הקטע הזה של האוונג'רס, הוא עובד, מתברר. עברו כבר שנתיים מאז ש"הנוקמים" יצא והפך לאחד הסרטים המצליחים ביותר אי פעם, והוא עדיין עושה כסף, גם אם לא ישירות.
המועד המסורתי לפתיחת עונת הקיץ הקולנועית, המלאה בגיבורי על ובפתיחות ענק בקופות, הוא סוף השבוע הראשון של מאי. בשנים האחרונות, השבוע הזה נתפס באופן קבוע על ידי סרטי גיבורי העל של מארוול ("איירון מן", "תור", "הנוקמים"). אבל השנה סוף השבוע הקבוע נתפס על ידי "ספיידרמן המופלא 2" (גם הוא, טכנית, גיבור של מארוול, אבל לא שייך לעולם האוונג'רס כי זכויות יוצרים זה עסק מסובך). בהחלטה לא מובנת מאליה, מארוול החליטו להוציא את "קפטן אמריקה 2" מחוץ לתקופת הבלוקבאסטרים המסורתית – מאי עד יולי, ועוד אי באזור כריסטמס – אלא לבחור דווקא בתחילת אפריל. אמנם היו כבר סרטים שהשיגו פתיחות ענק מחוץ לעונת הבלוקבאסטרים ("משחקי הרעב" ו"אליס בארץ הפלאות" אפילו השיגו פתיחות של מעל 100 מיליון), אבל קפטן אמריקה הוא "סרט קיץ" קלאסי. ובכן, מתברר שאם מארוול לא באים אל הקיץ, הקיץ בא אליהם. סוף השבוע של קפטן אמריקה היה קיצי לכל דבר: פתיחה של 96.2 מיליון דולר. זאת, כמובן, הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לחודש אפריל (השיאן הקודם היה "מהיר ועצבני 5", שפתח עם 86 מיליון דולר), וגם הפתיחה הגדולה ביותר לסרט ממשפחת מארוול שבו לא משתתף איירון מן. הסרט יצא במקומות רבים בעולם כבר בשבוע שעבר, וההכנסות מחוץ לארה"ב הגיעו כבר ליותר מ-200 מיליון דולר. הסרט עדיין לא עקף את "סרט לגו" בתור הסרט המצליח ביותר ברחבי העולם בשנת 2014 עד כה, אבל תוך כמה ימים זה יקרה.
הביקורות המאוד חיוביות בטח עזרו, אבל אחד הגורמים החשובים בהצלחה של קפטן אמריקה היה בבירור אפקט האוונג'רס. עכשיו אפשר לראות ש"הנוקמים" שידרג את הסרטים האישיים של כל הגיבורים שהשתתפו בו. קפטן אמריקה, איירון מן ותור, כולם הופיעו בסרטים משלהם ב"שלב 1" של העולם של מארוול (פרה-אוונג'רס), ובסרטים נוספים ב"שלב 2" (פוסט-אוונג'רס) – ושלושתם עלו בדרגה בדרך. איירון מן, החזק קופתית מבינהם, קפץ מפתיחה של 128 מיליון דולר ב"איירון מן 2" ל-174 מיליון ב"איירון מן 3"; תור עלה מ-65 מיליון בסרט הראשון ל-85 מיליון בשני, וקפטן אמריקה זינק מפתיחה של 65 מיליון דולר לסרטו הראשון לפתיחת הענק הנוכחית. לא פלא שכל יתר האולפנים מנסים נואשות ליצור לעצמם עולמות משולבים עכשיו: היקום הקולנועי של מארוול מוכיח שוב ושוב שהוא אחד הפרויקטים הקולנועיים המצליחים ביותר בהיסטוריה.
גיבורי על הם המיתולוגיה החדשה של העולם, והמיתולוגיה החדשה הביסה השבוע את הישנה. הקפטן כבש את הפיסגה, והדיח משם את "המבול" של דארן ארונופסקי, שנפל חזק. לא שזה היה מפתיע. עבור סרט מעורר מחלוקת כמו "המבול", העובדה שהוא הצליח לא להיות אסון קופתי היא נס בפני עצמו. "המבול" פתח בשבוע שעבר עם 43.7 מיליון דולר, סכום מעולה בהתחשב בנושא ובמוזרות הכללית של הסרט. השבוע הוא כמובן התרסק (ירידה של 61%) ל-17 מיליון, אבל ההכנסות שלו בכל העולם מגיעות כבר ל-178 מיליון. לא בטווח שהסרט הזה יהווה השקעה משתלמת לאולפן, אבל זה פחות גרוע, בהרבה, מכפי שזה היה עלול להיות.
עוד הצלחה יחסית של טרום-קיץ היתה "מפוצלים", הסרט היחיד בגל עיבודי ספרי הנוער שלא כשל. "מפוצלים" פתח בארה"ב עם 54 מיליון דולר; היום הוא נמצא במקום השלישי, עם 13 מיליון דולר בסוף השבוע ו-114 מיליון בהכנסות כוללות בארה"ב (להבדיל מ"המבול" הסרט לא יצא עדיין ברוב מדינות העולם, ולכן ההכנסות מחוץ לארה"ב בינתיים זניחות). זה אמנם לא ממש בליגה של "משחקי הרעב" אבל זה הרבה יותר מכפי שכל הסרטים האחרים בז'אנר השיגו. ובכל זאת, לא בטוח שסכומים כאלה באמת מצדיקים התחייבות לשני סרטי המשך כבר עכשיו.
מעקב "לשבור את הקרח": להיט עצום ביפן, שבה משום מה הוא כל שבוע מכניס יותר מבשבוע הקודם, הסרט ממשיך לטפס. הוא עלה למקום התשיעי בטבלת הסרטים המצליחים של כל הזמנים בעולם, עם 1097 מיליון דולר. נראה הגיוני שהוא ימשיך לעלות עד למקום השישי, אבל משם ועד "איירון מן 3" שבמקום החמישי יש פער שעליו יהיה קשה מאוד לדלג.
הקפיצה בהכנסות
של קפטן אמריקה יפה אבל גם די צפויה. כבר אחרי תור היה ברור להשפעה של הנוקמים על הסרטים הפרטיים של כל אחד מהם. מה שבאמת יהיה מעניין לראות זה איך יקבלו את שומרי הגלקסיה באוגוסט. זה יראה אם מארוול מסוגלים להשיק בהצלחה גם גיבורים נידחים מהקטלוג שלהם ועד כמה השם של האולפן חזק ולא רק המותג של הנוקמים.
אוף טופיק שאין לי איפה לכתוב
פיש, איזה במאי גרוע יותר לדעתך:זאק סניידר, פול.וו.ס.אנדרסון,מייקל ביי.
מלמעלה למטה
הפחות גרוע: זאק סניידר. מבחינות מסוימות הוא לא רע בכלל. בכל מה שקשור לעיצוב ויזואלי הוא אדיר. הוא רע מאוד בדברים שוליים כמו סיפור ותסריט וכאלה. והוא עושה סצינות אקשן מגניבות.
היותר גרוע: מייקל ביי. אני מניח שיש לו סטייל ויזואלי, אבל זה סטייל שכל אחד (כלומר, כל אחד שיש לו 100 מיליון דולר) יכול לחקות. הוא עושה סרטים מטומטמים כי הוא עושה סרטים למטומטמים, הוא פשוט לא מתאמץ ואין לו אפילו יומרות כמו לסניידר. והאקשן שלו גרוע.
העוד יותר גרוע: פול וו. ס. אנדרסון. אין לו אפילו סטייל, הוא סתם גרוע.
אתה צודק לגבי הצד הויזואלי
אבל מייקל ביי מסוגל להוציא מהשחקנים שלו הופעה טובה פה ושם. זאק סניידר הוא אולי במאי השחקנים הכי גרוע בהוליווד.
ואני אוסיף לזה שלמייקל ביי עשוי להתפלק סרט לא גרוע.
(ספציפית – הפריצה לאלקטרז. אחלה סרט אקשן.)
מזאק סניידר, לעומת זאת, עוד לא ראיתי סרט שלא גרם לי לרצות לקחת מספריים ולטפל בפילם (ובכך להציל אותו מעצמו ולהעביר אותו מהמדיום הקולנועי, בו הוא ממש ממש גרוע, לסדרה של צילומים יפהפיים), וחבל שאנחנו כבר לא בעידן הקולנועי שבו זה מתאפשר.
ווטצ'מן יותר טוב מכל סרט שמייקל ביי עשה
כן,גם מהפריצה לאלקטרז.
אני לא ממעריציו של מייקל ביי,
אבל צריך להתסכל על הסרטים שלו בהקשר הנכון. קהל היעד המוצהר של ביי הוא בנים בני 13-16, ומהבחינה הזאת העבודה שלו יותר מעומדת בסטנדרט שהוא הציב לעצמו. הוא לא מתיימר לעשות יותר מזה.
ווצ'מן, לעומת זאת, מכוון מאוד גבוה, והנפילה הבלתי נמנעת שלו לקרקע גורמת לו להתרסק לעיסה כמו ג'פרי דין מורגן על המדרכה.
בלי קשר לזה שמאוד אהבתי את Watchmen
(הוא היה מאוד יפה ויזואלית, יש בו את אחת מסצינות כתוביות הפתיחה האהובות עלי, פסקול נהדר, אחלה אקשן ומשחק שאולי רחוק מרמת אוסקר אבל ראיתי יותר גרוע)
נו, והסרטים של סניידר שהם לא Watchmen כן פנו לקהל מתוחכם ואינטליגנטי? הוא עשה סרט זומבים, סרט על קרב בין צבאות שהוא חגיגה של אלימות גראפית, סרט על קבוצת בחורות שנלחמות בנאצים / סמוראים / רובוטים וסרט על סופרמן. לפי איך שאני רואה את זה, גם סניידר לא מתיימר לעשות יצירות מופת. נכון שהוא כנראה דילג על כמה שיעורים חשובים בתסריטאות והוא לא במאי השחקנים הכי טוב בסביבה, אבל בשבילי הסרטים שלו עומדים במטרה שלהם – לבדר.
לבדר זה משהו שלדעתי מייקל ביי שכח איך עושים, לפחות בסרטים האחרונים שלו. אני אעדיף בכל יום גם את סצינות האקשן הכי גרועות של סניידר על הרובוטים האלה שנלחמים אחד בשני עם 10 פיצוצים ברקע. יש המון תזוזות ורעש אבל לא ממש ברור מה קורה. גם את ההתלהבות מ"רווח וכאב" לא הבנתי. זה אולי שיפור מ"רובוטריקים", אבל טוב זה לא היה..
אני חושב שסניידר דווקא הוציא אחלה הופעות
מג'פרי דין מורגן וג'קי ארל היילי בשומרים. במקרה של היילי זה היה פחות חוכמה כי הוא לא היה צריך להביע פיזית רגשות בשום שלב, אבל בסצינות הבודדות שהוא היה בלי מסכה – הוא היה נהדר לטעמי. אבל כן, זה היוצא מן הכלל ולא הכלל.
לא חושב שאפשר לתת לו קרדיט על זה
ההופעות שלהם טובות רק כי שניהם שחקנים מוכשרים. מספיק להתסכל על ההופעה המזעזעת של מאלין אקרמן (או אפילו שחקן טוב בדרך כלל כמו מת'יו גוד) באותו סרט כדי לראות שלסניידר אין מושג בבימוי שחקנים.
"ההופעות שלהם טובות רק כי שניהם שחקנים מוכשרים"
נטלי פורטמן (הידועה גם בשמה המלא "זוכת האוסקר נטלי פורטמן")
יואן מקגרגור
הפריקוולים של מלחמת הכוכבים
I Rest My Case
אבל דווקא מקגרגור לא היה כזה רע שם :(
(פורטמן כן)
בכלל אפשר ללמוד על חשיבות הבימוי לעניין איכות המשחק,
מכל אחד ואחד מסרטי האחים כהן.
הם לא יודעים לביים שחקנים רע. אפילו שחקנים שממש נחשבים גרועים.
ואני לתומי חשבתי שהסיפור והתסריט הם באחריותו של התסריטאי
(ל"ת)
נכון, והסרט נמצא באחריותו של הבמאי.
כולל האחריות לבחור תסריט סביר. אם התסריט גרוע, שיתכבד הבמאי ויעשה סרט אחר; "זה לא באחריותי" זה לא תירוץ. בוודאי שזה לא תירוץ כשמדובר בבמאי, כמו זאק סניידר, שהוא גם תסריטאי.
"קפטן אמריקה" פשוט סרט טוב.
לא בטוח אם יש בדיוק מה להשוות לאביר האפל, אבל נקודה משותפת ביניהם היא העובדה שקפטן אמריקה הוא לא סופרמן וגם לא ת'ור, אלא סתם אדם חזק על ספידים או חומר כימי כלשהו. זה יצר מצב שבניגוד לכל שאר הנוקמים למיניהם, סצינות האקשן בסרט הנוכחי לא היו הזויות לגמרי ולפעמים היה הרושם שאפילו יש סיכוי שהדמויות הראשיות יפגעו וימותו. לשם שינוי התחושה היתה שאתה רואה סרט פעולה ומתח, ולא ערימה של CGI. בנוסף, הם מיתנו את כמויות הקיטש ומשפטי הטימטום הפטריוטים שיצאו מהפה שלו למינימום, מה שהפך את הסרט מבחינתי להרבה יותר סביל מהנוקמים למשל.
מכל הסרטים המעאפנים שראיתי השנה, כמו רובוקופ שמשום מה קיבל ביקורות ממש חיוביות או 300 שהיה כל כך גרוע שזה היה טוב, קפטן אמריקה היחיד שהיה שווה משהו עד עכשיו ושבירת הקופות שלו מוצדקת. הפתעה נעימה למדי. עכשיו רק שיפסיקו לשים סצינות דביליות אחרי הקרדיטים, זה ממש מעצבן לבזבז 5 דקות מהחיים שלי בשביל זה כל פעם.
לדעתי בקצב הזה לפרוזן דווקא יש סיכוי לא רע בכלל לעבור את איירון מן
הסרט הרוויח 50 מיליון ביפן, אנשים חוזים שהוא ירוויח שם לפחות עוד 70 מיליון אם לא יותר. הסרט כבר עומד קרוב למיליארד ומאה מיליון ובעזרת העוד 70 האלה והכנסות מעוד מדינות הוא יצליח כמעט בוודאות להגיע למיליארד ומאתיים מיליון, ומשם מה זה כבר עוד 16 מיליון עלובים לעבור את המיליארד מאתיים וחמש עשרה מיליון של איירון מן 3?
לא, לא נראה לי שיש לו סיכוי.
דבר ראשון, הסרט סגר 4 שבועות ביפן וכבר הרוויח 75 מיליון.
אבל העניין הוא כזה. הסרט כבר ירד מרוב הארצות העולם, והוא עומד גם לרדת בקרוב באופן סופי מארצות הברית.
אז נכון לכרגע הרווחים שלו מגיעים 99% מיפן בלבד.
יפן מכניסים לו הרבה רווחים וזה יפה, אבל כדי להגיע למקום 6 בעשרת הגדולים פרוזן צריך רק עוד 26 מיליון דולר.
ובשביל לעקוף את איירון מן 3 ולהגיע למקום החמישי, פרוזן צריך עוד 118 מיליון דולר, ואין כ"כ מצב שיפן יספקו בסוף לפרוזן כמות של כמעט 200 מיליון.
כך שלא נראה לי שיש מצב לזה.
אני קראתי 51 מיליון מיפן
איפה כתוב 75?
בעדכון סוף שבוע שפורסם היום
http://www.boxofficemojo.com/news/?id=3815&p=.htm
ממש בפסקאות האחרונות כתוב על פרוזן
לא נורא, הוא ירסק לו את הצורה במכירות דיוידי.
(ל"ת)
וירסק לו את השיריון במכירת בובות
(ל"ת)
וישמיד אותו בערבי הקריוקי
ויחסל אותו בתחרות הקרלינג
ויפוצץ אותו בטמפרטורת החדר
וירקוד לו על הדם!!!!1
ואז הוא יקבל דירוג R
(ל"ת)
!!Good! Good! Good! COMBO
חוץ מהבחינה הקופתית, נראה לי שאני לא היחיד שחושב שבכלל שלב 2 של מארוול הוא בינתיים הרבה יותר מוצלח מהראשון. הסרטים היחידים בו שאהבתי היו "איירון מן" ו"הנוקמים". ל"ת'ור" היו את הרגעים שלו אבל הוא היה שייקספירי מדי בשביל סרט קומיקס, "קפטן אמריקה" לא היה מעניין ו"איירון מן 2"היה מסורבל. אבל שלושת הסרטים של שלב 2 עד כה היו מהנים ביותר, ואני מאוד, מאוד אופתע אם אתאכזב מ"שומרי הגלקסיה" (יש שם ראקון עם תתי-מקלע, לעזאזל!). נראה שמארוול גם הפנימו לקחים משלב 1 וגם מנסים כל מיני דברים חדשים, ורוב הזמן זה עובד. עם תנופה כזאת בקופות ובביקורות, יש סיכוי טוב מאוד שגם "הנוקמים 2" יכנס לעשירייה המרוויחה של כל הזמנים.
לקח לי רגע להבין למה אתה אומר שהסופ"ש הקבוע של מאי נתפס ע"י "ספיידרמן 2", ואז נזכרתי שפה הוא מגיע שבועיים קודם (יאי?). אפרופו, מה שהסרטי הקומיקס האלה צריכים בדחיפות זה עורכי טריילרים חדשים. לא מעט רגעים ב"קפטן" שכנראה היו יכולים להיות מגניבים לו הייתי צופה בהם לראשונה נהרסו לי בגלל הטריילר. ושלא אתחיל לדבר על זה של "ספיידרמן". יש בכלל עוד טעם לצפות בסרט?
לגבי "מפוצלים"…הטריילר נראה קאמפי למדי, אבל אני ממש מחבב את שיילין וודלי. אולי אלך לזה באיזה סופ"ש שלא יהיה משהו יותר טוב לראות.
אני חושב שיש לזה סיבה בסיסית מאד.
שלב 1 של הנוקמים היה, בעיקר, סיפורי אוריג'ין. אלו היו סיפורי אוריג'ין פורמליים של תור ושל קפטן אמריקה, ואיירון מן 2 הקדיש חלק ניכר להיכרות הפורמלית הראשונה עם פיורי והאלמנה השחורה. סיפורי אוריג'ין הם משהו די הכרחי ב"סרטי קומיקס", אבל הם גם נדושים. בשלב 2, עד עכשיו, מארוול פטורים מאוריג'ינים, וזה מאפשר לבנות את הסרטים טוב יותר.
לא תירוץ. אפשר וצריך לעשות סרטי אוריג'ין טובים עד מעולים,
ע"ע באטמן מתחיל, אקסמן ההתחלה, או אפילו קיק-אס.
נראה לי שהרבה מאוד מהכיוון החיובי של מארוול הוא בזכות ג'וס וידון, ואני לא אומר את זה בתור וידוניסט.
זה יהיה שוק מוחלט
אם "הנוקמים 2" לא ייכנס לעשיריה הגדולה של כל הזמנים.
יש איזשהו סיכוי שאווטר 2 יעבור את 1 בהכנסות?
יש לי הרגשה שהוא יהיה הסיקוול הראשון בהיסטוריה שמכניס פחות מהסרט הראשון.
החבובות 2?
(ל"ת)
המון סרטי המשך הכניסו ויכניסו פחות מהסרט הראשון.
(ל"ת)
שאלה
באיזה אתרים/בלוגי קולנוע באנגלית אתם גולשים/ממליצים לעקוב אחריהם?
הכוונה לאתרים בסגנון עין הדג/סריטה ולא comingsoon.net למשל.
אתרים באנגלית שאני אוהב לקרוא
The dissolve
Av club
Twitch
אני מחבב את Joblo
(ל"ת)
אוף טופיק חד פעמי.
מי שנהנה מבלוג "משחקי הכס" שלי בשנה שעברה ישמח לדעת שהוא, למרות הכל, חזר – אבל לא לאותו מקום. אתם יכולים למצוא אותו בטיים אאוט. עונה 4, פרק ראשון.
זה בסדר להגיב על זה כאן?
(אני מניח שאני יכול להגיב גם בטים אאוט, אבל לא אקבל התייחסות)
זה היה מעולה, כמו כל שאר סיקורי הפרקים שלך, אבל יש ביט אחד שקצת הפריע לי – ההתלוננות על הסמלים. "שליש מהספרים מבוזבז על תיאורי סמלים"? מה? נכון, יש הרבה מהם, אבל אלה משפטים כ"כ קצרצרים ("עצם/חיה תכונה על רקע צבע" – לא יותר מ-5 מילים לסמל) שאני ממש מופתע שהם הצליחו להפריע ככה למישהו. גם הקטע הספציפי הזה הוא אומנם הריכוז הכי גדול של תיאורי סמלים, אבל שוב, זה נמשך בערך חצי עמוד, מתאר רק 8 סמלים (וכאמור, הכל במשפטים קצרצרים), ואפילו בסדרה, טענת שהם "הפסיקו אחרי 18 בלבד", כשהם בעצם הפסיקו רק אחרי 3 תיאורים, שתפסו בערך… 10, 15 שניות? אולי פחות.
סליחה, לא
זה אוף-טופיק כאן. אתה מוזמן להגיב שם או בפייסבוק. סליחה.
נכנסתי לכאן כדי לשאול על הבלוג של "משחקי הכס"
ופתאום אני רואה את ההודעה הזו
כל פעם זה קורה
אני נכנס ל10 הרווחיים ביותר, רואה שרובוטריקים 3 נמצא ברשימה במקום ה6, וחושכות עייני.
אצלי זה הפוך
אני נכנס ל10 הרווחים ביותר עם אינפלציה ורואה ששני סרטי אימה נהדרים ( מגרש השדים ומלתעות) נמצאים שם ושמח קצת.
אף מילה על "התעלות"
חזרתי עכשיו מהקרנת עיתונאים של "התעלות". בפעם הראשונה בתולדות הקרנות העיתונאים שבהן נכחתי, המבקרים התבקשו לחתום בכניסה על הצהרה כתובה לפיה לא נפרסם כל דעה על הסרט לפני מועד יציאתו (17.4). ומכיוון שאני מבקר שומר חוק, אני לא אומר אף מילה על דעתי על הסרט. את דעתם של המפיצים על הסרט, לעומת זאת, אפשר לנחש על פי העובדה שהם לא רוצים שאנשים ידברו עליו.
כמה תהיות:
א. אז למה להשקיע ולעשות לכם הקרנה מוקדמת? שיעשו לכם הקרנה באותו ערב בכורה.
ב. האם גם סלבז בהקרנות סלבז מפונפנות ועלובות יוחתמו על הצהרה דומה? או שלהם מותר לגלות לציבור את האמת?
ג. מה נשתנה הסרט הזה מסרטים גרועים אחרים שהם מפיצים?
ביקורות אמורות להתפרסם ביום שבו הסרט יוצא,
פשוט אסור לפרסם אותם *קודם*. כדי לפרסם ביקורת ביום שבו הסרט יוצא צריך לראות אותו מוקדם יותר. ההסכם שלא לפרסם דעה על סרט לפני שהוא יוצא קיים באופן רשמי יותר או פחות בין מבקרים ומפיצים בעולם פחות או יותר מאז ומתמיד (אם כי תמיד יש יוצאים מהכלל), אבל בניסיון שלי, זאת הפעם הראשונה שבה הוא קיבל צורה של הסכם כתוב וחתום ממש. אין לי מושג מה הגישה כלפי סלבריטאים ויתר מוזמנים שאינם מבקרים.
מה שכתבת נשמע לי ספוילר רציני.
(ל"ת)
אה... אופס
הייתי בטוח שסימנתי.
גם אשתי לא מבקרת, וגם היא ראתה את הסרט בלי לחתום על כלום.
היא חזרה הביתה מצחקקת ש"אוי, זה היה כזה סרט מחורבן".
בקיצור, לא יודע למה, אבל אני מקבל את הרושם שהוא לא משהו.
הפעם האחרונה שאני זוכר שקרה דבר כזה
הייתה עם אולדבוי של ספייק לי, על מבקרים בארה"ב נאסר לפרסם ביקורות על הסרט לפני תאריך היציאה שלו ובארץ לא נערכה הקרנה לעיתונאים. אני מקווה ש"התעלות" לא יהיה גרוע באותה מידה למרות שאני מתחיל לחשוב שזה מה שיקרה.
הפתרון היותר פשוט - לא לעשות הקרנה למבקרים בכלל -
הוא מאוד נפוץ לאחרונה.
אגב ביקורות מוקדמות, אלו של ספיידרמן המופלא 2 של משרות ביטחון
הן לא איומות אבל אם אפילו IGN שאוהבים כמעט כל דבר ובעיקר סרטי גיבורי על נתנו לו 6.9 זה אומר משהו.
IGN נתנו 6.5 לסרט הקודם
ומבחינתי הוא היה חומר של 9 (כן, כן). אז אני בכל זאת מצפה לחדש.
טוב, זה היה צפוי
"מפוצלים" מתפצל.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=117047
האמת שאותי זה כן הפתיע.
הסרט הראשון לא היה הצלחה קופתית כזו גדולה וסרטי המשך מרוויחים בדרך כלל פחות מהראשון (במיוחד אם הוא גרוע) אז אני לא בטוח עד כמה החלוקה הזו היא מהלך חכם.
אין ברירה, צריך להרוג אותו.
(ל"ת)
טריילר לסרט שאני לא אתפלא לראות אותו בתוכניה של "אוטופיה" השנה
I Origins הוא סרט שסחט הרבה קריאות התפעלות מגיקים ברחבי הרשת כאשר הוא הוקרן בסאנדאנס. המבקרים הרשמיים מתלהבים פחות (הסרט עומד כרגע על 45% בעגבניות, אבל יש רק 11 ביקורות אז קשה לדעת). עכשיו יש גם טריילר מבולגן למדי:
https://www.youtube.com/watch?v=zPuoWzLjhFo
עדיין, אני לא אתפלא לראות את הסרט הזה נכלל בפסטיבל אוטופיה השנה, יש שם חולשה לסרטים עם בריט מארלינג ("ארץ אחרת" – של אותו במאי של I Origins – לפני שנתיים, The East בשנה שעברה). והאמת, גם אני מחבב אותה מאוד.
אני מאוד מקווה שהטריילר הזה מטעה מאוד
כי בתור סרט שקורא לעצמו "מדע בידיוני" זה נראה כמו שמאלץ "רוחני" מבחיל.
אה, ושכחתי להגיד:
"Ranger Brad, I'm a scientist. I don't believe in anything."
בהתחשב בכך ששליחות קטלנית 2
הוא סרט הפעולה הכי טוב בכול הזמנים וגם אחד הסרטים הכי טובים בכול הזמנים, אז זה בסדר לקחת אותו ברצינות (אבל לא מאוד ברצינות. בכול זאת, זה רק סרט).
ברצינות?
לא, ולא.
לא ראיתי את הסרט אבל נשמע כמו ספוילר
(ל"ת)
סליחה על הספוילר כמובן
(ל"ת)
ג'יימס קמרון לוקח את הסרט ברצינות
או לפחות, ככה זה נראה כשמשווים בין הטון שלו לבין זה של "שקרים אמיתיים", עוד סרט אקשן שקמרון ביים עם שוורצנגר בתפקיד הראשי. שליחות קטלנית 2 הוא סרט בעל תו תקן איכות ומכיל רגעים רציניים ומרגשים לצד האקשן הבידורי. הסצנה שציינת אמורה לעורר תגובה כזו מצופה שרואה אותה בפעם הראשונה.
שאלת אוף, מה קרה שחזרו הפרסומות?
הכסף מההתרמות לא היה מספיק בסוף?
לא שהפרסומות האלו מפריעות לי, אבל נכנסתי לאתר של מימונה שוב כדי להסתכל במה שנרשם שם
ומה שנכתב הוא שמה שיוסר הם הפרסומות גוגל הבלתי רלוונטיות (ולעיתים נוראיות) שהופיעו בבאנרים, וגם זה למשך שנה (שעברה כבר). למעשה, שטח הפרסום בעצמו הוצא למכירה כחלק מפרוייקט המימון.
ובלי קשר, במקרה של עין הדג הסתכלתי על פרוייקט המימון לאחור ולא קדימה – כלומר לא מה יהיו תוצאות הפרוייקט ומה שוות התשורות שהובטחו, אלא מה השווי של מה שקבלתי מהאתר בכל השנים שהוא התקיים עד אותו היום. ככה שגם אם האתר היה נסגר משום מה יום אחרי סיום פרוייקט המימון לא הייתי מרגיש שזרקתי את הכסף לפח.
לא יודע אם התכוונת לזה, אבל הנימה המסיימת של דבריך היתה עוקצנית שלא לצורך.
דניאל בסך הכל שאל מה שרבים ודאי חשבו.
הוא לא אמר אפילו ברמז שנזרק פה איזשהו כסף לפח, או שמישהו התקמצן או שלא היתה תמורה לתרומה.
לכן חומת המגן שהוקמה מיותרת.
—
כמובן, אם טעיתי ובאמת דניאל התכוון לעקוץ, אז אני חוזר בי מכל זה ואומר: מש"א על דברי נמרוד.
אני לא חושב שהיתה עוקצנות, אבל היו טעויות
שנמרוד ענה עליהם. במהלך הקמפיין הבטחתי להסיר את פרסומות גוגל למשך שנה לפחות – וזה אכן קרה. (הן עדיין לא חזרו – הפרסומות שיש באתר עכשיו הן ממוקדות הרבה יותר, כפי שקל להבחין).
והשאלה אם "הכסף לא היה מספיק", כמובן, לא רלוונטית: בכסף נעשה שימוש כדי להחזיק את האתר למשך זמן מה (וזו הסיבה שהאתר עדיין קיים). ברור שזה לא מספיק לנצח.
אגב: לא הכל קוים. הבטחתי בקמפיין גם דברים ש*עדיין* לא קרו (וזה מאוד מאוד מביך מבחינתי), אבל יקרו.
וואלה. -כלומר, עין הדג.
שלא תבין ממה שכתבתי שאני לא מעריך את האתר ומה שהשקעת/ם בו.
בעיני זה עדיין האתר הטוב ביותר לקולנוע ברשת, וברור שגם בעיני אלפי אנשים אחרים.
זה שלא כל יום יש לאתר יומולדת לא אומר שלא צריך לשבח מדי פעם. (שלוש שלילות = כן?)
וניטפוק מעצבן לריכוך:
"היו טעויות שנמרוד ענה עליהם."
אם כבר מדברים על דברים שמביכים אותי
(ל"ת)
ונחזור לביקורתיות: כרגע יש בעמוד הראשי כתבה על ניצול מיני של קטינים
(לכאורה) ע"י בראיין סינגר, ומשמאל לכתבה פרסומת של אמזון לבגדים תחתונים ובגדי ים לילדות/ילדים – עם תמונות בהתאם.
רד, אתה מתחיל להבין מה הבעיה במדרון החלקלק של הסכמה לפרסומות?
(ואפילו לא אמרתי מילה על הבעיה שלי עם זה כבן אדם דוס)
אולי זה באמת לא השילוב הכי טוב
אבל אני מעדיף את הפרסומות האלו על הטריילר של "לאנץ' בוקס" שהתחיל להרעיש גם אם עברת עליו עם העכבר למאית שנייה.
האמת, לא.
אני לא מבין את הטיעון שלך כאן, אני לא מבין את הקשר, אבל אני *כן* מבין היטב את משמעות הטמעת הפרסומות באתר.
לא כל תגובה היא טיעון, בעלת הקשר מבוסס או רצינית כל כך ופתיחת דיון.
לפעמים סתם מדובר באנשים שמקטרים על פרסומות מעצבנות באתר נחמד.
אין צורך להצטדק, (כן, אני יודע שלא הצטדקת!) או להסביר *למה* יש פרסומות, אפשר פשוט לגחך יחד עם כולנו על האירוניה של פרסומות מסוימות.
—–
רואים? ככה מחסלים ויכוח סוער באיבו.
(אלא אם דורון יבחר to prove me wrong)
השאלה האמיתית היא
אלוהים אדירים, אנשים, למה אין לכם add block?!
יש לי אדבלוק. בעין הדג הוא מנוטרל כי ביקשו יפה.
(ל"ת)
Good point
מודה שלא זכרתי שביקשו
יש לך בעיה עם זה כאדם דוס?
אז תתחבר לאינטרנט רימון.
אצלי יש רימון וזה מצנזר את הבעיות. אפילו לא ידעתי שיש פרסומת כזאת.
נכון שלפעמים רימון חוסם פה מאמרים או תגובות, אבל זה ממש אפסי.
היה לי רימון פעם. הסיבות למה היום לא:
א. מקבל מהעבודה בזק ב״ל.
ב. רימון יקר מאוד.
ג. רימון איטי מאוד.
ד. יש תוכנות הגנה על ילדים שעושות עבודה לא רעה בכלל, גם אם לא הרמטי כרימון.
ה. בעבודה אין רימון.
ו. בעין הדג, כפי שאמרתי למעלה, אני מעדיף לא לחסום כלום, מקסימום לקטר לפעמים.
. ——-
(בטח האחרון צונזר לך)
יכול להיות שכתבת סעיף שביעי וזה ורימון צינזר אותו
אבל את זה אני לא יכול לדעת.
ודברים שאני לא יודע, פשוט לא מפריעים לי.
בדיחה לא מוצלחת, זה הכל
(ל"ת)
דורון יכול להעיד שהכמות פעמיים שאינטרנט רימון חוסם תגובות היא אדירה.
יש לי רימון ואני סבלתי מזה תקופה ארוכה.
עכשיו הכנסתי את עין הדג ל'רשימה השחורה' של אתרים שאינטרנט רימון אמור לצנזר אותם בקושי. אני מקווה שזה יעבוד.
תוכני וידאו...?
(ל"ת)
נראה לי שלזה דורון התכוון, כשהוא דיבר על דברים ש(עדיין) לא בוצעו.
(ל"ת)
ממש לא התכוונתי להיות עוקצני, רק ציינתי שמבחינתי התמורות שהופיעו בפרוייקט המימון היו משניות
וסביר להניח שהייתי נותן את אותו הסכום אם הכסף היה עובר במלואו לכיסו של רד פיש – מבחינתי זה שכר הוגן על העבודה שהוא השקיע (וממשיך להשקיע) באתר במשך השנים. המשפט האחרון התייחס לעובדה שהרבה פרוייקטי מימון לא מצליחים לתת את התמורות המובטחות – אבל לפחות במקרה של הפרוייקט הנוכחי השאלה הזו לא הייתה משמעותית מבחינתי (ובלי קשר, את זוג הכרטיסים שביקשתי כתמורה קיבלתי, אז גם מהבחינה הזו אין לי על מה להתלונן).
לא התכוונתי לעקוץ
רק שאלתי מסקרנות.
on the off - משהו טכני שמציק לי - אני תמיד צריך לעשות לוג אין פעמיים
אני לא יודע אם זו בעייה ידועה באתר או אם יש פיתרון,
אבל כל פעם שאני עושה לוג אין האתר עדיין לא מותאם אישית, ורק אם אני מכניס בפעם השנייה את הפרטים הוא נהיה מותאם.
משהו מוזר עם ה cookies אני מניח,
גם עושה רושם שהוא "שוכח" אותי די הרבה בלי שאני אמחוק cookies, לא יודע למה.
אז יש פיתרון?
אתה צריך לעשות לוג אין בפעם השניה או שמספיק לרפרש?
(ל"ת)
צריך ממש לעשות שוב
(ל"ת)
ביומיים-שלושה האחרונים זה קורה יותר.
כבר הרבה זמן אני רוצה לשאול האם דף ההודעות ההוא על תקלות עדיין רלוונטי? עדיין צריך לדווח או שהכל נפתר (ואז זה בעצם רק אצלי, שזו בעיה אחרת)?
כי עדיין קורה מדי פעם שאחרי פרסום תגובה "נפתחות" כמה תגובות ישנות.
זאת בהחלט בעיה שקיימת.
(ל"ת)
מבחינתי, האובדן הגדול ביותר לאתר
הוא הדף הזה.
(הדף "לא, לא נעשה לך את שיעורי הבית").
אמנם נראה לי שהצורך בו ירד בשנים האחרונות, אבל הוא היה מצחיק.
אפרופו דברים מצחיקים שהיו באתר וירדו-
ההודעה שאתה מקבל כשאתה מנסה לעשות לעצמך פישלייק-'אהבה עצמית זה דבר חשוב, אבל הפעם נשאיר את זה לאחרים, בסדר? (ייתכן מאוד שחירבשתי את זה. כתבתי מהראש) הוחלפה בזה שעכשיו כבר פשוט אי אפשר לתת לעצמך פישלייק.
כלומר כרגע אין לי דרך להימנע מזה?
(ל"ת)
אני לא חושב, לצערי.
(ל"ת)
אורסי וקורצמן כבר לא(!)
איך אומרים החבר'ה? אומג.
החדשות הטובות: צמד הרעים (תרתי משמע) אורסי וקורצמן מפרקים את החבילה וכבר לא יכתבו יחד סרטים!
החדשות הרעות: הם עוברים לביים. קורצמן אמור לביים את "ונום", אורסי רוצה את "סרט 'מיוחד' לחגיגות החמישים: סטארטרק".
http://www.trektoday.com/content/2014/04/kurtzman-and-orci-go-solo/
עכשיו הם יכולים להרוס פי שנים יותר סרטים
(ל"ת)
לחלק השלישי בטרילוגיית ההוביט קוראים עכשיו The Battle of the Five Armies
אותי זה קצת מבאס, כי חשבתי ש"לשם ובחזרה" זה שם נהדר.
כי הרי ידוע שמה שהיה חסר בשני הלא נגמר זה עוד אקשן,
ולא, השם ירחם, סיפור.
גם אותי זה ביאס
אבל אז קראתי את ההסבר של פיטר ג'קסון:
אני גם מאמין שיש רציונל כלכלי מאחורי השם החדש: הוא נותן וייב של משחקי הכס.
"The Battle of the Five Armies" נשמע אפי יותר, מה שכנראה ימשוך בחזרה את הרבים שוויתרו על צפיה בסרט השני בקולנוע.
יש בזה משהו.
נשמע אפי, לעומת השם המקורי שנשמע תמים ופסטורלי משהו.
זה בדיוק מה שכל כך אהבתי בשם,
שאחרי "אחוות הטבעת", "שני הצריחים", "שיבת המלך", "מסע בלתי צפוי" ו-"ישימון סמאוג" הכל הולך להסתיים ב"לשם ובחזרה" השקט והקטן, למרות שהסרט יהיה בעצם ההפך המוחלט – הניגוד זה מה שהופך את השם הזה לאפי פי אלף מ"קרב חמשת הצבאות". זה קסום ומופלא בעיני.
לא לדבר על זה שהשם של הספר הוא "ההוביט, לשם ובחזרה", וזה פשוט נהדר שהסרט האחרון ייקרא ככה.
עכשיו לטרילוגיה כולה יקראו "ההוביט, לשם ובחזרה"
(ל"ת)
כן... אבל לא באמת.
(ל"ת)
יותר מוייב..
The war of the five kings
The battle of the five armies
מוזר.
טריילר ל-"החיים עצמם", הסרט התיעודי על רוג'ר איברט
סרט קולנוע לאנשים שאוהבים ביקורות קולנוע:
http://www.youtube.com/watch?v=j9ud1HUHgug