטת לפתוח תזכיר על פיטורים. "היי חבר'ה, אנחנו עובדים קשה בשביל האנשים שמספרים סיפורים כאן ואנחנו רוצים לוודא שהחזונות האלה יתגשמו". התעוזה שיש לך.
באותה שנה יישמנו את החזון של "תקועים בחופשה" של אדם סנדלר ושל "ג'רזי בויז" של קלינט איסטווד. כשלונות. היה לנו סרט קיץ עם פוטנציאל להיות נהדר כמו "קצה המחר" ולגמרי הרסנו את תהליך ההפצה שלו. כנ"ל לגבי "שם קוד מ.ל.א.ך". התעקשנו להמשיך ככה וקיווינו שטרילוגיית "ההוביט" איך שהוא תפסיק להיות סרטים בינוניים עם הכנסות שהלכו ופחתו. אנשים נאמנים ומוכשרים ארזו את הדברים שלהם והלכו הביתה בזמן שמספרי הסיפורים שלך פישלו.
יש אפשרות לטעון שזו לא אשמתך. שירשת את האג'נדה של המכנ"ל הקודם, ברי מאייר, ורק ניסית לתקן את המסלול של אנייה המתקרבת אל קרחון. אבל אני לא הייתי טוענת זאת מסיבה אחת: כתבתי את המכתב הזה בשנה שעברה. הוא התחיל לגבש לי בראש אחרי ש"איש הפלדה" היה כישלון קופתי במקום הקלאסיקה המודרנית לה ציפית.
לא עשיתי כלום עם המכתב בגלל סרט אחד: "יחידת המתאבדים". "באטמן נגד סופרמן" של זאק סניידר היה אסון, אבל הנה מגיעה הרפתקאה קטנה ואפלה על אנטי-גיבורים. אני אוהבת את דייויד אייר. אני אוהבת את הארלי קווין. אני אוהבת את וויל סמית'. שמתי את המכתב במגירה. האנייה כבר לא שוקעת. הכל בסדר. אין סיכוי שהסרט הזה יהיה גרוע.
ועכשיו אנחנו כאן. חזרתי מההקרנה של הסרט והוצאתי את המכתב הזה שוב. אתה, צוות ההפקה שלך והחזונות של "מספרי הסיפורים המיוחדים" שלך – שגרמו לאובדן של כאלף משרות – נראים נחושים לרסק את האנייה הזאת אל תוך כל דבר שאתם יכולים למצוא באוקיינוס ע"י קבלת החלטות מטופשות שוב ושוב.
זאק סניידר לא מספק את הסחורה. האם הוא נענש? עוזרי הפקה שעשו עבודה נהדרת בהחלט נענשו. גם אנשים שעבדו במחלקות הכלכליות והשיווק והעזרה הטכנית. לא הייתה להם יד בסרט שנקרא "באטמן נגד סופרמן" בו יש קרב בין באטמן לסופרמן שאורכו 8 דקות ונגמר כי לאמא שלהם יש אותו שם. סניידר מפיק כל סרט של DC. הוא עדיין מביים את "ליגת הצדק". מתגמלים אותו ביותר הזדמנויות כדי לפטר יותר אנשים. אני מניחה שאתה בעצמך לא הושפעת מכך כלכלית בשום צורה. אתה והאולפן שלך הם השיעור הכי גדול שאפשר ללמוד בחיים: אלה שלמעלה דופקים את אלה שלמטה. פיטר ג'קסון מחפף אבל האחראי על השיווק צריך להתחיל לחשוב על דרך אחרת לשלם משכנתא.
התצוגה הלא-מאוזנת שלך בהיכל H בכנס "קומיק-קון" השנה הייתה בלאגן מגוחך שנע בין מזורז למשעמם. בזמן שמארוול הודיעו על הסרטים שלהם באירוע כיפי למעריצים לפני כמה שנים, אתה הודעת על שלך בשיחת ועידה עם בעלי המניות.
אתה פשוט לא קולט. וזה לא רק הסרטים של DC, אלא כל הסרטים. "עלייתה של ג'ופיטר". "נראה אותך אסיר". "מרדף לוהט". "חופשה בהפרעה". "פן". "נקודת פריצה". פאקינג "פן", חתיכת אידיוט. אנשים איבדו את המשרות שלהם ואתה החלטת ש"פן" זה רעיון טוב. אתה חושב שעוד "ספר הג'ונגל" זה רעיון טוב.
מה אתה בכלל עושה? הלוואי שהיית צריך לגור באוטו שלך עד שהיית מצליח לעשות סרט שיהיה מספר 1 של השנה. אולי "וונדר וומן" לא יהיה כזה בלאגן. אל תנסה להסתתר מאחורי הטריילר הנהדר. אנשים מבפנים כבר מאשרים שזה עוד בלאגן. זה כמעט מרשים איך אתה ממשיך לתגמל את אותם מפיקים על אותן טעויות שוב ושוב.
אם הייתי עובדת בדוכן דונאטס והייתי מפשלת בהכנת הדונאטס, היו מפטרים אותי. גם אם הייתי כמה טובים פה ושם, זה לא משנה. היו מפטרים אותי.
אני אוהבת את האולפן הזה ואתה נותן לו לשקוע. העניין הוא לא לעשות סרטים "בשביל המעריצים" ולא "בשביל המבקרים". הוא אפילו לא "להרוס ילדויות". העניין הוא להגן על מקורות מחיה.
הגיע הזמן להתעורר ולהכין את הפאקינג דונאטס, קווין.
תודה על התרגום
אבל ניטפוק קטן:
"בזמן שמארוול הודיעו על הסרטים שלהם באירוע כיפי למעריצים לפני כמה שנים, אתה הודעת על שלך בשיחת ועידה עם בעלי המניות."
היא כתבה שההכרזה שלו נשמעה כמו שיחת ועידה עם בעלי המניות.
אויש נו, לא קראתי נכון. סליחה. זו השעה.
(ל"ת)
אאאעאע.
קראתי הכל באנגלית ואז גללתי חצי סנטימטר למטה. דאמיט.
וואו, תודה רבה על התרגום!
לחלוטין התעצלתי לקרוא באנגלית, ודי חבל אם לא הייתי קוראת את זה, זה מעניין.
סיכמה יפה מאוד
סיכמה ונתנה פה זווית ראייה עצובה לטעויות של האולפן הזה.
חבל.
אז?
זה מאמר ממישהי אנונימית שטוענת שעבדה פעם ב-WB (בתור מה?) שפורסם במקום חסר רקורד למיטב ידיעתי ולא כותבת שום דבר שאף אחד מאיתנו לא היה יכול לכתוב. כל אחד מאיתנו שראה את הסרטים יודע שמשהו לא עובד ב-WB, מה החדשות פה?!
היא כנראה אשת שיווק ממורמרת שעבדה על ההוביט.
זה הכי קרוב שהטקסט שלה מצביע. סתם עוד ניסיון לפגוע בוורנר רגע לפני ש-Suicide Squad שוב תופס את המקום הראשון בקופות. מוזר שיחסית למישהי שלא עובדת שם כבר שנים היא מתרכזת בלהשמיץ את הסרטים היותר טריים של DC שעדיין מכניסים כסף לחברה (היחידה בקולנוע וגרסת הבמאי של BVS בבלו-ריי והשכרות דיגיטליות) וסרט אחד שלא יצא עדיין.
פאטי ג'נקינס מגיבה
http://io9.gizmodo.com/wonder-woman-director-responds-to-accusations-that-the-1785235946
טוענת שהמכתב הוא בולשיט ושאף אחד מהמעורבים בסרט לא קרא לו "בלאגן", כמובן שגם לה יש אג'נדה ככה שמה שיש לנו זה פשוט לחכות שהסרט ייצא.
קצת הוצאתם את המכתב הזה מהקשרו
היא כותבת (ובמידה רבה של צדק) שהאולפן לא מפסיק לפשל ובזמן שמעל ל-10% מהעובדים פוטרו (מניחה, כי היא כתבה שלא היתה חלק מ10% הקיצוצים והיא כן מפוטרת עכשיו) האנשים שאחראיים לפדיחות עדיין שם.
אני לא חושבת שהיא בהכרח מפוטרת ממחלקת שיווק, היא מתלוננת על השיווק של קצה המחר. אני חושבת שהיא משתמשת בשמועות על וונדר וומן ולא ממצבת את עצמה בתור מקור, כי נשמע שהיא גם היתה מופתעת מהכשלון של יחידת המתאבדים ובטמן מול סופרמן.
בכל מקרה, הביקורת שלה מאוד מאוד ראויה, ביחוד אם הודעת הפיטורים התחילה בדבר המגלומני הזה שהיא מצטטת על כך שהכל נעשה למען החזון. אם היו מפטרים אותי כדי לעשות את העולם מקום טוב יותר ואז העולם היה הופך למקום טוב פחות גם אני הייתי כועסת מאוד, יותר מכפי שהייתי כועסת לו הייתי נאלצת להודות שהפיטורים שלי באמת עזרו.
איך אפשר לקחת את הדברים שלה ברצינות? היא פוטרה משם והיא מן הסתם תלכלך עליהם ותרצה שהם יכשלו
לא הייתי לוקח את ההערה על וונדר וומן יותר מדי ברצינות.
סרט במרחק 10 חודשים לא יכול להיות "mess"
בתקופת זמן הזו במאים עובדים על הגרסה הראשונית, האישית שלהם, שהם מגישים לאולפן, לפני שהם יקבלו notes מהאנשים עם החליפות. ואז עובדים כמעט עד יציאת הסרט על גרסה שתספק את כולם, בעזרת הקרנות מבחן. אולי אם התסריט נכתב בשבוע, או שההפקה הייתה בעייתית, אז אפשר לקרוא לסרט "mess" שמתקרב ובא, אבל עד אז? עדיף לא לסמוך על מקור אנונימי שהיה מופתע מהביקורות על יחידת המתאבדים, אבל פתאום יודע לומר מה קורה בהפקה של סרט במרחק שנה.
לא שאני סומך על ג'נקינס, שביימה את הסרט האחרון שלה לפני עשור, אבל אני אשמור את השיפוט שלי לאחר יציאת הסרט.
אין שום ספק שעריכה, הקרנות מבחן וכו׳
משפיעות מאוד על סרט ויכולות לשנות אלמנטים בסרט ברמה מאוד משמעותית, אבל יש פה תופעה- כל סרטי הקומיקס של די סי לא טובים, חלקם בסדר, חלקם ממש לא טובים. עריכה ושינויים אסתטיים בסצנות ספציפיות לא יכולות להציל סיפור לא טוב, משחק לא טוב..
זה נכון שלא הוגן לשפוט סרט שעוד לא יצא, אבל מאוד הגיוני לפתח ציפיות על סמך האנשים שמעורבים בו. מכיוון שסרטי הקומיקס התפזרו על פני במאים, תסריטאים ושחקנים שונים, זו הנחה סבירה שהאולפנים נושאים באחריות לכשלונות- משהו ברמה המערכתית לא עובד טוב.
ביקורת על סרטים עתידים של וורנר גובלת בחוסר הגינות
קודם כל המכתב, גם אם נכון בחלקו, מריח ממירמור של עובד\ת לשעבר.
קשה לקחת את זה ברצינות.
שנית. גם סרט במצב "בלגן" יכול לסיים כסרט מוצלח בסופו של דבר (גם קופתית וגם ביקורתית). אנטמן הוא דוגמא לכך.
והכי חשוב, אנשים מתעלמים מהשינויים המאסיביים שעברו ועוברים על וורנר לאור כישלון BvS.
כשלא ניתן היה להתעלם יותר שBvS מראה על בעיה בקבלת החלטות בהנהלת וורנר, נעשו תיקונים, והיקום של DC קיבל קברניטים חדשים שיובילו אותו. הבעיה היא שבשלב זה, Suicide squad כבר סיים לצלם. כל מה שניתן היה לעשות בשלב זה היה לבצע צילומי המשך חפוזים ולנסות להפוך סרט קודר לקליפ מוזיקלי שמח על ידי עריכה מאסיבית.
יש גבול למה שניתן להציל בעריכה.
הפאניקה שמאפיינת את קבלת ההחלטות של בכירי וורנר לא ממש עוזרת לקבל החלטות מוצלחות.
דוגמא לכך היא הסצינה בה הג'וקר מחלץ את הארלי במסוק. במקור, לאחר החילוץ הוא משנה את דעתו ודוחף אותה למותה לפני שהוא בעצמו מופל ע"י אמנדה וולר, כביכול למותו. הסצינה נועדה להראות את עומק יחסי האהבה שנאה שלהם, את ההתעללות ואת הכאוטיות של היחסים בניהם). לאחר שהוחלט שהסרט צריך להיות כיפי ואופטימי, הסצינה נערכה מחדש כך שהג'וקר, באקט של אהבה, דוחף את הארלי כדי להצילה מפגיעת הטיל.
הסצינה הזו מרכזת את מה שבעייתי בקבלת ההחלטות. נעשה נסיון להציג משהו לקהל ואז החלטה לאחר מעשה לשנות אותה בצורה לא מוצלחת שבוגדת באפיון הדמויות ובהגיון הפנימי של הסרט.
לעומת זאת, WW התחיל צילומים לאחר השינויים המנהלתיים ואמור להיות בעל חזון יחיד מתחילתו (לא בהכרח חזון מוצלח). לכל הפחות, לא סביר שהסרט יעבור גריסה עריכתית שבועות ספורים לפני שהוא משוחרר.
אני אוהב את זה שנראה ש"וונדר וומן" מנסה להיות יותר סרט מלחמה
עם גיבור(ת) על במרכז. זו זווית מעניינת שאמורה לייחד את הסרט מסרטי גיבורי על אחרים (ומסרטי מלחמה אחרים).
נכון ש"קפטן אמריקה" הראשון גם היה ממוקם בזמן מלחמת עולם, אבל הוא מעולם לא הרגיש כמו סרט מלחמה, וכל קטעי הלחימה היו מאוד לא אפים ומוקמו במונטאז' אחד קצר בעוד שאר הקרבות היו נגד אנשי "היידרה" והחלק הזה הרגיש יותר כמו סרט של ג'י. איי. ג'ו מסרט מלחמה של ממש.
פה נראה שג'נקיס הולכת על סרט מלחמה אפי של ממש ועוד של מלחמת העולם הראשונה שזו מלחמה שרואים הרבה פחות בקולנוע ממלחמת העולם השנייה, מה שנותן אפילו עוד יותר ייחודיות לסרט.