עכשיו, אחרי שהמועמדויות לאוסקר כבר הוכרזו, הגיע זמנן של הגילדות ההוליוודיות לחלק את הפרסים שלהן – שהן מה שמעיד באמת, בסופו של דבר, מי (כנראה) הולך לקבל את האוסקר. כל השאר – מבקרים, גלובוסים – זה שולי. ראשון הגיע איגוד השחקנים (SAG), שהוא גם, אגב, הזוכה בתואר הפרס עם הפסלון הטוב ביותר. והזוכים הם:
השחקן הראשי הטוב ביותר: מתיו מקונוהיי, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
השחקנית הראשית הטובה ביותר: קייט בלאנשט, "יסמין הכחולה"
שחקן המשנה הטוב ביותר: ג'ארד לטו, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
שחקנית המשנה הטובה ביותר: לופיטה ניונגו, "12 שנים של עבדות"
האנסמבל הטוב ביותר: "חלום אמריקאי"
רשימת המועמדים ברוב הקטגוריות היתה די דומה לזו של האוסקר. בקטגוריות האינדיבידואליות, רשימת הזוכים תהיה כנראה גם היא מאוד דומה, אם לא זהה. נראה שמתיו מקונוהיי, קייט בלאנשט וג'ארד לטו יכולים להתחיל להתאמן על נאום (בצדק, בצדק ובצדק – אבל באמת חבל על לאונרדו דיקפריו). בקשר לקטגורית שחקנית המשנה, ללופיטה ניונגו יש חסרון אחד, והוא שהיא איננה ג'ניפר לורנס. אנשים מאוד אוהבים את ג'ניפר לורנס, והדיבור עליה כזוכה אפשרית השנה (מה שיהפוך אותה לשיאנית אוסקרים בגיל צעיר מאוד) עדיין חזק – אבל הזכיה הזאת של ניונגו מבהירה שג'ניפר לורנס לא תיקח את הפרס אוטומטית על עצם היותה ג'ניפר לורנס, ושיש פה עדיין תחרות.
"האנסמבל הטוב ביותר" הוא הדבר הכי דומה ש-SAG מציעים לפרס "הסרט הטוב ביותר". ואותו קיבל "חלום אמריקאי" – אחרי שביום חמישי האחרון התברר כמוביל גם מבחינת מספר המועמדויות לאוסקר והיוקרה שלהן. צירוף הדברים האלה מסמן את "חלום אמריקאי" בתור הסרט המוביל לזכיה באוסקר נכון לכרגע, כשהוא לוקח את ההובלה מ"כח משיכה" ו"12 שנים של עבדות". אבל יש פה כמה אבלים. בכל זאת, "האנסמבל הטוב ביותר" ו"הסרט הטוב ביותר" זה לא בדיוק אותו הדבר, ואפילו שחקנים מבינים את זה. המועמדים האחרים לפרס היו "12 שנים של עבדות", "אוגוסט: מחוז אוסייג'", "מועדון הלקוחות של דאלאס" ו"המשרת"; מבינהם, שניים ("אוגוסט" ו"המשרת") אפילו לא מועמדים לפרס הטוב ביותר באוסקר, ואחד – "דאלאס" לא נחשב למועמד מוביל. ומצד שני, "כח משיכה" – שנחשב לאחד משלושת המובילים באוסקר – לא היה מועמד כאן, פשוט משום ש"אנסמבל" היא מילה קצת גדולה על סרט שיש בו רק שני שחקנים. זכיה בפרס האנסמבל היא סימן טוב לקראת האוסקר, אבל היא לא הכרחית: בשנים האחרונות, "העזרה", "ממזרים חסרי כבוד" ו"מיס סאנשיין הקטנה" זכו בפרס הזה, אבל לא בפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר.
עוד פרס שחולק בטקס ה-SAG – שלא קיים באוסקר, וחבל – הוא הפרס לצוות הפעלולנים הטוב ביותר, ובו זכה "השורד האחרון". ובנקודה הזאת אני יכול רק להסכים. ל"השורד האחרון" לא מגיעים פרסים בשום תחום – מלבד התחום הזה.
הבא בתור: הלילה יחולקו פרסי איגוד המפיקים, PGA. הסרט שיזכה כאן יזכה גם באוסקר. כנראה.
אחרי שראיתי אתמול את "12 שנים של עבדות", אני יכול לומר
שאני ממש לא מקנא באנשים שיצטרכו להחליט בין לופיטה ניונגו לג'ניפר לורנס. ניונגו משחקת את התפקיד הכי תובעני שיצא לי לראות השנה, אבל קשה לי שלא לרצות לתת כל פרס אפשרי לכל מי שמעורב בסצנה ה"Live and let die" מ"חלום אמריקאי". צר לי שפאסבנדר לא נחשב למועמד מוביל לזכייה השנה, כי הוא ללא ספק הסטאר האמיתי של הסרט הזה (שעד כמה שקשה לי לומר את זה על סרט שבסה"כ אהבתי, די אוברייטד. בכלל לא הסרט הכי טוב של 2013, או של המירוץ לאוסקרים), אבל עדיין לא ראיתי את "מועדון הלקוחות של דאלאס" ככה שאני לא יכול לקבוע, בעצם. ואין ספק שג'ראד לטו בתור זונה טרנסקסואלית זה משהו שאני רוצה לראות.
למרות שהזכייה של בלאנשט צפויה כמו הזכייה של "גרביטי" באפקטים, יש כמה התעלמויות מבאסות השנה בקטגוריות המשחק. על מאליגן כבר דיברתי, אבל ההיעדרות של פיניקס בקטגוריית השחקן ב"היא" פשוט מבאסת אותי. התפקיד שלו שם היה ללא ספק ההופעה הגברית האהובה עלי מכל סרטי 2013/14.
קטגוריית השחקן הראשי היא בלי ספק הכי מפוספסת השנה.
גם טום הנקס (על קפטן פיליפס) ורוברט רדפורד היו צריכים להיות שם.
ג'רד ליטו משחק זונה? זאת... פעם ראשונה ששמעתי על זה
ואני ראיתי את הסרט וכאלה.
אה, וסאלי הוקינס מאכילה את לורנס ואת ניונגו אבק ( עוד לא ראיתי את רוברטס וסקוויב). היא לא תזכה כי א. אוסקר וב. הבלוגספירה החליטה להתמקד על ניונגו מול לורנס אבל באמת שההופעה של הוקינס אדירה ומזכירה כמה כואב זה היה ב2007 שהיא לא הועמדה על חופשיה ומאושרת. הרבה יותר מההופעה של לורנס שהייתה מפוזרת, לא מתאימה לדמות ובעיקר נשענה על זה שהיא ג'ניפר לורנס ( שקלתי להוסיף פאקינג בפנים, אבל אני לא יודע אם היא בסטטוס הזה עדיין) וההופעה של ניונגו שהיא בהחלט תובענית אבל כמו כל ההופעות לא השאירה אצלי חותם מיוחד.
בשחקן המשנה – כולם מתמודדים ראויים, אבל בסופו של יום אני חושב שברחד הוא היחיד שממש הימם אותי עם ההופעה שלו ושאשמח שהוא יזכה על סמך ההופעה. אני אשמח אם פסבנדר יזכה כי פסבנדר , וההופעה שלו בסרט הייתה מטורפת ונהדרת אבל גם היא השאירה אותי בסופו של יום לא באמת המום לחלוטין. ולא יודע, נורא חששתי מההופעה של ליטו שתהיה קלישאתית ומעצבנת והיא לא הייתה. היא גם לא הייתה נהדרת לחלוטין ועוצמתית ברמות חדשות, אבל היא הייתה נחמדה וחמודה ביותר וכאשר הוא יזכה אז אני לא יבכה או משהו. ( היל או קופר היו נהדרים ואני אשמח לראות אותם זוכים בעיקר כי זה יהיה כל כך משעשע ששני שחקנים ששיחקו השנה בסרטים כמו סוף. והנגאובר 3 יזכו באוסקר באותה השנה.)
אופס! רושם מוטעה שקיבלתי מהטריילר.
הדיאלוג שלו עם מקונוהיי פה וצורת הלבוש שלו גרמה לי לחשוב שזה המצב. ראיתי את "יסמין הכחולה", "חלום אמריקאי" ו"12 שנות עבדות", ועד כמה שהתלהבתי מסאלי הוקינס בראשון, אני עדיין לא חושב שהיא ממש משתווה לניונגו או לורנס. אבל כן, אוסקר להיל או קופר יכול להיות רגע מאוד נחמד בטקס השנה.
מומלץ מאוד לבקר בלוס אנג'לס בתקופה הזו
כשאתם מגיעים להוליווד תזכרו להביא איתכם תיק נוסף, כי רוב הסיכויים שתזכו בכמה פרסים כשתהיו שם. אני אישית זכיתי בשלושה לפני שנה.
באמת חבל על דיקפריו
מצד אחד, טרם ראיתי את "דאלאס" וכרגע ממש בא לי שדיקפריו יקח את הפסלון. מצד שני, אם עד לאחרונה לא ממש החזקתי ממקונוהי משהו מיוחד, אחרי ההופעה שלו ב"זאב" ובפרק הבכורה של "בלש אמיתי" (שנראית ממש טוב), הוא בהחלט עלה ברשימה שלי. אני בדילמה, אבל עדיין נוטה לטובת דיקפריו. אנסה לצפות ב"דאלאס" בקרוב..
לגבי שחקן המשנה, שוב, טרם ראיתי את "דאלאס", אז כרגע אני בעד ברקאד. אחרי הסרט הוא יותר נחקק בזכרוני מאשר טום הנקס, וזה אומר משהו.
נראה לי שהקרב העיקרי על פרס הסרט הוא בין "עבדות" ל"חלום". טרם ראיתי את הראשון, אבל לפי הטריילר הוא נראה כמו משהו שדי ברור שיקבל אוסקר. לא יודע עדיין אם זה בצדק או לא.