D23: פיקסאר, דיסני, מלחמת הכוכבים

הבמאי של "פרק 9", העלילה של "צעצוע של סיפור 4" ועוד: החדשות מהכנס של דיסני היו יכולות למלא קומיק-קון שלם

פעם, חברות כמו דיסני היו מגיעות כל יולי לקומיק-קון בסן דייגו כדי לחשוף פרטים על הסרטים החדשים שלהם לראשונה לקהל מעריצים אוהד. אבל אז דיסני גילתה שבעצם, עכשיו כשהיא הבעל-בית של פיקסאר, מארוול ו"מלחמת הכוכבים", שלא להזכיר את סרטי האנימציה הקלאסיים של דיסני – היא לא ממש צריכה טובות מכנסים של אחרים. היא יכולה לעשות כנס משל עצמה, וזה יספק מספיק חומר לגיקים להתאבסס עליו למשך שנתיים. אמרה ועשתה. לכנס קוראים D23 והוא קורה ממש עכשיו. מבחינה חדשותית, המרכז שלו הוא שתי מסיבות-עיתונאים גדולות: האחת התרחשה אתמול, וכללה חשיפת פרטים על סרטי האנימציה הבאים של דיסני ופיקסאר; השניה הסתיימה לא מזמן ועסקה בסרטים הלא-מונפשים הבאים של דיסני, וגם במארוול וב"מלחמת הכוכבים". החלק המארוולי של העסק, בעצם, כלל מעט מאוד חדשות; האנשים באולם זכו לראות קטעים מהסרטים הבאים, אבל לנו זה לא עוזר בהרבה. ועדיין יש הרבה דברים לדבר עליהם, יותר מכפי שאני אוכל לפרט, אז נעשה את זה בפורמט של "קצרצרים" (מזמן לא היה).


קודם כל: "צעצוע של סיפור 4"" הסרט שיש לי איתו יחסי אהבה-שנאה עוד הרבה לפני שהוא יצא. אסור לסרט הזה להתקיים. כתיבת הצירוף "צעצוע של סיפור 4" מכאיבה למקלדת שלי. אין שום סיבה להמשיך את "צעצוע של סיפור" ושום דרך שבה הוא יוכל להמשיך שלא תהיה ירידה מהסיום המושלם של הטרילוגיה. מצד שני, זה פיקסאר עושים "צעצוע של סיפור", אין שמץ של סיכוי שאני אפספס את זה. אוף.

אז הסרט יוצא ביוני 2017, ועכשיו סיפרו לנו גם על מה הוא, וזה… מעניין: במשפט אחד, וודי ובאז יוצאים לחפש את בו-פיפ. בו-פיפ היא דמות בעייתית בהיסטוריה של "צעצוע של סיפור". היא מדגימה עד כמה הסרטים האלה (ופיקסאר בכלל) היו במשך שנים רבות מועדון לבנים בלבד. בו-פיפ היתה דמות הצעצוע הנשית היחידה ב"צעצוע של סיפור" הראשון, והיא לא עשתה כמעט כלום: היא היתה שם רק בשביל זיווג רומנטי לוודי. גם ב"צעצוע של סיפור 2" היא נשארה בבית, לטפל בכבשים או משהו, בזמן שהצעצועים הבנים יצאו להרפתקאות, ומהרגע שג'סי נכנסה לתמונה, בעצם כבר לא היה צריך אותה בכלל. היא היתה כל כך מיותרת, שבפיקסאר החליטו פשוט להיפטר ממנה. בו-פיפ לא משתתפת ב"צעצוע של סיפור 3"; היא מוזכרת, במשפט אחד, כשוודי נזכר שהיא אבדה איכשהו בדרך. מכיוון ש"צעצוע של סיפור 3" הוא גאונות צרופה, הדילול הזה בדמויות מנוצל בשביל רגע מרגש וחשוב כדי להבהיר את מצבם של הצעצועים בתחילת הסרט, והפחדים המוצדקים שלהם.

אז עכשיו היא חוזרת, מתברר. כנראה שיש עוד מה לספר על האופן שבו בו-פיפ נפרדה מהצעצועים האחרים, ועל הרומן שלה עם וודי. זה נשמע מעניין. אוף.


הסרטים הבאים של פיקסאר שעליהם דובר הם ברובם המשכים, למרבה הצער. אחרי "הדינוזאור הטוב" שמגיע עוד השנה יצאו "מוצאים את דורי" (יוני 2016), "צעצוע של סיפור 4", כאמור (יוני 2017), "מכוניות 3" (מתישהו, למי באמת אכפת) ו"משפחת סופר-על 2". בין כל אלה, יש רק סרט מקורי אחד: זה שעד היום נקרא "הסרט של פיקסאר על חג המוות המקסיקני". אז לסרט הזה, מתברר, קוראים "קוקו". הרבה מאוד מידע מעבר לזה לא קיבלנו – זה על ילד בן 12 שפוגש את בני משפחתו המתים ומפענח מסתורין עתיק או משהו. והנה תמונה מ"מוצאים את דורי" בלי שום סיבה מיוחדת. אני מחבב את התמנון הזה.

dory


פיקסאר, אחרי "הקול בראש", שודרגו חזרה לדרגת "הדבר הכי נפלא אבר", אבל אחרי "לשבור את הקרח", סרטי האנימציה של דיסני מחזיקים בתואר הדבר השני-הכי-נפלא-אבר בערך, ולכן גם הם מעוררים הרבה עניין. הסיפור הגדול של השנה הבאה הוא כנראה "מואנה" – סרט-הנסיכה הפסיפי שכל מי שראה פיפס ממנו יצא נלהב מאוד. אבל יהיו עוד: ב-2018 תצא הגירסה של דיסני ל"ג'ק והאפונים" – האם זאת אגדת-גרים הידועה האחרונה שלא קיבלה עדיין עיבוד אנימציה של דיסני? – אבל, על פי המנהג שלהם בשנים האחרונות, הסרט לא ייקרא פשוט "ג'ק והאפונים" אלא בשם רומזני ולא ממש לעניין: "Gigantic". בגירסה הזאת, ג'ק עולה לממלכת הענקים שמעל העננים ומתחבר שם עם ילדה ענקית בת 11 (ר' התמונה למעלה).


כמו "צעצוע של סיפור" וסרטי פיקסאר אחרים, גם "הקול בראש" יקבל מיני-המשכים בצורת סרטונים קצרים. מה שיכול להיות מאוד נחמד – חמש הדקות האחרונות של הסרט הדגימו שיש המון דברים מגניבים לעשות עם הרעיון של הרגשות, של ריילי ושל אנשים ודברים אחרים. הסרטון הראשון נקרא "הדייט הראשון של ריילי?", הוא יגיע עם ה-DVD של הסרט באוקטובר, ויש כבר קליפ מתוכו.


דיסני מציגים בשנים הקרובות את "אליס בארץ הפלאות 2", או איך שיקראו לזה (יש לי הצעה לסלוגן: "כי יותר גרוע מהסרט הקודם זה לא יכול להיות!"), וגם את הגירסה המצולמת, בבימוי ג'ון פאברו, ל"ספר הג'ונגל" (שהטריילר שלה זכה לתשואות, וכנראה יגיע לאינטרנט בקרוב). וגם גירסה מצולמת ל"היפה והחיה", וגירסה מצולמת ל"חברי הדרקון אליוט, ג'יז, הם באמת עושים הרבה מאלה. וגם "שודדי הקאריביים 5: כן, הסדרה הזאת עדיין קיימת", שההכרזה הגדולה לגביו היתה על כך שאורלנדו בלום יחזור להשתתף בסדרה. דבר מוזר קרה לי עכשיו: נדמה לי שאני מצפה יותר לבואו של אורלנדו בלום מאשר לג'וני דפ.


השמועות היו נכונות: הבמאי של "מלחמת הכוכבים, פרק 9" יהיה קולין טרברו, ישר מההצלחה העצומה של "עולם היורה". קולין טרברו עושה רושם של בחור טוב, ואני חשבתי ש"עולם היורה" היה סרט-פופקורן כיפי וחביב, אבל הוא לא היה הרבה יותר מזה, ולא משנה כמה כסף הוא הכניס. הברקות מיוחדות לא ראיתי שם. את "פרק 8" מביים ריאן ג'ונסון, שכבר הוכיח את עצמו כיוצר עם פי מיליון יותר יצירתיות ומקוריות מטרברו. השאלה היא אם יצירתיות ומקוריות הן מה שדיסני מחפשים ב"מלחמת הכוכבים". אני מקווה שכן.


לא בדיוק קולנוע, אבל: "מלחמת הכוכבים-לנד" תיפתח בדיסנילנד. פעמיים, למעשה. אחת מהן תהיה תוספת לדיסנילנד שבקליפורניה, ואחת לפארק "דיסני הוליווד סטודיוס" בפלורידה. תהיה קנטינה. נדמה לי שאני יודע איזו מוזיקה ינגנו שם. ותהיה מילניום פאלקון שאפשר לטייל בתוכה. כל זה היה צפוי לחלוטין בערך מהרגע שבו דיסני הודיעו על רכישת לוקספילם, זה עוד ניצול ציני של מותג אהוב, ואני רוצה לנסוע לשם מחר.