-
חיפוש דפי סרט
חפש
לפי שם:
עכשיו בקולנוע: סרטים שרק עכשיו יצאו
עוד בקולנוע: סרטים מדוברים שעדיין רצים
בקרוב: מגיעים בשבועות הקרובים
ברחוק: סרטים עתידיים שמדברים עליהם
-
דיונים אחרונים
דיונים מתמשכים
דיונים חמים
הנוסעים
Passengers
ספינת חלל ענקית מסיעה אלפי אנשים השקועים בשינה קפואה. בגלל תקלה, נוסע אחד מתעורר תשעים שנה לפני המועד המתוכנן. הגורל הצפוי לו הוא חיים שלמים בבדידות מוחלטת. כדי להפיג את הבדידות, הוא מחליט להעיר נוסעת אחת נוספת.
תאריך הפצה בארה"ב: 21/12/2016
תאריך הפצה בישראל: 29/12/2016
נוסע קפוא... קיאנו ריבס...
לא. זה קל מדי.
איזה מניאק
(ל"ת)
מצד אחד, בהחלט מניאק
מצד שני, כשהאלטרנטיבה היא ארבעים-חמישים שנה של בידוד מוחלט, אפשר להבין אותו.
ושוב רייצ'ל מקאדמס מתעסקת עם נוסעים
בזמן. טוב, לא בזמן, אבל כאלה שהתעוררו לא בזמן. בכל זאת נראה שיש כאן אישיו.
אני חושב שזה אחד התקצירים הכי ארוכים שנכתבו בדף סרט
ובכל זאת נותרתי עם הרבה שאלות. למה אי אפשר להקפיא אותו בחזרה? מי מפקח על העניינים? מחשב? מאיפה יש לקיאנו אוכל ושתייה לארבעים שנה? למה שלא יעיר את האחראי על המשימה?
את כל אלה אפשר לתרץ בקלות.
מה שיותר מסקרן אותי: מה קורה אחר כך? הנחת המוצא, נראה לי, היא שהמסע ממשיך, בלי מאורעות מיוחדים – מבחינת הספינה – מלבד העובדה שיש שני נוסעים ערים. אז מה בעצם קורה? האם כל הסרט הוא בעצם דרמה קאמרית עם שני משתתפים?
אני מניח שבמקרה הזה כל תיאור נוסף יהיה ספוילר,
או לחילופין העלילה סתומה ומסתורית מכדי שיהיה ניתן לתאר אותה במשפט.לדוגמא:תיאור העלילה של '2001' בימד"ב הוא:"המין האנושי מוצא חפץ מלאכותי ומסתורי קבור באדמת הירח,ויוצא למסע"
אבל זה היה קובריק,אז לך תדע.
אני מנחש
שסרט בכיכובו של קיאנו ריבס לא ינסה להיות ה-"2001" החדש.
סליחה, התכוונתי לומר "מקווה".
הוא מתעורר בדיוק ברגע הנכון
כדי להציל את החללית מפגיעת מטאוריט/התקפה חוצנית/השפעת שדה כבידה לא מתוכננת שמובילה למסלול התרסקות/אסון בין כוכבי אחר כלשהו.
משהו משתבש.
(ל"ת)
ובכן: לא דרמה. קומדיה.
התסריט של הסרט הזה מסתובב בהוליווד משנת 2007, הרבה אנשים קראו אותו ויש כמה ביקורות עליו ברשת, ודרכן אפשר ללמוד עליו יותר. מתברר שזה, בעצם, סוג של קומדיה רומנטית. הדעה הכללית עליו נוטה להיות מאוד חיובית. גם Scriptshadow, שלא אהב את התסריט, אומר שבמקרה הזה הוא במיעוט קטן וממליץ לנסות אותו בכל זאת.
http://scriptshadow.blogspot.co.il/2009/04/passengers.html
(ובקשר ל"מה קורה בהמשך" – אדם, צדקת).
אגב, זאת הדגמה טובה לקצב שבו התהליכים האלה עובדים. התסריט הופיע ב-Black List ב-2007; בזמן כתיבת הביקורת, ב-2009, קיאנו ריבס כבר היה מעורב. עכשיו, ב-2013, הוכרז לו תאריך יציאה – ב-2015, ומי יודע, הוא בהחלט עוד עלול להידחות, כפי שקורה לעתים קרובות. אז יש פה תסריט אהוד מאוד שבשלב מוקדם יחסית אומץ על ידי שחקן ידוע, ובכל זאת לקח *לפחות* שמונה שנים, כנראה יותר, מהרגע שבו הוא נכתב ועד שהוא יגיע למסך.
ואפרופו קומדיות מד"ב
מסתבר שדין פאריסוט במאי שמאחוריו אחת מיצירות המופת הגדולות בתחום ("גלקסי קווסט") ועוד כמה סרטים לא-משהו שבאו אחריה עובד על קומדיית מד"ב חדשה. כרגע בשלבים מאוד מוקדמים של הפקה, והרקורד של התסריטאים לא מבטיח, אבל עדיין מעניין.
http://www.imdb.com/title/tt1819659/?ref_=nm_flmg_dr_1
כשחושבים על זה, הז'אנר היחיד שעוד לא עשו וריאציה כלשהי שלו בחלל
הוא סרטי קולג'.
נראה לי שהכי קרוב היה "תיכון בהיי",
אבל אני לא זוכר ממנו כלום למעט לינדה קרטר וקורט ראסל, אז יכול להיות שהוא ממש רחוק.
הוא לא היה בחלל
קצת גבוה, אבל לא בחלל.
הסרט עוד לא יצא וכבר יש וויכוחים פילוספיים לגביי העלילה שלו
זו כבר סיבה טובה לחכות לו (זה… וקיאנו ריבס)
יהיה משעשע לגלות בסוף
שהספינה מלאה בעורכי דין, פרסומאים ומנקי טלפונים סניטרים
You just made my day!!!
(ל"ת)
אאוץ'
גם המפיצים של הסרט וגם רייצ'ל מקאדמס נטשו אותו.
http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=116012
אולי בכל זאת
אין רייצ'ל מקאדמס, אין קיאנו ריבס, אבל עכשיו יש במאי חדש – מורטן טילדום, הבמאי של "משחק החיקוי", ואולי יהיה סרט.
http://deadline.com/2015/01/morten-tyldum-passengers-the-imitation-game-sony-1201359938/
ועכשיו גם שמועות מוקדמות
שבמקום ריבס ומקאדמס נקבל את ג'ניפר לורנס וכריס פראט. נשמע לי כמו אחלה שדרוג.
אכן
ג'ניפר לורנס וכריס פראט. כלומר הכוכבים של כמה מהסרטים הכי קופתיים של השנים האחרונות/כל הזמנים. הולי פאק זה חתיכת שידרוג.
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/jennifer-lawrence-chris-pratts-sci-802876
האינטרנט הולך לקרוס כשהסרט ייצא
(ל"ת)
ועכשיו גם תאריך הפצה חדש:
21 בדצמבר 2016. רגע לפני כריסטמס. כלומר, זה הסרט השנתי עם ג'ניפר לורנס שתמיד יוצא ממש בסוף כל שנה ותמיד מקבל ים מועמדויות לאוסקר של השנה הבאה, וגם מגיע בזמן כדי לנסות להיות שובר הקופות של הכריסטמס (ועם לורנס וכריס פראט? איך הוא לא יהיה).
חשבתי שזה "ג'וי" שמקבל מועמדויות לאוסקר וגם יוצא בכרימסמס.
(ל"ת)
"ג'וי" זה השנה. "Passengers" בשנה הבאה.
(ל"ת)
עם כל הכבוד לעובדה שהסרט האחרון של מורטן טילדום זיכה את שני שחקניו במועמדות,
מדובר בסרט שהתקציר שלו מתחיל במילים "ספינת חלל ענקית", שנכתב על ידי התסריטאי של פרומתיאוס. אני מעריץ מושבע של לורנס ומאוד אוהב את כריס פראט, אבל אני חושב שכדאי שנשמור על ריאליזם. במקרה הטוב, זה יהיה שחזור של "משחקי הרעב". לא של "אופטימיות היא שם המשחק".
סוף סוף יש קצת חדשות
קצת יותר מארבעה חודשים מתאריך היציאה, כשעדיין אין טריילר או טיזר או כלום, ועד היום בעצם לא היה שום פרומו רשמי, אפילו לא תמונות. האמת שהתחלתי לדאוג שהסרט הולך להידחות לשנה הבאה.
אז היום סוף סוף יצאו ב-Entertainment Weekly שתי תמונות רשמיות ראשונות, וראיון קצר עם הבמאי מורטן טילדם.
בתקווה גדולה שזו סנונית ראשונה והטריילר הראשון יגיע בקרוב, זה עדיין הסרט שאני הכי מצפה לו השנה.
http://www.ew.com/article/2016/08/12/passengers-chris-pratt-jennifer-lawrence-photos
טריילר מחר...יסס
בינתיים יש את זה:
https://www.youtube.com/watch?v=bSNplrADoas
אאאאהההה יצא הטריילר סוף סוף!!!
https://www.youtube.com/watch?v=7BWWWQzTpNU
הללויה! וזה נראה מעולה!
הוא ממש מז'אנר ה"מספר יותר מידי"
הסרט נראה חמוד, ומסוג הסרטים שבכל מקרה ברבע שעה הראשונה כבר פחות או יותר נדע מה קורה בסופו – אבל אם הוא מעניין אתכם הייתי מוותר על הטריילר
לפי אנשים שקראו את התסריט
הטריילר דווקא לא מספיילר כמעט כלום, להיפך – הוא מסתיר את הדברים המשמעותיים.
זה היה הרושם שלי גם בלי שקראתי את התסריט. אני לא חושבת שלפי הטריילר הזה אני יודעת שום דבר חוץ מהעלילה הבסיסית של "הם מתעוררים מוקדם מדי ואז דברים מתחילים להשתבש".
הטוויסט הזה הופיע ברוב התקצירים של הסרט שקראתי עד כה, לרבות בתיאור הסרט בעמוד הנוכחי.
(ל"ת)
סורי, אני לא רוצה לקרוא ספויילרים
(ל"ת)
והביקורות הראשונות אומרות:
רע.
שיט.
אבל התסריט היה כל כך טוב!
איך?
כלומר מה שאתה שואל זה, איך עושים סרטים גרועים?
יצא לי להסביר את זה פעם או פעמיים.
דבר דומה קרה עם "משחק באש", שגם הוא היה מבוסס, על פי הדיווחים, על תסריט מבריק, ויצא סרט בינוני לכל היותר. זה קורה לפעמים: תסריטים נהרסים. בכל מקרה אני עדיין מעדיף לשמור את הניתוח שלאחר המוות של "נוסעים" לאחרי שאראה את הסרט, למרות שכרגע הציפיות שלי מאוד לא גבוהות.
מבאס אבל לא מפתיע
הקונספט נשמע נהדר אבל מההתחלה עצבן אותי שנתנו אותו למורטן טילדום, שב"משחק החיקוי" לא הראה שבב של יצירתיות או בימוי מעניין במיוחד. ופראט ולורנס הוכיחו לאחרונה שגם להם יש לפעמים הופעות לא מי-יודע-מה.
בקיצור, חבל.
למה הוא לא מעיר את כולם?
(ל"ת)
כי... אין אוכל לכולם וכולם ימותו?
(ל"ת)
אבל ברמן רובוטי יש.
(ל"ת)
לא בדיוק הצלחה ביקורתית
30% בrotten tomatoes. זאת לא בדיוק הצלחה ביקורתית. מה שמעניין זה שהביקורת מציינת שהשחקנית עושים עבודה טובה אבל הסיפור הוא פגום. וזה מעניין כי צויין כבר שהתסריט היה אחד מהטובים ביותר שהסתובבו בהוליווד בשנים האחרונות. מעניין מה הוביל אותם למקום הזה בתהליך ההפקה.
בחלל איש לא שומע אותך מפהק
גאד, איזה סרט גרוע. מטופש ומשעמם ומלא בדאוס-אקס-מכינות וצירופי מקרים סופר-נוחים. ודברים לא הגיונים. מורטן טילדום הוא אחד הבמאים הכי משעממים שעובדים היום. בקרוב אגבש משהו קצת יותר מפורט. בינתיים, מומלץ להתרחק.
אני ואשתי נהננו מאוד
לא יודע למה הביקורות הגרועות, אני ואשתי לא השתעממנו לרגע ומאוד נהנינו מהסרט. היה ממש כיף.
סרט שהוא פספוס מטורף
הסרט הזה פשוט טראגי בעיניי.
מורטן טילדום אט אט מקבע את מעמדו כרוצח תסריטים מצוינים. יש בפסנג'רס רעיונות מצוינים ומקוריים שפשוט נקברו באכזריות על ידי במאי לא רגיש שלא יודע לספר סיפורים. הרעיון הכללי של הסרט מקורי. זה היה יכול להיות בקלות קלאסיקת מד"ב בידיים של במאי סביר ולא גרוע כמו טילדום. וגם הרעיון בסוף הסרט פשוט יפייפה.
כל זה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהבנאדם הצליח ליצור סרט בינוני על פאקינג אלן טיורינג.
זה פשוט חוסר אחריות לתת לו לביים את התסריטים האלה. נשבר לי הלב.
נהנתי מאוד.
הזכיר לי את "לבד על המאדים", היו כמה רגעי קלישאות מגלגלי עיניים, אבל סה"כ הסרט מציג שאלות מעניינות ועונה עליהן יפה. הייתי שמחה להרחיב בביקורת כולל ספוילרים, אבל אני מעריכה שלא תעלה אחת כזו…
לא משהו, אבל רואים את הפוטנציאל
שמעתי כבר שהתסריט נהדר, ועל הנייר הקונספט של הסרט באמת נשמע מעניין. השחקנים עושים עבודה טובה, האפקטים מדהימים, אבל עדיין משהו מפוספס. עלה עניין הדאוס-אקס-מאכינה, שאני יכול להזדהות איתו. דברים מתרחשים אחד אחרי השני כמו כדי להתאים לתוכנית, מה שהופך את הסרט לצפוי ומשעמם. הפריע לי גם עניין תפיסת הזמן, שמאוד בעייתי בסרט (מתי עברה שנה? רגע, עוד אחת? עכשיו זה רק חודש?)
כן יש כימיה בין כריס פראט לג'ניפר לורנס, והיה מהנה לראות אותם ביחד על המסך. אבל זה לא הספיק כדי להפוך את העלילה למעניינת יותר. הרעיונות שהוצגו בסרט בהחלט היו מסקרנים, ועלו אפילו כמה שאלות פילוסופיות-פסיכולוגיות שהייתי רוצה שהסרט יתהה עליהן יותר, אבל הוא מעדיף להתמקד בפיצוצים ובבעיות הגרנדיוזיות שחבל לי שהמיקוד הוא בהן. סך הכל הייתי נהנה מסרט אישי יותר שמתמקד בדמויות, ולא בבעיה המרכזית והגדולה שנפתרת בצורה קלישאתית ומיותרת.
גם אם התסריט נהדר, בפועל התיאור הכי טוב שלי לסרט הוא פוטנציאל מבוזבז וחוסר השראה. אולי זה הבימוי, אולי פשוט הדברים לא התחברו יחד, בסופו של דבר הסרט פשוט לא הצליח לתפוס אותי כמו שסרט מד"ב עם קונספט כזה צריך – ואמור – לעשות. באמת חבל.
סרט מוזר
נקודת הזכות היחידה – זהו (כנראה) הסרט הכי אסתטי שראיתי. הכל מצוחצח, נקי, מחושב, מסודר. והאפקטים פשוט מהממים ומדויקים.
חוץ מזה, הרגשתי שהסרט נגמר באמצע. כלומר – אני יכול להבין שבחרו להתעסק בסיפור האישי-פרטני של אורורה וג'ים אבל זה נראה לא שייך ומתאמץ (כל הפירוטכניקה ושואבי האבק המגניבים בשביל שאלה אחת שבקושי מקבלת טיפול)
לדוגמה, בבין כוכבים ישנו אפוס חללי-מדב"י (נולאן אמר שהוא ניסה לעשות את האודיסיאה 'שלו') וגם סיפור משפחתי שמחובר ומשולב בעלילה.
עכשיו – בבין כוכבים (בלי להיכנס לדיון האם הסרט מתפספס או שהוא יצירה שלמה) שני החלקים מקבלים מענה הולם וטיפול יסודי מאוד, בנוסעים החלק ה"רומנטי" מקבל טיפול קלוש אם בכלל, ופשוט אין עוד קו עלילה/חלק לסרט (אם מבחירה – שככה זה נראה, ואם מהזנחה)
אלו הם שני הסנט שלי. יש שיאמרו שזהו סיפור אהבה שלם מי יודע, אולי אתם ארתורים-אנדרואידים שמחים בחלקכם
אזהרת ספוילר!!!!!!!!
אם מישהו מסוגל לערוך את זה, או מי שלא קרא את זה עדיין, תדעו שיש בתגובה הזאת ספוילרים. מתנצלת, לא שמתי לב לזה בכלל עד שפרסמתי!