הכתובת שמופיעה בתחילת "דני קולינס" מכריזה: "הסרט הזה מבוסס בערך על סיפור אמיתי, קצת". וזאת כבר התחלה טובה. המשפט הזה הרי נכון לגבי רוב הסרטים ה"מבוססים על סיפור אמיתי", והוא בהחלט מתאר בכנות מרשימה את מידת הקשר למציאות של הסרט הזה.
זהו הסיפור האמיתי: בשנת 1971, סטיב טילסטון, זמר פולק בריטי בתחילת דרכו, התראיין למגזין מוזיקה קטן, ובו הביע בין השאר חשש מכך שהתהילה והעושר ישנו אותו. הראיון משך משום מה את תשומת ליבו של מוזיקאי אחר, ידוע קצת יותר – ג'ון לנון. לנון כתב לאותו מוזיקאי מתחיל מכתב אישי, והוסיף אפילו את מספר הטלפון שלו. אבל מישהו במערכת העיתון העדיף כנראה למכור את המכתב במקום להעביר אותו ליעדו. רק 34 שנים מאוחר יותר המכתב התגלגל לידיו של טילסטון, שלא היה לו מושג על קיומו של המכתב עד אותו רגע. למרבה הצער, בשלב זה המספר של ג'ון לנון כבר היה לא זמין באופן סופי.
בכך מסתכם החלק ה"אמיתי" בסרט. על גב האנקטודה החמודה-טראגית הזאת הסרט בונה סיפור בידיוני שלם. הזמר הפך לדני קולינס (אל פאצ'ינו), שהתחיל את הקריירה עם הרבה נשמה וכשרון, ואז גילה שהחשש שלו מפני התהילה היה מוצדק. במשך עשרות השנים שחלפו מאז שהיה צעיר ומוכשר הוא מכר את נשמתו והתחיל לנפק המנוני פופ חלולים ואיומים תמורת הרבה (מאוד) כסף. הוא התמכר לאורח החיים הרוק-סטארי, הכולל אלכוהול, סמים ונישואין סדרתיים עם נשים צעירות מדי. הוא מאוד עשיר ומאוד לא מאושר, עד שהוא מגלה על המכתב האישי מלנון – וזה מדרבן אותו לנטוש בפתאומיות את הסופרסטריות ולנסות לתקן את חייו, באיחור קל.
נו טוב, אמרנו כבר שהסיפור הזה לא ממש אמיתי. נכון, הרעיון של כוכב-על מיליונר שמנסה פתאום להפוך לאדם טוב יותר נשמע הרבה יותר כמו סרט הוליוודי שמאלצי מאשר כמו סיפור מהחיים – מכיוון שזה בדיוק מה שהוא. אחרי פתיחה מצוינת, עם שתי סצינות שמציגות באופן יוצא מהכלל את האיש שקולינס היה פעם והאיש שהוא עכשיו, הסרט גולש בנוחיות לנוסחאות מוכרות ולא מאתגרות. אבל גם אז, הוא עושה את זה בחן.
הסיבה העיקרית היא השחקנים: אל פאצ'ינו, המגלם את קולינס, נמצא אמנם כבר זמן מה בסטטוס כל כך אגדי שהוא לא צריך להתאמץ, אבל מדי פעם הוא מראה איך הגיע לשם. קולינס שלו, הסטאר הפלרטטן שרגיל להיות מלך העולם, מתנהג כמו טוני סטארק, אבל דרך המסכה הזאת אפשר לראות את הפנים האמיתיות שלו. אנט בנינג מגלמת את מנהלת המלון שבו הוא מתאכסן והאישה שאיתה הוא מתחיל לפתח קשר בלתי סביר, וגם היא מוכשרת הרבה יותר מהנחוץ לתפקיד הזה. כריסטופר פלאמר מגלם את הסוכן והחבר של קולינס בנוחות רגועה שרק שחקן בן קרוב לתשעים שאין לו שום דבר להוכיח יכול להשיג. בובי קנבייל טבעי ומצוין בתור ההיפך המוחלט מהסטאר-פאוור של קולינס. אפילו התפקידים הקטנים בסרט שובצו בשחקנים לא בהכרח מוכרים, אבל חביבים מאוד ואמינים.
עוד דבר שעוזר לסרט להתעלות על הקלישאות שבו הוא המודעות העצמית, שמוגשת במנות קטנות ומדודות. בפתיחת הסרט כבר עשיתי מתיחות לקראת כמה גלגולי עיניים רציניים, כי ראיתי כבר מספיק סרטים על חייהם הכה קשים של אנשים עשירים נורא, ובדרך כלל אני שולח אותם לנגב את הדמעות בעזרת ערימת שטרות. אבל הסרט הקדים את הציניות שלי בציניות משלו, ומבהיר שהוא מודע לזה: אף אחד פה לא קדוש מעונה. כשקולינס מתנהג כמו כוכב קולנוע, הוא יודע שהוא מתנהג כמו כוכב קולנוע, ואנשים סביבו מודעים לפוזות שלו.
"דני קולינס" לא ממש פורץ דרכים חדשות ולא יספר לכם שום דבר שלא תוכלו לנחש מראש – אבל הוא מאוד נעים, ועושה טוב על הלב בלי להטביע אותו בכולסטרול. זה לא סרט רוקנ'רול, זה בסך הכל פופ, אבל פופ מבוצע היטב יכול להיות סבבה, ואפילו לרגש לפעמים.
פורסם במקור בוואלה
האיש עם המשקפי שמש בתמונה למעלה,
לגמרי נראה כמו רוברט דאוני ג'וניור מבוגר.
מעולם לא גרמו לי להרגיש כה זקנה בכל כך מעט מילים.
או חוק פו?
למאן האמת
הייתי מאה אחוז בטוח שזה שון פן.
אני עדיין לא השתכנעתי לחלוטין שזה אל פאצ'ינו :פ
התמונה.
חשבתי שזה תמונה מפרוייקט סודי Avengers : Days of Future Past . טוני וברוס חוזרים בזמן כדי לעזור לחבר'ה מפני סכנת "שומרי הגלקסיה: Rating War".
משהו נחמד לבהות בו
החסרון הגדול ביותר של הסרט הוא העבודה שהוא פשוט מידי.
מצד שני העובדה שהוא כל כך פשוט, אבל בעל שחקן ראשי מצויין הופכת אותו למטרת בהייה מוצלחת ביותר: הוא לא דורש מהמוח לעבוד בכלל, אבל עדיין כיפי ומעביר מסר שכולם מסכימים איתו.
קצת כמו שיר ערש לפני השינה.
ביקורת קצת יותר מפורטת יש כאן:
https://gal015.wordpress.com/2015/12/25/danny-collins/