קודם ידענו שלספילברג יש סרט חדש הקיץ, סרט ילדים לכל דבר, שנקרא "העי"ג", על פי הספר של רואלד דאהל, ובערך זהו. אחרי עוד טריילר אחד, מה אנחנו יודעים עליו?
אוקיי, אז אנחנו יודעים שיש בו הרבה, הרבה אנימציה ממוחשבת; למעשה זה נראה כמו סרט בסגנון "אווטאר" שהוא למעשה ברובו סרט אנימציה. זה לא בהכרח רע, כמובן. האנימציה נראית נהדר. והאווירה היא, לא במקרה, הדבר הכי דומה ל"אי. טי." בסרט של ספילברג מאז "אי.טי.". אה, והוא מאוד אפל, במובן המילולי. הייתי צריך לכבות את האור בחדר כדי לראות אותו כמו שצריך. אני מקווה שבתי הקולנוע מוכנים לזה. מכיוון שכמעט שום דבר אחר בקיץ הזה לא מעורר אופטימיות, אני מוכן לקוות שזה יהיה סרט טוב.
כמי שממש אהב את רואלד דאל בילדותו
תמיד חשבתי שהעי"ג הוא אחד הספרים הפחות מוצלחים שלו, אז אין לי המון ציפיות מהסרט.
אבל כן, אני כנראה אראה אותו. בכל זאת, רואלד דאל.
We can't stop here, this is giant country
כשהילדה שואלת "למה אני?" לרגע אחד ממש פחדתי שיהיה עוד משהו עם נבואה. אבל נראה שזה לא המקרה. נראה נחמד, סה"כ. האפקטים אכן מרשימים.
אה, ואני רק אניח " rel="nofollow">את זה כאן.
אל תניח את זה כאן.
אם אתה מפרסם לינק, תגיד למה אתה מפרסם לינק. יש מספיק קליקבייט בעולם גם ככה.
קראתי את הספר בשני מצמציי הקטנים פעמים רבות ונהניתי ממנו כל פעם מחדש, כך שאני סקרן מאוד לגבי הסרט
מספר הערות בעקבות הטריילר הזה:
1. ויזואלית זה נראה גם נהדר וגם מאוד נאמן למקור. לפחות בטריילר, רוב הדברים נראים כמו שדמיינתי אותם, שזו מחמאה אדירה ומשהו שבדרך כלל לא קורה.
2. לטעמי הטריילר מגלה קצת יותר מדי מהסרט, בעיה נפוצה. עם זאת נראה שהוא כמעט לא חושף שום דבר משמעותי שאמור לקרות אחרי 15 דקות מתחילת הסרט (בהנחה שעלילת הסרט פרופורציונלית לספר), אז זה נסבל.
3. במחשבה ראשונה ספילברג לא נראה הבמאי האידיאלי לביים לסרט את ההומור השחור של דאל, במיוחד את "העי"ג" שהוא אולי המפחיד מכל ספרי דאל מבחינת הסיטואציה הבסיסית שהוא מציג. אני מניח שהתרחיש האופטימי הוא שהסרט ישמר את רוב העוקצנות והרשעות המקסימה של המקור בכל מה שקשור לדיאלוגים ולאירועים, ומצד שני ירוויח מהכשרון והיכולת של ספילברג להביא לחיים עולמות פנטסיה ומראות יפהפיים. התרחיש הפסימי הוא שירככו את נימת הספר, ו/או ישנו את העלילה, מה שיכול להוביל לסרט אסתטי אבל כזה שמקלקל לכל מי שאהב את המקור.
בינתיים בעקבות שני הטריילרים שיצאו, אני נוטה לכיוון האפטימי.
בקיצור אתה מפחד שהוא יהפוך להיות כמו פרסי ג'קסון 1+2
סרטים ויזואלית נאמנים מאוד למקור אך שזורקים את העלילה של הספרים לפח.
העי"ג אכן מפחיד, במיוחד בכמה קטעים ספציפיים
העצמות מתחת לחלונות בפנימיית איטון ליוו את סיוטי ילדותי. אבל אתה לא חושב שהספר הכי מפחיד ורע (כלומר, ספר טוב! אבל רע) של דאל הוא 'המכשפות'? הסיטואציה הבסיסית בו היא לא רק מפחידה, אלא גם די מציאותית- ענקים שחוטפים ילדים הם משהו דמיוני לגמרי, אנשים מבוגרים (או נשים, במקרה הזה) שחוטפים ילדים ומתעללים בהם הם משהו.. דמיוני פחות.
ועוד שקראתי את מכשפות בגיל הרבה יותר צעיר מהעי"ג...
(הספר הראשון של דאל שקראתי…מאז קראתי כל ספר אפשרי שלו שמצאתי)
יש בזה משהו
רק ראיתי את הסרט "המכשפות", לא קראתי את הספר. בהחלט ייתכן שהספר ההוא עוד יותר מפחיד מ"העי"ג" – במיוחד, כמו שאתה אומר, כי ב"מכשפות" זו סיטואציה פחות רחוקה מהמציאות.
האפקטים מרשימים כמצופה מספליברג
ולמרות כל החושך הטריילר דווקא היה קסום ואופטימי באופן מפתיע. לא נראה לי שהכוונה פה לחקות את אווטאר. העץ הזה הוא הדבר היחיד שרואים שמזכיר אותו איכשהו.
אה ואני מאוד מקווה שיהיה אקשן בסרט
כלומר, אקשן של ממש. בגלל התקיעה של ספילברג בערוץ ההיסטוריה לא זכינו לראות אקשן ספילברגי כבר הרבה זמן (הכי קרוב היו הסרטים של אלפונסו קוארון).
מה עם
סצינת ההתרסקות המטוס ב"גשר המרגלים", היא עז?
לא, היא רק סצנה.
ובכן עובדה שכן. מי אמר שבסרטים היסטוריים אי אפשר להכניס אקשן. לדעתי "מינכן" הוא סרט אקשן מצויין, בטח שיותר מרוב "הנוקמים" למיניהם שיש כיום בבתי הקולנוע שכל מה שרואים בקטע האקשן הוא בלגן של CGI. ואם כבר את אומר שהיא רק סצנה אז היא לא היחידה. סצנת הריגול שפותחת את הסרט היא בין המגניבות ומורטות העצבים שראיתי בזמן האחרון. מי אמר שסצינת אקשן צריכה לכלול מרדף בהיקף של פיצוצים בגודל של חמישה בלוגים, 15 מכוניות עם פעלולנים ו-10 רחובות מרוסקים.
בסדר אבל אני התכוונתי לאקשן גרנדיוזי של ספילברג
ב"גשר המרגלים" היה רק אחד כזה. למרות שכן סצינת הריגול היתה מגניבה ואני כן אוהב גם את סצינות האקשן הקטנות שלו (סצינת המרדף עם המטרייה ב"דו"ח מיוחד" היא עד היום אחת הסצינות האהובות עליי).
סוס מלחמה
היו הרבה סצנות אקשן גדולות בסוס מלחמה ובטינטין
יאי עוד מארק ריילנס!
(ל"ת)
רק לי
זה נראה ממש ממש רע? כאילו לא נורא, אבל זה לא נראה אמיתי בשום צורה. לא בקטע של לא ריאליסטי, בקטע של זה נראה כמו משחק מחשב עם גרפיקה מאוד טובה
באותו טריילר בימד"ב מודגש שזה סרט של דיסני
אותו טריילר, אבל כאן זה לא מוזכר, שם זה ממש מודגש. נמאסו התחכמויות הלוגואים. אין משמעות ללוגואים, כל אולפן כותב מה שנוח לו על כל סרט. כולל הסכמים ביזאריים בין האולפנים.
איזה אווטאר, מה אווטאר
זה נראה כמו "הארי פוטר".
דרך אגב, זו חזרה של ספילברג לטריטוריה של "אי.טי." ביותר ממובן אחד: הסרט הזה לא רק עוסק בידידות בין ילדה ליצור מוזר, הוא גם נכתב על ידי התסריטאית של "אי.טי." (מליסה מת'יסון ז"ל), והופק על ידי המפיקה של הסרט ההוא (קת'לין קנדי). קנדי, הולכת עם ספילברג כבר הרבה מאוד זמן, ובשנות ה-80 היא הפיקה עבור החברה שלו, אמבלין, סדרה של סרטים מצליחים שניסו לעצב מחדש את סרטי הילדים כמו שאנחנו מכירים אותם – גרמלינס, גוניס, בחזרה לעתיד, פייבל והחלום האמריקאי, רוג'ר ראביט ועוד; הסרטים האלה שמו על המפה במאים כמו כריס קולומבוס (אפרופו הארי פוטר), ג'ו דנטה, דון בלות' ואפילו בראד בירד הצעיר קיבל את אחד הג'ובים המשמעותיים הראשונים שלו באמבלין. כך שהסרט הזה מהווה סגירת מעגל עבור קנדי לא פחות מאשר הוא מהווה סגירת מעגל עבור ספילברג (אם כי ספילברג וקנדי עבדו ביחד על סרט ילדים אחר ממש לא-מזמן – "הרפתקאות טינטין" – שאני עדיין סבור שמגיע לו יותר קרדיט ממה שהוא קיבל).
מבחינתי "טין טין" זה סרט אינדיאנה ג'ונס האבוד שאליו
המעריצים חיכו. התיאוריה שלי היא שספילברג פיקשש עם "ממלכת הקריסטל" בגלל לחץ נפשי שנגרם מציפיות המעריצים, אך כשקיבל לידיו את פרויקט "טין טין" הנושא עמו אתת רוחו של אינדי אבל ללא נחשולי המעריצים הזועמים, הוא הצליח לביים את סרט האינדי שבאמת רצה לעשות.
זה לא העניין
"ממלכת גולגלות הבדולח" לא היה סרט של ספילברג זה היה סרט של לוקאס. אם תסתכל מאחורי הקלעים אתנ גם תראה שלוקאס עמד מאחורי כל החלטה וספילברג לא פעם אמר לו שהוא לא מרוצה מההחלטה ולוקאס התעקש אז בכל זאת עשו את זה. נקווה שלוקאס לא יהעה מעורב בסרט הבא וככה נוכל לקבל באמת סרט אינדיאנה ג'ונס כמו שצריך.
אפרופו טינטין
לא היו דיבורים על סרט המשך?
כאילו כתגובה להודעתך:
http://www.imdb.com/title/tt1037226/?ref_=nv_sr_2
או שאולי אתה פרסמת את זה?
נראה נורא
אין כל רמז לעלילה, אנימציה לא מיטבית (כשהע"יג מדבר ב-1:50 זה נראה כמו סטופ מושן מפלסטלינה, לא כמו אווטר), ומלא סרטים כבר הוכיחו שקשה מאוד לבנות סרט טוב על סטייל + מבטא בריטי בלבד. לא בלתי אפשרי, אבל מאוד קשה.
אני עם אפס ציפיות.
לא ראית לאחרונה סרטי סטופ מושן, נכון?
(ל"ת)
לא נכון
ובכוונה כתבתי "מפלסטלינה". אין לי שום דבר נגד סטופ מושן מפלסטלינה, אבל הוא לא יכול להשתוות מבחינת לוק מציאותי לאנימציה ממוחשבת במיטבה.
ויודע מה? השוט ב-1:50 לא נראה כמו סטופ מושן מפלסטלינה, הוא סתם לא נראה מוצלח. שזה המינימום שמצפים משפילברג.
לדעתי נראה נפלא
"אין רמז לעלילה" – אי אפשר לרצות את הקהל, מה? כשהטריילר מראה את העלילה אז כולם רוטנים "הו הו, ראינו את כל הסרט בטריילר", אם הסרט מראה רק אווירה ורמזים אז "אוף, אין רמז לעלילה". ולי הוא ממש לא נראה כמו סטופ מושן (הפה שלו זז ממש עם המילים, ועם כל הפרצוף), ואני חושב שהקטע שהוא מתחבא בצללים בין הבניינים הא יפהפה. אני דווקא ממש התלהבתי מהטריילר (ואת זה אני אומר בתור אחד שמכיר את הספר "העי"ג" פחות או יותר בעל פה).
לי הענקים הזכירו דווקא את דר' ג'קל ומיסטר הייד מואן הלסינג.
אפילו בתווי הפנים ובפרופורציות של הגוף.
לא יודע, אני נורא אהבתי.
משום מה, הסצנה בה העי"ג מתחמק ברחובות לונדון היא זו שלגמרי קנתה אותי. וגם כל הויזואליה הכללית, במיוחד העיצוב של הענקים הרעים.
דבר אחד קטנטן הפריע לי- בספר, למיטב זכרוני, כשסופי שואלת את העי"ג למה הוא חטף דווקא אותה, הוא עונה בפשטות "כי את ראית אותי". בטריילר הוא מקשקש משהו על "lonely heart" (אם הבנתי נכון- יכול להיות שבגלל המבטא של העי"ג והדיבור המשובש שלו פספסתי משהו). אני מקווה שהפרט הקטן הזה לא מלמד על הסרט כולו, ושהוא לא דביק ומתנחמד מדי.
אני היחידה
שכל פעם שרואה BFG
חושבת
big f@#king giant?
לא
(ל"ת)
Big Fucking German
https://www.youtube.com/watch?v=F7nz1-vYskk
Come on you Gunners!
(ל"ת)
אני חשבתי יותר על האשטג של בני נוער
WTF#
BFF#
BFG#
הולך להיות שיתוף פעולה שלישי
בין סטיבן ספילברג למארק ריילנס,
והפעם ריילנס הולך לגלם את האפיפיור,
http://variety.com/2016/film/news/steven-spielberg-kidnapping-of-edgardo-mortara-mark-rylance-1201750856/
עצור הכל.
http://variety.com/2016/film/news/steven-spielberg-ready-player-one-mark-rylance-1201752474/
וואו, פשוט וואו
מחר בטח נשמע שהוא הולך גם לגלם איזושהי דמות ב״אינדיאנה ג׳ונס״ החדש.
מחר נשמע על חתונה, נראלי.
(ל"ת)