זינוק בעליה

משפחה ירושלמית בורגנית מתפרקת ברגע טרגי אחד, ובני המשפחה מנסים – כל אחד בדרכו – לחבר אותה מחדש.

תאריך הפצה בישראל: 14/08/2014
קומדיה בינונית. הסיפור מופרך ונוסחתי והבימוי מקרטע, אבל בראבא ומלי לוי מאוד מהנים.

11 תגובות פתח ספוילרים פתח תגובות ישנות

  1. שבועיים לפני שהסרט יוצא

    הם נזכרו להוציא טריילר:
    https://www.youtube.com/watch?v=A4-29yPi5lA

    1
    mook ?
  2. סבבה לגמרי

    mook

    בורקס-לייט משביע, בלי יותר מדי יומרות ובלי הומור נמוך. סביר בתור עוד-דרמה-על-משפחה-לא-מתפקדת ומשעשע במידה לא מועטה בתור קומדיה קלת-משקל. זיסמן-כהן ובראבא מקסימים כתמיד (לעידית טפרסון ואיתי טיראן אין יותר מדי עם מה לעבוד, טפרסון בקומה 90% מהסרט ולדמות של טיראן אין יותר מדי בשר או אופי) אבל מלי לוי, בהופעה מרעננת ומפתיעה מעט בתפקיד הנעבעכית, היא ה-סיבה לצפות בסרט לטעמי. כן. יש לה לפחות שתי סצינות מעולות במיוחד.

    3
    Ido, trilliane, אור ענבר ?
    • אבי3

      איך איתי טיראן? חוץ מיזה שאין לו תפקיד גדול?

      • סביר פלוס

        mook

        (ל"ת)

        1
        trilliane ?
  3. "משפחה ירושלמית בורגנית מתפרקת ברגע טרגי אחד".

    סטרלינג ארצ'ר

    נשמע כמו כל סרט ישראלי יבש אי פעם. האקדמיה תשתגע על זה.

    • לא תשתגע.

      פרט למלי לוי שבאמת משתדלת (ולרגעים נוגעת ללב) הסרט הזה לא מכוון לאקדמיה/ביקורות.

      1
      trilliane ?
  4. קצת ביקורת על הסרט

    מתי

    לצערי התסריט הבנאלי וההומור השחוק אינם ברמה של סרט המצדיק קאסט או תקציב ציבורי, חבל…
    מספר נקודות למחשבה,
    התסריט פשוט לא מעניין, נע בין סיטקום זול וסרט פרסומת גרוע (במקרה לאוטופיה ירושלמית שכולנו היינו רוצים לראות ומספר מותגים).
    הסרט מייצג מספר מותגים בצורה בוטה (וולוו, מנסים באופן וולגרי לתת פן משפחתי נוסטלגי לרכב שהם קונים כל שנתיים…"איך התרגשנו כשהגיע הוולוו החדש שהזמנת כל שנתיים, כל פעם הצגת את כל השיפורים והאיבזורים…" אמיתי, ממש אמרו ככה בלי בושה)
    שימוש לא מדוייק בירושלים ובמורכבות שלה, מה הקשר שהמרתון מסתיים בגיא בן הינום והרצים מגיעים ממעיין השילוח…יהודים שהם לא מג"ב לא מתקרבים לאיזור הזה, מה הקשר שהם רצים ליד האוריינט האוס שבימים כתיקונם היחידים שמגיעים לשם הם הפקידים במשרדי הממשלה, ומה הקשר שכל פעם שעולים על קרון רכבת קלה יש יהודיה חילונית, דתיה, ערבייה ונזירה (אני באמת אוהב ירושלים, אבל יש גבולות מוסריים שאני לא מוכן שיעברו)
    העריכה של הסרט משאירה מקומות של שקט כבד, שאישית הרגשתי לא בנוח עבור השחקנים כמו בהצגה לא ממש מוצלחת בה השחקן שכח את הטקסט.
    נקודת האור שגרמה לי לגחך הייתה כמובן התפיסה של ההגמוניה האשכנזית ותפיסותיה, שאין בינה למציאות דבר אבל ביטאה קצת מן הרבדים הנסתרים בחברה הישראלית בה אשכנזים היו רוצים להיות קצת ספרדים, בה ערבי הוא תמיד מצודד (אבל שקרן) וכמובן שאין צורך להראות את האמא המזרחית מהמעמד הנמוך של רלי שפשוט הועלמה מהתסריט…
    טוב, הוצאתי 38 שח והרבה קיטור…מקווה שהקוראים ימנעו מעצמם חוויה דומה.

    2
    מילה כשרה, marksbro ?
    • תגובה שמכילה ספוילר מאת trilliane
  5. פוטנציאל יש (כלומר היה), המימוש ככה-ככה

    חשבתי שזו קומדיית מצבים, יצאה יותר דרמה קומית… הסרט דווקא נוגע בנושאים עם בשר – הבדלי מוצא ותרבות, פוסט טראומה, קומה, נכות, צעירים שמנסים ללכת בדרכי הוריהם – אבל עושה זאת בצורה גסה, פשטנית ולא פעם צפויה להכעיס. היו קטעים באמצע שחשבתי שהסרט הולך למקום מעניין, אבל בסופו של דבר אכזב והסתיים בנאלי.

    בראבא (שאני בד"כ אוהבת) בשטיקים הקריזיונריים הבראבאיים הרגילים שלו; התסריט והבמאי לא הצליחו להוציא ממנו שום דבר חדש או מקורי, אף על פי שהוא הדמות הראשית והיה שם לא מעט חומר לעיבוד ולעבודה (איפה הוא ואיפה הדמות שגילם להפליא ב"הערת שוליים"!). רומי אבולעפיה טבעית וחמודה (ועדיין נראית נערה…), יוסי מרשק משעשע; השאר בסדר (בהתחשב במעט שהיה להם לעבוד איתו). הפתיעה אותי לטובה מלי לוי – זו הפעם הראשונה שראיתי אותה ממש משחקת מחוץ לטייפקאסט, דמות נשית לא שגרתית, נוגעת ללב, העגולה והאנושית ביותר בסרט.

    בסה"כ כסרט חביב ומשעשע להעברת הזמן הוא לא רע; אבל אני שמחה ששילמתי עליו רק עשרה שקלים (+עמלה) כי הוא לא שווה יותר מזה (ולקולנוע כבר הגעתי ממילא כדי לצפות ב"מיטה טובה" – הרבה יותר טוב, והוא מדגים אין מאזנים בצורה נכונה, נבונה ורגישה בין דרמה לקומדיה).

  6. א' אוהל, ב' זה בית...

    הפונז

    נראה לי כמו סדר אלפאביתי.

    • אופס, היה כרגע גליץ' במטריקס.

      הפונז

      והתגובה אליה הגבתי נעלמה.

 

כתיבת תגובה

(חובה)

Optionally add an image (JPEG only)