להיות יוצר של סרט בסדרה מזכיר לפעמים את משחק שעת-החברה הזה, שבו אתה כותב פיסקה בסיפור, מעביר אותה למישהו אחר, שכותב המשך, וכך הלאה. אתה יכול להזיע שעות ולכתוב פיסקה שהיא קלאסיקה ספרותית מודרנית, מלאה בדמויות מנומקות שמניעיהן מנוסחים להפליא במחי משפטים בודדים, המוצבות בפני דילמות אישיות ואוניברסליות כאחת, ואז להעביר בגאווה את הפתק הלאה – לאיזה אידיוט שיהרוס הכל עם משהו בסגנון "ואז כולם מתו!!!" ועוד יחשוב שהוא נורא חכם. "אקס-מן", הסדרה המורחבת – שכוללת כבר חמישה או שבעה סרטים, תלוי אם סופרים את שני סרטי "וולברין" – היא כזאת: לאורך השנים עבדו על סרטי הסדרה במאים ותסריטאים רבים ושונים, שיצרו סרטים שונים מאוד, חלקם מצוינים ("אקס-מן 2", "אקס-מן: ההתחלה") חלקם ממש לא ("אקס-מן 3", "וולברין" הראשון). כשסדרה מגיעה לאורך כזה, בשלמות של הסיפור כמעט תמיד יתגלו סדקים, בעיקר כשכל כך הרבה אנשים שונים עבדו עליה: ב"אקס-מן" כבר נוצרו חורים עלילתיים וסתירות בין הסרטים, ולא לגמרי ברור האם "ההתחלה" ו"וולברין" באמת מתרחשים באותו העולם, ואם כן – מי בא קודם, מתי ולמה. וכשמוסיפים לכל זה מסע בזמן, אין פלא שמקבלים גוש ספגטי עלילתי.
וזה בדיוק מה שקורה ב"אקס-מן: העתיד שהיה". הסרט מתחיל בעתיד אפל: בקדרות כמעט מטריקסית משוטטים הסנטינלים, רובוטי ענק שנועדו לצוד ולהשמיד מוטנטים, ועושים בכך עבודה מצוינת. המוטנטים המעטים ששרדו חיים בבריחה מתמדת. כך עד שמתברר שקיטי פרייד (אלן פייג') –שעד היום הכרנו אותה כנערה העוברת דרך קירות – יודעת גם, כבדרך אגב, לשלוח את תודעתם של אנשים אחורה בזמן. ומכיוון שגם בעולם האקס-מן כולם ראו את "שליחות קטלנית", עולה מיד הרעיון: אולי פשוט נטפל בבעיה הגדולה כשהיתה קטנה? הדבר הבא שקורה הוא שוולברין (יו ג'קמן, כאילו מה) נזרק אל העבר, אל תחילת שנות השבעים, כדי לעצור את התהליך שהביא ליצירת הסנטינלים, ולהפוך את העתיד למקום טוב יותר למוטנטים. כדי שלא יהיה ספק שמדובר באקס-טרמינייטור, הסרט משתמש באחד מסימני ההיכר המובהקים של סרטי "שליחות קטלנית": הדבר הראשון שעושה מי שחזר אחורה בזמן הוא לקום ולהסתובב קצת בישבן חשוף.
וגם כאן, כמו בסרטי השוורצנגר, העתיד הוא שולי. הרקע, המבהיר מה בדיוק היה בעתיד ואיך פועל כל העסק של המסע בזמן, מסופר בזריזות, באקספוזיציה מאולצת עמוסה ודחוסה בדיבורים, ואז אנחנו מגיעים אל העיקר – הרפתקאות וולברין בעידן הדיסקו והאפרו. לעזרתו הוא צריך לגייס את פרופסור X ומגניטו בגירסה הצעירה שלהם, וזו בעיה, משום שהפרופסור חווה בדיוק משבר קיומי ושונא את כל העולם, ומגניטו בדיוק עסוק בשהיה בכלא שמור כמה עשרות קומות מתחת לפנטגון. אז כל מה שוולברין צריך לעשות זה למצוא את ג'יימס מקאבוי, לחלץ את מייקל פאסבנדר, ולמנוע מג'ניפר לורנס לירות בפיטר דינקלג'. ואם כל זה נשמע לכם כמו אחד הדברים המגניבים ביותר שקרו לעולם המודרני – אתם לא טועים בהרבה.
הרבה דברים מגניבים קורים בדרך. הסרט כולל הרבה סצינות אקשן מוטנטיות מצוינות. וולברין שולף טפרים, מיסטיק (ג'ניפר לורנס) קיבלה תפקיד גדול יותר מבסרט הקודם משום שהיא בלאדי ג'ניפר לורנס, מגניטו מפגין את כוחו באופן מאוד מרשים (אם כי לא ממש נחוץ), פרופסור אקס שם שתי אצבעות על הרקה מדי פעם – אבל את כל אלה כבר ראינו בעבר. למוטנטים הותיקים והעתיקים גונבים את ההצגה לגמרי שתי דמויות חדשות: האחת היא בלינק, שהכח שלה הוא הדבר הכי קרוב שהגענו עד היום לסרט קולנוע המבוסס על "פורטל", והשני, כוכב הסצינה הגדולה של הסרט בלי שום תחרות או ספק, הוא קוויקסילבר. זהו מוטנט שכוחו הוא פשוט לזוז מהר מאוד - לא כח מקורי במיוחד, אבל האופן שבו הוא מוצג כאן מציב רף כמעט בלתי אפשרי בפני כל מי שירצה ליצור דמות סופר-מהירה כזאת מכאן והלאה, כולל גירסת "הנוקמים" של קוויקסילבר, וסדרת הטלויזיה של פלאש. הבעיה היחידה בדמותו של קוויקסילבר היא שהוא לא נמצא בסרט יותר; הוא מגיע, עושה את הקטע שלו ואז נעלם במהירות הברק. כאילו ליוצרי הסרט היה רעיון לסצינה מבריקה, אבל לא לשום דבר אחר לעשות עם הדמות הזאת ברגע שהסצינה נגמרת – אז הם פשוט זנחו אותו והמשיכו הלאה.
וזה אחד הסיפטומים של הבעיה של "העתיד שהיה": העלילה לא טובה כמו הדמויות שממלאות אותה. בסרט יש הרבה מוטנטים מגניבים, שחקנים מגניבים וסצינות מגניבות, וכל זה מספיק לגמרי כדי להצדיק צפיה – אבל העלילה שמחברת את כולם רעועה, עם רגעים מטופשים ופערים בעייתיים. והאופן שבו היא מתחברת לסרטי אקס-מן האחרים, בעבר ובעתיד, רעוע עוד יותר.
כאמור, ברגע שמכניסים לסרט מסע בזמן, צפוי שיתגלו בו מעגלים, פרדוקסים וסתירות. זה כל הכיף. אבל ב"אקס-מן: העתיד שהיה", הבעיות מתחילות עוד לפני שמישהו אפילו מתניע את הדלוריאן. היחסים של הסרט הזה עם "אקס-מן: המפלט האחרון" (אקס-מן 3), כמו של מעריצי הסדרה בכלל, הם מעורבים: הוא מכיר בכך שחלק מהתרחשויות הסרט ההוא קרו, אבל מאחרות מתעלם לחלוטין. קייס אין פוינט (זהירות, ספוילר ל"אקס-מן 3"): אם אתם תוהים איך ייתכן שפרופסור X חי בסרט הזה, ולא מפורר לחלקיקים או חבוי כתודעה בגופו של אדם אחר – אתם לא לבד, ואתם יכולים להמשיך לתהות. "העתיד שהיה" לא מספק לכך שום הסבר, אפילו לא המקושקש והקלוש ביותר. אף אחד לא טורח להגיד "זה בגלל הקוואנטים". קיטי פרייד לא אומרת לפרופסור "חשבתי שאתה מת!". הסרט פשוט מתעלם לגמרי מחלקים בסרטים הקודמים שלא מתאימים לו. ואחרי שאנחנו חוזרים לאחור בזמן, וכל דמות מתחילה להתקיים במקביל בעבר, בעתיד שהיה ובעתיד שאולי יהיה, העניינים מסתבכים עוד יותר.
למעשה, הסיבוך והסתירות הפנימיות מביאות את הסרט אל "נקודת הלמי אכפת" המסוכנת – הנקודה שבה בלתי אפשרי כבר לעקוב אחרי קווי הזמן והעלילה השונים, ואי אפשר כבר לדעת האם מה שנראה כמו בעיה הוא חור בתסריט, מסתורין שהסרט מתכוון לפתור או סתם נקודה שלא בא לתסריטאי להתייחס אליה אז הוא הסתכל לכיוון השני ושרק. וזה מאוד מתסכל. חוסר ההתייחסות להמשכיות של הסדרה מרגיש כמו בגידה. אנחנו, שצופים בסדרת "אקס-מן" כבר 15 שנה עושים זאת משום שאנחנו אוהבים את הדמויות ורוצים לראות מה קורה להן. אבל אם ליוצרי הסדרה לא אכפת יותר מהמשכיות, למה שלנו יהיה אכפת? למה שיזיז לי אם וולברין ייהרג בסרט הזה, אם בסרט הבא הוא עשוי לקפוץ בחזרה לחיים בלי צל צילו של הסבר?
האטרקציה הגדולה של הסרט הוא האיחוד של כמעט כל מי שהשתתף אי פעם בכל סרט אקס-מן, כולל שתי הגירסאות של המנהיגים – הצעירים, בגילומם של ג'יימס מקאבוי ומייקל פאסבנדר, והמבוגרים, בגילמם של פטריק סטיוארט ואיאן מק'קלן. הסרט אפילו טורח וממציא סצינה משותפת של שני הפרופסור-איקסים – המבוגר והצעיר – ושוב, הוא עושה את זה לשם המגניבות בלבד, ולא משנה שלא היתה שום דרך הגיונית שזה יקרה ולא היה לאף אחד משניהם שום דבר מעניין במיוחד לומר לאחר. ג'יימס מקאבוי אמנם משעשע מאודן בתפקיד הפרופסור הצעיר במשבר, אבל בגדול, בשלב הזה של הסדרה לא נשאר שום דבר מעניין להגיד על שני מנהיגי המוטנטים. את האופי שלהם וההשקפה שלהם אנחנו מכירים: מגניטו חושב שמוטנטים לא צריכים לבטוח בבני האדם, ושהקם להורגך השכם; פרופסור X מאמין בנפש האדם, בתקווה ובדו-קיום. בסרט הראשון ההשקפות של כל אחד מהם הובהרו; בסרט השני הם נאלצו לעבוד יחד; ב"אקס-מן: ההתחלה" ראינו מה גרם להם להיות כאלה. לסרט החדש לא נשאר מה לחדש: השניים רק טוחנים מים בעמדותיהם הישנות.
"אקס-מן: העתיד שהיה" הוא סרט קיץ צבעוני, מגניב ומהנה, וזה מספיק. אבל האקס-מן, ברגעיהם הטובים, היו יותר. הם היו גיבורי העל שהסרטים שלהם באמת עסקו במשהו – במאבק לשיוויון, בדחיה ובקבלה של חריגים, ואפילו, על פי פירושים מסוימים, בתולדות מדינת ישראל. כל אלה דברים שלא תמצאו ב"העתיד שהיה". גם לא קוהרנטיות או הגיון פנימי. אבל כן תמצאו הרבה סצינות אקשן מוטנטיות יפות, וגם רפרנסים לכל תולדות האקס-מן הקולנועיים. זה כיף. חבל שזה לא יותר מזה.
פורסם במקור בוואלה
ברוך הבא לתעשיית הקומיקס של העשורים האחרונים: התעקשות על המשכיות לצד שבירתה והתעלמות ממנה (ומהחלקים המביכים שבה) כל ארבעה עמודים. הידד.
אבל אני *שונא* את זה בתעשיית הקומיקס.
ההמשכיות הבלתי אפשרית שמצריכה היכרות עם אלף דמויות על פני אלף חוברות כדי להבין את העלילה, ומצד שני עלילות מטופשות לחלוטין – זה אחד הדברים הכי גרועים בקומיקס. אין שום סיבה להביא את זה לקולנוע.
אבל זה לא בדיוק המשכיות כזו
ישנה המשכיות שאתה מתאר ובצדק, קאנון שנמתח על פני עשורים אז קשה מאוד לכתוב משהו היום שלא דורך על משהו שהיה לפני שלושים שנה (מעט מאוד אנשים מסוגלים לזה לדעתי) ולכן רואים אתחולים ויישוב סתירות באופן דבילי או על ידי אתחולים וכו'
המשכיות בין סרטי קומיקס, לדעתי, היא בסקאלה הרבה יותר קטנה של המשכיות בין גליונות של סיפור, או אם תרצה המשכיות בין פרקים של ספר. הרי לשכוח מה קרה באקס 3 זה כמו שאתה תכתוב חצי ביקורת ואז תשכח מה כתבת.
בקיצור מה שאני מנסה להגיד זה שלשמור על ההמשכיות בין הסרטים הללו (שסך הכל היו 6 מהם) ממש לא אמורה להיות עבודה קשה ובהחלט לא בסקאלה של לנבור באלפי גליונות קומיקס ולזכור מאות סיפורים.
אלון, אין לי מושג על מה אתה מדבר
חוסר ההמשכיות בין סרטי קומיקס היא משהו שאופייני (לא רק) אבל ממש בעיקר לפרנצ'ייז של אקס-מן.
קח היקום הפאקינג סינמטי של מארוול. הדבר שהכי בולט בו זו ההמשכיות המטורפת לא רק באופן לינארי… אלא גם לצדדים. פשוט מטורף ההמשכיות שהולכת שם.
ואני אחזור ואגיד עוד פעם:
קוויק-פאקינג-סילבר.
הוא היה מושלם – לא רק השימוש בכוחות והסצנה בכיכובו, אלא איך שכל הדמות הייתה בנויה ומעוצבת סביב הכוח שלו ( אולי הצורה הכי טובה של כוח שמגדיר את הדמות ומשפיע עליה שהיה עד עכשיו באקס-מן) ואיך שאוון פיטרס (ידעתי שיש סיבה שאהבתי אותו עוד מהעונה השלישית של אימה אמריקאית) שיחק אותו.
אני לחלוטין מבין למה הם נפטרו ממנו בשלב מוקדם בסרט – הוא היה גונב לכולם את ההצגה, פותר את כל התסבוכת בשלוש שניות ואת כל השאר מבלה במשחקי פינג פונג שונים. מה.. שלא נשמע כמו סרט גרוע כל כך, למען האמת.
אין שם שום סתירה
את הידיעה הזו הביא כנראה כתב "מטעם", בטח איזו לויס ליין אוהבת מוטנטים.
אה, רגע. יקום אחר.
צודק - אין כאן דוקא שום חור
אם מקבלים את ההגייון המוזר של הסרט, כמובן, אבל זה לגיטימי.
אחלה סרט!
מסכים
הסרט הוא אסופה של רגעים חביבים שמוחזקים ע"יי מסטיק – כמות החורים בסרט הזה הייתה יכולה למלא מפעל לייצור חורים והמילים ששמים בפה השחקנים (הטובים) נעים בין הפונקציונאלי למביך.
ברמת הסצנה הבודדת יש הרבה מה לאהוב – קוויקסילבר, כאמור, חלק מסצנות הקרב בעתיד, (הכפילה של)ג'ניפר לורנס בתור נינג'ה כחולה. בתור סיפור – מאכזב.
כרגיל – מי שרוצה לשמוע בהרחבה מוזמן להאזין לפרק השבועי של שורה שניה באמצע
http://www.icast.co.il/default.aspx?p=Podcast&id=452102&cid=474495
אחרי צפייה ב"29 קטעים היסטוריים"
שבו השתילו את המוטנטים בכל מני אירועים מהעבר, נהיה ברור – מהקטע שבו מגניטו נחשף בזמן משבר הטילים בקובה, שנאת מוטנטים הפכה להיות התחליף לכל שנאת זרים בהיסטוריה. שנאת נשים, שנאת שחורים, הומופוביה, פחד מגמדים – כל אלו לא קיימים, אלא רק פחד ממוטנטים.
כמה גדול התפקיד של דינקלג'?
(no pun intended)
חשוב לרענן זכרון בצפיה בסרטים הקודמים ?
אני בקושי זוכרת משהו..
ואם כן, איזה סרטים במיוחד? ואולי, איזה סרטים במיוחד כדאי לא לרענן כדי לא להתעצבן…
בעיקר אקסמן 1 ופירסט קלאס
מומלץ לראות גם את אקסמן 2 כי הוא טוב, אבל תביני את החדש גם בלעדיו.
לא חשוב בכלל. הסרט היחיד שרלוונטי
הוא אקס מן: ההתחלה, ואותו הייתי רואה מחדש. על כל השאר אפשר (למעשה אפילו כדאי) לוותר.
אני יודע שזה אוף – טופיק, אבל מה הקטע עם "מדורג x" (אני יודע מה זה אומר).
בד"כ, אני מסכים עם ביקורות של שלך רדפיש...
אבל זו אחת מהפעמים שלא. מצאתי את הסרט מצוין, למרות הסתירות ולמרות החורים. מאוד נהניתי.
זאת הביקורת שכתבתי עליו אצלי בפייס:
לפני שמדברים על "העתיד שהיה", צריך לחזור אל העבר שעבר.
השנה היא 2011 ופריקוול לטרילוגיית אקס-מן המקורית קורם עור וגידים על-ידי מת'יו ווהן ("קיק-אס", "אבק כוכבים"). ווהן המוכשר קיבץ תחת יד האמן שלו אנסמבל שחקנים מהשורה הראשונה, בהם: ג'יימס מק'אבוי, מייקל פסבנדר וג'ניפר לורנס ויצר פריקוול מאוד מוצלח לטרילוגיה המקורית והאהובה, שסרטה השלישי ו-"אקס-מן המקור: וולברין" שיצא שלוש שנים אחריו, אכזבו מעריצים רבים. סרט הקדמה זה, הציג את האירועים שהובילו ליריבות בין פרופסור X לידידו משכבר הימים – מגנטו – ועשה זאת בצורה נפלאה ומרעננת. חלפו להן שלוש שנים וביניהם סרט נוסף אודות "וולברין" – והנה הגענו לסרט ההמשך לפריקוול המוצלח.
אלא שזה ממש לא סרט המשך רגיל. "העתיד שהיה", ממשיך גם את הטרילוגיה הישנה וגם את "ההתחלה" ואפילו מנסה לייצר המשכיות ל-"וולברין" של שנה שעברה. התוצאה – סלט. הסרט מנסה להיות המשך לשלושה סרטים שונים ובדרך ספק מתעלם, ספק עושה זאת במכוון – לא מייחס חשיבות רבה לאירועי אחד מהם. ועדיין, כסרט בפני עצמו, העלילה זורמת וקולחת.
*פה כתוב במקור הסבר פירוט על העלילה, אבל ב-"עין הדג" הקטע הזה מיותר* – וכאן העניינים מתחילים להתחמם. מה זה להתחמם, לרתוח. מה זה לרתוח, לטוס במהירות האור כמו פייטרו מקסימוף הצעיר הידוע כקוויקסילבר, כשברקע מתנגן קולו השלו של זמר הפולק האמריקאי ג'ים קרוצ'י ששר על חשיבותו היקרה לאין שיעור של הזמן.
והזמן בסרט טס. מה זה טס? הבנתם. לאחר פתיחה קצרה וקולעת ואקספוזיציה מלאת אקשן שתעזור לנו להבין בערך היכן אנחנו ניצבים כרגע בין כל הבלאגן שיצרו סרטי "אקס-מן" השונים, מגיע עוד אקשן. והוא מהנה. כל-כך מהנה, כמו לשחק פרוט נינג'ה אם אתה וולברין. קטעי הפעולה בסרט עשויים נהדר, מבוימים לעילא ולעילא ומגוונים במיוחד. פעם וולברין, לרגע מגנטו ואז פורטלים ובשנייה סטורם ואש פורצת מלעמלה ופיצוצים וקליעים מעופפים. לעיתים כאוטי ולעיתים מוקפד. תמיד חגיגה לעיניים.
בהזדמנות זו, ראוי להזכיר את הבמאי. בריאן סינגר הוא במאי שנוי במחלוקת. בשנת 1995 ביים יצירת מופת בשם "החשוד המיידי". סרט מותח, רציני ומצוין. 18 שנה אחרי, 2013, והוא אחראי לבלון המנופח ועתיר התקציב "ג'ק: צייד הענקים". פיצ'ר מלא באפקטים, אך חסר כל טיפת מחשבה מעבר והשקעה מעבר. בדרך ביים גם את "מבצע ולקירי" ו-"סופרמן חוזר" הבינוניים מאוד וכשרונו הנפלא נראה כאילו נמוג. מה גרם להתדרדרות? אלוהים יודע, ועמו חברות סרטים האחראיות להפקות ענק. בכל אופן, ב-"העתיד שהיה", סינגר מוכיח שקסמו לא אבד. הוא משלב בסרט בין אקשן, לדרמה מלאת אינטריגות ומציג את דרכי החשיבה השונות של דמויות הסרט בכישרון רב. קיטשיות ושבלוניות מסוימת לא פוסחות עליו, עדיין מדובר כאן בסרט קומיקס של "מארוול", אך גם הן משולבות בצורה נהדרת בסרט, עד כדי כך שכמעט ולא מבחינים בהן. ובמקרים שכן, זה ממש לא מפריע – מיד אחר-כך מגיע פיצוי בדמות קטע אקשן, או ריב מתוקשר ומשוחק היטב בין מגנטו לפרופסור X הצעיר.
וכמה כיף לראות את ארבעת המופלאים האלו – פסבנדר ומק'אבוי הצעירים וסטיוארט ומק'קלן הותיקים – יחד על המסך. השילוב בין הדור הישן לחדש, תורם להבנת הדמויות והיחסים ביניהן רבות. אין כאן רעים וטובים, אלא אנשים שנלחמים למען אידאולוגיה, למען עתידם. בשביל לשרוד. פיטר דינקלג' (מי אם לא טיריון מ"משחקי הכס") מגלם כאן את בוליבר טראסק, הכביכול נבל של הסרט ומי שהוביל לפיתוח רובוטי הענק, בשמם הקצר – סנטינלים. גם הוא לא באמת נבל, הוא מאמין שמטרתו טובה. המוטנטים מהווים איום קיומי על המין האנושי וכל רצונו הוא להגן עליו.
"העתיד שהיה" מהווה את הסנונית הראשונה, מבין רבות העתידות להגיע אלינו בחודשי הקיץ הקרובים. ומדובר בסנונית יפהפייה. מעופה נקי וגבוה וקולה מענג ונעים לכל אוזן. היא קצת סוטה מהדרך ומתקבל הרושם שאין היא ממש יודעת לאן פניה מועדות. אך, זה בסדר. במאי 2016, יגיע אלינו הסרט הבא בסדרה – "אפוקליפסה" שמו. אולי שם דברים יתבהרו. עד אז, ברצינות, למי איכפת. עלילת הסרט כיחיד – סוחפת ועקבית. האקשן מצוין, הדיאלוגים אינטליגנטיים. הסרט מהנה עד אין קץ ותופס את הצופה בחוזקה – וזה בעיקר מה שחשוב.
כל מה ששמעתי זה סרט המבוסס על פורטל
מה לא הייתי נותן
אל תלך לראות את הסרט רק בשביל זה.
למרות שזה נראה מגניב [והמשפט Now you're thinking with portals הבהב לי בראש באותיות זוהרות] בלינק משתמשת בפורטלים בצורה די משעממת, חוץ מנקודה אחת שבה היא מיישמת את החוק Speedy things go in, speedy things go out. אם יהיה סרט של פורטל, אני מקווה שהוא יהיה מתוחכם כמו המשחק ולא כמו הסצנות האלה.
נכון, והן גם כל כך מעטות
שהן מרגישות כאילו הן תופסות הרבה פחות מעשירית מהסרט. אותו הדבר לגבי קוויקסילבר, שאמנם הייתה סצנה וחצי בכיכובו, אבל זה לא הספיק לי לעומת כמות הזמן שבאמת הייתי רוצה לראות אותו.
תלת - כן/לא/לא משנה?
(ל"ת)
"לא משנה" ו"לא" זה אותו הדבר, לא?
אם התלת לא מוסיף שום דבר, אין סיבה לשלם עליו. וזה באמת המצב כאן.
"לא משנה" - הערך המוסף של התלת שווה בדיוק לעלייה במחיר הכרטיס?
(ל"ת)
לא בדיוק
"לא" זה אם התלת ממש מפריע
"לא משנה" זה שהוא לא מוסיף ולא גורע, ואז יש שיקולים אחרים, אבל לא רק מחיר, גם שעות ההצגה וכו', וחכן לפעמים "לא משנה" יכול להיות גם "כן", אבל לרוב זה אכן כמו "לא".
אבל אין אפשרות לראות ברגיל!
(ל"ת)
יש, ביס פלאנט איילון לדוגמא
(ל"ת)
אתה לגמרי צודק
אני מניחה שזה פחות הפריע לי כי דווקא מרגש אותי הרעיון שהם מביאים לקולנוע את עניין ה"אותו סיפור עם שינויים" מעולם הקומיקס.
בכל מקרה, נראה לי שרק בסרט הבא נדע אם הם באמת זרקו הכל לפח בזלזול כמו שאתה סבור או שהם בכל זאת יחברו הכל באלגנטיות כמו שאני מקווה שיקרה.
נשמע כמו הגישה של אורסי&קורצמן
ב"סטארטרק", בערך.
מין פצצת שטיח כזו.
כשיש סרט בודד, לא אכפת לך מהדמויות בו?
לא ראיתי אף סרט מאז האקסמן הראשון, אז כל הדברים שדיברת עליהם בביקורת לא הפריעו לי כשצפיתי בחדש, אבל הטענה שבגלל שאין המשכיות בין הסרטים שוללת את הדרמטיות של האירועים בתוך כל סרט בפני עצמו לא ברורה לי – כשאתה רואה סרט בודד, נטול המשכים, האם מה שקורה לדמויות בו לא מעניין אותך?
על קומיקס אפשר להסתכל כעל סוג של מיתולוגיה. כל פעם אפשר לספר סיפור חדש שמתרחש בתוך המיתולוגיה הזו, אבל הסיפור הזה לא יכנס לתוך המיתולוגיה עצמה. יש דברים שהם קאנון (הדמויות עצמן, למשל), ויש הרבה שהוא לא.
זה כמו להגיד שלא מעניין לשחק את זלדה כי אני יודע שבמשחק הבא שוב לינק יאלץ להציל את זלדה מגנונדורף בפעם הראשונה מבחינתו.
כמובן שמצד שני זה מטיל על הסרט לגרום לי שיהיה אכפת לי מהדמויות בסיפור *הזה* בלי שיוכל להתסמך על כך שאני פשוט אוהב אותן מתוך סיפורים קודמים. כל סרט בפני עצמו. יש בזה הרבה הגיון, כולל הגיון מסחרי.
אבל מה זה משנה מה קורה בקו זמן אחר?
ברגע שיש מסע בזמן ו/או יקומים מקבילים אז תמיד יהיה קו זמן תאורטי אחר.
מה שמפריע לך זה חוסר ההמשכיות ועצם העובדה שדמות שמתה כאן יכולה לחזור לתחייה בסרט אחר? זה עדיין לא משנה לעלילה של הסרט הספציפי הזה.
נראה כאילו יש קישור טבעי לסרט הבא?
(ל"ת)
פחות או יותר
זה לא ממש מתבקש מהסרט עצמו, אלא יותר מהסצנה שלאחר הכתוביות.
אני לא יודע אם ראית את הסרט או לא, אז לא אספיילר לך, רק אומר ששווה להישאר.
הסצינה שאחרי הכתוביות
מישהו מוכן להסביר לי בבקשה מה קורה אחרי הכתוביות כי לא הבנתי מזה כלום??
למה אין קריאה להחרים את הסרט??
אתם יודעים, בגלל מה שעשה הבמאי…
כמה צביעות.. כשהמחבר של אנדר העז להעליב את ההומואים (הקהילה החביבה על הנאורים) כולם פה קפצו ורצו להחרים את הסרט…
אבל עם אונס קטינים על ידי הומואים לקהילת הנאורים אין שום בעיה…
פיש, תפרסם.
כאן מדברים על הסרט.
אם אתה רוצה לדבר על ההאשמות נגד בריאן סינגר, זה כאן:
http://www.fisheye.co.il/bryan_singer_accused/
ספוילר למעלה!
(ל"ת)
אחלה סרט, אבל פירסט קלאס יותר טוב
הציפיות שלי מהסרט היו בינוניות. אקס מן 2 מאוד אוברייטד בעייני (היו שם רגעים טובים, אבל הוא היה ברובו יבש) ומ'אקס מן פירסט קלאס' מאוד מאוד נהנתי. אז לא ציפיתי מהעתיד שהיה להתעלות על קודמו. וצדקתי, העתיד שהיה לא מתעלה על פירס קלאס, אבל בפני עצמו הוא מעולה.
האקשן בסרט אדיר ויש כמה רגעים משעשעים מאוד. יו ג'קמן נהדר כוולברין אבל הפעם לשם שינוי הוא לא מרכז הבמה שזה מרענן (אחרי הכול, הוא קיבל כבר 2 סרטי סולו). ג'ניפר לורנס ( ) טובה מאוד וגם ג'יימס מקאבוי, שהוא גם שחקן שאני מאוד מחבב, נהדר. שאר השחקנים נהדרים גם כן, במיוחד פיטר דינקלג', שנראה לי שעצם זה שאף אחד בקהל לא אמר 'הי, הנה טריון לאניסטר' כבר אומר משהו על יכולתיו כשחקן מגוון.
העלילה, כראוי מסרט על מסע בזמן, די מקושקשת ואכן יש כמה רגעים שבהם הסרט נוגע בנקודת הלמי אכפת שצויינה בביקורת מעלי. גם כמו באקס מן 2, יש כמה רגעים יבשים בסרט. אצל מתיו ווהן זה לא היה קורה.
אז בסופו של דבר, נהנתי מאוד מ'אקס מן: העתיד שהיה'. לא הכי טוב בסדרה ולא אבן דרך בז'אנר גיבורי העל, אבל הוא בהחלט סרט מבדר ומהנה.
וולברין השני קורה אחרי אקס-מן 3
וולברין הראשון מתרחש לפני טרילוגיית אקס-מן.
כרונולוגית (ולא לפי סדר ההפקה/הפצה) הסדר הוא:
אקס-מן: ההתחלה
אקס-מן: העתיד שהיה
אקס-מן – המקור: וולברין
אקס-מן 1
אקס-מן 2
אקס-מן 3
וולברין
אקס-מן: העתיד שהיה
וכן, כתבתי את אקס-מן העתיד שהיה פעמיים, ככלות הכל, הוא מתרחש בשני קווי זמן. לפחות.
ולי הדיון הזה בעיקר מזכיר את קפטן ג'יינוויי
ממסע בין כוכבים: וויאג'ר
אם לדייק, גם אקס מן המקור וולברין צריך להופיע פעמיים
כי כל ההתחלה שלו מתרחשת הרבה לפני אירועי אקס מן התחלה.
מצד שני, בצורה הזו הרבה יותר קשה להתעלם מקיומו (מה שעדיף לכולנו).
מנגד, אולי עדיף להתייחס רק להתחלה ולהתעלם משאר הסרט (שמתרחש אחרי העתיד שהיה)…
אוקיי, מקובל
כאמור, אני מסכים שזה מעשית חור ותלוי עד כמו אתה מוכן לסספנד את זה.
ראיתי את הסרט בגרסת 4DX.
ראיתי את הסרט בגרסת 4DX. זאת אומרת שהכיסאות רוטטים ויש באולם עשן וניחוחות. זה היה נורא. אם תלת מימד לא תורם כלום, חכו שתראו את ה-4DX. אשמח לתגובות.
שקלתי לראות ב 4DX
האם תנועת הכסאות באמת מסונכרנת עם מה שקורה על המסך?
האם מותזים מים במהלך הסרט?
תגידו,
למה שפרופסור X יהיה מפורר או חבוי כתודעה? חוץ מסרטי וולברין, נראה לי שראיתי את כל סרטי אקסמן, אולי רק את השלישי לא סיימתי… מה פספסתי?
אני הנחתי
שיש לו מעין "בועה" אישית שמגוננת עליו ועל כל מה שנמצא עליו. כמו שהבגדים שלו לא עולים באש, כך גם כל מה שנוגע בו לא מושפע איכשהו מהמהירות, או לפחות מותאם אליה.
אבל אם כל שתי שניות משולות אצלו לכמה דקות, זה לא אומר שהוא צריך להזדקן ממש, אבל ממש מהר?
ויכול להיות שהוא יותר מהיר ממהירות האור?
הוא לא מזדקן מהר יותר, הזמן שלו הוא אותו הזמן שלנו
הוא פשוט מהיר להחריד ולכן מספיק הרבה (הרבה) יותר משאר העולם באותו פרק זמן.
רק ניטפוקון
מעצם זה שהוא זז מהר הוא אמור להזדקן יותר לאט דווקא (יחסות וכזה), אבל זה זניח לחלוטין במהירויות שמדובר עליהן.
נו, כי הוא לא זז במהירות יחסותית...
(ל"ת)
הוא אשר אמרתי.
(ל"ת)
הוא אשר אמרתי...
(ל"ת)
אבל גם את הסרט הזה השיגו פיוצ'רמה
עם הסצינה הנפלאה הזאת (שמתחילה אחרי דקה ועשרים שניות)
http://vimeo.com/25246686
ספויילר לפרק בודד מהסדרה.
וואו.
(ל"ת)
וגם בסמולוויל היו כמה סצינות מהירות כאלה.
עם הרבה פחות שינויים של המציאות, אבל בזמנו זה היה מגניב. למשל כאן, החל מ-2:50:
https://www.youtube.com/watch?v=kxAXhwLyxBk
ותודה לחיפוש ביוטיוב.
וגם הירו נאקאמורה ב'גיבורים'
עשה דברים דומים. ועדיין, זה לא פוסל את זה שאקסמן העתיד שהיה עושה את זה נהדר.
"ושהקם להורגך השקם" - צריך לכתוב "השכם".
(ל"ת)
רייט.
(ל"ת)
אדגר? חשבתי שהוא בכלל באנט-מן.
טוב, כבר לא.
הסרט לא חף מבעיות, אבל בגדול הוא טוב מאוד
מבחינת קווי זמן, חלק מההסברים פה בתגובות מסדרים לי יופי
צפיתי בסרט אתמול ב 18:50 בסינמה סיטי. בין הטריילרים שהוקרנו לפני הסרט היה מליפיסנט מדובב לעברית
כנראה המפיצים אמרו לעצמם "הי, זה סיפור של דיסני, זה בטוח לילדים, אז נדבב לעברית ונקרין בשבת בבוקר" בלי לשים לב לכל האווירה האפלה מסביב. לא ידעתי שאנג'לינה מדברת עברית שוטפת…
רדפיש, אם זה המצב ולא יהיו הקרנות באנגלית, אפשר מראש לבקש אירוע דומה ל frozen במדיהטק בחולון?
עזבתי את אולם הקולנוע בתחילת הכתוביות שבסוף הסרט
והבנתי שיש סצנה נוספת אחריהן. מישהו נשאר כדי לראות אותה ויכול לכתוב מה קרה בה בערך? תודה
ויש גם את הכתובית המאד מצחיקה:
"כל קשר לדמויות אמיתיות מקרי בהחלט".
בריאן סינגר בפרימיירה של הסרט: שיו, שמתם לב איך הדמות הזו מזכירה את ניקסון? אני לא מאמין, איזה קטע!
סנטינלים, סנטינלים, סנטינלים!
אם כל הבעיות שבסרט, וישנם כאלו ללא ספק, אני היחיד שחושב שהיה שווה לראות את הסר רק בשביל הפאקינג סנטינלים?
הם היו מעולים!
התחושה שאין סיכוי ואין מה לעשות נגדם הועברה בצורה מצויינת לדעתי, ורק זה שווה צפייה.
חוץ מזה חשבתי שהסרט היה בהחלט טוב – לא ענה על הציפיות כמובן, אבל בסה"כ הכללי ממש אחלה.
נ.ב – סנטינלים!
אוקי, תודה
כנראה לא שמתי לב לזה.
זה נראה כמו קומה 2 בערך, מקסימום 3.
משהו שאדם ממוצע בטח היה שובר כמה עצמות בנפילה ממנו, אבל אני די בטוח שלא היה נהרג.
הפיצה זה בדיחה, אבל גם מקומה 2 זה קצת מופרך
(ל"ת)
אמנם כבר ראיתי את הסרט (בבירור. בטרום בכורה. ואני הולכת שוב.),
פשוט עוד לא היה לי את הזמן להגיב כמו שצריך (אל תדאגו, גם זה יבוא), אבל בכל זאת רק רציתי להגיד שהכותרת החדשה של עין הדג ממש נגעה ללבי. באמת, תודה.
מש''א
כבר ראיתי פעמיים ורציתי לכתוב ביקורת אבל שוכנעתי ללכת בשלישית אז זה יגיע בקרוב ^^. וכן, הטאגליין באמת נחמד.
רגע, את "אקסמנית לעתיד"??
(ל"ת)
״אקסמנית לעתיד״ לשעבר.
(ל"ת)
אקסמנית לעתיד שהיה.
(ל"ת)
יש לי דז'ה וו לתגובה הזאת
(ל"ת)
ואללה? לא היה לי מושג ולא הייתי מנחשת בחיים...
(ל"ת)
ייפ.
מדהים לראות שכמעט 15 שנים עברו, ותחומי העניין שלי פשוט לא זזו במילימטר.
מי היה מאמין שהכינוי *הזה* יזכה לתהילת עולם. :)
נו, צריכה להיות כוכבית ליד השם שלך, או הכינוי לשעבר בקישור בכינוי.
מהסיבה הפשוטה שמאוד נחמד להמשיך ולראות את אותם הנפשות מגיבות ומשתתפות באתר במשך כל-כך הרבה שנים. אמנם אני לא בדיוק חבר בהמון קהילות אחרות על-מנת שאוכל להשוות באמת, אבל בכל-זאת ספק רב שישנו אתר אחר שתכניו ממשיכים לעניין אנשים קרוב לעשור וחצי לאחר יסודו.
כמו-כן, כפרעליך פישלר.
כל שלושת הטאגליינים האחרונים של האתר העלו לי חיוך ממש גדול על הפנים.
בקשה: דף תיעוד של הטאגליינים?
לטובת הדורות הבאים ומי שלא זכו לראות אותם בלייב.
עוד פיסת טריוויה: המקום בו קומיקס ופרוג-רוק נפגשים
שם הסרט הוא כשם אלבומה הידוע של להקת המודי בלוז הבריטית, שהייתה הראשונה לשלב מוזיקה קלאסית ורוקנרול. ולפני שתגידו "המודי מי?", אז הנה אחת הרצועות המוכרות ביותר באלבום, Nights in White Satin.
https://www.youtube.com/watch?v=QdykXAT19Go
אוף רד פיש, באמת! "תגובה שמכילה ספוילר לאקס-מן: העתיד שהיה מאת רד פיש"
וזו לא תגובה על שום דבר!
אתה יודע כמה מגרד לי באצבעות ללחוץ על זה??
שאלה
למי שצפה.
אני מעוניין ללכת לסרט בסופ"ש, איזה סרט יותר עדיף – אקסמן החדש, או "קצה המחר"?.?
לא צפיתי
אבל לפי הביקורות הייתי הולך על קצה המחר
תראה אותה
אם לא תאהב, תחזיר את התודעה שלך לעבר ואז אל תראה. פשוט.
אין "טרילוגיה מקורית". יש שני סרטים וסרח עודף.
(ל"ת)
סרח זה לא מהמומינים?
(ל"ת)
היה טוב
ממש אהבתי והיה בדיוק מה שציפיתי
נמצא שני אצלי בסולם אקסמן אחרי אקס מן ההתחלה
ניטפוק
לא מדובר בספוילר.
בשלב מסוים בסרט, המוטנטים מתוארים כמאיימים על האנשים ה"רגילים" כיוון שהם השלב הבא באבולוציה, ועם הזמן הם היחידים שיישארו. הדובר (נדמה לי פרופסור X) משווה זאת להכחדתם של הניאנדרתלים ע"י המין שהתפתח מהם – ההומו ספיינס. אלא שזה פשוט לא נכון; בעוד שהניאנדרתלים חיו בעיקר באירופה, הספיינסים התפתחו במזרח אפריקה ומשם נדדו/פלשו לשאר העולם. בהחלט ייתכן שהספיינסים הכחידו את הניאנדרתלים – באופן אקטיבי (רצח העם הראשון בהיסטוריה) או פאסיבי (פייבוריטים מוצלחים יותר בקרב על המזון), והם כנראה היו המין המפותח יותר מבחינה קוגנטיבית, אך הם לא היו השלב הבא באבולוציה של הניאנדרתלים; מדובר באריות שחיו לצד נמרים, זה הכל.
את שאר הסרט לא אהבתי, לדעתי בניית המתח פוקששה לחלוטין ובמקום שיא-התרה-שיא גדול יותר-התרה וכן הלאה, המבנה הזכיר יותר שיא-התרה-התרה-התרה-שיא-עבדנו עליכם-סצנה מגניבה מאוד-שיא שכבר איבד מהעניין. הסרט גם לא מוסיף לסדרה הרבה מלבד חורים, והמשחק – במיוחד של סטיוארט – שמאלצי ודרמתי מתמיד. ייאמר לזכותו הלורנס, האצטדיון והקוויקסילבר שהיו מגניבים כל אחד בדרכו ובדרכה.
אז התירוץ של הסרט לחורים בעלילה
הוא זה שבסרט אחר מצביעים על החורים בעלילה שלו? תודה, באמת.
ואני דווקא כתבתי במפורש בביקורת:
"איך ייתכן שפרופסור X חי בסרט הזה, ולא מפורר לחלקיקים או חבוי כתודעה בגופו של אדם אחר".
מה צריך יותר מזה? הסבר. כלשהו.
...
אם היו מספרים לך על מוטנט מסתורי שחי בערבות טקסס ויכול לשנות צורה לאנשים אחרים ולכן שינה את הגוף של אקסווייר כדי שיראה כמו הגוף המקורי שלו זה באמת היה עוזר לך? או הסיפור מהקומיקס על אחיו התאום?
כי לי זה היה מרגיש זול ומטופש. זה הגיוני לגמרי לעולם שלהם.
זה אולי היה מרגיש זול ומטופש
אבל זה עדיין יותר טוב מפשוט להשאיר את זה כחור בעלילה.
זה לא היה מספיק בכלל,
כי זה לא מסביר למה שהוא יבחר להיות נכה.
מישהו שקל את האפשרות
שהוא לא נכה אלא סתם מתעצל ללכת?
יש בזה משהו
אולי גם סייקלופס יכול לשלוט בעיני הלייזר שלו והוא סתם רוצה תירוץ להרכיב משקפי שמש כל היום.
אני מסכים עם לוגן
טכנית, אם זה חור בעלילה של סרט, זה חור בסרט "הוולברין", כי כבר שם הסצינה מופיעה,
אז מבחינת המשכיות, הסרט עושה עבודה נהדרת.
זה פשוט לא פרט בעלילה של הסרט, אז זה לא סותר שום דבר בעלילה או בהגיון הפנימי שלו,
הם סה"כ לא התייחסו לפרט (הכלל לא שולי כמובן) הזה, כמו שלא התייחסו להרבה דברים שקרו מאז סיום X3.
אין סתירה, אין חור, אין בעיית המשכיות.
ומכיוון שאנו הצופים כבר ידענו שנים שאקסווייר חי, וכבר כמה חודשים שהוא חי בגופו ועדיין נכה, ממש לא הטריד אותי הפרט הזה ולא גרע מהנאתי מהסרט המצויין הזה.
ואם זה באמת מטריד מישהו, הנה קו הזמן עם כל ההמשכיות מנומקת (כן, חלק מההסברים מטופשים, אבל ירגיעו את מוחכם הקודח):
http://imgur.com/gallery/B2M1n
היי, אתה לא יכול לדעת
ביסט עוד צעיר, אולי הוא כן זוכה בפרס נובל בעתיד!
אולי בעתיד אדמנטיום זה כמו פלוטוניום
כל אחד יכול פשוט להיכנס לחנות ולקנות
היה מגניב! אני מתגעגע לרבקה רומיין
ג'ניפר לורנס סבבה והכל, אבל אין לה פרצוף של מתנקשת אכזרית.
אני יותר שזה חלק מהקטע, אבל לא אכפת לי.
צריך לפתוח עצומה או משהו.
אה, והתלת מימד על הפנים
שחור משחור ולא מוסיף כלום. אשכרה הורדתי את המקפיים בכמה חלקים כדי לראות כמו בן אדם.
טוב, אז עכשיו כשהתאוששתי (וראיתי את הסרט פעמיים)
הנה השני שקל שלי – זה סרט טוב, אפילו טוב מאד, אבל הוא לא מעולה, וחבל, כי הוא בקלות יכול היה להיות.
היו בו המון (המון) דברים טובים – סצנת הפתיחה הייתה מצוינת, הדמויות מהעתיד, למרות שחששתי מהן, היו מצוינות ובדיוק במידה. בלינק מדהימה, אני רוצה סרט שכולו מוקדש רק לבלינק. ולקוויקסילבר, קוויקסילבר נפלא נפלא נפלא. זה באמת היה סרט אנסמבל, ברמה כזאת שוולברין ממש לא הפריע לי. האקשן היה טוב, גם אם לא מספיק ממנו, ובעיקר היה שימוש מצוין בכוחות – אין לי מילים להדגיש כמה אהבתי את זה שהיו המון מוטאנטים שלכל אחד כח שונה, וכל אחד השתמש בכח הזה בצורה כייפית ומקורית. כל הכבוד.
מה היה רע? ובכן, הדמויות. זה בעיקר מאכזב אותי (מאד) כי אני מעריצה שמושקעת בדמויות, וזה מה שמונע מהסרט הזה להיות גדול באמת, כמו פירסט קלאס.
הבעיה העיקרית היא שפירסט קלאס עשה עבודה טובה מדי בתור סיפור אוריג'ין – לא נשאר כבר מה לספר על הדמויות מבחינת תהליך בנייה והתפתחות. בגלל זה הייתה הרגשה שמטרת כל הדמויות בסרט היא בעצם להחזיר את צ'ארלס רייבן ואריק להיות האנשים שהם היו בפירסט קלאס (להחזיר את רייבן ואריק להיות טובים, את צ'ארלס להיות אופטימי ואקטיביסט), במקום שהדמויות יתקדמו הלאה.
כמו שכתוב בביקורת, הייתה פשוט הרגשה שהדמויות מדשדשות במקום.
והכי גרועה הייתה הדמות של אריק, ברמה שהתחלתי לחשוד שהוא ספג נזק במוחי מתישהו במהלך הסרט. ראו שפשוט לא היה מה לעשות איתה ואין איך לשלב אותה בסיפור, וזה גרם לכתיבה הגרועה של הדמות כמעט ברמה של אקס מן 3. וחבל, כי פירסט קלאס בנה את הדמות הזאת כל כך טוב, שבפעם הראשונה בסרטי אקס מן הייתי בצד שלו ולא של צ'ארלס.
ולא רק שכואב לי הלב על הדמות של מגניטו, אלא גם שכל העסק הזה גרם לחורי עלילה עצומים ולא סבירים.
עוד חסרון היה כמות הפעמים שדיברו על רייבן. אלוהים, כמה אפשר לדבר עליה את אותה השיחה בדיוק! האם את רייבן של צ'ארלס?? האם את רייבן של אריק?? די, זאת לא דילמה מספיק מעניינת כדי לבנות סביבה סרט שלם.
אז זה היה סרט טוב, באמת, אבל עוד קצת מחשבה והוא יכול היה להיות מצוין.
לדעתי, מבחינת כתיבה, דווקא עשו עבודה מעולה צ'ארלס ועבודה לא רעה עם רייבן.
אבל לגבי מגניטו – אני מסכים איתך בכל מילה. שחטו פה את הדמות המדהימה שנוצרה בסרט הקודם ואפילו את זאת שהייתה בסרטים הטובים בטרילוגיה המקורית, הפכו אותו ל-Comicbook Villian במובן הרע של המילה. הדבר הכי גרוע בסרט הזה ללא ספק.
אני לא הולך לחדש יותר מדי
סצינות האקשן הגדולות היו מצויינות, כל מה שמחבר ביניהן היה קיטשי ובנאלי. בסך הכול סרט אקשן טוב, אולי אפילו יותר טוב מכל הטרילוגיה הראשונה, אבל פירסט קלאס נשאר הסרט היחיד בסדרה הזאת שבאמת היה מעולה בכל קנה מידה, רמה אחת מעל כל השאר.
אחלה סרט והכל
שיפור מאסיבי לעומת הסרט הקודם שהיה נפילה (כן, אני מודע לעובדה שאני כנראה האדם היחיד במדינה שלא עף על הסרט הזה. או לפחות לא בעולם האינטרנט). הסצנה המדוברת של קוויקסילבר הייתה מגניבה אבל לא ע-ד כ-ד-י כ-ך (מה שנקרא "אובררייטד"), מיסטיק/ג'ניפר לורנס הייתה לא רעה, סצנות האקשן מצוינות, האפקטים מרהיבים (לא כמו בסרט הקודם), המשחק של כולם השתפר פלאים ו.. וזהו, אני מניח. התחושה הכללית שלי מהסרט היא שפשוט נהניתי ממנו.
כל סרטי אקס מן
אפשר לדעת מה הסדר הכרונולוגי(מבחינת זמנים ) ומה סדר יציאת הסרטים ובאיזה סדר מומלץ לראות? תודה רבה.
ככה:
סדר יציאת הסרטים –
אקס מן 1
אקס מן 2 (X-Men United)
אקס מן 3 (X-Men: The last Stand)
וולברין 1 (X Men origins: Wolverine)
אקס מן: ההתחלה (X-Men: First Class)
וולברין 2 (The Wolverine, כדי שיהיה אקסטרה מבלבל)
אקס מן: העתיד שהיה
סדר כרונולוגי –
אקס מן: ההתחלה
אקס מן: העתיד שהיה
וולברין 1
אקס מן 1
אקס מן 2
אקס מן 3
וולברין 2
אקס מן: העתיד שהיה (כן, כן, הסדר הכרונולוגי הוא גם מעגלי).
באיזה סדר כדאי לראות –
אקס מן 1
אקס מן 2
אקס מן 3
אקס מן: ההתחלה
אקס מן: העתיד שהיה
ועל הוולברינים הייתי מוותרת.
(או אלוהים, עכשיו גיליתי שיוצא עוד סרט וולברין ב-2017. למה אלוהים, למה?)
היית מוותרת על הוולברינים ולא על אקס-מן 3?
מעניין אותי לדעת למה. האם זה בגלל תוכן שצריך לראות בשביל סדר כרונולוגי עלילתי (זאת אומרת, כי צריך) או כי את חושבת שהוא לא גרוע כמו שכולם טוענים (ובצדק. הוא גרוע)?
האמת שאין לי מושג למה.
כשהמלצתי להתרחק מהוולברינים אקס מן 3 בכלל לא עבר לי בראש, לטובה או לרעה. אבל עובדה שכשעשיתי את מרתון כל סרטי אקס מן לפני days of future past, ראיתי את אקס מן 3 ואל הוולברינים לא העזרתי להתקרב.
כנראה שזה בגלל שנכון, אקס מן 3 זה סרט גרוע, אבל הוא גרוע באופן נסבל וגנרי שכזה, להבדיל מהוולברינים שהם פשוט איומים. וגם עוד אפשר להנות ממנו מאיזה חצי סצנת אקשן והדינאמיקה של הקבוצה (בערך. עד שכולם מתים). מוולברין אי אפשר להנות מכולם, מלבד הסצנה אחרי הכותביות של וולברין 2.
הוא גרוע באופן נורא, כי הוא הורס את הסרטים הקודמים.
בעיקר את אופי הדמויות ואת היחסים ביניהן. לדוגמה, כל בניית הדמות של אקסווייר בשני הסרטים הראשונים נהרסת במחי משפט אדיוטי שהוא אומר לוולברין בשלישי: I don't have to explain myself to anybody, let alone to you. צ'ארלס של הסרטים הקודמים בחיים לא היה מדבר (או חושב!) ככה לאף אחד, ובטח שלא לוולברין. זה הופך את כל ההערצה של הדמויות האחרות אליו לנבובה.
הבעיה של אקס מן 3 היא לא שהוא גרוע. יש גרועים ממנו. הבעיה שלו היא שהוא מרשה לעצמו לחרב את היקום הקולנועי שנבנה בסרטים לפניו ואחריו, ולעשות את זה בצורה יסודית כפי שהיא מיותרת.
סרטי וולברין הם אכן מחורבנים (לדעתי, אגב, השני יותר מהראשון). אבל לפחות הם לא ממש נוגעים לשאר סרטי הסדרה, ולכן הנזק שלהם מתוחם ומוגבל.
ביקורת מעולה
כתבת מדויק, ישנן סצינות מגניבות מלאות אקשן ואפקטים בסרט, גם הדמויות בסדר אבל יש בעיה גדולה של היגיון פנימי וחוסר חיבור לסרטים הקודמים.
בעיני אם היה איזשהו כבוד מינימאלי בהוליווד ולא היו מחליפים במאים, אנשי צוות, תסריטאים וכו' על ימין ועל שמאל כדי למקסם רווחים אז אולי היו יכולים להיות לנו סרטים איכותיים אשר שומרים על אותו עולם והיגיון.
איפה גם הכבוד על שמירת הרעיון של יוצר הקומיקס המקורי? ולא רק בסרט הזה.. בכל הסרטים בסגנון.
אני לא חושב שהם יודעים מספיק ומבינים בדמויות שהם כותבים עליהם וחבל.
היה נחמד ונחמד שהיה ולא נורא גם לו לא היה...
מכיוון שאף סרט אקסמן עד היום לא היה יותר מחביב בעיניי, אני לא נורא מוטרדת מהחורים או מהסתירות. בסרטים כ"כ מופרכים כבר ברמה הבסיסית שלהם (כל הרעיון של מוטציות כאלה הוא בלתי אפשרי ביולוגית, כמובן) ומכיוון שזה מעולם לא היה כיף כמו הסדרה המצוירת (אין גמביט או ג'ובילי, אבל אולי בעיקר כי אני התבגרתי) זה לא באמת משנה. הסרט השלישי לא היה משהו, אבל גם הראשון בסה"כ די דל עלילתית, ובשני העלילה עצבנה אותי, ודווקא את הוולברינים לא שנאתי, ואת "התחלה" לא כ"כ אהבתי (דווקא בגלל החיבור למאורע היסטורי אמיתי וכי ג'יימס מקבוי עצבן אותי נורא בתור אקסבייר; דווקא הפעם הוא היה נסבל בהרבה)… בקיצור, כל סרטי אקסמן לדורותיהם הם מבחינתי סבירים עד חביבים, מי יותר מי פחות. אני לא משקיעה בהם אנרגיות מיותרות ולא לוקחת ללב.
נ.ב.
בצירוף מקרים יצא שצפינו בסרט בדיוק אחרי הפרק האחרון ב"המפץ הגדול" שבו הבנים מנטפקים את "בחזרה לעתיד 2" כולל דיון דקדוקי בזמני הפרפקט המדויקים באנגלית שבהם יש להשתמש במקרה של דיון בבוחצלגיחצן מסוג כזה (משהו שעשוי לקרות בעתיד שמושפע מעבר שמושפע מעתיד…) priceless. איזה מזל שיש יוטיוב :
https://www.youtube.com/watch?v=DXIZoaD8NBg
נ.ב. 2
בצירוף מקרים יצא גם שהשבוע באייקון נכחתי בפאנל "יותר בדיוני ממדע" שנטפק קצת את הסרט הזה וגם את אקס מן 3 (גם כן בנקודות שלדעתי לא הועלו כאן). האירוע הוסרט וכנראה יועלה לערוץ אייקון ביוטיוב מתישהו בעתיד.
רץ בהילוך איטי
סרטון מגניב שמראה איך עשו את האפקטים בסצינה האדירה של קוויקסילבר.
טוב, ראיתי עכשיו את גרסת רוג ששוחררה החודש
מה לעזאזל עבר לבריאן סינגר בראש כשהוא חתך את כל הסצנות האלה החוצה מהסרט המקורי?!
עם גרסת רוג זה ללא ספק סרט האקסמן הטוב ביותר.
מה בדיוק יש שם?
(ל"ת)
תודה, אשתדל לראות את הגרסה הזו
(ל"ת)
תהנה! ואל תשכח להישאר לכתוביות
שכחתי לציין את זה, אבל יש גם סצנת אמצע כתוביות חדשה. (שבעיניי היא ממש ממש סתמית, אבל אני אבין למ אחרים אולי יתלהבו ממנה)