כשהם היו צעירים, החיים של אנני (קמרון דיאז) וג'יי (ג'ייסון סיגל) היו סרט כחול. הם היו מאוהבים ועשו סקס בלי הפסקה, בכל מקום ותנוחה אפשריים. אבל אז הגיעו הילדים, ועכשיו למי יש זמן. לילה אחד הם מנסים לחדש את ימיהם כקדם, ומתעדים את האירוע החגיגי באמצעות אייפד. מעט לאחר מכן, הם מאושרים ומרוצים יותר, אבל סרטון הסקס בכיכובם הגיע, באמצעות מנגנון הסינכרון בענן של האייפד, אל שלל אייפדים של חברים – ועכשיו הם מחפשים כל חבר עם אייפד כדי למחוק את סרטון הסקס. האם כבר הזכרתי שיש בסרט סקס? ואייפדים?
"סקס טייפ" הוא קומדיה סטנדרטית שהגימיק שלה הוא הרבה סקס. אבל זה לא שתראו פה באמת סצינות נועזות במיוחד, ולראות אנשים מדברים על זיונים – או, באופן יותר ספציפי, את קמרון דיאז מדברת על זיונים – זה לא בדיוק חידוש אדיר. אז נשארה הקומדיה הסטנדרטית, המורכבת ממצבים סטנדרטיים. הבעל מתגנב ברחבי ביתו של עשיר כלשהו בחיפוש אחר האייפד האבוד ופוגש כלב מאיים, בזמן שהאישה מטעה את בעל הבית בשקרים מופרכים יותר ויותר. זה סיטקומי, זה צפוי וזה לא מבוצע טוב במיוחד. קמרון דיאז וג'ייסון סיגל השתתפו שניהם בדברים טובים, אבל הם לא קומיקאים טובים עד כדי כך שיוכלו לפצות על תסריט חלש.
היה לסרט גרעין מעניין: מתחת לשיגועים, הוא היה אמור לעסוק בניסיון של זוגות נשואים להמשיך בחיי חברה, חיי מין או חיים בכלל אחרי שהילדים פורצים לחייהם. אבל בתחום הזה, יש ל"סקס טייפ" בעיה גדולה: "שכנים". הסרט הזה, שיצא רק לפני חודשים מעטים ועדיין מוצג בבתי הקולנוע, טיפל באותו הנושא, ועשה את זה יותר כן, יותר אמיתי והרבה, הרבה יותר מצחיק. ב"שכנים" היה הגיון בטירוף; ב"סקס טייפ", כשזוג הבורגנים החביבים מאבד כל מראית עין של שפיות ויוצא לבצע מעשים פליליים באישון ליל בלווית הילדים, הם נראים כמו סתם מטומטמים. בקיצור, אם בא לכם לראות איזו קומדיה נחמדה כדי לברוח מהמצב ו"סקס טייפ" נראה לכם כמו משהו שהייתם נהנים ממנו – לכו ל"שכנים".
וכרגיל, כשהסרט לא מספיק מעניין, המחשבה מתחילה לנדוד לנושאים אחרים. למשל – כן, שוב – פרסומות סמויות. הידעתם? במשך שנים ארוכות חברת אפל היתה שיאנית העולם בהשמת מוצרים בסרטי קולנוע, למרות שלא שילמה על כך אגורה. המדיניות של אפל היתה לא לקנות פרסומות, אבל לספק מחשבים ומוצרים אחרים בחינם וביד רחבה לכל הפקה שהיתה מעוניינת בכך. התוצאה היתה שכמעט בכל סרט הוליוודי, כל מחשב היה מחשב של אפל, ולוגו התפוח הופיע שוב ושוב ושוב לצד טום קרוז, סנדרה בולוק או קארי ברדשאו. האסטרטגיה החכמה הזאת היתה יעילה יותר מכל פרסומת, והיתה לה בוודאי הרבה השפעה על התדמית של אפל כיצרנית המחשבים הכי מגניבים בעולם, ועל הנסיקה במכירותיה.
אני חושב שהמדיניות של אפל השתנתה מאז, כי מאוד קשה לי להאמין ש"סקס טייפ" היה נראה כמו שהוא נראה אלמלא ההפקה קיבלה סכום נאה מאוד מאפל. זה לא שבסרט מופיע אייפד, או שני אייפדים, או שלושה. זה סרט שכל-כולו אייפדים, שהעלילה שלו מבוססת על שירות הענן המופלא של האייפדים, ושבו מדי פעם הדמויות עוצרות כדי לשבח את המכשירים הקסומים האלה: הם כל כך חזקים ועמידים! המצלמה כה איכותית! אפשר לערוך בהם סרטוני וידאו באופן כל כך קל ופשוט, אפילו ילד יכול לעשות את זה! והענן, הו, הענן – אפשר לסנכרן רשימות השמעה וסרטונים בקלות! נוסף לכל אלה, האייפדים הם כנראה ממש זולים, לפי האופן שבו גיבור הסרט מחלק אותם לחברים, ידידים, קרובים וסתם מכרים כאילו היו לא יותר יקרי ערך מכרטיסי ביקור.
באמת שלא כואב לי לראות השמת מוצרים בסרטים. זה אמצעי פרסום לגיטימי – עד הרגע שבו הוא מפסיק להיות לגיטימי, שהוא הרגע שבו אני תוהה למה הייתי צריך לשלם כדי לצפות בפרסומת. כמו ב"רובוטריקים 4", "חייו הסודיים של וולטר מיטי" או "תקועים בחופשה". הייתי רוצה לחשוב שאני פרנואיד, שאני מגזים, שאני סתם רואה פרסומות סמויות בכל מקום. אבל זה שאתה פרנואיד לא אומר שאנשים לא באמת משכתבים תסריטים על פי תכתיבי עיסקאות השמת מוצרים.
פורסם במקור בוואלה
לפי הביקורת זה יותר כמו תווית אזהרה מפני אייפד
ופאראנויה למתקדמים מפני שימוש בעננים אינטרנטיים.
בשביל פאראנויה ממזג אוויר אמיתי הולכים לסרטים קוריאנים על רכבות.
הו לא,
הסרט טורח להבהיר שבעצם זה לא היה צריך לקרות והיה אפשר למנוע את זה מראש אם רק היו משתמשים נכון באייפד.
זה עדיין נראה לי בעייתי מבחינה פרסומית -
כי ה-א' ב' של תכנון מוצר הוא ממשק משתמש אינטואיטיבי, שלא מאפשר לבצע בטעות את מה שלא רוצים לעשות. ובתור אפל הייתי מנסה למנוע כזו קונוטציה, כי ממשק משתמש אינטואיטיבי הוא אחד המאפיינים החזקים שלהם, בהשוואה למייקרוסופט.
מציינים בפירוש שמדובר בתכנה צד ג
ולא אפל.
כמו כן, על הפרסומת הממש לא סמויה ל youporn.com אף אחד לא דיבר.
נראה מטופש להחריד כבר מהטריילר; ויתרתי מראש.
ובכל זאת שני דברים לזכותו:
1. קמרון דיאז עדיין מחזיקה בגוף מתוחזק ומעורר קנאה.
2. הוא היה הטריילר הקוהרנטי היחיד מבין אלה שראיתי לפני "אפס ביחסי אנוש". את שאר הטריילרים שהוקרנו פשוט לא הבנתי, לא היה לי מושג מה הסרטים מאחוריהם ואיזו עלילה יש בהם.
אה, אם כבר הזכרת את הטריילר
בטריילר (לפחות בגירסה הרד-בנד שלו) יש רגע אחד שהצחיק אותי ממש – כשג'ייסון סיגל אומר "את מכירה את הענן?", קמרון דיאז עומדת שם שניה בעוד ההבנה מחלחלת אליה, ואז צועקת "פאק!" מאוד משכנע. השורה הזאת לא בסרט. מוזר לגמרי. היא היתה מאוד מצחיקה, היא הגיעה לטריילר – אז כנראה שהיא נבדקה והוכחה כמאוד מצחיקה בקבוצות מיקוד, אז איך זה שהיא לא היתה טובה מספיק בשביל הסרט?
סרט רע
ולא יותר
אני זוכרת את הקטע הזה מהטריילר
אם כי קשה לי להבין מה היה מאוד מצחיק בשורה הזאת… הטריילר לא היה מצחיק בכלל, נראה כמו קומדיה קלאסית של טעויות מהסוג הנחות (בערך כפי שכתבת) ולא עורר בי שום רצון לצפות בסרט.
אולי שאר הטריילרים שמרו על עמימות מתוך הבנה שאם הצופים יבינו על מה הסרט הם לא ירצו לצפות בו? המממ…
בזבוז של כסף. ואני עוד מסוג האנשים שאוהבים ללכת לקולנוע בשביל קומדיות.
לא זוכרת אם ציינו את זה כבר פה, אבל בחיי, במשך 90 דקות תהיתי אם אני באמת אמורה להאמין שקמרון דיאז היא אמא פרברית ממוצעת בת 30 פלוס. הבחורה מנותחת מכף רגל ועד ראש בערך… ג'יז.
אפילו ג'ייסון סיגל מסוגל ליותר.
היא בת 41, זה לא *כזה* מופרך ;-)
(ל"ת)
סרט איום, לא מצחיק, לא משעשע, לא כלום
קמרון דיאז לא אמינה בקומדיות כבר מזמן, בטח שלא כסטודנטית בקולג' בשנות ה-20 שלה. וגם ג'ייסון סיגל, שחקן שבד"כ אני אוהב, לא מצליח להוציא כלום מהסרט.
מיותר לחלוטין.
הם לא היו כבר ביחד בסרט גרוע אחר?
כי זכורה לי מורה רעה אחת, לא ממזמן דווקא, שכבר הייתה עם הבחור הזה בסרט בינוני למדי שבו כאפס כימייה בינהם..מה זה, סרט המשך מוזר כזה?..למה?
וכן, האמת היא שזה קורה די הרבה, אם לא יותר מדי (לראייה http://www.buzzsugar.com/Actors-Who-Have-Played-Couples-More-Than-Once-27891564#photo-27891569) אבל עדיין, למה?
למי שטרח לראות: איך הם ביחד כאן?
אני חושש שלאור מה שקרה לאחרונה
אנשים עוד יהללו את הסרט הזה כפורץ דרך
נו רד, מה דעתך על הפרסומת הסמויה של אפל עכשיו?
עם כל הענן הזה, פתאום זה נראה כמעט כמו סרט תיעודי…
עכשיו צריך רק שג'ניפר לורנס והאחרות ירוצו לאסוף את האייפדים והאייפונים של 4chan.
זהו, אפשר להוציא פרסומות חדשות לסרט עם הכיתוב "*עכשיו* מבוסס על סיפור אמיתי".
(ל"ת)