-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
חיות הפלא והיכן למצוא אותן
Fantastic Beasts and Where To Find Them
הראשון בסדרה המתרחשת בעולם של סדרת הארי פוטר. סיפורו של ההרפתקן והחוקר ניוט סקמנדר, בשנות העשרים של המאה העשרים בעולם הקוסמים.
הרחבה יפה מאוד לעולם הקוסמים של הארי פוטר, ודי מהנה, אבל העלילה הראשית חלשה, וה"הפתעה" לקראת סיום הסרט מאכזבת.
אדי רדמיין בתפקיד ניוט.
(ל"ת)
בחירה מאד צפויה.
הרי אם כבר עושים פרנצ'ייז "בריטי" (בסופו של דבר הוא לגמרי אמריקני) אז זה די ברור שייקחו את השחקן הבריטי שלאחרונה נכנס למיינסטרים האמריקני עם סרטים כמו "התיאוריה של הכל" ו"יוופיטר בעלייה" ובנוסף זכה באוסקר. בכלל נראה שיש ביקוש רב לקחת שחקנים בריטים כדי שיובילו פרנצ'ייזים כמו מרטין פרימן עם "ההוביט" או בנדיקט קמברבאץ' עם "דוקטור סטריינג'". אני די מרוצה מהבחירה כי לאדי רדמיין יש מספיק כריזמה להחזיק את הסרט על כתפיו והוא ניחן בכישרונות משחק בלתי מבוטלים (וגם בכישרונות שירה, מי שראה את "עלובי החיים" יודע שהוא גם זמיר לא קטן).
צפוי או לא צפוי, הוא מצוין. בחירה משמחת.
(ל"ת)
שאלה: האם אני יכול לראות את הסרט מבלי שצפיתי בסרטי הארי פוטר? (גם לא קראתי אף ספר מהסידרה. נא לסקול אותי רק אחרי הקרדיטים)
אני מתאר לי שיהיו כל מיני רפרנסים שאחמיץ, אבל האם אוכל עדיין לעקוב אחר העלילה?
ראיתי את הטריילר אתמול לפני "סטארטרק" ונראה ממש מסתורי ומסקרן.
תודה!
קצת קשה לענות על השאלה חודשיים שלמים לפני שהסרט יוצא...
(ל"ת)
נכון, אבל יש יסוד סביר להניח שכן
עלילת הסרט מתרחשת עשרות שנים לפני עלילת "הארי פוטר", אז לא נשמע סביר שצריך לדעת את העתיד כדי להבין את הסרט הזה (בניכוי רפרנסים, כאמור).
אוקיי. תודה רבה:)
אולי אנצל את החודשיים הללו לקריאת הסדרה.
מצד שני, על מי אני עובד. יום אחרי שיצא הספר החדש של רולינג על הארי פוטר שמעתי את המוכרת אומרת לקונה מאוכזבת "נגמר המלאי". אפילו בספריה העירונית יש רשימת המתנה.
מישהו מוכן להלוות לי את הדלוריאן שלו?
נכון שיש ביקוש לשחקנים בריטים לאחרונה
אבל ספציפית לגבי הארי פוטר, עד כמה שאני יודע ג'יי קיי רולינג דרשה שחקנים בריטים עוד מאז הסרט הראשון
נכון שהיא ביקשה שחקנים בריטים אבל אם אתם לא יודעים דניאל רנדקליף הוא יהודי ורולינג ככה אומרים לא בדיוק היתה מרוצה מזה
(ל"ת)
אני עדיין בעד מאט סמית'
הרבה יותר קל לדמיין אותו בתור קוסם, הוא שחקן איכותי ואדי רדמיין לא מסוגל להגיע לרמות האלה.
אדי רדמיין אוכל את מאט סמית' כתור שחקן
ובייחוד לא בא לי להכניס אגרוף לאדי רדמיין כל פעם שאני רואה, אז זה כבר יתרון שלו על סמית'
פחחח.
(סליחה, הייתי חייב)
זה שהוא זכה באוסקר לר אומר כלום
בכל מקרה בנדיקט היה אמור לזכות
נ.ב. מצטערת על השגיאות, כתבתי מהטלפון
לא קשור אוסקר
מאט סמית' פשוט לא שחקן כזה טוב בדוקטור הו, וההופעה של רדמיין ב'תיאוריה של הכל' הייתה טובה.
אולי הוא מתמחה רק בסטיבן הוקינגיות, אבל אני בספק.
( ואמור זאת מילה ריקה ממשמעות בגדול, אבל רייף פיינס היה ההופעה הראשית הגברית הטובה ביותר של השנה החולפת, ובניגוד ל4/5 מהקטגוריה המשמימה הזאת בשנה החולפת, הוא אפילו לא שיחק בן אדם שחי באמת, מה שכנראה פגם בסיכויו לזכות)
מש"א על רייף פיינס
(ל"ת)
אדי רדמיין לא מסוגל לתפקיד כזה
הוא ריאליסטי מדי
מכיוון שאין לנו מושג קלוש לגבי הסרט והטון שלו
ומכיוון שאת רדמיין כולנו מכירים מסרט אחד במקרה הטוב (כי אני לא זוכר אותו מ"השבוע שלי עם מרילין" או "עלובי החיים" ולא ראיתי "יופיטר בעלייה"), כך שאין לנו מושג לגבי הריאליזם שלו הייתי נמנע מהאמירה הזאת.
רגע, מה זה בכלל שחקן ריאליסטי?
בטח הכוונה
לכך שהוא טוב בדמויות מהמציאות ולא בדמויות פנטזיות.
אני אישית מאוד אהבתי אותו בתיאוריה אבל הוא היה פח אשפה ביופיטר. כך שאני לא יודע באמת למה לצפות.
בכל מקרה הוא בחירה הרבה יותר טובה ממאט סמית' לא משנה מה.
אבל אין חלוקה שכזאת.
יש שחקנים שידועים אולי לעשות דמויות מוחצנות ולא מופנמות או ההיפך אבל מה ההבדל בין דמות מציאותית לדמות פנטזיה? בטח כאשר הוא לא צריך לשחק חייזר אלא סך הכל בן אדם שיודע במקרה לעשות קסמים. רוב הדמויות בהארי פוטר לא מתנהגות בצורה יוצאת דופן כי הן קוסמים.
פףףף, אז מה זה המבטא המשונה שלהם?
(ל"ת)
יצא היום טריילר חדש
http://youtu.be/Vso5o11LuGU
נראה נהדר (לפחות ויזואלית)
אבל איכשהו אני מרגיש שהראו לי את כל מה שיש לסרט להציע.
לא הייתי ממליץ למי שכבר החליט שהוא רוצה לראות.
הסדרה הורחבה לחמישה סרטים
ובאמת לא ברור לי למה, הכרזה כזו עוד לפני שהסרט הראשון יצא היא פשוט מיותרת. דווקא מוורנר הייתי מצפה לחכות ולראות שהסרטים האלה מוצלחים לפני שהם יוצאים בהכרזות על תוכניות ארוכות טווח.
מוורנר ?
אתה באמת מצפה מהאחים-בואו-נכריז-על-סרטים-מבוססי-קומיקס-עד-2020-בלי-לבדוק-את-השטח וורנר לנקוט במשנה זהירות ?
אני מופתע שהם לא הכריזו גם על כמה ספין אוף ושתי סדרות טלוויזיה בדרך.
זו הייתה הנקודה, חשבתי שלמדו לקח
(ל"ת)
ממה יש להם ללמוד?
הם הראשונים ששחררו שני סרטי קומיקס באותה שנה שחצו את קו 300 המיליון בתוך ארה"ב, הביצועים בשאר העולם טובים מאד (בהתחשב בעובדה שסואיסייד לא יצא בסין) והסרטים שלהם הכניסו יותר מסרטי מארוול הראשונים.
הביקורות גרועות וחלק מהמעריצים זועמים? זה לא מזיז להם כל עוד מבחינה כלכלית יש להם תמורה כלשהי.
אני לא חושב שזה לא מזיז להם
אוקיי, הסרטים עשו הרבה כסף כי הם עוררו הרבה עניין וציפייה, אבל עם התגובות השליליות שהם קיבלו, הסרטים הבאים יעוררו הרבה פחות התלהבות – והרי כל הקטע ביקום קולנועי הוא לבנות פרנצ'ייז לטווח ארוך, ולא להסתפק בשני סרטים שהצליחו כלכלית (וגם זה מוטל בספק, לא בטוח שבאטמן נגד סופרמן בכלל החזיר את ההשקעה).
ההשוואה לסרטי מארוול הראשונים לא נכונה בעיניי, לא מפתיע שסרטים על באטמן וסופרמן הכניסו יותר מסרטים על איירון מן והענק, בטח כשחלק גדול מהעניין בסרטים של די.סי היה הצגת היקום הקולנועי שלהם, בעוד אצל מארוול לא היה את הערך המוסף הזה.
אני די מסכים
לטווח הארוך הביקורות השליליות יפגעו בהם והם מודעים לזה, בגלל זה נראה שהם באמת מנסים להקשיב לביקורות ולשנות דברים דבר שאני מעריך בהם מאוד (רק נקווה שב"להשתפר" הם לא פשוט ינסו לעשות העתק הדבק לסגנון של מארוול על סרטי די סי).
הטענה היא שהמשך הסדרה למעשה יתמקד בקרב בין
דמבלדור לגרינדוולד שהוא הקוסם ששימש כסמל הרוע לפני וולדמורט (והיה גם המאהב של דמבלדור, מה שאולי נזכה לראות?!).
הוא לא היה המאהב של דמבלדור
ג'יי קיי רולינג טענה שלאלבוס היה קראש עליו ושלא יצא מזה כלום.
דווקא זכור לי שהיא אמרה שהיה ביניהם רומן
לא?
מההצהרה היחידה שלה בנושא, לא נראה שזה הכיוון
דמבלדור לגמרי היה מאוהב בו, אבל הכי רחוק שזה הגיע אליו היה החלפת מכתבים סמי-רומנטיים וקרב גורלי ומפורסם.
שם, עם קצת מזל, השרביטים שלהם ירו אלומות אור זו בזו בו בזמן
א-לה הארי וולדמורט.
התבלבלת. דמבלדור ניהל רומן עם אחותו.
(אם כבר מדמיינים מהרהורי הלב מה שלא כתוב בספרים, אפשר גם את זה. הרגשות שלו כלפי אריאנה מפורשים לא פחות).
די כבר עם ההשמצה הזו
אריאנה מלמד הכחישה את זה כמה פעמים
חמישה סרטים?
מרגיש לי ההוביט שוב פעם, בחייאת למה על ספר אחד לעשות חמישה סרטים?
יש הרי עוד ספרים, לא?
לא, זה לא המצב
הספר 'חיות הפלא והיכן למצוא אותן' הוא לא ספר עלילתי, אלא כתוב כספר לימוד מהוגוורטס. הסרט עוסק בקוסם שכתב אותו, והעלילה מקורית לגמרי.
ואושר כעת
שאת כולם יביים דיוויד ייטס.
אז, אממ, תקשיב, דיוויד – אני יודע שאיכזבנו אותך כשלא באנו לטרזן שלך והכל אבל העולם מוכן לקבל סרטי לא-הארי-פוטר, אם יתחשק לך אי פעם. סתם, שתדע. אין צורך להסתגר ולבכות בבריכות הכסף של גרינגוטס.
ג'יי. קיי. טרולינג
החדשות האלה בנות כמה חודשים אבל כנראה חמקו לי מהרדאר אז. מסתבר שרולינג מתכננת להוציא את התסריט של הסרט בתור ספר. תקראו לי קטנוני, אבל זה מעצבן אותי. כן, זה איזה שהוא טריק שיווקי שכנראה קשור גם לפרסום של "הילד המקולל". אבל….יש הבדל ביניהם. "הילד המקולל" הוא מחזה של הצגה מאוד פופולרית ומבוקשת שהרבה אנשים לא יכולים לצפות בה, כל אחד וסיבותיו, ואולי הגרסה הכתובה היא לא תחליף אידיאלי, אבל זה משהו שמעריצים יוכלו להיעזר בו כדי לפחות לדמיין איך ההצגה הזאת נראית, וזה נחמד.
אבל לפרסם את התסריט של "חיות הפלא" כספר? בשביל מה? סרט הרבה יותר נגיש מהצגה. בניגוד אליה, אפשר פשוט לצפות בו פריטי מאץ' בכל מקום. עדיין לא ראיתי את הסרט, אבל אני אזרוק ניחוש שהתסריט שלו לא יהיה כל-כך מדהים שהוא ראוי להיות מודפס, מוכנס אל כריכה קשה ולהימכר באמאזון ב 15$. אני בספק שגם מעריצים של הפרנצ'ייז יצאו ממנו ויגידו לחברים שלהם "יודע מה ממש בא לי? גרסה מודפסת של התסריט של זה!". אני ממש אוהב את (רוב) סרטי "הארי פוטר", אבל אף פעם לא היה לי דחף לקנות את התסריטים המודפסים שלהם. למה אי אפשר פשוט להעלות את התסריט לאינטרנט, כמו כולם? ואם את מתעקשת להוציא אותו כספר, למה במקום תסריט פשוט לא לכתוב אותו בצורה סיפורית רגילה? אה, רגע…
האמת, איבדתי קצת מהכבוד שהיה לי לרולינג. היא בקלות יכלה לצאת לפנסיה מוקדמת אבל בחרה להמשיך לכתוב דברים על העולם הזה וגם בז'אנרים שונים וזה סבבה. אבל גאד דאמיט, זו כבר פשוט עצלנות שמריחה מחמדנות. זה גם די מזלזל, כאילו היא חושבת שאנשים יקנו שכל דבר קטן שיצא עם המותג הזה עליו. אולי אנשים באמת יקנו, תמיד יש את המעריצים הפנאטיים, אבל…גאד דאמיט. וזה לא בשביל המעריצים או משהו, מה המעריצים צריכים את זה? אם הם רוצים להיזכר באיזו שורה או סצינה, הם פשוט יפתחו את הפאקינג סרט, לא את הספר של הפאקינג תסריט!
ואירוניה נחמדה לסיום – נכון תמיד כשיוצא סרט שמבוסס על ספר מוציאים גרסה חדשה של הספר עם כריכה שמתאימה לסרט? זה מעצבן, אבל במקרה כמו זה, זה נראה מושלם. בכל זאת, זה התסריט של הסרט. אבל לא, לספר יש כריכה מושקעת כזאת, עם ציורים והכל. את לא עובדת על אף אחד, גברת רולינג, זה עדיין עצלני בטירוף.
הן בנות כמה שעות, לפחות לפי האתר שפרסמת איתו
אבל אני נאלץ להתנגד: פרסום תסריטים כספר פיזי שאפשר לקנות לא התחיל עם רולינג ומהווה מנהג שאני, בכלליות, בעדו. אני בהחלט מאמין שהוא צריך להיות *גם* באינטרנט בחינם, אבל גם התנ"ך, המשנה והגמרא בחינם ובכל זאת אנשים קונים אותם: יש בקניית תסריט משהו נחמד, שמדי פעם מראה שינויים בין תסריט לסרט ומדי פעם פשוט מהווה ספר נחמד בפני עצמו.
אני מודה שלא הבנתי לחלוטין מה הבעיה שלה בלקחת מנהג נפוץ וסביר. פספסתי משהו?
(למרות שאני בעד שאנשים יאבדו כבוד לרולינג, אבל מכל הסיבות האחרות בעולם)
כי זה, כמובן, מגיע אחרי ההצלחה הענקית של ספר המחזה של הילד המקולל,
שהוא, כשלעצמו, עצלני במיוחד – הטקסט כבר קיים בצורת מחזה, כי ככה הוא צריך להיות בכדי שיעלו אותו על הבמה, אבל למה לא לנצל את הטקסט הקיים עד הסוף ולהוציא אותו כבר עם כריכה במקום לתרגם אותו לצורה שנוחה יותר לקריאה למי שרוצה לקרוא. זה להתקמצן על כסף וכוח אדם ומאמצים, וזה מעצבן.
אבל כמו שמתן כתב, במחזה זה עוד עובד, כי זה מופיע רק בלונדון וכרטיסים זה יקר וגם ככה כל ההופעות מלאות עד לנצח, אז לקרוא את הספר זה ההזדמנות היחידה של רוב מוחלט של המעריצים לדעת את הסיפור לא דרך ספויילרים ברשת.
אבל להוציא את התסריט כספר זה כבר זלזול. "ראינו שקניתם ספר מחזה, אולי תרצו לקנות גם תסריט?". זה לא שרולינג מנסה לכבד מנהג ישן של הוצאת תסריטים, זה שהיא מנסה לכבד את ערימת הכסף שהיא קיבלה על הילד המקולל.
ובניגוד למחזה, זה באמת מיותר. את הסרט כולם יכולים לראות, והתסריט זה כמו הסרט מילה במילה, אז אין פה ערך מוסף. זה לא כמו לקרוא את הספרים ואז לראות את הסרטים – זה לא עיבוד, זה ליטרלי הסרט.
אני איבדתי את הכבוד שלי אליה
כבר כשהיא הוציאה את 'מעשיות בידל הפייטן' שהיה עצלני ומשעמם.
אמת. וגם לו הם היו מוצלחים, כשאתה קונה "ספר מעשיות"
אתה מצפה שתהיה שם כמות מכובדת, ולא חמש.
איזה הגזמה.
אני לא חושב שהיה סופר כלשהו אי פעם שהושמץ כמו רולינג על הרצון להרחיב את היקום של היצירה המקורית שלה. הזוי.
אורסון סקוט קארד?
(ל"ת)
והסופר של חולית
אני חושב שאם אני באמת אשב על זה אני אמצא עוד כמה מפורסמים.
הבן החמדן שלו. פרנק הרברט לא אשם,
הוא פשוט עשה את הטעות של למות מוקדם מדי ולהשאיר את הבן שלו אחראי על העזבון.
גם ההמשכים שפרנק הרברט כתב לפני מותו לא אהודים במיוחד
(ל"ת)
אפשר הרחבה על זה?
ההבדל הוא שגורג מרטין רוצה להרחיב את העולם שיצר,
הוא כותב את הספר "האביר משבע הממלכות" שזה גם ספר הרפתקאות כיפי שעומד בפני עצמו וגם ספר מרחיב ושופך אור על העולם שבו הוא מתרחש. כשרולינג עושה את זה, היא עושה כל מיני "ספרי לימוד" משעממים וספר מעשיות דל במעשיות ובעמודים, דבר שלא מפריע לו לעלות כמו ספר רגיל. שלא לדבר על לפרסם ספר שמיני (אחרי ההבטחה שהיא גמרה עם הארי פוטר) שנשמע שכל מה שעשתה בו זה פשוט לקבץ את כל הפאנפקים שנכתבו על יצירתה לספר אחד. היא רוצה להרחיב את העולם שיצרה אז שתעשה זאת בדרכים מעניינות ומקוריות. לא בדרכים עצלניות שרק מעידים על חמדנות
בהתחשב בניסיון העבר
ל"מלחמת הכוכבים" יצאה סדרת סרטי פריקוולים שהיתה מחורבנת, ל"שר הטבעות" יצאה סדרת סרטי פריקוולים שהיתה מחורבנת, ועכשיו נראה שגם לסדרת "הארי פוטר" הולך לקרות אותו הדבר. אבל מי יודע אולי זה יפתיע…
למה?
בעיניי זה עושה רושם ממש נחמד.
ביקורות ראשונות החלו לזרום
כרגע 100% ברוטן
https://www.rottentomatoes.com/m/fantastic_beasts_and_where_to_find_them/
כולם טועים
סרט שהוא לגמרי ולחלוטין Meh, וסוף גרוע להחריד.
אם זה עוזר אז הדירוג הממוצע הוא 7.3
100 טריות לא אומרים הרבה.
3D & IMAX
ממליצים או לא? שתפו אותנו
ממליץ בחום גבוה
(ל"ת)
תודה ענקית על ההמלצה
הIMAX העיף לנו את המוח. איזה אפקטים נהדרים ושימוש מעולה בתלת מימד
מעולה
מעבר לזה שהיה לי חיוך על הפנים לאורך כל הסרט, רואים שרולינג השקיעה הרבה מאוד מחשבה בבניית קווי עלילה שונים (עם תפרים ביניהם, חלקם זורמים יותר וחלקם פחות), מה שהפך את הסרט ליותר מורכב ומעניין מסרטי הבלוקבאסטר הרגילים (מארוול וכו'). חוץ מזה, משהו בכתיבה שלה זורק אותך למקום קסום וקלאסי שגורם לך להחליק את השימושים בקלישאות. נהניתי בטירוף.
סרט קסום נפלא וכיפי
חייבת לציין שבאתי עם אפס ציפיות ובלי להכיר את העלילה חוץ מלדעת שזה קשור איכשהו להארי פוטר.
כבר מההתחלה נשאבתי לעלילה. בהחלט סרט כיפי, מעניין ועם הרבה הומור.
הויזואליה נהדרת, באמת. ראיתי ברגיל ולא בתלת ולא מצטערת על זה. בדיעבד הוא קצת ארוך, אבל לא שמים לב לזה בזמן אמת.
עדיין לא מצליחה להבין את המשחק של אדי רדמיין…אבל תמוה ככל שהיה, זה לא הפריע.
סך הכל – היה לי כיף לאורך כל הסרט ויצאתי עם חיוך גדול.
בהקרנה אצלנו שהייתה הבכורה היו הרבה מעריצים שרופים של הארי פוטר שעשו הכל מאוד חוויתי, והגיעו לבושים כמו קוסמים.
אגב, אין סצינת פוסט קרדיטים, למרבה הצער…
הוקוס-פיהוקוס
אוף, בדיוק כשהתחלתי לקוות שבסוף השנה הגרועה הזאת עליתי על רצף טוב אחרי "דוקטור סטריינג'" ו"המפגש" מגיע הפיהוק המתמשך הזה. זה כמו סרט נשיונל ג'יאוגרפיק בעולם של הארי פוטר. החיות יפות וחמודות, אבל מעבר לכך שום דבר בסרט הזה לא מעניין. אף דמות לא מתפתחת. אדי רדמיין נשאר לכל אורך הסרט עם אותה הבעה של עיניים מזוגגות וקול כאילו יש לו צמר גפן בפה. פשוט עוברים מסצינה אחת לשנייה בזגזוג בין שני קווי עלילה לא מעניינים בעליל. והטון של הסרט הוא בכלל all over the place. ברגע אחד יש משפטים על "רצח עם לטובת הכלל" ורגע אחר כך סצינה סופר-ילדותית (השיא הוא סצינה עם חית פלא מיוחמת שבה תהיתי אם אני באמת רואה את זה עכשיו והאם באותו יום נתנו לילדה בת 4 לביים את הסרט).
עם כל הכבוד לרולינג, נראה שתסריטים זה לא הצד החזק שלה. סרט שמזגזג בין כל מיני דברים לא מעניינים ולא בטוח לאיזה קהל הוא רוצה לפנות. הוא בהחלט יכל להיות stand-alone, אבל לא! יש עוד ארבעה בדרך! אבל א. הטיזר שעושים לסרט הבא כל-כך קצר שתפספסו אותו אם תצאו לשירותים. וב. לא פיתחתי שום עניין בדמויות האלה, ככה שלא אכפת לי מה יקרה להם בהמשך.
לגמרי!
ראיתי את הסרט בהקרנת טרום בכורה והוא פשוט… מה שאמרת, פיהוק. טוב, אולי זו תהיה קצת הגזמה כי אותי הוא לא שיעמם. אבל לאורכו הסרט באמת לא נראה שהוא סגור לאיזה טון הוא מכוון. רדמיין נוראי, ובאופן כללי הסרט מרגיש מאוד Meh. נשכח לחלוטין והרגשה חלולה לחלוטין של ניצול ציני של פרנצ'ייז אהוד. עוד פריקוול גרוע לסדרה אהובה.
וכמו שציינתי בתגובה אחרת, פוסט וורקראפט ודוקטור סטריינג' הקסם פה מרגיש מעט "מיושן" ומשעמם.
נו באמת!
כמה שנאה יכולה להניע אנשים הופעה של 4 שניות לא יכולה להיות מה שיהרוס לך את הסרט ואתה יודע את זה,אבל מגניב לכתוב נכון?
כמו להגיד שסטן לי הוא בעיה משמעותית בסרט של מארוול
אני בהחלט יכול להבין את ההשקפה
שסטן לי הוא בעיה משמעותית בסרטים של מארוול. וגם אני מאוד לא אהבתי את הארבע-שניות הנ"ל ב"חיות הפלא".
בסדר שלא מאוד אהבת
את ה4 שניות הללו אבל מפה ועד להגיד שזאת "נקודת השפל של הסרט" זאת הגזמת ואפילו פופוליזם נגד שחקן לדעתי
רמזים
ניוט יכל להבחין בכך בזמן החקירה היו מספר רמזים בלט לי מאוד בצפיייה השנייה
שעמום גדול
הסרט נאמן לספר עליו הוא 'מבוסס' – המון חיות מגניבות, אפס עלילה.
אם אתם אוהבים לצפות בשחקנים בעלי הבעה יחידה שותקים ארוכות ובוהים בחלל בניו יורק הקודרת – רוצו בהמוניכם!
איזה סרט כיפי
מומלץ בחום לכל חובבי עולם הקסמים וגם למי שלא.
האפקטים פשוט נהדרים והIMAX היה נפלא.
ואני חושב שסמנתה מורטון היא הדמות הכי מעצבנת בעולם הזה כרגע עם תחרות צמודה עם פרופסור טרלוני
למה הסרט הזה לא עוסק בגרייבס?
השילוב של הדמות – שחקן שלו עבד הרבה יותר טוב מכל שאר הדמויות.
אני קיבלתי וייבים קריפים מרוב הדמויות בסרט הזה
עקב שילוב של שחקנים מוגזמים וכתיבה מוזרה.
אני וחבר הסכמנו אחרי הצפייה
שלגמרי היינו רואים סרט פילם-נואר של גרייבס פותר תעלומות. כמו "עיר החטאים", רק עם קסמים.
75 מיליון בסופ''ש הפתיחה
פתיחה טובה מאוד. חלק מהתחזיות הגיעו בשלב מסוים ל80-90, אבל לדעתי אין פה אכזבה וזה יופי של סכום לסרט הראשון בסדרה. העובדה שזה ספינאוף של הארי פוטר אולי יוצרת ציפיות, אבל בעצם הסרט די מנותק מהסדרה הראשית – הדמויות לא מוכרות, ואין חפיפה במקום ובזמן. בנוסף, השחקן הראשי הוא לא בדיוק הכוכב הכי מוכר בהוליווד.
השבוע הבא אמור להיות רווחי למדי הודות לחג ההודיה, ובסופו של דבר הסרט אמור לעבור את ה200 בלי בעיה.
האם עוד מישהו שם לב
שהמגינה של האובסקורוס מאוד דומה בתחילתה למנגינה של המסור?
https://www.youtube.com/watch?v=gN_zDdEtEhQ
לא יכולתי להפסיק לחשוב על זה ומסתבר שהחבר'ה ביוטיוב מסכימים!
כןןןןןן!!!!!!1
ידעתי שאני מזהה את זה מאיפושהו. לחלוטין.
תהיה ביקורת?
(ל"ת)
סרט נפלא
אחרי זוועת התסריט של הילד המקולל, זה היה חתיכת פיצוי.
מצחיק, סוחף, מותח, אפל, יפהפה ויזואלית, מוזיקה נהדרת ואפילו מרגש (מודה שהתייפחתי לא מעט בסצנה האחרונה).
אם יצליחו לשמור על הרמה הגבוהה הזו גם לכל הסרטים הבאים, זו ללא ספק תהיה סדרת סרטים הרבה יותר טובה מהארי פוטר.
צריך לבוא בלי ציניות ומרמורים – פשוט להגיע וליהנות מסרט פנטזיה איכותי ומושקע.
אני לא-מעריץ של הארי פוטר
כאילו, קראתי את הספרים וראיתי את הסרטים, פעם אחת, עם יציאתם, וחשבתי שהם חביבים.
וככזה, אני חושב שהסרט הזה מיועד למעריצים בלבד. מעבר לאיך שהוא לא מצליח ליצור דמויות ברות הזדהות ותסריט אחיד מבחינת קצב וטון – ה"קסם" וה"כיף" בסרט נשענו הרבה יותר מידי על fan service ועל שימוש בז'רגון ההארי-פוטרי, מה שהופך את הסרט הזה ללא נגיש בעליל לכל מי שלא עשה שיעורי בית על הספרים והסרטים.
הנה אילוסטרציה לאיך הרגשתי במהלך הסרט הזה (באדיבות ריק ומורטי):
https://www.youtube.com/watch?v=eMJk4y9NGvE
מסכים עם הביקורת
(וגם חושב שהיא כתובה יפה מאוד), אבל אין טעם להתווכח עם מי שבא בטענות לסרט. כל אחד והחווייה שלו. זה לא צריך לקחת מההנאה שלך מהסרט וזה לא גורע מאיכותו :)
שאלה לדג אדום (או דגים אחרים) - סרטי המשך
שאלה ממני ומגיסי הצעיר.
מכיוון שמדובר בסרט שאמור להיות עם המשך (נמחק) שני המשכים (נמחק) עוד ארבעה המשכים חמש סה"כ, והוצאה של 200-250 מליון פר סרט נניח מדובר בסה"כ בערך במליארד דולר עד 1.25 מליארד שזה ממש מלא כסף אפילו ביחס לרולינג…
ודאגנו שמא ההצלחה של הסרט הראשון לא מספיק גדולה עבור כזאת השקעה.
אז השאלה היא בעצם מה הסדר גודל של תוצאה כספית שמצדיק המשך הסדרה, באיזו נקודה מתחילים האולפנים לגרד במבוכה בראש ומתי אומרים טוב היה פלופ בוא נעצור כאן.
למשל יש את נרניה שקצת נראה תקוע.
חומריו האפלים שנקבר קבורת חמור.
אז בקיצור (1) האם נראה לך סביר שממשיכים או שעוצרים כאן.
(2) מה הסיכוי שאיפשהו בהמשכון הבא או השלישי או הרביעי לא תהיה הצלחה מסחררת ולא ימשיכו עד הסוף
(3) כמה עמוק צריך יהיה הכשלוןלהיות כדי שדבר כזה יקרה.
לתשובתך
אורי המודאג :-)
שאלה טובה מאוד,
וגם האולפנים בעצמם לא תמיד יודעים את התשובה. השנה יצאו כמה סרטי המשך, שמן הסתם נראו הגיוניים כלכלית לאנשים שאישרו אותם, והתבררו ככשלון. על הנייר, המשך ל"אליס בארץ הפלאות" (הכנסות של יותר ממיליארד דולר!) אמור להיות מובן מאליו, אבל אף אחד לא באמת רוצה לראות המשך לסרט הזה (או להיזכר בכך שהסרט הזה קיים), וההמשך היה פלופ אדיר שהפסיד הרבה כסף. גם "צבי הנינג'ה" נראה כמו סרט מצליח, אבל ההמשך לא. מקרה עוד יותר בעייתי שקרה השנה הוא של "מפוצלים" – סדרה שהתמוטטה כך שהאולפן התייאש ופרש לפני הסרט האחרון, למרות ההבטחה – הסרט האחרון היה "חלק א'". לא יהיה חלק ב'. הויכוח על "יחידת המתאבדים", והאם יש או אין לו סרט המשך והאם הוא צריך להיחשב לכשלון בטוח או לא, נמשך ברגעים אלה.
אז מה קורה עם "חיות הפלא"? הוא הכניס, נכון לכרגע, 684 מיליון דולר בעולם, וזה בכלל לא מעט. מצד שני זה רחוק מלהשתוות לסרטי הארי פוטר, הסרט היה יקר, ונדמה לי שציפו ממנו ליותר. כרגע הם משוכנעים שהמותג חזק מספיק כדי להחזיק עוד סדרה של כמה סרטים, אבל הם לא זורקים על זה מיליארד דולר בבת אחת. אם הסרט הבא יהיה כושל, הסדרה כנראה תיעצר. זה בהחלט דבר שיכול לקרות, גם אם זה לא קורה הרבה.
מה הרף?
נגיד סרט שהושקעו בו 250 מליון – כמה צריך להכניס כדי שהוא יחזיר את ההוצאות?
אני מניח ש250 מליון לא מספיק.
גם אם לא ברור לי לחלוטין למה.
אבל כמה כן?
וגם – האם יש הבדל כלכלי אם הכסף מגיע מארה"ב או מחו"ל?
.
והרהור אחרון – הימור על על הסרט הבא.
סתם בתור מחשבה נראה לי ככה:
חיות הפלא הוא בעצם שני דברים – הוא כאילו הארי פוטר.
אבל הוא בעצם לא.
משום שהוא לא היה ספר – מה שאומר שלא קראו סיפור התאהבו בו ועכשיו רוצים לראות סרט שמבוסס עליו. זה גם יוצר קהל שבוי. אני למשל הגעתי למסקנה שהסרטים די מחורבים ביחס לספר ובכ"ז ראיתי את כל השמונה. בקולנוע. פעמיים. למה? כי זה בכ"ז הארי פוטר.
וביחס לזה חיות הפלא צריכים להוכיח את עצמם.
אז הוא לא בדיוק סרט שמבוסס על סיפור מצליח והוא גם לא משהו עצמאי מגניב. מן תסמונת בן מוצלח של אבא מוצלח ומפורסם שקשה לו להוכיח שהוא טוב ועומד בפני עצמו גם כשהוא טוב באמת.
.
אבל –
מכיוון שזה סרט באמת טוב שכדרכה של רולינג מדבר בכמה רבדים ושכבות לכמה קהלים, והוא מגניב. ועתיר מרצ'נדייג' – יומנים חולצות קלמרים מדבקות וכו' וגם בנוסף יש את הצפייה ברשת בחינם בהורדה – אני חושב שיש סיכוי שעד הסרט הבא יהיו הרבה אנשים שכבר ראו את הסרט הראשון ברשת פלוס אלו שראו ושילמו. וגם יהיה את המרצנדייז' שיהיה להם שנה להכנס למודעות של אנשים.
.
ואז יש סיכוי שההתחלה של השני תהיה כבר מבוססת על הראשון פלוס.
ואם יהיה עוד אייטם מגניב נגיד דמבלדור יכנס לתמונה או מלחמה או נאצים (!) וגם השאלה איך יהיה ג'וני דאפ. כך שהסיכום שלי הוא שאם הם לא יהיו אדיוטים – מה שיש בסיס לתקווה מכיוון שתכלס רולינג הוכיחה שהיא חזרה למשחק (אחרי הספרים הלא פוטריסטיים והמחזה ההוא) – ולכן אני מהמר שהשני יהיה יותר חזק בקופות מהראשון.
תוסיף לתקציב של הסרט את תקציב הפרסום
ואז קח בחשבון שהאולפן מקבל בערך חצי מההכנסות בארה"ב וקצת פחות מזה מההכנסות מחוץ לארה"ב. כלומר: סרט שעלה 200 מיליון דולר, ותקציב הפרסום שלו היה 100 מיליון (שזה סביר, בקנה המידה הזה), צריך להכניס משהו כמו 700 מיליון דולר בכל העולם כדי להתחיל לחשוב על רווחיות.
מצד שני, קולנוע זה לא הכל, ולפעמים אולפנים מאשרים המשכים גם לסרטים שלא היו בהכרח רווחיים, פשוט כי הם היו אהודים ובנו את הפרנצ'ייז מספיק כדי להאמין שהסרטים הבאים יהיו רווחיים יותר בקלות, או שהם כדאיים מבחינת מרצ'נדייז וכאלה. יש הרבה גורמים, האולפנים לא באמת מספרים לנו את כל הפרטים, ולכן קשה לדעת.
(והפעם הבאה שבא אני אעשה את הרצאת "איך עושים סרטים (גרועים)" – שבה אני מפרט יותר על כל העסק הזה – תהיה ב-30.1 בסינמטק ירושלים, אם זה רלוונטי).
אופטימי
נכון לעכשיו זה קרוב מאד לרף שהצבת. 685 מליון דולר. ובסך הכל שלוש שבועות. עשיתי חשבון ונראה לי שזה תקופה של בערך 80% – מה שנותן הערכה גסה של בערך 850 מליון בסוף.
זה קצת מבאס מבחינתי – כי זה נשמע הון עצום. רף גבוה.
שאני קורא על סרט עם תקציב 200 מליון – והמסקנה שצריך שההכנסות ייהיו פי ארבע כדי שזה יעבור את רף הרווחיות. בכל מקרה נכון לעכשיו נשמע שממשיכים הלאה.
טוב לדעת שיש "איך עושים סרטים גרועים" בירושלים
לא ידעתי :) נגיע !
אני חושב שהכישלון הבא יהיה שודדי 5.
הסרט הרביעי אולי עשה יותר כסף אבל זה בעיקר בזכות החיבה של הקהל לטרילוגיה של ורבינסקי ובגלל שתלת-מימד היה גימיק חדשני באותה תקופה.
שודדי 5 לעומת זאת, התעכב בהפקה כמה פעמים בגלל שג'וני דפ התנהג כמו בן אדם נורא ואיום, עבר על החוק והסתבך והתקציב שלו יתנפח. אני חושב שדיסני הולכים לגלות בדרך הקשה שג'וני דפ לא אייקון יותר ושמותג שודדי הקריביים לא חזק כמו פעם.
לפי ימדב הוכרז על סרט שישי בסדרת שודדי הקריביים
וג׳וני דפ כבר חתום עליו,
העתיד של הסרט עדיין לא ידוע, ואם הוא אכן יצא לפועל מתישהו.
IMDB לא אמינים בנושא הזה. העובדה שיש שם דף לסרט לא אומרת שהוא הוכרז.
(ל"ת)
אני בספק
שודדי הקאריביים 5 לא מגיע רק עם ג'וני דאפ אלא מחזיר את ההולנדי המעופף ואת אורלנדו בלום, לדעתי זה לבד ימשוך כל מי שיש לו איזה שהיא חיבה לטרילוגייה המקורית.
רק עכשיו הם יגלו את זה?
(ל"ת)
אם כבר הזכרנו את 'מפוצלים' -
מה באמת קרה שם? אתמול ראיתי אותו שנית בכבלים, ולסוגו הוא די מוצלח. לשחקנית הראשית יש כריזמה, והעלילה די זורמת, עם כמה סצינות די מגניבות.
איפה ולמה כל הענין התקלקל?
העניין בסדרה הספיק לסרט אחד, לא לארבעה.
האולפן גילה את זה מאוחר מדי, אחרי סרט שלישי כושל, ולכן ביטל לחלוטין את הסרט הרביעי. המעריצים שבכל זאת ישנם נשארו עם סרט בלתי גמור.
לא אמור לצאת סרט טלויזיה שיסגור את הפינה הזאת? חשבתי שכן
(ל"ת)
לא ראיתי שצויין פה
אולי אני טועה אבל פשוט ממה שזכור לי בעולם ההארי פוטר אף פעם לא שמעתי איזכור לדתות וליהודים בפרט,
וכעת אחת הדמויות הראשית הינה טינה *גולדשטיין* – סתם משהו שקפץ לי בעין.
היתה דמות יהודית מאוווווד משנית
לדברי רולינג היה תלמיד- אנטוני גולדשטיין מרייבנקלאו.
אבל מה שכן – העובדה שזהו אותו שם משפחה לא נראית לי מקרית.
בדקתי עוד קצת
ובאמת הייתה את הדמות שציינת,
ובאמת כפי שחשבת רולינג חשפה שהוא בעצם צאצא של טינה.
אז בעצם מה שאתה אומר זה שיש משפחה יהודית אחת בכל העולם הזה?
בהחלט התקדמות.
טוב, בהארי פוטר באמת יש להם אחד מכל דבר.
יש בעולם הקוסמים ענף ספורט אחד, אמצעי תחבורה אחד, מסבאה אחת, חנות אחת, בית ספר אחד (לפחות בבריטניה), פאקינג *להקה* אחת… סה"כ הגיוני שתהיה משפחה יהודית אחת.
זו לא ארה"ב
למיטב זכרוני אחוז היהודים בבריטניה הוא משמעותית יותר נמוך. משהו כמו רבע עד חצי אחוז.
ומאחר והוגוורטס בנוי מילדים שנבחרים רנדומלית משהו מכל בריטניה (ולא מאזורים מסויימים) זה יחס סביר יחסית שעל כל 200 ילדים בהוגוורטס יהיה ילד אחד יהודי, ואני לא בטוחה אם אנחנו בכלל מכירים ברמה כזו 200 תלמידים (עם שם ושיוך והכל) שנמצאים בהוגוורטס.
לשם השוואה. בארה"ב היחס הוא יותר קרוב ל2%, אז על 200 תלמידים. כך שאם היה סיפור דומה בארה"ב הציפיה ההגיונית היתה לבערך 4 תלמידים.
מאחר ולרוב אנחנו רואים יותר סיפורים שמרוכזים באזור מסויים (וחלק נכבד מהפעמים האלה האזור הוא ניו יורק) – אז אנחנו כמובן מדברים כבר על אחוזים הרבה יותר גבוהים.
סבבה, אולי סטטיסטית זה הגיוני.
אבל העובדה שבכל הסדרה הוזכרו שני יהודים, שהסיפורים שלהם לא מתנגשים או קשורים בשום דרך, והם צאצאים של אותה משפחה, הוא קצת… צירוף מקרים מוזר.
תשמע, לא ראיתי את הסרט
ואני לא כזו מעריצה של הארי פוטר (קראתי את הספרים פעם אחת כשהם יצאו, ונראה לי שיצא לי לראות את כל הסרטים כשהם שודרו בערוצי הסרטים למיניהם, היה חביב ובזאת זה נגמר. את הסרט הזה בכלל עוד לא ראיתי) אבל מכל מה שהבנתי – זו התחלה של סדרה של סרטים, ולא סרט שעומד בפני עצמו, וממה שאני מכירה מג'יי קיי רולינג, קשה לי להאמין שהסיפורים שלהם לא מתנגשים ולא קשורים בשום אופן. אם עוד לא רואים את החיבור עכשיו, יראו אותו אחר כך.
אממ
זה דווקא לא בלתי הגיוני, הרי בדרך כלל בסרטים ופריקוולים יש כל מיני קישורים שמרפרנסים לעתיד, אז כנראה שפה זה נעשה בכוונה – כלומר שחלק מהדמויות מהסרט הזה הם בעצם המקור (או קשורות בצורה אחרת) לדמויות מהסרטים הרגילים, ופה במקרה מדובר על דמות שהיא גם יהודית.
מעבר לכך, כמו שציינתי מקודם, עד כמה שאני זוכר נושא הדתות לא עלה הרבה בהארי פוטר, גם לא נצרות. אפילו חשבתי בהתחלה שאולי מדובר בעולם "חילוני" ללא דתות.
ג'וד לאו ישחק את דמבלדור הצעיר בסרט ההמשך
אני די בסדר עם זה.
מקור
ואחרי דמבלדור הצעיר
הוא יהיה הרב עובדיה הצעיר?
אני אהיה די בסדר גם עם זה
(ל"ת)
אני בעד מייקל פאסבנדר
הכי מטא שיש.
כבר בספרים של רולינג כתוב שקוסם חזק יכול גם לחשוב על הקסם והוא יפעל בלי לומר את מילת הקסם עצמה. אני חושב שהיא התחילה עם הקטע הזה בספר החמישי.
סרט נוראי.
זה נראה סביר, פסקול משעמם, עריכה גרועה ובימוי השחקנים מחריד.
קולין פארל הוכיח שהוא יודע לשחק מדהים עם תסריט ובמאי טובים, ע"ע ברוז' ושבעה פסיכופטים, ואפילו הוא שמשתדל לא מצליח להרים את הסרט לרגע אחד.
ברצינות, אין פה אפילו רגע אחד מוצלח של דרמה או העברת דמות או רגש או משהו.
זוועה.