כמו שבטח שמתם לב אם אתם מבחינים בחלק העליון של האתר, בימים הקרובים – מהיום ועד שבת – נערך בסינמטק חולון פסטיבל Print Screen. זה לא בדיוק (רק) פסטיבל סרטים, אלא אירוע על תרבות דיגיטלית, טכנולוגיה, משחקים, קולנוע, אמנות איטראקטיבית וכל הדברים שבאמצע. יש בו תערוכה של משחקי מחשב, הקרנה-חיה של המשחק "Gone Home" , הרצאות, סדנאות (קוואדקופטרים!) ופאנלים על נושאים אחרים שבין אנלוגי ודיגיטלי. שווה להסתכל על התכניה המלאה – יש שם הרבה דברים מוזרים ומעניינים. ויהיו גם סרטים.
תהיה הקרנה (נדירה) על מסך גדול של "עיר אפלה", וגם "שמש נצחית בראש צלול", אבל חוץ מזה – הפסטיבל כולל כמה סרטים ניסיוניים באמת, כאלה שמנסים לשבור את ההפרדה הרגילה שבין קולנוע וצופים. "Many Worlds" הוא סרט שנשלט על ידי התגובות של הצופים: ארבעה צופים אקראיים מחוברים לסנסורים, והתגובות שלהם משפיעות על המשך ההקרנה. "Mary is Happy, Mary is Happy" הוא סרט המבוסס על חשבון טוויטר. "App" – שיוקרן במוצ"ש בשעה 22:00 – הוא אחד מהסרטים הנדירים שבהם הצופים נדרשים שלא לכבות פלאפונים: זה סרט אימה שמלווה באפליקציה משלו, שאותם הצופים מוזמנים להוריד למכשירים שלהם לפני ההקרנה, ושאמורה לשדרג את חווית הצפיה. בדרך כלל, הייתי אומר שהרעיון של אולם שלם של אנשים עם טלפונים פועלים הוא סרט אימה בפני עצמו – אבל במקרה הבודד הזה, זה נשמע מעניין. רוצים להשתתף בניסוי? הירשמו כאן. עשרה מבין הנרשמים יקבלו כרטיס זוגי להקרנת "App".
אנא בדקו ששמכם המלא וכתובת המייל מדויקים ומעודכנים. אם הפרטים המופיעים כאן אינם נכונים, היכנסו לדף הפרופיל שלכם ועדכנו אותם.
לגבי "מארי מאושרת"
אף אחד לא חשב לתרגם את הטריילר?
מתי נדע אם זכינו?
(ל"ת)
שישי בצהריים אם הכל יהיה בסדר.
(ל"ת)
שכחתם את הסרט "Ars"
גם הוא סרט שבו אסור לכבות פלאפונים.
הקונספט: סרט אימה במימד הרביעי. זוג נבחר מהקהל ישב במרכז שורה מלאת ערסים – הפלאפונים שיצלצלו, בדיחות על פרסומות של פנטה בהתחלה, השמעת קולות הקאה בסצינות רומנטיות, פופקורן שיזרק לעברם וצווחות לא קשורות באמצע – כל אלה יהיו חוויה משלימה לסרט האימה שישודר על המסך. נא לצרף ביטוח רפואי במקרה של דקירה.טיפול פסיכולוגי לאחר הטראומה – לא כלול.
סרטי אימה
זה ז'אנר שאין לי שום רצון לשבור את ההפרדה הרגילה בינו לבין הצופים. גם ככה ההפרדה נשברת כי יש לי סיוטים בלילה אחרי הסרט, זה נראה לי ממש מספיק.
למרות שאני לא אוכל להגיע,
שאלה שמעניינת אותי היא לאיזה פלאפונים האפליקציה מותאמת. אולי רבים לא יודעים, אבל יש יותר משתי מערכות הפעלה לפלאפונים בעולם. השאלה האם הווינדוס פון שלי יכול להשתתף בסרט?
לפחות לגבי הנוקיה שלי התשובה ברורה :)
(ל"ת)
ניסוי דומה, כך הבנתי, נעשה עם יציאת "ספיידרמן המופלא 2" לאקרנים בארה"ב
כאשר פותחים את האפליקציה Shazam, אשר כוונה המקורית היא זיהוי שירים ("שומעים שיר ברדיו ומתים לדעת מה שמו? שאזאם תגלה!" למשל), בזמן הקרדיטים, האפליקציה אמורה לזהות את שיר הנושא של הסרט, It's on Again, ולהראות סצינה קצרצרה על מסך הפלאפון.
באופן אישי אני מקווה מאוד שהניסוי הזה ייכשל ולא נראה לעולם שוב פעם משהו דומה לזה, כי הדרך מפה ועד "פתחו את האפליקציה הייעודית בזמנים מסויימים בסרט ותקבלו תוכן מאכזב שהשקנו בו ממש קצת, אבל לא אכפת לנו, כי הרווחנו כסף מפרסומות באפליקציה".
קצרה.
הדרך קצרה.
פה בבריטניה יש משהו חדש שאני גם מקווה שלא יתפוס.
בסרטים מסויימים (ואני מניחה שגם ברשתות קולנוע ספציפיות, לא בדקתי את כולן), מופיעה פרסומת לאיזו אפליקציה שמבטיחה כל מיני דברים בחינם או תחרויות.
בזמן הפרסומות, יש פרסומת שאומרת לפתוח את האפליקציה ואז יש פרסומת אחת או יותר שבזמן שהן משודרות, יש תוכן של האפליקציה. לפעמים יש גם משחקים על המסך במקום פרסומת, ואז אם אין לך את האפליקציה אתה סתם יושב שם כמו אדיוט ומסתכל מהצד.
בסוף יש עוד פרסומת שאומרת לכבות את האפליקציה ולשים את הטלפון של שקט, ואולי גם לפתוח אותה שוב בסוף הסרט או משהו.
אני בספק אם יש ימשיך לכיוון לפתוח את הטלפון באמצע הסרט, כי זה פוגע באינטרסים של בתי הקולנוע, אבל זה מעצבן כבר במצב הקיים של זה.
ויש גם את הדבר הבא
לכל אלו שהילדים שלהם עדיין לא פיתחו הפרעות קשב, יש פתרון:
http://youtu.be/tYpRQ5Mw2lM
אוי לא, אז זה באמת מתחיל לקרות?
שיט!
מזעזע.
"אכן, תמונות קשות".
זה אמנם פוגע באינטרסים של בתי הקולנוע, אבל מה הם כבר יכולים לעשות? לא להקרין את הסרטים?
אנשים יבואו לשוברי הקופות הגדולים בכל מקרה, אולי יבואו פחות, אבל עליהם האולפנים ירוויחו אפילו יותר כסף מבעבר מפרסומות בתוך האפליקציות (מזה אפליקציות שמוצאות בחינם מרוויחיות, כן?) ואפילו לא יצטרכו להתחלק בכסף הזה עם בתי הקולנוע.
אם אנשים יהיו מספיק מטומטמים בשביל לשתף פעולה, זה ממש יכול לעבוד ולהביא לאולפנים עוד טונות של כסף.
בתי הקולנוע יכולים לעשות הרבה
למשל לשים חוסם פרסומות
בה-דאם-טססס
(ל"ת)
הייתי אתמול בהקרנה של Many Worlds
הרעיון היה מעניין, אבל לדעתי הביצוע היה מאוד חלש.
היו רק 2 נקודות פיצול של קו העלילה בסרט, ואחת מהן בוזבזה לדעתי (אופציה א': שתי הדמויות הראשיות נכנסות לבית יחד, אופציה ב': אחת מהדמויות נכנסת לבד, ואחרי דקה קוראת לדמות השנייה שמצטרפת). בשיחה שאחרי הסרט, הוא סיפר שבדיעבד הוא אפילו לא בטוח איזה משתי האופציות האלה מהווה אופציה יותר מלחיצה.
ערכי ההפקה היו נמוכים יותר משציפיתי. ברור לי שזה סרט קצר דל תקציב, אבל זה היה פשוט שני אנשים מחוץ לבית – ואז בתוך חדר – מדברים. חלק מההרגשה הזולה נבעה מזה שהסגנון הוא found footage, שבאופן אישי אני פחות מתחבר אליו, ועוד חלק בגלל שהסאונד היה לא טוב, אבל אני לא בטוח אם זה באשמת ההקרנה או הסרט עצמו.
אחרי שראינו את הגרסא שהותאמה לרגשות הצופים, הקרינו לנו את הסרט כולו שוב, בגרסא שמשלבת את כל הגרסאות האפשריות במסך מפוצל. זה היה מאוד מבולגן, לפעמים עם סאונד של כולן בו זמנית, ולפעמים עם סאונד של אחת האפשרויות בזמן שהאחרות על המסך בmute (ולצערי הרבה מזה היה דווקא האפשרות שראינו בסיבוב הקודם). הצלחתי פחות או יותר להבין מה קרה ב-4 הסופים האפשריים, אבל בקושי. לדעתי אפשר היה לוותר לגמרי על הקרנה נוספת של החלק שלפני הפיצול הראשון, ועל האפשרות שראינו בהקרנה הראשונה, ולהשתמש בזמן להקרנה מסודרת יותר של 3 האופציות האחרות, וממה הן מושפעות.
בסופו של דבר, החלק הכי טוב באירוע היה ה-Q&A בסוף.
Woo hoo
קיבלתי כרטיסים ל-APP!
אני צריכה להוריד את האפליקציה מבעוד מועד או שמספקים wi fi בסינמטק?
בכל מקרה, באיזו אפליציה מדובר? לא הצלחתי למצוא פרטים באתר של הפסטיבל.
אני די בטוח שתקבלי פרטים במקום.
(ל"ת)
היו פרטים במקום, אבל הייתה בערך רבע שעה להוריד אפליקציה של 150 מגה...
הוויי פיי לא ממש התמודד עם זה, לא הייתה קליטה שלו בתוך האולם, ובסוף נאלצתי להוריד בסלולרי בזמן תחילת הסרט.
אבל זה סתם פרט טכני. הסרט עצמו היה מאוד מוצלח, ושילב את המסך השני בצורה מעניינת שמאוד הוסיפה. מצד שני, יש לטכנולוגיה הזו פוטנציאל שלילי מאוד גדול, אז אני מקווה שהיא לא תתפוס…
המפיק של הפסטיבל דוקא אמר שהם כן כתבו באתר מראש איזו אפליקציה צריך להוריד – הם כנראה הסתירו את זה היטב כי לא מצאתי :) בכל מקרה לא צפויות להיות הקרנות נוספות אז זה כבר לא רלוונטי.
לגבי המוצלחות של הסרט – יש לו נקודות זכות, אבל בשורה התחתונה אני וחבריי יצאנו בתחושה שמשהו לא היה ממש סגור על עצמו מבחינת עלילה. אני אכתוב בתגובה נפרדת.
לגבי הכתוביות, אני מסכים שזה הקשה.
בעצם פיצלנו את תשומת הלב ל-3, שני מסכים והתרגום. אם יהיו סרטים כאלה בשפה שאנחנו מבינים, לדעתי יהיה קל יותר להיטמע בשני מסכים.
אנחנו מדברים על שני דברים שונים.
כן, הטכנולוגיה הזאת מגניבה, והיא אמנם מסרבלת את הצפייה אבל מוסיפה לה עוד מימד. להבדיל מתלת-מימד שאני לא רואה בו enhancer מעניין במיוחד, לגימיק הזה אני דוקא צופה פוטנציאל.
אבל לא על זה רציתי לדבר… רציתי לדבר על העלילה. אני אתן לסרט את הקרדיט שלא כל השאלות שהעליתי הן פשוט חורים בעלילה שמישהו לא טרח לסגור. אם כי תכל'ס, לא בטוח שהיו מספיק צופים בארץ כדי לנהל על זה דיון, היינו לא יותר מ-30 לדעתי.
הייתי שמח לענות על חלק מהשאלות שלך,
ולעזור לסגור את החורים, אבל אני חושש שאין לי תשובות. העליה היא גבינה שוויצרית, אז אני אפילו לא מנסה… :-)
אם לך או למישהו אחר יש רעיונות, אני אשמח לדבר.
על APP
היי,
רק רציתי לומר תודה לכל העין דגיסטים שהגיעו להקרנה.
התנצלות על כך שאמרתי שהלינק לאפליקציה היה באתר- אכן צדקה זו שלא מצאה אותה. היא הייתה בתוכניה הכתובה, ובדף הנחיות שחילקנו בקופה למי שהגיע (אך במקרה זה באמת ההורדה הייתה בלחץ) ואילו באתר הופיע תקציר בגרסא קדומה שלא כלל את שם האפליקציה – טעות שלי שלא עודכן באתר (באמת שהייתי בטוח שכן) ומסכים שלהבא צריך להודיע על כך מראש כדי לאפשר הורדה בצורה נוחה.
לגבי הסרט, אני מוצא את app כבי מובי שמפתיע בהימנעותו מקלישאות רבות וגם בגלל ערך ההפקה היחסית מושקעת אך אני מסכים לגמרי לגבי החורים בעלילה. בסופו של דבר פרינט סקרין הוא מקום לבחון סרטים שמתנסים בטכנולוגיה ויוצרים חוויות צפיה חדשניות. כדרכם של ניסויים ראשונים, לא חסרים להם חולשות. עם זאת, אני מקווה שזה נתן לרבים השראה לגבי הפוטנציאל והאתגרים של הטכנולוגיה הזו ואולי מישהו מביניכם ינסה בעתיד לכתוב תסריט שיפצח בצורה יותר שלמה את היתרון הגלום בטכנולוגיה זו.
לגבי כמות הקהל, הקופות דיווחו על 88 כרטיסים אבל האולם בחולון הוא עצום (400 מקומות) אז ברור למה הרגיש כמו שלושים ;)
תודה לדורון על השת״פ!