היתה נפילת מתח לפני 25 דקות, והיתה נפילת מתח לפני 15 דקות, והיתה נפילת מתח לפני חמש דקות, ואני מנבא שתהיה נפילת מתח בעוד חמש דקות, ובכל נפילת מתח כזאת המחשב שלי אמנם נשאר לעבוד – תודה, תודה לך, אל-פסק – אבל האינטרנט אובד, וצריך לקחת כמה דקות להתחבר מחדש. כלומר, כנראה אין לי הרבה זמן. אז בקיצור:
הכלל הידוע שלפיו הגורם העיקרי להצלחתו של סרט המשך היא עד כמה טוב היה הסרט הקודם כנראה תקף לגבי ההוביט. "ההוביט: מסע בלתי צפוי" היה אכזבה מסוימת, כשהתברר שהוא לא "שר הטבעות". הרבה אנשים אהבו אותו, אחרים התאכזבו, וזה התבטא בסרט ההמשך. "ההוביט: מפלתו של סמאוג" הוא לא באמת מפלה (כן, סליחה על הכותרת הזאת. הפיתוי היה גדול מדי), הוא בהחלט לא קטן, אבל הוא לא גדול כמו קודמו. בסוף השבוע בארה"ב הוא הכניס 73.7 מיליון דולר, לעומת 85 מיליון דולר שעשה "ההוביט" הקודם. לאנשים הפעם יש קצת יותר זמן לחכות. כמובן, 73 מליון דולר, ועוד בדצמבר, זה לגמרי לא סכום מבוטל. "ההוביט" הראשון הכניס מיליארד דולר ברחבי העולם, וגם אם "ההוביט 2" יכניס קצת פחות, הוא עדיין יהיה הסרט הגדול של תקופת הכריסטמס ואחד הגדולים של השנה. פיטר ג'קסון והפקתו לא יפשטו יד או רגל בקרוב.
במקום השני: "Frozen" היה אקטואלי מאי פעם בסוף השבוע הזה, לפחות לגבינו, והסרט הזה ממשיך להרשים: בשבוע הרביעי שלו הכנסותיו ירדו ב-30% בלבד, ל-22 מיליון דולר (לעומת "משחקי הרעב", שירד ב-50%). ההכנסות הכוללות של "לשבור את הקרח" הגיעו ל-164 מיליון דולר, ואחרי בונוס הכריסטמס, הוא צפוי להגיע ל-200 מיליון. שזה נחמד.
אל המקום השלישי נכנס הסרט המי-סופר-כבר-כמה בסדרת "מדאה" של טיילר פרי, "A Madea Christmas". וכאן אני בדרך כלל מספר כמה שהסרטים האלה פופולריים בקרב קהילות שחורות בארצות הברית ולא בשום מקום אחר, אבל נדמה שגם הקבוע הזה כבר מתפוגג: הסרט הגיע למקום השלישי, עם 16 מיליון דולר בלבד. בשיאה, מדאה השיגה פתיחה של 41 מיליון דולר, ושני הסרטים האחרונים שלה פתחו עם כ-25 מיליון דולר כל אחד. נדמה שאחרי יותר מעשור של שליטה במגזר, תופעת מדאה דועכת, גם אם באיטיות.
עוד לגבי ההוביט,
הסרט הראשון כנראה כיסה את כל ההוצאות כולל ההוצאות על שיווק וכדומה אז כנראה שכל רווח של הסרט הזה והבא הוא רווח נקי. (הנתון הנ"ל הוא לא עובידה אל מסקנה הגיונית)
שבוע הבא מצפה להוביט תחרות רצינית, אמריקן האסטל, בתוך לואן דייוויס ולהציל את מר בנקס פותחים. אני מהמר על אמריקן האסטל ועדר המעריצות של ג'ינפר לורנס.
מה גורם לך לחשוב שהראשון כיסה את ההוצאות של כל הטרילוגיה?
אם הבנתי נכון הושקעו בין 200 ל-250 מיליון בכל אחד מהשלושה. כלומר קרוב ל-700 מיליון על כל הטרילוגיה (לא כולל שיווק). הסרט הראשון לא כיסה עלויות אלו (לא ברווחים נטו). אולי ביחד עם 'מפלתו סמאוג' הוא יצליח.
אני גם לא חושב שהסרטים שהזכרת מהווים איום על 'ההוביט'. "סרטי האוסקר" של סוף השנה לא מכניסים סכומים כאלה גדולים. בטח שלא בסוף שבוע הראשון שלהם. ובטח כשההפצה שלהם לא כזאת מצומצמת (2,500 אולם, בערך. לעומת 4,000 להוביטים). אם כי דווקא אשמח לגלות שאני טועה. האמת, כשאני חושב על זה אני לגמרי יכול לראות תסריט בו 'ההוביט' מתרסק בשבוע הבא ו'חלום אמריקאי' עוקף אותו (אני מנחש שזה לא יקרה).
ובגלל שאני מתגעגע למכסחי הקופות כל כך, אני אנסה את מזלי :
Anchorman 2 – מ31
'מפלתו של סמאוג' – 27 מיליון
חלום אמריקאי – 24 מיליון
מר. בנקס – 17 מיליון
נפילה חזקה מדי.
סמאוג: 40 מיליון.
אנקורמן 2: 28 מיליון.
חלום אמריקאי: 19 מיליון.
מר בנקס: 9 מיליון.
לפי ויקפדיה
כל הוצאות ההפקה הגיע עד עכשיו ל600 מיליון דולר .
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hobbit_%28film_series%29#Production
כל הסדרה הכנניסה עד עכשיו 1.2 מיליארד + המון הכנסות ממרצ'נדייז. חישוב פשוט.
השאלה, כמה הכנסות הגיעו ממווצ'נדייז?
(ל"ת)
אני לא יודע את המספרים
אבל אני מעריך שהרבה. כמובן שזו הערכה ולא עובדות מדוייקות.
וכמה מה-1.2 מיליארד האלה הולכים לכיסים של אותם אנשים שהשקיעו את ה-600?
לא כולם, כמובן. פחות מחצי, אפילו. ואני דיברתי על הכנסות נטו. אז נכון לכרגע לא נראה לי שהם התחילו להרוויח מהטרילוגיה (אם נתייחס אליה כאל סרט אחד).
וכמובן שאם תשאל את רואי החשבון של האולפנים
הם יוכיחו לך שגם טרילוגיית שר הטבעות הפסידה מלא כסף. למען האמת, פיטר ג'קסון תבע את ניו ליין על זה.
על פי דדליין
האשמה בהכנסות ה"נמוכות" היא גם בגלל מזג האויר הקשה שהשפיע על 23 מדינות בארה"ב – אוכלוסיה של 100 מיליון איש. כנראה שלא רק בירושלים נתקעו בבית.
טוב, אני מניח שבסופ"ש הזה בתי הקולנוע בירושליים היו סגורים לחלוטין
וגם בשאר הארץ הם בקושי כיסו את עלות הפופקורן העבש והקולה מאבקה של המזנון. מעניין אם יש נתון רשמי על ההכנסות בארץ בסופ"ש הזה – אני לא אתפלא אם מדובר בשפל מוחלט.
לא נראה לי
הלכתי ביום שישי להוביט בחיפה והכל היה מפוצץ כרגיל, מהחניה דרך האולם ועד לבתי הקפה. בקיצור עסקים כרגיל.
טוב. כנראה שאני המפונק היחיד שקצת גשם גורם לו להסתגר בבית עם פוך ומזגן
(ל"ת)
חיפה והצפון קיבל פחות משקעים במערכת הנוכחית,
לפי מה שהבנתי. היה קר, אבל זה לא כמו גשם/ברד/שלג.
וואו, החודש הזה מסרב להיגמר - גם פיטר או'טול נפטר.
לעזאזל. ראיתי רק סרט אחד איתו, אבל אני חושב שאותו סרט, "לורנס איש ערב", נותן לי מספיק לגיטימציה להתאבל עליו אפילו אם זה הסרט היחיד שלו שראיתי. יהיה זכרו ברוך.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4465813,00.html
שאלה שתמיד עניינה אותי
והפוסט הזה הוא כנראה המקום שהכי הגיוני לשאול אותה:
האם יש כלל אחיד לכמה אחוזים ממכירת הכרטיס הולך לבית קולנוע וכמה להפקה?
אך העסק הזה בכלל עובד?
כבר שאלו את השאלה הזאת עשרות פעמים לפני כן,
ואין עליה תשובה חד משמעית. ההכנסות בין האולפנים לבתי הקולנוע והמפיצים משתנים כל הזמן לפי חוזים, סרטים, סיכויי הצלחה בארצות מסויימות וכו'.
בעיקרון האולפנים מרוויחים הכי הרבה כסף מהשבוע הראשון של ההפצה. לאחר מכן המפיצים ובתי הקולנוע ייקחו נתחים יותר גדולים מהרווחים.
אפשר לשער שההוביט הראשון הכניס לאולפן כ-300-400 מיליון דולר מתוך המיליארד בכל העולם. 100 מיליון הכנסות בארה"ב (מתוך כ-300) ועוד כ-200-300 מיליון משאר העולם (הכנסות של 700 מיליון). אני מנחש שכל הפרוייקט עלה כ-600 מיליון דולר להפקה, ועוד 200 הפצה ושיווק לשלושת הסרטים. אז הסרט הראשון ממש לא כיסה את ההוצאות. בעצם, כמו שבד"כ קורה בהוליווד, הסרטים הממש מצליחים מכסים בקושי את עלויות ההפקה שלהם. את עיקר הכסף הם עושים ממכירת זכויות שידור לערוצי טלוויזיה, די.וי.די ובלו ריי, VOD ומרצ'נדייז.
כל הנתונים האלו מבוססים על הערכה אישית.
והנה כתבה בגוארדיאן
שחושפת שעלויות ההפקה של שלושת הסרטים עלו 561 מיליון דולר.
http://www.theguardian.com/film/2013/oct/07/peter-jackson-hobbit-production-costs
וואו, הפתעתי את עצמי!
תודה..
קידום עצמי, טריילר לסרט שעבדתי עליו
היי, הנה הטריילר לסרט שעבדתי עליו מלא שנה שעברה, מותחן ארוטי עם פאוור ריינג'רס. אולי זה קאלט?https://www.youtube.com/watch?v=WizQpcFAw1s&feature=youtube_gdata_player
בזה שאתה שואל "אולי זה קאלט?" מתחילה הבעייתיות.
אי אפשר לכוון לעשות סרט קאלט מראש. זה לא עובד ככה.
לגמרי, הצלוצצתי. רציתי להביע את תמיהתי על חוסר השפיות
(ל"ת)
מה ראיתי עכשיו?
ומה בדיוק היה התפקיד שלך בדבר הזה?
איזה כיף שאתה שואל קרקר! הנה תשובה ארוכה.
אה, התגוררתי אז ליד סן פרנסיסקו, קליפורניה, ועניתי למודעה באינטרנט לגבי ניקוי גרין סקרינים. בסוף עשיתי לזה המון דברים שונים במאות שוטים, כדורי אנרגיה, ספינות חלל וגידולים. אהה, אף פעם לא ביקשו ממנו לתקן או לעשות שוב משהו, או הסבירו לי יותר מדי. מאז עבדתי לו על עוד סרט, יותר "מושקע".
ועכשיו ראיתי את הסרט, הוא היה די מצחיק וחכם, מצחיק בכוונה הכוונה , ועם מוזיקה מגניבה. הוא השמיד חלק מהשוטים שעשיתי שנראו סטנדרטים מדי – צבע בוורוד או הוסיף גיפים שפשוט עפים סביב סביב..
ועל זה נאמר
אני חושב שבדיוק בשביל דברים כאלה המציאו את WTF….
רדפיש, תהיה ביקורת על הסרט הזה?
או אפילו יותר טוב, הקרנה?
בוליווד!
אז ככה,
חשקה נפשה באיזה סרט בוליוודי מגניב כזה. משהו לא רציני מדי ועם מלא שירים וריקודים מושקעים. באנגלית, אם אפשר. לצפיית חבר'ה שכזאת.
הצעות?
איגה!
https://www.youtube.com/watch?v=wG8jgqzZzRk
אדהיראן הרובוט!
https://www.youtube.com/watch?v=mw1_5EURqtA
(הסרטים הללו לא דוברי אנגלית, אבל חוץ מזה הם תואמים לדרישותיך).
סינגהאם!
לא ממש באנגלית, למרות שביטויים באנגלית תמיד משולבים לאורך הדיאלוגים בסרטים כאלה, אבל אחד הסרטים הכי מגניבים, מטופשים, מסוגננים והודיים שראיתי.
3 אידיוטים.
או בשמו האחר(אזהרת הייפרבול): הסרט הכי נהדר אי פעם. לבטח "לא רציני" אבל גם לא לא נופל לפארודיה או לאבסורד של איגה או אדריהאן. סיפור על נערים בקולג', עם שירים נהדרים והומור מכמה סגנונות ומחמם את הלב לחלוטין.
אז
מסתבר שניו זילנד הפכה למעצמה של סרטי פנטזיה אפיים. קמרון הולך לצלם את שתי הסיקוולים לאווטאר ואת הפריקוול בניו זילנד. צילומים יתחילו ב2014. (יאי! עוד אווטאר)
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=112516
פורסמו 7 הסרטים שמתוכם יבחרו המועמדים לאוסקר בקטגוריית איפור ועיצוב שיער. לא באמת כזה מעניין חוץ מהעובדה שההוביט 2 בחוץ והחדש של ג'קאסס בפנים O:
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=112504
ואחרון חביב:
33 תסריטים להורדה של סרטים שיצאו בשנה האחרונה. גם 12 שנים של עבדות נגיד פה.
http://gointothestory.blcklst.com/2013/12/update-award-season-screenplay-downloads-32-scripts.html
רחוב ג'אמפ 22, עכשיו טריילר.
אותו הדבר שוב, אבל מודע לעצמו.
http://www.youtube.com/watch?v=ZQAeIzH-7TE
(קצת מצחיק אותי שהטריילר לסרט השני מייצג את הסרט הראשון יותר טוב ממה שהטריילר המקורי היה)
Well, I'm sold
רק חבל שזה שוב רשת סמים. לא יכלו לחשוב על פשע אחר? והקטע בסוף משעשע ביותר.
ואם כבר פרנקו (למרות שהוא לא בסרט), טיזר לטריילר ל"כוכב הקופים: השחר" (כן, גם אני לא אוהב את אלה, אבל כמה פעמים תראו אחד שנקרא Caesar Teaser?).
זה גארי אולדמן צורח שם?
(ל"ת)
נופ.
ג'ייסון קלארק.
Rab ne bana di jodi
את זה אהבתי יותר אבל ארוך ואולי צריך לארגן שני ערבים
Om shanti om
My name is khan רובו באנגלית וציון imdb גבוה יותאקר אבל לא התלהבתי
אל תצפו בטריילר שיצא לדרקון הראשון שלי 2!
שמועות באינטרנט אומרות שהטריילר החדש שהולך לצאת עוד מעט של הדרקון הראשון שלי 2 יגלה יותר ממה שהיוצרים רצו שיתגלה ואף הולך לחשוף טוויסט של משהו שאמור להתגלות רק באמצע הסרט. לפי השמועות היוצרים ביקשו מפוקס לשנות את הטריילר אבל פוקס לא הסכימו. אז יצאה הודעה שקוראת למעריצים או למי שאכפת להם מהסרט לא לצפות בטריילר הקרוב
הנה משהו נחמד
ג'ג"ל יביים ויככב בעיבוד הקולנועי ל"סנדמן" של ניל גיימן. את התסריט יכתוב דייויד ס. גוייר.
………
Wait, WHAT?!
what what?
זה נשמע מעולה!
אני לא רואה את זה
1) זה גוייר – די מתחיל להמאס לי מהכתיבה של גויר. או, יותר נכון – אני מתחיל לחשוב שמה שאהבתי בסרטים שהוא כתב לא כשורים לתסריט
2) זה גויר עושה גיימן – הסגנון של גיימן הוא די מוגדר ואני לא רואה שום דבר ברזומה של גוייר שמראה שהוא מוכן לעבד את זה
3) אני פשוט לא מצליח לראות את ג'וזף גורדון לויט בתפקיד. חסרה לו…. כבדות ראש מסויימת.
4) מצד שני – זו הודעה ראשונית ואין ממש מקום לשפוט עד שנראה / נשמע יותר
ראית "עור מסתורי"?
(ל"ת)
!
לא קראתי את סאנדמן מימי, אבל אם הבעיה היא שג'וזף גורדון לוויט לא אפל מספיק אז רק על סמך 10 הדקות האחרונות של "עור מסתורי" אני יודע בוודאות שאת האספקט הזה של הדמות הוא לגמרי יכול לספק.
ואם כבר חדשות מוזרות על קומיקס וקולנוע
שאיה "רובוטריקים" לאבוף ביים סרט קצר (וככל הנראה די מרושע) על מבקר קולנוע אינטרנטי אומלל בשם HowardCantour.com. את הסרט הוא שם לצפיה אונליין… רק שמיד אחרי שהסרט הזה עלה אנשים שמו לב שהוא דומה, באופן מחשיד ממש, לסיפור קומיקס קצר שכתב דניאל "ghost world" קלאוס.
ברגע שמישהו הודיע לקלאוס על העניין הוא טען שמעולם לא דיברו איתו על סרט ושכל העסק מסריח… ועכשיו פתאום הסרט של שאיה נעלם מהאינטרנט
למי שמעוניין הסיפור הקצר המקורי
http://hurryuppleaseitstime.tumblr.com/post/6497181550/justin-m-damiano-by-daniel-clowes
וכל הדבר נראה עוד יותר משעשע למי שמכיר את הנסיון קצר החיים של שאייה להיות יוצר קומיקס בעצמו
http://comicsalliance.com/shia-lebeouf-comic-book/
הסרטון נמצא בבאזפיד.
קישור, אם מישהו מעוניין.
בבאזפיד עידכנו את הפוסט עם ההתנצלות של לאבוף
אבל גם אותה הוא גנב.
http://www.bleedingcool.com/2013/12/17/shia-labeoufs-even-stole-his-apology-for-stealing-dan-clowes-work/
ואם לא קיבלנו מספיק חדשות משונות בתקופה האחרונה,
מסתבר שהאחים ווינשטיין מתכננים, יחד עם מירמאקס, להפיק סרט המשך ל…שייקספיר מאוהב? כל עוד דנץ', פאלטרו וסטופארד בעניין, אני שמח.
על שיווק ושטויות אחרות
וראיטי מעלים רעיונות לגבי הגלגול הבא של השיווק, שהוא למעשה לא שיווק כלל, בהשראת החדש של ביונסה.
מה אתם חושבים? אני מת לראות ניסיון כזה, גם אם הוא יהיה כישלון מוחלט. אני גם חושב שעם השמות הנכונים והטיימינג הנכון (ובלי לשלם טריליונים לג'וני דפ בשביל שיהיה ג'וני דפ, או לדיקפריו בשביל שיהרגו אותו) זה גם יכול להצליח. ואם כן – ובכן, אם כן זה ישנה חלק עצום מתעשיית הקולנוע (ומן הסתם כל תעשייה שכוללת שיווק) כיום.
אני חושב שאפשר לעשות את זה - בתנאים מסוימים.
כדי "לעשות ביונסה" אתה צריך, קודם כל, להיות ביונסה. כלומר, התנאי הראשון הוא להיות אחד האמנים המפורסמים בעולם בתחום שלך. אם טרנטינו יוציא מחר סרט בהפתעה, כולם ידברו על זה; אבל אם במאי פחות ידוע יוציא סרט חדש בלי יח"צ, זה פשוט יהיה סרט אלמוני בלי יח"צ, ואף אחד לא יראה אותו.
שנית, זה חייב להיות סרט זול. אף אחד לא יעז לעשות ניסוי כזה עם הפקה של מאה מיליון דולר. אבל אם יוצר נועז כלשהו, ידוע בפני עצמו, עושה פרויקט צדדי בתקציב קטן – משהו כמו "מהומה רבה על לא דבר" של ג'וס ווידון – אז אפשר לנסות את שיטת האנטי-שיווק הזאת. מיינסטרים זה לא הולך להיות.
זה בהחלט יכול להיות ניסוי מעניין
הייתי גם רוצה לראות מישהו עושה "רולינג" (בלי ט'. בעצם, בהקשר הזה, אולי זה אותו דבר) – נגיד יוצא איזה סרט קטן עם איזה פרצוף או שניים מוכרים וכתוב שזה מהבמאי "קייל באטלר" או איזה מישהו שאף אחד לא שמע עליו. הסרט מוצג באקרנים איזה שבועיים – שלושה ואז פתאום אומרים "אה כן, הבמאי של זה הוא ווידון / נולאן / טרנטינו / וואטבר". למרות שזה נשמע לי די קשה. ספר זה משהו אחד, אבל לצלם סרט בחשאיות בעידן המדיה החברתית זה לא עניין פשוט. לפחות לא אם אתה מישהו בעל פרופיל גבוה. אבל היי, הקולנוע כבר סיפק כמה וכמה הפתעות בשנים האחרונות. אולי זה אפשרי. זה יכול להיות ממש מגניב.
יש בכל זאת הבדלים גדולים בין השניים.
1. אלבום אפשר לעשות עם מספר קטן מאוד של אנשים, ובתקציב קטן מאוד. קשה לעשות סרט שהוא לא סרט אינדי מוחלט בצורה הזו.
2. מתוך הנחה שרוצים להקרין את הסרט באולמות הקולנוע – בתי הקולנוע חייבים לשמור לו מקומות.
3. על אלבום אפשר גם להפסיד כסף – הרבה אמנים גדולים וקטנים מחלקים מוזיקה גם בחינם, כחלק מיחסי ציבור – סרט חייב להיות רווחי כדי להצדיק את עצמו.
4. לאלבומי מוזיקה יש בעיה של פיראטיות שגורמת לאלבומים לדלוף לפעמים שבועות לפני מועד היציאה שלהם, ולכן ל"הפתעה" הזו יש ערך כצעד מונע. בקולנוע אין ממש בעיה כזו (הדליפות המוקדמות של בלוקבאסטרים הם מועטות יחסית ואין להן כמעט השפעה על המכירות).
דרך אגב, רדיוהד שחררו את שני האלבומים האחרונים שלהם באותה הדרך – בהודעה מאתמול להיום, ועם מכירה ב"name your price". הם עשו המון כסף ככה.
מה שכן אפשר לעשות זה סרט חצי-חשאי. להודיע על מועד יציאה, אבל לא להכריז על במאי/שחקנים או עלילה. ואולי לשחרר שברירי פרטים. אבל צריך שם גדול (נולאן או טרנטינו למשל) שיעמוד מאחורי הסרט (גם אם הוא לא הבמאי) כדי לשכנע את בעלי האולמות לשמור לסרט הזה מקומות, ולשכנע את הקהל להגיע לסרט שאין להם מושג במה מדובר.
אגב – המחיר של השחקנים היא לא ממש הבעיה. כמעט כל שחקן מפורסם בעולם (כולל דיקפריו וג'וני דפ) משתתף בפרוייקטים קטנים במחיר נמוך יחסית. כנראה שנגמר העידן של שחקנים שעבור פחות מ-30 מליון דולר הם לא יוצאים מהבית (אולי חוץ מטום קרוז ואדם סנדלר).
ואולי ההבדל הכי חשוב
הוא שהיום אלבומים אינם מקור ההכנסה העיקרי של הזמרים, אלא ההופעות.
לידיעת דורון
יצא טריילר חדש ומסקרן לכוכב הקופים : השחר. לדעתי מומלץ לפתוח עליו מאמר באתר המעולה של דורון כאן.
אשמת הפיצולים
האם חואקין פיניקס יהיה לקס לות'ר הבא?
אדוארד דאגלס – הידוע בכינויו Weekend Warrior מהאתר "ComingSoon" – בחר את 25 הסרטים הטובים של השנה לדעתו. ויש גם נציגות ישראלית.
תמונות חדשות של בישופ ומיסטיק מ"אקס-מן: עתיד שהיה".
פוסטר ראשון ל"אשמת הכוכבים".
ואם כבר שיילין וודלי – נקבע תאריך לסרט השלישי והאחרון בטרילוגיית "מפוצלים" שנקרא "Allegiant" ("נאמנים"). בניגוד ל"משחקי הרעב", כל סרטי הטרילוגיה יופצו בחודש מרץ – הראשון ב 21/3/14, השני ב 20/3/15 והאחרון ב 18/3/16. כמו כן נראה, לפחות כרגע, שהסרט האחרון יהיה סרט אחד! די אירוני שזה כך דווקא בסדרה שנקראת "מפוצלים".
אבל כמו "משחקי הרעב", גם כאן הבמאי החליט לפרוש על ההתחלה. ניל בורגר הודיע שלא ימשיך לביים את סרטי ההמשך של "מפוצלים", והאולפנים מחפשים כעת מחליף.
לקרוא ל"למלא את החלל" דרמה מונעת-דיאלוגים
זה פשוט לא להבין את הסרט.
בין אם אתה אוהב אותו או שונא אותו ( ואני בהחלט לא אוהב אותו, אבל שונא זאת מילה חזקה), הדיאלוגים של למלא את החלל הם לא הגדולה, או מה שמניע אותו.
אני אהבתי אותו, מאד
ואני חושבת שהדיאלוגים עוסקים הרבה בלב של הסרט, הניסיון למצוא קול ולהבין מה אני רוצה בכלל. למרות שעד עכשיו קצת קשה לי להגדיר בדיוק "על מה זה", אז אולי לא.
ברור שהדיאלוגים חשובים
אבל זה לא סדרת ה"לפני.." שלולא דיאלוגים הייתה לחלוטין לא עובדת. תוריד את הדיאלוגים מלמלא את החלל ותקבל עדיין בערך את אותו סרט.
הטאגליין של "אשמת הכוכבים", בהתאמה מושלמת, עושה לי להקיא.
ואני חושב שלייונסגייט יותר מדי אופטימים עם "מפוצלים". אולי זה החלק בי שלא הבין מה הספר רוצה מהחיים שלו מדבר, ואני מבין שהספרים פופולארים והכול, אבל משהו בי ממש חושב שהסרטים, כמו "בני הנפילים", יהיו ספרים מצליחים וסרטים שכשלו מסיבה לא ברורה. לקבוע תאריכים לטרילוגיה שלמה ארבעה חודשים לפני שהסרט הראשון בה יוצא זה מגוחך. וכן, הם עשו את זה עם "משחקי הרעב", כשקבעו את התאריך ל"התלקחות" הרבה לפני שהסרט הראשון יצא, אבל אז זה היה עוד איכשהו הגיוני. עם "מפוצלים" יש לי לפחות, תחושה חזקה של אופטימיות יתרה שתתנפץ להם בפרצוף בסוף מרץ. ואולי זה מה שאמרו בזמנו על "משחקי הרעב". נראה.
כן, זה
עם כל הכבוד ל"משחקי הרעב", יצאו מאז (ולפניו) עוד כמה וכמה סרטים בנוסח, כולם מבוססים על ספרים פופולריים, וכולם כשלו. להחליט הרבה לפני שהסרט הראשון יצא שמדובר בטרילוגיה, כולל תאריכים, נראה לי כמו אופטימיות פראית. (וגם, הטריילרים היו ממש לא מעניינים).
גם הספר לא.
מה שראית בטריילרים הציג כמות מפתיעה של קטעים מהעלילה שנזכרה שהיא קיימת מתישהו ב- 40-50 עמודים האחרונים. לפני זה יש הספר מתחיל עם בניית עולם מטומטמת, וממשיך עם כלום. ברצינות, תיקחו את כל הקטעים ממחנה החצויים ב"פרסי ג'קסון גנב הברק" לדוגמא, תורידו כל שמץ של עניין, תמרחו את זה על 400 עמודים ותמציאו תירוץ לעלילה בעמודים האחרונים וקיבלתם את "מפוצלים". כמעט כל הספר זה טריס מתאמנת, טריס פוגשת ילדים, טריס רבה עם ילדים, טריס מתאהבת וכו' וכו'. ואם זה הצליח לעבוד איכשהו כספר, אין לי מושג איך זה אמור לעבוד כסרט, אלא אם הטריילרים מבטיחים שהעלילה, שהיא גם די מעפנה, תתחיל בנקודה מעט יותר מוקדמת מבספר.
אבל היי, יש פה את קייט ווינסלט בתור ג'אנין. ואומרים גם ששיילין וודלי הייתה טובה ב"היורשים" (וחסר לה שלא תהיה טובה ב"אשמת הכוכבים").
ועוד קצת שיילין וודלי
תודה לשנאוצר שהפנה את תשומת לבי לכך ש "The Spectacular Now" מציג כעת בקולנוע רב-טורנט הקרוב למחשבכם. החלק הראשון של הסרט די סטנדרטי, אבל החצי שעה האחרונה מעולה לדעתי. הוא מתעסק בנושאים קצת יותר כבדים מסרטי נוער רגילים, ויש הופעות נהדרות של שיילין וודלי ומיילס טלר. זה לא "500 ימים עם סאמר", אבל בהחלט מומלץ! ממש מבאס שהוא לא הופץ פה רשמית…
פול ראד יהיה אנט - מן.
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/marvel-finds-ant-man-paul-666812?utm_source=Sailthru&utm_medium=email&utm_term=hollywoodreporter_breakingnews&utm_campaign=THR%20Breaking%20News_now_acouch
אויש, נו...
מודה שלא ראיתי הרבה סרטים שלו, אבל חוץ מלהיות די משעשע ב "Anchorman" תמיד חשבתי שהוא סתם שחקן סביר. נו טוב, נקווה שאדגר רייט יצליח להוציא ממנו משהו..
חוזרים על מקרה מרק רופאלו.
(ל"ת)
מה זה?
(ל"ת)
מארק רופאלו היה שחקן לא כל כך מעניין,
(למרות שאני תמיד חיבבתי), לפני שהוא שלף הופעה מדהימה בסרט גיבורי על. בשבילי לפחות, האלק באוונג'רס עשה את הסרט.
לדעתי פול ראד ממש חמוד (מייק ) ואני חושבת שזה יכול להיות מעולה.
יש אישור רשמי של מארוול.
(מה שלא היה עד אתמול, כשבכל אתר פירסמו את הידיעה, לא שונה מהשמועות שמסתובבות מזה כמה חודשים.)
http://marvel.com/news/movies/2013/12/19/21669/paul_rudd_set_to_star_in_marvels_ant-man
אני אוהב את פול ראד, הוא מצחיק אותי,
ואני חושב שזו בגדול הבעיה למה אני לא בעד הליהוק הזה.
אני בטוח שהסרט יהיה קומי, זה בכל זאת סרט של אדגר רייט, אבל זה קודם כל סרט שקשור לעולם הסינמטי של מארוול, ובשביל הפרנצ'ייז הזה אני לא חושב שפול ראד הוא שחקן מספיק רציני.
פול ראד שיחק עד עכשיו בסרטי קומדיה, סרטי קומדיה נטו, אנחנו מדברים פה גם על אדם שבמשך 15 שנה מצליח לעבוד על הפקת התוכנית של קונאן אובראיין ורק לפני יומיים הלך מכות עם ג'ון סטיוארט ביחד עם כל הקאסט של Anchorman 2 לצורך קידום הסרט. זה האדם שעכשיו יהיה חלק מהפרנצ'ייז של מארוול – שבואו נודע בזה, הוא לא שיא הרצינות בעולם, אבל עדיין דורש רצינות הרבה יותר גדולה ממה שפול ראד משדר.
יכול להיות שפול ראד מעוניין בשינוי תדמית, אבל באופן אישי אני לא חושב שהוא זקוק לה. המקום שבו הוא נמצא כיום הוא מקום מספיק טוב.
אם היה לך ספק כלשהו מזהות הבמאי, או זהות גיבור העל וכוחו המטופש,
אנט מן הולך להיות הדבר הכי קומי שמארוול הוציאו עד היום.
סכיזופרניה והכאת נשים הם בהחלט נושאים קומיים.
(ל"ת)
ואני בכל זאת בטוח
שאנט-מן לא יהיה לא Anchorman ולא This Is 40.
וחבל.
(ל"ת)
ברוך השם
אולי שי תקווה
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=112671
(התסריטאי של "ארגו" ישכתב את התסריט של גויר לבאטמן נגד סופרמן)
נכון שהתסריט של ארגו לא היה יצירת מופת אבל הוא בהחלט הרבה יותר טוב מאיש הפלדה.
זה שהם לקחו את התסריטאי של ארגו זה נחמד,
הוא אמנם לא יוציא ניצוצות מהתסריט של גויר אבל יעשה אתו משהו. אבל אם לוקחים מישהו מצוות ההפקה של ארגו, למה לעזאזל לא לוקחים את הבמאי שאגב הבימוי הוא בהחלט הצד החזק של הסרט ו…אוי איזה צירוף מקרים, הוא גם השחקן שיגלם את באטמן. אני בטוח שבאטמן נגד סופרמן גרסת אפלק יהיה יותר מעניין מבאטמן נגד סופרמן גרסת סניידר.
זה נחמד,
אבל זה מוכיח שוב את מה שכבר ידענו: שאין להם מושג מה הם עושים ואין תכנית מוגדרת. ממש נחמד ש-19 חודשים לפני שהסרט (הפקת ענק, מן הסתם) יוצא לאקרנים הם נזכרו לבחור תסריטאי.
לפי מה שהבנתי יש כבר תסריטאי, גוייר,
ואפילו יש כבר תסריט רק שהוא לא לגמרי גמור. זה לא שכריס טריו עכשיו הולך ליצור תסריט חדש הוא פשוט משכתב ומשנה מעט, התסריט בשלביו האחרונים. העבודה שהוא עושה הוא מזעור נזקים של התסריט כך שאין לתלות תקוות בו. אמנם נותרו 19 חודשים לעלייתו לאקרנים אבל זה לא כזה נורא בהתחשב בכך שכבר לפני כריס טריו היה תסריטאי ותסריט.
והצילומים מתחילים בעוד שבועיים
כך שמן הסתם השכתוב שלו לא יהיה משמעותי (אלא אם ישכתב סצינות במקום על הסט כמו שג'וס ווידון עשה עם אוונג'רס…).
או שיקרה שוב מצב "שודדי הקאריביים 2" שמתחילים את הסרט בלי תסריט.
טיזר נהדר ועמוס לבלתי נשכחים 3.
http://www.youtube.com/watch?v=OuXkXJ1fPuk
גם ל'Transcendence' ו-'The Grand Budapest Hotel'
(ל"ת)
עושים רימייק דובר אנגלית ל'ראיתי את השטן'
אלוהים אדירים, למה?
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=112703
טוב, עצרו הכל.
זה כבר באמת מוגזם. I Saw the Devil היה סרט מושלם, כפי שהוא. אין בו שום דבר לא בסדר. אפילו התירוץ של "תקציב גדול יותר, צילום טוב יותר" לא תופס. כי הסרט המקורי סיפק את הסחורה מכל כיוון.
עד מתי אנשים שמתעצלים לקרוא כתוביות יתנו לגיטימציה לדבר המזעזע הזה?
that makes me a sad panda
ולמה מכריזים על זה שבועיים בלבד אחרי שיצא שבעה צעדים החדש והמעפן? לא סבלנו מספיק?
זה החלק הכי מוזר.
מה, "עקב ההצלחה"? הם ראו את מה שקרה ל"שבעה צעדים" (כישלון מוחלט, חרוץ ושפל בכל תחום אפשרי) והחליטו שגם הם רוצים?
אדגר רייט (הבמאי של אחד הסרטים הטובים ביותר של השנה)
מכריז על עשרת הסרטים האהובים עליו של השנה (אם כי הוא מודה שיש עוד כמה סרטים גדולים שעדיין לא הספיק לראות). אהבתי את הרשימה שלו, היא כוללת שלושה מהאהובים עליי השנה (4,2 ו-1 ברשימה שלו) ועוד כמה שאני מאוד רוצה לראות. ומצחיק שדווקא אני אומר את זה אבל היה לי מאוד חסר נימוקים מאדגר לבחירות שלו, מה שאין.
פורסם השורטליסט בקטגוריית הסרט הזר באוסקר.
והיא, אמממ, קצת מפתיעה. הפרונטראנר (בצדק, כ"כ בצדק) "ניצוד" מדנמרק שם, אבל אני אישית לא ציפיתי להעדרויות של "וואג'דה" הסעודי או "העבר" האיראני (אבל דובר צרפתית). אה, וכמובן, צריך לדבר על הפיל בחדר שהולך לעורר בטח אינספור טוקבקים זועמים כאן בארץ: "בית לחם" הישראלי לא ברשימה. מי כן? "עומאר", נציג הרשות הפלסטינית.
http://insidemovies.ew.com/2013/12/20/oscars-shortlist-best-foreign-language-film
נ.ב.1: אוי, קצת חבל על סטלינגרד. זה בטח לא סרט טוב אבל הייתי רוצה איזה גאווה רוסית קטנה.
נ.ב.2: לפני שמישהו שואל, לא, זה לא מפתיע ש"כחול הוא הצבע החם ביותר" גם לא ברשימה, כי הוא לא הסרט שצרפת שלחה לתחרות.
טריילר ראשון ל"התעלות" עם ג'וני דפ
http://www.youtube.com/watch?v=fxcmNJhvnrc
(סוף סוף סרט אקשן גדול עם דפ שבו הוא לא משחק איזה דביל מצחיק עם איפור על הפנים!)
זה סרט מהסוג השני
האלה שבהם הוא משחק דוש עם לוק היפסטרי.
האמת? זה בכלל לא נראה כמו סרט אקשן
מזכיר קצת יותר את "The East" מהשנה הנוכחית (לפחות מבחינת הרקע הפוליטי). זה בכלל לא דבר רע כשנזכרים שאת הסרט הזה ביים הצלם הקבוע של כריסטופר נולאן, שאקשן הוא לא הצד החזק אצלו. אבל אני תוהה איך הקהל יקבל את זה.
אגב, זכורה לי במעומעם שיחה עם מומחה לנושא שבה הוא טען שהקטע של "כדור עם חומרים רדיואקטיביים" הוא בולשיט טהור (לא בלתי אפשרי, אבל לא יגרום יותר נזק מכדור רגיל).
אולי לא אקשן
אבל אחד הצדדים החזקים של אינספשן למשל היה הצילום שלו, אז לפחות בסרט הנ"ל אפשר לצפות לצילום מוצלח. חוץ מזה שאקשן זה לא הצד החזק של נולאן, לא של פיסטר.
אני לא בטוח מה חלוקת העבודה בינם
אבל אני חושד שגם לפיסטר יש חלק בבחירות הלא-מוצלחות בסצנות האקשן בסרטים של נולאן.
אתמול באירוע שהיה לנו בערד, הוקרן סרטון אנימציה קצר על סחר בנשים.
מדובר בחמש דקות שמצליחות לתאר בתמציתיות מזעזעת את התופעה. לא מדובר בסרטון הסברתי אלה בעובדת גמר של סטודנטית בשם אנה קונצמן.
אני ממש ממליצה לראות את הסרטון שמו יקתרינה הגדולה והוא עשוי בטכניקת קאט אאוט.
הנה הוא כאן http://flix.tapuz.co.il/v/watch-3706352-.html