WB שחררו היום שני טריילרים שונים לשני הסרטים הגדולים הבאים שלהם. שניהם טובים. שניהם נראים מבטיחים. אבל למה לשחרר את שניהם בו-זמנית? מה הקטע? גם כשהם לא מפשלים, הם מפשלים.
בכל מקרה: "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", סרט הארי פוטר שאינו הארי פוטר, קיבל עד היום רק טיזר אחד קטנטן שכמעט שלא הסגיר כלום, ועכשיו לראשונה יש לו טריילר ממש. ואני די אוהב את זה.
זה מה שאני רוצה מספין-אוף כזה: שיהיה ברור שהוא מתרחש באותו עולם – עם כמה איזכורים ממוקמים היטב להוגוורטס ודמבלדור – אבל שלא ייראה כמו שידור חוזר. אני לא חושב שכולם כאן קשורים משפחתית להארי פוטר, הסיפור שונה לגמרי, ויש פה המצאות קסומות חדשות שלא ראינו עדיין בסרטים ההם. והבמאי דייויד ייטס עדיין בעסק, וזה מצולם יפה. סבבה. אני שם.
כמה הערות:
א. כפרה על אדי רדמיין, באמת. באותה נשימה, מענייין יהיה לראות אותו בסרט שמתרחש בתקופה מודרנית סוף סוף אחרי שלוש שנים בדרמות תקופתיות ומד"ב (וכן,אני מודה לכך שהוא עשה סרטים לפני זה עם ג'וליאן מור אבל הם לא נשמעים כאלה מעניינים)
ב. מי את, שחקנית ב1:43 שהיא לא אנג'לה באסט, והאם את שכפול של אנג'לה באסט שנועד להפיץ טוב בעולם?
ג. אני למען האמת לראשונה מצפה לסרט של הארי פוטר. אולי זה מכיוון שסוף-סוף יש בו שחקנים שיודעים לשחק (ושלום לקולין פארל שנראה ממש לא כמו קולין פארל), אולי זה מכיוון שהגיבור נראה דמות פחות נוראית ומעצבנת מהארי פוטר אבל נכון לעכשיו הסרט הזה הוא כל מה שרציתי מסרט הארי פוטר: סרט שנמצא בעולם של הארי פוטר בלי הדמות הנוראית הזאת.
ד. אני הולך לרצות לשמוע הסבר לפחות כמעט-משכנע על אמריקה בשנות ה20 עם שחורים בעמדות מפתח. "אנחנו קוסמים אז אנחנו ליברלים ותסתמו" לא הולך להיות מספיק.
ה. בקיצור, אני בעד.
ו. איפה פאקינג עזרא מילר, איפה?!?
(ל"ת)
אבל זה כן סרט תקופתי
(ל"ת)
נכון
התכוונתי לומר בסרט אחר עתידי כלשהו שעדיין לא קיים. לא הסרט הזה.
למה לעזאזל לא?
"אנחנו קוסמים אז אנחנו ליברלים ותסתמו" זה הסבר מספק לחלוטין מבחינתי. סרט פנטזיה לא צריך להקפיד על גזענות, אפליה, מיזוגיניה ושאר האיכסות שבעולם שלנו כדי להיות "ריאליסטי". הם קוסמים. הם ליברלים. תסתמו.
ועכשיו אני רוצה לשמוע את מסלקת המידע
איך ההובלה של עבדים שחורים קוסמים שינתה את אופי הקסם האמריקאי כך שיכלול יותר השפעות אפריקאיות.
בעצם, אני רוצה לראות את הסרט שבו ספינת סוחרי עבדים קוסמים מגיעה לחופי אפריקה ושם הם נלחמים בקסם האפריקאי על מנת לשבות את העבדים.
אבל כמובן
לא שמעת על ה-Magical Negro?
הם לא ליברלים. הם פשוט מפלים על רקע אחר.
הקוסמים שונאים אנשים שלא דומים להם בדיוק כמו כולם, אבל התכונות שעליהן מבוססת השנאה הזו שונות – סוג הקסם, וכמובן, בעיקר טוהר הדם הקסום. צבע עור ומגדר משנים פחות.
קודם כל, זה.
אבל חוץ מזה- זה אוליסרט פנטזיה ולא צריך להתייחס אליו בצורה רצינית מדי הוא בכל זאת סרט פנטזיה שמתרחש בעולם שלנו-חוץ-מזה-שיש-קוסמים. לכן כשהוא מציג (גם אם בצורה סמויה) הבדל כל כך גדול במעמד של שחורים-קוסמים (מנהלים וראשי ממשלה או מה שזה לא יהיה) ושחורים-לא-קוסמים (מטרות ללינצ'ים, משרתים, אנשים שלא יכולים להצביע/לקבל זכויות בסיסיות, בעצם) זה פשוט מוזר ממש. כלומר, אני יודע שיש ניתוק בין עולם הקוסמים ללא קוסמים אבל כאן מדובר בפער מסוים ומשמעותי ביותר.
אני מניח שההסבר (שלא נאמר אבל משתמע) הוא מה שאדם אמר – הקוסמים השחורים האמריקאים לא רואים בשחורים אחרים כאנשים בעלי ערך ולכן לא אכפת להם ההתנהגות והיחס שהם מקבלים בזמן שהם פורחים בעמדות המפתח שלהם בתוך עולם הקוסמים.
הכל נראה טוב חוץ מ...
אני עדיין לא יכול לקבל את העובדה שאדי רדמיין הוא בנאדם אמיתי שנולד לשני בני אדם אחרים. הוא נראה כמו אנדרואיד. משהו בפרצוף שלו פשוט לא יושב טוב, כאילו בנו אותו לפי איזה קלסתרון משטרתי עם חלקי פנים שונים ולא ממש מתאימים.
רד, הסיבה לשחרור של שני הטריילרים ביחד
היא ששודר בדיוק MTV movie awards.
זה בעיקרון שעתיים של קידום מכירות לסרטים של הקיץ הקרוב במסווה של הענקת פרסים לסרטים של הקיץ הקודם.
הטקס נערך בתוך הסטודיו של וורנר ושני הטריילים שודרו כחלק מהטקס עצמו.
הטריילר עשה לי ציפיות.
יותר מsudicide squad כי בניגוד אליו הטריילר נראה כמו סרט שאנחנו לא רואים הרבה בהוליווד. משהו שהגיע באמת מעולם קסום יותר במקום עוד סרט גיבורי על שעושים דאחקות שאחרי "דדפול", "שומרי הגלקסיה" ו"הנוקמים"ים למיניהם קצת נהיה מאוס.
נראה...מעניין.
כן, מעניין. אין משהו שגורם לי להתלהב במיוחד.
וזה נראה לי כבר הטריילר החמישי או השישי בזמן האחרון עם שוט אחורי של מישהו קופץ מאיפה שהוא (הוא נעלם באמצע אבל עדיין).
לא הבנתי בדיוק
מה הפשלה? זה לא שיש בין הסרטים קשר (חוץ מהאולפן)?
הפאשלה היא שהם הורגים את הבאזז של עצמם
כשמוציאים טריילר כזה – המטרה היא שלמחרת כולם ידברו על זה.
כשמוציאים שני טריילרים בבת אחתת – או משדברים על חבורת המתאבדים, או שמדברים על החיות המופלאות, אבל לא מדברים על שניהם במקביל, ולכן כל סרט מקבל רק חצי מהבאזז שמגיע לו…
נכון, אני לא רואה שום אפשרות שמישהו ידבר על *שני* טריילרים בו זמנית.
כאילו, איך בדיוק השיחה הבאה יכולה להתרחש במציאות?
– ראית את הטריילר החדש ליחידת המתאבדים?
– כן! וואו, מדהים. אני רוצה לראות אותו בקולנוע ואני גוררת אותך להקרנת בכורה!
– חחחח… בכיף. רגע, והטריילר של חיות הפלא?
– אוווו… קיבלתי צמרמורת כששמעתי את פס הקול שוב. החזיר אותי לגיל 8.
– 8!?!? בת כמה את בדיוק?
זה טריילר, לא ניתוח ספר בקבוצת קריאה כלשהי.
זה לא רק ברמת השיחה של שני אנשים
יש אתר. רוב האנשים נכנסים לאתר ורואים את הכמה שורות הראשונות – לא מגלגלים למטה. והאתר צריך למלא את הכמה שורות האלה, והוא ימלא את זה במה שיש. אם יש טריילר אחד – אז הוא ימלא את זה בטריילר אחד, אם יש כמה טריילרים הוא ימלא את זה בכמה טריילרים.
אם יש רק טריילר אחד – אז תראה כמה הודעות לגבי אותו הטריילר. נניח אם תכנס ל screen rant, תראה שמה שתופס את העיניים זה שלוש כותרות עיקריות. והרבה פעמים אחרי נניח טריילר של מארוול שלושת הכותרות יהיו משהו בסגנון "טריילר חדש למארוול, בואו לראות" "טריילר חדש של הסרט של מארוול – ניתוח שלם כולל ספקולציות ספוילרים" "תגובות הבמאי/שחקן/אנאעארף לטריילר החדש". ואז כשפותחים את האתר אין לך ברירה אלא להיות מודע לטריילר הזה.
לעומת זאת אם מוציאים כמה טריילרים במקביל – כל טריילר מקבל רק חלק מהמקום – ולכן יש יותר סיכוי שאני אתקבע לטריילר שעניין אותי קודם (נניח – חיות מופלאות) וישר אקליק עליו ולא אשים לב לטריילר השני.
אנחנו נמצאים בעולם שאנשים מאוד מאוד קצרי סבלנות וקופצים מהר מנושא לנושא. אתה רוצה למקסם את הסיכוי שהם יקפצו דווקא על מה שחשוב לך. כשאתה מוציא שני נושאים כאלה במקביל, אבל מגביר את הסיכוי של אנשים לפספס חלק מזה.
ממהרים היום להאשים קוצר סבלנות
אבל טרם הגענו למצב מורבידי עד כדי כך ובו שני קליפים בני 90 שניות לא מסוגלים לצאת באותו יום.
ניקח לדוגמה אירועי גיימינג שנתיים כמו E3: חברה גדולה עומדת על במה ובמשך שעה או יותר מציגה לקהל טריילר אחר טריילר אחר טריילר, וכאשר זה נגמר… הופ, עולה חברה אחרת שעושה אותו הדבר (וזה חוזר על עצמו עוד 5-6 פעמים). כל טריילר כזה נדחק כמעט בקושי אל העמודים הראשיים. אפשר לטעון שעדיף היה לשחרר אותם בנפרד במהלך השנה, אך בשיטה הזו, הרבה מאלה שבאו לצפות בטריילר א', נחשפים על הדרך לטריילר ב'. ולהפך.
זה עובד היטב עם כמעט 100 טריילרים למשחקים שיוצאים בטווח של שלושה ימים, לכן אין סיבה ששניים כאלה עבור סרטים יעבדו אחרת. אם מישהו נכנס לאתר כדי לראות את הטריילר החדש של "יחידת המתאבדים", יש לו יותר סיכוי למצוא על הדרך את הטריילר ל-"חיות הפלא" (שהוא לא ידע שיצא או שלא היה לו אכפת) ולצפות בו כחלק מהשוונג.
ככה זה גם בקולנוע
ביס פלאנט לפחות יש לפני כול סרט 4 טריילרים. במובנים מסויימים זה פוגע בבאזז של הסרטים מהטריילרים (אחרי הסרט שבא אחרי הטריילרים שוכחים את מה פרסמו לפני הלוגו של המפיץ הישראלי) אבל מצד שני המסך הגדול ומערכת הסאונד האימתנית הופכת גם את הטריילר הכי זניח למשהו מלהיב למדי שגורם לך לרצות לבדוק את הסרט שעליו הטריילר.