הנה העניין: הדבר הזה בסוף פרק 6 היה כל כך מזעזע שלא ממש היה לי חשק להתייחס בהומור אליו, או לסדרה בכלל. ולכן, סיכום הפרק השבועי של "משחקי הכס" מוקדש כולו לנושא שונה לחלוטין.
אזהרה: אם אי פעם חשבתם על האתר הזה כעל מקום אינטליגנטי או ציפיתם להומור בעל רמה של תחכום, אני ממליץ בחום לדלג על הסרטון הזה. לא מומלץ לילדים ולאנשים עם טעם טוב.
צילום ועריכה: אלעד רט, DigTV
אני ממש מתנצל. זה לא יקרה שוב. בשבוע הבא נחזור לשידורינו הרגילים כנראה.
סיכום טקסטואלי קצת יותר רציני בטיים אאוט.
בפרקים הקודמים של משחקי הכס:
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 1
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 2
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 3
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 4
פישטיוב: משחקי הכס, עונה 5, פרק 5
סאנסה :'-(
לא יכולתי לעמוד בזה, בכיתי מלא בסוף הפרק. למה הסצינה הזאת הייתה נחוצה בכלל?!
אפשר בבקשה את השפיות שלי בחזרה?
(ל"ת)
יש תרופה עממית ידועה להחזרת השפיות.
תרצה בטעם ענבים?
ארררררגגגג מה הקטע שלהם עם סצנות אונס שלא בספרים????
פעם אחת – מילא.
פעמיים – התעצבנתי. קצת.
פעם שלישית שיש סצנת אונס שלא מקדמת את העלילה או את הדמויות בכלל בכלל, אפילו סותרת את הכיוון שהדמויות הלכו אליו, ואפילו לא נמצאת בספרים – אני כבר שוקלת להפסיק עם הסדרה ולהתמקד בספרים.
גאד דאמיט. כבר עברנו על זה, כבר שידרו לווייס ובניוף שאונס כמכשיר עלילה, צריך להתייחס אליו ברצינות ולא לזרוק אותו כלאחר יד – אבל שוב הם הולכים בכיוון הזה. זה מבזה את הדמויות ואת המין הנשי בכלל. דייייייייי
זה בסדר
סאנסה פשוט הייתה צריכה להגיד לראמזי בולטון "עצור שנייה, אני רק הולכת לרגע להדליק נר בראש המגדל ומייד חוזרת!"
אגב עם כמה שזה אכזרי
אני לא חושב שבסטנדרטים של ווסטרוס זה נחשב בכלל לאונס, אלא למימוש נישואין רגיל. ברוב החתונות אלה בתולות צעירות שהקהל מפשיט אותן ואין להן ממש זכות בחירה
אני חושבת שהתכוונת לבעל ולא לקהל
מצד שני לפי HBO יכול להיות שאתה צודק.
לא בספרים? נראה לי שלא קראת את הספרים
הסצינה המדוברת הייתה פחות או יותר פי 100 יותר נוראית בספרים (אמנם הדמות שם לא הייתה סנסה, אבל זה לא משנה). חוץ מזה, הסצינה הזו, שהתרחשה מחוץ לשוט, דווקא היא זו ששברה את גב הגמל? זה מרגיש כאילו לא רק שלא קראת את הספרים, גם לא צפית בסדרה…
זה היה בספרים
אבל בנוסח קצת אחר …
כן, כי היחסים שלו בספרים עם ג'יין פול היו בהסכמה.
(ל"ת)
בהסכמה של מי בדיוק..?
(ל"ת)
... .
אה או-קי:)
(ל"ת)
אגב, אפשר לשאול למה פעמיים?
מבין שלושת סצינות האונס בסדרה, אחת מהן התרחשה בספרים בוודאות (דרוגו את דאני בעונה הראשונה). השנייה (ג'יימי את סרסיי) גם הייתה בספרים, הבעיה הגדולה כאן היא שבספרים זה בפירוש לא היה אונס אלא יחסים בהסכמה בין שתי הדמויות, אבל הבימוי והכתיבה הנוראיים של הסדרה גרמו לכך שעל המסך זה היה נראה כמו אונס, ללא כל ספק. והחלק המטומטם הוא שזה אפילו לא היה בכוונה והיה די ברור שהם רוצים להראות את זה כיחסים "נורמליים" (אתם יודעים, נורמליים עד כמה שאפשר בין שתי הדמויות הספציפיות האלה ובמקום הספציפי הזה), אבל הם נכשלו בצורה כ"כ מזוויעה ולא מקצועית, שלא פלא התלונות המוצדקות על הסצינה הזאת.
אדביסי!
במקום כל ההתמקחות הזאת טיריון פשוט יכל להציע לו Tits בתמורה לשחרורו ולסגור עניין.
מה היה בסוף שהיה כל כך מזעזע?
אפשר ספוילר בבקשה?
לא מפחיד?!
רמזי של הסדרה מבעית. אם בספרים הוא גרוע יותר, הרי שהצילו.
זה מה שאמרתי
הוא מפחיד אבל לא כמו בספרים.
זה מוזר כי נראה שעשו לו הנחות מסיבה כלשהי. כי ג'ופרי למשל, יותר מזעזע בסדרה. מה שמעיד על כך שכשהיוצרים רוצים, הם יכולים. אבל דווקא במקרה של רמזי, הם לא רוצים.
מסכים עם הכל חוץ מ..
"אצל רמזי ברור שהוא לא סאדיסט; הוא לא נהנה מהמעשים שהוא מבצע"
נראה לי שהמשפט הזה השתרבב לתגובה שלך בטעות.
בערך מסכימה איתך
מבלי להיכנס להבדלים בין "מפחיד" ל"מבעית", הרבה ממה שאמרת לגבי רמזי הוא נכון. אבל זה נכון לגבי רמזי של הספרים ולאו דווקא של הסדרה.
בשני המקרים רמזי הוא סאדיסט. אני לא יודעת אם זאת הייתה טעות כשכתבת את זה, אבל לי לא היה ספק שהוא נהנה ואפילו מאוד מהכאב שהוא גורם.
הבעיה היא שבספרים, רמזי מתעלל (או לפחות רוצה) בכולם, ללא יוצא מהכלל באופן רנדומלי והוא ידוע באכזריות שלו בכל רחבי הממלכה. ומה שעוד יותר מפחיד הוא שכשהוא כן פוגע באחרים, אין להם לאן לברוח. אין להם מעמד, כסף או נר בחלון אסטרטגי שיכול להציל אותם. הם חסרי אונים לחלוטין והם יודעים את זה. אין להם שום ברירה אחרת חוץ מלהיות נתונים לרצונו של רמזי ובחלק מהמקרים אין להם אפילו אפשרות להרוג את עצמם בשביל לברוח ממנו. לא יודעת מה איתך, אבל אותי זה מבעית ברמה כזאת שפחדתי לקרוא פרקים שידעתי שהוא מופיע בהם.
בסדרה לעומת זאת, רמזי אמנם פוגע באנשים, אבל הרבה מפעולות שלו הן מאחורי הקלעים. אפילו ת'יאון. הפעם היחידה שראינו את רמזי עושה משהו לתי'און הייתה בסצנה הזכורה לרעה מהעונות קודמות ומאז כל ה"עונשים" שלו נשארו מחוץ למסך.
בנוסף, רמזי בסדרה לא מתעלל סתם באנשים כי הוא יכול. הוא מתעסק עם ת'יאון שהיה בוגד ובדיוק רצח את המשפחה המאמצת שלו והמפגש שלו עם רמזי השתמע כמו קארמה רעה. חוץ ממנו, יש את סאנסה שהיא דמות ראשית ורמזי הוא חלק מההתפתחות שלה כדמות (והיא לא חסרת אונים מולו. יש לה תומכים בתוך ומחוץ לוינטרפל). אם הוא עשה עוד משהו מתועב למישהו אחר, זה מסופר לנו ע"י דמויות אחרות.
אני לא מתווכחת שרמזי בסדרה הוא מפלצת. הבעיה שלי היא שהוא מפלצת בלאי. הוא מחויר לא רק לעומת רמזי של הספרים אלא גם לעומת ג'ופרי מהסדרה. ואני פשוט לא מצליחה להבין למה לעזאזל היוצרים ריחמו עליו ככה.
"כי פעם אחרי פעם מוכח שהוא אינטליגנטי; שיש לו מחשבה טקטית ואסטרטגית טובה"
כן, לא הבנתי למה כתבת את זה. אני אשמח לדוגמאות כי אני לא הרגשתי שיש לו תכנית על מאחורי הפעולות שלו.
יש סצינה שחצי מהשחקנים לא הסכימו לצלם?
היא היתה כבר? אם כן איזה היא היתה?
(אם לא אשמח אם לא תכתבי. תכתבי בספויילר שזה לא קרה עדיין, שלא אפתח (ושאחרים לא יפתחו) בטעות).
זאת הסצינה בסוף הפרק הנוכחי שכולם מדברים עליה.
(ל"ת)
אל תשאל אותי, תשאל את איוואן ראיון.
(ל"ת)
יש סצנה העונה שהשחקנים לא רצו לצלם? אפשר כתבה או משהו על זה?
(ל"ת)
תגובה אחת מעליך...
(ל"ת)
זאת הייתה סצנת בסיום של הפרק
אין כתבה אחת שמאחדת את הכל, אבל בטיזרים וראיונות שהשחקנים עשו על העונה החמישית נאמר שתהיה סצנה מזעזעת כ"כ שכהשחקן שמשחק את רמזי ראה את התסריט הוא אמר "לא, אני לא רוצה לצלם את זה". אלפי אלן אמר שהסצנה הייתה "מאוד קשה נפשית" וסופי טרנר אמרה "מזעזע, אבל היה כיף לצלם" (?)
ההנחה היא שמדובר בסצנה שהייתה בפרק האחרון.
בעע
עונה כל כך חלשה. אני מרגיש כאילו הכל תקוע במקום.
עונה חלשה, חוץ מהפרק הנל
בתור אחד שקורא את הספרים מעולם לא היה לי בעיה שהם שינו דברים, אבל העונה הם קצת פקשושו, למעט לפרק הזה שלטעמי היה הפרק הרי טוב העונה ובכללי פרק טוב של משחקי הכס. מקווה שימשיך ככה.
בינתיים הפרק הכי חזק של העונה
קרו בו הכי הרבה דברים.
והסוף…
אופס ! ספויילרים לפרק 6 !!! שכחתי לסמן
(ל"ת)
ג'יזס אנשים, סבלנות...
(ל"ת)
מה, אתה לא מזהה?
זה הגנים הבהאיים
יו, ג'יי.קיי סימונס במשחקי הכס יכול להיות אדיר.
לגמרי.
אפשר למצוא איזה תירוץ ללהק אותו בתור המפקד החדש של משמר הלילה ואז לתת לו סצינות עם ג'ון.
"I know nothing"
"Louder"-
"I know nothing"
"!LOUDER"-
"!I KNOW NOTHING"
"You are a worthless piece of shit whose daddy left mommy , and who is now weeping and slobbering in my front of my men like a 9 year-old girl. So for the final, brother-fucking time, SAY IT LOUDER"
"I KNOW NOTHING"
".Start training harder, bastard"
אגב
נראה שבכל האינטרנט נזהרים לא לספיילר את הסצינה המדוברת של הפרק, חוץ מוואלה שפשוט חושפים מה קורה בה בדף הראשי שלהם (לא באופן מפורש, אבל בכזה שאי אפשר לטעות בו).
הפרק כבר שודר, מה יש לספיילר?
(ל"ת)
מה הקטע הזה עם הרצון לסיפוק מיידי...
(ל"ת)
יותר כמו רצון לעניין...
(ל"ת)
אז חכה. רק חכה.
(אני מצטער שאני נורא רגשי בדיבורים על הסצינה הזאת, זה פשוט שמדובר בקו העלילה האהוב עליי בספרים והיחיד שעושים בסדרה המטומטמת הזאת כמו שצריך – כן, למרות ההחלפה של ג'יין בסאנסה – אז חבל לי שאנשים פוסלים אותו ככה).
!I DID MY WAITING! 12 YEARS OF IT! IN AZKABAN
רגע, לא.
להגיד "לחכות" זה קצת מעצבן. זה כמו אלה שאתה אומר להם שהתחלת סדרה שהמליצו לך עליה ולא התלהבת מהפרקים הראשונים והם אומרים "פסדר, עונות 1-2 לא משהו אבל מהשלישית זה ממש משתפר!" אוקיי, גם אם זה נכון (וזה עניין של טעם, מן הסתם) אני לא אשב ואכריח את עצמי לצפות בשתי עונות רק בשביל הסיכוי שאולי זה ישתפר.
אותו דבר פה. מתחילת העונה לא קרה שום דבר שבאמת עניין אותי. רק הפרק הזה, השישי מתוך עשרה, התחיל להראות גרעינים של עניין. ואירוע שנראה מיותר ובקלות יכל להפוך להיות מעניין לא עשה את זה. סליחה, אבל מתחיל להמאס לי לחכות. זה כמו שאחרי שהעונה תיגמר אני אגיד למישהו שלא ראה אותה (דוגמה) "שמע, ב 8 פרקים הראשונים לא קורה כלום, אבל השניים האחרונים אדירים!". גם אם שני הפרקים האחרונים של העונה הזאת יהיו הכי מטורפים ונהדרים בתולדותיה, מעצבן אותי לצפות בעונה הזאת שבוע אחר שבוע ולהרגיש שאני לא מקבל תמורה לזמן שלי. אין לי בעיה שעושים בילד-אפ לדברים, אבל אפשר גם להיות מעניינים בו-זמנית. העונות הקודמות עשו את זה יופי.
כמו שאתה מבין, אני רק משתמש בסצינה הספציפית הזאת כדי להוציא עצבים על כל העונה עד כה. אם באמת יקרה משהו גדול בעקבותיה עוד פרק או שתיים אולי אני אשקול להסתכל עליה אחרת. אבל כרגע היא נראית לי סתמית ומרגיזה וגם המשך שלה עוד פרק או שניים נראה לי מאוחר מדי, בהתחשב שנשארו רק עוד ארבעה לעונה.
יו, אני מדבר על הסצינה הזאת, הקו הזה, ורק עליהם.
את השעמום שלך מכל השאר אני מבין לגמרי.
ספוילר לפרק הנוכחי מעליי!
אוף…
ברור שזה היה חלק מן העניין, אני לא מכחיש.
אפילו ציינתי את זה בתגובה ("לא (רק) מאיזה סיבה משפטית" = מכיוון שסופי בת מעל ל-18 והדמות שלה בת 17 אין בעיה משפטית פורמלית בהצגתה עירומה, אבל עניינים של חוזה נכללים בתחום המשפט).
עניינים של חוזה וחזה.
(ל"ת)
מתאים גם לאיזה פתיל
מקביל על משחקי הכס בכתבה החדשה יותר – בהקשר דיאנריזי.
בסצינה עם טיריון כבר הייתה לזה סיבה משפטית נטו
(החוק בבריטניה אומר שאסור לצלם סצינת עירום/מין עם שחקנים קטינים [אצלם זה 17 אם אני לא טועה?] ויותר מזה, גם שחקנים שאינם קטינים אבל משחקים דמויות שהן כן קטינות – אסור לצלם איתם דברים כאלה).
ושוב, רוב הניתוח שלי ללמה הציגו את הסצינה ככה נובעת מקריאה של הספר. לדעתי זה פשוט מאוד: הסצינה המקבילה מהספרים מתרחשת מנקודת המבט של ת'יאון. מן הראוי שבסדרה יפעלו ע"פ אותו עיקרון.
הסיכום הטקסטואלי של הפרק
בטיים אאוט.
רמת גן!
באמת שזה מבריק.
ביצעת עריכה כל שהיא לטקסט ?
כי אני חושב שנעלמה שם איזה פסקה על סרסרי… אולי דמיינתי שקראתי את זה בפעם הראשונה?
אני זוכר שבהרצאה שפעם שמעתי על הסרט פסיכו של היצ'קוק
המרצה הדגים את הטכניקה והחדשנות של היצ'קוק. אם פתאום מתפוצצת פצצה על המסך אזי הקהל מופתע, אבל בדרך מצומצמת. אם, לעומת זאת, הפצצה מופיעה על המסך כאשר השעון מתקתק אחורה לקראת הפיצוץ, כאשר הקהל רואה אותה אבל רק הגיבור לא, ובא לכולם לצרוח "תיזהר! יש כאן פצצה!" – אזי לבסוף כשהפצצה מתפוצצת האפקט על הקהל הרבה יותר משמעותי.
את הסצנה המדוברת בנו למעשה מתחילת הסדרה, ביתר שאת מתחילת העונה וכמובן גם בפרק עצמו. לכן האפקט שלה היה כל-כך מזעזע. ובהיצ'קוק, כמו היצ'קוק, לא הראו לנו את המעשה עצמו אלא רק ברמיזה בשוט על הפנים של ת'יאון ובקולות הנוראיים ברקע. עבודת בימוי פנטסטית לטעמי.
קצת חבל שהסדרה סובלת מסכיזופרניה מסויימת. אם בבראבוס ובווינטרפל בונים את האווירה ואת הדמויות בצורה מרתקת, במעלה מלך ההתרחשויות הן ביזאריות, ובדורן פשוט מגוחכות. מקווה שהעסק ישתפר בשניהן. מקווה גם שחסרי הפנים יאפשרו לאריה לחסל את מרין טראנט שמגיע לבראבוס, ומי יודע, אולי גם שיאפשרו לאח לאנסל להעיד נגד סרסיי על זה שבשעתו הפכה אותו לנער השעשועים שלה.
כמו שאמרתי בתגובות לאחד הפרקים הקודמים,
הם לא באמת מתרחקים מהספרים, הם פשוט מפשטים את העלילה ומקטינים את העולם. כמות הדמויות וקווי העלילה שמתרחשים במקביל, לו היו מכניסים את כולם לסדרה כפי שהם מופיעים בספר, היו כנראה דורשים 40 פרקים, עמוסי אקספוזיציה, כדי שנבין בדיוק מי כל האנשים הנוספים האלה, מה בדיוק הם עושים שם ולמי הם קשורים ולמה הם פועלים דווקא ככה ולא אחרת.
אז ככה יוצא שבמקום מהלך מורכב יותר של סרסיי, שפשוט אין זמן ויכולת לבנות אותו כמו שצריך מבחינת ההיקף שלו, קיבלנו את גרסת החוברת צביעה הפשטנית להחריד והלא הגיונית בעליל שלו. אפשר כמובן לראות את זה גם בכל מה שקורה כרגע עם אצבעון, עם ג'יימי, עם טיריון ופחות או יותר בכל קו עלילה שנותר בסדרה הזאת. ההדרדרות הזאת ברמה שכולם מדברים עליה? זה פשוט. זה בגלל שנותנים פה לוויס ובניוף להעתיק בצבעי ידיים ומטפחת קשורה סביב העיניים עבודה של צייר אמיתי.
אולי זה האיכות הגרוע של התמונה
אבל רק לי נראה שתיאון מסית את המבט בסוף (בניגוד למה שרמזי ביקש ממנו)?
הערות לפרק
אחד החלקים היפים בספר הרביעי הוא ההרס האיטי והלא מודע שסרסיי מבצעת בכל מה שאבא שלה בנה. משום מה זה לא עובר טוב בסדרה וחבל, כי לדעתי ליטוש הדיאלוגים הוא כל מה שצריך.
לגבי הפרק, לדעתי הסצינה המופרכת ביותר היא לאו דווקא הקרקס בדורן, אלא החקירה המגוחכת של לוראס שגרמה לכל משפחת השלטון להתייצב בחדר קטן ללא שומרים מטעמם, ולהשתומם כשהחקירה לא נוטה לטובתם (על עורך דין שמעתם?). מצד אחד הדמויות מיוצגות כמתוחכמות ומניפולטיביות, ומצד שני הן מראות נאיביות שאין כדוגמתה.
הסיבה שהם מוקד הזעזוע זה זה שהם טובים
אם הם לא היו כאלה טובים כל הדברים שקרו להם לא היו מזעזעים. לבית לאניסטר גם קרו דברים רעים במהלך הסדרה אבל הם לא היו מזעזעים בגלל שכל כך שנאנו אותם וייחלנו שהם גם ייסבלו.
כן אבל זה קל.
הכי קל להראות זעזוע בלקיחת דמות טובה בעולם מלא רשעים ותככנים ולכרות לה את הראש. או לתקוע לה סכין בלב. או לאנוס אותה. וכן, בפעם הראשונה זה היה שיחוק. שאפו. אבל עכשיו? זה כבר מתחיל לחזור על עצמו.
הייתי בא בטענות ליוצרים אם זה היה קורה רק לדמויות טובות
אבל מכיוון שזה קורה גם לדמויות שנואות זה, מבחינתי לפחות, בסדר (כלומר אני לא מרגיש שהיוצרים משתמשים בטריקים זולים כדי לזעזע אותנו).
אכן, זה קרה גם ללא מעט דמויות "רעות"
בראש ובראשונה ג'יימי שכמובן איבד יד בצורה מזעזעת, סרסיי שראתה את הבן שלה מורעל לנגד עיניה, דאבוס שאיבד בן ועוד כהנה וכהנה
סליחה, דאבוס הוא דמות רעה?
(ל"ת)
אם הוא לא היה רע, הוא לא היה מארח את הצמרת הכלכלית העולמית כל שנה ל'ועידה'.
(ל"ת)
סתם שאלה לדעתכם
אני לא קראתי את הספרים אז אני לא יודע אם באמת טיריון ודיאנריז יפגשו בסוף.
אבל בהנחה שכן,
האם אתם חושבים שהסצינה תוצג מהצד של טיריון (יראו אותו נכנס לפרמידה ואז הוא יכנס לאולם הכס במירין)
או מהצד של דיאנריז (יושבת ומדברת עם היועצים שלה ופתאום טיריון וג'ורה נכנסים)
יכול להיות שאני לוקה בחלום הזייתי שלא יתרחש אף פעם, אבל אני באמת לא יכול להחליט איך אני אעדיף שהסצינה תוצג אם היא מתרחשת בכלל
אם הסצינה תתרחש,
אני מאמין שג'ורה וטיריון יוכנסו למירין (או איפה שחלאיסי לא תהיה) בפקודת דיאנריז ולכן סביר להניח שזה יהיה סיפור שיותר קשור לחלאיסי ואולי יוצג מנקודת מבטה. בנוסף, טיריון הוא רק קלף מיקוח פה (וכן, אני יודע שהוא הדמות הכי מגניבה בסדרה). יש עוד סיפור שצריך להיפתר לפני טיריון וזה הבגידה/ניסיון כפרה של ג'ורה בדיאנריז.
סצינת הלחימה עם נחשות החול היתה עשויה ממש לא משהו לדעתי
מאוד מפתיע בהתחשב בסצינות האקשן המצוינות שהסדרה סיפקה עד עתה.
אני לא יודע כמה אפשר להתפרנס מסחר בפינים
לפי שיר של king missle, המחיר בשוק הוא 22 דולר ואם מתווכחים – אפשר לרדת ל-17 דולר
https://www.youtube.com/watch?v=PYwiwbgMusY
יפה שעשית את המערכון הזה
בלי להראות את אבא של ת'יאון פותח את החבילה שהוא קיבל ממוכר הפינים ומתאכזב, הצלחת לצאת אפילו מהסיטואציה הזאת בחן!
המצב על הפינים
(ל"ת)
באופן מפתיע, דווקא במאקו קראתי את המאמר הכי חכם ומדוייק שנוגע לנקודת המחלוקת בפרק הזה:
http://www.mako.co.il/culture-culture-shtendel/Article-74903dbe8207d41006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=389626226
זה לא צביעות
להזדעזע מפגיעה בדמות שיש לך רגשות כלפיה ודאינריז ילדה? סאנסה עוד נראית בת נוער אבל דאינריז?!
אין בעיה להזדעזע ולהיות עצוב בשביל הדמות,
אבל זה כן צבוע שעכשיו נזכרתם לקפוץ ולהגיד שהסדרה והיוצרים הם לא בסדר כאילו זאת הפעם הראשונה שמשהו רע קורה לדמות בסדרה.
בלי קשר שאני גם לא מבין איך אנשים היו כל כך מופתעים, ידעתם שסאנסה ורמזי מתחתנים, ידעתם שרמזי חולה נפש ושסאנסה כנראה לא תרצה לזיין בולטון, אני לא יודע איך הסיפור היה יכול להמשיך בצורה שונה.
אם זה בסדר להזדעזע יותר
עבור דמות שיש לך רגשות כלפיה אז זה גם בסדר למלל את הזעזוע. בגלל שזו סדרת טלוויזיה הרגש הןא הכל ואין מקום לטיעונים תועלתניים (כדוגמת למה להציל רק מי שאתה אוהב) לכן לא להוציא לפועל את הרגשות שלך זוהי אפאתיות.
אני לא הייתי בטוח שסאנסה תסרב לשכב עם בולטון, זה פשוט הופך את ההסכמה הראשונית שלה למאוד, מאוד מטומטמת.
הגיוני בדיוק כמו לומר
"לא הבנתי מה אנשים כזה מזדעזעים מזה שהכלב של הגיבור מת בנסיון להציל אותו, הרי הדמויות אכלו שניצל קודם"
לא הבנתי את הנקודה שלך,
גם אני מאוד מזועזע מהסצנה (אפילו עכשיו) והייתי עצוב מאוד ממה שקרה לסאנסה כי היא אחת מהדמויות האהובות עליי. אבל לא כעסתי על היוצרים (ולא קראתי להם מפגרים) על שהעזו לצלם סצנה כזאת. לא הבנתי מה הכוונה שלך ב"למלל את הזעזוע", אבל אף אחד לא אמר שזה לא בסדר להוציא לפועל את הרגשות שלך.
ומה מטומטם בהסכמה הראשונית שלה? (ודרך אגב, טכנית ההסכמה הראשונית שלה הייתה עם טיריון אבל הוא זה שלא הוציא את זה לפועל.)
נ.ב. אתה לא היית בטוח שאם שלסאנסה הייתה מילה בעניין, היא הייתה בוחרת שלא לקיים יחסי מין עם הבן של האדם שרצח את אחיה ובגד במשפחתה?
ההסכמה הראשונית הייתה פאק בעלילה,
זה לא היה הגיוני לדעתי שסאנסה תסכים להצעה של ליטלפינגר.
אבל בלי קשר, אני פשוט לא מבין על מה אנחנו מתווכחים, יש פה הרבה אנשים באתר שכועסים על היוצרים ועל הסדרה על הסצנה הזאת, אני טוען שזה לא הגיוני ולא בסדר לכעוס על הסדרה בגלל הסצנה הזאת. אבל אני לא מבין מה אתה טוען בכלל.
שאתה טועה, כמובן.
(ל"ת)
אבל למה אני טועה?
למה הסצנה המדוברת לא הייתה בסדר, למה לא היו צריכים לצלם אותה ולמה היוצרים מפגרים כי הם עשו סצנה כזאת?
אל תיכנס לקטנות. טועה וזהו.
(ל"ת)
למעשה, אם יש משהו שהיוצרים מדגישים בסצינה הזו זה שהיא מזעזעת
הם אפילו העמידו דמות אחרת שמתבוננת במעשים ומזדעזעת עבורנו. זה בניגוד גמור להתענגות על זוועות (לרוב לא מיניות) שראינו בסצינות אחרות, או האגביות שבה מתרחשות זוועות אחרות (למשל המוות של הילדה בתחילת הפרק). אני לא חושב שהסצינה הזו, כפי שהוצגה, יכולה לשלהב צופה כלשהו או אפילו להוציא את ה"וואו" שצופים הרגישו אחרי החתונה האדומה. זה פשוט סצינה מזעזעת ומדכדכת, ומבחינה מוסרית אין בעיה בהצגת אונס כל עוד הוא לא מוצג כמשהו חיובי, ודווקא העובדה שהדבר קורה לדמות כל כך חיובית מונע מאיתנו להרגיש משהו חוץ מזעזוע.
אם כבר רוצים לכעוס על הסדרה, כדאי להתחיל עם ההצגה האיומה שלה של "זונות מצחקקות" או בסיפור האהבה שהתחיל באונס של דנריס ודרוגו.
זה מאמר מאוד לא חכם.
אם 'קיבלנו' אונס בתחילת הסדרה, אז אפשר להצדיק כל התעללות מינית לא אנושית ולא רלוונטית שתופיע בסדרה, ולקרוא לנו צבועים אם אנחנו מזדעזעים?
וזה לא צבוע להזדעזע במיוחד אם דמות יקרה לנו נפגעת. אם היוצרים גורמים לנו להיקשר רגשית לדמות מסוימת, ואז פוגעים בה, אז זאת אשמתם. זה רק הגיוני שיכאב לנו יותר.
אם כבר, אני שמח על כל הכעס ברשת. אם דבר כזה היה עובר בצורה חלקה ולא יוצר רעש, זה היה הרבה יותר גרוע. זה מוכיח שלאנשים היום יש יותר מודעות ואכפתיות לנושאים כמו אלימות מינית. לנפנף את כל העניין הזה כאילו כל הקהל של הסדרה הם חבורה של צבועים, זה כבר נהיה לא מוסרי.
אין סיכוי שבמקרה צילמת במצלמה נסתרת
את כל החברים/ות כשביקשת לשאול את הדילדו שלהם לצורך הסרטון הזה.
אם נתעלם מהסוף
שלא היה כזה נורא בעיניי (ומדורן.. אוי דורן) , היה דווקא פרק מעניין וטוב. ברור שזאת העונה הכי חלשה אבל אני עדיין מאוד נהנה מהכתיבה השמונה והמשחק.
אפשר לבקש להשאיר את ההודעה הזאת בלי תגובה?
(ל"ת)
I See What You Did There :)
(ל"ת)
ניסיון נחמד
האמת שקצת מפתיע שזה לא עבד
מי זה גילמן?
(ל"ת)
בניין של מדעי הרוח באוני' ת"א.
(ל"ת)
ועכשיו המחזמר
מאת כריס מרטין.
חושש שההתלהמות מוגזמת
יש חופש יצירה בסרטים וסדרות. אפשר לגעת גם בטאבואים ואפשר גם לצייר קריקטורות שצוחקות על מוחמד.
בהערכה גסה אני מניח שאפשר למצוא המון מקרי מוות שלא באמת מקדמים את העלילה באופן ישיר ואפשר להגיד גם עליהם שהם מיותרים, אבל לא ראיתי שזה קרה
זו סדרה, חברים.
אני ממש ממש לא מסכים
ואף חולק על דעתך.
אני חושב שלהגיד שסאנסה "מחליטה לשחק את המשחק ולהשתמש במיניות שלה ככלי" זו השלכה של הרצונות שלנו לגביה, ולא לגבי מעשיה בפועל. אנחנו רואים רמזים לכך שהיא תוכל להתבגר, להתחזק ולהתחיל לשחק את המשחק מעמדה אקטיבית ולא נכנעת, וזאת משום שגם היא מתחילה לראות את הרמזים הללו. היא יודעת מי היא, היא יודעת את מקומה וכוחה במשחק הנוכחי. היא אכן נכנסת לנישואים מתוך הבנה שלמה יותר את התמונה. היא מסכימה לתוכנית של בייליש כי היא אכן מאמינה לפוטנציאל שבתוכנית ובה עצמה. אבל מכאן ועד דמות חזקה ומניפולטיבית ברוח סרסיי ומרג'ורי יש הבדל של יום ולילה. היא מגיעה לשם, זה בטוח. היא למדה לשחק את המשחק היטב. היא אומנם נכלעת למצבים נוראיים אבל היא לומדת לתפקד בהתאם ועד כה לצאת מהם בחיים. אבל היא עדיין ילדה, והיא עדיין תמימה מידי בכדי לממש את כל הפוטנציאל שקיים בעינינו הצופים ובעיני עצמה. לא ארחיק לכת ולעולם לעולם לא אצדיק אונס משום סיבה, אבל אפשר להבין את החשיבות של המערכה הזאת. היא הרי עוד לא באמת מוכנה, היא לא באמת הדמות החזקה שהיא יכולה להיות. היא מאוד רוצה להיות וכבר מתחילה להאמין שהיא כזו (ע"ע סצינת האמבטיה) אבל היא עוד לא יודעת איך לסובב את המצב לטובתה. היא לא מבינה שיש בידייה את הכלים להפוך את היחסים בחדר המיטות לכלי בידיה. היא מגיעה לשם, אבל הדרך לא היתה ולא תהיה קלה, והיא כנראה צריכה לעבור הרבה בכדי שתוכל באמת להגיע לנקודה אליה כולנו כבר רוצים שתגיע.
סליחה, ספויילרים למעלה?
אם יש צורך לסמן, אפשר בבקשה?