חלוצי החלל בדרך לקולנוע (שוב)

"Star Blazers", הידוע כ"חלוצי החלל", קלאסיקת האנימה - אמורה להפוך לסרט, וזו לא הפעם הראשונה

בתור משהו שצפיתי בו בפעם האחרונה בגיל שבו הייתי אמור לצפות ב"פרפר נחמד", מדהים איך ששיר הפתיחה של "חלוצי החלל", תקוע לי בראש. אני יכול לשמוע כל תרועת חצוצרה ורעם תופים. כמובן, את המילים לא ממש הבנתי. אני שרתי את זה ככה: "טימור טוהקנסיי, לה לה לה לה לה לה, יו טיי אניולימיי, וואלסטאר מת".

בערך עשרים שנה מאוחר יותר התברר שזה בעצם "We're off to outer space, we're leaving mother earth, to save the human race, our Star Blazers". סך הכל, די דומה.

מהסדרה עצמה אני לא זוכר שום דבר. אני זוכר שהיא היתה מגניבה, אם כי בזמנו לא חשבתי ככה, כי זה היה לפני שהמציאו את המילה "מגניב". אבל אני חושב שאת העיקר קלטתי: זאת היתה סדרה מצוירת, אבל של גדולים. זה לא היה על יצורים חמודים שעושים דברים חמודים, אלא על אנשים בחלל (ועוד חלוצים) שנלחמים ולפעמים אפילו מתים, והסיפור ממשיך מפרק לפרק במקום לחזור לנקודת האפס. עכשיו אני יודע ש"חלוצי החלל" היתה בעצם "Star Blazers", שהיא בעצם הגירסה המדובבת לאמריקאית של הסדרה היפנית "Space Battleship Yamato", על ספינת חלל – שנבנתה מחורבותיה של ספינת קרב יפנית ממלחמת העולם השניה – שיוצאת לחפש טכנולוגיה חייזרית להצלת האנושות. אם אני לא טועה, זאת סדרת האנימה הראשונה ששודרה בארץ – בוודאי הראשונה שכוונה לקהל בוגר יחסית – ולכן לחובבי האנימה בארץ, הסדרה הזאת היא היסטורית כמו "הרכבת נכנסת לתחנה". כל הג'י-פורס והמקרון 1 והנארוטו והקאובוי ביבופ הגיעו אחר כך.

לפני כמה ימים פורסם שהסדרה תגיע – אינשאללה – לקולנוע, כסרט לייב-אקשן. כריסטופר מקווייר, בעיקר תסריטאי, שעסק בעיקר בכתיבת סרטים של בריאן סינגר – טובים ("החשוד המיידי") ורעים ("ג'ק צייד הענקים") כתב את התסריט, ועכשיו הוכרז שהוא גם הבמאי המיועד של הסרט. כבמאי, מקווייר צמוד דווקא לטום קרוז: הוא ביים את "ג'ק ריצ'ר", וצריך להשלים גם את "משימה בלתי אפשרית 5" לפני שיתפנה לעיבוד האנימה (ובטח יסחוב את טום קרוז גם לשם). [ Deadline ]

ההצהרה הזאת רחוקה מלהבטיח שהסרט באמת יצא לפועל. פרויקטים מעניינים כבר הגיעו רחוק הרבה יותר ובוטלו. עוד מעניין שזו לא הפעם הראשונה שבה "בלייזרים בחלל" אמורה להגיע לקולנוע. דיסני ניסו להרים עיבוד קולנועי לסדרה בשנות התשעים, אבל זה לא התקדם לשום מקום.

וחוץ מזה – כבר יש גירסה מצולמת של "Space Battleship Yamato" – סרט יפני מ-2010. שהטריילר שלו, באופן נפשע, לא משתמש בנעימת הפתיחה. לא נורא, אני אזמזם אותה בכל זאת. יו טיי אניולימיי, וואלסטאר מת!

ואפרופו: אם ההצצה הזאת דגדגה לכם את הנוסטלגיה – תערוכה המוקדשת ל"סיירת החלל ימאטו/סטאר בלייזרס/חלוצי החלל", שאותה אצר רז גרינברג ותיק עין הדג, מוצגת כרגע במוזיאון לאמנות המזרח הרחוק ברמת גן.